Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2006
‎Roberto Bissio Hirugarren Munduaren Institutuko zuzendari exekutiboak (ITEM) adierazi zuenez, “azken hamar urteotan moteldu egin dira gizartearen arloko aurrerapenak”. Pobrezia errotik kentzeko politika propioak egiteko garapen bidean dauden herrialdeetako gobernuen gaitasunaren higadurarekin lotuta dago arrazoia. Halaber, adierazi zuen herrialde garatuek ez dituztela bete finantza laguntzarako eta zorra barkatzeko konpromisoak, eta horregatik handitu dela pobreen kopurua.
2008
‎Hortonen arabera, hori da ama haurren nutrizioan hobekuntza iraunkorrak lortzeko modu bakarra. Halaber, adituek diote garapen bidean dauden herrialdeetako gobernuek proiektu nazionalak bultzatu behar dituztela amen eta haurren elikadura hobetzeko, aurrerapenak jarraitzeko eta ebaluatzeko mekanismoen bidez, bai eta bi kolektiboen eskubideak eta estatusa hobetzeko legeen bidez ere.
2009
‎Erakunde horren datuen arabera, krisi ekonomikoak mila milioi baino gehiago handitu du munduan gosea pasatzen duten pertsonen kopurua, hau da, planetako zazpi biztanletik batek ez du zertan jan. Oxfamek azpimarratu du garapen bidean dauden herrialdeetako gobernuek kanpoko laguntza behar dutela klima, ekonomia eta elikadura krisiei aurre egiteko, eta, aldi berean, biztanleen oinarrizko gizarte zerbitzuak mantentzeko borrokan ari direla. “Suspertze ekonomikoaren agerraldi berdeak ez dira iritsi herrialde pobreenetara, gaur egun depresio globlala oso gogor jasaten ari baitira”, adierazi du Ariane Arpa Intermón Oxfam ek Espainian duen zuzendari nagusiak.
2011
‎Educación Sin Fronteras elkartearen esanetan, “beharrezkoa da gobernu nazionalek eta emaileek beren ahaleginak areagotzea. Horretarako, beharrezkoa da ELGAko herrialdeetako gobernuek BPGaren %0, 7 betetzea Garapenerako Laguntza Ofizialerako, eta garapen bidean dauden herrialdeetako gobernuek beren aurrekontuaren %20 hezkuntzara bideratzeko konpromisoa hartzea”. Bestalde, Misio Salestarren arabera, munduan 100 milioi haur baino gehiago ez dira eskolara joaten.
2012
‎3.Identifikazio txartel bat lortu ahal izango dute Protokolo honetako II. Eranskinaren ereduaren arabera.Txartel hori, kazetariak zein estatuko nazionalak izan eta bertako gobernuak egingo du edo bizi diren lurraldeko gobernuak, edo bere zerbitzuak enplegatzen dituen berri agentzia edo informazio organoa kokatuta dagoen herrialdeko gobernuak, txartelaren titularraren kazetari egoera egiaztatuko du.
2013
‎Kezka horren lehen adierazpenak NAKek berak bere neutraltasunaren gainean zuen kezkarekin hasi ziren. Zehatzago esateko, garapen bidean dauden herrialdeetako gobernuen esku hartzea mugatu beharraren gainekoa zen kezka. Herrialde horietan oso estuak izan ohi dira kooperatiben eta gobernuen arteko harremanak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia