Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2005
‎Hori dela eta, OMEk “XXI. mendeko epidemia” gisa kalifikatu du obesitatea. Gizentasunaren eragina Espainia Europako herrialdeen buruan dago haurren obesitatearen aurrerapenean. Gizentasunak 12 urteko haurrengan duen eragina hain hedatua dago, ezen Italia, Malta eta Greziako adingabeek bakarrik gainditzen baitute.
2010
‎Eskola adinean (bi urtetik bederatzira) dauden haurren obesitatearen prebalentzia %15ekoa da, eta gehiegizko pisuarena (bi urtetik 17 urtera) %18koa, azken Osasun Inkesta Nazionalaren arabera. Hori dela eta, Jordi Gol Oinarrizko Osasun Laguntzako Ikerketa Institutuak (IDIAP Jordi Gol) eta Mataróko (Bartzelona) Oinarrizko Osasun Laguntzako Zentroek urtebeteko haurrentzako elikadura ohitura osasungarriei buruzko hezkuntza programa bat ebaluatuko dute gurasoentzat.
2013
‎Praktika autoritarioen ezaugarria da haurraren elikadura kontrolatu nahi izatea, berariazko elikagaien murrizketa zorrotzekin, edo haurrak koma txikian egoteko betebeharrekin, gutxiengoaren nahiak kontuan hartu gabe. Hazkuntza estilo horren mende dauden haurrek obesitatea jasateko bost aukera dituzte. Gainera, helduaroan sartzean, desorekatuagoak diren dietak izaten dituzte, eta horrek areagotu egiten du gaixotasun kronikoak izateko arriskua.
2019
‎Espainiako Populazioaren Nutrizio eta Elikadura Ohituren Azterketaren arabera (ENPE), EROSKI Fundazioak bultzatuta, 6 eta 9 urte bitarteko haurren obesitate tasa %22, 8 igo zen 2000z geroztik. Beraz, lotura estua dago haurren obesitatearekin eta haurrek pantailen aurrean ematen dituzten orduekin (astean 6,79 ordu, «kaxa tontoa» baino 3,56 gehiago, gailu elektronikoekin jolasteko). Eta ez bakarrik sedentarismoa sustatzen dutelako, baizik eta ikusten dituzten haurren elikagai publizitate gehien gehienak osasungarriak ez diren produktuetakoak direlako —eta θ.
2021
‎“Arrisku faktoreak etxe guztietan gertatzen dira. Alde handia dago haurren obesitatea duten familietan faktore horietako batzuk batera gertatzen direla eta, gainera, luzaroago irauten dutela”. Sonia Moreno Oviedoko Unibertsitateko Elikaduraren Soziologiako Ikerketa Taldeko kidea da, eta “Gizentasuna arazo sozial gisa:
‎hainbat deialdiren bidez, ikerketa taldeak beren proiektuekin aurkezten dira, eta, ondoren, proposamen horiek berrikusi ondoren, ebaluazio batzorde batek proiektu jakin bat ikerketa taldeak edo talde txiki batek eskatutako zenbatekoarekin finantzatzea erabakitzen du. Ez dago haurren obesitatea ikertzeko bereziki erabiltzen diren euroen daturik, baina proiektu horietako asko Zientzia eta Berrikuntza Ministerioak ematen dituen laguntzei esker finantzatzen dira, Estatuko Ikerketa Agentziaren (AEI) bidez. 2020an, 411,15 milioi euro eman zitzaizkien irabazi asmorik gabeko unibertsitate, zentro publiko eta zentro pribatuetako taldeei. Baliabide horien bidez, Espainiako komunitate zientifikoak kalitate, berritasun eta garrantzi handiko ikerketa proiektuei ekiteko aukera izatea sustatzen da, ezagutzaren aurrerapenari, gizartearen arazoen konponketari eta ekonomiaren hazkundeari laguntzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia