Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.986

2000
‎Datozen urteotan jauzi berritzailea emateko prestatzen ari da, beraz, Euskalduntze Alfabetatze Koordinakundea. Eta hori dute gogoan bertako arduradunek, Garzon epaileak berriro haien aurkako erasoa jo duenean. " Ez nau kezkatzen", dio Erramun Osak," guk ez baitugu ezer ezkutatzeko".
‎Hitz egin dezagun irakurleetaz. Idaztean irakurle tiporen bat al duzue gogoan. Horrek baldintzatzen al zaituzte?
‎Bere haurtzaro eta gaztaroko kontuak ekarri ditu liburu honetara: sare konpontzaileak kantuan aritzen zirenekoa, sagardotegien inguruko gorabeherak, ahoz aho zabaltzen ziren sorginkeria kontu bitxiak, artazuritzaileen pasadizoak... gaur egungo Ondarroan, neurri batean, galdurik dagoena ekartzen du gogora Basterretxeak. Bere oroitzapenak prosan jaso ditu batzuetan liburuaren egileak, baina beste askotan bertsoa erabili du horretarako.
‎PP alderdiak bere estrategia guztia aldatu zuen, baita abertzaletasunaren aurkako eraso bortitza hasi ere. ETAk su etena haustea erabaki zuenean, orduko gobernuaren Josep Pique bozeramaileak esan zuena dut gogoan: " ETAren treguaren amaiera gobernu honek eraman' eragozpen estrategia' ren ondorio zuzena da".
‎Eskiularrek aspaldi zuten gogoan pastoral bat jokatzea. Suertez, enekin egin nahi zuten, 2.000 urtean egin ere.
‎Inprimaturikoliburuetan, lexikoan ez, berak ematen dituen arrazoiengatik,. Esanbatzucimini ditut gogo bagaric, gueureEusqueracoverbeetanausi, maite, zaar, gaztetu, gozo, prestu, ugarira gueureerruz, ervestetietorrijac(...)?, bainagainerakoanformajantziak, jasoakerabiltzenahalegintzendelaargidago. Halaere, FraiBartolomebezalakoeuskaldunpetobatinahitaezitzuribeharherrikoeuskararen gauzatxobatzuk.Honelakoakdira, esaterako, sinkopaegineznahizbokal artekokontsonanterenbatgalduzdatozenformak: bagoz, baqui, zaatia, ezautu, illaineco...
‎Hirugarren lana Ludger Mees ek idatzia da; Lenin eta Alemania du titulutzat.Autoreak Alemania berria du gogoan bere lerroak idaztean. Iritzi tankerako artikuluaberau ere.
‎Pasatu denmendeko bigarren erditik aurrera, kezka berria edota kezka zaharra indar berrizagertu da filosofian. Akademian alarmak jo du, baina, alarma honen aztarnak ulertzeko orduan, desberdintasun erabakigarri bat egonen da eztabaidagune iberiarreramugatu ala beste marko batera zabaltzearen arabera1 Gaur egun pentsalari askok ezdituzte jadanik hain gogoko guk, abertzaleok, ditugun gogo iraultzaileak. Ez omenzaizkie iruditzen ez moderno, ez nahiko postmoderno, ez iraultzaile eta gutxiagoaskatzaile.
‎Erregimen Zaharreko pasadizo ezagunetara gabe (esaterako, Kalahorrako Sinodalak ditut gogoan), 1885eko Sinodo Arauek tradizio zaharrari eutsi zioten, eta bidehorretatik zetorren. Eusko Pizkundeko planteamolde berriak ere tarteko zirela. Gotzaindegiaren beraren eta, ondorioz, apaiz diozesitarren hizkuntz politika eliztarzahar eta berritua. Hor, berez, ez zegoen artean geroagoko politika, separatistarik?, gatazka berezirik gabeko eliz tradizio heldua baizik.
‎–Informazio iturriak, egia esan, gertakariak beraiek dira, edo gertakarietako protagonistak?. Azken hau ere hagitz zabala izan arren, zer pentsatu eman behar digu, edozein kazetarik beti eduki behar baitu gogoan protagonisten hitzak lortzea, protagonista bera elkarrizketatzea edota gertakariak izan diren lekuaren irudiak eta argazkiak kausitzea; zeregin hau guztiz garrantzizkoa da, era horretan informazioa gertu gertutik eskaintzen baitiegu entzuleei.
‎Informazio sorburu ditugunez gero, irratilari berriemaileek beti eduki behar dute gogoan albiste agentziak informazioaren oinarri eta hastapena direla. Abiaburu direnez gero, informazio horiek janztea ere komeni da apur bat baino ez bada ere.
‎Entzuleria: entzuleak eduki behar ditugu gogoan albisteak egiteko orduan, nork entzungo dituen alegia.
‎Deskodifikazioa bat batekoa dela kontuan hartzen badugu, entzuleari ahalegintxo bat eskatuko genioke, entzuleak beti emango ez digun mesedea, alegia. Beste erremediorik ez badago, ondorengoa eduki behar dugu gogoan: –zenbat eta hitz gutxiago, hobeto?.
‎Hiritar euskaldun anitzek ukan dute hamarkada hauetan irratiaren informazio izaeraren esperientzia zuzena; gainera, esperientzia hori, zenbaitetan, transmititzen den gertakari informatiboarekin bat egiteraino iritsi da. Kasu horietan, une informatiboa gure barne muineraino sartzen da, aldez edo moldez hedabidearen bitartekotza teknikoa bigarren planoan zeharo ostendurik geratuz (gutako askok dugu gogoan Tejero koronel espainiarraren estatu kolpe ahaleginaren irrati emanaldia, zuzenean egin zena).
‎104 Historiaren irakaskuntzak duen gogo komuna sortzeko helburua lortu nahian, guztiz barregarriak diren adibideak aipa daitezke; adibidez, kolonietako haurrei honako hau irakastea: –nos ancêtres les Gaulois...?.
‎Txema sukaldera joan zen, une hartan hutsik zegoelako eta ez zuelako gogorik ordenagailuko pantailan azalduko zitzaizkion hitzak (eta gutxiago hitz horiek sortuko zioten ohiko zirrara) inorekin konpartitzeko. Jakinda, gainera, Eiderren krudelkeria ikaragarria ari zela izaten, eta horren ondorioz Txema sarritan hasten zitzaiola maldizioka neskalagunari, mekauenka hormak eta mahaiak kolpatuz.
‎Eta barruan sortzen ari zaidan pertsonatxo hau, berriz... Izan dezakedan eta lagunik onena nirekin batera daukat, eta ez dut gogorik komunetik behera botatzeko.
‎Gelatik kanporat jalgi nintzenean, euria ari zuen gogotik. Eta nik ez dakit zergatik, baina, etxean geratu beharrean, nola bainengoen arrai eta neure gogara, hala, euripean ibiltzen hasi nintzen eta aitzina egin nuen, putzu bat zegoen tokiraino, non jauzika hasi bainintzen, plisti plasta eta plisti plasta, arraitasunak eta plazentziak horditurik banengo bezala...
‎Eta osabak Leyden zuen gogoan, eta Galileoren Discorsi ak zituen gogoan, eta segidan erran zuen:
‎Eta osabak Leyden zuen gogoan, eta Galileoren Discorsi ak zituen gogoan, eta segidan erran zuen:
‎Eta hondarrean hauxe baizik ez diat erranen: hihaurk erabakitzen ez baduk gogoz heure bizitza, bizitzak erabakiko hau hi, gogoz bertzerat".
‎Nik, ordea, Pisako kaleetan aurkitu neskatxa hura nuen gogoan: aingeru baten aurpegia zuen, baina zangobakarra zen eta makulu baten gainean zebilen.
‎Baina, osaba haserre bazegoen ere, ni, aldiz, liluraturik nengoen etxerat etorri zitzaigun jende harekin; eta jende handi haren dohainak eta balentriak nituen gogoan, etxean mila aldiz adituak: haien moduak eta haien presentzia; haien dantza egiteko dotorezia eta haien ezpata manaiatzeko trebetasuna, haien balentasuna eta haien ausartzia, bai ehizarat zihoazenean eta bai gerlarat...
‎Eta gau eta egun tormentatu izan ninduèn tiranoaren boza isildu behar nuen, neure kontzientziaz hain denbora luzez jabetu zen tiranoarena, hau bekatu da eta guztia da bekatu, Beati qui se castraverunt propter regnum Dei... 21 Ez! Zeren ez bainuen iragana jada sostengu eta eskutoki, baina iraganarekiko haustura, eta zeren haustura hartan aitzina egin nahi bainuen, eta hartarako nuen gogo, hartarako borondate.
‎Ez nian inoiz amestuko horren bihozberak zinetenik! Zer duzue gogoan niretako: artxibora bidali, paper eta argazki zaharren hautsa harrotzera, edo, bertzerik gabe, ostiko bat potroetan eta karrikara, egindako zerbitzuen esker onez?
‎Ez dut aise konprenitzen zenbaiten seta, nerabezaroari eta gaztaroari giza denboraren garairik anarkiko eta aurreiritzi gabeenak irizteko. Neureak, bederen, lege eta erregelaz beterik ditut gogoan. Zer jantz, non josta, norekin eta nola mintza... hori guztia hagitzez ere arautuagoa genuen duela hogei urte orain baino.
‎Noizbait plan bat ere bururatu zitzaigun: nahiz eta elkarrekin bizitzen jarraitu, etxeetan banandu egin ginela esango genuen (bakarren batek etxera deituz gero, bakoitzak bere telefono linea izatea ere pentsatu genuen), hartara ez baikenuen gogoz kontrako konpromisoetara joan, ez asteburuetan, ez ospakizun berezietara; hartara bakoitza bere gisara eta nahi bezala, nahi zuenarekin ibili ahal izango baitzen. Eta orain, familiarekiko harreman horri nolabaiteko tamaina hartua genionean, gutxien espero nuenean, hara non banandu egin garen, zinez, edo banantzekotan gauden, zinez, edo.....
‎Isilpeko eragozpena, ustekabeko gertaera,... horrek desegiten du haien aurrearreta; horretan, alabaina, guraria, itxura eta ezkontzaren izena saritzen dira; gutxiago ederresten da seme alabak zer diren, guraso horiek euren ondorengoentzat duten gogoa eta nahia baino.
‎Erromako azken legeek, Justinianoren Bildumara ekarritako horiek, onuragarritasun eta ekitate naturalean dute gogoa. Aita amaren oinordetza, zati berdinetan dagokie seme alaba guztiei, sexu bereizketarik gabe; horiek ezean, senide hurbilekoenei.
‎Egun galduak ditut gogoan
2001
‎Ikusmoldeak ikusmolde, Pasaiako nahiz Castroko traineruak dituzte gogoan oriotar hauek. Koxtapeko «Erreka» eta Castroko «La Marinera».
‎Honen erdian eskailera batzuetatik Ercilla dorre gotikora iristen gara. Alonso Ercilla poetaren sendia du gogoan dorre honek. Orain Arrantzaleen Museoa dugu.
‎Joan berri zen gizona eta hark eginikoak ekarri nahi zituzten gogora. " Agur, Joxe!" esaten zion" eziñaren itomenez leertu" beharrean," itxaropen zirrindari" eutsi nahirik zebilen Etxaniztar Nemesiok.
‎1 Irakasleak ikaslea epe luzera autonomo bihurtzea lortu behar luke, idatzizkotestuen aurrean irakaslearekiko zein hiztegiarekiko menpekotasunik sortu gabe.Autonomizatze prozesu honetan zenbait helburu ditugu gogoan, hala nola, irakur helburuaren araberako irakurketa mota egiten trebatzea, irakurketarenauto erregulazioa egiten trebatzea, gaiaren eta informazioaren garapena atzematea, testuaren ezaugarri pragmatikoak (testu era, testuaren funtzioa, asmokomunikatiboa...) atzematea, testuaren makroegitura igartzea, irakurketakritikoa bultzatzea, etab.
‎Nik ere badut gogoa, onartu du Tasiok, baina ez dago horren azkar joan beharrik. Jode.
‎Eta koadroez pentsatzen hurbildu zen Abenidara eta ez zen musikarik entzuten. Koadroak zituen gogoan, baina burmuinaren zati bat ondo konturatzen zen beranduegi zela eta ez zela musikarik entzuten eta harrezkero etxean egongo zela Marcos. Aztoratu egin zen Roma, beraz, lurrean gitarra ikusi zuenean eta gitarraren ondoan, belauniko, Marcos, liburu bat eskuetan.
‎Lucasek euriari bezala begiratzen zien biei eta sitsak zituen gogoan. Sitsek ez zuten sekula eztabaidatzen, ezta erlojuetako kukuek ere.
‎Marcos gelan ari zen idazten eta Lucas zuen gogoan; nola garbitu zizkion oinak eta atzazalak moztu. Eta atzazal bakoitzeko gerran ezagutu zuen hiri bat esaten zuen Lucasek eta ondoan lagunen izenak:
‎Oparia zuen gogoan Marcosek gosaldu bitartean. Romak ere zerbait zeukan sabelean.
‎Mariak gaztetako lehen irakurraldiak zituen gogoan, maistra egin ondoren, nolako liburu bitxiak baina ze ederrak, gerra aurretik oraindik, baina gerra ostean gehiago. Gobernuak esaten zuen ezin zirela irakurri.
‎Egundo ez zuen euritakoa gobernatzeko trebeziarik izan. Arkupeko eskaileretan gora, Lucas zuen gogoan: zenbat kostatzen zitzaizkion eskailera horiek, egunean egunean gehiago eta, agian, horregatik zituela hain gogoko mendiak, Shisha Pangma eta.
‎Kafe ezkonduari zurrutada eman zion agureak. Baina antzinako ore hotzean genuen gogoa.
‎‘Zer duzu gogoan? ’
‎Hiz  kuntzalaritza eta euskal literaturari buruzko ikuspegia; euskara batuaren aldeko apustua; eztabaida soziolinguistikoaren plazan parte eraginkorra hartu izana... Bizilegezko hizkuntza nahi zuen baten filosofiaren ispilua da Mitxelenak alor horietan guztietan jokatu zuen papera, eta Pedro Migel Etxenikek filosofia horixe zuen gogoan Mitxelenaren aipua hizpidera ekarri zuenean ere: " Gure herriak herri artean bere tokia behar duen bezala, gure hizkuntzak ere berea aurkitu behar du hizkuntza artean...".
‎Hala kantez orhoiturik, maiz zituzten gogoan.
‎Txile sutu duten tankeak ez ziren ez arrotzak ez atzerrikoak, ez dira inondik sartu Txilen. Badugu gogoan zaharrago garenok, hots," klasikook", hangoekin antz eta eite gehiago duen gertakaririk.
‎Gogorregi ari izan garela, eta guretarren kontra. Ba omen dirudi idazleak, bulartu beharrean, atzerarazi nahi genituzkeela gogoa galaraziz.
‎1998ko irailaren 13an, Fernando Savaterrek Luis MariMujika ren artikulua eta ETAren azalpena ditu gogoan. Euskararen inposaketaren eta ideologizazioaren aurka ageri dana gusi ki.
‎2. Aita Larramendik eta beste hainbatek egiten zuten bezala, nik ere, euskaraz ari garela kontuan hartuta, euskarazko iraku rlea rentzat idatziko dut galdera honen erantzuna. Hots, bestelako kontuak aipatuko nituzke erdaraz ari banintz, baina lerroon irakurlea euskaraduna ez ezikJaki nekoir akurle dela jakinik, ez dut gogorik kanpoko etsaiaren gaiztakeria salatuz autokonplazentziazko jarduna osatzeko. Aurreko galderan azaldu dudanaren ildotik, uste dut etxe barruan ere (euskararen barruan ere, alegia), badugula zer zaindu eta zer zuzendua aski.
‎Filosofia batzuek pertsona zeharo naturaz haraindiko izaki bihurtuz arazoa sinplifikatu dute, baina orduan giza izaeraren dimentsio zeharo berehalako eta agerikoak bazterrean uzten dituzte, hala nola, bere izaera biologikoa. Bestelako ikuspegi batzuek pertsona argi eta garbi inguruko izakien artean kokatzen dute, eboluzionista eta ekologistek kasu; baina honela ez digute beste izakiekiko gizakiek dituzten ezberdintasunak edo pertsonak bere burua ezagutzeko duen gogo indartsuaren zergatia azaltzen laguntzen.
‎Eta onestezina da filosofiak neurtu behar duela gizakia. Hau da, adimenak neurtu behar duela gogoa. Gogoa da, berriz esan, jaun, arbitro, epaile, erantzule bakarra.
‎Eta elkarrekiko irakasle eta ikasle garela. Bestalde, nik zera eduki behar dut gogoan —aurrerago azalduko dugu hau— bestearen egia bere gogoko denez, baita ere nire gogoko dela eta izan behar duela. Eta nirea berarentzat, berdin.
‎Sasi egiak, sasi ederrak, sasi ongiak jota eta menperatuta izaten garela aldi askotan. Lehenago ukitu dugu puntu hau ere, informazioa jaso eta epaitu behar duen gogoa mugatua dela erakutsiz. Gogoaren mugak gorabeheratsuak dira, bai norberagan gaien arabera, baita ere gizakitik gizakira.
‎Nigandik at daudenen artean erabateko aldea dago maitagogo direnen eta gogogabeko direnen artean. Maitagogo ez direnek ez dute gogorik, ez dira maitale. Beraz ez eta ezagule, ez eta aske.
‎San Ignaciok ez ditu gogoa eta bere ahalmenak kontzeptuz bereizten; baina praktikan, aldiz, gogoa, gizakia, bere nahimenaren eta adimenaren jaun dela, desberdina dela eta biak bere esanera (gogoarena) erabil ditzakeela eta behar dituela erakusten digu.
‎Zientzia, filosofia, jakituria guztiak, gizakiaren izaeran biltzen dira. Beraz, gizakia aipatuz ona, ederra, egia aipatzen dugula eduki behar dugu gogoan, kosmos osoko ezer uzteke. Maitakizunak gizakiak gizaki denez ekintza sail eta modu guztietan burutu ditzakeen egiteak dira.
‎Maitariak maitajarduna aldi eta eremu guztietara zabaltzea du gogo. ‘Arilaria’ da, ase ezinik.
‎Bilkura hasi aitzin, ostatu zoko hartara gonbidatu ninduzun kafe baten edatera. Ez nuen gogorik baina hala ere, hotzak gatibatzen zuen ostatuan zure hatzetarik sartu nintzen. Kafeak noski zainak inarrosi zizkidan, oilo larrua denetan hedatuz; zure mintzamoldeak halaber.
‎Martxo gauetako eztitasunak gatibatzen ninduen eta treneko billete bat erosi behar nuela gogoan sartu zitzaidan, beti hobe sentitzen nintzelako noranahiko billete bat sakelan. Errabia hori zerk hazi zidan ez nekien, hor Oxkaxe gainean:
‎Goizeko bietan alabaina, bilkuratik etxerakoan, gasnaz itsuski ase nintzen. Arrats apalerako beste hitzordu bat iragarria zitzaidan eta ez nuen espantu egitekorik, eguna ahal bezainbat kasu eginez pasatzekoa nuela gogoan atxikiz. Hargatik, gerezitzeak lili eta apirileko aire eztia zela kausa, mehatxatua sentitzen nintzen.
‎Ia sumakabean erran nahi nuen. Jende guzia, emakume jendea batez ere, jo eta kea aritu baitzen, egiteko bakarra zutela gogoan: gure ezkontza.
‎Lurrean eseri eta begiak itxi nituen. Putetxeko egunak nituen gogoan. Nola, lehendabiziko aldiz akaso, zoriona bete betean dastatu nuen.
2002
‎kapitalaren interesek guztiz kontrolaturiko mundu baten aukerari aurre egitea. Guztiok ditugu gogoan haren ekintza gogoangarrienak, Seattle, Washington, Praga, Genoa eta beste hainbat hiritan egindako protestaldi jendetsuengatik.
‎Halaber, orain dela bi urte Euskararen Lege berri baten helburuarekin bildu zituzten 48.000 sinadura ekarri nahi ditu gogora Oinarriak ek. " Sinadura hauek guztiak sostengu gisara hartuz lege berri bat eztabaidatu nahi izan genuen Nafarroako Foru Parlamentuan, baina ez zen honetarako aukerarik egon", gogoratzen du Joxe Aldasorok.
‎Maratoia egiten ari naizelarik, gogoeta horiek etorri zaizkit burura eta, bide batez, hasieran arrapaladan segitu ezinezko abiadan irtendakoak ditut gogoan, horiek, ordea, aspaldi utzi nituen kamino bazterrean. Orain, kilometro dezente egin ditudanean, euskararen bilakaera eta berreskurapenerako erritmoa bizkortu dezadan erregu egin didate.
‎Paretak margo zaharkituaz estaliak, lau mahaitxo beren aulkiekin, barra txiki bat, eta txorizo eta urdai zatiak gantxoetatik zintzilik. Kanpoan euria ari du gogotik. Etxekoandrea agertu da eta bi kafesne eskatu dizkiogu.
‎Tabuak hauste horretan, dena den, bere ausardiari garrantzia kenduz bezala, beste kasu bat dut gogoan, Jon Salaberrirena; HIESa, hura bai tabua, artean mamu izendaezintzat genuen garaian, bere burua kutsatutzat aitortu eta azaldu zuen herrikidearena, arrasatearra hura ere. Salaberri izan zen, egia da, HIESaren inguru honetako lehen aurpegia.
‎Eta Barojaz ari garenez, haren euskaratzaileetako bat ekarri nahi genuke gogora. Jon Etxaide (1920) idazleaz ari gara, Las inquietudes de Shanti Andia itzuli baitzuen 1959an.
‎Itz auek bakarrik ditut gogoan, eta oraintxen esango.
‎zenbait kate eta zilbor heste hautsibeharrean dagoela, jaio gura baldin badu, jaiotzea nahi baldin badugu. Hautsibeharreko kateen artean, bi ekarri gura nituzke gogora; honako hauek: gorpuzteerakundetzearena bata (ez dakit hautsi beharreko lehena berau ote den) eta askatzeburujabetzearena bestea (ez dakit, halaber, honek atzetik etorri behar ote lukeen).
‎Jakina, izena duena bada, esan ohi dugu euskaldunok, baina izena duen horrek existentzia objektibagarria eta funtzionala edo fikziozkoa izan ditzake. Mahaia esaten dugunean, objektu erreala ordezkatu ohi dugu, normalean, lau hankaren gainean horizontala den gainazala erakusten duen altzaria?; etorri diogunean, gizakiak egin dezakeen funtzioa dugu gogoan, leku batetik besterainoko desplazamendua bat ohi dena?; bihar esatean, oraindino jaiotzeke dagoena daukagu gogoan, denboraren neurketa kronologikoan, oraindik ikuskizun dena, existentziarik ez duena, ikusgaia ez duena; baina hor dago, nola gure buruan hala besteenetan?.
‎Gaur egun, pertsuasioaz berba egiten dugunean, hauxe dugu gogoan: publikoaren konportamoldea aldarazteko egiten den komunikazio publikoaren erabilpen partikularra; berbek legez, irudiak eta musikak ere badute beren lekua baliabide pertsuasiboen parnasoan.
‎Zinema, telebista, irratia? komunikazio sistema horiek guztiek produzitzen duten komunikazio globalizatua eta mundializatu hori dugu gogoan, hartzailea kontsumitzaile bilakatzen duena.
‎Hiru esaldi ekarri gura nituzke gogora atal honen amaierarako. Hirurak dute ilusioa mintzagai eta gure inguruko hiztegi arau-emaileetan aurki daitezke, lan handi barik:
‎orduko argitaletxeek harpidetza bidezko egunkari klasista baztertu gura zuten, horren ordez egunkari merke eta deigarria kaleratu ahal izateko. Ildo horretatik, masak eduki behar zituen gogoan egunkari berriak, ez klase ertainak. Bidean porrot ugari izanik, egunkari herritarra deituaren garapena eskuratzen ahalegindu arren, garapena uste eta gura zutena baino astiroago etorri zen XIX. mendean.
‎Hainbat egunetan jarraian zirku jokoak arretaz ikusten ari zirenek, euren sentimenak hartan ipintzeari utzi diotenean, hala ere, ikusi ohi dugu gogoaren bideak zabalik uzten dituztela, gauzen simulakro berdinak etor daitezen; honela, egun askotan zehar, irudi haiexek begietaratzen dira eta, itzarrik ere, iruditzen zaie dantzarien lohadar bigunak mugitzen ikusten dituztela eta zitararen kantu gardena eta kordelen hotsa entzuten eta ekitaldi bera eta eszenako apaindura ezberdinak distiratzen direla. Halakoxe eragina daukate zaletasunak eta gozamenak eta bakoitza zertan aritu ohi izanak, gizakietan ez ezik, animalia guztietan.
‎Baina, guztiaren gainetik, euskararen egoera izan behar dugu gogoan, estandarizazioa/
‎Zer faktorek eragiten dute ispiluan? Gure gorputz irudiaren pertzepzioan, sentimenduek eragina dute gogo aldarteek; triste edo deprimituta bagaude, gaizki ikusten dugu; aldiz, egun ona izan badugu, dena zoragarria iruditzen zaigu. Autoestimuak ere badu eragina, gu geu pertsonarik nahi ez badugu, zaila izango da gure itxura fisikoa gustatzea.
‎–Bazkaria egina duzu, baina nik ez dut gogorik.
‎–Ezetz esan dizut! Ez dudala gogorik!
‎Zerua estalita egon zen geroago arte, baina, Â hala ere, eguzkiaren biribilak ez zuen etsi; bera bezalako begirale zorrotz batek haren ahalegin setatia suma zezakeen lainoen artean. Josu R enplegatuak beste gutun bat zuen gogoan, zazpi urte haietan Manuel Zarraolandiari presondegira idatzi izan zion bakarra. Eta gutunarekin batera, Manuelen arrebaren hitzak
‎Hori bete zen legean eta praktikan. Eta eztabaidetan ikusi zen memoria historikoaren ahulezia, zeren sare publikora pasatzeko alde zirenek" herri eskolak" zituzten gogoan, hemen, Frantzian edo Ameriketan aurki daitezkeenak, hemengo zentralismoak eredu hori modu batera bortxatu badu ere. Baina eredu hori izan da beti eredu irekia, malgua eta tradizio handiena duena herri demokratiko guztietan.
‎Ez dakit istorio malenkoniatsu honek historia erraza duen, gauzak aldez aurretik pentsatu bezala gertatzen ez direnean, eta zergatik gertatu den gertatutakoa azaltzen hasten garenean, argudioak bata bestearen gainean muturka hasten direlako, elkarren traban eta elkarren etsai, askatzeko zaila den korapiloa eginez. Ez, beldur naiz ez ote genuen gogoan beste zerbait orduan, honekin guztiarekin hasi ginenean. Eta zuri kontatu nahi dizut esperientzia hau, edo esperientzia honen zatitxo bat behinik behin edo, hobeki esanda, esperientzia honek nire baitan utzi duen aztarna gazi geza, hori kontatu nahi dizut, urteak pasatu ondoren zu zarelako aldi berean ahalegin haien ondorio, zugan jarri genuelako anitzek itxaropen osoa, eta zu izan zarelako ahalegin haien arrakasta edo porrotaren erantzule.
‎Ez dut gogoko izaten Mitxelena zenaren izena aipatzea nire jarreren aldeko autoritate gisa. Baina esan behar dut kontu hau bera, negozioarena esan nahi dut, honetan pixka bat erne gabiltzan guztiok ongi aski dakigun gisa, Mitxelena [17] irakasleak aspaldi salatu zuela, irakasle argi hark oraingoari bakarrik so ibili beharrean, beti baitzuen gogoan geroaren gobernua. Baina ez zitzaion, nonbait, aparteko kasurik egin Euskal Herriak bere historian eman duen buru argienetako hari.
‎Jaki n en azken alea inprimategira bidali zenean Gasteizko Artium oraindik ireki gabe zegoen, eta amaitu aurretik inaugurazio hartan entzundako hainbat kontu ekarri nahi ditut gogora. Lehenago ere esan nuen oso eztabaidagarria zela Artiuma ren beharra, eta are gehiago Artiuma ren egituraketa.
‎Infernua ezin zitekeen oso bestelakoa izan. Caponek gerra hegazkinak zituen gogoan. Krask egin balute arto sailetan, gaitz erdi.
2003
‎Gure solasaldiaren aurreneko pasarte batean paisaia izan dugu hizketa gai. Orain, berriz, iragana dugu gogoan. Anartean, paisaia hitzak eta Pasaia herriak errimatzen dutela gogoratu diogu Koldori.
‎Gaixo batek Guardia Zibilaren helbidea eskatzen du mezuak Pellorengana helarazteko. Emakume batek bere senarra galdu zuenean Pellok bidali zion euskarazko olerki polita du gogoan. Pello gizon jatorra dela azpimarratzen du eta ez dela terrorista.
‎Kantu eta bertsu jaialdiak eta ateraldi franko egin genituen, Nafarroako Bakaiku eta Arantza herrietara, kasu. Sarako Jean Battitte Elizanbururi egindako omenaldia eta berari eskainitako liburuxka ditut gogoan. Bestalde, irakaskuntzako hiru sareetako irakasleekin osatu genuen talde batek euskarari buruzko egindako liburua ere estimu handiko lana daukat.
‎Exotismo osteko antropologia zuen gogo, tribuak aztertzeko asmorik ez, nahiz eta euskaldunak horrela aztertu dituzten zenbait aldiz. 70eko hamarkadaren bukaeran, 80koaren hasieran, kritika handiak egin zizkioten antropologia tradizionalari.
‎Hondartzako futbolean eszena patetikoak ikusi izan ditut. Adibide bat dut gogoan. Semea ezker laterala zen eta hegaletik korritzean, aitak berarekin batera egiten zuen korrika," benga benga" oihukatuz.
‎" Bazen behin... gutxi gorabehera" ikuskizuna Madrilgo Fila Siete SL ekoizpen eta banaketa etxearekin batera eszenaratu du Kanpingagsek, eta honenbestez Euskal Herritik kanpo taularatzeko aukera dute: " Biblia osoa, esaterako, Euskal herrian bakarrik egin dugu eta badugu gogoa lan berri honekin kanpora irteteko". Horren aurretik, Euskal Herrian ikusi ahal izango da komedia hau Oiartzunen, abenduaren 3an Erandion, eta 12an Billabonan, guztietan euskaraz.
‎Azken aldietan ere, LibNeg saio bildumaren ondoren ere idatzi zituen gogoeta eta gramatika ohar laburrak. Lan sakabanatu honen adigarritzat, bat dut gogoan berariaz, Deia egunkarian (III) argitaratu zuena, zeinetan maiz ohi zerabilen gaiaz gogoeta ziharduen: " No polucionemos el euskara".
‎Eta, emon deustazan laguntzaileen izenen artean, batzuk baditut gogoan: Augustin Zubikarai ondarrutarra, Eusebio Erkiaga lekeitiarra, Motrikuko Alexander Mendizabal, Etxebarriko Jose Mari Arizmendiarrieta (Arretxiñaga), Markinako M. Elisabete Aginaga (ETE), emakume apal eta maratza...
‎Eta, bere bizitza guztian lez, azkenengo ordu honetan be, Aitaren borondatea gogorik sutsuenaz beteko dau, bere maitasun neurribakoa erakutsiaz: " Aita, ez bedi egin nire borondatea, zeurea baino!" Kristinau zintzoak Jesusen Nekaldiko gorabehera guztiak ekarten ditu gogora gaurko egunean: hasi Getsemaniko ortuan eta Kalbarioko tontorreraino, Jesusen ondo ondoan egon gura dau, bere Jaunari lagun egiten, maitasunez eta esker onez, fedearen argitara.
‎Ondo entzun du aukeraturiko Jaunak esan duena, eta badaki, zahar gehienek aitortu duten bezala, guduaz jantziena dela aukeratua, baina ez du gogoa loak erraz eroateko moduan. Lo egin behar luke, goiza luze joango delako, gudu gogorra izanik giharrak atsedenduta behar dituelako, baina nahiago du arrebarekin ibili, ortzi zilarrez apaindua euren aterpe bakarra dutela; abarkak erantzirik belar hezearen ukitua igartzea.
‎Hitz batez, honelako kontsumorako mailegu lotetsi baten bidez zeinahi produktu edo zerbitzu ordaintzea aukeratzen duenak, bi gauza izan behar ditu gogoan: batetik, objektua erostearen ziurtagiria edo matrikula izenpetuko duela eta, bestetik, ondasun edo zerbitzu hori ordaintzeko obligazioa hartuko duela, bere interes eta guzti.
‎Alarma aukeratzean, interesatuak nahi edo premiazko duen segurtasun gradua izan behar du gogoan.
‎Baina Javier Sadabak bi ikuspegi horiek zituzkeen gogoan ohar hau egitean: Euskal Gatazka bi puntutan laburbildu ohi da:
‎Aranberrik Derioko ikastaroetan emandakoa eta Nafarroako diputazioak eskainitakoak zituen gogoan. Zeruko Argia 543,. Irakasle titulua eta beste?.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 1.986 (13,07)
Lehen forma
dut 324 (2,13)
du 224 (1,47)
zuen 211 (1,39)
ditut 96 (0,63)
dugu 93 (0,61)
ditu 89 (0,59)
dute 64 (0,42)
ditugu 63 (0,41)
zituen 58 (0,38)
duzu 57 (0,38)
zuten 45 (0,30)
duen 39 (0,26)
nuen 36 (0,24)
dituzte 25 (0,16)
badut 24 (0,16)
duela 23 (0,15)
duten 23 (0,15)
banuen 22 (0,14)
Banuen 20 (0,13)
zuela 20 (0,13)
Badut 16 (0,11)
nituen 15 (0,10)
genuen 14 (0,09)
badu 13 (0,09)
bazuen 13 (0,09)
dutela 13 (0,09)
duzue 13 (0,09)
dugun 10 (0,07)
nuela 10 (0,07)
zituela 10 (0,07)
zituzten 10 (0,07)
zutela 10 (0,07)
baitu 9 (0,06)
baduzu 8 (0,05)
badugu 7 (0,05)
baitzuen 7 (0,05)
dituen 7 (0,05)
dituzu 7 (0,05)
dudala 7 (0,05)
dugula 7 (0,05)
zukeen 6 (0,04)
Baduzu 5 (0,03)
badute 5 (0,03)
dituela 5 (0,03)
zenuen 5 (0,03)
Badugu 4 (0,03)
baditu 4 (0,03)
baitute 4 (0,03)
bazuela 4 (0,03)
bazuten 4 (0,03)
dudan 4 (0,03)
duk 4 (0,03)
dutenak 4 (0,03)
dutenen 4 (0,03)
genuke 4 (0,03)
luke 4 (0,03)
Bagenuen 3 (0,02)
baduela 3 (0,02)
bagenuen 3 (0,02)
baikenuen 3 (0,02)
ditugula 3 (0,02)
ditugunak 3 (0,02)
dituztela 3 (0,02)
duenaren 3 (0,02)
duzun 3 (0,02)
nituzke 3 (0,02)
nuke 3 (0,02)
ukan 3 (0,02)
zituztela 3 (0,02)
zuelako 3 (0,02)
Bazenuen 2 (0,01)
DUT 2 (0,01)
Ditugularik 2 (0,01)
Dut 2 (0,01)
baditut 2 (0,01)
baduk 2 (0,01)
baititu 2 (0,01)
baitut 2 (0,01)
balu 2 (0,01)
banuelako 2 (0,01)
bazituela 2 (0,01)
bazituzten 2 (0,01)
bazutela 2 (0,01)
ditudala 2 (0,01)
ditudan 2 (0,01)
dituenak 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
duelako 2 (0,01)
duelarik 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
dutenek 2 (0,01)
duzula 2 (0,01)
genituzke 2 (0,01)
nituela 2 (0,01)
zaitut 2 (0,01)
zaituztet 2 (0,01)
zintudan 2 (0,01)
Baditugu 1 (0,01)
Baduela 1 (0,01)
Bagenituen 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 454 (2,99)
Berria 223 (1,47)
Alberdania 140 (0,92)
Argia 122 (0,80)
Susa 104 (0,68)
Booktegi 104 (0,68)
Pamiela 99 (0,65)
Euskaltzaindia - Liburuak 76 (0,50)
Open Data Euskadi 55 (0,36)
UEU 54 (0,36)
Herria - Euskal astekaria 48 (0,32)
Maiatz liburuak 40 (0,26)
Karmel Argitaletxea 39 (0,26)
Jakin 35 (0,23)
Consumer 30 (0,20)
Labayru 29 (0,19)
Goenkale 27 (0,18)
Hitza 26 (0,17)
Jakin liburuak 25 (0,16)
Bertsolari aldizkaria 21 (0,14)
EITB - Sarea 15 (0,10)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 15 (0,10)
Erlea 12 (0,08)
Uztarria 11 (0,07)
Anboto 10 (0,07)
Txintxarri 10 (0,07)
Urola kostako GUKA 10 (0,07)
ETB serieak 9 (0,06)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 9 (0,06)
goiena.eus 8 (0,05)
Uztaro 8 (0,05)
Guaixe 8 (0,05)
Euskaltzaindia - Sarea 7 (0,05)
aiaraldea.eus 7 (0,05)
aiurri.eus 7 (0,05)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 6 (0,04)
Sustraia 6 (0,04)
hiruka 6 (0,04)
Noaua 6 (0,04)
Karmel aldizkaria 5 (0,03)
erran.eus 5 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
Ikas 4 (0,03)
LANEKI 3 (0,02)
HABE 3 (0,02)
barren.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Kondaira 2 (0,01)
Zarauzko hitza 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan gogo handi 52 (0,34)
ukan gogo ekarri 20 (0,13)
ukan gogo aldarte 16 (0,11)
ukan gogo hori 16 (0,11)
ukan gogo hartu 15 (0,10)
ukan gogo on 14 (0,09)
ukan gogo bat 11 (0,07)
ukan gogo ere 11 (0,07)
ukan gogo ni 11 (0,07)
ukan gogo ukan 11 (0,07)
ukan gogo zu 11 (0,07)
ukan gogo bizi 10 (0,07)
ukan gogo hura 10 (0,07)
ukan gogo bera 9 (0,06)
ukan gogo eman 8 (0,05)
ukan gogo etorri 8 (0,05)
ukan gogo kendu 8 (0,05)
ukan gogo berezi 7 (0,05)
ukan gogo beste 7 (0,05)
ukan gogo halako 7 (0,05)
ukan gogo atxiki 6 (0,04)
ukan gogo batere 6 (0,04)
ukan gogo egin 5 (0,03)
ukan gogo ez 5 (0,03)
ukan gogo orain 5 (0,03)
ukan gogo txar 5 (0,03)
ukan gogo une 5 (0,03)
ukan gogo bereziki 4 (0,03)
ukan gogo bi 4 (0,03)
ukan gogo erakutsi 4 (0,03)
ukan gogo etxe 4 (0,03)
ukan gogo gehien 4 (0,03)
ukan gogo haiek 4 (0,03)
ukan gogo hitz 4 (0,03)
ukan gogo kazetari 4 (0,03)
ukan gogo non 4 (0,03)
ukan gogo zein 4 (0,03)
ukan gogo zerbait 4 (0,03)
ukan gogo adierazi 3 (0,02)
ukan gogo argi 3 (0,02)
ukan gogo berriro 3 (0,02)
ukan gogo beti 3 (0,02)
ukan gogo bihotz 3 (0,02)
ukan gogo egon 3 (0,02)
ukan gogo eraman 3 (0,02)
ukan gogo erantzun 3 (0,02)
ukan gogo eszena 3 (0,02)
ukan gogo euskal 3 (0,02)
ukan gogo ezer 3 (0,02)
ukan gogo gai 3 (0,02)
ukan gogo galdu 3 (0,02)
ukan gogo gehiago 3 (0,02)
ukan gogo gu 3 (0,02)
ukan gogo guzti 3 (0,02)
ukan gogo hau 3 (0,02)
ukan gogo horrelako 3 (0,02)
ukan gogo kontrako 3 (0,02)
ukan gogo lan 3 (0,02)
ukan gogo lasai 3 (0,02)
ukan gogo Mitxel 3 (0,02)
ukan gogo oraindik 3 (0,02)
ukan gogo saldu 3 (0,02)
ukan gogo abesti 2 (0,01)
ukan gogo albiste 2 (0,01)
ukan gogo apartatu 2 (0,01)
ukan gogo aurten 2 (0,01)
ukan gogo autore 2 (0,01)
ukan gogo azpimarratu 2 (0,01)
ukan gogo batzuk 2 (0,01)
ukan gogo berak 2 (0,01)
ukan gogo berotu 2 (0,01)
ukan gogo bete 2 (0,01)
ukan gogo bide 2 (0,01)
ukan gogo biraka 2 (0,01)
ukan gogo bukatu 2 (0,01)
ukan gogo denbora 2 (0,01)
ukan gogo determinatu 2 (0,01)
ukan gogo edan 2 (0,01)
ukan gogo egun 2 (0,01)
ukan gogo egunkari 2 (0,01)
ukan gogo entzule 2 (0,01)
ukan gogo erabaki 2 (0,01)
ukan gogo erakusketa 2 (0,01)
ukan gogo eskola 2 (0,01)
ukan gogo eztabaida 2 (0,01)
ukan gogo Jose 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia