Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 197

2000
‎Deialdi bikoitzik ez zela inola ere eginen erantzun zuen Lehendakari jaunak, baina Eremu Mistoko programazioetan? euskara gehiago erabiltzeagatik balorazio handiagoa emanen zela, agindu zuen eta, euskararen aldeko diskriminazioa eginez jokatuko zuela?.
2003
‎Udalean euskararen kontrako langilerik ez dago, baina lanean eta lankideekin denboraren erdia baino gehiago euskaraz egiten dutenak gutxiengoa dira (6tik 1 inguru). Ia denak, euskara gehiago erabiltzearen alde daude. Oso gutxi dira euskararen gaiarekin" presionatuegiak" edo gaia azaltzen denean deseroso sentitzen direnak (garrantzitsua da hala ere, multzo honen kezkak zeintzuk diren ezagutu eta erantzun egokiak lantzea).
2005
‎Jaki n en aurreko zenbakiko artikuluan Valentzia aldetik zetorren planteamendu eta esperientzia baten berri ematen genuen, TELP izenekoa (Taller del Espai Linguistic Personal). Bertan erabiltzen diren planteamendu eta estrategiek balio dezakete gure egunerokoan euskara gehiago erabiltzeko; eta, kasu horretan, (beste esparrutan) erabilera ohitura bat, gaitasun on bat eta euskararen aldeko kontzientzia bat duten hiztunei daude zuzenduta gehienbat. Euskal hiztun bat egunerokoan erdara erabiltzera eramaten duten egoeren aurrean tresna gehiago eta beste ikuspegi bat izateko da gehienbat baliagarri.
2007
‎Sakanako populazioaren %37ak daki euskara, baina Altsasu kenduz gero portzentajea %46ra igotzen da. Sakanako erdiguneko herrietan euskara gehiago erabiltzen da mugako herrietan baino eta orokorrean, herri txikietan ez da handietan baino gehiago hitz egiten. Altsasu da Sakanako herririk populatuena, 5.000 biztanle baino gehiago dituen herri bakarra.
‎Lau hiriburuetan eta adin tarte guztietan emakumeek gizonezkoek baino euskara gehiago darabilte. Salbuespen bakarra hiribururik euskalduneneko (Donostia) adin tarterik zaharrenean aurkitu dugu.
‎Lau hiriburuetan eta adin tarte guztietan emakumeek gizonezkoek baino euskara gehiago darabilte. Salbuespen bakarra hiribururik euskalduneneko (Donostia) adin tarterik zaharrenean aurkitu dugu.
‎2006ko datuek berretsi egiten dute hipotesi hori, baina neurri batean bakarrik. Izan ere: Elkarrizketetan haurrak tarteko direnean, euskararen erabilera nabarmen handiagoa da, haurrik ez dagoenean baino, Iruñean izan ezik. Nagusiak haurrekin ari direnean ere, askoz ere euskara gehiago darabilte, nagusien artean ari direnean baino. Baina oso datu kezkagarria da, Donostia ez beste hiriburuetako haurren arteko elkarrizketetako euskararen erabilera baxua. Gasteizkoa iazkoaren oso antzekoa da, Bilbon hobetu egin da (%2, 6tik %4, 3ra) baina Iruñean aitzitik, sekulako jaitsiera gertatu da:
‎Datuen norabidea ona da; euskararen erabilera hobetu egin baita neurketa guztietan. Esan genezake, orokorrean, Euskal Herrian gero eta euskara gehiago erabiltzen dela leku publikoetan.
‎Datuen norabidea ona da; euskararen erabilera hobetu egin baita neurketa guztietan. Esan genezake, orokorrean, Euskal Herrian gero eta euskara gehiago erabiltzen dela leku publikoetan. 2001eko neurketaren emaiKike Amonarriz –2006ko hizkuntzen kale erabileraren neurketa:
‎• Elkarrizketetan haurrak tarteko direnean euskara gehiago erabiltzen da haurrik ez dagoenean baino, nahiz eta zonalderik erdaldunenetan haurrak bakarrik daudenean erabilera nabarmen jaisten den.
‎Haurrak komunikazio egoeretan egoteak ala ez euskararen erabileran duen eragina neurtuta, Hegoaldeko hiriburuetan joera garbia da euskara gehiago erabiltzea haurrei zuzentzen zaizkion mintza jardunetan. Iruñean% 6,9 da erabilera tasa hori, aurreko neurketatik jaitsi bada ere(:
‎Dena dela, badira hiru datu Iruñea Hegoaldeko bertze hiriburuen joera nagusitik bereizten dutenak. Lehenik, Iruñean haurrik egoteak ez dakar euskara gehiago erabiltzea: haurrak tartean daudela% 4,4 da euskararen erabilera ([2001] 6,2_ [2006] 4,4) eta haurrik ez dagoelarik% 5,3 ([2001] 1,3_ [2006] 5,3).
‎Atentzio ematen du solaskidea bertan ez dagoela buruz buru egiten diren elkarrizketetan baino euskara gehiago erabiltzea: Nafarroan% 6,6 da euskararen erabilera orokorra eta% 9,2 solaskidea bertan ez dagoela euskaraz egiten dena.
‎Haurrak komunikazio egoeretan egoteak ala ez euskararen erabileran duen eragina neurtuta, Hegoaldeko hiriburuetan joera garbia da euskara gehiago erabiltzea haurrei zuzentzen zaizkion mintza jardunetan. Iruñean% 6,9 da erabilera tasa hori, aurreko neurketatik jaitsi bada ere.
‎Zein ondorio atera datu horretarik? Euskaldunak bakarrak direnean euskara gehiago erabiltzen dutela beren solaskideekin baino eta euskara bakartasunaren hizkuntza bilakatzen dela. Ez naiz bide horretan ausartuko.
‎Hiriburuetako euskararen erabilera joerak zehazkiago aztertuta ikusi dezakegu, lurralde guztietan ematen den gertakizuna: haurrek presente daudenean edo haurrengana zuzendutako elkarrizketetan, euskara gehiago erabiltzeko joera dugu. Nagusien arteko elkarrizketetan gutxiago erabiltzen dugu euskara eta joera hori berori, hau da, euskara gutxiaEuskarak errealitate ezberdinak bizi ditu lurralde batean ala bestean, Gipuzkoan biztanleen hirutik batek darabil euskara kalean, Bizkaian entzuten da urrena euskara gehien, hamarretik batek darabil, Nafarroan gutxiagok erabiltzen du %6, 6ak, Araban berriz euskarak kalean duen presentzia ez da %5era ere iristen, Iparraldean euskarak bizi duen gizarte errealitatearen pare. go erabiltzearena, errepikatzen da ondoren, haurrak elkarrekin ari direnean, euskararen erabilerak behera eginez.
‎Metodologiaz harago, hona hemen balizko galdera batzuk: Zein da euskara gehiago erabiltzeko dauden mugak eta ezintasunak. InterbenEfikazia eta efizientzia ekimen berean uztartzeko asmoz, bi xedetalde proposatzen dira egokienak eta lehentasun osokoak direlakoan:
2008
‎Beste behin, oso logika argia erakusten dute datuek: etxean zenbat eta euskara gehiago erabili, orduan eta toki gehiago eskaintzen diete euskarazko hedabideei.
2009
‎Gogora dezagun agintari nazionalisten hizkuntza politikaren ardatza gizabanakoaren kontsumoa izan dela: produktu erakargarriak eskaini behar zaizkio euskaldunari erabilerari eutsi eta euskara gehiago erabil dezan. Non eta norekin erabili behar du ordea?
‎Euskarari gutxieneko portzentajetik goragoko lekua egitea puntutan baloratu egiten da lehiaketan. Horrela, modu progresiboan, lehentasuna ematen zaie euskara gehiago erabiltzeko konpromisoa hartzen dutenei. Euskarazko programazioaren zati handi bat, gainera, audientziarik handieneko orduetan eman da.
‎" oso gaizki goaz, ezagutza dezente igo arren, erabilera ez baita urrutitik ere neurri bertsuan handitzen";" euskara hain gutxi erabiltzeak horixe adierazten du: jendeak nahiago duela gaztelaniaz bizi";" zertarako gastatu hainbeste diru euskara bultzatzeko, gero dakitenek ez badute erabiltzen?";" euskara gehiago erabiltzeko egin behar dena da administrazioetatik neurri agintzaileak hartu eta euskara erabiltzera behartu; ez al gaude, bada, Euskal Herrian?";" euskara gehiago erabiltzen ez bada herri erakundeek ezer gutxi egiten dutelako da, eta Espainiako politikaren mende daudelako eta gaztelaniaren mendeko hizkuntza politika egiten dutelako, neurri ausartak hartu eta diru gehiago gastat... Horiek eta antzekoak entzuten dira, ura norberaren errotara eramateko erabiltzen baitu zenbaitek erabileraren auzia sarri askotan.
‎" oso gaizki goaz, ezagutza dezente igo arren, erabilera ez baita urrutitik ere neurri bertsuan handitzen";" euskara hain gutxi erabiltzeak horixe adierazten du: jendeak nahiago duela gaztelaniaz bizi";" zertarako gastatu hainbeste diru euskara bultzatzeko, gero dakitenek ez badute erabiltzen?";" euskara gehiago erabiltzeko egin behar dena da administrazioetatik neurri agintzaileak hartu eta euskara erabiltzera behartu; ez al gaude, bada, Euskal Herrian?";" euskara gehiago erabiltzen ez bada herri erakundeek ezer gutxi egiten dutelako da, eta Espainiako politikaren mende daudelako eta gaztelaniaren mendeko hizkuntza politika egiten dutelako, neurri ausartak hartu eta diru gehiago gastatu beharrean". Horiek eta antzekoak entzuten dira, ura norberaren errotara eramateko erabiltzen baitu zenbaitek erabileraren auzia sarri askotan.
2010
‎Euskara Zerbitzuen II. Topaketak aurkeztu zituzten ostiralean Gipuzkoako Foru Aldundian.Bi lasarte oriar izan ziren aurkezpenean: Estibalitz Alkorta, Gipuzkoako Foru Aldundiko euskara zuzendari nagusia, eta Ricardo Ortega, Lasarte Oriako Udaleko Euskara batzordeko burua izan ziren ostiralean Foru Aldundian Udaltopeko II. edizioko xehetasunak eman zituztenak.Aurten landuko den gaia Nerabeen aisia eta lagunartea izango da eta Zer eta nola egin daiteke udaletatik nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko, galderari erantzuna ematen ahaleginduko dira.Jardunaldien bigarren edizio hau apirilaren 21ean eta 22an izango da eta, berriz ere, Manuel Lekuona izango dute leku.Euskara teknikarien bilgune" Iaz bezala, topaketa hauen helburua Euskal Herriko euskara teknikariak bildu eta urteroko elkargune bat izatea da", adierazi zuen Estibalitz Alkorta Aldundiko euskara zuzendariak.Lasarte Oriako Udaleko Euskara batzordeko buruak, Rikardo Ortegak azaldu zuenez," Topaketak urtero egiteko asmoarekin jaio dira.
‎• Euskara gehiago erabiliko luketenetatik (%42) euskara gehiago erabiltzeko ardura eurena dela %16k onartzen du. Dena den, eguneroko zereginetan eta aisialdian besteei egozten diegu euskara ez erabiltzearen errua neurri handi batean.
‎• Euskara gehiago erabiliko luketenetatik (%42) euskara gehiago erabiltzeko ardura eurena dela %16k onartzen du. Dena den, eguneroko zereginetan eta aisialdian besteei egozten diegu euskara ez erabiltzearen errua neurri handi batean.
Euskara gehiago erabiliko luketenetatik (%42) euskara gehiago erabiltzeko ardura eurena dela %16k onartzen du.
‎Euskara gehiago erabiliko luketenetatik (%42) euskara gehiago erabiltzeko ardura eurena dela %16k onartzen du.
‎euskararen gaitasun mailari eustea zaila gertatzeraino. egoera horretan aurkitzen dugu Iruñerriko gazteen euskararen erabileraren paradoxa lirudikeena: ...(egun %27, 2 euskaldun eta %12, 7 ia euskaldun. nafarroako gobernua 2006), euskararen erabilera gainbehera etorri da (%2, 5etik 1,8ra. kasares 2007). gure gazteen adierazpenak irakurrita, beren adinkideekin euskaldunez osaturiko harreman sare erdaldunak eratu dituzte. hau da,, ikaskide eta lagun euskaldunak dituzte baina erdaraz aritzeko ohitura ezarrita dute. erabilera eskas horren jabe dira eta euskara gehiagotan erabiltzeko ahalegin, esfortzu eta saiakerak aipatzen dituzte. zenbait adierazpenetan jarrera kritiko horri frustrazio, etsipen edota erruduntasuna dario. hala eta guztiz ere, gure gazteak motibatuta daude eta euskararen erabileraz kontzientzia kritikoa dute. euskaraz irakatsiko duten maisu maistragaiak dira eta, oro har, subjektu eraginkor gisa jokatu nahi dute beren inguruan...
‎Etxean gazteleraz hitz egiten zuten nire gurasoek (euskara ez baitzekiten), eta nik euskara, ikastolan ikasi nuen(...) egia da ere gehiago erabiltzen nuela. Azkenaldian euskara gehiago erabiltzeko esfortzu bat egiten ari naiz, nire harremanetan garrantzia gehiago emanez eta eguneroko bizitzan maiztasun handiagoz erabiliz(...) bihotzean dudan hizkuntza euskara da; benetan maite dut eta horren alde borrokatu nahi dut, izandako heziketagatik eta nire inguruarengatik batzutan kosta egiten bazait ere.
‎ikerlanaren aurkezpena egin ziguten. Amaitzeko, Iñaki Arruti jaunak. Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko?, itauna mintzagai hartuz zenbait iradokizun eskaini zizkigun.
‎2.3 Benetan datu interesgarriak eskaini zizkigun, baita ere, Iñaki Arrutik. Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko, txostena aurkeztean.
‎Gazteak, euskara eta aisialdia Ipar Euskal Herrian 19,77 Kb Iñaki Arruti: Zer egin dezaket nire udalean (nire inguruan) nerabeek aisian eta lagunartean euskara gehiago erabiltzeko 14,28 Kb Josune Zabala eta Maitane Ayerza: Tolosa:
‎Aurten, nerabeak hartuko dituzte gogoetarako gai gisa. Nerabeak, aisia eta lagunartea gaiaz gogoetatuko dute, eta nerabeek aisialdian, lagun artean euskara gehiago erabiltzeko zer egin litekeen aztertuko dute, eta udaletatik zer egin litekeen sakonduko dute.
2011
‎Kaleko tabernan ere gehienak erdaraz ari ziren.Hurrena erreibindikatzen hasten garenean, zer erreibindikatu behar diogu Nafarroako Gobernuari? Euskara gehiago erabiltzeko ala zer. Eta zer erreibindikatu diote lesakarrek euren buruei. Igande arratsalde honetan 04:30etik 06:30era bitarteko behaketa besterik ez da.
‎idatzirako zer euskara eredu erabili behar zen argitzea, eta batez ere, praxian erabilgarria zela frogatzea. Lehenbiziko aldiz lehia sortu zen, eta lehia horrek, besteak beste, ordurainokoan baino euskara gehiago erabiltzea ekarri zuen, paradoxazkoa badirudi ere, frankismo betean.
2012
‎Esan bezala, arrunta delako subjektuek euren buruak ederresteko joera erakustea inkestetan, modu guztiz inkontzientean askotan. Eta gaur egungo euskaldunen artean euskararen aldeko jarrerak nagusi izanik, logikaren barnean sartzen da bete betean benetan erabiltzen den baino euskara gehiago erabiltzen dela erantzutea inkestetan.
‎— Badirudi, ordea, nerabezaroko beherakada nabarmen horren atzetik, urteak aurrera egin ahala, euskararen erabilera berreskuratu egiten dutela poliki poliki hainbat gaztek. Euskara gehiago erabiltzeko joera horri eutsi egingo diote hurrengo urteetan, eta hainbat kasutan areagotu ere egingo da joera hori gazte helduen aroan, seme alabak jaiotzearekin eta haztearekin batera.
‎Mezuen helburua pertsuasioaren bide periferikoa erabiliz euskararekiko jarrera eta euskararen erabilera areagotzea zen. Horrela, mezuen bidez euskara gehiago erabiltzeko gogorarazteaz gain, pentsamenduan ere eragitea nahi izan zen.
‎1 irudia. Euskara gehiago erabiltzeko erabilitako mezuen adibideak.
‎Gune honetan bertan euskara gehiago erabiltzeko errezeta interesgarri batzuk eman zituen lehengoan Iñaki Mtz de Lunak. Izan dadila neure hau errezeta zehatz praktiko eta eraginkor baten aldeko proposamena.
‎Uste dugu orokorrean enpresek sare sozialetan duten euskararen erabilera anekdotikoa dela. Zerbitzu enpresek euskara gehiago erabiltzen dutela ere ikusi dugu, industria enpresek baino. Gainera, esango genuke, bailara honetako enpresetan euskara gehiago erabiltzen dela beste bailara batzuetan baino, guk behintzat, adibide gehiago aurkitu ditugu Debagoienean.
‎Zerbitzu enpresek euskara gehiago erabiltzen dutela ere ikusi dugu, industria enpresek baino. Gainera, esango genuke, bailara honetako enpresetan euskara gehiago erabiltzen dela beste bailara batzuetan baino, guk behintzat, adibide gehiago aurkitu ditugu Debagoienean. Bestetik, uste dugu enpresa askok ez dakitela nola jokatu, nahiz eta hasieran gaztelaniaz hasi, badakite euskara ere erabili behar dutela, baina, ez dakite nola egin.
‎• Gizarte osoko erabilerari erreparatuz gero, elebidunen kopurua handitu den arren, euskararen erabilera 1991n baino txikiagoa da. Gaur egun elebidunak direnek ez dute 1991n elebidun zirenak baino euskara gehiago erabiltzen. Aitzitik, 2001etik aurrera, joera aldaketa bat egon da eta gaur egungo gazte elebidunek duela 10 urte baino gehiago baliatzen dute euskara EAEn eta Iparraldean, baina ez Nafarroa Garaian.
2013
‎testuinguru euskaldunean bizitzea eta euskalki baten jabe izatea. Zalantzarik ez dago testuinguru euskalduna izateak esparru guztietan euskara gehiago erabiltzea ekartzen duela, hori ahalbidetu eta bultzatzen duen heinean. Eta ikusi dugu euskalki baten jabe izateak ere onurak eskaintzen dizkiola hiztunari, hainbat ikuspuntutatik begiratuta.
‎Gogoratzen dut behin semeari galdetu niola: " Euskara gehiago erabiltzeko, zer da aldatuko zenukeen lehen gauza?" Semeak erantzun zorrotza eta benetakoa bota zidan, gazteek egin ohi duten moduan: " Neure buruarekin ditudan elkarrizketak".
‎A eredua «gainditzeko» bide horretan egungo araudia errespetatzeko asmoa agertu zuen Uriartek. Hezkuntza ereduak ezartzen dituzten legeak bere horretan mantenduko ditu, A ereduaren barruan euskara gehiago erabiltzeko aukera ematen dutelako. Aipatu ereduan euskara irakasgai batean erabiltzen da irakats hizkuntza bezala:
‎Esaten dute, entzuten da... WhatsApp bezalako tresnekin, jendeak euskara gehiago erabiltzen duela. Ni, egia esan, harrituta nago euskara zenbat erabiltzen dugun ikusita.
‎Beraz, jarrera aldatzeko egoera aldatu behar da. Euskararekiko jarrerak hobetzeko, euskara gehiago erabili behar da. Beste muturreko ikuspuntuaren arabera, iritziek moldatzen dute errealitatea; beraz, errealitatean eragiteko, jarrerak dira aldatu behar direnak.
2014
‎Datu esanguratsuekin bukatzeko, gela barruan bi mailetako ikasleak irakasleekin% handi batean euskaraz mintzo dira. Hala ere, LH 4.mailako ikasleak euskara gehiago erabiltzen dute DBH 2.mailako ikasleak baino. Garbi esanda, LH 4.mailan %53 euskaraz aritzen da irakaslearekin eta DBH 2.mailan, aldiz, %37.
‎Ikasleen %30ek galdetegien alboetan zehaztapen hau egin zuten: " Lehen Hezkuntzan Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan baino euskara gehiago erabiltzen zutela edota kontzientzia gehiago zutela". Hausnarketa kontsekuente hori beraiei atzean geratzen zaien garai bat da eta, nolabait esateko, kritika beraien buruentzako da.
‎Hala, esan daiteke Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailan dauden ikasle autoktonoek euskara gehiago erabiltzen dutela 4 mailakoek baino. Itunpeko ikastoletan edo publikoan dauden ikasleek euskara gehiago erabiltzen dute, itunpeko erlijiosokoek baino.
‎Hala, esan daiteke Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako 2 mailan dauden ikasle autoktonoek euskara gehiago erabiltzen dutela 4 mailakoek baino. Itunpeko ikastoletan edo publikoan dauden ikasleek euskara gehiago erabiltzen dute, itunpeko erlijiosokoek baino. ereduan dauden ikasleek erabiltzen dute gehien euskara, ondoren ereduan daudenek, eta, azkenik, A ereduan ezer gutxi.
‎Lehen aipaturiko ideia bat berriro gogora ekarriz, esango nuke, Elgoibarren, nerabe eta gazteek euskaraz bizitzeko aukera handiak dituztela (ez %100ean), baina oro har, erabilera datuek erakusten digutenez, euskara eta gaztelaniak norgehiagokan jarraitzen dute. Haurren kasua ezberdina denaren irudipena daukat ordea, hauei dagokienez, euskara gehiago erabiltzen baitute.
‎Kontzertu Ekonomikoaren negoziaketa hurbiltzen eta Gipuzkoan Foru Liga indartzen joan zen heinean, egunkariek ere berriro euskararen erabileran erreparatu zuten, eta, ondorioz, erreferentzia gehiago aurkitu ahal izan dira. Iturrien beste irakurketa bat izan liteke pentsatzea errepublikanoak bat batean euskara gehiago erabiltzen hasi zirela, baina, gure ustetan, zentzu gehiago luke ondorioztatzeak egunkariek arreta handiagoa eskaini ziotela euskarari gizartea oraindik orobat euskalduna zelako20.
‎Artetik beste gai bat ere aipatua izan da: hizkuntza politikan arlo sozialean euskara gehiago erabiltzea eta bermatzea. Oposizioko kide baten ganik hortan hitz hartze bat izan da bainan erabakia denek aho batez onartu dute.
2015
‎Elkar saretu dugu hizkuntzari erabilgarritasuna emateko eta espazioak irabazteko. Horrela euskara gehiago erabiltzen dugun neurrian, gure euskal identitate propioa sortuko dugu, Meatzaldekoa, jatorri anitzekoa, nahasketarena, meatzariena, langileena eta kalekoa eta gure jarduna herrian txertaturik naturalduko da".
‎Kontsumitzaileen hizkuntza eskubideak bermatzeko egindako dekretuaren azken berritasuna da. Eusko Jaurlaritzak saltoki handiei laguntza eskainiko die euskara gehiago erabil dezaten.
‎Seme alabei euskara gehiago erabil dezaten lagundu nahi diete eta arduratuta orain daude: ikusten dute gaztelaniara/ fran tsesera gero eta gehiago jotzen dutela edo gaztelaniara/ fran tsesera jotzeko arriskua nabarmena dela.
‎Baina guraso hauek epe motzean ere eragin nahi dute. Seme alabei euskara gehiago erabil dezaten lagundu nahi diete eta arduratuta orain daude: ikusten dute gaztelaniara/ frantsesera gero eta gehiago jotzen dutela edo gaztelaniara/ frantsesera jotzeko arriskua nabarmena dela.
‎euskararen erabilera sustatu nahi duena hezitzailea da. Haurrek/ gazteek euskara erabiltzeko erraztasun eta jarrera hobea edo eskasagoa izango dute, baina ez da beraien helburua euskara gehiago erabiltzea. Beraz, lagundu egin zaie euskara gehiago erabiltzen.
‎Haurrek/ gazteek euskara erabiltzeko erraztasun eta jarrera hobea edo eskasagoa izango dute, baina ez da beraien helburua euskara gehiago erabiltzea. Beraz, lagundu egin zaie euskara gehiago erabiltzen.
‎Haurren eta gazteen euskararen erabileran eragiteko estrategiak eta tresnak eskura izan behar dituzte irakasleek, hezitzaileek eta gurasoek. Baina, horretaz gain, gazteengan eragin daiteke beraiek ere euskaraz bizitzeko edo gero eta euskara gehiago erabiltzeko gogoa eta jarrera izan ditzaten.
‎Baina, horretaz gain, gazteengan eragin daiteke beraiek ere euskaraz bizitzeko edo gero eta euskara gehiago erabiltzeko gogoa eta jarrera izan ditzaten.
‎13 Aurrera begira jarrita, talde esanguratsu batek uste du darabilena baino euskara gehiago erabiltzerik ez duela. Beste multzo batek ez du eskari berezirik adierazi.
‎Aipamen positiboen analisia eginda, aldaketa zein arlotan antzeman duten ikusteko, 113k Erabilerari lotutako aipamenen bat egiten dute(" Langileek euskara gehiago erabiltzen dute. Nahi baduzu dokumentu eta abarrak euskaraz eskuratu ditzakezu"," Euskara erabiltzeko naturaltasunean"...), 33k Jarrerari lotutakoa(" Langileen jarrera jatorragoa, atseginagoa eta euskaraz gehiago egiten dute"," Orain Foru Aldundian, jendea gehiago
‎%46, 8k dio euskara gehiago erabili nahiko lukeela GFArekin eta %35, 3k ezin duela gehiago egin, dena hala egiten baitu.
‎%6, 0k ezetz dio, ez duela euskara gehiago erabili nahi.
‎Kontuan hartuta ingurune erdaldun batean kokatuta gaudela, ez litzateke batere harritzekoa euskaraz abesten duten musikari gazteek, ikasleek bezalaxe, gehiago ala gutxiago gaztelaniarako joera izatea ohiko elkarrekintzetan. Baina irrati elkarrizketaren proiektu komunikatiboa euskaraz litzatekeenez, ikasleek elkarrizketa hori prestatzeko musikariekin izango lituzketen askotariko harreman eta elkarrekintzetan agian ohiko jardunean baino euskara gehiago erabiliko litzateke. Eta noski, proiektuaren gauzatzea, irrati elkarrizketa bera, euskaraz izango litzateke.
‎testuinguru euskaldunean bizitzea eta euskalki baten jabe izatea. Zalantzarik ezdago testuinguru euskalduna izateak esparru guztietan euskara gehiago erabiltzea ekartzen duela, horiahalbidetu eta bultzatzen duen heinean. Eta ikusi dugu euskalki baten jabe izateak ere onurakeskaintzen dizkiola hiztunari, hainbat ikuspuntutatik begiratuta.
‎Banakoak eta taldekoak. Haiek euskara gehiago erabiltzea nahi badugu, bide ona da zuzeneko eragina, baina ahaztu gabe errefortzu positiboak.
2016
‎‘Gizarte zientzietako ikerketa tekniken eremuan jakina da, herritarren portaerak aztertzeko garaian, aldea izan daitekeela benetako portaeren eta inkestan herritarrek aitortzen dituztenen artean. (...) Gaur egungo euskaldunen artean euskararen aldeko jarrerak nagusi izanik, logikaren barnean sartzen da betebetean benetan erabiltzen den baino euskara gehiago erabiltzen dela erantzutea inkestetan (Iurrebaso, 2012a: 98) ’.
‎Haurrekin helduek beren artean baino euskara gehiago erabiliko delakoan nago.
‎Baina, desio horiek neurri zehatzetara eramanda, txikiagoa da babesa. Euskara sustatzeko diru publikoa erabiltzearekin %75 daude ados; lanpostuetan euskara exijitzearekin, %71; eta euskara gehiago erabiltzearekin, %68.
‎Adinaren eta sexuaren aldagaiak gurutzatuz gero, emakumezkoek gizonezkoek baino euskara gehiago darabilte adin talde guztietan, adinekoetan izan ezik (13 grafikoa). Adinekoen taldean, gizonezkoek euskara gehiago erabiltzen dute emakumezkoek baino.
‎Adinaren eta sexuaren aldagaiak gurutzatuz gero, emakumezkoek gizonezkoek baino euskara gehiago darabilte adin talde guztietan, adinekoetan izan ezik (13 grafikoa). Adinekoen taldean, gizonezkoek euskara gehiago erabiltzen dute emakumezkoek baino.
‎Euskararen erabilpena Herriko Etxean: Atsegin handiarekin jakin dugu Kanbo, Uztaritze eta Senpereko Herriko Etxeek izenpetu dutela hitzarmen berezi bat Euskararen Erakunde Publikoarekin, euskara gehixago erabilia izan dadin egun guzietako urratsetan. Senpereko auzapezak, bere aldetik, azpimarratu du hamabortz zerbitzuetatik hameka aukeratuak izan direla euskaratze lan hori eramaiteko.
2017
‎Helburu nagusia euskara gehiago erabiltzea da. Beste helburu bat da pertsonak eta erakundeak dinamika berri batera bultzatzea, gonbidatzea.
‎" Aurreiritziak egon badaude, eta jakingo balute euskaraz egiteko aukera badutela, gehiago eskatuko lukete". Lauak bat datoz zirkuituari ekin diotenetik euskara gehiago erabiltzen dela baieztatzean: " Zirkuitua oso detaile txikiek osatzen dute, baina aldaketa erabatekoa da", amaitu du Esnaolak.
‎Badakigu haur eta gazteek, urteko beren denbora kopuruaren %15a ikasgelan pasatzen dutela. Badakigu ikasleen harreman sareak kooperaziorantz mugituz, euskara gehiago erabiltzen dutela beren artean. Badakigu gabeziak aisialdian, kulturan, eta helduen munduan (lan munduan) daudela.
‎jatorria, motibazioa, erabilera eta ideologia" izenburuko artikuluan. egilearen hitzetan, hiztun berriak" hizkuntza hori lehen sozializazioko hasierako hizkuntzatzat izan ez duten horiek" dira. ikerketa tradizioz irlandako gaelikoa hitz egiten den gaeltacht eremuan kokatzen da. gainera, azpimarratu behar da hiztun berriek ezaugarri desberdinak dituztela, bai jatorrizko familien ezaugarriei dagokienean, eta, baita izan duten hezkuntza ibilbideak askotarikoak izan direlako. artikulu honetan nabarmentzen da, badirela hiztun aktibo bihurtzeko garrantzi handia duten hainbat gako, aipatu ditugun beste bi artikuluetan ikusi den bezala, irlandako gaelikoaren kasuan ere. esate baterako, soziolinguistikoki hiztun dentsitate handiko eremu geografikoetan edo unibertsitateko esparru mesedegarrietan egotea. aldizkariaren gurean atalera hiru artikulu ekarri ditugu oraingoan. lehenengo honetan, Eduardo Apodakak eta Jordi Morales-ek" hiztun kategorietatik hizkuntza praktiken erregistroetara: ...beste, praktika linguistikoak lehenesteko kategoria identitarioen gainetik. atal honetako bigarren artikulua Jaime Altuna Ram� rezek idatzi du gazteen euskararen erabilera generoaren aldagaiaren arabera aztertzeko. ikerketa etnografikoa lezoko eta pasai donibaneko 12 eta 16 urte bitarteko nerabeekin egin du, eta ondorioztatu du, batetik, euskararen erabileran genero desberdintasuna badagoela, euskara gehiago erabiltzeko nesken joera berretsiz. eta, bestetik, baieztatu du, hizkuntza erabiltzeko moduak ere ez direla berdinak. bere ikuspegitik, generoa eraikitzeko sozialiazio sexistak, berak, indartzen du sexuen arteko hizkuntzen erabileraren banaketarako joera hori. bat 104 zenbaki honi amaiera emateko oso bestelako gaia duen artikulua aurkezten dugu: Larraitz Uriak, Iñaki Alegriak eta Ander Corralek idatziriko" kode alternantzia aztertzeko hizkuntza teknologien ekarpena". kode alternantzia (code switching) elkarrizketa berean hiztunek hizkuntza bat baino gehiago erabiltzeari deitzen zaio. eta, esan behar da fenomeno oso ohikoa dela hizkuntza bat baino gehiago hitz egiten diren komunitate linguistikoetan. arazoa da, nolanahi ere, ukipen egoeran dauden hizkuntzen sendotasuna ez dela berdina izaten, eta, beraz, alternantzia horretan, ordezkatze prozesuaren zantzuak detektatu ohi direla sarritan. baina, izatez, aukera modura ere ikus daiteke fenomenoa, esate baterako, alternantzia hori ahuldutako hizkuntzan hitz egiten hasteko modu bat denean. beraz, interes apartekoa duen gaia da, baita, ikuspegi sozioionguistikotik begiratuta ere. kasu honetan, fenomenoaren azterketarako baliabide teknologikoaz aritzen da artikulua. izan ere, jakinik fenomenoaren ezaugarri nagusia bat batekotasuna dela, eta ahozko hizkuntzan ez ezik hizkuntza idatzian ere agertzen dela, sare sozialetako kode alternantzia aztertzeko modua erakusten dute. hau da, hizkuntzaren prozesamenduaren (hp) alorrean garatutako metodologia, eta hizkuntza teknologiaren bitartez corpusa biltzeko eta etiketatzeko baliatuko den metodoaren berri eman dute. irakurle guztion interesekoak izango direlakoan.•
‎lehen hizkuntza, gune soziolinguistikoa eta hizkuntzarekiko interesa) (V inkesta Soziolinguistikoa, 2013: 116). labur esan, zenbat eta euskaldun gehiago harremanetan, orduan eta euskara gehiago aurkituko dugu, eta ondorioz ere, zenbat eta euskara gehiago erabili, orduan eta euskaldun gehiago harremanetan. arazoa da, errealitate sozial baten alderdiak bere testuinguru praktikotik erauzi eta banakatu ostean, objektu estatistikoak egiteko berriro biltzean eta korrelatiboak direla ikustean, korrelazio horiek fenomeno desberdinen eraginak direla interpretatzea18.
‎Ikasleen ia erdiek onartu dute HUHEZIra etorri denetik euskara gehiago erabiltzen dutela, eta horietatik bik ezagutza eta erabileraren arteko elkarreragina aipatu dute. gazteleraren presentzia handia da ikasleen ingurunean, lagunekin batik bat gazteleraz aritzen dira. zazpi ikasleetatik batek erantzun du lagunekin euskaraz aritzen dela, beste bostek gaztelera gehiago edo beti erabiltzen dutela, eta batek ez dio galderari zuzenean erantzun, nahiz eta aurretik...
‎" Nik uste dot jakitea ondo eongo zala, baino oaintxe bertan ez dala beharrezkoa, ezta? Ze azkenenan ahal zea harreman, o sea, ahal dituzu harremanak euki beste pertsonekin ta eztaukazu zertan euskara jakin behar" (H7) hala ere, arestian aipatu da, ikasleen eguneroko bizitzan gaztelerak presentzia handia duela eta euskara gehiago erabiltzea gustatuko litzaiekela onartzen badute ere, diskurtso estereotipikoak azaldu dira:
‎HUHEZI barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. Bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago erabiltzea susta dezake. aipatu da euskal herrian kaleko erabilera datua apaldu egin dela azken hamar urteotan. %13, 7 ziren euskaraz aritzen zirenak 2006 urtean eta 2016an, berriz, %12, 6 egia da gipuzkoako datua nabarmen positiboagoa dela eta populazioaren ia heren batek erabiltzen duela euskara, hala ere, hemen ere puntu eta erdiko aldea izan da azken bost urtekoan, %32, 6 ziren 2011ko kale neurketan euskaraz aritzen zirenak eta %31, 1 dira 2016an erabili dutenak (Soziolinguistika klusterra, 2017). huheziko datuak aztertzerakoan, kontuan hartu behar da ingurune euskalduna dela eta bertan ikasle oro dela elebiduna; horrek badu eraginik noski, elebidunen proportzioa erabileraren menpeko aldagaia dela argitu baitute hainbat ikerketek (isasi eta iriarte, 1988). euskararen sustapena oinarri izan du fakultateak irakasle eskola sortu zenetik. hortaz gain, arestian aipatu da gizartea euskalduntzeko eskolan jarri duela fokua 1982.urteko legeak.
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: Mondragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo gizartean, bai haur, gazte eta helduen artean, emakumezkoek gizonezkoek baino euskara gehiago erabiltzen dute (Soziolinguistika klusterra, 2017) Fakultatean portaera hori ez da berdin gertatzen eta gizonezkoak dira euskara gehiago erabiltzen dutenak. nesken arteko elkarrizketetatik %42 dira euskaraz, mutilen artean %46 eta datua nabarmen igotzen da elkarrizketa mistoetan, neurtutako guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrer... Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...ragon Unibertsitateko humanitate eta hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak – Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo gizartean, bai haur, gazte eta helduen artean, emakumezkoek gizonezkoek baino euskara gehiago erabiltzen dute (Soziolinguistika klusterra, 2017) Fakultatean portaera hori ez da berdin gertatzen eta gizonezkoak dira euskara gehiago erabiltzen dutenak. nesken arteko elkarrizketetatik %42 dira euskaraz, mutilen artean %46 eta datua nabarmen igotzen da elkarrizketa mistoetan, neurtutako guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrera begira ildo honetan sakontzea beharrezkoa dela ikusi da, berezitasun honi azalpena eman ahal izateko. huhezi barruan neurtu diren espar... Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
‎Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...oetan, neurtutako guztien %59 izan dira euskaraz. gertakizun honen ondorio argirik ez da eskuratu, eta, beraz, aurrera begira ildo honetan sakontzea beharrezkoa dela ikusi da, berezitasun honi azalpena eman ahal izateko. huhezi barruan neurtu diren esparruetatik, kafetegia izan da euskara gehiago entzun den gunea. bertan ikasle eta irakasleak biltzen dira atsedenaldietan eta irakasleen presentziak euskara gehiago erabiltzea susta dezake. eskoriatzan, sarrera irteeran, ordea, hizkuntza aldaketa gertatzen da eta gaztelania entzuten da gehiago. Formakuntza akademikoan, huhezin, euskararen erabilera hobesten bada ere, eguneroko bizitzan, gizartean, gaztelania da nagusi. espazio fisikotik ateratzeak jokabide aldaketa hori eragin dezake. hala ere, oraindik ere ezin da hau baieztatu eta sakonago landu litzateke ondorengo ikerketetan. aretxabaletari dagokionez, bertan jaso dira datu apalenak. neurtu diren elkarrizketa guztien %28 besterik ez dira euskaraz izan, eskoriatzan jasotako datuak baino dezente apalagoak. aurrez egindako neurketarik ez dugu eta erabakitzeko dago proiektua bi campusetara zabalduko den edo eskoriatzara mugatuko den. beraz, datu honen interpretazioa konplexua da orain.
‎Mutilen artean zein elkarrizketa mistoetan datuak nahiko parekoak izan dira, beti ere, datu positiboagoak lortuz 2 eta 3.mailakoen artean. kale neurketan eskuratutako emaitzak besterik ez direnez, datuak falta zaizkigu jokabide horren arrazoiak azaldu ahal izateko. aurrera begira, Leticia Garcia Fernandez, Nekane Arratibel Insausti eta Asier Irizar Mezo – Euskararen ezagutza eta erabilera binomioa: ...a hezkuntza zientzien fakultateko 1.mailako ikasleak ulertzeko gakoak komenigarria ikusten da urtero (edo bi urtez behin gutxienez) kaleneurketa egitea. horrela, bada, gertakari isolatu bat izan ote den jakingo da edo portaera aldaketa hori justifikatzen duten aldagaiak zeintzuk diren identifikatzea ahalbidetuko da. lehen mailako ikasle batzuek aitortu dute euren bizitzaren beste esparruetan baino euskara gehiago erabiltzen dutela huhezin. horrek hizkuntza ohitura eta portaera aldaketak eragin ditzake eta, ikasturteak aurrera egin ahala, erabilera handiagoa egiten duten neurrian, testuingurua euskaldunagoa bilakatu eta hizkuntza hori erabiltzera motibatuak sentitu daitezke. hala ere, ziurtasunez hala izan den ezin dugu justifikatu, ez baitugu orain 2 eta 3 mailan dauden ikasleen daturik....
‎Mutilek neskek baino euskara gehiago erabiltzen dutela ikusi da (%46, 84/ %42, 41).
‎Taula 2: HUHEZIko Elkarrizketak eta Sexu Arteko Bereizketa. aurreko taulan guztira 317 elkarrizketa jaso direla ageri da. horietatik %47.63 izan dira euskaraz, beraz, instrukzio hizkuntza nagusia bada ere, gelatik kanpo erdiak ere ez du erabili. gainera, nesken eta mutilen artean bereizketa egitean, jasotako datuek mutilek neskek baino euskara gehiago erabiltzen dutela ikusi da; %46, 84 nesken kasuan, ordea, soilik %42, 41 mintzatu dira euskaraz. bestalde, fakultatean ematen diren elkarrizketa mistoei erreparatuta, datu horiek nabarmen aldatzen dira eta %58, 75 dira neska mutilen arteko solasaldietan euskara hautatzen dutenak.
‎4.3.2.2 Euskararen erabilera nahiz eta ezagutza maila ona daukatela aitortu duten, erabileraz jardutean, euren bizitzan gaztelaniak duen presentzia handia dela ere azaleratu da. ikasleen ia erdiek onartu dute huhezira etorri denetik euskara gehiago erabiltzen dutela, eta horietatik bik ezagutza eta erabileraren arteko elkarreragina aipatu dute:
‎Sexuen arteko bereizketa ere jaso da eta, oro har, emakumezkoak dira euskara gehiago erabiltzen dutenak. gazteen artean, emakumezkoen %13, 6k erabiltzen du euskara eta gizonezkoen %10, 9k (Soziolinguistika klusterra, 2017). ezagutzaren eta erabileraren arteko deSoreka
‎Pasai Donibane eta Lezoko 12 eta 16 urte bitarteko nerabeekin egindako ikerketa etnografikoa izan da, euren perspektiba erdigunean jarriz. Ondorioztatu dut, batetik, Pasai Donibane eta Lezoko nerabeen artean euskararen erabileran genero ezberdintasuna ematen dela, nesken euskara gehiago erabiltzeko joera berretsiz. Bestetik, hizkuntza erabiltzeko moduetan ezberdintasun argiak ematen direla jaso ahal izan dut.
‎Batzarra udaletxeko balio anitzeko gelan (liburutegi gainean) izango da.Batzar honetan euskararen erabileraren neurketaren datuak aurkeztu, datu horien irakurketa konpartitu eta aurrera begira euskararen erabilerak izan duen beherako tendentziarekin amaitzeko egin daitekeenari buruz hitz egingo da.EH Bildutik batzar honetan parte hartzeko deia luzatzen diegu herritar guztiei eta bereziki euskaraz bizi nahi duten gizon emakume euskaltzaleei. Gure herriko kaleetan euskara gehiago erabiltzeko helburua lortzeko hausnarketa, ideia edota proposamen ezberdinak dira eta.Jakitun gara EH Bilduk soilik ez duela euskararen erabilera indartuko. Horretarako herriko norbanako eta eragile ezberdinen inplikazioa eta elkarlana bideratzea derrigorrezko baldintza izango da.
‎Azken bi horiek herritarrei dei egiten diete domekan Areetara hurbiltzeko eta ekimenean parte hartzeko: " Badaukagu Getxon euskara gehiago erabiltzeko formula. Bertan euskalgintza sozialak eta udalak elkarlanean aurrera eramango denaren berri emango dugu eta herritar guztiei elkarlanerako gonbita luzatu nahi diegu".
2018
‎Euskal hiztunen aktibazioa izanen du helburu Euskaraldiak. Ekimenak, larrazkeneko 11egunez, euskararen gehiago erabiltzea bultzatuko du. Hamaika egun horietan, 16 urtetik gorako herritarrak Ahobizi eta Belarriprest bihurtzea da helburua.
‎Ikasleek euskara gehiago erabiltzearen bultzatzaile nagusiak familia eta eskola eremuetako aurrerapausoak izango dira, bereziki D ikasteredua zabaldu izana.
‎Euskarari dagokionez, gero eta gehiago dira lehen hizkuntza euskara ez baina gaztelania dutenak. Horregatik diot gauza normala dela euskara gehiago erabiltzea eremu publikoan etxean baino. Euskarak etapa asko irabazi ditu, etapak irabazten ari da, eta irabazten jarraitu du, guztiz irabaztera iristeko.
‎Bata, deigarria: eremu ez euskaldunetako hainbat gaztetxok esan zuen ohikoan baino askoz gehiago edo inoiz baino euskara gehiago erabili zutela hamar egunetan. Batek hala esan omen zion begiraleari, sekula ez zuela hainbeste euskara hitz egin.
‎— Euskararen gaitasunak gora egin ahala, ez da bakarrik gertatzen euskara gehiago erabiltzen dela, baizik eta gaitasunarekiko proportzioan erabilerak gora egiten duela. Hau da, gaitasunaren eta erabileraren arteko aldea txikiagotu egiten da gaitasunak gora egin ahala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia