Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.454

2000
‎Eta dantza saioekin herriko zati handi bat mugiarazten du. Oso errekonozituta dago eta herriaren babesa duela uste dugu. Beste alor funtsezkoa dantza eskolarena da:
‎Eta egia erran, nik ez diot hark zuela edo guk genuela arrazoi. Bi moldeak ezberdinak dira, eta biak behar eta balio dutela uste dut; biak beharrezkoak dira herri batean nire gustuz. Kalitatezko gauzak egiteko kantura emana bizi behar da, profesionalizatu.
‎Profesionaltasunaren obsesioa gainditua dagoela dirudienean, idazleak jardun minoritario batean ari direla onartzeko garaia da.Mahainguruari ekiteko, literatur generoen gaia ukituko dugu. Azken urteotan euskal literaturaren barruan zein genero da nagusi zuen ustez. Zein genero doa gora eta non daude hutsuneak?
Zuen ustez, inguruan dituzuen gazteek bertsolaritzaren giderrak hartuko dituzte zuen segidan?
‎Zuk zein balorazio egiten duzu? Gehiago lortzen ahal zenituela uste duzu?
‎Ez dut uste Didier Borotrak hiria bereziki euskaldundu duenik. Berak, nik bezala, hiri honek euskal nortasun bat duela uste du, baina ez bakarra. Badira beste nortasunak ere bai.
‎Aurretiko erretiro politika arbuiatzeko hauxe esan zuen Aznarrek: " Hautsi beharra dago adinaren mitoa eta 50 urtetik gorako langileek errealitate berrietara egokitzeko gaitasunik ez duten ustea". Zentzuzkoak balira eta esandakoaz behar den koherentziaz jokatuko balute, Lan Ministerioak atzera bota luke Endesak mahaigaineratu duen espedientea edo Iberdrolak proposatu dezakeena.
‎Katebegi galdua thriller historiko politikoa dela esango nuke nik, definizioek ezertarako balio dutela uste izango banu. Iruzkin honen balizko irakurlea liburuaren irakurle egin alde ematen dut, aldiz, esan behar delarik thriller hoberenetan bezala gertatzen dela hemen ere, esan nahi baita, aurrera egin ahala emozioa eta ere gorantz datozkigula.
‎Talde sozialek dituzten uste sistemek (jarrerak, estereotipoak, irudiak, etab) bi funtzio betetzen dituzte funtsean: errealitate sozialari esanahia ematea eta errealitateaberreraikitzea batetik, eta norbere identitatearen defentsa egitea bestetik.
Zuen ustez, nola gaindi daiteke lurralde zatiketa?
‎Transferentziari dagokionez, psikoanalisiak ez bezala, baliorik gabeko jarrera dela esan zuen, hots, sendatzeko funtsezkoa ez zela. Terapeutak, eraginkorra eta patzienteari gertatzenari zaiona aurrez aurre jartzen diona izan behar zuela uste zuen. Erresistentziaerabil daitekeen eitea dela uste zuen, eta ez aurka egin behar zaiona, psikoanalisiakdioen moduan.
‎Beren gurasoengan egokia zenerregulazio eta kontrol afektiboaren oinarria izan dutenentzat, harremanak baliohandiko den zerbait eta plazer iturri modura kontsideratzen dira. Besteen beharradutenean, eskatu egiten dute, balio pertsonalaren irudi positiboa baitaukate, etamerezi duela uste baitute.
‎Arlo horietan guztietan, behin eta berriro aurreratu egin zituen bere garaian, baiproblemen planteamendua eta bai geroago etorriko ziren hainbat eta hainbat soluzio.Hori ere Txillardegiren ezaugarritzat hartu behar dugula uste dut. Nik uste dut, arlohorietan guztietan esnatzaile lana izan duela, geunden lozorrotik ateratzeko ahaleginean.
‎Irrati mezuaren izaera itzulgarria edo atzeragarria dela-eta, mikrofonotik esaten denak prentsa izkiriatuan idazten denak baino garrantzi txikiagoa eta ondorio arinagoak dituela uste izan daiteke.
‎Espainian lehenengoa eta hain bizitza luzekoa izan den 1857ko irakaskuntzari buruzko lege honen azterketa zehatza egitea interesgarria izan daitekeelakoan gaude. Mendearen lehenengo erdialdean gertaturikoaren azalpen azkarra egin badugu, mendeko lehenengo berrogeita hamar urteetako zipriztinak azalduz, oraingo honetan hurbilpen sistematikoagoa egitea merezi duela uste dugu. Beraz, egituratzen ari zen sistemaren zutabe nagusiei banan bana helduko diegu, horiek baitira, gure iritziz, edonolako alternatiba edo jarrera kritikok (euskal nazionalismoarenak, adibidez) egin beharreko hori pentsa zitekeen behintzat analisiaren ardatzak, nahiz hezkuntza sistemaren barruan jokatzeko (lor litezkeen kontrol aukerak zirela medio), nahiz bultza zitekeen eraldaketaren bila joateko, edota beste hezkuntza sistema bat eraikitzeko ere.
‎Baina bertze interpretazino honetan balegoke alderik, zeren nik ez bainuke gizona munstrotzat hartuko, bere bakarrean eta bere osoan anitz moldetakoa delako eta bere aniztasunean osoa eta bakarra; aitzitik, ez al duzu uste ezen, noiz eta aniztasun horretan zati batek bertzeak irensten baititu, bihurtzen dela gizona, edo bihur daitekeela, nehoiz baino munstroago, zeren jabetzen baitzaio orduan osorik ideia bat eta behako bakar bat eta zeren, behako horretan itsuturik, hartzen baititu ondoren armak bertzeen hiltzeko, nola gertatu izan baita Europako lurrak urte luzeetan hondatu eta esteialdu izan dituzten gerla erlijionezkoetan...? Eta ez ote duzu uste, halaber, ezen, zenbatenaz zabaltzenago dugun bihotza eta adimendua, hainbatenaz gehiago uler dezakegula ezen hainbat partez eginik gaudela... eta parte batean garela ardi, bertze parte batean otso, eta gizon bakoitza bere ardiak bizi duela, nola otsoak ere bizi duen?
‎Eta hitz batzuk bildu eta, neure arrazoinaren eta neure adimenduaren orratzaz, haien josterat entseiatzen naiz, amets dudan habia eta ene kezken eta buruhausteen gozalekua egiteko asmotan: ordea, noiz eta habia prest dudala uste baitut, ohartzen naiz ezen erdi egina eta akabatu gabe dagoela, eta are, hura ez dagoela akabatzerik. Eta lekuz aldatu, eta hasten naiz bertze habia batekin, eta berdin.
‎—Aitortu behar diat, halarik ere, ezen ez nuela uste horrela hengoenik —erran zidan kapitainak—, zeren haur bat bezala ikusi izan baihaut urteotan, bertze marinelekin arrai eta alegera kasik beti, liburuez ahantzirik eta bizitzaren liburuan murgildurik...
‎Ikusi ez ninduela uste izateko bidea eman zidaten Josefinaren begi zoruan finkatuek. Parera ailegatu, ordea, eta nire agurra aditurik, eman zien bere haurrei instalazioetan bakarrik sartzeko agindua.
‎Klasikoena, fantasiarik gabeena. Ez ni horrelakoa izateagatik —ez dut uste ez klasikoa ez fantasiarik gabea naizenik—, nire lagun, adiskide eta etsaiengandik bereizteagatik baizik. Kolorearena —eta modeloa bera—, bertzalde, hauturik errazena izan zen.
‎—Zer dira espantu horiek? Gogoko huela uste nian. Hire sailean ari izan duk azken egunetan eta legezkoa duk aukera bat ematea.
‎Haren mudagaiztasunak gure mudantzak are ageriagoan uzten edo. Bi urte lehenago, haren aitak bigarren aldiz erretreta hartu eta familiaren elektrotresna dendaren ardura onartu zuelarik, harenak egina zuela uste izan genuen.
‎Hartara, abuztuko astelehen horretan ere, nola edo hala atseden hartua nuelako ustearen jabe ireki nizkion begiak munduari. Hori nigan hain arrotz izanik, are sentipen arrotzagoa zebilkidan neure baitan:
‎—Ez duk uste izanen Ttipi nik...
‎Agiri baten sinatzaileei egindako kritikak, eta kritikei emandako erantzunak giroa garraztu dutela pentsa liteke, eta garraztasuna ez dela ona. Baina nik ez dut uste txarra denik. Mingarria bai, baina argigarria ere bai.
‎Era berean, hirugarren munduko herri indigenen hizkuntzek, hango bizimodua apala eta gutxi garatua izaten delako, gramatika eta lexiko aldetik oso sinple izan behar zutelako uste okerra ere guztiz bazterturik dago gaur egun, Afrikako, Asiako, Amerikako, eta Ozeaniako herri jatorren mintzaira gehienek daukaten aberastasun eta garapen maila harrigarrien argitan. Hortaz, ezerk ez digu esaten mota honetako edo hartako hizkuntza bat gainerakoak baino hobea denik; aitzitik, guztiak tresna ezin egokiagoak izan daitezke giza komunikaziorako.
‎Gure artean dibortzioa debekatu behar ez dugulako ustetan jardun dugu; bestela, gure legeak ere ageri agerian leudeke berori baimentzen duten kultuen aurka; orobat, ezin daitezke inola ere behartu kultu horietako gizakiak erlijioarena baino ezkon estekadura lazgarriago batez.
‎Batzuek ideia berbera kontrafaktikoak erabiliz defendatu zuten: planetekiko esperientzia egiaztagarria ez izan arren, esanahia zuela uste zuten, giza adimen batek planeten ibilbidearen esperientzia izan zezakeelako esperientzia horiek izateko egoeran balego. Schlick, dena den, ez zen kontrafaktikoen laguna, eta tesi errealista egiazkotzat jotzen bazuen, zio honegatik izan zen, alegia:
‎Norbaitek zerbaiten kontzientzia badu zuzenki eta hutsik gabe, zerbait horrek, hain zuzen, bere esperientzia pribatua izan behar duela uste zuten fenomenalistek. Eta berehala esperimenta daitekeena, hau da, bitartekari linguistiko, teoriko edota kontzeptualik gabe senti dezakeguna, sentimen datuak dira (sense data).
‎Machen lana, arazo psikofisikoari buruz lan egiten zuten bere garaikideen beste lanak baino hobea zerbaitengatik izatekotan, bere berrikuntza fenomenalistarengatik zen egokiagoa. Zientzien batasuna lortzearren, beste zientzialari eta filosofoek fisiko/ psikiko (edo adimena/ gorputza) erlazioaren arazoa gainditu behar zutela uste zuen. Soilik Mach, alabaina, soilik bere Sentsazioen analisia izan zen sistema fenomenalista berri baten hasiera; sistema bat non munduaren objektuak, eta zientziarenak bereziki, elementu fenomenikoen gain osotuko liratekeen.
‎momentuz bere interesak enpresan hain txikiak izanik; segurki hala ere jefeek, ikusiz gero beharrean, bere enpeinua kontuan hartuko zuten, gerora begira. Alta, inork ez zituen ustezko operazio haiek dirijitzen, eta bera zen aldean inork ez zuen halako grinarik azaltzen.
2001
‎Bien bitartean, kapitalismoak hainbat lorpen sozial kitatu du eta goi mailako sistema ustiatzaile ikaragarria ezarri ere, lanpostuen prekaritatea, malgutasuna, desdoitzea eta masen desenplegu eta desberdintasuna areagotu dituelarik. Euskal langileriak kapitalismo basatiaren kritika zientifikoa eta sozialismoaren premia berreskuratu behar dituen uste sendoa dugu.
‎Nire ustez koiuntura historiko bat galdu genuen Trantsizioan, lurraldetasuna definitu zenean. Euskadi nafartu behar genuela uste dut. Atzo arte independientea izan den erreinu foral bakarra delako (XIX.mendea arte).
‎Ikastaroak, izena ematen duen ehuneko handiak gainditzen ditu. Uzten dituztenek, ordea, lanpetuegi daudelako uzten dituztela uste du Eusko Ikaskuntzako ikastaro birtualen arduradunak.
Zuen ustez, jarduerari dagokionez, zer dago desobedientzia zibilaren barruan eta zer hortik kanpo?
‎Aralar ildokoek beti esan izan duzue zuen ustez ezker abertzalearen gehiengo soziologikoak zuen tesiekin bat egiten duela. Batasuna prozesuan parte hartu eta %10era ez zineten iritsi batez beste.
‎Klasean askotan jartzen dudan adibide honek esan dudana irudikatzeko balio duela uste dut. Inork ez du sukaldaritza ikastaro batean izen ematen tortila frantsesa nola egiten den ikasteko.
‎Har dezagun kontuan, hamazazpi hemezortzi urterekin zer ikasi nahi duen erabakitzea oso zaila gertatzen zaiela ikasle gehienei. Besteak beste, ez dakitelako zer nahi duten edo nahi dutela uste duten hori zer nolakoa den benetan ez dakitelako eta, gainera, ikasketak amaitu eta gero zer irtenbide izango duten ere ez.
‎Zineklubak ugaritu egin dira, Euskal herrian bertan 40 baino gehiago daude, zer dela eta fenomeno hau? Zinemazaleen matxinadarekin ala ikusleen eskakizunekin zerikusi handiagoa duela uste duzu?
‎Tira, dena den kokoriko txiza egitearena ongi egon behar da. Txantxak alde batera utzita, deitoragarriena esaldiari darion goitasunezko sentimendu kolonialista da, ez dakigu mundu osoko biztanle guztiek komuna, dutxa beroa eta kalefakzio zentrala dutelako uste inuxenteak eraginda, edo eta klase fineko bati behe mailako arrazak sorrarazten dion berezko higuinak, higuin ulergarriak, noski, eraginda.
‎W. C. Auden poetak aholkatutakoaren ildotik, kritikak merezi duten liburuez soilik hitz egin behar duela uste baitugu eta horixe egiten ahalegindu baikara Saizarbitoriaren nobelekin: gure irakurle horizontea aberastu duten testuen irakurketa kritikoak proposatzen.
‎Beste pertsona batzuk zoriontsu ikusten ditugu eta horrek areagotu baino ez du egiten geure bizitzaz eta geure buruaz dugun uste negatiboa.
‎Zorion absolutu eta iraunkorraren helburu horrek menpean harturik, zenbait pertsonak bere egoerak hobetu egin behar duela uste du, dauden bezala ongi sentitzeko adina arrazoi eduki arren, beste pertsona batzuek dagoeneko lortu duten goragoko maila bat, intentsu eta hobea lortzeko aukera dagoelakoan.
‎Elikagai ekologiko gehien kontsumitzen dituztenak dira eta horri buruzko informazio hoberena dutela uste dutenak.
‎Kasuen gehiengo handi batean gaixoak ez du ezer antzematen edo nekea, goragalea eta sabeleko mina eragiten dizkion gripea duela uste izaten du.
‎Gainera, gehienetan hobeto egokiturik egoten dira ingurunera, erakargarriago izaten dira besteentzat, hasierako inpresio hobea sortzen dute eta eraginkorrago, osasuntsuago eta buruko gaixotasunak izateko joera gutxiago dutela uste izaten da.
‎Eta, hori gutxi balitz, harreman sentimentalen arlorako gaitasun handiagoa dutela uste izaten du jendeak.
‎Begietako kolore gogokoena nahiko bat etorri ohi da norberak duenarekin; hala ere, gizonezkoek emakumeak begi urdinak izatea nahiago duela uste dute estatuko emakume gehienek.
‎Emakume lodiak ez dira hain erakargarri eta desiragarri jotzen bikotekide gisa eta trebezia sexual gutxiago dutela uste izaten da.
‎Horregatik, emakume lodiek sexu harremanetan kide iraunkorra edukitzeko eta sexu desioa sentitzeko aukera gutxiago dutela uste izaten du jendeak.
‎Gustu hobea zenuela uste nuen...
‎Harrobian gure beharra dutela uste dut.
‎Eredu honek hiztun autonomoak egiteko balio duela uste dugu, hainbatarrazoirengatik:
‎5 Zuen ustez, zergatik azaldu behar izan du berriro (testuarenhasieran dioen bezala)?
‎Egoera simetrikobatean isiluneak normalak dira; baina, aztertzen ari garen egoera asimetrikoansortzen direnek lotura zuzena dute egoeraren kontrolarekin. Ikaslea isilik geratzendenean, isilunea apurtzea aholkulariari dagokiola eta gehien dakienak hitz eginbehar duela uste izango du. Isilune horiek berak apurtu behar dituela uste duenean, dituen kezkak, usteak, etab. agerian uzteko momentuan dagoela jakinarazi beharzaio.
‎Ikaslea isilik geratzendenean, isilunea apurtzea aholkulariari dagokiola eta gehien dakienak hitz eginbehar duela uste izango du. Isilune horiek berak apurtu behar dituela uste duenean, dituen kezkak, usteak, etab. agerian uzteko momentuan dagoela jakinarazi beharzaio. Horretarako, ahalik eta gehien luzatu ditu aholkulariak isiluneak, ikaslea hitz egitera behartuz.
‎Behin eta berriro elkarrizketa hitza erabiltzen genuen, ez trebakuntza edohorrelakorik. Hau da, helburua ikasleak gogoeta egitera bultzatzea zen, etaez ikas prozesuari buruz irakasleok ditugun usteak inposatzea.
‎Adibidez, artearengorabeheraz eztabaidatzen dutenean, nik Erdi Aroaren amaieran eta Errenazimentuaren hasieran arteak, erlijiosoak batik bat, bizi zuen debatea jasotzen dut testuan.Gauza bertsua egiten dut aginte zibilaren eta erlijiosoaren artean zeuden gatazkeiburuz. Edo izurriteaz zituzten usteen inguruan. Gorabehera ideologikoak nituen, batez ere, dokumentaziogai.
‎Gainera, errosazeoen familiako elikagai talde bat dago (mertxika, udarea, sagarra, arbeletxekoa, freskoa), eta horiek izaten dituzte arazo handienak. Pertsona askok saihestu egiten dute seme alabek marrubiak jatea, alergia dutela uste baitute, baina ez dago hori frogatzen duen ebidentzia zientifikorik. Maizago jaten diren beste fruta batzuk dira, hainbesteko arreta jartzen ez zaienak, horrelako erreakzioak sortzen dituztenak, adibidez, sagarra edo udarea.
‎Dibina erotuta zegoela iruditzen zitzaion. Geroz eta gauza arraroagoak egiteko eskatzen zion eta takoi haien gainean, oina zulatzen zion gerezi hezurraren gainean, berak ere burua galdu behar zuela uste zuen. Baina bazegoen bere baitan denda uzten lagatzen ez zion zerbait.
‎Nire listua bere jario likinarekin nahastu eta ahoko hormetan zehar barreiatzen zen, ume txikiak armairutik debekatutako esne kondentsatu potea hartu eta zulo txikia eginez eztarrian behera tanta lodi eta azukratuak zurrupatzen dituen antzera. Noizean behin senarrak zakila mugitzen zuen, nire sabelera iritsi nahiko balu bezala, baina ito behar nuela uste nuenean eskuarekin eusten nion, berriz ere nire erritmoa markatu arte.
‎Ostiralean irtengo da eta gonbidatuko ditu lagunak zerbaitera. Bere izenean edan, mozkortu eta ondo pasa duten ustean berriz etxera zoriontsu itzul daitezen. Gaur, baina, hobe errutinaren babesean ezkutatu eta bake bakean etxe barrutik geratu.
‎–Ez dut uste, Lucas, bihar, etzi, beharbada.
‎Kokilak gurasoen etxera itzuli nahi zuen. Gurasoek, ostera, senarrarenean gelditzea hobe zuela uste zuten. alde egiteko, ez zuen emazteak irtenbiderik.
‎Jaffer en ametsa handi denean pakete eramaile ofiziala izatea da. Horretarako balio duela uste du. " Hemen hazia naiz eta hemen hilko naizela itxaro dut", esaten du.
‎Denak ukiezinak izan arren, batzuek besteak baino gorago daudela uste dute. Zozoak ere beleak baino ipurdi zuriagoa duela uste du.
‎‘Hemendixik egingo dugu salto.’ Eskura dudan guztia poltsa multzoan sartu dut, Imanolek ohe bateko bi izara lotzen dituen artean. ‘Ez dut uste apurtuko denik, ’ dio korapiloak estutuz.
‎Baina kalean, ordura arte kaniketara egiteko, edo futbolean jokatzeko, edo auskalo non etxola sekretua eraikitzeko, edo txalupan nabigatzeko, lagunekin elkartzen bazen, ordura arte familia betirako zuela eta lagunok betirako zituela uste bazuen, orain ziurtasunak galdurik zituen eta nahastuta zegoen. Itsasora begira geratzen zen eta orduan alkimia arraro bat obratzen zen bere baitan, herrian zituen lokarrietatik bereiztera bultzatzen zuena.
‎‘Mediku lez, nik jada lizentzia emango nioke, ’ nahi hainbateko poza eman dit Imanolek. ‘Hala ere, badaezpadan, aldi batez bertan geratzea hobe duela uste dut... ’
‎‘Ez dut uste psikologoak eginbehar hori duenik, ulertzen ez duena azaldu beharrik ez dizu, ’ dio Imanolek, historia klinikoa hartu eta artxiborantz daramala. ‘Zer nahi duzu, ulertzen ez dudana ulertzen dudala itxurak egitea?
‎Deseroso sentitu eta arroken artetik ia uretaraino jaitsi zen Goio. Bere enbarazuaren arrazoia izenik gabeko tramankulu hura zen, eta ez zion izenik lotzen, deitura ezagunak itxuragabeak iruditzen zitzaizkiolako, pitilina umekeria bazen, erridikuluak baitziren txoria, berdela, toleta, eta zentzugabeagoak eta barregarriagoak beste izenmodu batzuk, eta hala ere haragi zati hark benetako izen ezkutu bat izan behar zuela uste zuen. Hiru harri zapal bilatu eta esku barruaz ukitzez ondo lauak hautatu zituen.
‎‘Ez dut uste, tropikala delako, ’ dio Arantxak. ‘Espainolez bestelako izena du, baina gure aitak dantzalorea esaten zion, izena berak asmatuko zuen seguru asko.’
‎‘Pinguinoen antza dugula uste duzu benetan? ’
‎" Eta, halaz guztiz ere, badu gerrak, bere zoramen itsuan, bestek ez duenik. Ez naiz gerrazalea, ezta alderatzeko ere, eta ez dut uste gerrazale bihur naitekeenik hori aitortzearekin. Hitz ederrak eta arrazoibide argiak deus gutxitarako direnean, artean nabari ez zen zerbait sor daiteke gizonaren erraietan, onerako naiz txarrerako".
‎Egungo eguneko jendeak irakurtzea merezi duela uste dut. Eta, hitzak hizpidea ekarririk, aipa dezadan bidenabar inoiz goregi jaso ez baldin badut, ez dudala isilpean utzi ere, Onaindiak, Euskal literatura II, 70, besterik esan arren.
‎Eta, halaz guztiz ere, badu gerrak, bere zoramen itsuan, bestek ez duenik. Ez naiz gerrazalea, ezta alderatzeko ere, eta ez dut uste gerrazale bihur naitekeenik hori aitortzearekin. Hitz ederrak eta arrazoibide argiak deus gutxitarako direnean, artean nabari ez zen zerbait sor daiteke gizonaren erraietan, onerako naiz txarrerako.
‎Azken buruan, ez ninduten bulkatu, nerau sartu nintzen neure baitarik. Nahi ez nuelarik ere, sartu behar nuelako ustetan abiatu nintzen. Eguzkiaren argia baino argiago agertzen baitzen norbaitek abiatu behar zuela eta, inor sartzekotan, nola egingo nion neronek uko deiari?
‎Kazetarien aburuz, merkatuan saldu behar den beste ezein gairen kasuan gertatzen den bezala, salmenta eta prestijio galerak dakartza kontsumitzailearen gogoa beteko ez duen materiala ekoizteak. Erradikaltasuna eta kazetaritza literaturaren barneko gartsutasuna bere publikoaren pentsamenduekin nahasirik, denak balio duela uste dute, jendearen ustezko iritzi horiek bat egiteko xedean. Honenbestez, irakurle edo entzuleekiko batasunari eusteak justifika  tzen du, adibidez, argudio batzuen ezkutatzea, beste batzuen kontestuz aldatzea, iritziak albisteak bailiran ematea edo espekulazio hutsak frogaturiko gertaera gisa aurkeztea.
‎Esan bezala, hazten ari den kultur inguru honetan, zeinetan argitalpen kopurua eta irakurlego hipotetikoa gora egiten ari baitira (eta merkatu lehiak garrantzi hazkorrabaitu), kritika serio eta eraginkorren gero eta premia larriagoa dugula uste dut. Ez dirudi duela hamar bat urte JosebaSa rrionaindiak aldarrikatzen zuen" kritika konplizeak" fru itu gehiegi eman duenik:
‎Haietako bat Asteasuko Bautista Ondartza zela uste dut. Euskara ere, Adunakoa gehiago dudala uste dut, Tolosakoa baino. Tolosan, izan ere, gure gurasoen gizaldiak dena euskaraz egiten zuen.
‎Horregatik esaten du rapsoda ona dela, paregabea: Homeroz hain ederrak diren pentsamenduen egile bezala, homeridek urrezko koroaz koroatzea merezi duela uste du lonek. Eta Sokratesen galderak erantzuterako orduan, bere azalpen gaitasunak Homero bakarrik azal dezakeela argi uzten du lonek.
‎Baina beti ere idolo bat. Maite duela uste du. Baina uste hutsala; maitatu, maitagogoaren, maitagogoren baten —edo askoren— gogoko dena bakarrik maita daiteke.
‎" Alua... paripé... alua". Esanahi ezkutu, kabalistiko, magiko, tantrikoa agian, suposatzen zitzaien hitzei (egia esan, ez dakit zergatik egozten zitzaien inolako zentzurik burua joaniko baten hitzei, baina gure artean beti horrela izan denez, eta zoroen hitzek, orakuluarenak bailiran, esanahi sakona dutela uste izan denez, logikoa zela iritzi nion), inork atzeman ez, baina hermeneutika saio luzeak eragin zituen esanahia, nahiz behin betiko ondoriorik ateratzea ezinezkoa gertatu. Ofizialtasunik gabeko iritzi ezkor eta zabaldu baten arabera, Kolko Mitxoletaren hitzak etsipenezkoak ziren," Elemenia Nebrijana" talde higuingarriko elementurik preklaroenek sorrarazia.
2002
‎Erabaki gogorra, beste herri batean hutsetik hasi behar duenarentzat. «Nik idealista izaten jarraitzen dut» dio Claudiak, «bakoitzak bere lurraren alde borrokatu behar duela uste dut. Argentinaren alde ekarpenen bat egitea gustatuko litzaidake, baina seme alabak ditut eta haien alde borrokatu behar dut».
‎Ziur aski Diktadura Militarraren garaiko beldurraren ondoren argentinarrak kalera irten ziren lehen aldia izan zelako. Eta Argentinako politikoen zein gizartearen errua aipatu dituzte orain artean, baina nazioarteko interesek ere eragina dutela uste du Ceciliak. Argentinari horrenbeste diru ez zaiola, besterik gabe eman behar dio.
‎Erromeria Eguna. " Urtean zehar ekitaldi ugari antolatzen ditugu, baina jendea ikusle moduan gozatu arazteaz gain, eredu bultzatu behar genituela uste genuen; hala herri dantzei bultzada bat eman eta haien inguruko festa handi bat antolatzea pentsatu genuen", diote Juantxo Maya eta Xabier Bengoetxea antolakuntza batzordeko kideek. " Izan ere jarraitzen dute herri dantzak euskal herritar ororen hondasuna dira, eta oraindik ere horiekin gozatzeko aukera badagoela uste dugu, horrelako jaialdiekin bultzadatxo bat eman diezaiekegula".
‎Gure asmoa ez zen proposamen hau une honetan kaleratzea, nahiz eta jakin sindikatu barruan hedapen zabala zuenez ezagutzera ematea normala zela. Fase honetan, gure asmoa, batez ere, barruko eztabaida eta hausnarketa sendotzea zen, proposamen honetan dauden ardatzek sindikatuaren hurrengo urteetako lanaren norabidea adierazi behar dutela uste dugulako. Horrek sindikatuko egitura guztiek ideia hauek bereganatzea eskatzen du.
‎Bigarrenik," herriko hizkerak" aipatu behar ditugu. Egitasmo honen oinarri sendoa izanik, badut uste lan handia dugun egiteko (eta hala ari dira hainbat eskualdetan) aprobetxagarri den oro hartu eta euskara batuan txerta dezagun. Hankak lurrean ditugula egin dugu lan, sentimentalismoak eta euskaldunok hain geurea dugun txokokeriarako joera bazter utzirik.
‎PPk eta PSOEk nagusitasuna duten erakundeetan nahiko argi dago talde gisa jarduteko oztopo handiak izango dituzuela. Eusko Legebiltzarrean zer gertatuko da zuen ustez?
‎J. L. Alvarez Enparantza" Txillardegi" (1929) euskal kulturako pertsonaia nekaezina dugu,, ETAren fundatzaileetako bat eta unibertsitate irakaslea duela oso gutxi arte; intelektualak bere garaiko gorabehera historikoekin engaiatu behar duela uste izan du beti. Bere bibliografia oparoak arlo ugaritako lanak biltzen ditu, hala nola, fonologiari buruzko lanak, eta saiakera liburu ezagunak:
‎Guztiak dute zure bearra, baita ez dakitenak ere; ta ez dakitenek, dakiten aiek baiño areago. Gose danak, ogibilla ari dela uste du, ta zure gosez baitago egon; egarri danak, ura opa duala uste du, baiña zure egarri da; geisoa, osasuna irrikitzen duala ta dago, baiña aren gaitza zure jabe ez izatean datza.
‎Alkhi gagoz, erran zuen Sokratek; zuk diozunez uste dut. Bainan, erran iezadazu, ¿ ahantzekoaren eidea, batetik eta bertze eidea zehierra bertzetik, biok batetan izan litekezela ez ahal duzu uste. Eta eidea biok izanik, haien aldedun edo zathi garela ni, zu eta anhitzkhoi derizkiegun bertze gauza guztiak?
‎Labur erran: gauzaren bat badela, eztela ala nolabaiteko aldakuntza ukhan duela uste duzunean, berekiko eta bertze gauzeekiko ere zer gerthatuko zaion aztertu behar duzu, eta bakhoitzarekiko edo guztiekiko; hori eginez geroz, bertze gauzak aztertuaz, berekiko eta edozein bertze gauzekiko, gauzok badirela ala idurimenean sorthuak direla. Bakhar bakharrik hunelaxe dezakezu osokiro ihardun eta egia argiroki ebatzi.
‎Atsekabea, mingostasuna duten uneek ere bizi eta jasan behar ditugula uste izan nuen, ordea. Noraezekoa, mundu honetan beheraldiak eta bihotzil liparrak guk garaitu beharra.
‎Izan ere, zutitzearen disfuntzioak konponbiderik ez duela uste izatea ere uste okerra da.
‎Laguntzarik behar ez dugun ustearekin, oraingo hau gainditzeko gai izango garela uste izaten dugu eta lasaitu eta denbora hartzea besterik ez dugula behar.
‎Akats arrunta izaten da belarri txarra dugula uste izatea eta arazo horrek eragotzi egingo digula kantatzea edo musika tresna bat jotzea.
‎Ekimenaren funtsa, kultura eta gizarte izaerako auziakbazter utzita, azpiegiturei eta garraioari lotutako jarduera logistikoen metaketanoinarritzen da. Hori dela eta, hainbat eta hainbat kritika jaso ditu desoreka sozialeta espazialak aregotuko lituzkeela uste dutenengandik.
‎Bagaude zenbait eragile (ikasle nahiz irakasle) egituraketa beste era bateraegon behar lukeela uste dugunok. Gaur egungo egituraketak, gehienez ere, lerro. handienaren, erdal lerroaren?
‎«Euskal Herriosora (sic) hedatzen den barrutia. Ez dut uste gutiago onhar dezakegunik etagutiagorekin kontenta daitekeenak ez du, nik uste, gure herriaren alde jokatzen»4.Garai hartan Udako Euskal Unibertsitateko agiri batek ere ondokoa zehaztu zuen: «UEUk, beraz, Euskal Unibertsitatearen aldeko burrukan lehen eta derrigorrezkourrats bezala zerauk kontsideratzen ditu: Unibertsital Barruti bakarra eta EuskalHerriko Unibertsitatea»3.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 3.454 (22,74)
Lehen forma
duela 623 (4,10)
dut 330 (2,17)
dutela 326 (2,15)
dugula 173 (1,14)
zuela 173 (1,14)
zuen 157 (1,03)
Zuen 143 (0,94)
dudala 124 (0,82)
dituela 122 (0,80)
nuela 80 (0,53)
duzula 77 (0,51)
dituztela 67 (0,44)
zutela 58 (0,38)
zenuela 50 (0,33)
duen 46 (0,30)
genuela 37 (0,24)
du 36 (0,24)
ditugula 34 (0,22)
duzu 33 (0,22)
badut 32 (0,21)
dugu 31 (0,20)
baduela 30 (0,20)
zituela 29 (0,19)
Badut 28 (0,18)
duelako 28 (0,18)
dituen 25 (0,16)
duten 25 (0,16)
dituzten 23 (0,15)
ditudala 22 (0,14)
badutela 20 (0,13)
nituela 16 (0,11)
lukeela 15 (0,10)
dute 14 (0,09)
duzuela 13 (0,09)
zuten 13 (0,09)
zituen 12 (0,08)
dituzula 11 (0,07)
ninduela 11 (0,07)
dituztenek 10 (0,07)
genituela 10 (0,07)
genukeela 10 (0,07)
baitut 9 (0,06)
ditugun 9 (0,06)
dugun 9 (0,06)
genuen 9 (0,06)
luketela 9 (0,06)
Badugu 8 (0,05)
nauela 8 (0,05)
zituztela 8 (0,05)
zituzten 8 (0,05)
badugula 7 (0,05)
dutelako 7 (0,05)
ninduzula 7 (0,05)
zenituela 7 (0,05)
zuelako 7 (0,05)
dugulako 6 (0,04)
huela 6 (0,04)
nuelako 6 (0,04)
zaitudala 6 (0,04)
badituela 5 (0,03)
badugu 5 (0,03)
banuela 5 (0,03)
bazutela 5 (0,03)
baditugula 4 (0,03)
badudala 4 (0,03)
duala 4 (0,03)
duenaren 4 (0,03)
duk 4 (0,03)
genituzkeela 4 (0,03)
lituzkeela 4 (0,03)
nituen 4 (0,03)
zaituela 4 (0,03)
zenukeela 4 (0,03)
badu 3 (0,02)
baitute 3 (0,02)
bazuela 3 (0,02)
dutenek 3 (0,02)
duzue 3 (0,02)
genituen 3 (0,02)
gintuela 3 (0,02)
lituzketela 3 (0,02)
nukeela 3 (0,02)
zenutela 3 (0,02)
zutelako 3 (0,02)
Duela 2 (0,01)
badituztela 2 (0,01)
baduzula 2 (0,01)
baitugu 2 (0,01)
bazituela 2 (0,01)
ditudan 2 (0,01)
dituelako 2 (0,01)
dituztelako 2 (0,01)
dudalako 2 (0,01)
dutenaren 2 (0,01)
dutenen 2 (0,01)
genuke 2 (0,01)
hinduela 2 (0,01)
luke 2 (0,01)
nauzula 2 (0,01)
nituelako 2 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 545 (3,59)
Berria 533 (3,51)
Open Data Euskadi 308 (2,03)
Consumer 184 (1,21)
Argia 173 (1,14)
UEU 136 (0,90)
Alberdania 129 (0,85)
Pamiela 124 (0,82)
Ikaselkar 115 (0,76)
EITB - Sarea 101 (0,66)
Susa 92 (0,61)
Booktegi 85 (0,56)
Goenkale 71 (0,47)
Karmel Argitaletxea 64 (0,42)
Jakin 49 (0,32)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 48 (0,32)
goiena.eus 46 (0,30)
Hitza 46 (0,30)
Uztaro 39 (0,26)
Euskaltzaindia - Liburuak 37 (0,24)
Uztarria 35 (0,23)
Labayru 32 (0,21)
Maiatz liburuak 30 (0,20)
Urola kostako GUKA 28 (0,18)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 24 (0,16)
Anboto 24 (0,16)
aiurri.eus 20 (0,13)
Deustuko Unibertsitatea 19 (0,13)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 19 (0,13)
erran.eus 19 (0,13)
hiruka 18 (0,12)
Jakin liburuak 18 (0,12)
Txintxarri 16 (0,11)
LANEKI 15 (0,10)
Karkara 15 (0,10)
ETB serieak 14 (0,09)
Zarauzko hitza 14 (0,09)
Guaixe 12 (0,08)
Herria - Euskal astekaria 12 (0,08)
Karmel aldizkaria 11 (0,07)
aiaraldea.eus 11 (0,07)
Maxixatzen 11 (0,07)
Erlea 9 (0,06)
alea.eus 9 (0,06)
Euskaltzaindia - EHU 8 (0,05)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
barren.eus 8 (0,05)
Noaua 8 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 8 (0,05)
HABE 6 (0,04)
Euskalerria irratia 6 (0,04)
ETB marrazki bizidunak 4 (0,03)
uriola.eus 4 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Osagaiz 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
aikor.eus 3 (0,02)
plaentxia.eus 3 (0,02)
IVAP 2 (0,01)
Chiloé 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Antxeta irratia 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
JADO aldizkaria 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan uste ukan 1.871 (12,32)
ukan uste nu 143 (0,94)
ukan uste on 32 (0,21)
ukan uste al 19 (0,13)
ukan uste oso 17 (0,11)
ukan uste egoki 16 (0,11)
ukan uste hori 16 (0,11)
ukan uste oker 14 (0,09)
ukan uste baino 13 (0,09)
ukan uste erraz 11 (0,07)
ukan uste sendo 11 (0,07)
ukan uste txar 11 (0,07)
ukan uste bezain 10 (0,07)
ukan uste ez 10 (0,07)
ukan uste zer 10 (0,07)
ukan uste zail 8 (0,05)
ukan uste inor 7 (0,05)
ukan uste ni 7 (0,05)
ukan uste handi 6 (0,04)
ukan uste onik 6 (0,04)
ukan uste zein 6 (0,04)
ukan uste abiatu 5 (0,03)
ukan uste bainu 5 (0,03)
ukan uste baita 5 (0,03)
ukan uste bakar 5 (0,03)
ukan uste hau 5 (0,03)
ukan uste jainko 5 (0,03)
ukan uste azkar 4 (0,03)
ukan uste bada 4 (0,03)
ukan uste bera 4 (0,03)
ukan uste bi 4 (0,03)
ukan uste bozkatu 4 (0,03)
ukan uste eder 4 (0,03)
ukan uste garrantzitsu 4 (0,03)
ukan uste gu 4 (0,03)
ukan uste hobe 4 (0,03)
ukan uste publiko 4 (0,03)
ukan uste ustel 4 (0,03)
ukan uste arriskutsu 3 (0,02)
ukan uste asko 3 (0,02)
ukan uste beharrezko 3 (0,02)
ukan uste beste 3 (0,02)
ukan uste eragin 3 (0,02)
ukan uste ere 3 (0,02)
ukan uste ergel 3 (0,02)
ukan uste euskara 3 (0,02)
ukan uste gauza 3 (0,02)
ukan uste gogor 3 (0,02)
ukan uste haiek 3 (0,02)
ukan uste hizkuntza 3 (0,02)
ukan uste mesedegarri 3 (0,02)
ukan uste sendotu 3 (0,02)
ukan uste zuzen 3 (0,02)
ukan uste ahal 2 (0,01)
ukan uste apropos 2 (0,01)
ukan uste arazo 2 (0,01)
ukan uste baldin 2 (0,01)
ukan uste beldurti 2 (0,01)
ukan uste berezi 2 (0,01)
ukan uste bertze 2 (0,01)
ukan uste beti 2 (0,01)
ukan uste bilduma 2 (0,01)
ukan uste delako 2 (0,01)
ukan uste demokratiko 2 (0,01)
ukan uste egunerokotasun 2 (0,01)
ukan uste epaile 2 (0,01)
ukan uste erabakigarri 2 (0,01)
ukan uste erasotzaile 2 (0,01)
ukan uste erlazio 2 (0,01)
ukan uste esan 2 (0,01)
ukan uste ezan 2 (0,01)
ukan uste ezer 2 (0,01)
ukan uste ezkor 2 (0,01)
ukan uste faborito 2 (0,01)
ukan uste faltsu 2 (0,01)
ukan uste fidagarri 2 (0,01)
ukan uste gehiegi 2 (0,01)
ukan uste gehien 2 (0,01)
ukan uste gerrazale 2 (0,01)
ukan uste gizarte 2 (0,01)
ukan uste gorri 2 (0,01)
ukan uste hain 2 (0,01)
ukan uste hainbeste 2 (0,01)
ukan uste helburu 2 (0,01)
ukan uste hiltzaile 2 (0,01)
ukan uste horrela 2 (0,01)
ukan uste ikertu 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia