Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2002
Euskarak erreferente unibertsitarioa behar du, etaerrefe rente horiBasa rteCampusa izan daiteke. EuskalUnibertsitate" ideala" gaur eraikitzen hasteko oztopoak ikusten ditut, baina Campusa eratzeko aukera ikusten dut.
2012
‎" Enpresa eta saltoki kopurua nabarmen igotzea". Euskarak erreferente eta ereduak behar dituela adierazi du, eta ziurtagiriak jasotzeak kalitatezko urratsa suposatzen duela enpresentzat. " Kudeaketan, ezinbesteko plusa".
2013
‎Edozelan ere, erdialdeko taberna ingurua jarrera abertzalearekin lotzen dute orokorrean eta, hortaz, koherentzia ideologikoagatik, litzatekeena baino gutxiago entzuten dela irizten diote. Laburbiduz, esan dezakegu Arrasateko gazteen berezko aisialdi guneen artean ez dagoela eurentzat euskararen erreferente garbirik, Gaztetxeko asanblada salbu. Betiko koadrila da zenbait gazterentzat solasaldi bat euskara hutsean aurrera eramateko gune posible bakarra edo bakarrenetako bat.
2015
‎Oso giro polita dago eta proiektu hau geure bezala dut onartua. Oso identifikatua sentitzen naiz ikastola honekin eta iruditzen zait izan dela eta badela Iruñerriko eta Nafarroa osoko euskararen erreferente bat. Ikastola zaharrena da eta Bigarren Hezkuntza ezarri zuen lehena.
2018
‎Arlo honetan ere badago zer egina, elkarteak, eragileak, norbanakoak euskarazko erreferente bihurtzeko. Herri mugimendua eta herri bizitza indartu beharra premiazkoa da, eta indartze hori ezinbestez euskaratik
2020
‎Ikasle multzo bera izanik, begi bistakoa da, adinean gorantz egin ahala euskararen erabilerak duen atzerapausoa, batez ere euskararen erreferente heldurik ‑irakasleria izan daitekeena‑ tartean izan ezean.
‎% 64,2tik% 38,3ra. Neurri handi handian bi urteetakoa ikasle multzo bera izanik, begi bistakoa da, adinean gorantz egin ahala euskararen erabilerak duen atzerapausoa, batez ere euskararen erreferente heldurik irakasleria izan daitekeenatartean izan ezean. (Mart� nez de Luna eta Suberbiola, 2017:
‎Baina ertzaren ertzari toki egitea txalotzekoa den bezala, nago batzuetan ahaztu egiten ditugula bestelako irizpide batzuk, sistema kultural erkin bati itsatsita doazenak. Esate baterako, euskarazko erreferenteen urritasuna, egoera soziolinguistikoa, euskarazko kulturaren kontsumo datuak (euskaradunenak zein euskaraz ez dakitenenak), transmisioa eta abar. Betikoa, gainetik kendu ezin dugun testuinguru anormal astun hori.
2021
‎Kezkaz bizi dut pertzepzio hori. Haiek gazteak dira, sortzaileak behar ditugu, euskaraz sortuko dutenak, euskara biziko dutenak, euskararen erreferente izango direnak".
‎Horretan bi elementu funtsezkoak direla uste du IE2 k: baga, gaztearen testuinguru soziolinguistikoa eta kulturala zein den, hots, non eta nola bizi den; biga, euskarazko erreferenteekiko hurbilketak borondate edo ahalegin esplizitua eskatzen duela, edo bestera esanda, jarrera militantea. Eta, oraindik ere beharrezkoagoak dira ikasleek askotan euskararekin harremanetan eskolan soilik dauden testuinguruetan (LIR1).
‎Sortzaile euskaldunok ez badugu euskaraz sortzen, ez duelako beste inork egingo. Eta faltan bota ditudan euskarazko erreferente artistiko edo kulturalak beharrezkoak direlako etorkizuneko generazioentzat. Kanpoan topatu izan dudana eta harritu izan nauena, hurrengo generazioek, euskaraz —ere— topatu dezaten eta harritu daitezen.
‎Ohikoa izaten da euskararen egoera ez oso normalizatua den testuinguruetan, erdi erdian euskararentzat erreferente direnak jartzea eta gurditik tiraka jartzea; eta, horrela du, baina, testuinguruko hiztun gehienak euskararen baitako ez direnean, gerta litekeena da talde eragileari erantzukizun eta karga handiegia esleitzea eta egindako esfortzua haien kontra bihurtzea, boomeran efektua bailitzan. Horregatik, garrantzitsua izango da pertsona bakoitzaren esfortzuaren mugak non egon daitezkeen, hau da, hizkuntzarekiko nolako jarrera eta motibazioak dituen jakitea, hain zuzen ere (Irastortza, 2010).
2022
‎Guztiongandik ezaguna eta maitatua. Eguraldiaren sekretuen dibulgatzaile eta euskararen erreferente handia. Herriaren alde etengabe lan egin duen frantziskotar ona.
‎S.D Deustok 2021ean diseinatutako euskara planaren barruan, euskararen aldeko partida jokatu zuen taldeak larunbatean Aurrera K.E taldearen aurka. Futbol zelaietan euskararen presentzia areagotzea eta herriko gazteek euskarazko erreferenteak izatea izan dira ekintzaren helburu nagusiak.
2023
‎Alde batetik, hezitzaileak bertakoak izatea, horrek erreferentzialtasuna sustatuko du. Garai hauetan beharrezkoa da euskarazko erreferenteak bilatu eta sortzea, erdarazko erreferentez beteta baititugu sareak eta gizartea, eta jarraitzeko eredu euskaldunak sortze honek hizkuntza ereduak errepikatzeko nahia sor dezake, baita erreferente horiekin egonen den hizkuntza ohitura euskarazkoa izateko ere. Hezitzailea bertakoa baldin bada, ohitura hori jarduerak irauten duen denboran ez ezik, beste espazio informal batzuetan ere mantentzeko aukera emanen du, dinamika hori denboran eta espazioan zabaltzeko aukerak handituz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia