2001
|
|
Kotxea lantegian utzi eta gastuaren azkeneko kostua, guztira, zenbat izango zain eta beldurrez
|
egon
behar genueneko garaia pasea dugu, zorionez: 1987 urteaz geroztik, baldintza jakin batzuk bete behar izaten dituzte tailerrek ere, kontsumitzailearen eskubideak bermatzeko.
|
|
Espainiar Estatuko erroldan 22 milioi ibilgailu
|
daude
izena emanik: horietatik, 22 milioitik gora turismo dira, automobilak alegia.
|
|
Era berean, ohiko zerbitzu ordutegiak eta prestazio berezienak ere agerian
|
egon
behar dute.
|
|
Aldatutako piezak bezeroari entregatu dizkio eta, elementu erabiliak hautatzeko aukera
|
dagoenean
, horrela jardun ahal izateko erabiltzaileak aurretiaz bere adostasuna adierazi du.
|
|
Horrek esan nahi du aurrekontu berria ere onartu beharra
|
dagoela
.
|
|
Prezio guztietan zerga edo kargei
|
dagozkien
kostuak zehaztu behar dira.
|
|
Osagai sentibera eta konpontzen zaila denez, tarteka aldatu beharra
|
dago
, eskuarki gidariak ez baitu kotxea behar bezala gelditzen: enbragea gehiegitan darabil; jokaera horrek, aldi berean, balaztak (hauek ere aldizka aztertu behar dira, ibilgailuaren funtsezko elementuak baitira) ere dezente kontsumitzen ditu.
|
|
Automobilaren bizitza luzatu egiten da aholkatuak
|
dauden
aldizkako azterketak egiten bazaizkio.
|
|
Haizeak, euriak, elurrak, izotzak eta lainoak gidatzea eragotzi egiten dutenez, horiek sortzen dituzten arriskuen aurrean erne
|
egon
behar dugu.
|
|
Ondoren atxikipena handixeagoa da eta ibiltzea uniformeago bilakatzen da baina, lurzoruan ur asko baldin
|
badago
, baliteke gurpilak irristatzea (acquaplanning efektu ezaguna).
|
|
Elurretan ibiltzeari
|
dagokionez
, Espainiako Trafikoko Zuzendaritza Nagusiak zailtasuna lau mailatan sailkatu du, bakoitzari bere kolorea emanik.
|
|
lurzorua hein batez elurrez estalia
|
dagoela
adierazten du: kamioiek eta ibilgailu artikulatuek debekatua dute zirkulatzea; turismo eta autobusen abiadura 60 kilometro orduko izan daiteke, gehienez ere; bihurguneetan eta tarte inklinatuetan abiadura txikiagoa izan behar du.
|
|
ez baldin badauzkagu, hurrengo zerbitzugunean gelditu beharra
|
dago
.
|
|
errepidea erabat estalita
|
dagoela
adierazten du: egoera zail horretan, kateak jarrita edo kotxeak neumatiko bereziez hornituta dagoenean bakarrik ibil gaitezke, orduko 30 kilometroko abiaduran, gehienez ere.
|
|
errepidea erabat estalita dagoela adierazten du: egoera zail horretan, kateak jarrita edo kotxeak neumatiko bereziez hornituta
|
dagoenean
bakarrik ibil gaitezke, orduko 30 kilometroko abiaduran, gehienez ere.
|
|
Ibilgailu artikulatuen, kamioien eta autobusen zirkulazioa galarazita
|
dago
; gainerako ibilgailuen gidariei bidaia geroratzea aholkatzen zaie; kateak ipini behar izatekotan, ibilgeturik gelditu aurretik egin beharra dago; ez geratu behin ere zirkulazioa eragotz dezakeen tokian; ez aurreratu mugitu ezinik dauden ibilgailuak, aurrera jarraitzeko segurantzarik ezean.
|
|
Ibilgailu artikulatuen, kamioien eta autobusen zirkulazioa galarazita dago; gainerako ibilgailuen gidariei bidaia geroratzea aholkatzen zaie; kateak ipini behar izatekotan, ibilgeturik gelditu aurretik egin beharra
|
dago
; ez geratu behin ere zirkulazioa eragotz dezakeen tokian; ez aurreratu mugitu ezinik dauden ibilgailuak, aurrera jarraitzeko segurantzarik ezean.
|
|
Ibilgailu artikulatuen, kamioien eta autobusen zirkulazioa galarazita dago; gainerako ibilgailuen gidariei bidaia geroratzea aholkatzen zaie; kateak ipini behar izatekotan, ibilgeturik gelditu aurretik egin beharra dago; ez geratu behin ere zirkulazioa eragotz dezakeen tokian; ez aurreratu mugitu ezinik
|
dauden
ibilgailuak, aurrera jarraitzeko segurantzarik ezean.
|
|
elurrezko geruza lodia dela gaztigatzen du: hainbat zentimetroko elurrak errepidea estali du edo, izotz bihurturik, zirkulatzea ezinezkoa da, denbora epe luze batez mugiezindurik geratzeko arriskua
|
baitago
.
|
|
Geldiarazirik gertatzekotan, motorea itzali eta bertan gelditu behar dugu, ibilgailua abandonatu gabe, babestokirik gertu ez baldin
|
badago
.
|
|
Izotz edo jela
|
dagoenean
, garrantzitsuena lurzoruari atxikitzen jakitea da.
|
|
Izotz plakak
|
egon
litezkeen errezeloak bazaude, mantsotu abiadura eta ipini motorea erregimen apalean (1.500 edo 2.500 bira minutuko) atxikipen sendoagoa lortzeko.
|
|
Izotz plakak egon litezkeen errezeloak
|
bazaude
, mantsotu abiadura eta ipini motorea erregimen apalean (1.500 edo 2.500 bira minutuko) atxikipen sendoagoa lortzeko.
|
|
Behar bezala homologaturik
|
dauden
triangelu matxura adierazleak ez ezik, jarraiko elementuak ere eraman behar dira automobilean:
|
|
segurantzari
|
dagokionez
, funtsezkoak dira bi elementu hauek.
|
|
Erauntsika ari badu eta asfaltoa behar bezain azkar irensteko gauza ez baldin bada edo lurzoruan gorabeherak baldin
|
badaude
, errepidean putzu txiki edo koxkorrak sor daitezke: gure automobilean horiek izango duten eragina aquaplanning izenaz ezagutzen dugu.
|
|
Hitz gutxitan: abiadura jakin batean, neumatikoek duten marradurako ildaska horiek ez dira gauza lurra eta gurpilaren artean
|
dagoen
likido guztia irensteko; horrela, presiopeko ur zorroa osatu eta horrek neumatikoa lurzorutik altxa egingo du.
|
|
ostatuen zerrenda, bakoitzaren mota, kokapena, kategoria, ezaugarri nagusiak eta, hala
|
badagokio
, homologazioa eta sailkapen turistikoa adierazita.
|
|
prezioa, honako hauek zehaztuta: bidaia konbinatuaren zenbatekoa, aukerako txangoen gutxi gorabeherako tarifa, aurrerapenaren zenbatekoa edo ehunekoa eta gainerakoa ordaintzeko epeak eta, hala
|
badagokio
, finantzaketarako aukerak.
|
|
Edozein kasutan ere, erreserba beste norbaiten esku uzten duenak eta hartzen duenak solidarioki erantzungo dute bidaia konbinatuaren prezioan ordaindu gabe
|
dagoen
zatiaz eta bidaiaren lagapena egiteagatik justifikatuta agentziak kobratzen dituen gastu gehigarriez.
|
|
alojamendua bidaian sartzen baldin bada, kokapena, kategoria, ezaugarriak, homologazio eta sailkapen turistikoak (horrelakorik
|
dagoen
lekuan) eta emango den jatordu kopurua.
|
|
prezioa ordaintzeko moduak eta, hala
|
badagokio
, finantzaketarako epeak eta baldintzak.
|
|
kontsumitzaileak antolatzaile edo xehekariari edo, hala
|
badagokio
, zerbitzua zuzenean eskaintzen duenari kontratuaren exekuzioan bete ez duen guztiaren berri idatziz edo jasota uzteko beste edozein eratan emateko duen obligazioaren berri.
|
|
Hoteleko segurtasun arauak eta gomendioak bete beharra
|
dago
.
|
|
Lapurreta gela barruan gertatu bada, erreklamazioak nekez egingo du aurrera: zaila izango da dirua edo bitxiak han
|
zeudela
frogatzea.
|
|
Prezio aldea ordaindu nahi ez bada, askatasun osoa
|
dago
bidaiari uko egiteko eta ordaindutako guztia itzultzea eska liteke (agentziak gestio eta ezeztatze gastuak kobra ditzake, horrelakorik balego).
|
|
Prezio aldea ordaindu nahi ez bada, askatasun osoa dago bidaiari uko egiteko eta ordaindutako guztia itzultzea eska liteke (agentziak gestio eta ezeztatze gastuak kobra ditzake, horrelakorik
|
balego
).
|
|
Tarifetan alderik
|
balego
, prezioak egokitu egin dira, gora edo behera.
|
|
Aurreikusitako zerbitzuen eta eskaintzen direnen artean bezeroaren aldeko prezio desberdintasunik baldin
|
badago
, ordaindu egingo dio alde hori.
|
|
Kontratua betetzen ez denean erantzukizuna nori
|
dagokion
(bidai agentzia minorista edo maioristari) dioten epaiak eskuratzeko: www.revista.consumer.es
|
|
Ekipajean balio handiko gauzak baldin
|
badaude
, balio errealaren araberako fakturazioa eskatzea kemeni da eta ez pisuaren araberakoa.
|
|
2001eko maiatzaren 11n 236,8 pta/ 1, 42 eurotan
|
zegoen
IEB bakoitza.
|
|
Maleta galdu edo hondatzen baldin bada,
|
dagokion
aire konpainiaren erreklamazio orria bete behar da.
|
|
Entregatzea atzeratu baldin bada, 21 eguneko epea
|
dago
.
|
|
Konpentsazioak erdira jaitsi litezke hurrengo bi edo lau orduen barruan beste hegaldi batean lekua baldin
|
badago
.
|
|
Ordezko bidaian
|
dagokiona
baino klase apalagoko plaza ematen bazaio, aldea berreskuratzeko eskubidea izango du.
|
|
eredua) estatuko aireporturen batean
|
egonez gero
.
|
|
Kaltea izan duen bidaiaria aire konpainiak proposatu duenarekin ados ez baldin
|
badago
, DGACra jo dezake, eta hark emango du gaiari buruzko ebazpena; ez da loteslea izaten baina konpainia gehienek onartu egiten dute.
|
|
Kontsumoko Arbitrajeko Juntara ere jo daiteke, baina badira erakunde horretara atxiki gabe
|
dauden
konpainiak ere.
|
|
Bidai agentzien bitartez Tour operadorearekin egindako charter hegaldien kasuetan,
|
dagokion
Autonomia Erkidegoko Turismo Sailaren aurrean egin daiteke erreklamazioa.
|
|
Kaltea izan duen bidaiariak eskubidea du txartelaren prezioa itzul diezaioten atzerapena edo bertan behera uztea arrazoirik gabea baldin bada (ezinbesteko kasua ez baldin bada); baina konpainiak ez
|
daude
kalte eta galeren aurrean erantzutera derrigortuta.
|
|
Atzerapenaren errudun direnean gomendagarria da ongi informaturiko
|
egotea
, zenbatek mantenua, ostatua, bidaia egiteko bide alternatiboak bilatzea ordaindu eta abar egiten baitute.
|
|
Erreklamazio orria bete beharra
|
dago
.
|
|
Hegazkineko txartela norbere izenean
|
egoten
da.
|
|
Aire konpainiak bere gain hartzen ditu erabiltzaileak hurrengo hegaldiaren zain
|
dagoen
artean dituen gastu justifikatu guztiak, adibidez telefono edo fax bidezko komunikazioa, ostatua, otorduak etab.
|
|
Bi eratakoak
|
daude
:
|
|
Aireportuari buruzko erreklamazioak egiteko (garbitasuna, seinaleak, informazioa...) Abiazio Zibileko Liburua
|
dago
.
|
|
Aire konpainien zerbitzuetako akatsei buruz (txartelak, ekipajeak, janaria...) erreklamazioak egiteko, Aire Konpainien Erreklamazio Liburua
|
dago
.
|
|
Antolatzaile eta minoristen erantzukizuna. 1 Bidaia konbinatuen antolatzaile eta xehekariek kontsumitzailearen aurrean erantzungo dute, bidaia konbinatuaren gestioan bakoitzari
|
dagozkion
betebeharren arabera, kontratuaren ondoriozko obligazioak ongi betetzeaz, betebehar horiek beraiek edo beste zerbitzu eskaintzaile batzuek bete behar dituzten kontuan izan gabe eta antolatzaile eta xehekari horiek zerbitzu horien eskaintzaileen aurka jokatzeko duten eskubidearen kalterik gabe. Erantzukizuna solidarioa izango da kontratuan aldi berean antolatzaile eta xehekari desberdinak daudenean, horien klasea eta euren arteko harremana edozein dela ere.
|
|
1 Bidaia konbinatuen antolatzaile eta xehekariek kontsumitzailearen aurrean erantzungo dute, bidaia konbinatuaren gestioan bakoitzari dagozkion betebeharren arabera, kontratuaren ondoriozko obligazioak ongi betetzeaz, betebehar horiek beraiek edo beste zerbitzu eskaintzaile batzuek bete behar dituzten kontuan izan gabe eta antolatzaile eta xehekari horiek zerbitzu horien eskaintzaileen aurka jokatzeko duten eskubidearen kalterik gabe. Erantzukizuna solidarioa izango da kontratuan aldi berean antolatzaile eta xehekari desberdinak
|
daudenean
, horien klasea eta euren arteko harremana edozein dela ere.
|
|
atalak ezartzen duenez, lotura ez betetzearen edo akatsez betetzearen ondorioz kontsumitzaileak jasaten dituen kalteen aurrean erantzun egin dute, epaitutako kasuan gertatzen den bezala, inondik ere ez baita aurreikusi ezina edo aipatu Legeak aurreikusten dituen kasuetako batean ere ez
|
baitago
.
|
|
Oviedoko Lurralde Entzutegiaren 1999/ 12/ 11ko epaia Istripu liskartsua gertatu zeneko txangoa agentzia maioristak antolatutariko eskaintzan sartuta
|
zegoela
frogatuta geratu denez, eta nahiz eta bidaiarentzat aukerakoa izan, eta zerbitzua ere agentzia horrek kontratatua zuenez, argi eta garbi aplikatzekoa da uztailaren 6ko 21/ 1995 Legeko 11.
|
|
Bizkaiko Lurralde Entzutegiaren 1999/ 01/ 20ko epaia Agentzia minoristak eskaintza orria idazten eta bidaia turistikoa antolatzen eta egiten ezertan ez zuela parte hartu egiaztatuta geratu denez, guztia maioristak egin baitzuen eta minorista maioristaren bitartekari besterik izan ez zenez, ezin da ulertu bien artean erantzukizun solidarioa
|
dagoenik
, izan ere, uztailaren 6ko 21/ 1995 Legeko 11.
|
|
artikuluaren arabera, maioristak eta minoristak «bidaia konbinatuaren gestioan bakoitzari
|
dagozkion
betebeharren arabera erantzungo dute kontsumitzailearen aurrean», baina azkenik ez da ahaztu behar uztailaren 19ko 26/ 1984 Legeko (kontsumitzaile eta erabiltzaileei buruzkoa) 27.2 artikuluaren arabera «erantzukizuna solidarioa izango dela kontratuan antolatzaile edo xehekari desberdinak batera agertzen direnean»; minoristak bidaia pentsatu eta exekutatzen ezertan ere ez zuela parte hartu frog...
|
|
...zkenik ez da ahaztu behar uztailaren 19ko 26/ 1984 Legeko (kontsumitzaile eta erabiltzaileei buruzkoa) 27.2 artikuluaren arabera «erantzukizuna solidarioa izango dela kontratuan antolatzaile edo xehekari desberdinak batera agertzen direnean»; minoristak bidaia pentsatu eta exekutatzen ezertan ere ez zuela parte hartu frogatuta geratu denez, bitartekari hutsa izan baitzen, ¿ eta funtzio horretan
|
zegokion
komisioa eskuratuko zuen, baina besterik ez ¿, eta agentzia maioristak minoristaren lanetik erabat desberdinduta bete zituen bere funtzioak.
|
|
artikuluak (bidaia konbinatuei buruzkoak), bidaia konbinatuetako xehekariek kontsumitzaileen aurrean antolatzaileekin batera erantzukizun solidarioa dutela ezartzen du, bidaia konbinatuari begira bakoitzari
|
dagozkion
gestioko gaietan, kontratuaren ondoriozko obligazioak zuzen betetzeko, zerbitzuak zuzenean eurek edo beste zerbitzu eskaintzaile batzuek eman behar dituzten albora utzita; hau da, demanda jaso duen bidai agentziak ezin dio uko egin eskainitakoa baino maila apalagoko zerbitzuak ematearen erantzukizunari eta horren aurrean aitzakia moduan esan eskainitako produktu turistikoan izan diren akatsak Kub...
|
|
Errioxako 57 kilometroetan zehar
|
dauden
6 aterpetxeek urteko egun guztietan onartzen dituzte erromesak.
|
|
Santiago Bidean zehar
|
dauden
aterpetxeetako ostalari gehienak boluntarioak izaten dira, denboraldi batez eguneroko lanak utzi eta Bideko guneetara joaten direnak, gorputz nekatuak eta oin urratuak zaintzera.
|
|
Azkenik, soldata baten truke izan arren lan horri profesionaltasun ukitua ematen diotenak
|
daude
, hori ere ez baita txarra izaten.
|
|
Beren bizitzako labirintoan galdutako jendea, erdi kirolezkoa den erronka baten aurrean
|
dauden
pertsonak, esperientzia berrien bila dabiltzan gazteak, M eta Picasso dorreen bertigoa eten nahi duten yupiak, erromaniko eta gotikoaren ikerlariak, Jainkoaren argia jaso duten aszetak, Santiago apostoluaren jarraitzaileak, ohea dohainik aurkitu nahi duten pikaroak, Paolo Coelhoren liburu bat besapean dakarten brasildarrak...
|
|
Ordu luzez ibili behar izanez gero, hasi baino ordu 1 edo 2 aurretik hiru basokada ur hartzea gomendatzen da, bi basokada 15 minutu aurretik; eta etapan zehar, baso bati
|
dagokion
ur kopurua edatea 40 minuturo.
|
|
Interneten (www.consumer revista. com/ caminodesantiago) bakarrik aurki daitekeen edizio berri horretan berrikusita eta eguneratuta aurkituko ditu datuak irakurleak, aterpetxe bakoitzaren eta Bidean zehar
|
dauden
herrietako argazkiekin batera.
|
|
Eta aukera berri bat ere sartu da: aterpetxe bakoitzari buruzko informazioaren ondoan esteka
|
dago
, ibiltariak aterpetxeari edo etapari buruz iritzia eman ahal izan dezan, horrela CONSUMEReko informazioa osatu ahal izateko.
|
|
Aterpetxeak gaur egun nola
|
dauden
|
|
Eta Boadilla del Caminoko udal aterpetxea (Palentzia) eta Santiagoko Seminario Menor de Belvis delakoa, itxita
|
daude
berrikuntza lanak tarteko, 2002ko udara arte.
|
|
Bide guztian zehar guztira 101 aterpetxe
|
daude
.
|
|
Probintzia bakoitzeko Santiago Bidearen Lagunen Elkartearen ardurapean
|
egoten
dira batzuk (adibidez Logroñokoa edo O Cebreiro herrikoa), eta partikularren esku ere bai beste zenbait, adibidez Uterga (Navarra) edo Jato familiarena Villafranca del Bierzo herrian.
|
|
El Ganso, Leborerio, Villalvilla eta ManjarÃn en izan ezik, guztietan
|
dago
ur beroa dutxetan eta plaza kopuruaren araberako komun kopurua.
|
|
Bitik baten ostatuaren prezioa erromesaren borondatea izaten da, baina aterpetxeko itsulapikoan txanpon batzuk uzteko obligazio morala
|
dago
.
|
|
Nafarroan (14 aterpetxe
|
daude
Bidearen 155 kilometroetan zehar), udan bakarrik irekitzen dute Iruñekoak, Zizur Txikiko bietatik batek, Gareseko Santiago Apostol aterpetxeak eta Los Arcosekoak.
|
|
Deskargatzeko moduko elementurik gehienak web orrialdeetan erabilgarri
|
daude
eta horietaraino iristea klik egitea bezain erraza da, gainera.
|
|
Nolanahi ere, prozesu hori akats gabea izatetik urrun
|
dago
oraino.
|
|
Programa deskonprimitzailea ekipoan instalaturik baldin
|
badago
, prozesua soil soila da: elementuaren gainean bi klik egin eta pantailan agintzen zaizkigun urratsak egitea.
|
|
Garrantzizko kontu bat: ez pentsa Interneten
|
dauden
dokumentu guztiak ordenagailura deskarga daitezkeenik; bideo eta soinu batzuk ezin dira ordenagailuan gorde.
|
|
Dokumentua osorik ez
|
dago
inoiz erabiltzailearen disko gogorrean; alderantziz, deskargatu ahala erreproduzituz doa.
|
|
Sistema horixe darabilte online dabiltzan irrati eta telebista gehienek, era horretan bi helburu erdiesten baitira: erreprodukzioa azkartu egiten da, eduki osoa aparatuz aldatu arte zain
|
egon
behar ez delako eta, aldi berean, edukiaren kopia digitalik (horrenbestez, aparteko zailtasunik gabe kopiatu eta banatzeko modukoa) ez du eskuratuko internautak.
|
|
Jasotzen dena era efimeroan metatzen da eta azkenean ezabatu egingo da, konputagailuan osorik inoiz ere
|
egon
ez delarik.
|
|
Ekarriko dituzun elementu gehienak konprimiturik
|
egongo
dira, azkarrago deskarga ditzazun.
|
|
Edonola ere, pantailan erakutsi ahal izateko Adobe ko programa bat (Acrobat Reader izenekoa) eskuratu beharra
|
dago
: horixe da adituen arabera, ordenagailuak nahitaez izan lukeen programa erantsietako (plugin) bat.
|
|
Adibidez, hiri batera iristen garenean eta panel batek trafiko pilaketak non
|
dauden
aditzera eman eta ordezko ibilbide bat proposatzea, edo bihurgune batera sartzean seinale batek abiadura handian goazela antzeman eta kartel argitsu baten bidez abiadura jaitsi beharra dugula ohartaraztea.
|
|
Ikonoak jende guztiak uler ditzan diseinaturik
|
dauden arren
, ez litzateke txarra zirkulazio kodean sartzea, sinbolo horiek ulertzen ez badira emaitza kaskarrak lortuko ditugu eta.
|
|
Trafikoa ez
|
dago
arduradun bakarraren menpe; agente eta erakunde asko dago tartean.
|
|
Trafikoa ez dago arduradun bakarraren menpe; agente eta erakunde asko
|
dago
tartean.
|
|
Beraz, teknologia berriak sartzeaz gain, bide heziketa hobetzeko premia ere
|
badago
.
|
|
Hiriko bide batek, lau karril izan eta hiriko saihesbide izan arren, leku bat hartzen du hirian eta, beraz, arriskua
|
dago
nolabait esatearren etxeko istripuak izateko: baloiarekin jolasean ari den haurra, txakurra, intermitente bidez maniobraren berri ematen ez duen gidaria...; horien aurrean, abiadura 50 kilometro orduko baino handiagoa baldin bada, nekez eragotzi ahal izango da gertaera larririk.
|
|
Hirian
|
gaudela
jabetu behar dugu eta semaforoak eta seinaleak zirkulazio mota horri dagozkionak direla.
|
|
Hirian gaudela jabetu behar dugu eta semaforoak eta seinaleak zirkulazio mota horri
|
dagozkionak
direla.
|
|
Dena kontrolaturik
|
dago
, aldaketa jakin batek aldi berean trafiko osoarengan eragina izan dezan.
|
|
Teknologiak ekinean ari dira alternatiba ekologikoak aurkitu eta aplikatzeko, batez ere erregaiei edo transmisio sistemei
|
dagokienez
; baina ez da ahaztu behar garraio publikoa bultzatzea dela neurririk errealista eta posibleena ingurumenaren mesedetan jardun nahi bada eta horrek GSIak dezente hobetu eta aplikatzea esan nahi du.
|
|
Bidegurutze batera iritsi eta leku batera joateko bi bide baldin
|
badaude
, eta panel batek badio horietako batean kilometro gutxira erretentzioa dagoela, gidariak norabidea aldatu eta bide alternatiboa hartu ahal izango du.
|