Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2001
‎adina, sexua, jaioterria, bizilekua, eta abar; 2) Beste batzuk berezikieuskarari dagozkionak dira; adibidez: lehen hizkuntza, euskarazko gaitasun maila, jaioterriaren euskararen dentsitatea, bizilekuaren euskararen dentsitatea, gurasoekiko antzeko ezaugarriak, eta abar; 3) Azkenik, euskararen erabilerari dagozkionaldagai bereziak daude, hala nola erabilerarako bereizi ohi diren eremu sozialak: familia, lagunartea, lan mundua, hezkuntza mundua, administrazio guneak, etaabar. Horrela, euskararen arloan, batez ere ezaugarri edo aldagai soziodemografikoen egoerari buruzko informazioa dago, bai egungo egoera ezagutzerakoan, etabaita euskararen historia edo egoera historikoa ezagutzerakoan ere.
‎3 Soziodemografikoak ez diren aldagaiek ere eragina dute euskararen erabileran, indar gutxiagorekin bada ere. Horien artean, eragin handienekoakaldagai psikolinguistikoak lirateke, euskararen gaitasun maila erlatiboarenaraberakoak. Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke:
‎Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke: 1) Norbanakoaren euskararen gaitasun maila erlatiboa, euskaraz aritzeko erdarazaritzeko baino erraztasun handiagoa, edo gutxienez parekoa, behar delako; 2) Mintzakidearen euskararen gaitasun maila erlatiboa, komunikazio ekintzabakoitzean euskara aukeratu eta/ edo mantendu ahal izateko gutxienekoa.
‎Horiek ere modu anitzean ulertu lirateke: 1) Norbanakoaren euskararen gaitasun maila erlatiboa, euskaraz aritzeko erdarazaritzeko baino erraztasun handiagoa, edo gutxienez parekoa, behar delako; 2) Mintzakidearen euskararen gaitasun maila erlatiboa, komunikazio ekintzabakoitzean euskara aukeratu eta/ edo mantendu ahal izateko gutxienekoa.
2002
EUSKARAREN GAITASUN MAILA:
2004
‎Horratx, ordea: mindurak mindura, darabilgun euskararen gaitasun mailak geure munduaren berri jasotzeko eta emateko balio ez baldin badigu, ez du ezer askorik balioko. Zer egin, beraz?
2009
‎Herritarrek aitortua dute Euskadi osoko edozein tokitan euskarazko irakaskuntza jasotzeko eskubidea, eta, eskubide horren babesean, gizartean euskarazko irakaskuntzaren alde zorionez piztu eta zabaldu den eskaera gero eta handiagoari erantzun nahi eta behar izan zaio; askotan, ordea, behar adina baliabide osatzeko behar beste denborarik gabe. Horren guztiorren ondorioz, irakasle askok berealdiko ahalegin txalogarria egin behar izan dute oso denbora laburrean, baina zenbait irakasleri, batez ere adinean aurreratuen zeudenei, kontrako eztarrira joan zaie euskara, eta, normala denez, euskara gaitasun maila mugatua bereganatu ahal izan dute. Horrek eragina izan du ikasleen euskara gaitasunean, hain elebidunak ez diren eta kale giro erdalduna duten inguruneetan batez ere.
2010
‎identitateak, motibazioak, irudikapenak, jarrerak, eta horrelako prozesuak, horiekin portaerak ere lotuz. Horrela eginez lortu ditugu hainbat azalpen euskararen gaitasun mailari eta erabilerari dagokienean, besteak beste. Baina, badirudi horrela aztertzeak alde positiboak eta negatiboak dituela, euskararen aldekoak eta kontrakoak bihurtzen direnak, hain zuzen:
‎2) Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den euskararen gaitasun maila oso baxua da.
‎Euskara ikasgai modura ikasten bada soilik, lortzen den euskararen gaitasun maila oso baxua da.
‎txikitan euskaraz eskolatutako gazte anitzek, harreman informaletan erdaraz egiten badute, ikasketei erdaraz jarraitzen badiete eta erdaraz hasten badira lanean, euskara galtzera ere iritsi daitezke, hizkuntza behin ere ez erabiltzeagatik. horretaraino iristen da inguruaren eragin erdalduntzailea: euskararen gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: euskaraz dakiten gazteen ehunekoa etengabe hazi den bitartean (egun %27, 2 euskaldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan erabiltzeko ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maistragaiak dira eta, oro har, subjektu eraginkor gisa jokatu nahi dute beren inguruan
‎Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila da euskara mailaren neurtzaile eta agiri emaile ofizial handiena. Bera da EAEn, askogatik, hiritarren euskarazko gaitasun maila neurtu eta egiaztatzeari dagokionez erakunde publiko nagusia. Bai nagusia eta bai zaharrena, autonomia aldiari dagokionez134 Ezaguna da, alde horretatik, 1982tik aurrera daraman lana EGAren alorrean.
2013
‎Euskarak duen Framing Berri baten premia asetzeko proposamena Txostenari buruz hausnarketak – Maria Jose Azurmendi ketakide tamainarekin eta leialtasuna edo atxikimenduarekin; 5) Garciak erabilera lotzen duelako testuinguruko euskararen presentziaren dentsitatearekin eta norbanako ezaugarri hauekin: euskararen gaitasun maila eta euskal identitatea; 6) Martinez de Lunak eskaintzen duen eskema erabileran eragiten duten, positiboki (daude ere oztopoak), hiru faktoreen artekotasuna adieraziz: (1) norbanako ezaugarriak:
‎Ikerketa honek 18 urte adin tarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den euskararen gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da (Europako Kontseilua 2001), edota euren bizitza sozialean edo profesionalean beharrezko funtzio komunikatiboak betetzeko gai izatea.
‎Ikerketa honek 18 urte adintarteko subjektuak hartu ditu ikergai. Kontuan hartu den euskararen gaitasun maila Europako Erreferentzia Markoak ezarritako C1 mailakoa izan da.
2017
‎Euskararen kasuan, ‘euskaldun’ definitzen dute batzuek euren burua, batez ere, euskarazko gaitasun maila altua edukitzeagatik, sare euskaldunetan integratuta egoteagatik, eguneroko bizitzan euskara erabiltzen dutelako eta tokian tokiko aldaera (euskalkia) edo erregistro aldakortasuna dutelako." Urte asko emon dodaz, esan bezala, Gernika, Gernika inguruan, eta gero LeaArtibaitik, eta lana dela-eta, eta nik ikusi dot be bai hangoen erreakzioa, eta hainbatetan harritu egiten dira ja... (...) igual berba eitxeko era, edo ez dakit, ez dakit(...) Izan leike doinua, izan leike hiztegia...
‎Horretaz gainera, euskara hautatuko baduzu, euskara erdara bezain ongi jakin behar duzu, eta baita zure solaskideak ere. William Mackey ren arabera bederen,? euskarazko gaitasun maila desberdina badute eta gaztelerazkoa berdintsua, maila berdina duten hizkuntza aukeratuko dute hitz egiteko, hots, kasu honetan gaztelaniaz hitz egingo dute konturatu gabe ere? 324 Beraz, identitatearekin batera, gaitasun komunikatibo orekatuaren faktorea ere oinarrizko baldintza da, euskara erabiltzeko.
2020
‎Osakidetzan arlo sanitarioko lanpostuek administrazio publikoetako 2 hizkuntza eskakizunaren gaitasun maila daukate (Europako erreferentzia markoaren B2 maila). Profesionalen% 58 inguruk lanpostuan eskatzen dena edo goragoko euskararen gaitasun maila daukate gurean.
‎Osakidetzan arlo sanitarioko lanpostuek administrazio publikoetako 2 hizkuntza eskakizunaren gaitasun maila daukate (Europako erreferentzia markoaren B2 maila). Profesionalen% 58 inguruk lanpostuan eskatzen dena edo goragoko euskararen gaitasun maila daukate gurean.
2021
‎Hortarako ikasleen mugikortasuna eta goi mailako ikasketak beste lurralde batean egin nahi dituzten ikasleentzat, unibertsitateko edo eskoletako sarbide aukerak eta moduak aztertuko dira. Horrez gain, helduen euskalduntzearen arloan egiten diren lankidetzak, elkarlanean bultzatzen dituzte, euskararen gaitasun maila ebaluatzeko eta egiaztatzeko. Bestalde 3 lurraldeetako ordezkariek, aisialdian, kirolean, ingurune digitalean, arlo sozioekonomikoan eta euskarazko hedabideetan, euskararen erabilpena sustatu beharra ikusten dute, horretarako hitzarmenak bideak zehazten dituela errana izan da.
2023
‎Aldiz, euskarazko gaitasun maila desberdina badute eta gaztelerazkoa berdintsua, maila berdina duten hizkuntza aukeratuko dute hitz egiteko, hau da, kasu honetan gaztelaniaz hitz egingo dute konturatu gabe ere. Beste era batean esanda:
‎Eskola gizartean bizi den egoeraren isla dela esan ohi da, eta euskararen gaitasun mailari dagokionez ere halaxe da. ereduan ikasten duten ikasleen emaitzei erreparatzea besterik ez dago, azken urteetan gertatzen ari zaigun egoeraz jabetzeko. isei ivei erakundeak eaen egin ohi duen Ebaluazio Diagnostikoa da gizartean jazotzen ari den, eta irakaskuntzan oro har bizi dugun, egoeraren erakusgarri.
‎Sistema, jakina denez, funtzio publikoko lanpostu bakoitzari hizkuntza eskakizun jakin bat ezartzean oinarritzen da. Lanpostua betetzeko behar den euskarazko gaitasun mailak zehazten du hizkuntza eskakizuna. Lanpostu bakoitzaren hizkuntza eskakizuna lanpostuen zerrenden bidez finkatzen da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia