Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.204

2000
‎Baina sexualitate kontzeptua askoz ere zabalagoa da. Sexualitatea emakume edo gizon bezala munduan egoteko modu bat da, eta sexu harremanak alderdi bat baino ez dira.
‎Fokapen sexologikoak sexualitatea ezberdintasun sexualerako banakakoprozesu gisa kontsideratzen du, prozesu honen emaitza bai emakumezko bai gizonezko eran munduan egoteko modua delarik. Emakumezkoa edo gizonezkoasentitzeko modua maila biologikoaren eta kultura zehatz batean gertatzen densozialkuntzaren menpe dago.
‎Izatekotan, Txillardegi kontsentsu mota berriaren bultzatzailea dugu, euskaran etaeuskal demokrazian oinarrituriko kontsentsuaren bultzatzailea, euskal kultura propioanoinarrituriko kontsentsuaren ekintzailea, euskararen lurraldetasuna onartu ondorengokontsentsu soziolinguistikoan oinarrituriko kontsentsuaren bilatzailea, Euskal Herriakerabakitako konstituzioan oinarrituriko kontsentsuaren aldekoa... Baina argi bainoargiago erakutsi digu, kontsentsu berri horren alde egoteko modu bakarra lehenagokokontsentsua apurtzen saiatzea dela. Horregatik izan da beti disentsuaren ikurra.
‎Ilunabarrean ostaturat gindoazela, ordea, gitarra jotzen zuen mutil hura ediren genuen, plaza bazter batean kantari. Ongi jotzen zuen, ongi kantatzen eta, apal jantzia zihoan arren, ongi hezia eta ongi ikasia zela igar zitekeen, bere manerengatik eta jendearen aitzinean egoiteko moduagatik. Dozena bat entzule zituen inguruan eta, kanta akabatzen zuenean, mugimendu neurtuz eta begirune osoz pasatzen zuen kapelua, bat bederak, gogara edo ahalatara, eskupekoren bat eman ziezaion.
‎Eta, bide hartan, Mignonek Spinolarekin konparatu ninduen, eta ni, hitz haiek entzunik, harro egoiteko moduan egon nintekeen... eta harro ere nengoen, egia erran, alde batetik, zeren eta Mignonen laudorioek klarki adierazten baitzidaten ezen, materia hartan eta trabailu haietan hasi berria nintzen arren, nornahi den baino gaiago eta antzetsuago izan nintekeela, eta ene etorkizuna, halatan, ezin joriagoa eta ezin betakorragoa; baina, bertzetik, neure erakustaldiaren ondoren, oro har, ahalketurik be...
‎Non hasi eta noraino iritsi zehazteko lagungarri zaigu Nafarroako bi idazleren lan bana jendaurreratze dataz baliatzea. Horrela, Felipe Riusen Polaro id liburuko irudiak argi bihurtu ziren unerako honako kronika honen iazko edizioa itxia zegoen modu berean, oraingo lerro hauen amaiera erabakia dago Aingeru EpaltzakRo ck ’ n’Ro ll izenekoaren aurkezpena iragarria duenean. Bi aurkezpen saio horien arteko urtebete horretan Nafarroako euskal letretan aipuak izan ditu Castillo Suarez altsasuar gazteak.
‎Badago zientzia bat legegileentzat, magistratuentzat beste bat dagoen modu berean; eta lehenak ez du bigarrenaren antzik ere. Legegilearen zientziak gai bakoitzean kausitu behar ditu guztion onurarako oinarririk alderakoenak; magistratuaren zientziak, aldiz, oinarri horiek eraginean behar ditu jarri, hedatu eta zabaldu, kasu bakoitzarekin aplikazio zuhurra eta arrazoitua eginez; legearen izpiritua aztertu, haren letra idortu eta ahitu denean eta oro har, aldizka manupeko eta aldizka matxino izateko eta menpekotasun gogoaz desobeditzeko arriskutik alde egin.
‎" Esperientzia batek, gertakari batek, naturaz gaindiko balioa duela iruditzearen paradoxa da". Badago modu bat paradoxa honi aurre egiteko joeran sar nadin. Utz iezadazue munduaren existentziaren aurrean hunkipenaren esperientzia berriro bururatzen, eta utz iezadazue hura deskribatzen modu desberdin samar batean.
‎– Inon gustura ez gaudenok bidea maite diagu –azaldu nion orduan Lauaxetari– Edozein tokitan egonik, okerreko lekuan nagoela irudituko litzaidakek, beste nonbait egon behar nukeelako irudipena izango nikek, eta horregatik nahiago diat bidean egon, bidean egotea inon ez egoteko modu bat delako azken batean. Ibili dabilenari barkagarri zaiok ez dagokion lekuan egotea, dabilenari iritsi artekoa geratzen zaiok itxaropen, aitzakia eta babes.
2001
‎Kulturaren Nazio Kontseilua, Liburutegi Nazionala, euskal ISBNa kudeatuko duen Euskal Herriko Bibliografia Agentzia, Euskal Liburuaren Institutua, Herri Liburutegien Sare Nazionala, Historiaren Institutu Nazionala, Euskal Herriko Literatura Sari Nazionalak, Euskal Herriko Egileen Elkartea eta abar luzea. Agerikoa denez, beraz, dagoen moduan eta egonean, euskal liburugintzak etorkizun beltza du. Ausardia, gogoa eta borondatea behar baita aurrera egiteko.
‎Eskubide hori oztopatu nahi dutenak. Uneren batean erreferendum bat antola daiteke, gehiago egiteko indarrik ez dagoen artean modu sinbolikoan izan daiteke eta horretarako ahalmena dagoenean modu praktikoan. Pixkanaka joan behar da eta jendeak barneratu egin behar du nahi badugu egin dezakegula.
‎Novalis poetaren aburuz, Literaturak mundua erromantizatu egiten du. Alegia, munduan egoteko modu bat, mundua sentitu eta ikusteko era bat, iradokitzen digu. Edozein mezu esplizituz haratago, hortxe kokatzen dute askok literatur irakurleok testuetan bilatzen dugunaren funtsa.
‎Horren ondorioz, literatur lan onetan soilik soma daitekeen begirada gizatiarra, irakurleari egia ezkutukoenak azaleratuko dizkiona, gailentzen da liburuan. Novalisen ostean hedatu zen definizioa bere eginez, literatur lan onetan bizitzan egoteko modu bat iradokitzen baitzaigu. Hortik, narrazio hauek anekdotatik haruntzago joaten dakien irakurlearengan eragingo duten aztoramen puntua, azken batean, arazo oso unibertsalekin, oso gureekin, egingo duelako topo:
‎Errusiar Formalistez geroztik, testu narratibo orok bi alderdi dituela onartzen da: testuak berak kontatzen digun istorio edo edukia, FABULA, eta istorio hori kontatua dagoen modu berezia, INTRIGA, Todorov ek 1965eko itzulpenean" Sjuzet" hitzaz izendatzen duena. Geroago, testua narraziozkoa izan dadin narratzaile batek kontatua egon behar duela kontuan hartuz, Frantziako kritikari estrukturalistek banaketa horretan ahanzten zuten hirugarren alderdia gehitu dute, TESTUAren alderdia, hain justu.
‎Novalis poetaren aburuz, Literaturak mundua erromantizatu egiten du. Alegia, munduan egoteko modu bat, mundua sentitu eta ikusteko era bat, iradokitzen digu.Edozein mezu esplizituz harago, hortxe kokatzen dute askok literatur irakurleoktestuetan bilatzen dugunaren funtsa.
‎Usain gehienak oso konplexuak dira, entitate indibidual modura identifikatuak izan arren. Ez dago modurik pertzepzio horiek deskribatu ahal izateko, antzekotasunaren bidezko irudiak erabiliz izan ezik.
‎Hasieran ez digute erantzun. Tipoa harrapatua zegoen moduagatik zaila izango zela komentatu digute. Suhiltzaileak, dena dela, orduantxe heldu dira eta eskerrak.
‎Ateratzerakoan, baina, txapak zangoan zuen ebakia zabaldu dio. Gauzak diren bezala esateko, eta geure burua zuritzeko inolako asmorik gabe, kasu honetan denok ongi burutu dugula egin beharrekoa iruditzen zait, ze, tipoa txapa artean katigatuta zegoen modua kontuan hartuta, ezinezkoa zen hura beste era batera egitea.
‎Emazteak badaki, bestaldetik, etxe berrian ez duela senarrarekin batera bakarrik egoteko modurik izango. Bonbaiko familietan %60k gela batean lo egiten dute:
‎Jakina, hau mahuka luzea denean, izan ere, mahuka luzeak urte guztirako balio dezake: bero egiten duenean jaso egin daiteke Â; hotz egiten duenean, berriz, dagoen moduan utz dezakezu.
‎5 Baziren Gumersindo Azcárate, Pablo Iglesias eta Salmerón ogi puskaren irudiak buruz behera ipintzen zituztenak. Nik zegokien moduan itsasten nituen (K.M.O.).
‎Badakite jakin euskarak erroak bota dituela Euskal Herriko jendarteko esparru esanguratsuetan eta goi mailako hizkuntz funtzioetarako balioa baduela eduki. Zalantzan daude, gu gauden modu berean, euskararen normalkuntza atzera itzuli ezineko prozesuan sartu ote den. Baina badaezpada eta horregatik, zorrotz erasotzeari lotu zaizkio.
2002
‎oposizioak Legebiltzarra blokeatzeko, eta Jaurlaritzak aurrekontu bitxi hauek aurrera ateratzeko. Horrek erakutsi du Batasuna ez balego moduan aritzea fikzioa dela, behintzat honek erabakitzen badu. Gutxitan ez moduan, ezker abertzaleak amu parlamentarioari kosk egin dio, eta horrek eragina du.
‎Ados, baliabideak behar dira, baina baita lehentasunak ezartzea ere: utz ditzagun dauden egoerak dauden moduan eta gutxienez jar dezagun aldaketarako ahalegina hastear direnekin. Herri elebidun batean bagaude, horri aurre egin behar zaio eta bietan funtzionatu behar da, zerbitzuak ere bi hizkuntzatan emanez.
‎OFF Antzokian 15.000 ikusle inguru sartzen ziren eserita egoteko moduan. Ikusleen jesarlekuen aurrez aurre eszenatokia dago, korintoar estiloko zutabez osatua, ederki apaindua, iragan aldiko handitasunaren adierazle.
‎Hizkuntza deskribatzeko, ordea, ez dago modu bakarra. Historian zeharhainbat teoria garatu da eta horietako batean edo bestean oinarrituko da irakasleahizkuntza irakasteko.
‎Jarraian daude modu laburrean jatorrizko dokumentuan aztertzen direnhautabideak. Kasu honetan ere bi multzotan banatuta.
‎Gainera, ondorio kaltegarriak ezin dira aurretik esan, ezta neurtu ere. Alegia, modernizazioaren arriskuekin espazio, denbora eta edukietan banatuta dagoena modu kausal batean bateratu ahal da (eta komeni da hala egitea, ardura indibidualak alde batera utziz).
‎Liburua irakurri ahala, nazioarteko testuinguru akademikoan sortzen ari diren eztabaida eta proposamen teoriko berrienak ezagutzeko aukera izango du irakurleak. Ia ez dago modu honetako libururik. Niri ez zait zaila egin, belaunaldi gazteak
‎Gertakariak ez dira lehen pertsonan kontatzen. Hi/ zurik ez dagoen modu berberean, ez da Ni rik ere aurkitzen testu periodistikoan. Errelato periodistikoan, normalean, ez dira komunikatzaile profesionalaren esperientzia pertsonalak kontatzen; besteen gauzak kontatzen ditu kazetariak, esatariak.
‎Metabolismoaren azterketa Baina, jakina, denak funtziona dezan, ezinbestekoa da karotida gorputzeko zelulen jarduteko modua, metabolismoa, ahalik eta sakonen ulertzen saiatzea. Zenbat eta gehiago jakin, orduan eta aukera gehiago dago modu onuragarrian jarduteko, eta segurtasun handiagoa da horrelako transplanteek funtziona dezaten. Beraz, Sevillako Unibertsitateko taldeak aplikazio handiz aztertzen du karotida gorputzeko zelulen fisiologia.
‎–Ez al zegoen modu errazagorik?
‎Lan egoera oinarrizkoenek agintzen dute, gainera, leotz bakoitzean preso biren edo gehiagoren arteko elkarlana. Espetxearen industria egokia ere eragozten du neurri dohakabe horrek, presoak bakardade erabatekora bultzatuko bagenitu ez bailegoke modurik horiek langile adituen menera jartzeko eta, beraz, errazegia litzateke presoak lanerako gogogabetzea.
2003
‎Eta hirugarrenik, alor soziala. Hain justu, gehien gaixotzen gaituena horixe da, gizartea egituratua dagoen modua, eta horixe da medikuntza alternatibo askok ahaztuta eduki dutena. Nahiz eta norbera tentuz zaindu, alboan isurketa toxiko bat izatea aski da akabatzeko.
‎Lizentziatura gerra ostera arte atera ez zuelako susmoa dugu, beste datu batzuen arabera. Gerra hasten denean ere Unibertsitateari atxikirik dago moduren baten; beharbada, postgrado kurtsoren bat edo luzapen ikasketaren batzuk egiten egongo zen. Aldi horretan, Vazquez Montalbán idazleak Galindez en biografian esaten duen bezala, Madrilen Eusko Ikasle Batzako buru izendatu zuten.
‎Hantxe, garapen jasangarriaren inguruan dauden modu desberdinak kontrastatu egin ziren, eta gizarte zibilaren foroaren azken dokumentuan esaten zenez: Jasangarritasuna hiru hanka edo zutabeen gainean oinarritzen bada, bata soziala, bestea ekonomikoa eta hirugarrena ekologikoa, han bildutako gizarte mugimenduekhauxe gehitu nahi izan diote: Arlo sozialean, egokitasuna eta giza eskubieen errespetua; arlo ekonomikoan, merkataritza duina, birbanaketa justua, enpresen kontrola, zorraren kitapena eta baliabide naturaleen pribatizazio eza; eta azkenik, arlo politiko ekologikoan, parte hartzea, gardentasuna, subiranotasuna eta ingurumen segurtasuna5.
‎Azpiegitura politikak, gaur egun dagoen moduan planteatuta aurrera egin ahalizateko finantziazioaren aldetik baliabide kopuru izugarriak behar ditu. Sektorepublikoak bere aurrekontuen zati esanguratsuak bideratu ditu azpiegiturenalorrera, bestelako ekinbide posibleen kalterako (adibidez, lurraldearen egituraketarako gutxienez horiek bezain funtsezko diren beste proiektu xumeagoen edotaizaera sozial, birbanatzaile handiagoa luketen jardueren kalterako).
‎Gainera, UEUren dinamikaren inguruko berezko ikuspegia zuten sail horretako kide berriek: «Taldeak oso itxiak direla eta askotan ez dagoela modurik beste jendea ezagutzeko». Sailburu honen ustez UEUk aglutinatzaile berria bilatu behar zuen, bestela, «UEUren iraupenari interrogante bat jartzen diot».
‎Folio zurian marrazkiak egiten jardutea ihes egiteko modu bat besterik ez duk. Ez egoteko modu bat. Bilera askotan hi ere horrela egoten haiz, batik bat esateko gutxi izaten duanean.
‎Zure sexua, egoera eta mailaren arabera tokatzen zaizuna: hori ahalik eta zintzoen betetzea, bertute kristauak kokapen horri dagozkion moduan garatuz. Giza eskubideen hizkerak ez du, inondik ere, Â halakorik argitzen.
‎nahiz eta kulturaren identitateak ez diren indarrez edo biolentziaz agertzen, horrek ez du esan nahi ez daudenik etengabeko lehian bizirik irauteko. Nola heldu Europako kultur bizikidetzari kultur talde guztiak ase edo konforme edo pozik egoteko moduan. Nola bultzatu herritasunaren, naziotasunaren, aberritasunaren nortasun sentimenduaren balio positiboak, gehiegikeriak saihestuz?
‎Ez zegoela inola. Ez zegoela modurik. Ez zegoela hitzik, ez dakit zer gertatu den, esatea baino askoz harantzago joango zenik.
‎Elenak eta biok elkarrekin egoteko modua izan genuenean ekaina bere erdia egitekotan zen, Bilbo galtzekotan ginen eta hondamenera bidean gindoazen. Haurrak eta gazteak erbesteratzen amaiturik, nagusien ihesaren tenorea zen.
‎Ez galdetu zertan igarri nion. Beharbada zutik egoteko moduagatik. Oinen azpian ontzia ez izatean seguru sentituko ez balitz moduan zegoen.
‎Munduan bateltxo hura, gu biok eta Kasinoa, beste ezer ez balego moduan ekin zion.
‎gorputz haiekin bat egiteko zeuden moduak,
2004
‎Hain zuzen ere, gizarte garaikidearen erronka da kolektibo horren beharrizanei dagokien moduan erantzun ahal izatea.
‎Esandakoa baino gehiago nahi du, kasu bakoitzean pazientearen ezagutza mailaren arabera, emandako azalpenen ondotik beti geratzen baita zerbait guztiz argi ez dagoena. Edo pazienteak lehendik dakienetik abiatuta, hainbat zalantza eduki ditzake, eta bere duda muda horiek medikuari planteatzen dizkionean, sarritan ez da erraza izaten korapilo guztiak askatzea, asistentzia sanitarioa antolatua dagoen moduan osasun sistemak berak zailtasun handiak jartzen dizkiolako medikuaren eta pazientearen arteko patxadazko harremanari. Egoera nola dagoen ikusita sortu dira" 10 minutuen plataforma" izenekoa bezalako ekimenak, hain garrantzitsua den medikua/ gaixoa harreman hori modurik erosoenean eta baliagarrienean egin dadin saiatzen dena:
‎Espainian, bi alderdi nagusiak dira pozik egoteko moduan, batez ere PP, PSOEren lepo ondoan arnas estuka jarri delako, atsedenik ez emateko prest. PSOEk, aldiz, errebalida gainditu du eta jadanik gobernu lanetan bete betean sartzeko aukera egokian geratu da.
‎Zuk ere ekarri duzu iraultza txiki bat oholtzan egoteko moduan: sentsazioak kaleratzea.
‎Jaiotza adieraztera edo horren partea ematera behartutako pertsonak, orobat, behartuta daude modu berean abortukinen erditzea komunikatzera, fetuek, gutxi gorabehera, ehun eta laurogei egun baino gehiagoko bizitza izan badute. Erregistro Zibilean paper sorta bat osatuko da abortu horien inguruko adierazpen eta parteekin.
‎Arrazoizkoa dirudi, bai. Guztiarekin ere, ordea, dena delako gizakiaren sozializazioan taxutzen den nortasun sozialean eta nazionalean ageri zaizkigun osagaiak ez leudeke modu horizontalean egituratuak, modu hierarkiko eta hegemonikoan baino. Giza eta nazio kulturen arteko hartu emanak munduan dauden bezala egonda, gure herrian bertan euskaltasunak eta gainerako bi tasunek nolako lotura mota duten ikusita, ezin pentsatuko dugu hangoa eta hemengoa eta horkoa izatea aski denik.
‎Hauek dira eredu egokiak gaur egun euskaldun izateko: munduan zehar ibiltzeko eta egoteko modu bat ere badela euskaltasuna adierazten dutenak?. 138 Ikusia dago ez dagoela hemendik ateratzea baino aukera ederragorik euskaldun izan eta halakoaren arabera bizi nahi duenarentzat. Jatorrizko lurralde honetan ez baitago halako pagotxarik euskaldunarentzako.
‎zer da, izan ere, euskararen berezko politika jarduna, politika oro oinarri ideologiko zabal edo estuago batzuen ildoan hezurmamitzen baldin badugu? Alegia, beti daude interes jakin batzuk, alde batera edo bestera lerratuak, orekaren aukera gaitza beti kolokan dagoen modu bertsuan.
‎Ederki dakigun bezala, hezkuntza sistemaren euskalduntzea dugu adibiderik garbiena: ez dago modurik eta metodorik, senperrenak eginda ere, eskolaren bidezko gaitasun komunikatibo elebidunik gorpuzteko belaunaldi berrien aho ezpainetan. Egoera soziolinguistiko eta politiko honetan, esanak esan, pozarren bizi dira espainolak eta frantsesak, ezeren okerrik gabe, etxearen jabe diren bitartean, eskutik baitaukate benetako hizkuntza eskubideen jokoa eta barrutia.
‎Euskara gutxiagok edo gehiagok jakiteak badu noski eragina honetan guztian, zuzen zuzena gainera, baina bi hizkuntzen jakite maila berdindu arteko prozesu soziolinguistiko luze bezain korapilatsuan ez da garbi ikusten jakite maila hori bera ere nola berma daitekeen euskarari buruzko jarrera balio demokratikoetan oinarritzen ez bada. Erran nahi baita, erdaldunen aldetik nagusi diren jarrera eta jokabideak diren bezalakoak izanda, oro har, ez dagoela modurik hizkuntza erabilerari buruzko jarraibideak aldatzeko. Eta hori gertatzen ez den bitartean, euskararen erabilera trabatua dagoen neurrian, euskara gaitasunik ezin da garatu erdararen pare, eta gauza aski jakina da bigarren hizkuntzarik ez duela erabiliko urliak, lehen hizkuntzan gauzak esateko daukan trebetasunik ez baldin badauka.
‎Baina zer egin dezakegu haur gaztetxoen ahozko jarduna txukuntzeko? Ba al dago modurik ezer funtsezkorik egiteko hezkuntza sistemak gai horretan erakutsi duen ezintasuna erakutsita. Gazte jendeak euskarazko diskurtsoa taxuz egituratzeko gaitasunik ezaz kezkaturik, bertsolaritzaren estrategiak lantzeko saioetan ibiliak ditugu Joxerra Garzia eta Andoni Egaña.
‎Jarduteko orduan, gizonek maizago parte hartzen dute ekintzan; emakumeek, berriz, maizago erabiltzen dituzte hitzezko erasoak, eta errazago oihukatzen dute, nahiz eta konpartitzeko joera handiagoa eta sentiberagoa izan. Nahiz eta gazte eta nerabeek ziurtatu errealitatearen irudikapen horrek ez diela gero eragiten eguneroko bizitzan, txostenak uste du aldatu egiten duela harremanak izateko eta munduan egoteko modua, “zaildu egiten baitu errealitatea emozioz eta konplexuz ulertzea, gatazkak elkarrizketaren bidez konpontzea bultzatzen baitu”. Hori dela eta, bideojoko horien problematikak dimentsio soziala duela planteatzen du, haiek kontsumitzen dituzten pertsonen edo haien arduradunen banakako erabakiak gainditzen dituena.
‎Kotxerik gabeko egunean garraio publikoa indartzea kanpaina polita izan daiteke, baina zer gertatzen da urteko beste 364 egunetan? Herrian trafiko eta aparkalekuen arazoa dagoen moduan egonda urteko egun batean garraio publikoa ugaritu eta indartzeak ezertarako balio al du. Nola aurkitzen da Loiola bidean 3 adinerako eta etxebizitza sozialak egiteko proiektu inmobiliarioa?
‎Azken kontinente horretan Aurora Lekerikak egindako lana neurtzeko modurik ez dago: Botswanako posta zerbitzua bere esanetara jarri zuen oso argi ez dagoen moduren batez, eta ordutik aurrera posta zerbitzua merkantzien festa izan zen. Esate baterako, botoiak egiteko makinak eskatzen zituen Europako enpresetara, eta bidali egiten zituzten.
‎Fisikak eta kazetaritzak, ordea, indar handiegia zeukaten norberaren ametsetan. Joseba kazetaritzarekin zegoen ezkondua; Mireia fisikarekin zegoen modu berean. Ezinezkoa zitzaien harreman bat eraikitzea hainbeste sakrifizio eskatzen zituzten konpromisoekin.
‎" Ez bai ezta ez ere, baizik eta alderantzizkoa" erantzun nahi lukete egile gehienek, eta zaila zaigu konp romisoa bera zer den definitzea. Beldurra omen dago modu esplizituan adierazteko zein den idazlearen funtzio soziala, funtziorik baldin baleuka. Eta bitartean errealitatea tematia da eta behin eta berriz jotzen du egileen atean beren iritzia eman dezaten, jarrera har dezaten, pentsatu behar dena esan dezaten.
‎Jainkoak, bada, izaki perfektu bati dagokion moduan akatsik egin ezin duenez, natura sortzean bera osotasun bezala zertuko du, perfektua eta betea, ezer faltan izango ez duena. Sortzeko ekintza horren emaitza, gainera, komeni da hau hemen atzera azpimarratzea, berarengandik kanpo geratzen den errealitatea da, bere buruaren bikoitza izan barik.
‎Egia da, gainera, arimari berezko mugimendua atxikitzen diola —espazioari, materiari, ukatzen diona—, ez omen dela Jainkoaren menpekoa izango bere bidean eta, hartara, arrazoimenak mugitzeko askatasun osoa izango duela. Ez da gutxi gauzak zeuden moduan egonda! Gizaki guztiok izango genuke arrazoitzeko gaitasuna, ezagutzekoa, pentsatzekoa, arrazoimena guztion esku legokeelako.
2005
‎Nazio espainolaren esentzia eztabaidan jarri dugu Legebiltzarrean. Herri eta nazioak Espainiako Estatuan egoteko moduaz eztabaidatzen ari gara. Estatuko sektore erreakzionarioen lekua »frankismoaren garaitik hor daudenak» zalantzan ipini dugu.
‎Horrek asko kezkatzen gintuen eta pentsatu genuen hobeto azaldu behar genuela gure ikuspuntua. Guk uste dugu denona dena norberarena ere badela, bestela ez dagoela modurik denona izateko. Euskara denona bada zurea ere bada, eta zuk ere ardura bat daukazu, hori zaintzeko, eta hori aurrera ateratzeko.
Badago modu bat orbita geoestazionarioa hain beteta egon ez dadin: sateliteak ehorztea.
‎Nik independente izateko bokazioa duten herrien askatasunean asko sinesten dut. Eta herri batek bere kontzientziaren sakonean arau propioak, adierazteko era ezberdina eta munduan egoteko modu diferentea izan behar dituela uste badu, aintzat hartu behar da.
‎Holakoxe beste jesarleku baten gainean jarrita dabe argazki kamera, kliska automatikoan edo jarrita hain zuzen be. Alkar besarkatzen dagoz, hainbat besarkada emoten deutsie alkarreri, estuagoak batzuk, nasaiagoak beste batzuk, argazki kameraren aurrean itxurak eta saioak egiten moduan, seguru balegoz bezala, gaztaroko lehen amodio betierekoak emoten dauan segurtasunaz, euren gustukoen besarkadak eta argazki kameraren kliskak bat egingo dabela une berean, argazkiaren argazki oina Forever izango dana seguru dagozan moduan.
‎Auzoak lagundu nahi ez duenean ba ote dago modurik horretara hertsatzeko?
‎25 Cejador ek euskoiberismoaren gaiari buruz dituen bi lan nagusiak hauek dira: 1926ko. Iberica, I. Alfabeto e inscripciones ibéricas?, Bulletí de l' Associació Catalana d' Antropologia, Etnologia y Preshistoria, Bartzelona, IV, 130; eta 1928ko Iberica, II. El Alfabeto ibérico y las inscripciones neolíticas; el Alfabeto e inscripciones ibéricas en la época del reno pirenaico; el Alfabeto ibérico en Creta; la pictografía en Creta y sus inscripciones; el Alfabeto y el idiona de la Grecia prehelénica, y el Alfabeto ibérico en la Italia prehistórica, Madril. Saiatu gara baina ez da egon modurik lanok kontsultatzeko.
‎Sinonimo erabilerak aberastasuna eta bizitasuna ematen dizkio testuari. Hizkuntzaren aberastasunaz jokatu behar dugu eta neurri beretsuan erabiliko ditugu gauza bera esateko dauden modu guztiak, bat ere baztertu gabe. Jakina da sinonimoen artean hitz batzuk besteak baino ezagunagoak direna eta hitzik hedatuena erabiliz kazetariak errazago lortzen duena komunikazioa.
‎Bestalde, “Themis” ek egiaztatu du Genero Indarkeriaren aurkako Lege Integrala indarrean sartu zenetik salaketak ugaritu egin direla eta babes agindu gehiago hartu direla. Tratu txarrak jasan dituen emakume batek ere ez duela oraindik kobratu legean ezarritako laguntza berria, elkarteak adierazi du konpentsazio hori, lana lortu ezin dutenei zuzendua, autonomia erkidegoen esku dagoela eta oraindik ez dagoela modu eraginkorrean aplikatuta. Hala ere, gogorarazi du beste laguntza bat ere badela, gizarteratzeko errenta aktiboa izenekoa, baliabiderik ez baina lan merkatuan dauden emakumeentzat.
‎Gaia 1988ko Erregelamendu batek arautzen du, gordailu itxi batetik saltzen diren makinetan saldutako gozogintzako artikuluen higieneari buruzkoa, bai eta irteerako hodi baten eta bilketa erretilu baten bidez ere, azukrez edo ordezko gozagarriz egindako produktuak. Arauak agintzen du zuzenean eguzki argitan ez egoteko moduan jarri edo jarri behar direla, eta bilketa erretilua eguraldi txarretik babestu behar dela, zikin ez dadin. Gainera, berariaz debekatzen du makina saltzaileetan azukrez edo ordezko gozagarriz egindako gozoki gaiak saltzea, ontziratuta ez badaude.
‎Bestalde, prozedura judizialean, Batzordeak uste zuen Austriaren moduko xedapen bat inportaziorako murrizketa kuantitatibo baten pareko efektu neurria zela, EE Itunaren 28 artikuluaren ondorioetarako, horren ondorioz, beste estatu kide batzuetan legez merkaturatzen diren produktu batzuen inportazioa Austriara garestiago bihurtu baitzen. Era berean, Austriako legegileari ontziratuta ez zeuden gozogintzako gaiak makina banatzaileetan merkaturatzea debekatzeko arrazoi zehatzak ez zeudenez ezagutzen, Batzordeak uste zuen ez zegoela modu zehatzean esateko moduan pertsonen osasunerako arriskuren bat zegoela, eta, beraz, EEren 30 artikuluaren arabera, aipatutako xedapen nazionalaren justifikazioari buruz. Hala ere, epaiak esaten jarraitzen du, Batzordeak alegatzen zuen arriskuaren ebaluazioa ezin zela oinarritu hipotesi irizpide hutsetan, eta alegatzen zen osasun publikorako benetako arriskua behar bezala egiaztatu behar zela neurri murriztailea hartu zen egunean eskura zeuden datu zientifiko berrietan oinarrituta.
‎–Bai, laztana," zerbero", horrekin saiatu naiz, baina ez dago modurik. Eta ate hau ondo babestuta dago.
‎Aitak ez zuen inolako jokabide gaiztorik hartu, ez kalapitarik izan amarekin; Konfuziok esandakoaren arabera jokatzen ari zela zirudien, haserretu gabe. Haatik, bere baitan amildu zen, eta ez zegoen modurik handik irtenarazteko; putzuan gero eta murgilago ikusten nuen.
‎Kioskoa topatzeko ez daukat arazorik, baina okindegia ez dut sekula aurkitzen. Arretaz begiratzen dut bidean, ezker eskuin, baina ez dago modurik. Aldaparen bukaeraraino igo eta deus ez.
‎Baleztenera ere urritu ditugu ikustaldiak. Ez dago modurik. Beti badu zerbait.
2006
‎Hazkunde hori dela medio, azpiegitura eta zerbitzuen eskaintzak gainezka egin du. Ez dago modurik gutxieneko beharrei erantzuteko. Euskara edota euskal kulturaren eremuan erreparatuz gero, egoera larria da.
‎Bhumibol 1927an AEBetan jaio zen, Bostonen, eta printze mendebaldar bati zegokion moduan hezi zuten. Hogei urtetarako, jazza, auto azkar eta karioak eta erraz bizitzea maite zuen «bon vivant» bat egina zegoen.
‎Katalunian aspaldidanik egiten ari diren bidea da eta guk saio batzuk egin ditugu, baina oraindik gurean albiste da Paul Auster aldi berean espainolez eta euskaraz ateratzea. Kasu hori, adibidez, oso ondo joan zen eta horrek esan nahi du badagoela modua bide hori jorratzeko. Bi hizkuntzatan batera argitaratuz gero, gaztelerazkoa lehenago izanda euskaraz erosiko ez lukeenak erosi egingo du igoal.
‎Edozein kasutan ere, prozedurak eten egingo dira jakinarazpena Gorteei egiten zaien egunetik, horiek irekita egonda edo egon gabe, eta gauzak une hartan zeuden moduan iraunaraziko dira, kasuan kasuko kidego legegilekideak komenigarritzat jotzen duena ebatzi arte.
‎izena ere hartu zuen hiri gutunean. Azkenik, 1387an egindako saiakeraren ostean, 1496an Alexandro VI.a Aita Santuak bulda eman zuen kolegiata bera Gasteizeko Santa Mariara eramateko (1498an egin zena), Pedro Nazar Kalagorriko apezpikuaren bultzadaz; Armentia parrokia huts gisa geratu zen eta Kalagorriko apezpikutza zegoen moduan hurrengo mendeetan.
‎Hiribildua sortu nahi izateko arrazoia izan zen harana gipuzkoarrei irekita eta babes gabe egotea. Handik sartzen ziren hondamendiak egitera, Behe Erdi Aroko krisiari dagokion moduan bortxakeria eta lapurretak handiak ziren, mugako arazoak sortuz jaurerri eta probintziaren artean (Gipuzkoa eta Nafarroa arteko mugan gertatu zen moduan), eta jaunek beren errentak gutxitzean egindako erasoen testuinguru orokorrean. Beraiek diote gutunean bertan, beraz, XIV. mendean ohiko eta nagusi den arrazoia dela Euskal Herrian, ez hainbeste merkataritza bultzatzea, baizik eta populazioa babestea bortxakeria garaian403.
‎norberaren etxeko eko behar ditu(?) Aitzitik, jokabide profesional burges horretatik bereizten da prestinomiaren kostuak, norberaren kontsumoaren gastuak eta, oro har, irteera guztiak, lehenik eta behin norberak duen (edo lortu nahi duen) maila sozial, estatus edo prestigioaren araberakoak izan behar dira. Bere mailari dagokion moduan jokatzerik ez duenak, gizartearen errespetua galdua du (Elias, 1993b: 91).
‎Legitimazio pasiboari dagokionez, Publizitatearen Lege Orokorrak ez du adierazten nor dagoen modu pasiboan legitimaturik. Hala eta guztiz ere, legezko testuan agertzen da publizitate ez zilegiak eraginiko ekintza noren aurka zuzen daitekeen, eta, horren inguruan, garrantzizko aipamenak daude; 31 a) eta c) artikuluetan, hain zuzen, iragarlea aipatzen da.
‎Ondoren, molusku batzuk datoz (berberetxoak, txirlak, ostrak eta ostioiak), 3 eta 7 mg artekoak, 100 g ko, eta hegaztiak eta arrainak, 0,5 eta 6 mg bitartekoak. Nahiz eta zenbait landarek burdin kantitate handia izan, ioia dagoen moduak zaildu egiten du xurgatzea; esate baterako, lekadun lehorrak (5 mg/ 100 g) eta barazki berde sendoak (1 mg/ 100 g inguru). Beste elikagai batzuk ere burdin iturri garrantzitsuak dira, hala nola arrautza gorringoa eta zerealak, batez ere metalarekin aberastutakoak.
‎Ekimenak polemika sortu du zenbait gizarte sektoretan, uste baita animalia horiei gizakien eskubide berberak aitortu nahi zaizkiela. Hala ere, proiektuaren arduradunek adierazi dute beren helburua simon handien (txinpantzeak, gorilak, bonoboak eta orangutanak) bizitza, askatasuna eta eskubidea defendatuko dituen legea lortzea dela, ez torturatuak ez izateko, ez fisikoki ez psikologikoki, eta gatibu daudenak modu duinean babestuko eta tratatuko direla bermatzeko. Horri dagokionez, Cristina Carbona Ingurumen ministroak azpimarratu du “tximinoentzako giza eskubideen aitorpenik ez dagoela”, baina bai izaki horien “errespeturako, habitaterako eta traturako” eskubidea.
‎Bere tresnak ordenagailu bat edo gehiago dira, pertsona eta maskoten izenen zerrenda hainbat hizkuntzatan, ohiko pasahitzak, hiztegiak, irudimena eta sen ona. Datuetatik urrun egoteko modua pribatuak dira edozein prozesu automatizatu saihestea, pasahitzak sortzea. Sareko segurtasuna hobetzeko trikimailuak Ez erabili inoiz informazio pertsonala.
‎Hala ere, Feldmanek onartzen du Kaoren azterketa behaketazkoa dela eta ez dela ebidentzia zientifikoaren oinarria. «Beharbada ez da egokia izango adostutako protokoloak ebidentziaren arabera aldatzea, baina ondo egingo genuke kontu horri dagokionez modu sentiberagoan jokatzea eta erabakiak hartu behar direnean, aldatu egiten dena eta ez dena bezain garrantzitsuak baitira», azaldu du Feldman ek. Emakumezkoen biziraupena Los Angelesko Kaliforniako Unibertsitateko (UCLA) Erizaintza Fakultatean, L.S. buru duen ikertzaile talde bat.
‎Bertan, Languedoc eskualde frantseseko haur batzuen bizkarrean agertzen ziren eta morgellons deitzen zitzaien (euli txikirako antzinako proventzal izena) ziape enkistatu eta iletsuak kontatzen ditu. Garai hartan XVII. mendea zen, eta ez dago modu egiazkorik alterazio horien erregistroak morgellon gaixotasunaren ezaugarri diren zeinuekin konparatzeko. Leitaok, gaur egun, funtsak biltzeko fundazio bat zuzentzen du, sindrome misteriotsua sakon ikertzeko asmoz.
‎Hori, gaur egun, euskaraz ere egin daiteke. Dendariek, berriz, Interneten egoteko modu erraz eta merkea bilatzen dute eta blog komertzialek ematen diete aukera. Erraza da kudeatzea eta informatikaz ezer jakin gabe nork bere negozioaren berri eman dezake Interneten.
‎Ama ospitaletik irtetean non biziko den pentsatu behar dute. Dagoen moduan egonda ezin baita bakarrik bizi, orain arte bezala. Ospitalean dagoen bitartean nahiko ondo konpon daitezke, bereziki Pili hor egonda.
‎Bat batean zoratu egin dela pentsatu du eta ez daki barre edo negar egin. Hobe dagoen moduan geratzea, bata edo bestea egiten hasiz gero ez da geldituko eta.
‎Geletako ate gehienak giltzarrapoz itxita zeuden. Ez zegoen modurik bigarren eta hirugarren solairuetara igotzeko: altzari zaharrek eta zakar metek erabat trabatzen zuten bidea.
‎–Baliteke –Ponsek, iheskor– Galdera bat, Duhalde andereñoa: ba al dago modurik jakiteko non edo nola lortu zuen zure aitonak ushebtia?
‎Behin bakarrik atera behar izan dut pistola, eta nahikoa izan da. " Badago modu bat, bai, aitortu dit, totelka, Madame Margueritek?, baina ez dizut aholkatzen: nik neuk ere ezin dut aurreikusi zer gerta dakizukeen.
‎Bigarrenak edertasunaren eta deformazioaren sentimendua ematen du, baita bertutearen eta bizioarena ere. Lehenengoak objektuak naturan dauden moduan aurkitzen ditu, ezer erantsi gabe ezer kendu gabe. Bigarrenak ekoizteko gaitasuna dauka eta berria den zerbait sortzen du nola edo hala, barne sentimenduetatik eskuratutako koloreen bitartez objektu natural guztiak urreztatuz edo tindatuz.
‎Bigarrenak edertasunaren eta deformazioaren sentimendua ematen du, baita bertutearen eta bizioarena ere. Lehenengoak objektuak naturan dauden moduan aurkitzen ditu, ezer erantsi gabe ezer kendu gabe. Bigarrenak ekoizteko gaitasuna dauka eta berria den zerbait sortzen du nola edo hala, barne sentimenduetatik eskuratutako koloreen bitartez objektu natural guztiak urreztatuz edo tindatuz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egoteko 310 (2,04)
dago 235 (1,55)
dagoen 117 (0,77)
zegoen 101 (0,66)
dauden 71 (0,47)
Badago 32 (0,21)
badago 29 (0,19)
daude 23 (0,15)
dagoela 22 (0,14)
dagokion 20 (0,13)
zeuden 20 (0,13)
zegoela 15 (0,10)
baitago 13 (0,09)
gauden 13 (0,09)
badaude 9 (0,06)
badagoela 8 (0,05)
dagokien 8 (0,05)
badaudela 6 (0,04)
balego 6 (0,04)
bazegoen 5 (0,03)
dagoenean 5 (0,03)
daudela 5 (0,03)
egon 5 (0,03)
egotea 5 (0,03)
Dagoen 4 (0,03)
Zegoen 4 (0,03)
baleude 4 (0,03)
zagok 4 (0,03)
zegoelako 4 (0,03)
zegok 4 (0,03)
zegokion 4 (0,03)
Bazegoen 3 (0,02)
Egoteko 3 (0,02)
Nagoen 3 (0,02)
dagoena 3 (0,02)
dagokionez 3 (0,02)
dagozkion 3 (0,02)
daudenak 3 (0,02)
egoteak 3 (0,02)
zauden 3 (0,02)
Badaude 2 (0,01)
Bazeuden 2 (0,01)
banengo 2 (0,01)
dagoenaren 2 (0,01)
dagoenari 2 (0,01)
dagokio 2 (0,01)
dagozkien 2 (0,01)
egoiteko 2 (0,01)
egote 2 (0,01)
gaude 2 (0,01)
nago 2 (0,01)
nagoen 2 (0,01)
zagon 2 (0,01)
zeudela 2 (0,01)
Badaudela 1 (0,01)
Bazauden 1 (0,01)
Dauden 1 (0,01)
EGOTEKO 1 (0,01)
Gauden 1 (0,01)
Hagoen 1 (0,01)
badaudelako 1 (0,01)
bageunde 1 (0,01)
bailegoke 1 (0,01)
bazeunde 1 (0,01)
dagoan 1 (0,01)
dagoenak 1 (0,01)
dagoenik 1 (0,01)
dagokienez 1 (0,01)
dagozan 1 (0,01)
dagozkie 1 (0,01)
daudelako 1 (0,01)
daudenean 1 (0,01)
daudenei 1 (0,01)
daudenek 1 (0,01)
daudenen 1 (0,01)
daudenik 1 (0,01)
egondakoen 1 (0,01)
egongo 1 (0,01)
egotetik 1 (0,01)
egotez 1 (0,01)
etzagok 1 (0,01)
geundekeen 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
legokeela 1 (0,01)
leudeke 1 (0,01)
nengoen 1 (0,01)
zaudenean 1 (0,01)
zegoenean 1 (0,01)
zegoenez 1 (0,01)
zegokien 1 (0,01)
zegozkion 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 244 (1,61)
Berria 131 (0,86)
Consumer 109 (0,72)
Alberdania 72 (0,47)
Argia 66 (0,43)
Susa 58 (0,38)
UEU 55 (0,36)
Pamiela 49 (0,32)
Booktegi 46 (0,30)
Open Data Euskadi 45 (0,30)
Jakin 24 (0,16)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 23 (0,15)
Jakin liburuak 19 (0,13)
Uztaro 18 (0,12)
Labayru 16 (0,11)
EITB - Sarea 14 (0,09)
LANEKI 14 (0,09)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 14 (0,09)
Goenkale 14 (0,09)
Deustuko Unibertsitatea 13 (0,09)
goiena.eus 12 (0,08)
Anboto 11 (0,07)
Euskaltzaindia - Liburuak 9 (0,06)
Urola kostako GUKA 9 (0,06)
alea.eus 8 (0,05)
Guaixe 8 (0,05)
Hitza 8 (0,05)
Uztarria 7 (0,05)
Ikaselkar 6 (0,04)
aiaraldea.eus 6 (0,04)
aiurri.eus 6 (0,04)
Noaua 6 (0,04)
ETB dokumentalak 5 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 5 (0,03)
Karmel aldizkaria 4 (0,03)
Erlea 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Karkara 3 (0,02)
Maiatz liburuak 3 (0,02)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
aikor.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
barren.eus 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon modu bat 97 (0,64)
egon modu egon 48 (0,32)
egon modu bakar 35 (0,23)
egon modu bera 29 (0,19)
egon modu utzi 21 (0,14)
egon modu jakin 20 (0,13)
egon modu hori 18 (0,12)
egon modu ere 17 (0,11)
egon modu on 16 (0,11)
egon modu hobe 12 (0,08)
egon modu egin 11 (0,07)
egon modu erraz 11 (0,07)
egon modu ez 9 (0,06)
egon modu aldatu 7 (0,05)
egon modu berezi 7 (0,05)
egon modu egoki 7 (0,05)
egon modu jarraitu 7 (0,05)
egon modu desberdin 6 (0,04)
egon modu geratu 6 (0,04)
egon modu oso 6 (0,04)
egon modu urte 6 (0,04)
egon modu asko 5 (0,03)
egon modu beste 5 (0,03)
egon modu eraginkor 5 (0,03)
egon modu horiek 5 (0,03)
egon modu hura 5 (0,03)
egon modu ikusi 5 (0,03)
egon modu inor 5 (0,03)
egon modu jarri 5 (0,03)
egon modu aurkitu 4 (0,03)
egon modu berri 4 (0,03)
egon modu bi 4 (0,03)
egon modu eman 4 (0,03)
egon modu guzti 4 (0,03)
egon modu mantendu 4 (0,03)
egon modu onik 4 (0,03)
egon modu seguru 4 (0,03)
egon modu zehaztu 4 (0,03)
egon modu bertsu 3 (0,02)
egon modu diferente 3 (0,02)
egon modu ekin 3 (0,02)
egon modu elikagai 3 (0,02)
egon modu erabili 3 (0,02)
egon modu erantzun 3 (0,02)
egon modu eskaini 3 (0,02)
egon modu esklusibo 3 (0,02)
egon modu inolako 3 (0,02)
egon modu inplikatu 3 (0,02)
egon modu jokatu 3 (0,02)
egon modu lan 3 (0,02)
egon modu mundu 3 (0,02)
egon modu ni 3 (0,02)
egon modu orekatu 3 (0,02)
egon modu osasungarri 3 (0,02)
egon modu zu 3 (0,02)
egon modu anitz 2 (0,01)
egon modu argitaratu 2 (0,01)
egon modu askatasun 2 (0,01)
egon modu aski 2 (0,01)
egon modu auto 2 (0,01)
egon modu automatiko 2 (0,01)
egon modu azaldu 2 (0,01)
egon modu batzuk 2 (0,01)
egon modu begiratu 2 (0,01)
egon modu berbere 2 (0,01)
egon modu berrezarri 2 (0,01)
egon modu bikain 2 (0,01)
egon modu bitxi 2 (0,01)
egon modu bizi 2 (0,01)
egon modu denbora 2 (0,01)
egon modu egia 2 (0,01)
egon modu enpiriko 2 (0,01)
egon modu errefusatu 2 (0,01)
egon modu esan 2 (0,01)
egon modu esanguratsu 2 (0,01)
egon modu esfera 2 (0,01)
egon modu esplizitu 2 (0,01)
egon modu ezberdin 2 (0,01)
egon modu garatu 2 (0,01)
egon modu gisa 2 (0,01)
egon modu gizon 2 (0,01)
egon modu gu 2 (0,01)
egon modu hau 2 (0,01)
egon modu herri 2 (0,01)
egon modu hitz 2 (0,01)
egon modu Merkel 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia