Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 50

2002
‎Euskal presoak Euskal Herriaren alde dena emateko prest dauden gizon eta emakumeak dira. Giza kolektibo hau oso txertatua dago gure gizartean, Euskal Herrira ekartzea eskatzen dugu eta beren kolektibotasun horretatik beren ekarpenak egin ditzaten. Irlandan horrela hasi zen prozesua urratzen, eta horrek ekarri zuen presoek ere beren irtenbidean parte hartzea.
‎Musika arloko analfabetismoa desagerraraztea urruti dago oraindik, eta areago, onartu beharrean gaude gure gizartean oso urria dela espresio bide horren inguruko ezagutza eta horrek eragotzi egiten digula musikaz erabat gozatzea.
2004
‎Izan ere, bizi itxaropena gora doa apurka baina etengabe (gero eta aiton amona gehiago daude gure gizartean.
‎Izan ere, bizi itxaropena gora doa apurka baina etengabe (gero eta aiton amona gehiago daude gure gizartean, edadetuen proportzioa handiagoa da), familia kontzeptua aldatu egin da eta emakumeak lan munduan gero eta sartuago daude; horren ondorioz, gure zaharrak zaintzeko modua asko aldatu da.
2005
‎Beste aldetik, senar emazteen artean arazoak egon daitezkeemakumeak senarrak baino estatus hobea duelako eta soldata handiagoa lortzenduelako bere lanbidean. Zaharkiturik diruditen estereotipo eta estigma sozialak, oraindik, bizirik daude gure gizartean. Emakume bera ere errudun senti daitekegizarteak, amaren rola?
2006
‎Sarritan, gaztetxeak beste kontu batzuekin harremanetan jarri izan dira, bere benetako dinamika eta espiritua ahantziz. Oraindik ere jende askok gaztetxeen eta drogen arteko lotura zuzena eraikitzen du, ideia hori oso errotuta dago gure gizartean. Arazo honen kausa zein den oso argi daukate Algortako gazteek:
‎Ikastetxe pribatu guztiak ez dira berdintsuak. Bi motatako ikastetxe pribatuak daude gure gizartean: alde batetik, erdi eta goi mailako familiak hartzen dituztenak, ekonomiaz nolabaiteko selekzioa eginez; ikastetxe selektiboak, alegia.
2008
‎" Gero eta herritar gehiago dira guraso nafarrak ez dituztenak. Horiek, oro har, irrikaz daude gure gizartean sartzeko, baina ez euskara ikasteko, guk adina kontsumitzeko baizik. Nazionalismoek ez diote etorkinen aferari erantzuten ordea, ez Espainiakoak ez euskal nazionalismoak.
‎Familia egitura berdintsua da emakume etorkinen artean, egoera zibila edonolakoa dela ere(% 48,2, ezkondua edo bikotearekin bizi dena),% 59,2k bikotekidea duela azaltzen du, nahiz eta horietatik bakarrik% 77,3 elkarrekin dagoen gure gizartean. % 65,2 ama dira, hala ere, horietatik,% 35,5 ezin da bere seme alabekin egon.
‎Alabaina, gure inguru nazional, estatal eta europarrean gehiengo soziala asebetea egongo balitz ere, ezkerreko jendeok munduko bi herenak prekarietatean, are miseria gorrian, bizi direla eta gure ongi egotea horrekin lotuta dagoela jakinik, ezin gara goxo egon gure gizartearekin, muturka baizik.
2009
‎Pedofiliak milaka aurpegi ditu, oso infiltraturik baitago gure gizartean. Ez da soilik turismoa Thailandiara edota AEBko Eliza.
‎Familia egitura berdintsua da emakume etorkinen artean,% 70ek bikotekideadu baina bakarrik% 50 elkarrekin dago gure gizartean. Kultura guztietan% 50 eta% 60 arteko portzentajean, amak dira; hala ere,% 10% 30 ezin da bere egon.
‎Datuek baieztatzen dute denok inoiz kalean, komunikabideetan, politikarien ahoan ikusi, irakurri, entzun duguna: kulturaren eta nortasunaren adiera oso ezberdinak daudela gure gizartean, euskal herritar sentitzeko eta euskal kultura ulertzeko moduan ez gatozela bat zazpi herrialdeetako bizilagunak, eta bakoitzak nahierara moldatzen duela ispilua bere burua euskal kulturan islaturik ikusteko. Hortik paradoxara:
2010
‎Akatsa litzateke, nire ustez, gazte elebidunei beren kabuz portaera soziolinguistikoak aldatzeko gai izan daitezen exijitzea, are gehiago portaera horiek sakon errotuta daudenean gure gizartean. Gazteak oso elebidunak izanagatik ere, gizarteak erakusten eta eskaintzen dizkien jarraibideak betez jokatuko dute, hizkuntzari dagokionez. dik ere gehienak euskaldunak— konpentsatzeko, ez baitago inolako politikarik, bigarren adin tarteko biztanleengan —demokrazioa aurreko etapan gaztelaniaz hazitakoak— hizkuntza berreskuratzea bultzatzeko. euskaldun kopurua aipagarria duten eskualdeetan ere (%10) hobetu egin da egoera hogei urte horietan; baina berriz ere lehen aipatutako aldeak ageri dira eskualde batzuetan eta besteetan. eaeko eskualdeetan, hamar puntu edo hortik gora hobetu da biztanleek euskaraz duten hizkuntza gaitasuna. nafarroakoetan, berriz, hobetu egin dira ehunekoak, baina gutxiago. beste behin ere, datuek argi erakusten dute hizkuntza politika irmo bat behar dela, ezinbestean, rlS arrakastatsua izateko. bada beste alderdi bat ere, euskararen rlSan nabarmentzen dena, penintsulako lurraldeari dagokionez:
‎euSKararen eTorKizuna rlSri buruzko azterlan guztietako betiko leloa da haurren tarteak hizkuntzaren berreskurapenean betetzen duen funtzioari buruzko eztabaida. bat nator hizkuntzaren biziraupena gazteen bizkar jartzea bideraezina dela dioen korronte kritikoarekin. Jakina da bizitzako etapa horretan anonimatua eta taldearen babesa bilatzen dela, zerbait bilatzekotan. norberaren nortasuna zehaztea geroxeago gertatzen da, heldutasunarekin batera eta bizitako esperientzien eskutik. hortaz, akatsa litzateke, nire ustez, gazte elebidunei beren kabuz portaera soziolinguistikoak aldatzeko gai izan daitezen exijitzea, are gehiago portaera horiek sakon errotuta daudenean gure gizartean. gazteak oso elebidunak izanagatik ere, gizarteak erakusten eta eskaintzen dizkien jarraibideak betez jokatuko dute, hizkuntzari dagokionez. eta, zoritxarrez, beren gizarteak bi hizkuntzetatik soilik batean bizi eta harremanak izateko gonbitea egin ohi die sarritan: hizkuntza normalizatuan. bistakoa da eskolaren bidezko berreuskalduntzeak hazten jarraitzearekin batera, beste hainbat neurri ere behar direla, hizkuntza gutxituak historikoki jasan duen diskriminazioa konpentsatzeko. beraz, eta egia hori ahantzi gabe, berebizikoa baita rlS guztietan, 2001eko erroldaren mapan hamabost eta bost urte bitarteko biztanleriari behatuko diogu, grosso modo eskola adineko biztanleria izendatzen duguna:
‎Eguberrietakoa poz eta zorion garaia delako ustea aski hedatua dago gure gizartean, baina nork agindu du hala izan behar duela?
‎Gastronomia sano errotuta dago gure gizartean eta jaiak, noski, horren isla argia dira. Gasteizen hainbat eta hainbat ekitaldiren protagonista izan genituen jakiak, platerak eta beste, eta egunotan Donostian ere mauka mauka jaten aritu dira herritarrak.
‎Era guztietara, eskarmentuak esaten digu probatzen duenak oso ondo pasatzen duela, saldu egiten duela, eta ondorioz, errepikatu egiten duela. Haurrek bereziki…Bigarren eskuko gauzekiko kultura falta al dago gure gizartean. Asko daukagu egiteko, inguruko herrien aldean (Frantziako estatua, Ingalaterra…). Aurrejuzgu handiegia dago erabilitako gauzekiko maiz; oso sustraituta daukagu beti gauza berriak erosi nahi izatearen kultura.
‎Laguntza zertan? Laguntza argitu beharrean gaude gure gizarteari, behin eta betiko uler dadin, espektro politikoan zehar eta aspaldidanik, terrorearen defentsa nabarmena, adierazia eta printzipiozkoa dela, erabilgarria alegia.
‎Oso zabaldua dago gure gizartean eta kulturan erruaren eta zigorraren obsesioa. Eta nago agintari eta epaile askorengan dagoela bereziki hedatua.
2011
‎Eredu kontserbadoreak segurtasuna ematen du, eta nolabaiteko kontrola bermatzen digu. Eredu berriek ziurgabetasuna eragiten dute.Denbora falta al dago ikastetxeen antolaketan. Oro har, agenda arazoa dago gure gizartean, eta denbora mugatu batean lehentasunak zehaztu behar dira. Ikastetxeen barruan ez da tarte bat gordetzen etorkizunera begirako hausnarketarako.Denbora falta hori dela eta, nola uztar daiteke aurretik aipatutako lan hori?
‎Hori dela eta, gogor eutsi behar diogu zientziaren eta beraren printzipioen defentsari. Zientziaren eta ebidentzian oinarritutako ezagutzaren aurkako jarrerak gero eta hedatuago daude gure gizartean, eta dogmatismoa eta fundamentalismoa gero eta indartsuago bilakatzen ari dira. Azken batean, zientziaren oinarriak zalantzan jartzen badira, gure gizartearen printzipioak geratzen dira kolokan.
‎Reich en (1987) arabera, mendeko emakumeak mendeko gizonen ia bikoitza izango lirateke. Widiger eta Spitzeren arabera (1991), ikertzaileen aurreiritzien eragina ikusten da emakumezkoen mendetasunaren maiztasun handiago horretan, emakumetasuna eta mendetasuna automatikoki elkartzeko joera baitago gure gizartean.
2012
‎Baina ez nadin aurreratu. Egia da berezia izatea goretsia dagoela gure gizartean, arrunta izatea gaitzetsia dagoen bezala. Pentsa, hiztegian ere,, berezitasuna?
2013
‎Framing bakoitzaren ezaugarri eta jarraitzaileei dagokienez, ñabardura ugari egin genituzke, oker ibiliko baikinateke iritzi bakarreko bloke homogeneoak bailiran irudikatuko bagenitu bata nahiz bestea. Esaterako, euskararen aldeko eta kontrako jarrera suhar eta tinkoen ondoan, jarrera kritikoak, epelak, kontraesankorrak," euskararen alde bai, baina segun eta nola"... askotariko jarrera, irudi eta sentipenak daude gure gizartean, agerian eta ezkutuan, ñabardurak lagun. Euskararen mundua ez da kolore bakarrekoa; mundua bainoago munduak ditu euskarak.
2014
‎1 Jarri lauko taldetan, eta jaso ezazue zerrenda batean zer iritzi dagoen gure gizartean, zuen ustetan, gazte eta nerabeei buruz.
2015
‎Baina zaila iruditzen zaio horiei buruzko filmak egitea: . Begira, horrelako buruzagi garrantzitsuak oso mitifikatuta daude gure gizarte honetan, baina nik ez nuke nahi mitoari buruzko filmik egin, baizik eta bere bertute eta akatsak dituen gizonari buruzkoa. Esaterako, Benny Moreren filmean jende askok esan dit gehiegi jorratu ditudala bere akats eta defektuak, esaterako, alkoholarekin zuen arazoa.
2016
‎Gabonetako hiru tradizio hauek oraindik bizirik daude gure gizartean, baina aldaketa nabarmenak izan dituztela sumatzen dugu. Garai bakoitzak bere izaera txertatzen diela dirudi, bere desiren eta gogo sakonen zama husten duela haiengan.
‎Neoliberalismoa ez da soilik dirua ematen ez duten zerbitzu publikoen desagertzea sustatzen duen sistema, bere helburu nagusietarikoa borroka ideologikoan dauka. Publikoa dena txarra eta garestia da, pribatua hobeto doa, gestio pribatua efizienteagoa da… halako mantrak oso errotuak daude gure gizartean eta denok entzuten ditugu egunero taberna, irratian edota gure manifestazioan ere. Sistema ekonomiko alternatibo baten alde lan egiten dugun pertsonek erronka bikoitza daukagu.
2017
‎Barrenak nahasten dizkigu horrek, ezta? Finean, ama senari buruzkoak oso errotuta daude gure gizartean; badirudi andre guztiek ama izan behar dutela, une batean ez bada bestean. Eta andre bat ama sen horretatik aparte ari bada, badirudi arimarik gabeko emakumea dela:
‎Horri informazioa baliatzeko gaitasuna gaineratuta, hiri digitalen eta adimendunen kontzeptuak zera lortuko du, beste adibide askoren artean, hiri bateko semaforoak bakarrik egokitzea, zerbitzuan den anbulantzia bati erantzuteko eta automatikoki lehentasuna emateko. Tankera horretako ideiak gero eta gehiago ezarrita daude gure gizartean.
‎Zenbateko kotizazioa? Non zegoen gure gizarte solidarioa, gure hunkiberatasun poetikoa. Ez dakit Letek laguntzen uzten zuen, edukiko zuen bere fiertasun oskola.
2018
‎Kontua da hiztunetatik abiatuta nola lortu mugimendu kolektibo bat. Zaila da, baina prozesu berbera dago gure gizartean puri purian. Posible da indibiduo bakunetatik abiatuta prozesu kolektiboak garatzea, moral kolektiboak sortzea?
2019
‎Indarkeriaren aurkako emakumeen justizia ekintza ez da epaitegietan gertatzen, emakumeak berak burutzen du eta irakurleak sumatzen du emakume gaizkilea bada ere, nolabait eskubidean zela krimena burutzean (Kalikoff 1986: 53). Lertxundik eta Saizarbitoriak, biek ere inguruko errealitateari begiratzen diote gaiak aukeratzerako orduan eta zoritxarrez, ikusi dugun bezala, emakumeen erailketa oso presente dago gure gizartean. Hala ere, aurretik esan bezala, iruditu zaigu Lertxundirenean ez bezala, Saizarbitoriaren liburuaren inguruan hitz egin denean maiz" bikoteen arteko gatazken inguruan" hitz egin dela eta ez tratu txarrez edota genero indarkeriaz.
‎Gero eta argiago dago dietak osasunean eragin handia duela. Eta gero eta argiago dago gure gizartean oso ohikoak diren gaitz askok lotura zuzena dutela dietarekin. Ezinbestekoa da, beraz, dieta osasungarri bat zer den garbi izatea.
‎Hauek izan daitezke: egun bakoitzean ordu erdi oinez ibiltzea, egunean hiru aldiz txakurrarekin paseatzea hamar minutuz, metrotik edo autobusetik geltoki bat lehenago jaistea eta etxera edo lanera joatea… 4 Alkohol gutxiago edatea Alkohola oso onartuta dago gure gizartean, eta osasun arazo askoren erantzule da. Etxean edari alkoholdunik izan gabe alkoholaren kontsumoa murriztea proposa dezakegu, edo «alkoholik gabeko egunak» ezarriz, hala nola astelehenetik ostiralera.
2020
‎Nolanahi ere, aterabideak ez dira errazak, besteak beste pentsioen" krisia" estu estu lotuta dagoelako gure gizartearen egiturazko beste arazo batzuekin, hala nola zahartzearekin, zaintza alorreko krisiarekin eta lan prekaritatearekin. Hau da, beste hainbat eztabaida sozial txirikordatzen dira pentsioen inguruko eztabaidarekin.
‎Hori oso sustraituta dago gure programazio genetikoan, eta horregatik, demagogoek, Trumpek kasu, hainbeste arrakasta izan dezakete; izan ere, Trump baino lehen, haustura batzuk zeuden gure gizartean, baina orokorrean Estatu
2021
‎Asexual batzuek oso gaizki pasatzen dute, bada jende bat adibidez pelikularen batean sexu eszenaren bat ikusi eta nazka sentitzen duena, gizartetik at sentitzen dute beren burua, baina ez da nire kasua. Egia da sexua oso presente dagoela gure gizartean, baina normaltasunez daramat; aspaldi esan nien lagunei" ni soltera forever", eta lortu dut apur bat bakean utz nazaten, nahiz eta batzuetan egoera deserosoak bizi. Niretzat funtsezkoa izan da etxean izan dudan hezkuntza eta babesa.
‎Elikaduraren munduko merkatua kontrolatzen duten 10 enpresei galdetu diegu haurren obesitatean duten erantzukizunari buruz eta, konpainia gisa, txikienek dieta osasungarria izan dezaten bultzatzeko prozesuan parte hartzen duten. “Argi dago gure gizarteak gizarte eta osasun eragin handiko erronkei aurre egin behar diela, eta erronka horiek zuzenean lotuta egongo direla elikagai enpresen jarduerarekin”, esan dute Nestlék, erantzun zuten bi konpainietako batek. Suitzako multinazionalak nutrizioari buruzko I+G sare pribatua du mundu osoan, 23 ikerketa zentrorekin.
2022
‎Gaur egun genero kontua ere pil pilean dago gure gizartean. Aita santua," po pe"," papa"..., gizonezkoen izendapenak dira.
‎Justu istorio horretan, autokritika bat ere badago gure gizarteari eta ditugun estereotipoei. Amatasunaren inguruan badaude dekalogoak zer den ona eta zer den txarra esateko, baina denaren inguruan dauzkagu horrelakoak:
‎8 Euskararen berreskurapena premia bat da, baina beste premia sozioekonomiko batzuk ere badaude gure gizartean. Esate baterako, zerbitzu sektoreetako lanpostuak:
‎«Etsita gaude; ehun kaltetu baino gehiago gara. Ez dugu erantzunik jasotzen, eta babesik gabe gaude guk gizartearendako egiten ditugun aurrerapenez gozatzen duten pertsona eta erakundeen aurrean», azaldu dute oharrean. Ikertzaileen kolektiboak nabarmendu du egoera hori bi faktoreren ondorioa dela:
‎Haziera eta heziketa paradigma bat dago gure gizarte osoan. Parkeen antolaketan, herri eta hirien antolaketan, eskolaz kanpoko jardueretan, pantailetan...
‎Nabarmenkeria dirudi, eta irribarre batzuk ikusi ditut lagunengan. Tira, eztabaidatzeko prest nago gure gizarteko garbitasun kanonen langa leku egokian ote daukagun, edo ze tarte dugun osasunaren barruan dutxa kopuruak, jantziak eta abarrak norbere neurrian kudeatzeko. Beste baterako.
2023
‎Eraldaketa horren azken pausoa da Gnat Zinema jarduera; duela bi urte sortu zuten, 2021ean. " Ikus entzunezkoak lantzen hasi ginen Gipuzkoa Naturalian, pantailei oso lotuta dagoelako gure gizartea, eta hortik sortu zen ideia".
‎Lehenbizikoa Fernando Buesa Fundazioaren salaketa izan da: " gorrotoaren diskurtsoa oraindik ere indarrean dago gure gizartean, eta hura gaitzetsi egin behar dugu, terrorismoari zilegitasuna kentzeko;" Ondotik, Iñigo Urkullu lehendakariak erran du gertatu dena onartezina dela, eta hori" bizikidetza eraikitzea" ote den galdetu du. Maider Etxebarria Gasteizko auzapezak oroitarazi du biktimen oroimena bizirik atxiki behar dela, eta" egia, duintasuna eta justizia" aldarrikatu ditu.
‎trauma osteko estresaren nahastea, nahaste obsesibo konpultsiboa, izu ikarazko nahastea, fobia soziala, antsietate orokortuaren nahastea. Barne herstura nahasteak oso hedatuak daude gure gizartean. Nahaste horiek tratatzeko, tratamendu dinamikoak, portaeraren eta kognizioen aldaketa terapiak eta bago nerbioaren kitzikapena erabili izan dira.
‎trauma osteko estresaren nahastea, nahaste obsesibo konpultsiboa, izu ikarazko nahastea, fobia soziala, antsietate orokortuaren nahastea. Barne herstura nahasteak oso hedatuak daude gure gizartean. Nahaste horiek tratatzeko, tratamendu dinamikoak, portaeraren eta kognizioen aldaketa terapiak eta bago nerbioaren kitzikapena erabili izan dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia