2007
|
|
Abertzaletasun erdaldun horrek, ezinbestez, euskal nazio izaeraren ezaugarrieuskaldunak modu sinbolikoan eta testimonialean bereganatzen ditu. Orobat, bestemaila batean, antzera gertatzen zaio
|
euskara
ahozko komunikazio huts gisa, edoeuskara ikasketarako tresna formal huts moduan darabilenari. Euskaldungoaren zatirik handienak ere ezin du beraz bereganatu nazio izaera hori edozein erdaldunekegiten duen moduan eta neurrian.
|
2017
|
|
Hunkitua izanen den publikoa irakasleek, kazetariek, dokumentalistek, hizkuntza teknikariek osatzen dute. Azkenik, maizetan hartzen dugun eskaerari erantzun nahiz,
|
euskarazko
ahozko komunikazioa landuko duen gunea abian jarri nahi dugu, horren eskasa saminki sentitzen baita.
|
2018
|
|
Eguneroko lanean, gaztelania da hizkuntza nagusia.
|
Euskara
ahozko komunikaziorako erabiltzen da, baina ez da erabiltzen lan hizkuntza moduan. Zerbitzu bakoitzean egiten diren Saio Klinikoetan ere, gaztelania da ia hizkuntza bakarra, salbuespen gutxi batzuetan izan ezik.
|
2023
|
|
IKASLEEN
|
EUSKARAZKO
AHOZKO KOMUNIKAZIO GAITASUNA LANTZEKO EGITASMOA: AHOZKO HIZKUNTZA IRAKASTEA
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 44
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 46
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 48
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 50 ere entzuteko...
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 52
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 54 beti, ikasleei lehenengo ongi egindakoak eta gero hobetzekoak nabarmentzea izan behar du urrezko araua.
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea 56
|
|
Ikasleen
|
euskarazko
ahozko komunikazio gaitasuna lantzeko egitasmoa: ahozko hizkuntza irakastea
|
|
Casamigliak eta Tusónek (2007) azpimarratzen dute ahozko gaitasun diskurtsiboa garatzeko eta bereganatzeko ingurune soziokulturalaren eginkizuna ezinbestekoa dela, eta gaineratzen dute, Bourdieren (1982) hitzak aipatuz, gizartean dauden desberdintasunak hizkuntzaren baliabideak ikasteko aukeretara ere iristen direla. Bada, horietaz gain,
|
euskararen
ahozkoaren komunikazio gaitasuna irakasteko garaian, ingurune soziokulturalaz gain, ikaslearen ingurune hurbilaren egoera soziolinguistikoa eta euskara hizkuntza gutxitua izatea ere kontuan hartzekoak dira.
|
|
Horrela bada, zenbaki honetan aurkezten dugun lehen artikulua gaur egun euskal gizartean, eta, bereziki, euskal hezkuntza sisteman gero eta sentsibilitate handiagoarekin begiratzen zaion gai bati eman dio sarbidea Aitor Uncetabarrenecheak:
|
euskararen
ahozko komunikazioa. " Euskara Gernika Lumoko lehen hezkuntzako ikasleen ahozko komunikazioan" artikuluan, euskara batuaren eta euskalkien ahozko erabilera aztertu du, hain zuzen, eremu oso euskaldun horretan, bertako hezkuntza sistemak esparru horretan duen eragina kuantifikatzeko.
|