Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2006
‎275 milioi eurora iristen da kopuru hori mundu osoan, batez ere haurretan eta hiru urtetik beherako haurretan. Azaldu du, gainera, lotura giltzarria dagoela etxeko indarkeriaren eta haurren abusuaren artean, eta ondorio nagusi gisa adierazi du ezen, etxeko indarkeriazko egoeren biktima txikiek dituzten ondorio emozional eta fisikoez gain, aukera “oso handia” dagoela haur horiek etorkizunean tratu txarren biktima edo tratu txarren biktima bihurtzeko. Etxeak edozein umerentzako babeslekua izan behar duela argi dagoen arren, Unicefek ohartarazi du kasu askotan etxea milaka umerentzat mehatxu bihurtzen dela.
2009
‎Haur gehienek autoestimu baxua dute, suminkortasuna eta depresioaren sintomak ere bai, eta horiek ezkutuan egoten dira apatia, utzikeria eta, are, jarrera kontrajarri eta desafiatzailearen ondoren. Oso arrisku handia dago haur horiek Bigarren Hezkuntza ez bukatzeko, jokabide arazo larriak garatzeko edo jokabide gatazkatsuak hasteko. Zein da irakaslearen jarrera TDAHren aurrean?
2012
‎136 artikuluko xedapenen arabera ezarritako bulegoko atal berezi bat arduratuko da neurri egokiak hartzeaz, seme alabatasunaren inguruan zalantzak daudenean haur horiek identifikatzeko.Idatziz jasoko dira, beti, aitari, amari edo beste hurbileko senide bati buruzko adierazpenak.
2013
‎Juan José Aguirre Bangassoleko apezpikuak onartzen du haur batzuek «komandanteen itxurak egiten dituztela duela lau hilabete, ziztada ikasten edo kaleko mutil bakunak izaten zirenean». Esan duenez, «hortzetaraino armatuta» daude haur horiek, «balas ilara amaigabeak zeharkatuz gurutzatuta», eta «ahoan eraman beharreko zerbait da». Gurutze Gorriaren Nazioarteko Batzordeak haur horiek berreskuratzen laguntzen du; izan ere, familiakoekin elkartu aurretik, hilabete batzuk igaro daitezke igarotze eta orientazio zentro deritzenetan.»Bizi izan dituzten esperientzia oso gogorrak gainditzen eta ahalik eta bizitza normalena berreskuratzen» laguntzen zaie.
2015
‎8 Ahaztu egin zitzaidan beste gutunetan idaztea, Ávilan prestaera ona dagoela haur horiek ongi hazteko. Jesusen Lagundikoek ikastetxe bat dute gramatika irakasteko, eta zortzi egunik behin aitortzen dituzte, eta hain bertutetsu eginik, gure Jauna gorestekoa da.
‎adin txikiko neska mutiko batzuk bazkari bana prestatzen ari ziren txapelketa moduko saio batean. Non daude haur horien defentsarako erakundeak, eta senide edo tutoreak. Gainera, kate publiko batek emititurik!
2019
‎Non daude haur horiek?
2020
‎2002an, Habana-ko haur horietako baten bilobak, Natalia Benjaminek, The Association for the UK Basque Children edo BCA' 37 UK erakundea sortu zuen, oraindik bizirik zegoen haur horietako baten laguntzaz: Helvecia Aldasoro.
‎Eider Lopetegi bertako kidea da. Osasun sisteman protokoloz jasota dago haur horiei eman beharreko arta —20 asteko ekografian atzematen da—, baina behar dute sendiek elkartearen babesa. «Medikuen argibideak teknikoak dira; gureak egunerokoarekin lotuak dira:
2022
‎Terapeuta guztiak medikuntza taldearekin etengabe harremanetan egoteko. “Azalduko diegu zer kasu hartuko dituzten, zer prozesutan dauden haur horiek, zer premia dituzten haurrek eta haien familiek. Tratamenduan eta unerik zailenetan laguntzen dute, heriotza moduan”, esan du ospitaleetako zuzendariak.
2023
‎Medianochek ere hizpide hartu izan du auzi hori, ez baitago haur horiek egiten ari diren lana babesten duen legerik: «Ez dago erregulaziorik.
‎Edozein erabiltzailek ordenagailuko disko gogorrean duena ez dago ezabatzeko modurik, Medianochek Youtubeko kanalean azaltzen duenez: «Harrapatu ezean, jakina, baina, gaur egun, praktika orokortua da sare sozialetan dauden haur horien argazkiak hartzea eta zabaltzea: ez da ipuin bat».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia