Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 368

2023
‎Aisialdiko esparruan eragitean, aukera gehiago dago euskararen erabileran eta euskararekiko motibazioan beste esparru batzuetan eragiteko ere, lagunartean, kaleko giroan, etab.
‎Aisialdiko esparruan eragitean, aukera gehiago dago euskararen erabileran eta euskararekiko motibazioan beste esparru batzuetan eragiteko ere, lagunartean, kaleko giroan, etab.
‎Aipatzekoa da hezitzaileen papera ere, haiek baitira jardueraren erdigunean daudenak eta gazteentzat eredu direnak. Topagunearentzat hezitzaile onak izatea oso garrantzitsua da, baina ez du garrantzi gutxiagorik guretzat, pertsona horiek euskaraz aktiboak izatea, euskara eragile izatea.
‎Aipatzekoa da hezitzaileen papera ere, haiek baitira jardueraren erdigunean daudenak eta gazteentzat eredu direnak. Topagunearentzat hezitzaile onak izatea oso garrantzitsua da, baina ez du garrantzi gutxiagorik guretzat, pertsona horiek euskaraz aktiboak izatea, euskara eragile izatea.
Euskararen berreskuratze prozesuan, motibazioaz lau hitz:
‎Hurrengo belaunaldiak mezu eta aukera olde itzel baten erdian biziko dira, mota guztietako kalitate eta formatuetan. Zergatik aukeratuko dituzte euskarazko " klikak". Zergatik eginen dute hautu kontziente hori?
‎• Motibazio pragmatikoa: euskarak balio behar du bizitzako funtzioak betetzeko, gozokiak erosteko, kalean ligatzeko eta lanpostu bat eskuratzeko, eta horretarako, hiztunak erregistro horiek eskuratu behar ditu. Larunblairen kasuan indarra jarriko dugu gaztetxoak erregistro informal horietan trebatzeko eta hezitzaileak formazioaren bidez bide profesionalean prestatzeko.
‎• Balio erantsia: zer ematen dit euskarak beste hizkuntzek ematen ez didatena. Harreman mundu bat, konplizitate mundu bat, sormenerako mundu bat, doinua jario, poesia jario, estetika, sentipen jario darion mundu bat.
‎Hemen, euskararen egoera soziolinguistikoaren ondorioz zailtasunak daude erregistro informalen transmisioa bermatzeko, baldin eta ez badizkiegu leku eta uneak eskaintzen, modu atseginean, inkontzientean eta dibertigarrian landu ahal izateko. Egoera hau euskal hiztunen tipologiaren ezaugarrien ondorioa da:
‎Egoera hau euskal hiztunen tipologiaren ezaugarrien ondorioa da: gehienetan ez da euskara etxetik jaso, kalean ez da ohikoa euskaraz bizitzeko aukerak erraz topatzea eta eskolak ez du erregistro hauek lantzeko baliabiderik.
‎Egoera hau euskal hiztunen tipologiaren ezaugarrien ondorioa da: gehienetan ez da euskara etxetik jaso, kalean ez da ohikoa euskaraz bizitzeko aukerak erraz topatzea eta eskolak ez du erregistro hauek lantzeko baliabiderik.
‎Bestalde, euskarak bizi duen egoera diglosikoa dela bide, ondorioak ezagutzen ari gara eta horri buelta emateko hauxe gure proposamena:
‎• Gazteak egoera informaletan euskarazko lagunarteko erregistroa erabiltzera animatzea: euskarazko esamolde erakargarriak eskainiz, gazteak esamolde horiek erabiltzen hastea.
‎• Gazteak egoera informaletan euskarazko lagunarteko erregistroa erabiltzera animatzea: euskarazko esamolde erakargarriak eskainiz, gazteak esamolde horiek erabiltzen hastea. Horretara pausoa emateko, ezinbestekoa da saioetan gazteak entzule baino gehiago parte hartzaile zuzenak izatea.
Euskararen sustapenean aisialdiaren garrantziaz sinetsita, aisiako kalitatezko eskaintza euskalduna sortzeko lanketa egiten dugu. Aipatutako Euskara Elkarteak Euskaltzaleen Topagunean biltzen dira.
‎Euskararen sustapenean aisialdiaren garrantziaz sinetsita, aisiako kalitatezko eskaintza euskalduna sortzeko lanketa egiten dugu. Aipatutako Euskara Elkarteak Euskaltzaleen Topagunean biltzen dira. Sortzen diren aisialdiko jarduerek badituzte bereizgarriak, balore propioak eta horiek ere lantzen dira gure eskaintzetan:
‎• Hizkuntza ohituretan euskararen alde erakartzea.
‎Horiez gain, talde bakoitzaren errealitateari egokitzen zaizkion helburuak finkatzen dira, bai gaztetxoen motibazioan eragiteko eta euskararen erabilera areagotzeko, bai eta horiek lortzeko jarraituko diren estrategiak eta dinamikak ere. Hizkuntza ohiturak aldatzea ez da lan erraza, pausoz pauso jorratzen den prozesua luzea baita.
‎Alde batetik, hezitzaileak bertakoak izatea, horrek erreferentzialtasuna sustatuko du. Garai hauetan beharrezkoa da euskarazko erreferenteak bilatu eta sortzea, erdarazko erreferentez beteta baititugu sareak eta gizartea, eta jarraitzeko eredu euskaldunak sortze honek hizkuntza ereduak errepikatzeko nahia sor dezake, baita erreferente horiekin egonen den hizkuntza ohitura euskarazkoa izateko ere. Hezitzailea bertakoa baldin bada, ohitura hori jarduerak irauten duen denboran ez ezik, beste espazio informal batzuetan ere mantentzeko aukera emanen du, dinamika hori denboran eta espazioan zabaltzeko aukerak handituz.
‎Alde batetik, hezitzaileak bertakoak izatea, horrek erreferentzialtasuna sustatuko du. Garai hauetan beharrezkoa da euskarazko erreferenteak bilatu eta sortzea, erdarazko erreferentez beteta baititugu sareak eta gizartea, eta jarraitzeko eredu euskaldunak sortze honek hizkuntza ereduak errepikatzeko nahia sor dezake, baita erreferente horiekin egonen den hizkuntza ohitura euskarazkoa izateko ere. Hezitzailea bertakoa baldin bada, ohitura hori jarduerak irauten duen denboran ez ezik, beste espazio informal batzuetan ere mantentzeko aukera emanen du, dinamika hori denboran eta espazioan zabaltzeko aukerak handituz.
‎Horretarako, ezinbestekoa da gizarte mailan, denon arduratzat hartzea haur eta gazteei euskaraz ikasteko eta egiteko aukerak bermatzea, eta jarduera horiek izanen duten garapenari garrantzia ematea, garapen horretan parte hartzeko prestutasuna erakutsiz.
‎Ondorioz, gizarte mailan euskararen sustapenerako helduentzako ikasketa, sustapen eta normalizaziorako baliabideak eskaintzeaz gain, garrantzia eman behar zaie haur eta gazteei eskaintzen dizkiegun jarduera eta baliabideei, ikastetxeaz eta etxeaz gain, horiek ere haurren eta gazteen garapenean eragin nabarmena izan dezaketen hezkuntza guneak baitira. Gaur sortzen ditugun euskal hiztunak eta euskara eragileak, biharko euskaldun hizlariak eta militanteak izanen dira, eta prebentzioan inbertsioa eginik baliabideak eta arazoak aurreztuko ditugu datozen urteetan.
‎Ondorioz, gizarte mailan euskararen sustapenerako helduentzako ikasketa, sustapen eta normalizaziorako baliabideak eskaintzeaz gain, garrantzia eman behar zaie haur eta gazteei eskaintzen dizkiegun jarduera eta baliabideei, ikastetxeaz eta etxeaz gain, horiek ere haurren eta gazteen garapenean eragin nabarmena izan dezaketen hezkuntza guneak baitira. Gaur sortzen ditugun euskal hiztunak eta euskara eragileak, biharko euskaldun hizlariak eta militanteak izanen dira, eta prebentzioan inbertsioa eginik baliabideak eta arazoak aurreztuko ditugu datozen urteetan.
EUSKARAZ KILIKA: NAFARROAKO GAZTETXOEN AHOZKO JARDUNA LANTZEKO BALIABIDEA
‎Ez gara gehiegi luzatuko COVID eragindako pandemiaren ondorioak gogora ekartzen. Aski da esatea 2020ko martxotik aurrera euskarazko aisialdiak etenaldi bat nozitu zuela, euskararen erabilerak atzerakada aukerak murriztearen ondorioz, eta gainera diferentziak handitu zirela haurren artean hizkuntza gaitasunari dagokionez. Gerora, hizkuntza arrakalaz hitz egin izan da gertatu zen egoera definitzeko.
‎Ez gara gehiegi luzatuko COVID eragindako pandemiaren ondorioak gogora ekartzen. Aski da esatea 2020ko martxotik aurrera euskarazko aisialdiak etenaldi bat nozitu zuela, euskararen erabilerak atzerakada aukerak murriztearen ondorioz, eta gainera diferentziak handitu zirela haurren artean hizkuntza gaitasunari dagokionez. Gerora, hizkuntza arrakalaz hitz egin izan da gertatu zen egoera definitzeko.
‎Testuinguru hartan Dindaia Fundazioan kezka handia bizi izan genuen. Aisialdiko euskararen sustapenari zegokionez, eta baita Dindaia beraren iraupenari zegokionez ere. Aisialdiko ekintza guztiak bertan behera geratu ziren.
‎Internet bidezko bilerak, topaketak eta harremanak nagusitu ziren konfinamendu egunetan, eta baita ondoren ere," normaltasun berria" deitu zitzaion egoeran. Gurean Internet bidezko aisialdi eskaintza diseinatzen hasi ginen, eta Euskaraz Kilika programa garatu genuen.
‎EBETEren jatorrizko ideia da Euskaraz Kilika. Iruñeko Udaleko Euskara Zerbitzuarekin ekainean martxa jarri zuten" Mintza On" euskararen errefortzurako Internet bidezko egitasmoa.
‎EBETEren jatorrizko ideia da Euskaraz Kilika. Iruñeko Udaleko Euskara Zerbitzuarekin ekainean martxa jarri zuten" Mintza On" euskararen errefortzurako Internet bidezko egitasmoa. Eta udazkenean, Internet bidezko aisialdi eskaintza prestatzen ari ginela EBETEko arduradunak izan ziren eskuzabalki, Dindaia Fundazioaren egoera ezagututa, gure esku artean programazioa jarri zutenak.
‎EBETEren jatorrizko ideia da Euskaraz Kilika. Iruñeko Udaleko Euskara Zerbitzuarekin ekainean martxa jarri zuten" Mintza On" euskararen errefortzurako Internet bidezko egitasmoa. Eta udazkenean, Internet bidezko aisialdi eskaintza prestatzen ari ginela EBETEko arduradunak izan ziren eskuzabalki, Dindaia Fundazioaren egoera ezagututa, gure esku artean programazioa jarri zutenak.
‎2020ko azaroan, beraz, Kilika programa garatzen ari ginela finantzaketa bila joan ginen Nafarroako Gobernura, eta baita lortu ere; Euskaraz Kilika Nafarroako Gobernuarekin hitzartutako egitasmoa da, doan eskaintzen dena haien finantzaketari esker.
Euskaraz kilika, euskarazko aisialdi digitala
‎Euskaraz kilika, euskarazko aisialdi digitala
‎Zalantzarik ez dago, aisialdia euskararen erabilera sustatzeko tresna ezin hobea da. Aisialdian gustuko ditugun jarduerak burutzen ditugu; lagunartean garatzen dira, ekintza dibertigarriak dira, gozamenezkoak, ludikoak.
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea 72
Euskararen erabilera eta momentu atsegin hauek batzen eta lotzen dituen arloa da aisialdia. Bertan topa ditzakegun gertaerak, beraz, momentu pribilegiatuak dira erabilera sustatzerako orduan.
‎Aisialdiko begirale dinamizatzailearen zeregina haur zein gaztetxoen artean komunikazio egoerak sortzea da, asko eta maiz hitz egitea beraiekin, elkarrizketak sortzea, euskara erabiltzea haiekin lotura emozionala eraikitzen den bitartean. Hau da, gure ustez, modurik eraginkorrena euskararen erabilera sustatzeko.
‎Aisialdiko begirale dinamizatzailearen zeregina haur zein gaztetxoen artean komunikazio egoerak sortzea da, asko eta maiz hitz egitea beraiekin, elkarrizketak sortzea, euskara erabiltzea haiekin lotura emozionala eraikitzen den bitartean. Hau da, gure ustez, modurik eraginkorrena euskararen erabilera sustatzeko.
‎Labur azalduta, Kilika programak gaztetxoen arteko euskarazko elkarrizketak sustatzea du helburu. Gure kasuan Nafarroako 8 urte bitarteko haurrei zuzenduta dago.
Euskaraz Kilikaren helburuak
Euskaraz Kilikaren helburuak honakoak dira:
‎• Haurrek ongi pasatzea eta euskara modu ludiko eta dibertigarrian erabiltzea. Programa honen bitartez gozamena eta euskara lotzea bilatzen da, momentu gozagarri eta dibertigarriak euskaraz izatea.
‎• Haurrek ongi pasatzea eta euskara modu ludiko eta dibertigarrian erabiltzea. Programa honen bitartez gozamena eta euskara lotzea bilatzen da, momentu gozagarri eta dibertigarriak euskaraz izatea.
‎• Haurrek ongi pasatzea eta euskara modu ludiko eta dibertigarrian erabiltzea. Programa honen bitartez gozamena eta euskara lotzea bilatzen da, momentu gozagarri eta dibertigarriak euskaraz izatea.
‎• Herri bateko eta besteko haurren artean euskarazko harremanak sortzea. Aisialdi digitalak fisikoki urrun dauden pertsonak elkartzea ahalbidetzen du, herri bateko eta besteko haurrek elkarrekin jolasteko eta haien arteko harremanak sortzeko balio du.
‎Aisialdi digitalak fisikoki urrun dauden pertsonak elkartzea ahalbidetzen du, herri bateko eta besteko haurrek elkarrekin jolasteko eta haien arteko harremanak sortzeko balio du. Bestalde, talde izaera lantzeko modua da, batzen dituen edo komunean duten ezaugarria euskara delarik.
Euskaraz Kilika egitasmoan programazioa prestatzen duen langile bat dago. Txanda bakoitzeko programazioa desberdina da, nahiz eta batetik bestera zenbait ekintza errepikatu ahal diren.
Euskaraz Kilika zortzi aldiz eskaini dugu 2022 urtean zehar: urtarrilean, otsailan, martxoan, apirilan, uztailean, abuztuan, irailean eta urrian.
‎urtarrilean, otsailan, martxoan, apirilan, uztailean, abuztuan, irailean eta urrian. Izen ematearen arabera, 599 haurrek hartu du parte Euskaraz Kilika egitasmoan, 2021ean baino 135 gehiagok. Txandarik arrakastatsuena udaberrikoa izan da, ezbairik gabe.
Euskaraz Kilika programa ahalik eta haur gehienek erabil dezaten, egitasmoaren zabalpena eta izen ematea guraso, ikastetxe eta euskara zerbitzuekin koordinatuta egiten dugu.
‎Euskaraz Kilika programa ahalik eta haur gehienek erabil dezaten, egitasmoaren zabalpena eta izen ematea guraso, ikastetxe eta euskara zerbitzuekin koordinatuta egiten dugu.
‎Bukatzeko, herrietako euskara zerbitzuek Kilika ezagutarazten eta zabalpenean laguntzen digute.
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea artean euskarazko harremana sortu eta sustatzeko ekimen arrakastatsua izaten ari dela pantailaren bidezkoa, are gehiago kontuan hartuta pantailen eskaintza euskarazkoa oso eskasa dela haur eta gazteen aisialdiari dagokionez.
‎Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea artean euskarazko harremana sortu eta sustatzeko ekimen arrakastatsua izaten ari dela pantailaren bidezkoa, are gehiago kontuan hartuta pantailen eskaintza euskarazkoa oso eskasa dela haur eta gazteen aisialdiari dagokionez.
‎Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea artean euskarazko harremana sortu eta sustatzeko ekimen arrakastatsua izaten ari dela pantailaren bidezkoa, are gehiago kontuan hartuta pantailen eskaintza euskarazkoa oso eskasa dela haur eta gazteen aisialdiari dagokionez.
‎Datuak eskualdeka aztertuta, Iruñea Iruñerriko haurrak dira berriro ere 2022 urtean gehien parte hartu dutenak Kilika egitasmoan(% 52). Bestalde, bertako populazio dentsitatea kontuan hartuz gero, oso deigarria da berriro ere Lizarraldean Euskaraz Kilikak izan duen harrera arrakastatsua. Arrakasta, hein handi batean, guraso elkarteen eta Euskara Zerbitzuaren arteko koordinazioari esker izan dela uste dugu.
‎Bestalde, bertako populazio dentsitatea kontuan hartuz gero, oso deigarria da berriro ere Lizarraldean Euskaraz Kilikak izan duen harrera arrakastatsua. Arrakasta, hein handi batean, guraso elkarteen eta Euskara Zerbitzuaren arteko koordinazioari esker izan dela uste dugu. Sakanan ere emaitza ona izan du joan zen urteko datuekin alderatuta, batez ere Altsasun eta Olatzagutian.
‎Oso garrantzitsua da behin informazioa jasotakoan eskolek eta euskara zerbitzuek egiten duten segimendua. Zenbat eta arreta handiagoa, orduan eta emaitza hobeak jaso ditugu izen emateari dagokionez.
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea
‎Orokorrean oso balorazio onak jaso ditugu. Badakigu ez duela oinarri" zientifikorik", baina euskararen erabileraren norberaren pertzepzioari buruzko galderetan aipagarria da, nahiz eta iritzi subjektiboa jaso, denek edo gehienek adierazi dutelako KILIKA saioak bukatuta euskaraz gehiago aritu direla. Honek motibazioan eragiten du gure ustez, badakitelako, izena ematerakoan, KILIKA programaren helburua euskararen erabileran eragitea dela.
‎Orokorrean oso balorazio onak jaso ditugu. Badakigu ez duela oinarri" zientifikorik", baina euskararen erabileraren norberaren pertzepzioari buruzko galderetan aipagarria da, nahiz eta iritzi subjektiboa jaso, denek edo gehienek adierazi dutelako KILIKA saioak bukatuta euskaraz gehiago aritu direla. Honek motibazioan eragiten du gure ustez, badakitelako, izena ematerakoan, KILIKA programaren helburua euskararen erabileran eragitea dela.
‎Badakigu ez duela oinarri" zientifikorik", baina euskararen erabileraren norberaren pertzepzioari buruzko galderetan aipagarria da, nahiz eta iritzi subjektiboa jaso, denek edo gehienek adierazi dutelako KILIKA saioak bukatuta euskaraz gehiago aritu direla. Honek motibazioan eragiten du gure ustez, badakitelako, izena ematerakoan, KILIKA programaren helburua euskararen erabileran eragitea dela.
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea 78
‎Parte hartu aurretik egiten al zenuen euskaraz patioan, parkean... zure lagunekin? (galdera hau bigarren txandatik aurrera egiten genuen)
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea 80
‎Orain euskaraz hitz egiten al duzue lagunekin elkartzen zarenean?
‎Ekintzan parte hartzea euskararen erabileraren adierazlea da, gehienek(% 94) dezente eta asko parte hartzen dutela adierazi digute.
Euskararekin duen harremana hobetu duela uste duzu?
Euskararekiko harremanari dagokionez, jarrera hobetu dutela esaten digute gurasoek.
Euskararekiko jarrera
Euskaraz kilika: Nafarroako gaztetxoen ahozko jarduna lantzeko baliabidea 82
‎Egia esateko, oso pozik gaude Euskaraz Kilikak emandako emaitzekin. Doakoa izanik, haurrek eta gurasoek serio hartuko ez ote zuten beldur ginen, baina errealitatea izan da oso ume gutxik utzi duela ekintza eta talde guztiak mantendu direla.
‎Eskaintzaren eta programaren ezagutza dezente zabaldu da, Nafarroako hegoalderantz Erriberan eta Tafallaldean parte hartzea igo da (hau da, Euskararen Legearen arabera, zona ez euskaldunean). Gainera, Nafarroako ereduko haurrei zuzendutako egitasmoa izan arren, Arabako Mendialdeko hiru ikaslek egitasmoan parte hartu dute, hango euskara zerbitzua tarteko.
‎Eskaintzaren eta programaren ezagutza dezente zabaldu da, Nafarroako hegoalderantz Erriberan eta Tafallaldean parte hartzea igo da (hau da, Euskararen Legearen arabera, zona ez euskaldunean). Gainera, Nafarroako ereduko haurrei zuzendutako egitasmoa izan arren, Arabako Mendialdeko hiru ikaslek egitasmoan parte hartu dute, hango euskara zerbitzua tarteko.
‎Bi urte hauetan aritu ondoren, Euskaraz Kilika aisialdi digitalerako proposamen interesgarria dela deritzogu.
‎Baina gakoa elkarlanean dagoela pentsatzen dugu: denak batera arituta( euskara teknikariak, eskolak eta guraso elkarteak) emaitza hobeak lortzen dira.
‎KILIKA egitasmoa ereduko haurren aisialdi euskalduna indartzeko helburuarekin sortu bazen ere, aukera interesgarria izan daiteke A ereduko haurrentzako eskaintza berezia prestatzea, batez ere zona ez euskalduneko haurrei euskarazko aisialdirako aukera zabaltzeko.
‎Hirugarrena, elkarlana eta hartu emana. Kilika sortu da euskara teknikarien hausnarketari, ideiei eta laguntzari esker, EBETEren eskuzabaltasunari eta haiekin jasotako formazioari esker, begiraleen ideia sortzaileei eta proposamenei esker.
‎Laugarren arrazoia, gure ustez, begiraleen profila eta prestakuntza dira. Haurrekin sortzen duten harreman hori ezinbestekoa da haurrek euskarazko aisialdiaz gozatzeko.
EUSKARA IRAKASLE ETSITU BATEN GOGOETA KAIERA...
‎1 Euskara irakaslea naiz, Bigarren Hezkuntzan, azken hogei bat urte luzeetan. Hori naizen neurrian badut, noski, hizpide dugun gaiaren inguruan, zer kontatua edo zer partekatua, baina ez nuke inondik ere adituaren ikuspegitik aritu nahi, ez dudalako neure burua gai honetan hala ikusten, hasteko, horretarako baditugu gainera gurean, espezialistak –soziolinguistak eta–, eta segitzeko, ez zaidalako iruditzen hortik etor daitekeenik nik egin dezakedan ekarpen xumea; gehiago ikusten dut neure burua arituaren tokian, eta horregatik, hortik egingo ditut analisiak, proposamenak, galderak.
‎Unibertsitateko nire lanari dagokionez, euskaraz lan egingo duten maisu maistren irakaslea naiz NUPen, Haur eta Lehen Hezkuntzako graduetan, baita erdarazkoena ere, kasu horretan euskal hizkuntzaren inguruko ikasgai bat emanez, erdaldunek euskararen inguruan minimoki jakin beharrekoa erakusteko helburua duena. UPPAn, berriz, Euskal Ikasketen lizentzian aritzen naiz, Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan euskara irakasle izango direnei erakusten.
‎Unibertsitateko nire lanari dagokionez, euskaraz lan egingo duten maisu maistren irakaslea naiz NUPen, Haur eta Lehen Hezkuntzako graduetan, baita erdarazkoena ere, kasu horretan euskal hizkuntzaren inguruko ikasgai bat emanez, erdaldunek euskararen inguruan minimoki jakin beharrekoa erakusteko helburua duena. UPPAn, berriz, Euskal Ikasketen lizentzian aritzen naiz, Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan euskara irakasle izango direnei erakusten.
‎Unibertsitateko nire lanari dagokionez, euskaraz lan egingo duten maisu maistren irakaslea naiz NUPen, Haur eta Lehen Hezkuntzako graduetan, baita erdarazkoena ere, kasu horretan euskal hizkuntzaren inguruko ikasgai bat emanez, erdaldunek euskararen inguruan minimoki jakin beharrekoa erakusteko helburua duena. UPPAn, berriz, Euskal Ikasketen lizentzian aritzen naiz, Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan euskara irakasle izango direnei erakusten. Beraz, Euskara irakasle etsitu baten gogoeta kaiera...
‎UPPAn, berriz, Euskal Ikasketen lizentzian aritzen naiz, Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan euskara irakasle izango direnei erakusten. Beraz, Euskara irakasle etsitu baten gogoeta kaiera... 86 etorkizuneko euskal irakasleria osatuko dutenen lagin txiki bat ezagutzeko parada dut.
‎Eta hori nahikoa ez dela, Herri honetako periferia osatzen duten lurralde gaztigatuenetan nabil, Nafarroan eta Lapurdin, (oraindik) euskara modu natural (ago) batean bizi ahal duten horiengandik ez hain hurbil, eta horrek gure gaineko agintea duten bi administrazioen (Frantzia eta Espainia) peko bi errealitate diferenteak ezagutzeko parada ematen dit, euskara gutxitzeko edota gutxiesteko bi estilo diferente horietan zer den euskal ikasle izatea, edo bederen, zer euskara ikasle.
‎Eta hori nahikoa ez dela, Herri honetako periferia osatzen duten lurralde gaztigatuenetan nabil, Nafarroan eta Lapurdin, (oraindik) euskara modu natural (ago) batean bizi ahal duten horiengandik ez hain hurbil, eta horrek gure gaineko agintea duten bi administrazioen (Frantzia eta Espainia) peko bi errealitate diferenteak ezagutzeko parada ematen dit, euskara gutxitzeko edota gutxiesteko bi estilo diferente horietan zer den euskal ikasle izatea, edo bederen, zer euskara ikasle.
‎...urralde gaztigatuenetan nabil, Nafarroan eta Lapurdin, (oraindik) euskara modu natural (ago) batean bizi ahal duten horiengandik ez hain hurbil, eta horrek gure gaineko agintea duten bi administrazioen (Frantzia eta Espainia) peko bi errealitate diferenteak ezagutzeko parada ematen dit, euskara gutxitzeko edota gutxiesteko bi estilo diferente horietan zer den euskal ikasle izatea, edo bederen, zer euskara ikasle.
‎Azkenik, heziketa libreko dibulgatzaile gisa, sistema araututik erabat kanpo dauden edo egon daitezkeen hainbat eskola ezagutzen ditut, non ikus baitaiteke zer den euskara ikastea hizkuntzak modu naturalean eta berezkoan ikasi behar direla uste duten eremu pedagogikoetan.
‎3 Talaia" pribilegiatu" horretatik lehen inpresio bat: ikasleek ez dute euskaraz egiten. Oro har, salbuespenekin noski, baina aipatu ditudan eremu horietan guztietan, Bigarren Hezkuntzan, unibertsitatean, Nafarroan, Lapurdin, handiak, txikiak:
‎Egia aitortu behar badut, oso etsigarria da, hainbeste non uste baitut arazoari ezin zaiola gehiago ez ikusiarena egin, eta hala egin dezagun dei egiten diot hezkuntza komunitateari, baita herriari berari ere. Aurre egin behar diogu egoerari, oso sintomatikoa delako, asimilazioarena, honek azkenaldian hartu duen erritmo beldurgarriarena, bereziki, gure ezintasunarena, euskararen benetako normalizazioak aurrera begira dakarkigun erronkarena. Zintzoki eta ausardiaz begiratzen badiogu, aztarna asko ematen ahal dizkigu egungo egoera zein den ikusteko.
‎Institutuan, bereziki, hain orokorra da erdaraz egitea, non arreta handia ematen digun ikasleren bat edo beste, gure presentzia edo esku hartzearen beharrik gabe, euskaraz ari dela entzuteak. Harrigarria izaten da, gertatzen denean, baina oso oso gutxi gertatzen da, zoritxarrez.
‎Noski, Iruñerriko ikasleen artean da bereziki nabarmena erdararekiko joera ikaragarri hori, zeren eta Nafarroako beste eremu euskaldunago batzuetatik etortzen diren ikasleekin ez da hori gertatzen, ez behintzat hain modu argian. Horiek gehiago egiten dute euskaraz , normala denez, begi bistako arrazoiengatik. Euskara etxetik jaso dute, kasurik gehienetan, eta euskara normaltasunez entzuten dute han eta hemen beren egunerokoan, beren paisaia linguistikoan ohiko hizkuntza nagusi bilakatzeraino, eta ez dutelako, hortaz, ahalegin berezirik egin behar euskara modu naturalean atera eta sor dakien.
‎Horiek gehiago egiten dute euskaraz, normala denez, begi bistako arrazoiengatik. Euskara etxetik jaso dute, kasurik gehienetan, eta euskara normaltasunez entzuten dute han eta hemen beren egunerokoan, beren paisaia linguistikoan ohiko hizkuntza nagusi bilakatzeraino, eta ez dutelako, hortaz, ahalegin berezirik egin behar euskara modu naturalean atera eta sor dakien.
‎Horiek gehiago egiten dute euskaraz, normala denez, begi bistako arrazoiengatik. Euskara etxetik jaso dute, kasurik gehienetan, eta euskara normaltasunez entzuten dute han eta hemen beren egunerokoan, beren paisaia linguistikoan ohiko hizkuntza nagusi bilakatzeraino, eta ez dutelako, hortaz, ahalegin berezirik egin behar euskara modu naturalean atera eta sor dakien.
‎Horiek gehiago egiten dute euskaraz, normala denez, begi bistako arrazoiengatik. Euskara etxetik jaso dute, kasurik gehienetan, eta euskara normaltasunez entzuten dute han eta hemen beren egunerokoan, beren paisaia linguistikoan ohiko hizkuntza nagusi bilakatzeraino, eta ez dutelako, hortaz, ahalegin berezirik egin behar euskara modu naturalean atera eta sor dakien.
‎Zeren eta oraindik oso nabaria ez bada ere toki erdaldunetako erdarazko joera hori, uholdeak hori ere hartuko duela gauza jakina baita, datuak eta begiratuta aurreikusten denez. Herriak berak duen egoeraren ondorio eta sintoma da euskararen egoera, eta erritmoak erritmo, denak hartuko ditu horregatik gainbeherak, analisiak eta diagnostikoak egoki egin ezean, eta neurriak hartzen ez badira. Aspaldi zaigu kezka iturri, euskaraz dakiten eta ikasten duten haur eta gazte euskaldunak ere euskaraz egiteari uzten hasi direla eskola eremutik kanpo, esate baterako.
‎Herriak berak duen egoeraren ondorio eta sintoma da euskararen egoera, eta erritmoak erritmo, denak hartuko ditu horregatik gainbeherak, analisiak eta diagnostikoak egoki egin ezean, eta neurriak hartzen ez badira. Aspaldi zaigu kezka iturri, euskaraz dakiten eta ikasten duten haur eta gazte euskaldunak ere euskaraz egiteari uzten hasi direla eskola eremutik kanpo, esate baterako.
‎Herriak berak duen egoeraren ondorio eta sintoma da euskararen egoera, eta erritmoak erritmo, denak hartuko ditu horregatik gainbeherak, analisiak eta diagnostikoak egoki egin ezean, eta neurriak hartzen ez badira. Aspaldi zaigu kezka iturri, euskaraz dakiten eta ikasten duten haur eta gazte euskaldunak ere euskaraz egiteari uzten hasi direla eskola eremutik kanpo, esate baterako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
euskara 93 (0,61)
euskaraz 69 (0,45)
euskararen 54 (0,36)
euskarazko 35 (0,23)
Euskaraz 28 (0,18)
Euskara 18 (0,12)
Euskararen 15 (0,10)
Euskararekiko 7 (0,05)
euskarak 7 (0,05)
euskararekiko 6 (0,04)
euskarari 6 (0,04)
Euskarazko 5 (0,03)
euskararekin 3 (0,02)
euskarara 2 (0,01)
euskararen alde 2 (0,01)
euskararen inguruan 2 (0,01)
euskaratik 2 (0,01)
euskarazkoa 2 (0,01)
EUSKARA 1 (0,01)
EUSKARAZ 1 (0,01)
Euskaran 1 (0,01)
Euskararekin 1 (0,01)
Euskararena 1 (0,01)
eskuara 1 (0,01)
euskaran 1 (0,01)
euskararen aldeko 1 (0,01)
euskararen aurrean 1 (0,01)
euskararen kontra 1 (0,01)
euskararenak 1 (0,01)
euskarazkoari 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
euskara erabilera 28 (0,18)
euskara kilika 20 (0,13)
euskara aisialdi 10 (0,07)
euskara irakasle 10 (0,07)
euskara erabili 9 (0,06)
euskara egin 8 (0,05)
euskara ikasi 8 (0,05)
euskara modu 7 (0,05)
euskara atxikimendu 6 (0,04)
euskara ez 6 (0,04)
euskara hitz 6 (0,04)
euskara maila 6 (0,04)
euskara zerbitzu 6 (0,04)
euskara komunikazio 5 (0,03)
euskara sortu 5 (0,03)
euskara sustapen 5 (0,03)
euskara ahozko 4 (0,03)
euskara aritu 4 (0,03)
euskara bizi 4 (0,03)
euskara eskaintza 4 (0,03)
euskara harreman 4 (0,03)
euskara normalizazio 4 (0,03)
euskara programa 4 (0,03)
euskara egoera 3 (0,02)
euskara eskola 3 (0,02)
euskara etxe 3 (0,02)
euskara gehiago 3 (0,02)
euskara heldu 3 (0,02)
euskara hizkuntza 3 (0,02)
euskara irakaskuntza 3 (0,02)
euskara irakatsi 3 (0,02)
euskara irakurri 3 (0,02)
euskara ukan 3 (0,02)
euskara ardatz 2 (0,01)
euskara ari 2 (0,01)
euskara behar 2 (0,01)
euskara eragile 2 (0,01)
euskara erdara 2 (0,01)
euskara errealitate 2 (0,01)
euskara eskaini 2 (0,01)
euskara ezagutza 2 (0,01)
euskara gaitasun 2 (0,01)
euskara hobeki 2 (0,01)
euskara ikasgai 2 (0,01)
euskara ingurune 2 (0,01)
euskara komunitate 2 (0,01)
euskara lagunarteko 2 (0,01)
euskara laguntzaile 2 (0,01)
euskara pertzepzio 2 (0,01)
euskara teknikari 2 (0,01)
euskara Nafarroa 1 (0,01)
euskara ahozkotasun 1 (0,01)
euskara aktibo 1 (0,01)
euskara ardaztu 1 (0,01)
euskara aukera 1 (0,01)
euskara babestu 1 (0,01)
euskara baino 1 (0,01)
euskara bainuontzi 1 (0,01)
euskara balio 1 (0,01)
euskara bat 1 (0,01)
euskara bazter 1 (0,01)
euskara benetako 1 (0,01)
euskara berezko 1 (0,01)
euskara berreskuratu 1 (0,01)
euskara beste 1 (0,01)
euskara biziraupen 1 (0,01)
euskara burokratiko 1 (0,01)
euskara burutu 1 (0,01)
euskara desberdin 1 (0,01)
euskara digestibo 1 (0,01)
euskara e 1 (0,01)
euskara egon 1 (0,01)
euskara eguneroko 1 (0,01)
euskara ekarri 1 (0,01)
euskara elkarrizketa 1 (0,01)
euskara elkarte 1 (0,01)
euskara erabat 1 (0,01)
euskara eraginkortasun 1 (0,01)
euskara erakarri 1 (0,01)
euskara ere 1 (0,01)
euskara eredu 1 (0,01)
euskara eremu 1 (0,01)
euskara erlaxazio 1 (0,01)
euskara eroso 1 (0,01)
euskara erreferente 1 (0,01)
euskara errefortzu 1 (0,01)
euskara esamolde 1 (0,01)
euskara euskaldun 1 (0,01)
euskara eutsi 1 (0,01)
euskara ezin 1 (0,01)
euskara funtzio 1 (0,01)
euskara galtzaile 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
euskara erabilera sustatu 6 (0,04)
euskara hitz egin 6 (0,04)
euskara komunikazio gaitasun 5 (0,03)
euskara irakasle etsitu 4 (0,03)
euskara eskola hizkuntza 3 (0,02)
euskara ez erabili 3 (0,02)
euskara ahozko jardun 2 (0,01)
euskara aisialdi gune 2 (0,01)
euskara erabilera eragin 2 (0,01)
euskara erdara baino 2 (0,01)
euskara etxe jaso 2 (0,01)
euskara gaitasun maila 2 (0,01)
euskara harreman sortu 2 (0,01)
euskara hizkuntza gutxitu 2 (0,01)
euskara irakurri ari 2 (0,01)
euskara kilika egitasmo 2 (0,01)
euskara kilika helburu 2 (0,01)
euskara kilika programa 2 (0,01)
euskara modu ludiko 2 (0,01)
euskara modu natural 2 (0,01)
euskara normalizazio prozesu 2 (0,01)
euskara pertzepzio soziolinguistiko 2 (0,01)
euskara ahozko erabilera 1 (0,01)
euskara ahozko komunikazio 1 (0,01)
euskara ahozkotasun hemen 1 (0,01)
euskara aisialdi aukera 1 (0,01)
euskara aisialdi digital 1 (0,01)
euskara aisialdi eskaintza 1 (0,01)
euskara aisialdi etenaldi 1 (0,01)
euskara aisialdi garrantzi 1 (0,01)
euskara aisialdi gozatu 1 (0,01)
euskara ardaztu eleaniztasun 1 (0,01)
euskara aritu gaitasun 1 (0,01)
euskara aritu pertsona 1 (0,01)
euskara atxikimendu baldin 1 (0,01)
euskara atxikimendu sinboliko 1 (0,01)
euskara aukera sortu 1 (0,01)
euskara babestu lagundu 1 (0,01)
euskara balio behar 1 (0,01)
euskara bazter utzi 1 (0,01)
euskara behar besteko 1 (0,01)
euskara behar sentitu 1 (0,01)
euskara benetako normalizazio 1 (0,01)
euskara berezko baliabide 1 (0,01)
euskara berreskuratu prozesu 1 (0,01)
euskara beste hizkuntza 1 (0,01)
euskara bizi ahal 1 (0,01)
euskara bizi aukera 1 (0,01)
euskara bizi iraun 1 (0,01)
euskara bizi ukan 1 (0,01)
euskara burokratiko bat 1 (0,01)
euskara egin ahal 1 (0,01)
euskara egin ezan 1 (0,01)
euskara egin utzi 1 (0,01)
euskara egin zein 1 (0,01)
euskara egoera gutxitu 1 (0,01)
euskara egoera soziolinguistiko 1 (0,01)
euskara egon baina 1 (0,01)
euskara eguneroko egoera 1 (0,01)
euskara elkarrizketa sustatu 1 (0,01)
euskara elkarte euskaltzale 1 (0,01)
euskara erabat ikasi 1 (0,01)
euskara erabilera adierazle 1 (0,01)
euskara erabilera areagotu 1 (0,01)
euskara erabilera asko 1 (0,01)
euskara erabilera atzerakada 1 (0,01)
euskara erabilera erabat 1 (0,01)
euskara erabilera etxe 1 (0,01)
euskara erabilera gehien 1 (0,01)
euskara erabilera gora 1 (0,01)
euskara erabilera handi 1 (0,01)
euskara erabilera ingurune 1 (0,01)
euskara erabilera lagun 1 (0,01)
euskara erabilera natural 1 (0,01)
euskara erabilera norbera 1 (0,01)
euskara erabili ahal 1 (0,01)
euskara erabili behar 1 (0,01)
euskara erabili ez 1 (0,01)
euskara erabili gero 1 (0,01)
euskara erabili haiek 1 (0,01)
euskara erabili komunikazio 1 (0,01)
euskara ere sartu 1 (0,01)
euskara eredu digital 1 (0,01)
euskara eremu oso 1 (0,01)
euskara erlaxazio nabari 1 (0,01)
euskara eroso aritu 1 (0,01)
euskara errealitate soziolinguistiko 1 (0,01)
euskara errealitate soziopolitiko 1 (0,01)
euskara erreferente bilatu 1 (0,01)
euskara errefortzu Internet 1 (0,01)
euskara esamolde erakargarri 1 (0,01)
euskara eskaini garrantzitsu 1 (0,01)
euskara eskaintza ba 1 (0,01)
euskara eskaintza ugaritu 1 (0,01)
euskara etxe ekarri 1 (0,01)
euskara ez ukan 1 (0,01)
euskara ezagutza eraiki 1 (0,01)
euskara ezagutza gora 1 (0,01)
euskara ezin delako 1 (0,01)
euskara funtzio hori 1 (0,01)
euskara galtzaile atera 1 (0,01)
euskara gehiago aritu 1 (0,01)
euskara gehiago erabili 1 (0,01)
euskara gehiago ikasi 1 (0,01)
euskara harreman egon 1 (0,01)
euskara harreman eskola 1 (0,01)
euskara heldu erabaki 1 (0,01)
euskara heldu ez 1 (0,01)
euskara heldu hautu 1 (0,01)
euskara hobeki ikasi 1 (0,01)
euskara hobeki jakin 1 (0,01)
euskara ikasgai nolakotasun 1 (0,01)
euskara ikasi gero 1 (0,01)
euskara ikasi hizkuntza 1 (0,01)
euskara ingurune formal 1 (0,01)
euskara ingurune soziolinguistiko 1 (0,01)
euskara irakaskuntza baliabide 1 (0,01)
euskara irakaskuntza hau 1 (0,01)
euskara irakasle baino 1 (0,01)
euskara irakasle egon 1 (0,01)
euskara irakatsi espainol 1 (0,01)
euskara irakatsi gizarte 1 (0,01)
euskara irakatsi hizkuntza 1 (0,01)
euskara kilika aisialdi 1 (0,01)
euskara kilika eman 1 (0,01)
euskara kilika Nafarroa 1 (0,01)
euskara kilika zortzi 1 (0,01)
euskara komunitate aldatu 1 (0,01)
euskara komunitate harreman 1 (0,01)
euskara lagunarteko erabilera 1 (0,01)
euskara lagunarteko erregistro 1 (0,01)
euskara maila buruzko 1 (0,01)
euskara maila definitu 1 (0,01)
euskara maila egon 1 (0,01)
euskara maila ez 1 (0,01)
euskara maila irteera 1 (0,01)
euskara modu berezi 1 (0,01)
euskara modu berezko 1 (0,01)
euskara modu erraz 1 (0,01)
euskara Nafarroa hezkuntza 1 (0,01)
euskara normalizazio ahozko 1 (0,01)
euskara normalizazio bidean 1 (0,01)
euskara programa baztertu 1 (0,01)
euskara programa horiek 1 (0,01)
euskara programa tresna 1 (0,01)
euskara sortu aukera 1 (0,01)
euskara sortu berebiziko 1 (0,01)
euskara sortu kultura 1 (0,01)
euskara sustapen aisialdi 1 (0,01)
euskara sustapen egon 1 (0,01)
euskara sustapen heldu 1 (0,01)
euskara teknikari hausnarketa 1 (0,01)
euskara ukan betebehar 1 (0,01)
euskara ukan harreman 1 (0,01)
euskara ukan presentzia 1 (0,01)
euskara zerbitzu arteko 1 (0,01)
euskara zerbitzu egin 1 (0,01)
euskara zerbitzu ekain 1 (0,01)
euskara zerbitzu kilika 1 (0,01)
euskara zerbitzu koordinatu 1 (0,01)
euskara zerbitzu tarteko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia