Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎" Aitak ez daki ordenagailua pizten". Zer gaitasun du arazo jakin batzuk konpontzeko, nabigatzailearen historiala begiratzeko, nabigatzailean iragazki bat instalatzeko?" Hala ere, gurasoak ohituta gaude gure seme alabak" hirugarren maila" batera eramaten larunbat gauean etxera iristen direnean," non egon zara, zer moduz, norekin joan zara, etab.". eta hori Interneten ere egin behar da. Mundu errealeko seme alaben kontrolean dagoen maitasun bera izan behar da mundu birtualean ere.
2008
‎Zenbat eta gehiago hausnartu, orduan eta argiago genuen Txinara joango ginela gure seme edo alabaren bila, han, nonbait, Txina erraldoi eta urruneko bazterren batean, artean ernaldu eta jaio gabe? zegoela gure seme alaba izango zenaren arrastoa. Alde onak baino ez genituen ikusten:
2009
‎Baina, lortuta ere, aukera horrek hezkuntza sistema segregatzaile batera eramango gintuzke, eta hori ez da batere gomendagarria, historian zehar munduko hainbat tokitan ikusi den bezala. Finean, herri honetan denok elkarrekin bizi behar badugu, argi dago gure seme alabek ere elkarrekin ikasi behar dutela.
‎Ez zutela jo esateko! Baina, noren eskuetan daude gure seme alabak. Beren burua kontrolatzen ez dutenen esku?
2011
‎eta gu baino zoriontsuagoa izanen da, ongi tratatzen badugu, zaude ziur, eta, burua goiti beheiti higitzen zuela, erantsi zuen?: nahi dutena erranen dute, baina Urgainen ez dago gure semea baino mutil maitagarriagorik?
‎Ekimena zenbait guraso eta euren seme alaben eskutik heldu da. Adierazi dutenez, “nazkatuta gaude gure seme alabek ia egunero oinetakoak kakaztuta dituztela ikusteaz. Arreta deitu nahi izan dugu horrela, neurriak jarri daitezen”.
2012
‎Istorio oso luzea da, baina Madrilera joan behar izan genuen, eta ondoren Donostiara joan ginen. Orain sendatuta dago gure semea, eta hemen gelditzea erabaki dugu. Han guztia saldu genuen.
2014
‎Esan zidan: " Orain hemen gaude gure seme alaben oroigarriak izateko, eta orain ulertzen dut esan nahi zuena.
2015
‎Jakiteko non dauden gure semeak elkarrekin gaudenean.
2019
‎Beraz, aipatu hiru arrazoi hauek daude gure aldaketaren atzean. Zenbat eta gehiago hausnartu, orduan eta argiago genuen Txinara joango ginela gure seme edo alabaren bila, han, nonbaiten, Txina erraldoi eta urruneko bazterren batean artean ernaldu eta jaio gabe zegoela gure seme alaba izango zenaren zerbait. Alde onak baino ez genituen ikusten:
‎Txikiek nahiago izaten dute musika bideoak ikusi, beren bideoak igo baino. Baina gero eta gehiago dira izan nahi duten adingabeak youtuberrak. Prest al daude gure seme alabak YouTubeko kanal baten buru izateko. Komeni da jakitea zer alde on eta txarrak dituen Interneten eguneroko bizitza kontsumitu eta partekatzeak.
2021
‎Adinaren, irizpidearen eta esperientziaren arabera, badakigu zein diren mugak eta arriskuak. Garrantzitsua da gurasoak prestatzea, irakurtzea eta ezagutzea zer sistema dauden gure seme alabak babesteko. Eta, jakina, prestatu egin behar ditugu.
‎Oñatin jarraituta baina atzean utzita meza mutil emandako berunezko urte haiek, behin Arantzazura joan ginen Lali eta biok astegun batean, eta basilika barruan bakar bakarrik eta haren handitasunaz gozatzen geundela gure semeak bere lau urteko xalotasunarekin “noiz aterako dira txotxongiloak? ” galdetu zigun. Umeek eta zoroek egia esaten dute.
‎Non daude gure seme alabak?
2023
‎aniztasuna sustatzen dela uste dute herritarrek, eta horren alde daude. Horrek esan nahi du herritarrak prest daudela gure seme alaben balio sistema horretan aniztasuna jasotzeko, eta hori gakoa da etorkizuneko gizarte kohesionatu eta inklusibo baterako. Lan eremuan, berriz, jendeak uste du ez dela aniztasuna behar bezala sustatzen; baina joera hori ohikoa da Europan ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia