Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 232

2001
‎3 Prozesu psikosozialen artean, gehien aztertu direnak ondorengoak dira: 1) Euskararen balioak (zertarako beharrezkoa), 2) Jarrerak (aldeko/ kontrakoa), 3) Usteak, gehienbat geroari begira edo etorkizunari buruzkoak, 4) Motibazioak (integratzailea/ instrumentala/ komunikatiboa), eta 5) Identitatea, zenbait dimentsioren arabera: hizkuntzarena, kulturarena, nazionaltasunarena, lurraldetasunarena (euskalduna/ espainola/ euskaldun espainola/ anomikoa).
‎Ondorio bat garbi atera daiteke hemendik: hutsaren hurrengoa da euskararen balioa, hain minoritarioa izanik. Ez da hori txarrena:
‎Gerra zikin honetan, euskalgintza goi mailako objektiboa bihurtzen da. Alde batetik, euskararen balio sinbolikoa nazio kontzientziaren ikuspuntutik. Bestetik, euskalgintza susmopean jartzeak abiapuntu kulturaletatik euskarari hurbiltzen zaionari urruntzeko edota beldurtzeko balio du.
2002
‎Gero eta gehiago bigarren motako irakasleekin osaturik, geroeta onura gutxiagorekin, gero eta desprestigio handiagoarekin, euskal adarraren etorkizunari iraupen, kaxkarra? emango genioke, eta unibertsitateak gizartearen euskalduntzean duen eragina ere kontsideratu beharkogenuke, euskararen balioa indargabetuko lukeelako?.
2003
‎Legea ez zela betetzen salatzeko aukera bazen, eta oraintsu arte, gainera, euskara jakitea beharrezkoa zela uste zuen askok. Funtzionario izateko —gaur denek funtzionario izatea dute amets— ez da euskara beharrezko, eta honek jendeari euskararen balio eza ikustarazten dio: beraz, euskara ikasi?
‎Hainbat nafarrek euskara ikastea edo seme alabak euskarazko ereduetan eskolatzea erabakitzen dute euskara jakitearen abantailak bultzaturik, gaztelania eta euskara ezagutzearen balio instrumentalez sinetsirik. Motibazio hori euskararen balio soziala azpimarratu eta elikatzen duen politika batek mantentzen du eta Nafarroako Gobernuaren erabaki anitzek motibazio pragmatiko hori ahuldu eta ito nahi dute, euskararen balio soziala eta prestigioa gutxituz, euskara ez dadila izan abantaila soziala eta ez dezala motibazio instrumentalik piztu. Euskara ikastea otu zaien nafarrek jakin dezatela euskara jakiteak ez diela abantailarik emanen eta ikasteagatik ez direla zerbitzu publikoak hizkuntza horretan hartzeko eskubidedun izanen.
‎Hainbat nafarrek euskara ikastea edo seme alabak euskarazko ereduetan eskolatzea erabakitzen dute euskara jakitearen abantailak bultzaturik, gaztelania eta euskara ezagutzearen balio instrumentalez sinetsirik. Motibazio hori euskararen balio soziala azpimarratu eta elikatzen duen politika batek mantentzen du eta Nafarroako Gobernuaren erabaki anitzek motibazio pragmatiko hori ahuldu eta ito nahi dute, euskararen balio soziala eta prestigioa gutxituz, euskara ez dadila izan abantaila soziala eta ez dezala motibazio instrumentalik piztu. Euskara ikastea otu zaien nafarrek jakin dezatela euskara jakiteak ez diela abantailarik emanen eta ikasteagatik ez direla zerbitzu publikoak hizkuntza horretan hartzeko eskubidedun izanen.
2004
‎Campionek bi sarrera idatzi zituen bere libururako. Lehenbizikoan ikerketa linguistikoen garrantziaz zein euskararen balioaz ikerketa historikorako jardukitzen zuen, eta halaber, bertako egile eta kanpoko euskalarien berri zabala eman zuen. Bigarren sarreran hizkuntzen sailkapena ekartzen zuen, euskararen lurraldetasuna eta euskalkien berri maratza, eta amaitzen zuen geure hizkuntzaren apologia eginez.
‎Enpresaren alorra euskalduntzeko plangintza jardunetan Nerea Azurmendik ez dio euskarari balio erantsi aipagarririk antzematen. Ez baitu halakorik hautematen orain arteko esperientzia saioetan.
‎Lander Etxebarriak ez dauka zalantza izpirik aitortu berri dugun horretan: ? Euskararen balioa eta praktikotasuna ziurtatzen ez badugu, euskara erabiltzeak militantzia identitario soila izaten jarraitzen badu, gureak egin du, ez dugu aurrera egingo, atzerantz baizik, Irlandan bezala?. 636
‎Kidetasun horrek asko esan nahi baitu ikasketaren eta erabileraren arteko dialektika egituratzeko unean. Euskararen balio sozial eta pragmatiko eskasak daukan ordezkorik behinena hizkuntzaren balio sinbolikoan eta nazionalean dagoela esateak ez luke inor harritu. Hizkuntzen merkatuan zokoraturik dagoelako, hiztunaren euskal nazio sentierak zeresan handia dauka euskararen aldeko erabilera jarreretan.
2005
‎Urtxintxa Eskolaren izenean hitz egin digun Jaime Altunak aipatu du lehenxeago kontzientzia eta hizkuntzaren erabileraren arteko loturaren zalantza. Haurrak, gazteak euskararen balioaz jabetu behar du hizkuntza hori erabiltzeko. Daukan euskara maila daukala ere, ezin gozatu euskararekin?
‎' el español es muy bonito, teneis que hablar en español...', euskarara salto egingo dute agian", dio barrez. Adinik txarrena da, beraz; gazteak baino haurrak motibatzea errazagoa omen da eta 17 urtekoak euskararen balioaz kontzienteago omen dira. Baina kontzientzia behar da euskaraz aritzeko, gozatzeko?
Euskararen balioa eta indarra ere ez dira berdinak lurralde guztietan: euskara nabarmen doa goraka Euskal Autonomia Erkidegoan, behera Ipar Euskal Herrian, eta ez gora ez behera Nafarroako Foru Komunitatean.
‎Hau oso garbi islatu zuen Etxebarriak (1972) Anaitasuna aldizkarian hauxe idatzi zuenean: «[...] Euskararen beharra sentitzen dugunok euskararen balioaz arduratzen gara, eta euskara erabilgarri bihurtu nahi dugu. Eta hau jakintzaren arlo guztietan lortu gura dugu[...] nortzuk dira euskara teknikoaren problema konpontzen saiatu behar dutenak?
2006
‎Euskaldunak euskara erabil dezan nahi badugu, euskaraz eroso sentitu behar du, eta hizkuntzaren balio praktikoa ere sentitu behar du. Beraz, on litzateke euskararen balio praktiko hori handituko duen neurriren bat hartzea. Eta badugu proposamen zehatz bat:
2007
‎Horien eragin indarra ere hutsaren hurrengoa danazio estrategia dinamiko eta indartsu bat abian jartzen ez den bitartean. Lurraldetasuna eta erakunde nazionalak ezinbestekoak ditugu noski, euskara bera bezala, baina horien aldeko estrategia bakartu batek ez du gauza handirik balio, euskararenak balio ez duen bezalatsu.
2008
‎Euskararen Erakunde Publikoa eta Hezkuntza nazionala horrez ohartu dira, baina iduri luke bidea luzea izanen dela euskarak goiko irakaskuntzan leku egoki bat eskura dezan baino lehen. Ikaskuntza hori borondatezkoa baita, gurasoek eta gazteek bizi profesionalean euskara balio gutxikoa dela ulertzen baitute, era orokorragoan bizi publikoan ere. Norabide hori aldatzea ez da erraza izanen, frantsesa lehenik eta gero kasu gutxi batzuetan ingelesa baitira lan munduko hizkuntzak.
‎Hala moduzko sentimendu abertzaleen asmoak euskararen balio ordezkaezina hutsaren pare saltzeko joeratik, goazen beste jokabide bat jorratzera. Bigarren hau materialagoa da, euskaldunaren definizioa ekonomiaren irizpideetan oinarritu izan duelako.
‎24 Baina izen bihur daitezkeen adjektiboak bihur ez daitezkeenetatik bereizteko baliatzen dituen frogak (test de la «sustantiva ción valorativa») ez bide dirudi euskararako balio dutenik (gazt. es aficionado/ es un aficionado), eusk.: * zale bat da.
‎Joera tipiko samarra, euskararen balioa naziotasunaren prismatik ikusten dutenen euskaltzaleengan. Eta alderantziz, hau da, nazioaren interesa euskaltasunaren arabera neurtzen duten euskaltzaleengan ere.
Euskarak balio handiagoa hartuko du eremu mistoko lanpostu publikoetan
‎Bestalde, euskal gizartearen gehiengoak hartzen duen erabakia errespetatzeari dagokionez, nabarmentzeko modukoa da, Lizarra Garaziko itunak izan zuen onespen sozial, politiko eta sindikalaz gain, gizartearen gehiengoak zenbait inkestaren bidez adierazitako bide demokratiko horren onespena. Eta euskara aitortzeari dagokionez, nabarmentzeko modukoa da Bai Euskarari ekimenak izan zuen babes soziala eta eragileena, D hezkuntza ereduaren gorakada, eta, azken batean, euskal gizartearen gehiengoak gure herriaren elementu diferentzial gisa euskararen balioarekiko duen kontzientzia (behin eta berriz adierazi da azterlanetan), eta euskara errespetatzeko eta bultzatzeko beharraren kontzientzia.
‎Testuinguru neoliberal honetan euskarak ez du balio ekonomikorik, eta horrek bere etorkizuna kolokan jartzen du. Diruak ez du bihotzik ikusteko euskararen balio kulturala, identitarioa, komunikatiboa, sentimentala... Arrasateko Eskola Politeknikoa horren adibide argia da.
2009
‎Kanpora begira euskarak ez du balio komertzialik, txinerak eta bestelako hizkuntzek bai. Euskarak balio erantsia du bertako bezeroarentzat eta enpresako langileentzat. Nik hala uste dut, baina nire lankideek?
‎— Euskararen balio erantsia, balio ekonomikoa... nonbait islatu egin behar genuen, baina ez ordura arteko bidetik, gauza artifiziala eta hizkuntzarekiko fideltasuna eskatuz; argudio finkoak landuta eta gure udalerriaren egoera soziolinguistikoa izan behar ziren oinarria. Horixe zen bidea euskarak behar zuen prestigioa gorpuztu ahal izateko.
Euskararen balio erantsia, balio ekonomikoa... nonbait islatu egin behar genuen.
‎espainolak izan behar du gure hizkuntza. Aurrena, euskarak balio ez duelako; bigarren (euskararen sintaxi eta lexiko ez latinoengatik baldin bada, katalanak balio ahal izan luke; baina ez) zeren eta, el castellano se ha convertido en español y hasta en hispanoamericano; es una lengua tan nuestra como de los demás españoles, tan del catalán como del gallego o del vascongado?. Espainola berez eta naturalki nagusitu omen da, ez beste hizkuntzenganako Estatuaren desfaboreagatik edo(, el Estado no ha hecho presión aquí?).
‎ES promotorak 1990eko apirilean publikoki aurkeztutako proiektuaren eta Belokik uztailean aurkeztutakoaren artean bi mundu desberdin daude. Kazetaritzaren funtzioaz, euskararen balioaz, diseinuaz, banaketa sistemaz, egunkari ereduaz erabat desberdinak dira biak. Esaera bakarrean laburbiltzeko ESek egunkari arrunt, oso eta euskal esparru kulturalean homologatua nahi zuen bitartean Belokiren taldeak egunkari nagusi baten egunkari osagarria nahi zuen.
‎Nahi dutenean, badakite euskara ulertzen. Orain, komeni zaie euskarari balioa ematea, izenaren aitzakian, Euskal Herriko Laborantza Ganbera debekatzeko.
‎Orduan euskararen ezagutza oso gutxi baloratu zutela gogorarazi du Bilbaok, eta Uemak berak kritikatu du azken lan eskaintza publikoan euskarak izan duen balorazioa. Euskararen balioa ez da Administrazio elebidun batean izan lukeena, ez barne promozioetan, ez eta lanpostu deialdietan ere.
‎Baina lotura sinboliko horrek, alde onuragarrien ondoan, baditu alde ahulak ere. Bata, erabileraren gainetik euskararen balio identitario eta sinbolikoa jartzeko arriskua. Jakina denez, abertzale asko dira euskaltzaleak beren hizkuntza jokabideetan, baina beste askok euskararekiko eginbeharrak egindakotzat ematen dituzte hain zuzen ere abertzale izate hutsagatik.
‎Uste dugu, etorkizun hurbilean, hizkuntza eskakizunak benetako erabilerarekin uztartzea komenigarria ez ezik behar beharrezkoa izango dela, hots, guztiz beharrezkoa izango dela euskararen ezagutza lanpostura iristearekin baino gehiago lanpostuko eginkizunak betetzearekin lotzea. Euskarari balioa lanpostuak eman behar dio, hots, izan bedi euskara baliozko lanerako, ez azterketarako huts hutsik. Gainerakoan, artifiziala izan daiteke ezagutza eskaera, eta badakigu zer gertatzen den artifizialak izanik ahalegina eskatzen duten eskaerekin, arazo iturri bihurtzen direla.
2010
‎Zorionez, euskararen balioa gizarte osoak, enpresek eta herri erakundeek partekatzen dute gaur egun. Euskararen aldeko atxikimendu zabal batek aukera eman digu, azken hamarkada hauetan, euskararen normalizazio bidean urrats sendoak aurrera egiteko, eragozpenak eta ezinak gaindituta. Hala ere, bide luzea dugu gure aurrean, euskarak bizitza osoa izan dezan gure eguneroko zereginetan, kalean, lantokian edo lagunartean.
‎1948tik euskal ikasketak hirugarren zikloan hasten ziren Diplôme d’Etudes Approfondies delakoarekin, segidan doktoregoa zelarik. 1970ean euskara balio unitate bat sortu da Paueko Unibertsitatean. 1981ean Baionan berean Bordeleko Unibertsitateko euskara diploma bat sortzen da eta 1986an aukerako euskara unitateak eta unibertsitate diploma hori Bordele 3ko Unibertsitateko eta Paueko Unibertsitateko gerizaren pean kokatuak dira hitzarmen baten bidez.
‎Horietatik batzuk artikulu honetan ere aipatu ditugu, adibidez," globalizazioak" zer suposatzen duen, edo" berrikuntza" bultzatzea eta erabiltzea azpimarratu beharra. Baina beste batzuk ez ditugu aipatu, esate baterako," euskararen balio erantsia"," bezeroaren edo hartzailearen garrantzia", eta abar. Pentsatzen dut artikulu horretan esaten direnak baliagarriak direla baita ere honetan ikusten direnak osatzeko; agian alderantziz ere bai.
‎Elkartasunaren dimentsioa, bestalde, hiztunen zintzotasun eta erakarpen sozialarekin loturik dauden alderdi afektiboek xedatzen dute. horren arabera, elkartasun mailan estimu positiboa erakusten duten hiztunak zintzoak, adeitsuak eta eskuzabalak antzematen dira, eta euren hizkuntza giza harremanetarako eta taldeintegraziorako egokitzat hartzen da. dimentsio bi horien arteko banaketa oso baliagarria suertatu da hizkuntzekiko eta hiztunekiko jarrerak aztertzerakoan eta sarri erabili da hizkuntza eta aldaera gutxituen kasuan, zergatik ordezkatzen diren ala eusten zaien azaltzen laguntzen dute-eta (romaine 1980, woolard 1989, Coupland, williams eta garrett 1994). izan ere, hizkuntza gutxituen kasuan, sarri, hiztunek ospe txikiko hizkuntza modura hautematen dute eurena, estatusaren aldetik —overt prestige, ageriko ospe txikikoa (trudgill 1972) hain zuzen—, baina ospe handikoa elkartasun mailan —covert prestige, izkutuko ospe handikoa— eta elkartasun mailan aitortzen zaion balio handia da, hain zuzen, estatusarekin lotuta dauden funtzioetarako balio txikia duten hizkuntzak bizirauteko arrazoia; taldeko balio afektibo handiak ahalbidetzen du sozialki mailaz igotzeko asmoarekin hizkuntza ez baztertzea. aipaturiko dimentsio bi horiek gazteen euskararekiko jarrerak aztertzerakoan ere agertu dira. unibertsitateko ikasle euskaldunen artean egindako ikerketa batean, bikote ezkutuaren (matched guise) teknika esperimentala erabilita, gazteek euskaraz hitz egiten zuten hiztunak hobeto ebaluatu zituzten estatus edo profesionaltasun mailan gaztelaniaz hiztun berek hitz egin zutenean baino. elkartasunaren dimentsioan, berriz, modu berean antzeman zituzten gaztelaniaz eta euskaraz egin zutenean (amorrortu 2001a). euskararen aldaera ezberdinak (bizkaiera, gipuzkera, batua eta gaitasun mugatuko batua) erabiltzen zuten hiztunak ebaluatzerakoan ere dimentsio berak agertu ziren (amorrortu 2001b). beste ikerketa batean (larrañaga 1995, 2000), 13 urteko gazte euskaldunek egindako euskarari buruzko idazlanen azterketak antzeko dimentsioak azaleratu zituen: eragile izanarazleak (euskaldun izaerari lotutakoak) eta trukeordaineko eragileak (lana edo ikasketei lotutakoak). hala, lehenbizikoen bidez euskara nortasun hizkuntza (euskaldun egiten gaituena, arbasoen hizkuntza) dela azpimarratu zuten gaztetxoek eta bigarrenen bidez euskararen balio instrumentala (lana topatzeko, ikasketetan aurrera egiteko, hizkuntza bat gehiago jakiteko, baita euskaldunekin harremanak izateko ere) indartu zuten. hirugarren atalaren ondorenean, ikerketa kualitatiboan euskararen balio instrumental eta integratzaileari buruz aurkitutako emaitzak aurkeztuko dira; gero, ikerketako lekukoen datuak aztertzeko bi dimentsio klasikoak ez direla nahikoa defenda...
‎Elkartasunaren dimentsioa, bestalde, hiztunen zintzotasun eta erakarpen sozialarekin loturik dauden alderdi afektiboek xedatzen dute. horren arabera, elkartasun mailan estimu positiboa erakusten duten hiztunak zintzoak, adeitsuak eta eskuzabalak antzematen dira, eta euren hizkuntza giza harremanetarako eta taldeintegraziorako egokitzat hartzen da. dimentsio bi horien arteko banaketa oso baliagarria suertatu da hizkuntzekiko eta hiztunekiko jarrerak aztertzerakoan eta sarri erabili da hizkuntza eta aldaera gutxituen kasuan, zergatik ordezkatzen diren ala eusten zaien azaltzen laguntzen dute-eta (romaine 1980, woolard 1989, Coupland, williams eta garrett 1994). izan ere, hizkuntza gutxituen kasuan, sarri, hiztunek ospe txikiko hizkuntza modura hautematen dute eurena, estatusaren aldetik —overt prestige, ageriko ospe txikikoa (trudgill 1972) hain zuzen—, baina ospe handikoa elkartasun mailan —covert prestige, izkutuko ospe handikoa— eta elkartasun mailan aitortzen zaion balio handia da, hain zuzen, estatusarekin lotuta dauden funtzioetarako balio txikia duten hizkuntzak bizirauteko arrazoia; taldeko balio afektibo handiak ahalbidetzen du sozialki mailaz igotzeko asmoarekin hizkuntza ez baztertzea. aipaturiko dimentsio bi horiek gazteen euskararekiko jarrerak aztertzerakoan ere agertu dira. unibertsitateko ikasle euskaldunen artean egindako ikerketa batean, bikote ezkutuaren (matched guise) teknika esperimentala erabilita, gazteek euskaraz hitz egiten zuten hiztunak hobeto ebaluatu zituzten estatus edo profesionaltasun mailan gaztelaniaz hiztun berek hitz egin zutenean baino. elkartasunaren dimentsioan, berriz, modu berean antzeman zituzten gaztelaniaz eta euskaraz egin zutenean (amorrortu 2001a). euskararen aldaera ezberdinak (bizkaiera, gipuzkera, batua eta gaitasun mugatuko batua) erabiltzen zuten hiztunak ebaluatzerakoan ere dimentsio berak agertu ziren (amorrortu 2001b). beste ikerketa batean (larrañaga 1995, 2000), 13 urteko gazte euskaldunek egindako euskarari buruzko idazlanen azterketak antzeko dimentsioak azaleratu zituen: ...kasketei lotutakoak). hala, lehenbizikoen bidez euskara nortasun hizkuntza (euskaldun egiten gaituena, arbasoen hizkuntza) dela azpimarratu zuten gaztetxoek eta bigarrenen bidez euskararen balio instrumentala (lana topatzeko, ikasketetan aurrera egiteko, hizkuntza bat gehiago jakiteko, baita euskaldunekin harremanak izateko ere) indartu zuten. hirugarren atalaren ondorenean, ikerketa kualitatiboan euskararen balio instrumental eta integratzaileari buruz aurkitutako emaitzak aurkeztuko dira; gero, ikerketako lekukoen datuak aztertzeko bi dimentsio klasikoak ez direla nahikoa defendatuko da, eta beste dimentsio bi proposatuko dira. kontuan izan behar da ikerketa kualitatiboaren helburua ahalik eta jarrera eta ideia gehien biltzea dela, sarri zein gutxitan agertuta. horregatik ez da ideien maiztasunari ...
‎3.1 euskararen balio instrumentala partaideek euskararen balio instrumentalari buruzko pertzepzioak eman dituzte eta zenbaitek baloratu ere egin dute balio hori. hauexek dira irten diren ideia azpimarragarrienak:
‎3.1 euskararen balio instrumentala partaideek euskararen balio instrumentalari buruzko pertzepzioak eman dituzte eta zenbaitek baloratu ere egin dute balio hori. hauexek dira irten diren ideia azpimarragarrienak:
‎• baina euskararen balio instrumentala lehen baino handiagoa dela eta eremu batzuetan (hezkuntzan eta administrazio publikoan zehatz esanda) badagoelako pertzepzioa ere badago, euskara lana bilatzeko beharrezkoa baita edo gutxienez laguntzen baitu.
‎Alabaina, DU B partaideak ez du uste tresna motako kanpoko sustapena euskara berreskuratu eta normaltzeko eraginkorra izango denik, baldin eta" zerbait gehiago" ez badago, hots, balio integratzailerik ez badauka. sia euskararen balio instrumentala da, eta, horietan askorena, baita bakarra ere (ikus amorrortu eta ortega 2009).
‎• euskarak balio instrumentala izatea baloratzen da eta oso positibo baloratzen da hori handitu izana.
‎3.2 euskararen balio integratzailea arestian azalduta bezala, hizkuntza batek balio integratzailea dauka elkartasunaren mailan garrantzi handia daukanean; bere hiztunek haien nortasunaren osaeran osagai garrantzitsutzat daukatelako edota talde jakin bategaz identifikatzea ahalbideratzen duelako eusten diotenean, eta erabiltzen edo ikasten dutenean. partaideek euskarak norbanakoaren eta gizartearen nortasunean d...
‎(a) Euskararen balioa euskal nortasunaren osaeran partaideek euskal nortasunaren osagaitzat dute euskara baina denek ez diote garrantzi bera ematen elementu horri. hiru aukera daude euskal nortasuna taxutzeko:
‎zenb./ 2010 (4) euSKararen BalioaK eTa gazTeen eraBilera: Heldu erdaldunen perTzepzioaK1 estibaliz amorrortu Deustuko Unibertsitatea. helbide elektronikoa:
‎2 integrazioaren definizio bat ematea, euskararen balio integratzailea kontuan harturik; horretarako bi munduko egoeran bizi deitu den kategoriaz baliatzea proposatuko da
‎Haurrek euskara ikasi behar dutela. Eguneroko bizitzan euskarak balio du euskaldunen artean mintzatzeko, baina askorentzat baliagarritasun ahula dauka lanerako ala praktika kulturaletan.
‎– Euskarak balio du euskaldunekin komunikatzeko eta ondorioz erdaldunek ikasi behar lukete eta haurrei irakatsi behar zeie.
‎Lan eskaintza publikoetan euskararen balioa jaisteko batu dira berriro PSE eta PP
‎PSE EEk eta PPk bat egin dute legegintzaldi honetarako sinatu zuten itunaren puntu batean sakontzeko, Eusko Jaurlaritzaren peko administrazioaren euskalduntze prozesua ardatz. Bien artean gai horren inguruko legez besteko proposamena onartu zuten atzo Eusko Legebiltzarrean, eta bertan etorkizuneko lan eskaintza publikoetan euskararen balioa jaisteko eskatu dute.
‎Jarrera eta ikuspuntu sinplifikatzaile berrien arabera, demokraziaren oinarria talde nagusiak agintzen duena egitea baita (%50, 1ek irudikatzen duena). Jarrera horiek gehiago zabaltzen badira, etorkizunean euskararen balioa jaitsiko da oposaketetan (www.erabili.com/zer_berri/berriak/ 1265963235), eskoletako curriculumean() eta leku guztietan. Orain dela gutxi arte diskriminazio positiboaren aldeko jarrerak nagusitzen baziren ere, orain musika txikiak bultzatzen dituen jarrera pragmatikoak ari dira indartzen.
‎Erabilera horren arabera, gutxiengo batek erabiltzen duen hizkuntzari lekua ematen bazaio estatuaren instantzietan, gehiengoa diskriminatzen ari gara. Analisi soziolinguistiko horiek erabiltzen ari dira orain euskararen balioa jaisteko oposaketetan, eta ikuspuntu hori gizartean zabaltzen ari da.
‎Gainera, euskararen aldeko jarrera edukitzea ez da derrigorrezkoa, euskarak balio integratzailerik ez duela esateak ez du adierazten kontrako jarrerarik edo epeltasunik, hori da norberak mundua nola ikusten duen adieraztea. Kasu batzuetan egia izan daiteke:
‎Kasu batzuetan egia izan daiteke: Murtzian eta hainbat kasutan Barakaldon ere, euskararen balio integratzailea oso mugatua da, aztertu litzateke ea balio baztertzailerik ez duen. Aldiz, Zarautzen maila orokorrean edo Murtzian biltzen diren Barakaldoko pertsona batzuen artean balio integratzailea izan dezake, zalantzarik gabe.
‎Gauza bera egin zuen Urruñako (L) udalak Hondarribikoari (G) idatzi zionean 1680an. Erdarak hartua ez zuen eremu batean Euskararen balioa begi bistakoa zen.
‎Espainolek ezarritako botere harremanek Manuel Larramendi humorismora bultzatu zuten. Hutsegin gabe bete zituen gaztelerazko hiztegiaren sarrera guziak eta gainera, espainolek euskararen balioa ukatzen zutenez gero, horri buelta eman eta espainiera ere euskaratik zetorrela frogatzen engaiatu zen. Abisatu zuen hiztegiaren prologoan:
‎Horrekin batera, klubaren jardueretan euskararen erabilera sustatzeko plan bat lantzeko konpromisoa hartu du futbol taldeak; halaber, diputazioak jokalarien irudia erabili ahal izango du euskararen sustapenarekin lotutako jardueren berri emateko. Euskal eta gipuzkoar gizarteari euskararen balio soziala adieraztea du helburu hitzarmenak. Uztailetik aurrera, urtebeteko iraupena izango du kontratuak, eta epe horretan, 1,2 milioi euro jasoko ditu Realak aldunditik.
2011
‎Hori ikastolei esker gertatu da. Eskola publikoa une honetan PSOEren esku dago, eta euskarari balio funtzionala ematen dio. Ikastoletan badago Euskal Herriaren proiektu bat.
‎Funtzio ezartze horretan ikusten da ere hizkuntza bakoitzari ematen dioten garrantzia. Adibidez, erabilerari lotuta dagoen funtzio praktiko eta komunikatiboa gaztelaniari ematen diote lagunartean, musikaren munduan, kalean edo kontzertuetan, eta askotan euskarari balio sentimentala baino ez diote ematen. Beraz, arlo horiek berreskuratu ahala (musikaren ingurukoek, bereziki, ikusi dugu zein toki inportante duten nerabearen bizitzan) euskarak gero eta prestigio handiagoa izango du gazteen artean.
‎Atal honetan inkestan lau item jorratzen dira, guztiak euskararen balio instrumentalari begira; lau horien artetik batek eman digu arreta. kasu honetan elkarrizketatuak adierazi behar du esamoldearekin ados/ aurka dagoen bost puntutako eskala batean. Ikus dezagun bigarren esaera:
‎Bigarren kapituluan, euskararekiko jarreren izaerari buruzko pertzepzioen berri ematen da: euskararen balio instrumental, integratzaile eta ideologiari buruzkoak. Atal honetan, motibazioak aztertzerakoan berritzailea den sailkapena egiten da, ikerketa lerro tradizionalaren dikotomiaz (instrumentala/ integratzailea) gain beste bide batzuk arakatzen dira. honela, barruko eta kanpoko motibazioak kontuan hartzen dituen ardatz berria erabili da, balio instrumental eta integratzailearekin gurutzatuz. era honetan motibazioak era sakonagoan aztertzen dira, egindako analisia zehatzagoa izanik. hirugarren kapituluan, ikerketan parte hartu dutenen euskararekiko uste eta jarrerak aztertzen dira esparru desberdinetatik begiratuz; normalkuntza, erabilera, ikas irakaskuntza eta enpresa.
‎Larunbatean, abenduaren 3an, Euskararen Eguna ospatuko dute. 1949an Eusko Ikaskuntzak martxan jarritako ekimena da, euskararen balio unibertsala aldarrikatzeko. Hiriburuetan programa zabala antolatu dute, ospakizunarekin bat egiteko.
‎–Hipoteka psiko soziala: euskaldunak lainopean bizitzen ohituak gaudela nioen lehen, gure hizkuntzarekiko daukagun gutxiespen, atxikimendu eskas eta indar gutxiko bulkadagatik, eta baita gizartean euskara balio gutxiko, prestigiorik gabeko, garrantzi gutxiko gauzak esateko hizkuntza bezala erabiltzen delako ere?. –Bide berriak urratzeak gailur berriak ikustarazten dizkigu?, Zenbat Gara, 2 zenbakia, 1998.
‎Nik neuk haboro zor diot Bittori. Gure hizkuntzaren, euskeraren balioa bere kautan idoro behar dugula erakutsi zidan. Gure mithologien atzean izate oso bat izan daitekela, lehengo hondar batzuk gorputz oso bat osotu arteko aztarnak izan daitezkeela erakutsi zigun, zidan.
‎Beraz, hasierako sei urteetan Elhuyar aldizkariak enpirikoki frogatu zuen euskarak balio zuela arlo berezitu honetan aritzeko. Aldizkaria, sortzaileen esperimentua zen.
‎ezagutu eta aitortu. Euskara estetika aldetik edo identitate aldetik erakargarria izan dadin, aurrez akordio bat dago euskararen balioaz. Zoritxarrez, balio hori oso kaltegarria izan daiteke, besterik ez bazaio aitortzen.
‎17 Arestian esan dugun moduan instituzioek lan ederra egin dute euskararen balio berezi hau markatzeko. Inor gutxik ulertzen dituen izenak ezarri dituzte euskaraz, gero azalpena edo dena delakoaren zerizana azaldu behar da erdaraz.
‎Batetik, ia erreferentziarik gabeko izen propiotzat jo dezakegun osagai estetikoa eta bestetik informazio emaile den osagai funtzionala dituzte izen horiek (ikusi 9 oharra). Esan dezakegu izen horietan erakusten zaigula argien eta zehatzen zein den euskararen balioa merkatuan eta haren neurriko jendartean. Baina honetaz guzti honetaz azken puntuko eztabaidan mintzatuko gara.
‎erregistroko izena, publizitatean erabilitakoa, enpresa egoitzan edo beste euskarrietan dutena? Gure interesa euskararen balioa neurtzea zenez, erabilera publikoetara jo dugu. Euskarak merkatu batean (enpresa izenen merkatuan) duen balioa neurtu nahi genuen.
‎Alderantziz, ikusiko dugunez logika politiko, sozial, ekonomiko, kultural eta identitarioak nahasten dira beraietan. Hortaz, euskararen balio sinbolikoa (batez ere identitate balioa) marken, labelen, enpresen eta produktuen izenetan aztertu dugu. Ikerketa, beraz, zuzen zuzen joan da izenetara eta izendatze praktiketara, honako galdera hauei erantzun guran:
‎Horietan, beraz, isilpeko irakasgai asko ditugu: euskararen balio soziala, esaterako. Baina argitu behar dugu ikerketa hau ez dela «hizkuntza paisaiari» buruzko ikerketa bat.
‎Adierazte praktikez eta adierazte logikez osatuta dago merkatu sinbolikoa, eta merkatu ekonomikoa ere logika horien mendean omen da kontsumoko mundu informazionalizatuan. Zein da, hortaz, euskararen balio sinbolikoa eta zein balio ekonomikoa. Zertarako eta zenbat balio du euskarak (euskal identitateak) merkatu lehietan?
‎Praktika nazionalistetan (batez ere, oso erdaldunak badira) modu honetara ezkutatzen da antagonismoa (eta subjektiboki ere, gainditu). Erritual berezietan euskararen balio eta eginkizun sinbolikoari eusten zaio eta egunerokoan, ostera, «jantzi serioa» edo «modako jantzi modernoa» erabiltzen da. Azken buruan, galdera edo auzi pizgarria hau da:
‎– Euskararen balio sinbolikoari eustea, batez ere, euskararen agerpen hura neutralizatu ezin denean (giro euskara fobikoetan edo guztiz erdaldun izanda ere euskara antzemateko eta haren balio sinbolikoa ulertzeko gai direnetan).
‎Baina, aldi berean, merkatuak bereizgarritasuna lehenesten duenez, ez da abagune txarra anbibalentziaz jokatzen dakienarentzat. Alde horretatik, irmo eutsi zaio euskararen balio sinboliko eta estetikoari (ikusi dugunez ez da horren handia), betiere balio hori euskararen bizi barrutik sortuz, eta balio horri balio instrumentala gehitu zaio. Lehendabiziko balio horretatik etor liteke merkatuan lehiatu behar duenari on egiten dion bereizgarritasuna, bestetik euskarari on egingo dion bizitasuna eta osotasuna:
2012
‎Azter dadila neurri horiek edozein herritarrengana heltzeko zein baliabide erabili behar diren. Esate baterako, nola lortu edozeini sentiaraztea euskarak balio duela, aberasgarri izango dela beretzat, ez dela derrigorrezkoa EGA ateratzea… Lan hori guk egiten dugu, mezua (kanpaina) bai, baina gero ez dago ezer, ez dago ekintzarik hori garatzeko.
‎motibazio sinbolikoak, arrakasta motibazioak eta motibazio pragmatikoak. Gaur egungo euskal herrian motibazio sinbolikoak, euskal nortasun komunarekin du lotura estua, arrakasta motibazioak, berriz, elite sozioekonomiko eta politikoen hizkuntza ereduari jarraitzea esan nahi du, eta motibazio pragmatikoak euskararen balio materiala azpimarratzen dutenak dira. Barakaldon euskarak funtzio pragmatikoa betetzen du:
‎Bestalde, gazte gehienek euskara etorkizunean lana topatzeko edo ikasketetan aurrera egiteko tresnatzat daukate. hala ere, badira euskararen balioa zalantzan ipintzen dutenak ere, kalean edota ikastetxean erabili beharrik ez dutelako. Gainera, euskararen balioa euskal herriko lurraldera mugatuta ikusten dute askok.
‎Bestalde, gazte gehienek euskara etorkizunean lana topatzeko edo ikasketetan aurrera egiteko tresnatzat daukate. hala ere, badira euskararen balioa zalantzan ipintzen dutenak ere, kalean edota ikastetxean erabili beharrik ez dutelako. Gainera, euskararen balioa euskal herriko lurraldera mugatuta ikusten dute askok. (ikus Martinez de Luna et al. 2000). zenBaiT OnDORiO y
‎Gaztelania eta Literaturakoak baino nabarmen errazagoak dira. Horrek ez dio euskarari balioa kentzen. Ezin dizut erantzun, azterketa horiek ez ditudalako egin.
‎Koldorentzat landu gabeko harria nintzen, Rous seauren Emilio. Niretzat bera, aldiz, gazteleraz hitz egiterakoan oraindik ere min ematen didan «en Do­nosti» «el euskara» esaten zuen jende pixka haren in­gurumarietan nigana euskaraz mintzatzera hurbiltzen zena, euskarari balioa ematen ziona, eta, hau jada zirkukoa zen, nire euskara urrestildarra, basatiaren hitza, zapo erdara gisako hura biziki estimatzen zuena.
‎Beraz, euskarak balio bikoitza izango du, balio kontraesankor eta zartatua. Aldebatetik, euskarak emango die euskal nobleei pribilegiozko lekunea koroa espainiarrakabiarazten duen modernitate berrian; beste aldetik, euskara izango da euskal klasesubalternoak modernitate horretatik at uzteko, baztertzeko, tresna nagusia.
‎Antigua, 19001991, KutxaSant; a Klara, gure uharte ezezaguna, 2004,, Kutxaliburuak dauzkat gogoan. Ez ditzagun ahantzi erruz argirataru zituela ere, kazetaritza artikuluak, itzulpenak eta ponentzia zientifikoak, horiekin frogatuz euskara balioko zela filosofatzeko bezala giza eta gizarte zientzietan konplexu gabe jarduteko. Azken urte hauetan Jose Luis berbera ikerketa gai bihurtu zen.
‎Zure balioa erakusteko aukera. Negozioetan euskararen balioa ikusteko aukera.
‎Ainhoa Beristain Udaleko Euskara batzordeburuaren hitzetan," errentaren aitorpena euskaraz egitea errentagarriagoa da euskararentzat. Errenta aitorpena euskaraz egitea euskarari balioa ematea da. Izan ere, gero eta gehiago erabili, gero eta balio handiagoa hartzen du euskarak, gero eta errentagarriagoa da euskararentzat eta baita euskaldunontzat ere", eta hori kontuan hartuta animatu nahi izan ditu herritarrak errenta aitortzerakoan euskara ere kontuan hartzera. Apirilaren 17an hasi eta ekainaren 25era arte luzatuko da aurten errenta aitorpenak egiteko epea.
2013
‎Adierazpen instituzionala Abenduaren 3a Euskararen Nazioarteko Eguna da. Euskararen balio unibertsala aldarrikatzeko eguna da, eta euskararentzat beste hizkuntzen artean dagokion tokia aldarrikatzen eguna. Ospatzeko eguna eta konpromisoak berresteko eguna da.
‎Aurten, nagusiki, Bizkaian ari gara. Saiatzen gara enpresei euskararen balioa ikusarazten eta eraldaketa prozesu horretan irabazten aterako direla azaltzen; esaterako, Bai Euskarari Ziurtagiria duten beste entitate batzuen emaitza errealak erakutsiz. Aitortu beharra daukat ez dela erraza emaitza onak lortzea.
‎Euskarari prestigioa kentzea, ordea, ez da gaur goizeko kontua. Mallonak gogoratu du, Mungialdean, historikoki pentsatu izan dela euskara balio gabea zela," bertoko euskaldunek ere hemen pentsatu izan dute bizkaiera ez dela egokia". Bertako erdaldunentzat, berriz, euskalduna" aldeanua" izan da inguru honetan;" jendeak gutxietsi egiten zaitu euskaraz egitean".
‎Zonalde eta giro euskaldunean sortu+ bizi izatea, sare soziala euskalduna izatea erraza gertatzea, ikusi+ entzun+ egin... Euskaraz gehienbat egitea, Euskarari balio erantsia+ errentagarritasuna+ prestigio soziala+... handiak eta erakargarriak eranstea, lidergoak ere euskaldunak direnak aukeratuz eta aprobetxatzea, erakundeak+ erdi erakundeak, elkarteak+ taldeak+ pertsonak euskaldunak ere aprobetxatzea, Euskaraz bizitzea posiblea egitea eta horrela pozik bizi ahal izatea,...
‎Alde batetik, garrantzia ematen diote euskararen balio funtzionalari Euskal Herrian bizitzeko" beharrezkoa". delako pertzepzioa baitaukate:
‎Honako hauek dira euskal hiztun askok barneratuta ditugun aurreiritzien adibideak: euskarak zatitu egiten du, erdarak, berriz, kohesionatu; profesionalagoak dira langile (mediku, abokatu, kazetari...) erdaldunak euskaldunak baino; euskara ez da erakargarria (guay); euskaldun gutxi gara; gizarteak ez dio euskarari baliorik ikusten; gazteek ez dute euskararekiko atxikimendurik...
‎Anekdota bat bada aipatzeko, non, frantsesez bekatuak aitortu zituen euskaldun batek euskaraz kofesatu nahi izan zuen, iruditzen baitzitzaion ez zela kofesatua. Horrela, euskararen balioa azpimarratu zuen.
‎Hori idatziz, Adémak euskararen balioa ez zuen mugatu giristinotasunaren zabaltzeko edo salbatzeko berme izaerara. Euskal Herri osoaren lotura gisa aurkeztu zuen euskara, eta horrekin abertzaletasun izpi bat sendi zitekeen, Hego Euskal Herriko euskaldunen elkartasuna goraipatzearekin batera.
‎Bestalde, diru aldetik oso eskas gabiltza. Azken batean, diskurtso ofiziala nolabait da euskarak ez duela balio; euskara desprestijiatua dago oraindik ere administrazioaren aldetik, eta jendeak balioari begiratzen dio, euskararen balioari. Enpresa pribatuetan, zoritxarrez, oso gutxi eskatzen da, eta administrazioan ere behar baino askoz ere gutxiago eskatzen dela ikusten du jendeak.
‎Eta, batez ere, hizkuntza prestijiatu litzateke eta administrazioko lanpostuetarako euskara eskatu lukete lanpostu guztietarako. Horrela, jendeak euskararen balioa ikusiko luke eta gainera, arlo publikoan benetan euskaldunak baldin baditugu, euskaldunak lasaiago joanen lirateke toki horietara eta lasaiago mintzatuko lirateke euskaraz.
2014
‎Bestetik, euskara horrelako zereginetan erabiltzea delako hizkuntzari egin diezaiokegun mesederik eta publizitaterik onena. Nire ustez, jakintza hedatzeko, erabiliz aldarrikatu behar da euskararen balioa, hizkuntza ezgauza dela eta ezer gutxitarako balio duela diotenen aurrean. Eta, ohiko bide akademikoa baztertu gabe, sare sozialak primerako lekua dira horretarako, euskarak eremu berrietan ere egon beharra duelako, eta horrelako eremu birtualetan izan dezakeen muga bakarra euskaldunen beraien gogoa edo borondatea izango delako, ez beste ezer.
‎Prestigiodun gizon batek prestigiotu egin zuen hizkuntza zahar bat. Hori egin zuen Humboldtek, euskara balioan jarri, balioztatu, balioa eman.
‎Gauza batzuetarako erakarri ditugu. Euskarak balio instrumentala irabazi izanak bide eman du hurbiltzeko. Baina oso aparte bizi dena aparte dago oraindik, ez ditugulako erakarri eta beharrik ez dutelako.
‎Ez dakit zenbateraino den egia leundu dela, edo beste kontu batzuk direla-eta ez diren azaleratzen hainbeste. Batetik, kontrako jarrera zuen jende asko konturatu da euskarak balio instrumentala duela, prestigio bat irabazi duela, gizartean dagoela, eta komeni zaiola. Bestetik, ez da politikoki zuzena euskararen kontra jotzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
euskararen 91 (0,60)
Euskararen 44 (0,29)
euskarak 26 (0,17)
euskara 20 (0,13)
euskarari 19 (0,13)
Euskarak 15 (0,10)
Euskarari 5 (0,03)
Euskara 2 (0,01)
Euskararekin 1 (0,01)
euSKararen 1 (0,01)
euskararako 1 (0,01)
euskararekiko 1 (0,01)
euskararen aldeko 1 (0,01)
euskararenak 1 (0,01)
euskaraz 1 (0,01)
euskarazko 1 (0,01)
euskeraren 1 (0,01)
euskerearen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
euskara balio instrumental 17 (0,11)
euskara balio erantsi 12 (0,08)
euskara balio eman 11 (0,07)
euskara balio sinboliko 11 (0,07)
euskara balio ukan 10 (0,07)
euskara balio integratzaile 9 (0,06)
euskara balio sozial 6 (0,04)
euskara balio ez 5 (0,03)
euskara balio hori 5 (0,03)
euskara balio jaitsi 4 (0,03)
euskara balio positibo 4 (0,03)
euskara balio praktiko 4 (0,03)
euskara balio behar 3 (0,02)
euskara balio handi 3 (0,02)
euskara balio ikusi 3 (0,02)
euskara balio indartsu 3 (0,02)
euskara balio politiko 3 (0,02)
euskara balio bat 2 (0,01)
euskara balio berezi 2 (0,01)
euskara balio euskal 2 (0,01)
euskara balio funtzional 2 (0,01)
euskara balio gehigarri 2 (0,01)
euskara balio gutxi 2 (0,01)
euskara balio handitu 2 (0,01)
euskara balio identitario 2 (0,01)
euskara balio jabetu 2 (0,01)
euskara balio kendu 2 (0,01)
euskara balio oso 2 (0,01)
euskara balio pragmatiko 2 (0,01)
euskara balio sentimental 2 (0,01)
euskara balio unibertsal 2 (0,01)
euskara balio abertzale 1 (0,01)
euskara balio afektibo 1 (0,01)
euskara balio arduratu 1 (0,01)
euskara balio azalpen 1 (0,01)
euskara balio azpimarratu 1 (0,01)
euskara balio begi 1 (0,01)
euskara balio bera 1 (0,01)
euskara balio bikoitz 1 (0,01)
euskara balio ekonomiko 1 (0,01)
euskara balio erauzi 1 (0,01)
euskara balio ere 1 (0,01)
euskara balio erlatibizatu 1 (0,01)
euskara balio erromantiko 1 (0,01)
euskara balio Ezkabarte 1 (0,01)
euskara balio gabe 1 (0,01)
euskara balio gizarte 1 (0,01)
euskara balio hizkuntza 1 (0,01)
euskara balio ikerketa 1 (0,01)
euskara balio ikusarazi 1 (0,01)
euskara balio ikuspegi 1 (0,01)
euskara balio indargabetu 1 (0,01)
euskara balio izugarri 1 (0,01)
euskara balio jarri 1 (0,01)
euskara balio kalkulaezin 1 (0,01)
euskara balio komunikatibo 1 (0,01)
euskara balio kontziente 1 (0,01)
euskara balio kriptografiko 1 (0,01)
euskara balio kultural 1 (0,01)
euskara balio landu 1 (0,01)
euskara balio lanpostu 1 (0,01)
euskara balio lotu 1 (0,01)
euskara balio material 1 (0,01)
euskara balio merkatu 1 (0,01)
euskara balio naziotasun 1 (0,01)
euskara balio neurtu 1 (0,01)
euskara balio objektibo 1 (0,01)
euskara balio ofizial 1 (0,01)
euskara balio ordezkaezin 1 (0,01)
euskara balio pobre 1 (0,01)
euskara balio prototipiko 1 (0,01)
euskara balio sistema 1 (0,01)
euskara balio tradizional 1 (0,01)
euskara balio ttipi 1 (0,01)
euskara balio tu 1 (0,01)
euskara balio ukatu 1 (0,01)
euskara balio unitate 1 (0,01)
euskara balio zalantza 1 (0,01)
euskara balio zer 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia