Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5.085

2009
‎D, etorte nitzen etxera umeagaz eta eurek ixte ostien jaten oin. Da ogie, nik, bakixu, gose eukiten neuen, da ogie noizeanpehinan, uzandre egoten ez zan orduen, hartu eiten nauen . Da atzenean eite ostien ogieri honan markak egin nik hartzean baneun ez baneun igirteko.
‎Kaltzadora ixen zan uzaba etorri jatan eske, tranbiko kaltzadorea. Da joan ginan da, bederatzi urte, ta nik eiten naun : «Nora etorri ete naz?».
‎D, umeori emon, da sutondoan ixten nindun gau­bean; bera, ohira. Da nik eiten naun , ba, «Ume ta biok erreko gara surten» pentsetan naun neure artean, «Lo eiten enoa», ahaleginez, lorik eneuen eiten, baia. Umea altzoan, da bakixu, goizaldera orduko, ba, errendidu eiten nitzen.
‎D, umeori emon, da sutondoan ixten nindun gau­bean; bera, ohira. Da nik eiten naun, ba, «Ume ta biok erreko gara surten» pentsetan naun neure artean, «Lo eiten enoa», ahaleginez, lorik eneuen eiten, baia. Umea altzoan, da bakixu, goizaldera orduko, ba, errendidu eiten nitzen.
‎Da, behin, jausi nitzen ume eta guzti surtera. Da, gero, karo ume ta guzti jausi nitzen orduen, ba, umeorrek, sokorru be­ten; da jagi zen uzaba, da orduantxe arte uzabak jakin ez lo iten banau sutondoan umeaz. Da, gero, arteztu uzandreori, da, gero, gehau eninduen umeaz itxi zerean, ezta?
‎Berriarentzat idatziriko hamar erreportajez osaturiko bidaia liburu literarioa. Turinetik abiatu eta Aosta, Venezia, Padua, Trieste eta Rijeka bisitatzen ditu idazleak, bakarti, baina iruditzen zait bidaia erreportajearen generotik harantzago dagoen hausnarketa duela gogoan. Ibilaldi literarioa da eta, horrenbestez, badu zerikusirik Mentura dugun artean (2001) liburuarekin, non sustrai literario askotarikoen miaketa egin zuen.
‎Turinetik abiatu eta Aosta, Venezia, Padua, Trieste eta Rijeka bisitatzen ditu idazleak, bakarti, baina iruditzen zait bidaia erreportajearen generotik harantzago dagoen hausnarketa duela gogoan. Ibilaldi literarioa da eta, horrenbestez, badu zerikusirik Mentura dugun artean (2001) liburuarekin, non sustrai literario askotarikoen miaketa egin zuen. Oraingoan, aldiz, genera­zio indarra ez diote liburuek ematen.
‎Turinetik abiatu eta Aosta, Venezia, Padua, Trieste eta Rijeka bisitatzen ditu idazleak, bakarti, baina iruditzen zait bidaia erreportajearen generotik harantzago dagoen hausnarketa duela gogoan. Ibilaldi literarioa da eta, horrenbestez, badu zerikusirik Mentura dugun artean (2001) liburuarekin, non sustrai literario askotarikoen miaketa egin zuen. Oraingoan, aldiz, genera­zio indarra ez diote liburuek ematen.
‎Oroimenari eragiten dioten estimuluen hariko dis­kurtso literarioak ekarri dizkio liburu honi behartu gabeko prosaren segailtasuna eta pretentsio eruditurik gabeko hausnarketa estetiko doia, neurtua. Hasieratik Claudio Magrisek Danubioren arroilari jarraituz egi­niko bidaia hausnarketaria zuen gogoan. Berak «apal laburrean» egin behar omen zuen, «Po ibaiaren ingu­ruetako hiri, istorio eta desioarekin».
‎Hasieratik Claudio Magrisek Danubioren arroilari jarraituz egi­niko bidaia hausnarketaria zuen gogoan. Berak «apal laburrean» egin behar omen zuen , «Po ibaiaren ingu­ruetako hiri, istorio eta desioarekin». Apaltasun aitor­mena egin zuen liburuaren aurkezpenean ere, baina ez zuen zertan.
‎Egia aitortzera, ez nuen lehen kolpean proportziorik ikusten edukiaren eta izenburuaren artean: Italian egi­niko bidaia da, bai, baina bizitza al du hizpide. Turin­go erreportajea bigarrenez irakurrita ohartu nintzen ordea izenburuaren bigarren zatia, «bizitza hizpide», irakurleongan oihartzun segurua behar duen esapidea dela:
‎Italian egi­niko bidaia da, bai, baina bizitza al du hizpide? Turin­go erreportajea bigarrenez irakurrita ohartu nintzen ordea izenburuaren bigarren zatia, «bizitza hizpide», irakurleongan oihartzun segurua behar duen esapidea dela: Cesare Pavese ren Il mestiere di vivere (1950), Bi­zitza lanbide izenburuaren oihartzuna eta omenaldia.
‎Cesare Pavese ren Il mestiere di vivere (1950), Bi­zitza lanbide izenburuaren oihartzuna eta omenaldia. Arestian esan dut Magrisek bezala ibilbide geografiko batean zehar eginiko hausnarketa sozio historiko eta literario «apala» egitea zuela xede; sakonean, ordea, kultur langintza ofizio bilakatu duenaren bizitza bi­lakatu zaio hizketagai. Turingo arkupeetako oregano usainaren usman, Pavesek bere burua hil zuen Hotel Romara joaten diren «jakin gose morbosoak» aipatzen ditu.
‎Oso egokia iruditzen zait, Lourdes, italiar literaturak eta kulturak Lertxundiren lanean izan duten garran­tzia azpimarratzea, garrantzia presentzia bilakatzen baita zenbaitetan. Gogoan dut Ihes betea eleberriaren zati nabarmen bat Triesten kokatzen duela, eta eleberriko protagonistetako bat Umberto Saba bera dela. Gu ere izan ginen, Italia, bizitza hizpide bidaia liburuaren atzetik, Triesten, eta joan ginen Sabak bere garaian lan egin zuen liburu dendara, gaur «Libreria antiquaria Umberto Saba» den horretara.
‎Eta bertan irakurri ahal izan genituen Triesteko poetaren hain­bat eskuizkribu, tartean «Trieste e una donna» poemarena. Triestek Rijeka du bidaia liburuan hurrengo geltoki, eta hara ere abiatu ginen. Eta inoiz addenda idatzi nahiko balu Lertxundik, pixka bat haraxeago joatea gomendatuko genioke, Istriako puntan den Pula herrira, bertan ibili baitzen James Joyce irlandarra ingeles irakasle.
‎Agian ez: «gure gerra» bizi ez dutenek ere nobela hau interesgarri ikusiko dute, istorioa bera interesgarria delako eta ondo kontatuta dagoelako.
‎Iruditzen zait edozein irakurlek goza dezakeela Antzararen bidea irakurriz. Indarkeriaren gainean gogoeta egiten du, kasu honetan bai, indarkeria politikoa dugu –, eta eszenario politikoan zein gizartean duen eragina azaltzen digu. Azalpen horretan, galtzailearen irudia gako zaio Munozi.
‎Iruditzen zait edozein irakurlek goza dezakeela Antzararen bidea irakurriz. Indarkeriaren gainean gogoeta egiten du, kasu honetan bai, indarkeria politikoa dugu?, eta eszenario politikoan zein gizartean duen eragina azaltzen digu. Azalpen horretan, galtzailearen irudia gako zaio Munozi.
‎Bizia lon gai berari heldu ziola argudia liteke, baina nire ustez Antzararen bidea lan osoagoa da. Eta ez dut hau esaten nobela bat delako; Bizia loko narrazioetako batzuk topikoetan erortzen zirela iruditu zitzaidan eta, alde horretatik, obra bezala ez ninduen asebete. Antzararen bideak, berriz, egoeraren konplexutasuna ezin hobeto jasotzen du.
‎«Gure gerra» hori gurea bakarrik ote den, baina, ez dut batere argi. Egia da gertaera historiko eta geografiko konkretu bati heltzen diola idazle nafarrak, baina haren atzean dagoen gogoeta unibertsala begitantzen zait niri.
‎Egia da gertaera historiko eta geografiko konkretu bati heltzen diola idazle nafarrak, baina haren atzean dagoen gogoeta unibertsala begitantzen zait niri. Akaso «gurea» bezala jotzen dugu oraindik gainditu gabe dugulako , isiltasunaren espiralak katarsirako unerik izatea eragotzi digulako.
‎Gaurkotasun handiko gaia da memoria historikoarena, ez bakarrik geurean, baita inguruko literaturetan ere, batez ere, Holokaustoaren inguruko ikerketen ondorioz. Helburu etikoa du kasuotan literaturak, iraganeko sarraskiak berriro errepika ez daitezen arakatzen baitira behin eta berriro itxi gabeko zauriak (Assmann). Espainiako kasuari dagokienez, Gerra Zibilaren inguruko bibliografia hain da zabala ezen batzuek 50.000 liburuz mintzo baitira, literatura eta kritika barne.
‎Muñozen eleberriak haratago joateko ahalegina egiten du, eta, Estik aipatu duenez, bertan azaltzen den biolentzia unibertsala ere izan daitekeela iradokitzen digu. Biolentzia guztiek bezala, hemengoak ere boterea suntsitzea du helburu (Arendt). Muñozen eleberriko protagonistak, Lisa eta Jesus, liburua hasten duen eszena izugarriko antzaren antzera daude:
‎hilak, eta noraezean doaz zabuka. Bere semea ez zuela ezagutzen oihukatzen du Lisak (285), eta kanutoari lotuta daraman bizitza miserableari botatzen dio errua. Jasangaitzak egiten zaizkio kalean ikusten dituen «gogoan zaitugu» horiek (306), faltsuak iruditzen zaizkio, bakardadean bizi den minarekin ez baitute loturarik.
‎122 orrian Gigik eta Lisak duten elkarrizketa zinez esanguratsua dela iruditzen zait, Lisak Gigi lagunari «Utzi filmak eta liburuak behingoan» botatzen dionean, eta agurea eta bera igualak direla aurpegiratzen. Arteak, literaturak... eskaintzen dien «balkoitik» ikusten dute Gigik eta agureak besteen sufrimendua.
‎Ez dute, Lisak bezala, osasuna galdu arte lanik egin behar izan. Pasarte horretan hausnarketa metaliterarioa iradokitzen digu narratzaileak, Arteak errealitatea, giza sufrimendua «adierazteko»/ «aditzera» emateko duen gaitasunaz. Lisaren erantzunak errealitatearen krudelkeriak zernahi fikzio gainditu egiten duela adierazten digu.
‎Eta egia da Muñozen nobelak ez duela sermoirik botatzen ongiaz eta gaizkiaz, eta bere meriturik han­dienetakoa altxamendua gertatu eta hurrengo hilabeteetan Nafarroan hil ziztuzten hiru milen memoriari gorazarre egitea izan dela, euskal imajinarioan epikarik merezi izan ez duten horiei, hain justu (154). Oroimen leku kontsidera genitzakeen hainbat elementu eta objeturen inguruan antolatzen da narrazioa, dela Sorollaren koadroa, dela Jesusen lagunarteari egindako argazkia?
‎Esplikatu behar litzateke, gure aitzinekoek biziki ongi eta ederki idatzi baitute. Erraten dituzten gauzak ez dira txarrak, baina barietate guti dute . Erlisioneko, etikako eta moraleko gauzez mintzo dira.
‎Uriberen liburuak oroimen kolektiboaren eta pertsonalaren ekarpenez zabaldu nahi luke hertsitasun hori, «geureak esatea» xedetzat hartuz. Ez da harrigarri liburuko lehen eskaintza Elias Canettirentzat izatea, hots, bere oroitzapen pertsonalen hausnarketaz La lengua absuelta edo La antorcha en el oído bezalakoetan egin baitzuen «bereak esate hori».
‎Besteak beste, atal bereziki interesgarria da liburuan 22.a, non kontatzen duen Agirrek Azkue bisitari zetorkionean, bere etxera sartzera gonbidatzeko lotsaz, beti atarian edukitzen zuela, bere bizileku txiki, txiro eta desordenatua ez erakustearren. Uribek euskal literaturarekiko dugun jarreraren paralelismoa bilakatzen du eta ezkutatzeko jarrera hori senalatzen kaltegarrientzat. Etxe aurretik pasatzen diren horiek sartzera gonbidatu ditu bere liburuak eta zerbait eskaintzeko saioa egin.
‎Obserbazio lirikoan apoiatzen da gehienbat eta ezaguna den Uriberen sentiberatasun poetiko erakargarria hor da liburuan zabal zabal, liluratzaile. Kontua da nahikoa al den hori, ala generoak irakurleongan sortzen dituen espektatibek ez ote zuten eskatzen beste «zerbait».
‎Hortik, Bastidaren eta Artetaren arteko harremanaren ingurukoei ematen zaien pisu narratiboa. Artetak Gernikako bonbardaketari buruzko koadroa margotzeko eskaerari uko egiten dionean, Mexikon familiarekin elkartu nahiago duela argudiatuz, bizitza lehenesten du, eta bere ibilbidean giltzarri izan zitekeen eskaintza artistikoa baztertzen. Mota horretako jokabideetan arakatzen du eleberriko narratzaileak artearen betebeharraz, bizitza (pertsonalarekin) dituen loturez gogoeta egiteko Orduña.
‎Artetak Gernikako bonbardaketari buruzko koadroa margotzeko eskaerari uko egiten dionean, Mexikon familiarekin elkartu nahiago duela argudiatuz, bizitza lehenesten du, eta bere ibilbidean giltzarri izan zitekeen eskaintza artistikoa baztertzen. Mota horretako jokabideetan arakatzen du eleberriko narratzaileak artearen betebeharraz, bizitza (pertsonalarekin) dituen loturez gogoeta egiteko Orduña.
‎Kontakizunak egiaren zati bat bakarrik azaleratzen duela esaten zaigu (57 or), eta egia horiek antzemateko, literaturak ñabardunak jaso behar dituela . Horregatik dute hainbesteko pisua eleberri honetan autofikzioak eta metaliteraturak (155 or.), eleberria nola idazten duen etengabe aipatuz, familia bateko hiru belaunaldiei buruz idazten baitu narratzaileak.
‎Kontakizunak egiaren zati bat bakarrik azaleratzen duela esaten zaigu (57 or), eta egia horiek antzemateko, literaturak ñabardunak jaso behar dituela. Horregatik dute hainbesteko pisua eleberri honetan autofikzioak eta metaliteraturak (155 or.), eleberria nola idazten duen etengabe aipatuz, familia bateko hiru belaunaldiei buruz idazten baitu narratzaileak. Artisten, autofikzionalizatutako egilearen?
‎Ikusi dut fragmento bakoitza, baina osotasuna ez. Liburuak hari narratibo eta estilistiko gehiegi dituela uste dut; gauza gehiegi kontatu/ azaldu nahia zegoen eta «gehiegitasun» horrek liburuaren kontra jo du azkenean.
‎Ikusi dut fragmento bakoitza, baina osotasuna ez. Liburuak hari narratibo eta estilistiko gehiegi dituela uste dut ; gauza gehiegi kontatu/ azaldu nahia zegoen eta «gehiegitasun» horrek liburuaren kontra jo du azkenean.
‎Beste ikuspuntu bat ematearren: niretzat, Uribek bere buruaren inguruko nobela bat idatzi (nahi izan) du , eta deskriptiboa edo psikologikoa edo errealista edo, ez dakit zer baino, bere buruaren inguruan gogoratutakoa, gertatutakoa (eta gertatutakoaren moldaketa), asmatutakoa?
‎Orrialdez txikerra da Jurgi Kintana Goirienaren liburua, baina mamitsua da, datu eta iradokizunez betea. Ez fikziozkoa den arren, fikzioa du abiapuntu: zoritxarrez XIX. mendean idatzitako euskarazko nobela errealista potolorik ez dugunez, Iban Zalduak apokrifo bat osatzeko komenientzia aipatu du, eta era horretara kolorez zipriztindu euskal literaturaren historia grisa eta apaizez josia, hein txiki batean bada ere.
‎Ez fikziozkoa den arren, fikzioa du abiapuntu: zoritxarrez XIX. mendean idatzitako euskarazko nobela errealista potolorik ez dugunez , Iban Zalduak apokrifo bat osatzeko komenientzia aipatu du, eta era horretara kolorez zipriztindu euskal literaturaren historia grisa eta apaizez josia, hein txiki batean bada ere. Apokrifoaren ideiatik tiraka, Jurgik aztertu egin du nork idatz zezakeen zinez horrelako nobela bat euskaraz, eta guztiz ezinezkoa zela begitandu zaio, konplikatuegia, euskarak ez baitzuen sistema literario bat bere inguruan.
‎zoritxarrez XIX. mendean idatzitako euskarazko nobela errealista potolorik ez dugunez, Iban Zalduak apokrifo bat osatzeko komenientzia aipatu du, eta era horretara kolorez zipriztindu euskal literaturaren historia grisa eta apaizez josia, hein txiki batean bada ere. Apokrifoaren ideiatik tiraka, Jurgik aztertu egin du nork idatz zezakeen zinez horrelako nobela bat euskaraz, eta guztiz ezinezkoa zela begitandu zaio, konplikatuegia, euskarak ez baitzuen sistema literario bat bere inguruan. Ostera, posibleagotzat jotzen du bostehun bat orrialdeko nobelatzarra barik testu laburragoren bat, «hain laburra non irakurle falta eta argitaratu ezina ez zen aski arazo izango autorea idaztetik desanimatzeko» (12 or.). Jurgi giro burgeseko autore eta obra ezezagun horren peskizan aritu izan da lan hipotesi horrekin.
‎Ematen du Villasantek begien bistan zegoena bakarrik bildu zuela, argitan zegoena. Inpresioa dut Jurgik arakatu eta argiztatu nahi izan dituela hain zuzen historia horretako zoko moko eta okoiluak, Lotilandiako ortodoxiatik kanpo gera zitezkeen autore eta lanen bila. Kontua da liburu xume baina ederra bilbatu duela:
‎Batetik, idazle ekina da, trebe eta dotorea, liburu malerus eta «pozoitsu» biren egilea, gehi hogeita hamar urtean zehar argitaraturiko arti­kuluak bost tomotan bilduak. Eta bestetik, ia egunero bere buruarentzat idazteko ohitura zuen : «Batzutan oherat joan baino lehen, izkirioz ezartzen ditut zerek ere jo baitauzkitet begiak eta hek».
‎Dakidalarik, inork ez du Jean Etxepareren paper horiek bilatzeko lana hartu. Nik neuk badut itxaropenik hor topa genezakeen ezustekoan.
‎Nolanahi, Jurgik amaiera irekia eman dio Urre urdinaren lurrinari, dugun tradiziotxoa dugula ere, haren ezagutzaren beharra aldarrikatuz. Bai jarraitzeko, edota, zer esanik ez, transgreditzeko.
‎Nolanahi, Jurgik amaiera irekia eman dio Urre urdinaren lurrinari, dugun tradiziotxoa dugula ere, haren ezagutzaren beharra aldarrikatuz. Bai jarraitzeko, edota, zer esanik ez, transgreditzeko.
‎Barkatuko didazue, azken orduan, sarrera berri bat ireki izana, baina gauza pare bat esan nahi nituen Jokin Muñozen Antzararen bidea eleberriaz. Orain artean aipatu direnez gain, beste pare bat gauza nabarmenduko nituzke nik.
‎Gigik zera aipatzen dio 131 orrialdean bere lagun Lisari, Jesus gogoan: «agureak jakin nahi du , zuk bezala». Eta aurrerago, 304.enean, Lisaren gogoeta:
‎Eta aurrerago, 304.enean, Lisaren gogoeta: «halako batean den dena jakin nahi dugu , inoiz abandonatu gintuena behin betiko joan ez dadin». Jakin nahia egon liteke, baita literatur lan ororen atzean ere, bide berri eta ezezagunak zapaldu nahia, errealitateak sortzen dituen galderak fikzioaren bitartez ulertzeko ahalegina.
‎Indarkeria politikoak eragindako minean (Lisaren minean, Jesusenean), horien erruduntasun sentimenduan, zergatien, galderen, zalantzen tunel beltzean sakontzeko gonbidapena baita, azken finean. Eta bestetik Gigiren pertsonaia egin zait interesgarri, Lisak, batez ere, ordezka dezakeen tragediaren aurrean kontrapuntua delako, ezker abertzalearen munduarekiko duen distantzia ironikoarekin, erakusten duen energia eta bizitzeko gogoekin. Liburuan hunkitzen diren gaiek halako zerbait eskatzen zuten.
‎Bere semea ez zuela ezagutzen oihukatzen du Lisak (285), eta kanutoari lotuta daraman bizitza miserableari botatzen dio errua. Jasangaitzak egiten zaizkio kalean ikusten dituen «gogoan zaitugu» horiek (306), faltsuak iruditzen zaizkio, bakardadean bizi den minarekin ez baitute loturarik. Agurea, berriz, Demetrio falangistak bizitza salbatu zionetik dago hila, «gora komunismo libertarioa» oihukatzen zuten lagunak bere aurrean fusilatu zituztenetik.
‎Arteak, literaturak... eskaintzen dien «balkoitik» ikusten dute Gigik eta agureak besteen sufrimendua. Ez dute , Lisak bezala, osasuna galdu arte lanik egin behar izan. Pasarte horretan hausnarketa metaliterarioa iradokitzen digu narratzaileak, Arteak errealitatea, giza sufrimendua «adierazteko»/ «aditzera» emateko duen gaitasunaz?
‎Eta egia da Muñozen nobelak ez duela sermoirik botatzen ongiaz eta gaizkiaz, eta bere meriturik han­dienetakoa altxamendua gertatu eta hurrengo hilabeteetan Nafarroan hil ziztuzten hiru milen memoriari gorazarre egitea izan dela, euskal imajinarioan epikarik merezi izan ez duten horiei, hain justu (154). Oroimen leku kontsidera genitzakeen hainbat elementu eta objeturen inguruan antolatzen da narrazioa, dela Sorollaren koadroa, dela Jesusen lagunarteari egindako argazkia?
‎«Udako bidaia» komentatu dugu biok, eta narrazio labur horretan icebergaren punta erakusten dela esaten badut, gehiegi esaten ari naizela iruditzen zait. Atzean duen mamia sekulakoa da esaten duenaren aldean. Irakurleak eraiki du, hortaz, istorio osoa (edo ahal duena).
‎Atzean duen mamia sekulakoa da esaten duenaren aldean. Irakurleak eraiki du, hortaz, istorio osoa (edo ahal duena ). Eta gero, beste bertute handi bat, aipatzen di­ren gaiei buruz (bikote harremanak direla, edo ditxosozko gatazka) hitz egiteko modurik serioena hautatu duela idazleak:
‎umore mingots hori, horrela deitzerik badago, Mrozeken edo A. M. Homesen estilokoa. Askotan ez dakizu azaltzen dituen egoerekin («Etorkizuna» narrazioan agertzen dena, esaterako) barre ala negar egin zenukeen. Iruditzen zait hori duela berezko Zalduak, tragedia barregarri bihur­tzeko gaitasuna alegia.
‎Askotan ez dakizu azaltzen dituen egoerekin («Etorkizuna» narrazioan agertzen dena, esaterako) barre ala negar egin zenukeen. Iruditzen zait hori duela berezko Zalduak, tragedia barregarri bihur­tzeko gaitasuna alegia.
‎Gaia aldatuz, uda honetan irakurri ditudan hiru nobela aipatu nahi nituzke orain: Kirmen Uriberen Bilbao New York Bilbao, Anjel Lertxundiren Zoaz infernura, laztana eta Jokin Munozen Antzararen bidea.
‎Esaterako, egileen aldetik apustu bat suposatu dute hiru lanek. Uriberen kasuan, Bilbao New York Bilbao bere estreinako narratiba lana izateaz gainera, narratibak berak eskaintzen dituen aukeren gaineko azterketa lan bat dugu . Zoaz infernura, laztana nobelan, Zorion perfektuarekin zabaldutako bideari lotu zaio berriz Ler­txundi; behin gehiago indarkeria dugu protagonista, baina, bere aurreko lanetan ez bezala, haren jatorria ez da politikoa.
‎Uriberen kasuan, Bilbao New York Bilbao bere estreinako narratiba lana izateaz gainera, narratibak berak eskaintzen dituen aukeren gaineko azterketa lan bat dugu. Zoaz infernura, laztana nobelan, Zorion perfektuarekin zabaldutako bideari lotu zaio berriz Ler­txundi; behin gehiago indarkeria dugu protagonista, baina, bere aurreko lanetan ez bezala, haren jatorria ez da politikoa. Tratu txarrak ditu hizpide Lertxundik bere azken nobelan; gaiak badu gaurkotasunik, eta teknikari begira ere (ikuspuntuen tartekatzea) badu nondik heldu nobelak.
‎Zoaz infernura, laztana nobelan, Zorion perfektuarekin zabaldutako bideari lotu zaio berriz Ler­txundi; behin gehiago indarkeria dugu protagonista, baina, bere aurreko lanetan ez bezala, haren jatorria ez da politikoa. Tratu txarrak ditu hizpide Lertxundik bere azken nobelan; gaiak badu gaurkotasunik, eta teknikari begira ere (ikuspuntuen tartekatzea) badu nondik heldu nobelak.
‎Zoaz infernura, laztana nobelan, Zorion perfektuarekin zabaldutako bideari lotu zaio berriz Ler­txundi; behin gehiago indarkeria dugu protagonista, baina, bere aurreko lanetan ez bezala, haren jatorria ez da politikoa. Tratu txarrak ditu hizpide Lertxundik bere azken nobelan; gaiak badu gaurkotasunik, eta teknikari begira ere (ikuspuntuen tartekatzea) badu nondik heldu nobelak.
‎Zoaz infernura, laztana nobelan, Zorion perfektuarekin zabaldutako bideari lotu zaio berriz Ler­txundi; behin gehiago indarkeria dugu protagonista, baina, bere aurreko lanetan ez bezala, haren jatorria ez da politikoa. Tratu txarrak ditu hizpide Lertxundik bere azken nobelan; gaiak badu gaurkotasunik, eta teknikari begira ere (ikuspuntuen tartekatzea) badu nondik heldu nobelak.
‎Eleberria ongi egituratuta dago, eta maila narratibo desberdinak erabiltzen dira Rosaren aitortza bideratzeko. Plano alternantzia honek aberastasuna ematen dio testuari, eta protagonistaren aurpegi desberdinak azaleratzeko balio du . Hala, sexu eszenen deskribapen zehatza baliatzen da (gizonezko) epaileari zuzendutako aitortzan.
‎Hala, sexu eszenen deskribapen zehatza baliatzen da (gizonezko) epaileari zuzendutako aitortzan. Psikologoarekin duen solasaldian, berriz, gehiago azaleratzen dira emakume honen barne zauriak eta autoestimu baxua. Gaiaren gaurkotasun tragikoak izan lezakeen erakargarritasunaz gain, tratu txarren etiologian sakontzeko ahalegina egin du Lertxundik.
‎Bai, bere garaian Zorion perfektua nobela «erraztzat» jo zuten horiek ziur gauza bera pentsatuko dutela Zoaz infernura, laztanari buruz. Eta zinez ez dakit zer harreman duen estilo zuzenak errazkeriarekin. Hain zuzen, Zoaz infernura, laztanari gehien eskertu dio­dana zera izan da, hain egoera gogorra itzulingururik gabe eta, batez ere, melodraman erori gabe aurkeztu izana.
‎Hain zuzen, Zoaz infernura, laztanari gehien eskertu dio­dana zera izan da, hain egoera gogorra itzulingururik gabe eta, batez ere, melodraman erori gabe aurkeztu izana. Zeren Rosa tratu txarren biktima izango da, baina horrek ez du esan nahi pertsona bezala kontraesanik ez duenik . Lertxundik oso ondo jakin du Rosaren psikologia konplexua islatzen, bere biktima izate hori baino haruntzago joanez.
‎Arrazoi duzue azken aldiko liburu aipagarrietako bat Zoaz infernura laztana liburua dela esatean. Bi­kote harremanak ditu aipagai, eta bereziki harreman horietan sortzen diren menpekotasun harremanak.
‎Arrazoi duzue azken aldiko liburu aipagarrietako bat Zoaz infernura laztana liburua dela esatean. Bi­kote harremanak ditu aipagai, eta bereziki harreman horietan sortzen diren menpekotasun harremanak. Emazte jipoitua den Rosaren barruan sartzeko saioak Hamaseigarrenean aidanezeko Martzelina ekarri dit gogora, hura osoki kanpokoek ikusten zuten bezala tratatu zuenez.
‎Zergatik? Batetik, bere irakurketa atsegin izan dudalako (eta ez nik bakarrik, antza, 2006ko Euskadi Saria eman baitzioten), baina batez ere, euskarazko ipuin liburu askoren aldean eite diferentea duelako , ausartuko nin­tzateke esatera generoan maisu diren katalanen bidean (Quim Monzó eta Sergi Pàmies, nagusiki). Etorkizuna bildumako ipuinen artean gorabeherak daudela esatea ezer gutxi esatea bada ere, narrazio laburrenen alde egingo dut nik.
‎Hartara, bildumako ale onenean artean kokatuko nituzke «Sofarena», «Adulterioa», «Udako bidaia», «Maiatzaren lehena», «Etorkizuna» izenekoa ere. Desberdinak euren artean, noski, bildumaren aniztasunaren erakusle, baina ezaugarri komunak dituztenak : esandakoak baino garrantzi handiagoa du esan gabeak, iradokitzaileak dira oso, argumentuaren aldean giroak, sentsazioek, emozioek dute pisua?
‎Desberdinak euren artean, noski, bildumaren aniztasunaren erakusle, baina ezaugarri komunak dituztenak: esandakoak baino garrantzi handiagoa du esan gabeak, iradokitzaileak dira oso, argumentuaren aldean giroak, sentsazioek, emozioek dute pisua?
‎Desberdinak euren artean, noski, bildumaren aniztasunaren erakusle, baina ezaugarri komunak dituztenak: esandakoak baino garrantzi handiagoa du esan gabeak, iradokitzaileak dira oso, argumentuaren aldean giroak, sentsazioek, emozioek dute pisua?
‎Erabat ados nago zurekin. Neuk ere oso gogoko dut Etorkizuna, hasieratik gozatu nuen bere irakurketarekin eta liburuaren alde egin nuen aipatzen dituzun Euskadi Sarien deialdian. Ipuin liburuez ari garenean, gehienetan aipatzen diren gorabehera kontuak alde batera utzita, oroimenean itsatsita geratu zaizkigun ipuinek «salbatzen» dute liburua, lagunei kontatzen dizkiegun ipuin horiek hain justu.
‎Neuk ere oso gogoko dut Etorkizuna, hasieratik gozatu nuen bere irakurketarekin eta liburuaren alde egin nuen aipatzen dituzun Euskadi Sarien deialdian. Ipuin liburuez ari garenean, gehienetan aipatzen diren gorabehera kontuak alde batera utzita, oroimenean itsatsita geratu zaizkigun ipuinek «salbatzen» dute liburua, lagunei kontatzen dizkiegun ipuin horiek hain justu. Horietakoak dira neuretzat ere zure mezuan aipatzen dituzunak.
‎Baina, horiez gain, luzeagoa izan arren niretzat aipagarria den beste ipuin bat azpimarratu nahiko nuke, «Aurpegia» izenekoa, bere giro mist­riotsuagatik eta suspentsearen dosifikazioarengatik. Zalduaren erregistro aberastasuna nabarmenduko nuke, jolas metaliterarioez haratago, bere narratibak duen «errealismo» ironiko hori, eguneroko gertaera xumeenetan gure «egiak» (minuskulaz) antzemateko duen gaitasuna. Aditu Txekhovekin hasten den ipuingintzaren garrantzia (eta gaurkotasuna) azpimarratu dute.
‎Baina, horiez gain, luzeagoa izan arren niretzat aipagarria den beste ipuin bat azpimarratu nahiko nuke, «Aurpegia» izenekoa, bere giro mist­riotsuagatik eta suspentsearen dosifikazioarengatik. Zalduaren erregistro aberastasuna nabarmenduko nuke, jolas metaliterarioez haratago, bere narratibak duen «errealismo» ironiko hori, eguneroko gertaera xumeenetan gure «egiak» (minuskulaz) antzemateko duen gaitasuna. Aditu Txekhovekin hasten den ipuingintzaren garrantzia (eta gaurkotasuna) azpimarratu dute.
‎Akatsak zeuden Morris Hilleko artxiboetan lurperatze lekuei dagokienez. Esate baterako, hilerriko artxiboetako mapetan izenak eremu bat markaturik zuen , baina oroitarria beste leku batean agertuko zen. Beste batzuetan, bazen datu bat gorpua leku batean ehortzia zela zioena, baina ez zen oroitarririk, ez han, ez beste inon.
‎Behin, Hardestyk telefono deia jaso zuen neba arreba edadetu batzuengandik. Haien gurasoek Boisetik alde egin zuten haiek jaio baino lehen, baina bazekiten bazutela arreba/ ahizpa bat Boisen jaioa eta lurperatua. Gurasoak beti penatu ziren haurra Boisen «bakarrik» utzi izanaz eta, beste nonbaitera bihurtu zirelarik, hilobia zaindu ezinaz.
‎Baliteke Maleschevarriak semea izatea eta hark ordaintzea hiletaren gastu guztiak hiru urte geroago, baina ez zuen oroitarririk ordaindu. Ez dago ebidentziarik frogatuko duenik Maleschevarriak semerik bazuen ala ez. Artxiboetan ezkondua zegoela esaten da.
‎Boiseko komunitateak hamarkadetan zehar frogatu du badituela asmamena, baliabideak bilatzeko ahalmena eta betebeharraren zentzua, arbasoak eta batak bestea artatzeko. XIX. mendearen bukaeratik enplegu eta informazio sareak sortu zituen, XX. mendearen hasieran ostatuen eta sorospen elkarteen sistema bat, eta euskal ospakizunen egutegi bat, hizkuntza, dantzak, sukaldaritza, lagunak eta ezkontza endogamikoak mantentzeko, 1949an euskal etxe bat (Euzkaldunak Incorporated) eta, geroago, Euskal Museo eta Kultur Zentroa (Basque Museum and Cultural Center), Euskal Kulturarako Cenarrusa Fundazioa (the Cenarrusa Foundation for Basque Culture) eta beste hainbat euskal elkarte eta fundazio, euskara sustatzeko eta euskal kultura amerikar publiko orokorrari ezagutarazteko.
‎John katedraleko eta Gibson hileta zerbitzuetako idazkera erabilirik? hilobia aurkitu eta ziurtatu zaien euskaldunak; orain metalezko plaka bat daukate, eta bertan idatzirik dute jaiotze nahiz heriotza data:
‎Honako hauek dira, berriz, hileta eta ehorzketa konfirmaturik dutenak , baina lurpera­tze gune ezezaguna dutenak. Haien omenez eraiki zen aipaturiko monumentu handia, eta bertan zizelkaturik daude euren izenak (batzuenak zalantzagarriak dira) eta jaiotze nahiz heriotza datak:
‎Honako hauek dira, berriz, hileta eta ehorzketa konfirmaturik dutenak, baina lurpera­tze gune ezezaguna dutenak . Haien omenez eraiki zen aipaturiko monumentu handia, eta bertan zizelkaturik daude euren izenak (batzuenak zalantzagarriak dira) eta jaiotze nahiz heriotza datak:
‎Lantzean behin ostatariei zegokien bezeroarentzat medikuarenean hitzordua eskatzea edo, hildakoan, haren elizkizunetarako prestakuntzak antolatzea. Maiz, gaixo zeuden bezeroen gastuak ordaindu behar zituzten eta, une batean, euren gain hartu zituzten Idahon familiarik ez zuten euskaldunei elizkizunak eta ehorzketa kostuak ordaintzea: gorpua ikusteko moduan uzteko gastuak, ehortziaren jantziak, garraioa, hil autoa, etab. Xehetasun horiek topa daitezke ehorzketa zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresen artxiboetan, han agertzen baitira zerbitzuak eskatu zituen pertsonaren izena eta hildakoaren ehorzketa ordaindu zuenaren izena ere.
‎Beste kasu batzuetan, baziren lan denboralditik kanpo os­tatuetan bizi ez zirenak, ez zutenak euskal sorospen elkarteei buruz berririk, eta beraz ez zirenak kidetu. Hauek ez zuten diru laguntzarik larrialdietan edo hilik suertatuz gero.
‎Zer informazio ematen zitzaien eta zer emozioz? Boiseko euskaldunek ba al zuten pertsona horrentzat helbide bat, hara bidaltzeko. Edo hobe al zen berriak haren herriko beste familia batengana igortzea, haiek eman zezaten zorigaiztoko berria?
‎Heriotza ziurtagiriek batzuetan informazio nahikoa zeukaten hildakoaren familiari buruz, betiere, Boisen baten bat baldin bazegoen zendutakoari buruz zekiena, eta hark artxibo ofizialetarako informazioa eskain bazezakeen. Askok bazuten osaba edo lehengusu bat, eta hark emango zituen hildakoaren jaioterria, adina, gurasoen izenak, etab. Zoritxarrez, meategietan eta artzaintzan arituriko hainbat euskaldun bakarrik etorri ziren Idahora, eta inork ere ez zekizkien haien gurasoen izenak, edo nola kontaktatu Euskal Herriko ahaideekin. Norbait egoera horretan hiltzen zenean, Boisetik Euskal Herrira bidaltzen zen gutunean hilda­koaren izena ematen zen? «halako honen familiari»?, eta pertsona horren herrira igortzen zen gutuna.
‎Bai, gogoan zaituztegu
‎Hala ere, hiru urteko borondatezko lana egin behar izan zuen, harik eta, azkenik, oroitarririk gabeko 130 euskaldun hauteman zituen arte. Alabaina, narrazio honen xehetasunak askoz ere antzinagokoak dira, izan ere, duela ia ehun urte hasten dira.
‎Lantzean behin ostatariei zegokien bezeroarentzat medikuarenean hitzordua eskatzea edo, hildakoan, haren elizkizunetarako prestakuntzak antolatzea. Maiz, gaixo zeuden bezeroen gastuak ordaindu behar zituzten eta, une batean, euren gain hartu zituzten Idahon familiarik ez zuten euskaldunei elizkizunak eta ehorzketa kostuak ordaintzea: gorpua ikusteko moduan uzteko gastuak, ehortziaren jantziak, garraioa, hil autoa, etab. Xehetasun horiek topa daitezke ehorzketa zerbitzuak eskaintzen dituzten enpresen artxiboetan, han agertzen baitira zerbitzuak eskatu zituen pertsonaren izena eta hildakoaren ehorzketa ordaindu zuenaren izena ere.
‎Finantziazio erantzukizunean sorturiko gero eta zama handiago horren ondorioz, zenbait ostatarik erabaki zuten beharrezkoa zutela elkar sorosteko erakunde bat. Euskaldunek hartan dirua sartuko zuten eta, beharrezko balitz, diru laguntza bat jaso zezaketen osasun edo heriotza gastuetarako.
‎Elkarte horiek ospitaleko gastuak, behartsuen Euskal Herriratzea, eta hileta elizkizunetarako kantitate bat ordaintzen zituzten. Boise aldean familiarik ez zutenei , larrialdirik izanez gero sorotsiak izateko asegurua eta segurtasuna ematen zien. Nolanahi ere, euskaldun guztiak ez ziren kide egiten, edo ezin zituzten beharrezko kontribuzioak egin.
‎Boise aldean familiarik ez zutenei, larrialdirik izanez gero sorotsiak izateko asegurua eta segurtasuna ematen zien. Nolanahi ere, euskaldun guztiak ez ziren kide egiten, edo ezin zituzten beharrezko kontribuzioak egin. Beste kasu batzuetan, baziren lan denboralditik kanpo os­tatuetan bizi ez zirenak, ez zutenak euskal sorospen elkarteei buruz berririk, eta beraz ez zirenak kidetu.
‎Nolanahi ere, euskaldun guztiak ez ziren kide egiten, edo ezin zituzten beharrezko kontribuzioak egin. Beste kasu batzuetan, baziren lan denboralditik kanpo os­tatuetan bizi ez zirenak, ez zutenak euskal sorospen elkarteei buruz berririk, eta beraz ez zirenak kidetu. Hauek ez zuten diru laguntzarik larrialdietan edo hilik suertatuz gero.
‎Aforismoak gauza bat du ona: ezin dela laburbildu.
‎egia jakin nahi dut! Zinez jakin nahi duguna gezurra denean.
‎Fededunak aitaren egiten du; ateoa ahoan gurutzea duela bizi da.
‎Esan behar duzuna ez bada isiltasuna baino ede rragoa, ez zaitez kezkatu. Horretarako daude eskuko telefonoak!
‎Ondo bizitzea bizitzea baino hobea da (Aristoteles). Nork esan zuen bizi kalitatearena gizarte posmo dernoaren asmakizuna zela?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 5.085 (33,48)
Lehen forma
du 490 (3,23)
zuen 471 (3,10)
dut 463 (3,05)
duen 230 (1,51)
dugu 190 (1,25)
dute 172 (1,13)
zuten 166 (1,09)
duzu 132 (0,87)
duela 130 (0,86)
zituen 123 (0,81)
ditu 120 (0,79)
zuela 101 (0,66)
genuen 100 (0,66)
duten 69 (0,45)
ditut 67 (0,44)
badu 65 (0,43)
nituen 65 (0,43)
nuela 55 (0,36)
nuen 48 (0,32)
dituzte 44 (0,29)
duk 43 (0,28)
ditugu 41 (0,27)
zituzten 41 (0,27)
dugun 40 (0,26)
Duela 38 (0,25)
dituen 38 (0,25)
nuke 38 (0,25)
baduzu 37 (0,24)
zituela 37 (0,24)
duena 35 (0,23)
zuena 35 (0,23)
dutela 34 (0,22)
bazuen 30 (0,20)
luke 30 (0,20)
zutela 27 (0,18)
dugula 23 (0,15)
ukan 23 (0,15)
zenuen 23 (0,15)
genituen 22 (0,14)
genuela 20 (0,13)
nituela 20 (0,13)
badut 19 (0,13)
badute 19 (0,13)
baitu 19 (0,13)
bazuten 19 (0,13)
dituela 18 (0,12)
baitzuen 17 (0,11)
banuen 17 (0,11)
dituzu 17 (0,11)
zituenean 17 (0,11)
dituzten 16 (0,11)
duelako 16 (0,11)
dutenak 16 (0,11)
duzue 15 (0,10)
baditu 14 (0,09)
balu bezala 14 (0,09)
ditudala 14 (0,09)
ditudan 14 (0,09)
dudala 14 (0,09)
badugu 13 (0,09)
ninduen 13 (0,09)
zuelako 13 (0,09)
ditugun 12 (0,08)
zituztela 12 (0,08)
duzun 11 (0,07)
duenik 10 (0,07)
duguna 10 (0,07)
zituena 10 (0,07)
zutenak 10 (0,07)
baititu 9 (0,06)
bazituen 9 (0,06)
baitzuten 8 (0,05)
bazituzten 8 (0,05)
dituztela 8 (0,05)
dituztenak 8 (0,05)
dudana 8 (0,05)
genuke 8 (0,05)
zuenean 8 (0,05)
zuenez 8 (0,05)
baduzue 7 (0,05)
baitut 7 (0,05)
dituena 7 (0,05)
duenak 7 (0,05)
dutelako 7 (0,05)
duzula 7 (0,05)
ninduela 7 (0,05)
Badu 6 (0,04)
Zuen 6 (0,04)
badituzu 6 (0,04)
bagenuen 6 (0,04)
banituen 6 (0,04)
ditugula 6 (0,04)
dituk 6 (0,04)
dudan 6 (0,04)
dudanean 6 (0,04)
dugulako 6 (0,04)
dutena 6 (0,04)
genuena 6 (0,04)
hau 6 (0,04)
zuenik 6 (0,04)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan bera 59 (0,39)
ukan ni 50 (0,33)
ukan hori 36 (0,24)
ukan gu 31 (0,20)
ukan esan 29 (0,19)
ukan liburu 29 (0,19)
ukan beste 28 (0,18)
ukan ez 28 (0,18)
ukan izen 28 (0,18)
ukan ere 25 (0,16)
ukan egin 22 (0,14)
ukan ezer 20 (0,13)
ukan hura 20 (0,13)
ukan euskara 19 (0,13)
ukan hitz 17 (0,11)
ukan bezala 16 (0,11)
ukan jende 16 (0,11)
ukan orain 16 (0,11)
ukan urte 16 (0,11)
ukan helburu 15 (0,10)
ukan lan 15 (0,10)
ukan zer 15 (0,10)
ukan bi 14 (0,09)
ukan sekula 14 (0,09)
ukan haiek 13 (0,09)
ukan zerikusi 13 (0,09)
ukan gogo 12 (0,08)
ukan hizkuntza 12 (0,08)
ukan etxe 11 (0,07)
ukan halako 11 (0,07)
ukan jakin 11 (0,07)
ukan lagun 11 (0,07)
ukan oraindik 11 (0,07)
ukan pertsona 11 (0,07)
ukan protagonista 11 (0,07)
ukan gizon 10 (0,07)
ukan gutxi 10 (0,07)
ukan pentsatu 10 (0,07)
ukan azken 9 (0,06)
ukan bizi 9 (0,06)
ukan denbora 9 (0,06)
ukan egun 9 (0,06)
ukan gauza 9 (0,06)
ukan inor 9 (0,06)
ukan literatura 9 (0,06)
ukan modu 9 (0,06)
ukan testu 9 (0,06)
ukan uste 9 (0,06)
ukan berak 8 (0,05)
ukan buru 8 (0,05)
ukan garai 8 (0,05)
ukan guzti 8 (0,05)
ukan hau 8 (0,05)
ukan inolako 8 (0,05)
ukan orduan 8 (0,05)
ukan aita 7 (0,05)
ukan arte 7 (0,05)
ukan erabaki 7 (0,05)
ukan euskal 7 (0,05)
ukan ezagutu 7 (0,05)
ukan gehiago 7 (0,05)
ukan hogeita 7 (0,05)
ukan horiek 7 (0,05)
ukan ikusi 7 (0,05)
ukan lotura 7 (0,05)
ukan musika 7 (0,05)
ukan ulertu 7 (0,05)
ukan zu 7 (0,05)
ukan abiapuntu 6 (0,04)
ukan asko 6 (0,04)
ukan atze 6 (0,04)
ukan auto 6 (0,04)
ukan batere 6 (0,04)
ukan beti 6 (0,04)
ukan bide 6 (0,04)
ukan duda 6 (0,04)
ukan egoera 6 (0,04)
ukan eleberri 6 (0,04)
ukan elkar 6 (0,04)
ukan erantzun 6 (0,04)
ukan esku 6 (0,04)
ukan gai 6 (0,04)
ukan garrantzi 6 (0,04)
ukan harreman 6 (0,04)
ukan hiru 6 (0,04)
ukan hor 6 (0,04)
ukan ia 6 (0,04)
Konbinazioak (3 lema)
ukan urte batzuk 11 (0,07)
ukan gu hizkuntza 5 (0,03)
ukan beste inor 4 (0,03)
ukan lan egin 4 (0,03)
ukan uste ukan 4 (0,03)
ukan esku arte 3 (0,02)
ukan euskara egin 3 (0,02)
ukan garai hura 3 (0,02)
ukan hogeita hamar 3 (0,02)
ukan izen bat 3 (0,02)
ukan liburu azal 3 (0,02)
ukan ni ere 3 (0,02)
ukan arte saindu 2 (0,01)
ukan atze egin 2 (0,01)
ukan azken urte 2 (0,01)
ukan bera azken 2 (0,01)
ukan bera bide 2 (0,01)
ukan bera eragin 2 (0,01)
ukan bera etxe 2 (0,01)
ukan bera lan 2 (0,01)
ukan bera oroitzapen 2 (0,01)
ukan bi lagun 2 (0,01)
ukan egin behar 2 (0,01)
ukan egun hura 2 (0,01)
ukan egun oso 2 (0,01)
ukan euskal Herria 2 (0,01)
ukan ez asko 2 (0,01)
ukan ez jakin 2 (0,01)
ukan ezer balio 2 (0,01)
ukan ezer egin 2 (0,01)
ukan ezer esan 2 (0,01)
ukan gizon hori 2 (0,01)
ukan gu lan 2 (0,01)
ukan haiek ere 2 (0,01)
ukan hiru urte 2 (0,01)
ukan hitz egin 2 (0,01)
ukan hogeita hamabost 2 (0,01)
ukan horiek bat 2 (0,01)
ukan hura berri 2 (0,01)
ukan jende asko 2 (0,01)
ukan jende hauek 2 (0,01)
ukan lagun bat 2 (0,01)
ukan ni han 2 (0,01)
ukan ni lehen 2 (0,01)
ukan oraindik ere 2 (0,01)
ukan sekula gizaki 2 (0,01)
ukan ulertu ezan 2 (0,01)
ukan ulertu nola 2 (0,01)
ukan zer kontatu 2 (0,01)
ukan zer pentsatu 2 (0,01)
ukan aita goretsi 1 (0,01)
ukan aita inoiz 1 (0,01)
ukan aita Zabala 1 (0,01)
ukan arte ere 1 (0,01)
ukan arte mota 1 (0,01)
ukan arte ni 1 (0,01)
ukan asko balio 1 (0,01)
ukan asko gehiago 1 (0,01)
ukan asko iraun 1 (0,01)
ukan asko iruditu 1 (0,01)
ukan asko literatura 1 (0,01)
ukan atze heldu 1 (0,01)
ukan atze zeluloide 1 (0,01)
ukan auto bakarrik 1 (0,01)
ukan auto bat 1 (0,01)
ukan auto zahar 1 (0,01)
ukan azken aldi 1 (0,01)
ukan azken hamarkada 1 (0,01)
ukan azken hiru 1 (0,01)
ukan azken hitz 1 (0,01)
ukan batere argi 1 (0,01)
ukan batere balio 1 (0,01)
ukan batere gogo 1 (0,01)
ukan batere gutizia 1 (0,01)
ukan batere haserre 1 (0,01)
ukan batere landu 1 (0,01)
ukan bera abiatu 1 (0,01)
ukan bera ahots 1 (0,01)
ukan bera ahozkotasun 1 (0,01)
ukan bera ardura 1 (0,01)
ukan bera argi 1 (0,01)
ukan bera arrisku 1 (0,01)
ukan bera barne 1 (0,01)
ukan bera bera 1 (0,01)
ukan bera bitxikeria 1 (0,01)
ukan bera buru 1 (0,01)
ukan bera D. 1 (0,01)
ukan bera egin 1 (0,01)
ukan bera eguneroko 1 (0,01)
ukan bera erantzukizun 1 (0,01)
ukan bera esanahi 1 (0,01)
ukan bera eskakizun 1 (0,01)
ukan bera euskalduntasun 1 (0,01)
ukan bera haur 1 (0,01)
ukan bera hil 1 (0,01)
ukan bera hizkuntza 1 (0,01)
ukan bera idatzi 1 (0,01)
ukan bera iloba 1 (0,01)
ukan bera inolako 1 (0,01)
ukan bera irakurle 1 (0,01)
ukan bera irudizko 1 (0,01)
ukan bera isla 1 (0,01)
ukan bera jauregi 1 (0,01)
ukan bera kabu 1 (0,01)
ukan bera kolore 1 (0,01)
ukan bera kontu 1 (0,01)
ukan bera leiho 1 (0,01)
ukan bera literatura 1 (0,01)
ukan bera mami 1 (0,01)
ukan bera metafora 1 (0,01)
ukan bera olerki 1 (0,01)
ukan bera Paris 1 (0,01)
ukan bera soldaduska 1 (0,01)
ukan bera zeratu 1 (0,01)
ukan bera zerebro 1 (0,01)
ukan bera zirkuitu 1 (0,01)
ukan berak alde 1 (0,01)
ukan berak bitxi 1 (0,01)
ukan berak etxe 1 (0,01)
ukan berak hizkuntza 1 (0,01)
ukan berak tolestura 1 (0,01)
ukan beste alde 1 (0,01)
ukan beste antz 1 (0,01)
ukan beste antzeko 1 (0,01)
ukan beste arduradun 1 (0,01)
ukan beste bereizgarri 1 (0,01)
ukan beste bertsio 1 (0,01)
ukan beste bizitza 1 (0,01)
ukan beste estudio 1 (0,01)
ukan beste ezer 1 (0,01)
ukan beste hamaika 1 (0,01)
ukan beste herrialde 1 (0,01)
ukan beste hori 1 (0,01)
ukan beste inon 1 (0,01)
ukan beste izaera 1 (0,01)
ukan beste kasu 1 (0,01)
ukan beste kontu 1 (0,01)
ukan beste liburu 1 (0,01)
ukan beste nazi 1 (0,01)
ukan beste norbait 1 (0,01)
ukan beste puska 1 (0,01)
ukan beste testigantza 1 (0,01)
ukan beste urte 1 (0,01)
ukan beste zuberotar 1 (0,01)
ukan beti gogo 1 (0,01)
ukan beti sortzaile 1 (0,01)
ukan beti zutunik 1 (0,01)
ukan bezala amets 1 (0,01)
ukan bezala egin 1 (0,01)
ukan bezala egon 1 (0,01)
ukan bezala poeta 1 (0,01)
ukan bi ahizpa 1 (0,01)
ukan bi argazki 1 (0,01)
ukan bi bakarrik 1 (0,01)
ukan bi jarrera 1 (0,01)
ukan bi Jon 1 (0,01)
ukan bi kalitate 1 (0,01)
ukan bi literatura 1 (0,01)
ukan bi mila 1 (0,01)
ukan bi objektu 1 (0,01)
ukan bi urte 1 (0,01)
ukan bide bazter 1 (0,01)
ukan bide bilatu 1 (0,01)
ukan bide izoztu 1 (0,01)
ukan bide pentsarazi 1 (0,01)
ukan bizi bizi 1 (0,01)
ukan bizi iraun 1 (0,01)
ukan bizi kalitate 1 (0,01)
ukan buru birarazi 1 (0,01)
ukan buru liburu 1 (0,01)
ukan buru pistola 1 (0,01)
ukan denbora amaiera 1 (0,01)
ukan denbora bezpera 1 (0,01)
ukan denbora denbora 1 (0,01)
ukan denbora geldiarazi 1 (0,01)
ukan denbora guzti 1 (0,01)
ukan denbora joan 1 (0,01)
ukan denbora partzial 1 (0,01)
ukan duda zu 1 (0,01)
ukan egin ezan 1 (0,01)
ukan egin otoitz 1 (0,01)
ukan egoera erro 1 (0,01)
ukan egoera ez 1 (0,01)
ukan egoera hori 1 (0,01)
ukan egoera jabetu 1 (0,01)
ukan egoera larri 1 (0,01)
ukan egun ebatzi 1 (0,01)
ukan egun handi 1 (0,01)
ukan egun historia 1 (0,01)
ukan egun literatura 1 (0,01)
ukan egun nobela 1 (0,01)
ukan eleberri barne 1 (0,01)
ukan eleberri erdigune 1 (0,01)
ukan elkar idazki 1 (0,01)
ukan elkar kafe 1 (0,01)
ukan elkar orain 1 (0,01)
ukan elkar sorotsi 1 (0,01)
ukan erabaki behar 1 (0,01)
ukan erabaki ezan 1 (0,01)
ukan erabaki hartu 1 (0,01)
ukan erantzun egoki 1 (0,01)
ukan erantzun giltza 1 (0,01)
ukan erantzun ni 1 (0,01)
ukan ere ahantzi 1 (0,01)
ukan ere etxe 1 (0,01)
ukan ere ez 1 (0,01)
ukan ere jakin 1 (0,01)
ukan ere marinel 1 (0,01)
ukan ere nobela 1 (0,01)
ukan ere ukan 1 (0,01)
ukan esan bat 1 (0,01)
ukan esan gabe 1 (0,01)
ukan esan krimen 1 (0,01)
ukan esan modu 1 (0,01)
ukan esan nahi 1 (0,01)
ukan esan postmodernitate 1 (0,01)
ukan esku hutsune 1 (0,01)
ukan etxe egin 1 (0,01)
ukan etxe Frantzia 1 (0,01)
ukan etxe ingeles 1 (0,01)
ukan etxe iraunkor 1 (0,01)
ukan etxe ohol 1 (0,01)
ukan etxe orratz 1 (0,01)
ukan etxe zozo 1 (0,01)
ukan euskal bikoizle 1 (0,01)
ukan euskal idazle 1 (0,01)
ukan euskal kultura 1 (0,01)
ukan euskal sorospen 1 (0,01)
ukan euskal sortzaile 1 (0,01)
ukan euskara aurrerakada 1 (0,01)
ukan euskara batasun 1 (0,01)
ukan euskara batu 1 (0,01)
ukan euskara bizitza 1 (0,01)
ukan euskara ez 1 (0,01)
ukan euskara gehiago 1 (0,01)
ukan euskara idatzi 1 (0,01)
ukan euskara jo 1 (0,01)
ukan euskara kantatu 1 (0,01)
ukan euskara plaza 1 (0,01)
ukan euskara tenperatura 1 (0,01)
ukan euskara zoragarri 1 (0,01)
ukan ez aditz 1 (0,01)
ukan ez bada 1 (0,01)
ukan ez denbora 1 (0,01)
ukan ez fidatu 1 (0,01)
ukan ez frantses 1 (0,01)
ukan ez hitzeman 1 (0,01)
ukan ez obeditu 1 (0,01)
ukan ez odol 1 (0,01)
ukan ez ukan 1 (0,01)
ukan ez xede 1 (0,01)
ukan ezagutu aukera 1 (0,01)
ukan ezagutu beste 1 (0,01)
ukan ezagutu erantzun 1 (0,01)
ukan ezagutu oihukatu 1 (0,01)
ukan ezer aparteko 1 (0,01)
ukan ezer erregalatu 1 (0,01)
ukan ezer erru 1 (0,01)
ukan ezer galdu 1 (0,01)
ukan ezer heroi 1 (0,01)
ukan ezer idatzi 1 (0,01)
ukan ezer irabazi 1 (0,01)
ukan ezer jakin 1 (0,01)
ukan ezer kontatu 1 (0,01)
ukan ezer ordaindu 1 (0,01)
ukan gai agortu 1 (0,01)
ukan gai arabera 1 (0,01)
ukan gai bat 1 (0,01)
ukan gai jarraitu 1 (0,01)
ukan gai zalantza 1 (0,01)
ukan garai bat 1 (0,01)
ukan garai bero 1 (0,01)
ukan garai gu 1 (0,01)
ukan garai horren 1 (0,01)
ukan garrantzi ere 1 (0,01)
ukan garrantzi estrategiko 1 (0,01)
ukan garrantzi honezkero 1 (0,01)
ukan garrantzi mintzo 1 (0,01)
ukan gauza bat 1 (0,01)
ukan gauza batzuk 1 (0,01)
ukan gauza eder 1 (0,01)
ukan gauza guzti 1 (0,01)
ukan gauza handi 1 (0,01)
ukan gauza nabarmen 1 (0,01)
ukan gauza on 1 (0,01)
ukan gehiago azaldu 1 (0,01)
ukan gehiago berreraiki 1 (0,01)
ukan gehiago esan 1 (0,01)
ukan gehiago idatzi 1 (0,01)
ukan gehiago itzuli 1 (0,01)
ukan gehiago objektu 1 (0,01)
ukan gizon bat 1 (0,01)
ukan gizon bertze 1 (0,01)
ukan gizon handi 1 (0,01)
ukan gizon isuri 1 (0,01)
ukan gizon libre 1 (0,01)
ukan gizon pertsona 1 (0,01)
ukan gizon trebe 1 (0,01)
ukan gogo erantzun 1 (0,01)
ukan gogo ere 1 (0,01)
ukan gogo filosofiko 1 (0,01)
ukan gogo tapatu 1 (0,01)
ukan gu aita 1 (0,01)
ukan gu armairu 1 (0,01)
ukan gu auzo 1 (0,01)
ukan gu belaunaldi 1 (0,01)
ukan gu erlijio 1 (0,01)
ukan gu existentzia 1 (0,01)
ukan gu giltza 1 (0,01)
ukan gu haiek 1 (0,01)
ukan gu hotel 1 (0,01)
ukan gu ikuspegi 1 (0,01)
ukan gu irudimen 1 (0,01)
ukan gu jolas 1 (0,01)
ukan gu kalkulu 1 (0,01)
ukan gu lehen 1 (0,01)
ukan gu nazio 1 (0,01)
ukan gu orain 1 (0,01)
ukan gu oroimen 1 (0,01)
ukan gu parte 1 (0,01)
ukan gu pentsamendu 1 (0,01)
ukan gu prosa 1 (0,01)
ukan gu sekretutxo 1 (0,01)
ukan gu tiro 1 (0,01)
ukan gu tragedia 1 (0,01)
ukan gutxi Bristol 1 (0,01)
ukan gutxi egin 1 (0,01)
ukan gutxi ekonomia 1 (0,01)
ukan gutxi galdetu 1 (0,01)
ukan guzti ahaztu 1 (0,01)
ukan guzti azaldu 1 (0,01)
ukan guzti berri 1 (0,01)
ukan guzti eman 1 (0,01)
ukan guzti euskara 1 (0,01)
ukan guzti Harri 1 (0,01)
ukan haiek adin 1 (0,01)
ukan haiek batzuk 1 (0,01)
ukan haiek harreman 1 (0,01)
ukan haiek hitz 1 (0,01)
ukan haiek itxura 1 (0,01)
ukan haiek jolastu 1 (0,01)
ukan haiek klixe 1 (0,01)
ukan haiek laster 1 (0,01)
ukan haiek ni 1 (0,01)
ukan halako giro 1 (0,01)
ukan halako gizarte 1 (0,01)
ukan halako hura 1 (0,01)
ukan halako ikusi 1 (0,01)
ukan halako kontu 1 (0,01)
ukan halako lilura 1 (0,01)
ukan halako mespretxu 1 (0,01)
ukan halako Mombasa 1 (0,01)
ukan halako sentitu 1 (0,01)
ukan halako zorte 1 (0,01)
ukan harreman eragin 1 (0,01)
ukan harreman ikerketa 1 (0,01)
ukan harreman jende 1 (0,01)
ukan harreman uko 1 (0,01)
ukan hau esan 1 (0,01)
ukan helburu bera 1 (0,01)
ukan helburu hori 1 (0,01)
ukan helburu literario 1 (0,01)
ukan helburu nagusi 1 (0,01)
ukan hiru aste 1 (0,01)
ukan hiru mila 1 (0,01)
ukan hitz adierazi 1 (0,01)
ukan hitz bat 1 (0,01)
ukan hitz egoki 1 (0,01)
ukan hitz elkar 1 (0,01)
ukan hitz hau 1 (0,01)
ukan hitz kontzeptual 1 (0,01)
ukan hitz luzatu 1 (0,01)
ukan hitz testuinguru 1 (0,01)
ukan hitz ulertu 1 (0,01)
ukan hitz zerrenda 1 (0,01)
ukan hizkuntza aritu 1 (0,01)
ukan hizkuntza baina 1 (0,01)
ukan hizkuntza dotore 1 (0,01)
ukan hizkuntza eremu 1 (0,01)
ukan hizkuntza guraso 1 (0,01)
ukan hizkuntza modu 1 (0,01)
ukan hizkuntza mundu 1 (0,01)
ukan hizkuntza tripa 1 (0,01)
ukan hizkuntza ulertu 1 (0,01)
ukan hogeita bost 1 (0,01)
ukan hogeita sei 1 (0,01)
ukan hor atera 1 (0,01)
ukan hor behar 1 (0,01)
ukan hor bera 1 (0,01)
ukan hor lo 1 (0,01)
ukan hor ukan 1 (0,01)
ukan hori argi 1 (0,01)
ukan hori batere 1 (0,01)
ukan hori beldurtu 1 (0,01)
ukan hori bera 1 (0,01)
ukan hori berori 1 (0,01)
ukan hori bete 1 (0,01)
ukan hori dolarepe 1 (0,01)
ukan hori erran 1 (0,01)
ukan hori ezin 1 (0,01)
ukan hori hitz 1 (0,01)
ukan hori itzuli 1 (0,01)
ukan hori kobratu 1 (0,01)
ukan hori lasai 1 (0,01)
ukan hori lortu 1 (0,01)
ukan hori nahitaezko 1 (0,01)
ukan hori zerbait 1 (0,01)
ukan hura argitaratu 1 (0,01)
ukan hura begi 1 (0,01)
ukan hura eskatu 1 (0,01)
ukan hura gastatu 1 (0,01)
ukan hura hasiera 1 (0,01)
ukan hura ikara 1 (0,01)
ukan hura irakurzaletasun 1 (0,01)
ukan hura kontaktatu 1 (0,01)
ukan hura mugimendu 1 (0,01)
ukan hura odol 1 (0,01)
ukan hura presentzia 1 (0,01)
ukan hura sukalde 1 (0,01)
ukan hura zango 1 (0,01)
ukan ia berrogei 1 (0,01)
ukan ia ehun 1 (0,01)
ukan ia ezer 1 (0,01)
ukan ia hamabost 1 (0,01)
ukan ia ia 1 (0,01)
ukan ia laurehun 1 (0,01)
ukan ikusi adibide 1 (0,01)
ukan inolako arazo 1 (0,01)
ukan inolako kezka 1 (0,01)
ukan inolako kritika 1 (0,01)
ukan inolako oztopo 1 (0,01)
ukan inolako pedantekeria 1 (0,01)
ukan inolako zalantza 1 (0,01)
ukan inolako zentzu 1 (0,01)
ukan inor ahaztu 1 (0,01)
ukan inor aho 1 (0,01)
ukan inor aldarazi 1 (0,01)
ukan inor ezer 1 (0,01)
ukan inor ezkondu 1 (0,01)
ukan inor hitz 1 (0,01)
ukan inor iritzi 1 (0,01)
ukan inor jainko 1 (0,01)
ukan inor konpartitu 1 (0,01)
ukan izen abizen 1 (0,01)
ukan izen aita 1 (0,01)
ukan izen garai 1 (0,01)
ukan izen hau 1 (0,01)
ukan izen horiek 1 (0,01)
ukan jakin areagotu 1 (0,01)
ukan jakin ezetz 1 (0,01)
ukan jakin modu 1 (0,01)
ukan jende ari 1 (0,01)
ukan jende aurre 1 (0,01)
ukan jende bat 1 (0,01)
ukan jende beldur 1 (0,01)
ukan jende berdin 1 (0,01)
ukan jende gogoko 1 (0,01)
ukan jende horiek 1 (0,01)
ukan jende ustez 1 (0,01)
ukan lagun grabazio 1 (0,01)
ukan lagun ibili 1 (0,01)
ukan lagun inguru 1 (0,01)
ukan lagun utzi 1 (0,01)
ukan lan asko 1 (0,01)
ukan lan atseden 1 (0,01)
ukan lan hori 1 (0,01)
ukan lan zoragarri 1 (0,01)
ukan liburu amets 1 (0,01)
ukan liburu Andu 1 (0,01)
ukan liburu bat 1 (0,01)
ukan liburu beti 1 (0,01)
ukan liburu borobildu 1 (0,01)
ukan liburu haiek 1 (0,01)
ukan liburu hasiera 1 (0,01)
ukan liburu hori 1 (0,01)
ukan liburu idatzi 1 (0,01)
ukan liburu itzuli 1 (0,01)
ukan liburu orre 1 (0,01)
ukan liburu taxu 1 (0,01)
ukan literatura balio 1 (0,01)
ukan literatura bat 1 (0,01)
ukan literatura irakurri 1 (0,01)
ukan literatura lan 1 (0,01)
ukan literatura modelo 1 (0,01)
ukan literatura mota 1 (0,01)
ukan literatura zahar 1 (0,01)
ukan lotura ez 1 (0,01)
ukan lotura gogoeta 1 (0,01)
ukan lotura hori 1 (0,01)
ukan modu gustagarri 1 (0,01)
ukan modu hori 1 (0,01)
ukan musika aire 1 (0,01)
ukan musika aldizkari 1 (0,01)
ukan musika ez 1 (0,01)
ukan musika hura 1 (0,01)
ukan musika jarri 1 (0,01)
ukan musika mota 1 (0,01)
ukan ni aberri 1 (0,01)
ukan ni alkazar 1 (0,01)
ukan ni amama 1 (0,01)
ukan ni auto 1 (0,01)
ukan ni bezala 1 (0,01)
ukan ni bilatu 1 (0,01)
ukan ni bizitza 1 (0,01)
ukan ni bururako 1 (0,01)
ukan ni esan 1 (0,01)
ukan ni ez 1 (0,01)
ukan ni ezin 1 (0,01)
ukan ni formazio 1 (0,01)
ukan ni galdera 1 (0,01)
ukan ni harri 1 (0,01)
ukan ni hau 1 (0,01)
ukan ni hitz 1 (0,01)
ukan ni irakasle 1 (0,01)
ukan ni iritzi 1 (0,01)
ukan ni jaio 1 (0,01)
ukan ni klinika 1 (0,01)
ukan ni komentario 1 (0,01)
ukan ni kosta 1 (0,01)
ukan ni lagun 1 (0,01)
ukan ni lan 1 (0,01)
ukan ni obra 1 (0,01)
ukan ni orain 1 (0,01)
ukan ni orduko 1 (0,01)
ukan ni oroimen 1 (0,01)
ukan ni pentsatu 1 (0,01)
ukan ni Ramon 1 (0,01)
ukan ni sartu 1 (0,01)
ukan ni uste 1 (0,01)
ukan ni zalantza 1 (0,01)
ukan orain bizi 1 (0,01)
ukan orain ere 1 (0,01)
ukan orain etorri 1 (0,01)
ukan orain gogo 1 (0,01)
ukan orain hi 1 (0,01)
ukan orain hura 1 (0,01)
ukan orain orduan 1 (0,01)
ukan orain posible 1 (0,01)
ukan orain sare 1 (0,01)
ukan oraindik grabadora 1 (0,01)
ukan oraindik ikasi 1 (0,01)
ukan oraindik kanoi 1 (0,01)
ukan oraindik Mary 1 (0,01)
ukan oraindik non 1 (0,01)
ukan orduan hiriburu 1 (0,01)
ukan orduan zu 1 (0,01)
ukan pentsatu ezan 1 (0,01)
ukan pentsatu gustatu 1 (0,01)
ukan pertsona ari 1 (0,01)
ukan pertsona egotzi 1 (0,01)
ukan pertsona guzti 1 (0,01)
ukan pertsona han 1 (0,01)
ukan pertsona hori 1 (0,01)
ukan pertsona hura 1 (0,01)
ukan pertsona klase 1 (0,01)
ukan pertsona urrun 1 (0,01)
ukan protagonista bat 1 (0,01)
ukan protagonista buru 1 (0,01)
ukan protagonista femenino 1 (0,01)
ukan sekula aktore 1 (0,01)
ukan sekula argudiatu 1 (0,01)
ukan sekula aski 1 (0,01)
ukan sekula auto 1 (0,01)
ukan sekula bete 1 (0,01)
ukan sekula erretiro 1 (0,01)
ukan sekula estudio 1 (0,01)
ukan sekula ikusi 1 (0,01)
ukan sekula jantzi 1 (0,01)
ukan sekula menperatu 1 (0,01)
ukan testu aurkitu 1 (0,01)
ukan testu egon 1 (0,01)
ukan testu finko 1 (0,01)
ukan testu hau 1 (0,01)
ukan testu hori 1 (0,01)
ukan testu ibilbide 1 (0,01)
ukan testu ulertu 1 (0,01)
ukan ulertu zer 1 (0,01)
ukan urte bera 1 (0,01)
ukan urte gutxi 1 (0,01)
ukan urte pare 1 (0,01)
ukan uste beldurti 1 (0,01)
ukan uste bertsolari 1 (0,01)
ukan uste eder 1 (0,01)
ukan zer beldurtu 1 (0,01)
ukan zer bide 1 (0,01)
ukan zer bultzatu 1 (0,01)
ukan zer egin 1 (0,01)
ukan zer esan 1 (0,01)
ukan zer gertu 1 (0,01)
ukan zer hizkera 1 (0,01)
ukan zer lotsatu 1 (0,01)
ukan zerikusi Gabriel 1 (0,01)
ukan zerikusi Galartza 1 (0,01)
ukan zerikusi gu 1 (0,01)
ukan zerikusi hau 1 (0,01)
ukan zerikusi literatura 1 (0,01)
ukan zerikusi marrazki 1 (0,01)
ukan zerikusi mentura 1 (0,01)
ukan zerikusi ni 1 (0,01)
ukan zu aita 1 (0,01)
ukan zu ere 1 (0,01)
ukan zu esan 1 (0,01)
ukan zu istorio 1 (0,01)
ukan zu osaba 1 (0,01)
ukan zu urrun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia