Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.586

2000
‎Gerra aurreko komikiak aldizkariaren edukien isla garbia ziren. 20ko hamarkadako zenbait adibideri so egitea besterik ez dago horretaz jabetzeko. «Ikasi!
‎Euskaltzaindian, Jagon sailaren egitasmoen artean, badago horretarako lantalde bat sortzeko asmoa. Hori idatzita dago, onartua eta hurrengo hilabeteetan hasiko gara bilerak egiten Euskaltzaindian gai hau nola eraman daitekeen aztertzeko.
‎Autoetako matrikulei erreparatzea besterik ez dago horretaz jabetzeko. Santanderreko matrikuladun autoak adina dira Bilboko matrikula dutenak.
‎Arantzazu Loidik uste du" espektatiba hori haurrengan baino gehiago gurasoengan sortu da, denek nahi dute bere semea edo alaba Andoni Egaña izatea. Gure garaian ez zegoen hori".
‎Egungo markoa gainditzeko borondatearena ez dago horren argi. Une honetan baldintza objetiboak daude indar abertzaleen artean akordio nazional demokratiko bat egiteko, baina ez dago argi borondate subjetiboa horrekin bat datorren.
‎Aldizkariaren arduradunak ez ziren bakarrak elkarren arteko haserreaz kezkati egote horretan. Donato Unanuek antzeko zerbait esan nahi zuen" Sektakeria, Digmakeria" idazlanean eta Gaztañaga jaunak ere ez zituen denak berarekin" 100 gn Kezkak.
‎Beren jardunean, hedabideek lurralde imajinarioak sortzen dituzte, lurraldeakirudikatzen dituzte. Adibide asko daude hori horrela dela pentsatzeko: dela ezartzenduten agendagatik, dela albisteei, hurbileko?
‎Hitzaldi bat idatziz ematea gainera, bi bider zaila da, hitzaldi txar asko, osteko mintzaldiaz konpondu baitira eta, kasu honetan, ez dago horretarako paradarik.Hala ere, eskertuko nuke testu hau klabe ireki horretan irakurtzea, artikulua irakurtzen duenak ez baititu galdera erantzunak aurkituko, kuestio proposamenak baizik. Izan ere, honako hauek ondorio biribilak baino gehiago burutazio itxigabeakdira, polemikarako gonbite eta eztabaidarako pizgarri izan nahi duten ideiak.
‎eskura izango omen dute. Ikusiko dugun bezala, eredu inperialista dago horren azpian. Alde batetik, Internet ek menpekotasun teknologikoa ekarriko dielako eta, bestetik, mendebaldeko ezagutza eta kultura inposatuko zaielako.
‎Gabezia egoera honekindepresioa leherrarazten da: objektu hori eduki nahi izateko, fantasia etailusioaren planora itsatsita geratzen gara, eta hau errealitatera aktibokiegokitzea galarazten duen defentsa mota bat da, ez baitago horren irakurketaegokitzailerik. Estereotipoari mesede egiten dion egokitzapen pasiboaz arigara.
‎«Nire amak askotan ikusia, eta nik hori kontetakotzat bere ez dot eukiten, zeresango dau jendeak: . Hori burutik dago, zoratuta dago hori andra hori!?». Etaberdintsu zatekeen bere garaian Bexamotxaren edo Gaxuxaren inguru hurbilean.
‎Politiko batzuk oportunismo hutsean mugitzen direla garbi dago, eta gehiengoalortuta egiteko prest dauden horrek ez du zer ikusirik gutxiengoan izan zirelarikbotatako diskurtsoekin. Trebiñoko ordezkari demokratikoek ez dute hautuaren eskubiderik.
‎eginzuen topo elizgizonekin. Hierarkiak ezaguna zuen Monarkiarekiko menpeko tasuna (urteetako Diozesi Buletina irakurri besterik ez dago hori jakiteko), bainabeti ere eliz sistemari bere eguneroko oinezko autonomia ukatzen ez zitzaion bitartean.Mz. Anido k hizkuntz debekua ezarri nahi zuelarik, botere autonomiaren lege horihautsi egin zen, eta, kolpe txar horrekin batera, herrian eta apaiz artean ongi errotutakohizkuntz tradizio errespetagarria ere, hots, elizgizonen herriarenganainoko zubi naturala.
‎Gasteizkoeliz artxiboan egon daiteke horretaz argibiderik, artzipreste eta parrokia artxiboetan, eta, nork daki, agian Lauzurikaren artxibo pertsonalean. Bego hori, oraingoz, horretan.
‎naziogarri danaldetik, hizkuntzarekiko istimua berri berria da. Bego hori hortan. Egia dalako, emandezagun gauzak sakonki aldatu dirala berrehun urte huntan.
‎Eta Txema ez. Txema hildako bategatik ari zen bidaia egiten, existitzen ez zen norbaitengatik, eta ez dago hori baino lotura absurduagorik. Bera ere, Txema ere, Eiderren gustura ari zen bidaia egiten.
‎—Jainkoaren eskuetan dago hori, ene eskuetan baino gehiago —ihardetsi zion medikuak.
‎—Semearen osasuna jokoan dago, eta ez dago horretarako betarik. Konfesatuko naiz hurrengoan neure aita spiritualarekin, han Baionan...
‎Zeren torturatua dena ez baita bere buruaren jabe ez bere denboraren, eta zeren, bere baitan dagoela, bere baitarik kanpoan baitago, eta ez dago hori baino desterru handiagorik.
‎Lehenago, optikan izana nintzen eta hango gizona nire dioptriak neurtzen tematua zen, hautsitako kristalen ordezkoak zuzen paratu beharrez. Egun osoan lantokira agertu gabe egon ondotik, Eskalatzailearekiko kalapita hainbat kilometrotara entzuten zen, baina nengoen nengoenean hori eta iazko haizea axola bera zitzaizkidan jada. Ailegatu nintzenetik Togasekin eleketan ari zen bulegoan, eta ez nuen neurez otsotegian sartzeko inolako asmorik.
‎Nahi izanez gero, gaur afaltzera gonbidatzen ninduela esan zidan; Clevelanden oso gustura egon arren, solasaldia laburra egin zitzaiola. Baina atzo ni ez nengoen horretarako gogotsu (berriro ere bakardadea gozatu nahi nuen, edo askatasunaz gozatzera ausartu ez), eta, aukeran, beste batean nahiago nuela erantzun nion; aukeran, hotela baliatzea eta deskantsatzea nahiago nuela.
‎Beharrean, sarritan egiten ditugu horrelako ariketak. Bala batek giza gorputzean zelako txikizioa eragin dezakeen ikusteko, ez dago hori baino froga hoberik. Orain badakigu marka horretako pistola batek, sei bat metrotik tiro eginez gero, hori bezalako zulo bat sortuko lukeela zure gorputzean (ongi oroitzen naiz" zure" hitza erabili zuela, edo" lizukeela" bestela).
‎Kronika egunkaria. Herri aldizkari bat ateratzeak duen kostu antzekoarekin, herrian egunkariekin batera kioskoetan banatzen den A3 orri bat da, eta bertako euskara elkartea, Dobera, dago horren atzean. Inguruko bi bertsolarik dihardute oraingoz kazetari lanetan, Unai Agirrek eta Jexux Mari Irazuk.
‎Edonola ere, gorde beharrekoa eta askatasun esparruan uzteko modukoa: legeak, jakina, giza gogoari hurbiletik dagokion horretan askatasunik ez badio ematen norbanakoari, norbanakook eurok, besterik gabe, legea saihesteko ahalak eta leherrak egiten dituzte. Eskuzabaltasun estaliek eta itxurakeriek izango dute han habiatoki, testamentu egiteko ahalmena debekatuta edo murriztuta badago; eta iruzur arbuiagarrienak suertatuko dira familietan, horiek zintzoenak izanda ere.
‎Hala ere, gai bakoitzean egon daitekeen testu zehatzaren gabezian, baldin eta bada antzinako, jarraituko eta ondo ezarritako erabilera edota antzeko ebatzien hari etengabe, iritzi edo aspaldiko goibururen bat, horiek betetzen dute legearen zeregina. Ezaguna den edo araututa dagoen horretatik ezerk ere gidatzen ez gaituela, egitate berri berria aurrean dugula, norbera berezko zuzenbide naturalaren oinarriei doakie. Legegileen aurreikuste hori mugatua bada ere, izadia mugagabea da eta gizakiei gerta dakieke aplikagarri intereseko zaien horretan guztian.
‎Eta bigarren zati hau garrantzitsuena da, hain zuzen. Nire liburuak etika barrutik zedarritzen du, nolabait esan, eta ziur nago hori dela modu zuzen BAKARRA horrela zedarritzeko. Labur esanda, uste dut, askok berriketan egiten dutena nabarmen utzi dudala honen aurrean isilik geratuz.
‎– Tira, ederto dago hori dana, baina Euskal Herriaren etorkizuna kalean jokatzen da, hirietan batez be, ez hemen. Hemen alferrik gagoz.
2001
‎Nazionalisten jarreraz orain arte hitz egin izan dena baino zehatzago hitz egiten dut, era sinplean baino ez sinplistan. Adibidez, uste dut garbi adierazten dela bazirela euskaldunak alderdi bietan, eta euskaldunok bata bestearen aurrean egote hori ez dela atzoko kontua. Gure historian dagoen zerbait da, ez dugu horretaz lotsatu behar.
‎Politika zerbait izan behar bada, hiritarraren tzat, konponketa luke eta ez irabaztea, baina paradoxikoa badirudi ere, ez gaude horretan. Gutxitan dago horretan alderdien arteko politika.
‎Oso latza izan zen, inbasioa lehertzean herria bera ez baitzegoen horri aurre egiteko antolatua: inbasioa gertatu baino hilabete lehenago, gaur errege den Espainiako Juan Carlos printzea Espainiako tropak lasaitzen aritu zen, esanez ez zela ezer gertatuko, zurrumurruak besterik ez zirela... bere ageriko zurikeriatan.
‎Nazio Batuek erreferenduma ez dakit zenbat aldiz atzeratu duten, eta egin duten azkenengoa izan da" Hirugarren Bidea" aurkeztea, alegia Marokoren barnean autonomia bat proposatzea. Eta sahararrak ez daude hori onartzeko, ez dituzte 25 urte erbestean eman autonomia bat lortzeko, haiek oso garbi daukate independentzia dela nahi dutena. Gainera autonomia bat proposatzen zaie, zeinekin eta Marokorekin!
‎Etorkizuneko alternatiba lantzen hasteko oposizioaren zeregina pixka bat gehiago koordinatu nahi izan da. Gaur egun egoera dagoen bezala egonda hori da egin daitekeena, oposizioko gainerako taldeekin harremana izatea eta EHri biolentzia gaitzestea eskatzea, honekin ere kontaktuak izan ahal izateko. UPNk ez du gehiengorik, baina balu bezala dihardu, besteak existituko ez bagina bezala; beren estrategian itxiak jarraitzen dute, Euskadin oso emaitzak kaskarra eman badie ere.
‎«Zuek oso ondo pasatuko zenuten, baina zer dauka ikustekorik horrek beste guztion bizitzarekin?» Ba, ezin dizut erantzun beterik eman, adiskide. Zure esku dago hori. Literatura, berriro diot, gizadiaren nahiz gizakiaren ezagutzan sakontzeko bide ezin hobea da, horrez gainera gure euskaltasunaren kontzientzia eman eta garatuko digun tresna indartsua, eta azkenik edo lehenik, atsegin iturri oparoa.
‎Gainera, UNEDen bidez hainbat esperientzia finkatu da: irratia eta telebista internet bidez. lizentziaturen atalean sartuta dago hori. Joan den 25 urteetan behar egin du UNEDek ganorazko irratia lortzeko, eta gaur egun lortu du hori.
‎Beste herrialde batzuetan koreografia hutsa dela ikusten da, jada barruan ez dagoena eta errekuperatu nahi dena. Bizirik egote hori Hungarian ere gertatzen da.
‎autodeterminazio eskubidea baldin badago eta eskubide hori herriei badagokie, guk horretarako eskubidea dugu. Hori galarazteko lege bat jartzen bada, lege hori beteko da baldin eta guk betetzen badugu; beraz, gure esku dago horri aurre egitea, eta guk erabaki behar dugu eskubide hori aurrera eramatea, ez dugu Estatuaren baimena itxaron beharrik. Alde horretatik da sinplea ideia, latza dena egin beharrekoa da.
‎Zentzu horretan, nik nahiago dut federalismoaren ildoa ildo independentista baino, zentzuzkoagoa iruditzen zait. Zarauzko malekoian paseatzen dudanean, oso seguru nago hori dela dagoen aukerarik zentzuzkoena. Zer jende ibiltzen den ikusita, federalismoa lortzea ere jada asko iruditzen zait!
‎J. AISA. Ni erabat ezkorra naiz, ez dago hori konpontzerik, batez ere Israelgo sektore atzerakoienek egoera kontrolpean dutelako, eta indartsu direlako palestinar estatu izugarri ahul bat bideratzeko zeregin horietan. Beraz, estatu bideragarri bat izan daitekeen horren bizkarrezurra higatzen jarraituko dute.
‎Dakusagunez, nobelaren egitura narratiboa (diskurtsoa) benetan konplexua da, eta konplexutasun horretan galduko ginateke baldin eta lehenago aipatu dugun narratzaile estradiegetiko horrek, hau da, Iñaki Abaitua narraitzaile duen mailatik at dagoen horrek, nobela irakurtzeko klabeak ez balizkigu behin eta berriro emango. Zentzu honetan, narratzaile hau guztiahalduna da:
‎Horrela, aparkaturiko ibilgailu batek albokoarem suak harrapatzean izan zituen kalteen erantzukizunaz aurkeztutako auzi baten aurrean, honakoa ebatzi zuen Epaitegi Gorenak, 2000ko urriaren 10eko epaian,: gertaturiko ezerk ez du zerikusirik ibilgailuen zirkulazioarekin, ez da zirkulazioaren ondorioz gertaturiko istripua eta, beraz, lekuz kanpo dago horren legeria espezifikora jotzea kalteak egoztearen arazoa konpontzeko.
‎Erdi Aroko arkeologia oso gaztea da gure artean. Unibertsitate plangintzetanoraindik integraturik ez egotea horren isla zuzena da. Hasiera ezin hobea izan bazuen ere, XIX. mendean alegia, beti ere antikuarismoari esker, benetan XX. mendeko 30eko hamarkadara iritsi arte ez zen martxan jarri Europan, Alemania esandakoaren adibidetzat har daitekeelarik.
‎Eta ez naiz inoren paparretan, are gutxiago nirean, dominarikezartzen ari, niretako begi bistan dagoen zerbaitez ohartarazten baizik. Bego hori, beraz, etorkizunerako, nahi duenaren azterkizun. Sobera goratzen ari naizela neurelanbidea?
‎Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez euskararen normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
‎– Bizitasun sentsazio orokorra eta lanerako gaitasun fisikoa eta psikikoa areagotzen ditu. – Pertsona batzuen arabera, sexu gaitasuna handitu egiten da, baina ez dago horri buruzko datu zientifikorik. – Egindako txosten batzuen arabera, ginseng onuragarria izan daiteke intsulinarekiko mendekotasunik gabeko diabetesa dutenentzat.
‎Gainera, errosazeoen familiako elikagai talde bat dago (mertxika, udarea, sagarra, arbeletxekoa, freskoa), eta horiek izaten dituzte arazo handienak. Pertsona askok saihestu egiten dute seme alabek marrubiak jatea, alergia dutela uste baitute, baina ez dago hori frogatzen duen ebidentzia zientifikorik. Maizago jaten diren beste fruta batzuk dira, hainbesteko arreta jartzen ez zaienak, horrelako erreakzioak sortzen dituztenak, adibidez, sagarra edo udarea.
‎Nik ere badut gogoa, onartu du Tasiok, baina ez dago horren azkar joan beharrik. Jode.
‎Pneumonia atake baten moduko barrea egin du. Baina gure Jon ez zegoen horren konbentzituta, ez. Aurpegi zurruna berriz, begirada galdua.
‎Egia esan, horietako batzuk ez daude horren atsekabetuak. Beraien herrietako giroa eta bizitza ez ziren askoz hobeak.
‎Umezurtz etxeko ohe bigunean ezin du lorik egin. Ez omen dago horretara ohiturik.
‎Esan dugunez, lehenago hinduek eraman handiagoa zuten. Beraien artean mendekuaren belarra ez zegoen horren zabaldua. Indiako ipuin honetan ikusten da irizpide hori:
‎Barreka hasi gara eta berriro galdetu diot Andoniri, Eta hemen zer moduz, berak erantzuna emana duen arren, nire jakingurak ahaztu duen gaizki enterratuta dagoelako hori.
‎‘Zer da uretan dagoen hori? ’
‎‘Baina ez dago horren frogarik.’
‎Honek ere eskuzapi bat dakar gerriaren bueltan. Biek ala biek berrogeita hamar urteak ondo pasatuak dituztela dirudi, baina ez dago horren gainean ezer zehatz mehatz adierazterik.
‎iragankorra, freskoa, bizia, harmoniazkoa, ederra. Ez zen sekula ezagutu gure harreman sutsuan lehorterik edo orbanik edo beheraldirik, mundu guztia dago horren jakinaren gainean. Hara zer ginen bata bestearentzako:
‎Bi bide. Bi atal, denboraren puntada sendo, ezkutuez lotuko direnak; zuretzat, ia laurogei urte barru jaiotzear zauden horrentzat lehen jostura osatuko dutenak, etxeko jostunek, ondoren, agertuko dizuten bezala.
‎Ederki dago hori: ez, ordea, uste dugun bezain ederki.
‎Hemen alde honetan badakizue zer gertatu zen, behin batean Arrasaten agertu zela Acto para la Nochebuena Barrutiarena, baina dagoen dagoenean hori bakarrik ageri da. Nik ez dut uste Barrutiari edo dena denari zeruko argia hartu eta tximistak jota bezala gogoratu zitzaionik inongo eraginik gabe, Euskal Herriko bertako eraginik gabe esan nahi dut, obra hori egitea.
‎Ezin ditzaket, ordea, gogorik ez badut ere, medikuak bakean utz, Hipokratesen zina gogorarazi digun Arenaza jauna dela medio: " lenengo eta bein, ez [eriari] kalte aundiagorik egin" 7 Garbi dago hori xehetasunetan sartzen ez garen bitartean, baina ilun, arras ilun, horrelako erabateko oinarriekin gertatu ohi den bezala, aurrean daukagun eri hau edo hori gogoan dugunean. Ez ote da egia zuek, medikuok, sarritan gainera, zirt edo zart, hil edo biziko erabakiak hartu beharrean aurkitzen zaretela?
‎Galda daiteke orain ea Peruren alde ote gauden ala kontra. Alde nahiz kontra egote hori adiera berezi batean hartu beharrekoa da, jakina. Inork ez bailuke galdetuko Micawber edo Rastignac en alde ala kontra gauden.
‎Lainezaz betea dagoela esango luke gogoko ez duen irakurleren batek baino gehiagok, baina ez legoke hori nire ustez ongi esana. Ez baita gehiegi saiatu egilea sinbolo horren alderdi onak, gizon den aldetik?
‎Gertakari historiko hainbatek izaten du bertute hori, mundua aldatzearena, batzuetan urteak behar izaten dira aldaketa horietaz jabetzeko (Daviden tenplua suntsiaraztea erromatarrentzat gerra ekintza ziztrin bat ez zen izango beharbada, juduen matxinada zapaltzeko ekintzatxo bat, baina oraindik ere ematen du zeresana), eta irailaren 11n garai berri bat zabaldu dela uste dut nik ere. Beste kontu bat izango da zertan gelditzen den garai berria eta nora eramango gaituen, baina etorkizuna izarretan irakurtzea lortzen dutenen esku bakarrik dago hori jakitea, zientzia maite dugunok izarretan astronomiaren ikerketaobjektua ikusten baitugu, hainbeste jakintsu arabiar eta mundu osokoen jakin minak bultzaturik, eta, tarteka, poesia izpiren bat edo beste.
‎Baina plasma areago berotuz gero, ioi edo nukleo horiek abiadura galanta har dezakete, eta abiadura horri eskerge rta daiteke indar aldaratzailea gai ez izatea nukleoen arteko talkak eragozteko. Esperimentalki frogaturik dago hori posible dela, baina horretarako plasmaren tenperaturak itzela izan behar du, gutxienez 100 milioi gradukoa. Te nperatura horretan fusio erreakzioak gertatzen has daitezke, baina bakar batzuk gertatzea ez da nahikoa, tenperaturaho rretara iristeko erabiliriko energia ikaragarria izan baita.
‎Deredukoak dira, orobat, unibertsitateanikasle ditudanak ere. Seguru al gaude hori dela gazteei komeni zaiena. Nik, egia esan, paradigmez lepo eginda ikusten ditut, paradigmoz zer egin ez dakitela, ordea, batere gatzik gabeko jardunean.
‎Egia diozu, Sokrates. Nire arteari dagokionez horrek eman dit lan handiena, eta Homerori buruzko gauzarik ederrenak nik esaten ditudala uste dut, inork ez baititu egin Homerori buruz nik adina interpretapen, ezta nireak bezain ederrak ere, ez Lampsadako Metrodorok3, ez Tasosko Estesinbrotok4, ez Glaukonek5, ez nire aurretiko inork ere.
‎Gizakia zer den jakin aurretik, gizakiagan datzan ezagutza ahalmenaren izana eta balioa aztertzen ari da Kant. Baina hori itxuraz bakarrik da lehenbiziko galdera. Bere filosofiaren ildoan jardunez, beste galdera bat dago horren aurretik, eta beste bat horren ondoren: " Zer ezagut dezaket" galdetu aurretik, beste galdera hau dago:
‎" Zer egin behar dut?". Esan dugu filosofiaren barruan ere beste galdera bat dagoela horren aurretik. Hau, hain zuzen:
‎Nor/ zer naiz ni? Eta non dago hori baino galdera enpirikoagorik?
‎Argi dago niretzat, nire barruan, nik, gogoak, nire adimena norabideratzen dudala; nire nahimenari agintzen diodala; eta nire oroimena gidatzen dudala. Eta baita ere argi dago hori horrela dela bere hitz, pentsamendu eta ekintzen buru bera dela aitortzen duen gizaki ororentzat.
‎Gutarik berrogeita lau argi urteetan kausitzen den Epsilon, Andromeda edo Centaurus galaxiako izarbelak bederazka, etxetik beretik, eraso ditzakete satelite bidez kudeatu misilek. Bego horretan nagusi 007 eta bitartean apaila dezagun ahalaz oneski, hirugarren munduen arteko borroka etengabea. Eta goazen anartean, eki haizeak zazpi mila kilometro orenean buhatzen duela, jendearen bakardade sentimenduaren ustiatzera gauez, gauez, gauez.
‎Bestondoa –ajea, biharamuna... erabat erabat, baina– kentzeko erremedioaren jabe zelakoa, ordea, ez zitzaigun, hasierako elkarrizketa haietan bederen, guztiz garbi gelditu. Iritzi kontrajarriak zeuden horri dagokionez, zerbait entzun bai baina esan denaren zentzua erabat ulertu ez denean gertatzen den bezala. Batzuek esaten zuten baietz, argi ulertu ziotela, bere ahotik, ajea erabat sendatzeko botika edo erremedioa ezagutzen zuela, eta guri erakusteko prest zegoela; beste batzuek zioten ez zuela inolaz ere horrelakorik esan, hori B egiazko hitzen interpretazio oso zabal eta baikorra zela, B benetan esan zuena zela batzuetan, hau da, baldintza jakin batzuk gertatzen zirenean, eta orduan bakarrik, sendatzen zuela bestondoa, eta baldintza horien barruan, gainera, ajea kendu nahi zuenaren borondateari zegokion zerbait bazegoela, hau da, nork bere aldetik zer edo zer ipini behar zuela.
‎– Oso ziur zaude horretaz.
2002
‎Errepublikarrak gara, naski, batzuek ez uste izan arren, baina Euskadikoa da guk nahi dugun Errepublika. Eguna etorriko delarik, haren alde bozkatuko dut, haatik, ez gaude horren bezperan, iparraldetik bederen.
‎Zeharkakoa edo ez zuzena oso kuestionatuta dago, hala ere. Zuek ni baino jantzita zaudete horri buruz.
‎Ikas Bi sortu zenean, Seaskari lehia egiteko sortua zela zabaldu zen gizartean; Seaskaren tokia hartzeko, hots. Mixel Estebanek, Ikas Bi Gurasoen elkartearen lehendakariak, argitu digu alderdi hau: «Gaur egun, begi bistan dago hori ez dela horrela. Hiru sareak garatzen diren eskualdeetan eskola osagarriak direla ageri da.
‎Gaur egun, emaitzak desberdinak dira. Zer dago horren atzean. Gipuzkoan eta Bizkaian lan sendoa egin dela eta Iparraldean eta Nafarroan ez.
‎Hainbat etnia eta hizkuntza biltzen ditu eremu txiki samarrean Kausako mendialdeak, hori da bere aberastasuna eta baita egoera korapilatsu askoren iturria ere. Erreportai honen bukaera aldeko mapari begiratu besterik ez dago horretaz jabetzeko.
‎EAJ K eta Batasunak ordezkatzen dituzten munduen arteko istilu bat baino gehiago espero da datozen aste edo hilabeteetan. Ez omen dago hori saihesterik eta lehenbiziko aztarnak ikusten ari gara jada. Ez dirudi zalantza handirik dagoenik ETAk Ertzaintzaren aurka jotzeko duen borondateaz, eta horrek bere horretan jarraitzen badu eta hala dirudi bi mundu horien artean dagoen giro istilutsua biziki areagotuko da.
‎Horrek, noski, ikaragarrizko izua zabaldu du jendearen artean, baina esan beharra dago eltxoak (argazkian ikusten da horietako bat) hozka egindako 150 pertsonatik bakarrak erakusten duela gaitza. Ez dago horren kontrako botikarik, ezta txertorik ere, atseden hartu eta likidoak edatea besterik. Transmisio zikloa eltxotik txorira eta alderantziz izan daiteke, edo eltxotik pertsonara, baina sekula ere ez pertsona batetik bestera
‎«Aipatu izan ditugu lehen ere behin baino gehiagotan gure errietan egiten diren okerrak. Errietako berriak irakurri besterik ez dago hortarako: ' Halako bihurgunetan edo kale ertzetan izan ohi diren auto talkak eta min artzeak.
‎Gaur egunetik begiratuta, bizitza burgesa zen gurea. Gizartean ez zegoen horretarako modurik. Beste nork egin zezakeen horrelako lanik?
‎Politika mailan izango ditugu arazoak, baina beti esan izan da metereologiak ez duela hesi edo mugarik. Mundu eta Europa mailan onartua dago hori, datu horiek denon zerbitzura egon behar dute.
‎25 urteotako saltsa honetan, zenbat aldiz ikusi dugu hainbat agintari" ez da negoziatzen, eta ez da sekula negoziatuko!" bitartean atzetik negoziatzen ari zirenean. Gaurkoz, eta Aznar buru duen eskuin frankista honekin, ez dago horretarako girorik.
‎Hamabi urte luzeetan egindako lana dugu Jesus Altunak eskaintzen digun hau; hamabi urte, ez gaude hortara jarriak».
‎Gainera, poesia malguagoa da, beste formatuekin ere azaltzen da kalean, harreman zuzenagoak izan ditzazke zenbaitetan jendearekin, nahiz eta hori ez islatu beti salmentetan. Poesia idazten hasten dena narraziora pasatzen denean, nolabaiteko heldutasun prozesua osatu duela pentsatu ohi da eta ez nago horrekin ados. Jendeak nobelari beste estatus bat ematen dio generoa ulertzeko orduan.
‎Aurreko eleberrietan bezala, heroirik gabeko unibertso literarioa da Gorde nazazu lurpean liburuan erakusten zaiguna. Jakina denez, nobela modernoaren ezaugarririk funtsezkoenetakoa heroien desagertzea da eta giza izatearen tragikotasuna onartzea dago horren oinarrian. Alegia, hilko garela jakiteak dakarkigun ezinegon existentzialak, bizitzaren edo literaturaren ikuspuntu heroiko oro ukatzen baitu.
‎Aris. Banago hortan.
‎Baina ez dago hori artez. " Cette"... horixe da berba egokia, Hor e," Beheko kalea be" be asmau dabe.
‎Beste biderik asko eragotzirik ditugulako euskaldunok. Argi dago ori.
‎Bidaiek ohitura aldaketa eta gorabeherak sortzen dizkiete, ez daude horretara eginak eta, beraz, erne ibili beharra dago, arreta galtzeak endredoak eragin baititzake.
‎Belarra zapaltzeko aukerari buruz, berriz, berdeguneen %19an ez dago horretarako aukerarik.
‎Zerbitzu tekniko ofizialak uko egiten dio aparailua aldatzeari, baina konponketa bere gain hartuko duela esaten du eta ni ez nago horrekin ados.
‎Zehatz esateko, ezkatak ez ziren gai horretakoak izango, agian, ez baitago hori ziurtasun osoz esaterik, baina burdina bezain sendoak eta altzairua bezain gogorrak ziren.
‎–Pertseo, esan zion ahotsak?, zergatik zaude horren triste?
‎izenaz ezagutzen dena zabaldu zuen.Siderurgiaren industriak merkatua banatzeko enpresa akordioetan oinarriturikopolitika oligopolistiko bati ekin zion, produkzioa dibertsifikatuz eskariei erantzuteko, eta halako kontzentrazio horizontal bat eginez. Kostuak gutxituz merkatuakzabaltzeko, berrikuntza teknikoaren bideari eta espezializazioari uko egin etadibertsifikazioaren alde egin zen; bide horrek kostu gero eta handiagoak ekarrikozituen, baina bazegoen horretarako aukera, monopolizazioaren eta kanpoko babesaren ondorioz ezarritako prezio altuak zirela eta.
‎Izan ere, ikasle batek euskarazko edo erdarazko matrikulaaukeratu duen ebaztea erraza da, baina talde baten lan hizkuntza eta ikerketarenkalitatea ebaztea zailagoa. Unibertsiteteetan ez dago horri buruzko daturik, etaberaz, hemen guk bildutakoak sartuko ditugu, argi utzita borondate onenarekin, nahiz eta askotan urrutitik begiratuta, egin dugula eta ez dugula inoren lana edojarrera epaitzeko asmorik.
‎UPV/EHUko Gobemu Batzarrak Euskararen Normalizaziorako II. Plangintzaonartu ondoren(), zentroei dagokie horren ezarpen plana garatzea.
‎Hedabideek gizarte kontrola sendotu ala gutxitu egiten ote dute? Hainbat teoria daude horretaz, eta atal honetan korronte nagusiei egiten zaie errepasoa.
‎Horrela dihardugunean, jakina denez, laguntasuna, behar izanez gero, hurbil dago. Bakarturik egotea hori baino bortitzagoa da, laguna, igurikatu arren, kasurik gehienetan, ez dator eta.
‎Ez dira hedabideak gaiztakeria guztien iturburu; bego hori bere horretan, hasteko. Arrazakeriaren kasuan, esate baterako, onarturik ere hedabideek badutela erantzukizuna, eta ez txikia hainbat kasutan, gizartea bera ere bada arrazista, eta hedabideek hori islatzen dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon 3.586 (23,61)
Lehen forma
dago 1.278 (8,41)
zegoen 242 (1,59)
daude 241 (1,59)
dagoen 236 (1,55)
nago 223 (1,47)
gaude 122 (0,80)
dagoela 109 (0,72)
badago 75 (0,49)
egote 75 (0,49)
zaude 66 (0,43)
baitago 56 (0,37)
nengoen 51 (0,34)
zegoela 37 (0,24)
egon 35 (0,23)
zeuden 31 (0,20)
egotea 28 (0,18)
Bego 27 (0,18)
bego 26 (0,17)
daudela 26 (0,17)
dagokio 25 (0,16)
dagoelako 24 (0,16)
badaude 22 (0,14)
dauden 20 (0,13)
zagok 20 (0,13)
zauden 17 (0,11)
Badago 15 (0,10)
geunden 15 (0,10)
gauden 14 (0,09)
zegok 14 (0,09)
bazegoen 13 (0,09)
dagokie 13 (0,09)
legoke 13 (0,09)
badagoela 11 (0,07)
baitzegoen 10 (0,07)
dagokigu 10 (0,07)
dagokion 10 (0,07)
Badaude 9 (0,06)
egonda 9 (0,06)
egoteak 9 (0,06)
zeudela 9 (0,06)
zeunden 9 (0,06)
Nago 8 (0,05)
badaudela 8 (0,05)
dagoenean 8 (0,05)
zaudete 7 (0,05)
bainago 6 (0,04)
gaudela 6 (0,04)
hago 6 (0,04)
nagoen 6 (0,04)
zegoelako 6 (0,04)
baitaude 5 (0,03)
balego 5 (0,03)
dagoan 5 (0,03)
dagokit 5 (0,03)
daudelako 5 (0,03)
enago 5 (0,03)
zaudenean 5 (0,03)
zegon 5 (0,03)
zeudenek 5 (0,03)
badagoelako 4 (0,03)
baitzeuden 4 (0,03)
dagoena 4 (0,03)
dagokien 4 (0,03)
dagokionez 4 (0,03)
egoten 4 (0,03)
hengoen 4 (0,03)
nengoela 4 (0,03)
zagon 4 (0,03)
Beude 3 (0,02)
Gauden 3 (0,02)
badaudelako 3 (0,02)
dagokiela 3 (0,02)
dagokiola 3 (0,02)
daudenak 3 (0,02)
daudenean 3 (0,02)
egongo 3 (0,02)
egotekotan 3 (0,02)
geundeke 3 (0,02)
nagoela 3 (0,02)
zegoenean 3 (0,02)
Banago 2 (0,01)
Bazegoen 2 (0,01)
Dagoen 2 (0,01)
baikaude 2 (0,01)
baikeunden 2 (0,01)
bailegoke 2 (0,01)
baleude 2 (0,01)
bazaude 2 (0,01)
bazegoela 2 (0,01)
bazeuden 2 (0,01)
dagoenez 2 (0,01)
dagokion arte 2 (0,01)
dagokiona 2 (0,01)
egoteko 2 (0,01)
leudeke 2 (0,01)
nagok 2 (0,01)
nengoan 2 (0,01)
zegoan 2 (0,01)
zegoena 2 (0,01)
zeudelako 2 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 664 (4,37)
Berria 616 (4,06)
Argia 260 (1,71)
Consumer 221 (1,45)
Alberdania 184 (1,21)
Open Data Euskadi 142 (0,93)
Pamiela 141 (0,93)
Susa 134 (0,88)
UEU 109 (0,72)
Booktegi 99 (0,65)
Jakin 96 (0,63)
Hitza 58 (0,38)
Euskaltzaindia - Liburuak 54 (0,36)
Goenkale 51 (0,34)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 49 (0,32)
Labayru 45 (0,30)
Jakin liburuak 42 (0,28)
goiena.eus 40 (0,26)
Karmel Argitaletxea 39 (0,26)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 37 (0,24)
EITB - Sarea 35 (0,23)
Urola kostako GUKA 31 (0,20)
Deustuko Unibertsitatea 28 (0,18)
aiurri.eus 26 (0,17)
Uztarria 22 (0,14)
alea.eus 22 (0,14)
hiruka 22 (0,14)
Anboto 21 (0,14)
Herria - Euskal astekaria 20 (0,13)
Txintxarri 19 (0,13)
Uztaro 17 (0,11)
Karkara 17 (0,11)
Maiatz liburuak 16 (0,11)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 14 (0,09)
ETB dokumentalak 13 (0,09)
Zarauzko hitza 13 (0,09)
aiaraldea.eus 12 (0,08)
ETB serieak 10 (0,07)
Maxixatzen 10 (0,07)
Bertsolari aldizkaria 10 (0,07)
LANEKI 8 (0,05)
Ikaselkar 8 (0,05)
Erlea 7 (0,05)
Osagaiz 7 (0,05)
Karmel aldizkaria 7 (0,05)
Noaua 7 (0,05)
ETB marrazki bizidunak 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
barren.eus 6 (0,04)
Guaixe 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
Euskaltzaindia - Sarea 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 5 (0,03)
plaentxia.eus 5 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 5 (0,03)
HABE 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 2 (0,01)
IVAP 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Orain 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon hori atze 124 (0,82)
egon hori egin 94 (0,62)
egon hori ere 62 (0,41)
egon hori ez 58 (0,38)
egon hori prest 56 (0,37)
egon hori baino 51 (0,34)
egon hori aukera 30 (0,20)
egon hori prestatu 28 (0,18)
egon hori argi 26 (0,17)
egon hori esan 26 (0,17)
egon hori jabetu 26 (0,17)
egon hori ziur 26 (0,17)
egon hori ados 25 (0,16)
egon hori seguru 25 (0,16)
egon hori arrazoi 23 (0,15)
egon hori behar 23 (0,15)
egon hori lortu 22 (0,14)
egon hori pentsatu 20 (0,13)
egon hori frogatu 19 (0,13)
egon hori horrela 19 (0,13)
egon hori aldatu 18 (0,12)
egon hori aurre 18 (0,12)
egon hori gaizki 18 (0,12)
egon hori ohitu 17 (0,11)
egon hori zer 17 (0,11)
egon hori jakin 15 (0,10)
egon hori urrun 15 (0,10)
egon hori gertatu 14 (0,09)
egon hori hitz 13 (0,09)
egon hori lotu 13 (0,09)
egon hori berri 12 (0,08)
egon hori den 12 (0,08)
egon hori garbi 12 (0,08)
egon hori oinarri 12 (0,08)
egon hori saihestu 12 (0,08)
egon hori begira 11 (0,07)
egon hori behartu 11 (0,07)
egon hori froga 11 (0,07)
egon hori ikusi 11 (0,07)
egon hori onartu 11 (0,07)
egon hori aztarna 10 (0,07)
egon hori denbora 10 (0,07)
egon hori erabaki 10 (0,07)
egon hori erakutsi 10 (0,07)
egon hori arrisku 9 (0,06)
egon hori baieztatu 9 (0,06)
egon hori bera 9 (0,06)
egon hori egon 9 (0,06)
egon hori ezer 9 (0,06)
egon hori gu 9 (0,06)
egon hori nahi 9 (0,06)
egon hori asti 8 (0,05)
egon hori bezalako 8 (0,05)
egon hori ebidentzia 8 (0,05)
egon hori hori 8 (0,05)
egon hori nola 8 (0,05)
egon hori ohartu 8 (0,05)
egon hori ondorio 8 (0,05)
egon hori sinetsi 8 (0,05)
egon hori urruti 8 (0,05)
egon hori arrasto 7 (0,05)
egon hori baina 7 (0,05)
egon hori bakarrik 7 (0,05)
egon hori datu 7 (0,05)
egon hori egiaztatu 7 (0,05)
egon hori idatzi 7 (0,05)
egon hori lan 7 (0,05)
egon hori nahiko 7 (0,05)
egon hori utzi 7 (0,05)
egon hori zalantza 7 (0,05)
egon hori adierazi 6 (0,04)
egon hori aditu 6 (0,04)
egon hori azaldu 6 (0,04)
egon hori buelta 6 (0,04)
egon hori ekarri 6 (0,04)
egon hori eman 6 (0,04)
egon hori eskatu 6 (0,04)
egon hori eskubide 6 (0,04)
egon hori hain 6 (0,04)
egon hori modu 6 (0,04)
egon hori ni 6 (0,04)
egon hori oso 6 (0,04)
egon hori ukan 6 (0,04)
egon hori zain 6 (0,04)
egon hori ziurtatu 6 (0,04)
egon hori baldintza 5 (0,03)
egon hori beldur 5 (0,03)
egon hori beste 5 (0,03)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia