Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.729

2000
‎Kirol honen betiko irudia zaletasuna duen jende nagusiarena izan da. Gero eta gazte gehiago ikusten da frontoietan eta klubetan eta zorionez baita emakume gehiago ere, batez ere klubetan, nahiz eta entrenatzen aritzen diren emakume batzuk ere badiren.
‎azaltzen digu Iñaki Pangua «Zine oro» saioko zuzendariak. Oraingo ekimenak hala ere, gazteria erakarriko du batik bat, oso zaila baita filmak erdaraz ikusteko ohitura duen jendearen
‎Hain zuzen, jendearen erantzuna ez da espero bezain ona izaten ari. Kanpainak oihartzuna ukan duen arren, ez dute jendea hunkitzea lortu Botzari laguntza eman diezaion. Orain arte jaso laguntza aminiak animazioaren bidez jin dira.
‎Dena den, euskal jokalariek ez zuten errukirik erakutsi eta moskutarrak 1 jipoitu zituzten. Hortik aurrera gure jokalariek erakustaldi mordoxka burutuko zuten herri eslaviar hauetan eta beren jokoa ikusteko hainbat eta hainbat gonbite jaso zuten, estadioak oso txiki geratzen baitziren ikusi nahi zituen jendearentzat.
‎Bada, guk nahiago genuke jende horrek hitz egingo balu eta ez horrenbeste Ibarretxe eta Imaz modukoek. Azken hauek ezin dira prozesuaren ardatzean izan, oinarriak egungo Espainiako markoan finkaturik dituztelako, oso oinarri hutsal eta ahuletan.
‎Bide polita da, batez ere poesiaren kasuan ematen dena. Poesia hain gutxi irakurrita, poetak badu kontzientzia ahalegin extra bat egin behar duela jendearengana iristeko. Buruari buelta batzuk ematen dizkio idatzi duen hori gizarteratzeko.
‎Bai, inork gutxik. Baina" tipiko" horietaz gain, Euskal Herrian baditugu jende gehienarentzat askoz ezezagunagoak diren beste hamaika altxor: Izturitze eta Otsozelaiako leizeetako estalaktita eta estalagmita miragarriak, Harpeako bakardade eta isolamendua, Uxue herriko etxeak astintzen dituen haize bortitza, Kodes mendizerrako harkaitzar" kaputxadunen prozesioa", Urederra ibaiaren paradisua, Trebiñoko etxe trogloditak, Añana Gesaltzako paisaia" estralurtarra", Nerbioi ibaiaren ikaragarria, Argiñetako hilobi bisigodo misteriotsuak, Trianoko meatze laku zoragarriak, Barrikako itsas-labarrak, Santa Eufemia ermita ezkutua...
‎Bukatzeko, asteburuan bueltatuko zara kantxetara urtebete eta bederatzi hilabete eta gero. Zein harrera espero duzu jendearen partetik?
‎" Positive Bomb"," Karpe Diem"," Paradisu Zinema" eta" Bizitza triste eta ederra". Lehena premeditatua izan zela diosku taldearen doinu eta hitzen egileak," bagenekien zer egin nahi genuen jendea dantzan jartzeko. Gero" jarraitzen du Iñigok" bakoitzaren gustua islatzen joan da, taldea aberastuz".
‎Irizpide ona da esperimental izan nahia baina batzuk pasa egin dira. Gainera gauza esperimentalak egin behar ditu jende esperimentatuak. Batetik, sanoa da bertsolaritzan zabaldu dena:
‎(Iturria: ...B eta Telediffusion de Franceren (TDF) artean 1995eko urriaren 30eanegindako akordioaren ondorioz, Euskal Kulturaren sostengurako Udalen arteko Sindikatua bitarteko.Angelu hiriak ausarki lagundu zion diruz Anglet FMri 1994/ 1995 artean Ipar Euskal Herriko irratisoziatiborik aberatsena izateko bidea emanez, 65.000 liberatara hurbiltzen zen aurrekontuarekin.Horregatik, irrati hau udalarena zela uste zuen jendeak. Biarritz eta Getaria hiriek eta Pirinio Atlantikoetako Kontseilu Orokorrak ere nasaiki lagundu zioten estazio honen finantzamenduari (garai hartan RadioBayonnerentzat bezala). 31ziurtatzeko borondatea barneratuko zuen mailaketa proposatzea zen ildoa.
‎Deereren behementziaz nahikoa nazkaturik, Otsotzarmendi jaunak hartu nahi izan zuen hitza, itaunketari ukitu gizakorrago bat eman nahian, baina Deerek ez zuen men egiteko inolako intentziorik. " Jakin behar du jendeak, jakin behar du etxeko teleikusle errespetagarriak, gizaseme dohakabe itxurako hau, gizaseme onanista zikin hau zer den, zer izan den, gizarteak berriz inoiz halakorik pairatu beharrik izan ez dezan". Airean utzi zuen esaldia, eta Deerek ezpainak busti zituen ur tragoxka batez.
‎Anjel, har ezazu gurutze hori, eta goazen. Zain dugu jendea.
‎24 Frazerrek hurrengoa dio: "(...) etxeko sutegiko sua laguntza suaz berpiztu bezain laster, urez betetako lapikoa jartzen zen gainean, eta hala berotutako ura izurriren bat zuen jendearen edo baztangak jotako ganaduaren gainean zipriztintzen zen gero".
‎Itzultzekotan joan arren, bertakotu ere egin nintzen apur bat. Venezuelako jendearen apaltasunak eta xalotasunak arreta erakartzen zidan; gustukoa nuen jende hura. Hala ere, injustizia soziala higuingarria zen, batzuen aberastasun gehiegizkoa eta besteen txirotasun larria.
‎Gutxiagotan izaten ditugu begien aurrean Anjel Lertxundiren Azkenaz beste nobelako Nora eta haren aita, haien kalesaren ibilbideen esparrua askoz ere zabalagoa baita. Zuen antz handiagoa duen jendearekin ere egunero elkartzen gara: nekazari, artzain eta mendizale askorekin geratzen gara berriketan, bidean atsedenaldi bat eginez; denda eta taberna askotan sartzen gara janariak, edariak, egunkariak eta beste hainbat gauza erostera; batzuetan autobusa edo trena hartzen dugu eta noizean behin auto stop egitea ere maite dugu.
2001
‎Baina ez oldartu gabe. Gehiegikeriarik egiten, esaten, pentsatzen... ez duen jende multzo handi horrek, zertan ematen du denbora. Ze piper du bizitzak bizita?
‎Arte garaikideko museoan sartu eta XIX. mendeko artea bilatzea ezinezkoa da. Bilboko Guggenheim museora sartu eta Arte Ederren museoan dagoen ondarea bilatu nahi du jendeak. Arte klasikoa ikusi nahi duenak zer egiten du Guggenheim museoan?
‎EAJn badago proiektu soberanista aurrera eraman nahi duen jendea baina gehiengoak, gaur egun, ez du horren aldeko apusturik egin nahi. Baina denbora bukatzen ari da eta hautu bat egin dute.
‎Giza harremanak ez zaizkit bereziki zailak, uste dut nahiko trebea ere banaizela, baina dena konpontzen dut lana eginez, eta denbora eskainiz. Maite duzun jendeari zure denbora ematea, eta" gaur oparituko dizut arratsalde bat" esatea asko kosta zait, 40 urte. " Haizeak eraman zuena" filmaren hasieran harri bat azaltzen da, eta bertan esaldi bat grabatua dago:
‎Adi ibili beharra izango dute, ordea, zenbait herritar koldar agintari gupidagabeen salatari bilakatu direlako. Sinesmenak eta sineskeriak bat egiten dute egoeraren kontzientzia handiena duen jendearen aurka, eta hain zuzen fede kontu horietaz baliatu dira hauexek, sinesmenean irautea agintzen duen gizarte antolakuntza hori nolabait irauli ahal izateko.
‎Maiatzaren 6an Bilboko Etxebarria Parkean Euskal Eskola Publikoaren festa egingo da. X. urteurrena den honetan antolatzaileek mezu bat zabaldu nahi dute jendearen artean, XXI. mende honetan oraindik gainditu beharreko mugak ugariak direla.
‎Oso talde langilea osatu du, izen gutxiko jendearekin, baina hausteko eta izena egiteko gogo asko duen jendearekin. Contra edo Javi Morenoren kasua da hori, hona etorri zirenean ezezagunak ziren eta oraintsu Milanek fitxatu ditu.
‎Hori erraiten du jendeak, bai. Baina Batasunan ere badaude borroka armatuaren kontrakoak.
‎Surf modako arropa oso garestia da, eta batzuk nahiago dute xoxak material onean gastatzea (taula edo traje ona hartzea), arropa garestietan baino. Alderantzizkoa ere ikusten da, taula txarra baina sekulako arropa dotorea duen jendea, alajaina.
‎Egoskorra, ahoberoa eta oso alferra izan daitekeen arren, Bambulo abenturazaleak badu jendearen ikusmina sortzen duen zerbait. Ez da beste kanidoen gisakoa eta horregatik maiz txakur berde bat baino arraroagoa dela ere esan izan diote.
‎Euskal Herriaren ikuspegi osoarekin egiten diren egunkariak, berriz, «Euskaldunon Egunkaria» eta «Gara» Hegoaldean sortuak euskaraz eta gaztelaniaz idatziak dira nagusiki. Iparraldean euskara ulertzen ez duen jendearentzako egunkari baten beharra antzeman du kazetalgintzan diharduen hainbat pertsonak. Euskal Herri osoko ikuspegitik eguneroko informazioa eskaini lezakeen eguneroko baten beharrak sortu da «Le Journal du Pays Basque Euskal Herriko Kazeta».
‎Kurdistan eta Palestinarekiko elkartasun taldeak katakunbetan dira. Irailaren 11koa moduko eraso basatiak gaitzesteko arazoak dituen jendearekin topo egin eta zenbait hitzalditan entzun izan dut bere poza agertu duen jendea:" Bai, izan dezatela eurek banatzen dutenetik".
‎Imajinazioa entretenitzea lortu du osabari heldu gara esaten entzuten dionean. Ez du, ez huen, ez duk jendez betetako babarrua ezagutu, agian herori sentitzen haiz estrainoa".
‎Lan honek, une honetan pitin bat bazterturik dagoen (eta Atxagak berak zioen) abangoardia literaturari hurbilketa egin nahi lioke. Mendearen hasieran zinemaren artea zabaltzen hasten den unean, irakurketa berria ikasi behar du jendeak, pantailan gertatzen den narrazioa ulertu nahi badu. Irudia irakurtzen ikasi behar dute, zinemak dakarren espazioaren eta denboraren hausketa unitate bihurtzen trebatu behar dute.
‎Historia txikiak intereseko ditu jendeak oraino?
‎Portugal eta beste hainbat herrialdetan kontrakoa gertatzen da, hain zuzen: film azpititulatuak ikusi ohi ditu jendeak, bai zineman baita telebistan ere.
‎Hori guztia zer den jakin egin behar du jendeak eta zientziaren dibulgazioa hortxe sartzen da: herritarrek, eragiten dieten gaien inguruan iritzi oinarritua izan dezaten lortzea da.
‎Denborarekin, dakizuna ikasi nahi duen jendea dagoela ohartzen zara eta egunez egun maisu txiki bihurtzen zara; gero maisu hobea, eta orain munduko leku guztietatik deitzen didate.
‎Ez du jende askok egiten zuk egin duzuna.
‎Orriaren azpian oharño batek zioen etxe bakotxeko gatu beltzak hartzen zituztela sorgin bihurtzeko. Hori irakurrieta, buruzagiak erran zuen ezin zituztela munduko gatu beltzak hartu; beraz, hirurok joan behar zutela jendeen abisatzera.
‎Hori ez daki jendeak. Jendeak uste du jendea hobea dela beti, jendea delako. Ez.
‎zineetan, metroan, akuarioetako dortoken ondoan, biriketako espezialistarenean (biriketako espezialistarenean batez ere). Edonon topa daitezke eta horregatik ez ditu jendeak, agian, behar bezala estimatzen.
‎Zaharrenak l5 urte zituen; gazteak bost. Ontzitxo bat zuten jendea alde batetik bestera eramateko. Arratsaldeko hirurak ziren eta ez zebilen jenderik.
‎arroza eta platanoa. Biok dituzu jende behartsuen elikadura. Urdailarentzat gauza onak.
‎Ez nuen joan nahi zuri adio erran gabe. Maite dut maitatzeko ahala duen jendea, barka zurekin hain maitagarria izan ez banaiz. Denbora errota bezala itzulikatzen da eta, beharba, elgar berriz ikusiko dugu geroan.
‎Ez nuen joan nahi zuri adio erran gabe. Maite dut maitatzeko ahala duen jendea, barka zurekin hain maitagarria izan ez banaiz. Denbora errota bezala itzulikatzen da eta, beharba, elgar berriz ikusiko dugu geroan.
‎Puerto Limon jo dugunean, ez gara enbarkaziotik jaitsi, aduana edo kontrolik pasatu beharrik ez izateko. Geldialdia hamaika ordukoa da eta hemen gaude Gorria eta biok, ukondoa karelean jarrita, denbora sobera duen jendearen moduan, milia erdira datzan hiriari begira. Garabi handien besoak ontzi merkanteen gainean makurturik zirkinka ari dira, zamak deskargatzen edo kargatzen.
‎Eta zinetik irteeran Exit irakurri nuen, Metropolitan zinea konpondu berri eta hornidura berriak baitzeuden, eta arrakasta nahi zuen jendeak irteeran handik azpitik pasatzea zuela ulertu nuen, eta harro eta baikor irteten ginen denak exit azpitik.
‎Beraz bibliografia –eta badakizue, bibliografia alde batetik zaletasun edo afizio bat da, diru asko duen jendeari dagokion zaletasuna– ez da  pobreentzat egina, eta beste aldetik argi ibiliz gero diru franko irabazteko bidea ere bai (istilu askoren iturria izan da eta gure euskal literatura liburuetan leku handia eman zaio). Bibliografiaz kanpora hizkuntzalaritza dago, noski.
‎Nik uste dut hori aski dela erakusteko Mogelek Eibar eta Markinan mila zortziehun inguruan eta Axularrek Saran hamazazpigarren mendean ez zutela jende mota berarentzat idatzi eta batek maila batean eta besteak bestean idatzi zuela.
‎Gerra aurrekoan, egia da, galduan zebilen oraindik euskara: oraindik, artean bezala, jendea, euskaldun izan behar zuen jendea, galtzen zuen, belaunaldi berrietako jendea, eta jendearekin lurra, Nafarroan nik uste inon baino gehiago. Bestela esan, euskarari gertatzen zitzaiona ez zen orain gure artean edozein aldizkariri, astekari nahiz egunkariri, gerta dakiokeena baizik:
‎Euskal kultura nahi nuke, kultura horrek euskara mintzabide duela. Horretarako, nik uste, kulturarako gogo bizia duen jendea behar genuke aurrenik, eta gainera euskaltzalea. Gogorik ez duena ez dut nik gutxietsiko:
‎Guztiarekin ere, badugu jende xalo eta xinplea honelakoxe galdera atergabe egiten diguna: baina hemengo herriak, Xenpelar bezalako fabrika langileak, zer galdu zuen Foruak galtzean?
‎Azkenean, tratua bristi brasta egin genuen, emazteak aspaldian pasatua zuelako dendaren zerratzeko ordua: jadanik bietan deitua zion senarrak noiz etxeratzen zen eskatzeko, nardaturik ihardesten ziola bazuela jendea oraino. Ene aldetik, nazkatua eta errabiatua nintzen, bilkuretarik landa nola, hala debaldeko tentsioz betea, moltsa erabat arindua, haur mukuzuari ardikirik ez niola sekula gehiago eskainiko fermuki zin egina.
‎–Asuna? –ebaki zuen elkor erdiak– Ba asuna aski badugu gure etxalde inguruetan eta dailua erabili nahi duen jende gutxi! Haugi mutikoa eta ikusiko duk nola den.
‎Gauzak agudo aldatu ziren Kamarada! Halatan saltxitxak, haragi karioak, xingar azpiak, errietak, txorizoak, lukainkak, tripotxak, pateak, ezti ontziak, arrautzak, antzara eta ahate gibelak, oilaskoak, xinaurri erreximentak, zizareak kintalka, matahamiak, gurinak, gaztanbera eta gasnak metatzen zitzaizkigun, Herri Urratseko kamiseta ugariez gain, erosteko ahalmen finkatua zuten jendeei" oparitzeko". Ondorioz turismoaren kontzeptua eraldatu zen eta bakea izenpetu genuen udarekin, nahiz eta kontzientzien baketzeko literatur edo kultura obra batzuetan turismoa gogor eta gordinki salatzen jarraitzen genuen:
‎–Zaude, badut jende hemen!
‎Ederki geundeke Agentzia Dermoestetikoko hirugarren mailako agente bati nahi zuen jende guztia, eta gorrotoak, edo apetak eman diola beste inolako arrazoirik ez dela tarteko, hiltzen utziko bagenio. Ederki geundeke arma bat duen edonork gorroto dituen guztiak hiltzeko baimena baleuka.
2002
‎Garatu zen errepresioa bidegabekeria bat iruditu zait, estatuak delitutzat jo zituen ekimenak ez ziren batere kaltegarriak. Gainera, uste dut jende hori bakearen ideiarekin konprometitutako jendea dela. Desobedientzia zibil horrek ez du soilik planteatu subiranotasunaren ideia eraikuntza nazionalaren ikuspuntutik, baizik eta eraikuntza sozial baten ikuspuntutik.
‎Baina horretarako materialak behar dira. Prentsa on bat adibidez, zuk bezala pentsatzen ez duten jendeak ulertzeko balioko dizuna. Tokian tokiko esperientziak badira Nafarroan, eta funtzionatzen ari dira, Iruñerrian adibidez.
‎Gainera, erabakigune horiekin harreman sistematikoak lortzeko Sarea zerbitzua etengabe berritzea beharrezkoa dute, eta horregatik astero bost albiste sartzen dituzte web orrian. Lan hori aurrera eramateko ez du jende gehiegik buru belarri aritu behar, baina koordinatzailearen lanaz gain gizarte, irakaskuntza eta administrazioan lan egiten dutenen lana ere ezinbestekoa da. Kideok, besteak beste, komunikabideetan, sindikatuetan eta gau eskoletan egiten dute lan.
‎Eta Joanne Rowling idazleak ezezkoa eman zion asmo honi. Zorionez, bazeukan Harry Potter zinemara eraman nahi zuen jende gehiago, Warner Brothers kasu, eta askoz hobeto konpondu omen zen hauekin, hitz eman ziotelako beraiek eginiko filmeetan eskuhartzerik izango zuela, filmeen jarraipen zehatza egiten utziko ziotela, protagonistak ingelesak izango zirela eta gertatu beharreko guztia Ingalaterran gertatuko zela.
‎Nor doa Eibar ikustera? Eliteko gauzak bakarrik nahi ditu jendeak, aseta dago-eta. Gainera gu kultura minorizatu baten barruan mugitzen gara.
‎Arropa barra barra biltzen da. Gizarte zerbitzu eta gizarte laguntzaileen bitartez beharra duen jendeari helduko zaio arropa eta gainontzekoa salgai jarriko da. Donostia eta Zarauzko Kintzin, Bidezko Merkataritzako produktuak saltzen dituzten bi dendatan dago Oldberriren arropa salgai.
‎Dena den irtenbidea bilatu diote. Hainbat enpresak oparitutako oinetako berrietatik zati bat salgai jartzen dute eta gainontzekoa beharra duen jendeari ematen zaio.
‎Edukiontzi horietatik at parrokietan utzitako arropa ere jaso eta sailkatzen dute, izan ere jende asko oraindik ohituta dago arropa poltsa parrokietara eramaten. " Gure aiton amonek txikiak zituzten arropak parrokiara eramaten zituzten behar zuen jendearentzat. Elizaren ingurunea, parrokien bitartez arropa birziklatu duen lehenengoa izan da" jarraitu du Garatek.
‎Herri batek parroki arropategia izateko baldintza batzuk bete behar dira. Lehenik eta behin boluntarioak behar dira, parrokian biltoki bat ireki ahal izateko eta honela arropa jaso eta behar duen jendeari lagundu ahal izateko. Eta parroki guztietan ez dago behar adina boluntario.
‎Askok seme alabak dituzte, ezkonduta daude. Sarritan lehenago beste ikasketa batzuk zituen jendea da on line ikasketak egitera animatzen dena.
‎Aparatutik kanpo, beti mantendu izan dut nire herriarekiko kontaktu zuzena. Maiatzaren 13an nire ingurunean detektatu nuen EAJ eta EA bozkatu behar zuen jendea, eta gainera hala aitortu zidaten. Orain ere jo dut jende horrengana zer iritzi duten jakiteko, eta EAJrekin izugarri haserre daudela ikusi dut.
‎Ez, justu kontrakoa. Hain alferra naiz, ez dudala jende berriarekin nola funtzionatuko nukeen ikusi nahi. Nahikoa arriskatzen naiz filmarekin eta hortaz, nahiago izaten dut taldekideak konfiantzakoak izatea.
‎Eta aurrean duen jendea islamiar edo kristaua den begiratu gabe. Azken batean, Jaunarentzat denok berdinak gara, eta jainko batean edo bestean sinetsi, axola duena da horrek nola laguntzen dizun zure bizitzan, eta nolako gizaki egiten zaituen.
‎Hala ere, pentsa dezakegu hori guztiori gauza batzuetarako txarra izan daitekeela. Esaterako, medikuarekin in situ egon beharrean pantaila baten bidez kontsulta egiteak sumindu ahal du jendea. Baina ohiturak aldatzea baino ez da, zeren telemedikuntzaren bidez zerbitzu onak eman baitaitezke.
‎Izena emateko dirua besterik ez diote eskatzen horra joan nahi duenari (hori bai, sekulako kopuruak ordaindu behar dira). Espedizio horietan bada sekula kranpoirik jarri ez duen jenderik, edo soka finkoa orduan deskubritzen duenik. Hori tristea izateaz gain, arriskutsua da inguruko jendearentzat.
‎Baionan eta Ablitasen aldi berean hauteskundeak egiteko proposamen hura baino zerbait errealistagoa du. Hemen gureganatu behar ditugu jendeen borondateak. Bisionarioak garela?
‎Irakurtzen ez duen jendeak irakurtzeko aitzakia izan dezan osatutako liburua. Arina behar zuen, eta oso mintzaira xumea du, hezurrik eta azalik gabekoa, puren emandakoa bezalakoxea, hau da, euskaldun guztiak ulertzeko modukoa.
‎Hain zuzen ere, gerra garai honetan hori planteatzea utopia hutsa dela esaten zaionean, Vandana andreak batez ere gerran inolako errurik eta zerikusirik ez duen jendeak sofritzen duela erantzuten du. Atzo Iraken, gaur Afganistanen, eta bihar non?
‎Ohitura, usadio eta kolektibitatearen aldekoa omen dugu jende xumea.Gizartearen zuzendariek martxan jarri nahi duten berrikuntza, bortxakeriada gizarteko gehienentzat.
‎hiritarrengan sortutako portaerek ingurumenaren aurkako ekintza anitz justifikatzeko arriskua dakarte. Izan ere, zifrek, besterik gabe, ez dute jendearengan eragiten, ez baitute non oinarritu egoeraren larritasunaz jabetzeko. Hori guztia gutxi izango ez balitz, ordea, hondamendi
‎Bere buztanari kosk egin gura dion txakurraren eromena da hori. Hume-ren teoriaren arabera, gobernuak beharrezkoa du jendearen aldekotasuna, ezertan hasi aurretik; jendearentzat argia eta iparra da gobernuaren iritzia honetaz edo besteaz. Noiz egingo dio kosk txakurrak buztanari?
‎Gertakarien inguruko zifrak aipatuta zehaztasun guztiak eskaintzen ari zaizkiola iruditzen zaio hartzaileari. Aipu zuzenak eskainita protagonistek eurek egia bere osotasunean kontatzen diotela uste du jendeak.
‎Agintari politikoek gero eta gardenago agertu nahi dute jendearen aurrean. Erakunde eta talde politikoek gero eta garbiago izan nahi dute botuemaileen aurrean.
‎Ustezko informazio hurbiltasun hori dela medio, informazio masa erraldoiagaz batera, tamalez, jendeak gertakarietan parte har dezakeela uste du, baina ez da horrela. Gaur egungo hedabideetan gertaera hain hurbiletik ikusten denez, gertatzen ari den horretan eragin dezakeela uste du jendeak. Usteak, erdiak ustel.
‎Emaitzen arabera, kirurgiaren eraginpean jartzen den jendeak dieta baino errazago jaten du dieta egiten dutenek baino. «Hurbilketa hori, orduan, gehiegizko pisu apala duen jendearentzat erabiltzeko moduan egongo litzateke», adierazi du Cummingsek. Grelina ikertzaile japoniarrek aurkitu zuten 1999an, eta zientzialari britainiarrek 2001ean apetitua estimulatzea eragin zuten
‎Horrek ez du galarazten lokal berean lehentasunez kontsumitzeko beste elikagai batzuk zerbitzatzeko aukera, hala nola aperitiboak, ogitartekoak eta gozokiak. Tabernatzat hartu behar dugu jendeari, prezio bidez, pintxoak eta ogitartekoak, hotzak edo beroak, laguntzeko edo ez emateko barra edo mahai zerbitzua duen establezimendua, lokal berean kontsumitzeko. Sarrera libreko lokalak Turismo establezimenduak publikoak eta sarbide librekoak dira beren zerbitzuak kontratatu dituztenentzat.
‎Horregatik, epidemiaren aurkako borroka eta pobreziaren aurkako borroka “banaezinak” dira. “Garapena antolatu behar duen jendea bizirik ez badago, ez dago osasuntsu, ez da gertatuko”, azaldu zuen Piotek. Hiesak eragin handia du gizartean eta ekonomian, 15 eta 49 urte bitarteko adin tartean, “giza baliabideak agortzen ditu, ekoizpen ahalmena boikotatzen du, pobrezia eta zailtasunak larriagotzen ditu”.
‎Sinestezina da bagoi bakar baten barruan zenbat jatorri, izate eta helburu ezberdin biltzen diren. Elkarren artean inongo zerikusirik ez duen jendeak trenaren metalezko horma meheek mugaturiko mundu isolatu honetako biztanle pribilegiatu bihurturik, bidaiak iraungo duen ordu gutxi batzuetarako besterik ez bada ere, euren bizitzak elkartzen dituzte, amankomunean duten bakarra helmuga soil bat izan arren. Hala ere, badirudi nire bagoian goazen dozena inguru lagunek elkarrenganako mesfidantza edo beldur moduko batek bultzaturik, ahal bezain sakabanatuen hautatu ditugula gure eserlekuak, geure intimitatea urratuko lukeen elkarrizketaren bat ekiditeko asmoz ziurrenik.
‎–Alex, hi ez haiz Jainkoa, eta ezin duk jendearen bizitzak epaitzen ibili –aurpegiratu zion Irenek– Nola, gainera. Hori guztia ezin subjektiboagoa duk.
‎Edonola ere, istorio zahar arrunt bat, baldin esperientzia hark erre eta pipertu izan ez balu. Etxean entzundakoagatik dakit ez zuela porrota irensten jakin eta harreman gatazkatsuak zituela jendearekin; beti zuela auziren bat, udaletxekoekin ez bazen, irakasleren batekin edo guraso elkartearekin. Ahotsa bezain zakarra zuen behintzat jenioa.
‎" Zorionez!". Baina printzipio zintzo horren atzean, estetikarekin zerikusi gutxi duen alde ezkutu bat omen zegoen, Txikierdi ikusi ere ezin zuen jendeak asmo gaiztoz esaten zuenaren arabera: narrazio liburu pare bat argitaratu zuen, antza, komuna hartan bizi izan zen garaian.
‎Eta euskaraz ikas dezakezu, dena ez bada ere, zenbait gauza bederen. Baina garai hartan euskarak ez zuen tokirik unibertsitatean, besteak beste unibertsitate publikorik ez zelako (horregatik joan behar zuen jendeak Salamancara, estudiante tunante gisa), eta ez zuen tokirik irrati telebistetan, horretarako adina ere balio ez zuelako. Santo Tomas egunean entzun zitekeen euskara, tomate eta sagarren artean, pues, eguberrietako oiloa erostera joaten ginenean.
‎Abertzalearen ikuspuntutik ezinbestekoa baldin bada aldi berean euskaltzale izatea, hori uste dut behintzat, euskaltzalearen aldetik ez da inola ere beharrezko abertzale izatea eta ez da on, gainera, lotura hori horrela egitea. Euskaltzaleak nahi luke jende guztia, alde batekoa nahiz bestekoa, izatea euskararen aldeko eta euskararen inguruan. Ez da, zoritxarrez, holakorik gertatzen, eta abertzale ez direnen artean euskaltzaleak ikusten ditugunean, euskaraz mintzo telebistan adibidez, orduan nabarmenago gelditzen da kontua, dagoen eskasia horretan norbaitek bere buruko kukulina ateratzen duenean.
‎Batzuek berehala hartu dute beren probetxurako mezu horren zati bat, mezuaren osotasuna atzenduz, eta berehala hasi dira goi mailara eramaten txokokeriarik handienak, horrela hobetuko delakoan euskara, konturatu gabe euskara motela erabili beharrean gizarte moderno batean barregura sortzen duen hizkera bitxi bati irekitzen dizkiotela ateak. Beharbada zuk ere entzun dituzu holako gauzak behin edo behin, bai baita hau esateko joera duen jendea, nahiz Zuazok baino argumentu motelagoak erabiltzen dituzten. Baina nik ez dut uste hori inondik inora ere hala den, ahultze horren arrazoiak sakonagoak baitira.
‎• Gogo eta borondate zabala duen jende asko ari da euskalgintzan lanean.
2003
‎Zer ikusten da gehien prime time delakoan. Zer nahi du jendeak. Bestalde eta tarteka, gidoilariei loreak botatzen dizkiete.
‎Eta hortxe dago nobela (nobela osoa) borobiltzen duen haria. Hiru hariak dira garrantzitsuak, baina espero dut jendea (kritikoak batez ere) anekdota hutsean ez geratzea eta idatzita dagoenaz haratago joateko pausoa ematea.
‎Oro har, erabileraren eskasia ikusten dut arazo. Izan ere, jakingo bagenu 30 urte inguru duen jende horrek, bere heziketa euskaraz izan dutenak edozein izanda ere beren ama hizkuntza, beren seme alabei ama hizkuntza gisa euskara irakatsiko dietela, urrats izugarria izango genuke ziurtaturik. Baina nola jakin hori horrela izango dela?
‎Mundu mailan aldiz, italiarrak. " Nire inguruan lasterka nahiz mendian izugarrizko maila duen jende asko dago, baina mendi lasterketetan parte hartzeko garaian, ausardia falta zaie. Probak gogorrak eta arriskutsuak izan baitaitezke sarritan", gaineratu du Gaizka Itzak.
‎Espektakulua eman behar duzu, eta ikustekoa gehiago izan behar du, entzutekoa baino. Gainera jendeak espektakuluaren parte izan behar du, zuk jarri arazi behar duzu jendea mugimenduan. Bestetik, jende gehienak nahiago du ondo abesten duen bat ikusi, musikari on bat baino.
‎Euskaldunek euskarari lotzen diote kultura, nortasuna eta poetika. Baina, Euskal Herrian, bere burua euskalduntzat duen jende asko da euskaraz ez dakiena. Zein hizkuntzatan hitz egingo dugu gai horri buruz?
‎Eta ikuspegia ez ezik, jendearen balioak, sinesmenak... Nire lanari dagokionez, zein izen erabili behar dut jende hori izendatzeko? " Euskaltzaleak"?
‎Bada, Irunen, esaterako, medikuak sintoma horiek detektatu bakarrik egiten ditu, eta detektatu ondoren gaixo hori aktibitate fisikora bideratu. Noski, hori kirola egiteko ohiturarik ez duen jendearentzat, gainontzean norberak bilatzen du bere bidea.
‎Marie Darrieussecq idazle baionarraren «Truismes» lehen nobelak (gazteleraz, «Marranadas») salmenten, ospe literarioaren eta eskandalu mediatikoaren gazi gozoak ezagutu zituen. Literatura elite baten asunto oso serioa dela uste duen jendeak Françoise Sagan enarekin konparatu zuen baionarraren fenomenoa: " Ez du askorik iraungo".
‎Baina hemendik alde egiteko aukera izan genuenean, Castrora joan ginen. Han aitari esan zioten arrantza ontzi bat bazela, ihes egin nahi zuen jendea eramango zuena. Bertan sartu ginen, baina arratseko zazpietan polizia etorri eta preso eraman gintuzten.
‎Izan ere, eguzkiaren goriari ihes egiteko helmuga nahiena hondartza du jende askok oporraldiak gozatzeko: horren lekuko, espainiar hondartzetako batzuek egunero egunero hartzen dituzten ia 50.000 bisitari horiek dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 2.729 (17,97)
Lehen forma
duen 664 (4,37)
zuen 318 (2,09)
du 301 (1,98)
dut 248 (1,63)
dugu 137 (0,90)
dituen 97 (0,64)
dute 82 (0,54)
duten 65 (0,43)
duzu 57 (0,38)
zuten 57 (0,38)
zituen 56 (0,37)
ditu 55 (0,36)
dugun 50 (0,33)
duela 29 (0,19)
duzun 27 (0,18)
genuen 26 (0,17)
dituzten 20 (0,13)
duk 19 (0,13)
zuela 19 (0,13)
zituzten 18 (0,12)
badu 16 (0,11)
zaituen 15 (0,10)
luke 13 (0,09)
dudan 12 (0,08)
nauen 12 (0,08)
duzue 11 (0,07)
zutela 11 (0,07)
ditugu 10 (0,07)
nuen 9 (0,06)
baitu 8 (0,05)
badut 7 (0,05)
dituzte 7 (0,05)
nituen 7 (0,05)
nuke 7 (0,05)
badugu 6 (0,04)
baitzuen 6 (0,04)
dutela 6 (0,04)
dutelako 6 (0,04)
badute 5 (0,03)
baduzue 5 (0,03)
bazuen 5 (0,03)
dituela 5 (0,03)
duena 5 (0,03)
genuke 5 (0,03)
baditu 4 (0,03)
baitugu 4 (0,03)
baitute 4 (0,03)
ditugun 4 (0,03)
dugula 4 (0,03)
duzula 4 (0,03)
lukeen 4 (0,03)
nuela 4 (0,03)
zituela 4 (0,03)
Badu 3 (0,02)
baduten 3 (0,02)
bazuten 3 (0,02)
dituztela 3 (0,02)
dudala 3 (0,02)
dudalako 3 (0,02)
duenean 3 (0,02)
duguna 3 (0,02)
dutenak 3 (0,02)
genukeen 3 (0,02)
zaitu 3 (0,02)
baduen 2 (0,01)
baduk 2 (0,01)
baititu 2 (0,01)
baituzu 2 (0,01)
banuen 2 (0,01)
ditudan 2 (0,01)
dituelako 2 (0,01)
ditut 2 (0,01)
dituzu 2 (0,01)
dudana 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
duenez 2 (0,01)
dugunez 2 (0,01)
dun 2 (0,01)
ezduen 2 (0,01)
genituen 2 (0,01)
genuela 2 (0,01)
nau 2 (0,01)
ninduen 2 (0,01)
zenuen 2 (0,01)
zituenak 2 (0,01)
zuena 2 (0,01)
zutelako 2 (0,01)
Badugu 1 (0,01)
Badun 1 (0,01)
Banuen 1 (0,01)
Bazuen 1 (0,01)
Zuen 1 (0,01)
baditugu 1 (0,01)
baditut 1 (0,01)
badituzte 1 (0,01)
badituzu 1 (0,01)
badudala 1 (0,01)
baduela 1 (0,01)
badutela 1 (0,01)
baduzula 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 403 (2,65)
ELKAR 356 (2,34)
Argia 266 (1,75)
Pamiela 140 (0,92)
Open Data Euskadi 139 (0,92)
Alberdania 132 (0,87)
Susa 104 (0,68)
Consumer 102 (0,67)
Herria - Euskal astekaria 102 (0,67)
Booktegi 99 (0,65)
Hitza 62 (0,41)
goiena.eus 59 (0,39)
UEU 51 (0,34)
Maiatz liburuak 41 (0,27)
Jakin 39 (0,26)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 38 (0,25)
Urola kostako GUKA 38 (0,25)
Guaixe 36 (0,24)
Uztarria 34 (0,22)
EITB - Sarea 33 (0,22)
aiaraldea.eus 29 (0,19)
aiurri.eus 28 (0,18)
Euskaltzaindia - Liburuak 26 (0,17)
erran.eus 19 (0,13)
alea.eus 19 (0,13)
Txintxarri 19 (0,13)
HABE 17 (0,11)
Erlea 16 (0,11)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 16 (0,11)
hiruka 16 (0,11)
Zarauzko hitza 16 (0,11)
Noaua 15 (0,10)
ETB dokumentalak 14 (0,09)
Labayru 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
Bertsolari aldizkaria 14 (0,09)
Uztaro 13 (0,09)
uriola.eus 11 (0,07)
LANEKI 10 (0,07)
barren.eus 10 (0,07)
Ikas 10 (0,07)
Euskaltzaindia - EHU 9 (0,06)
Maxixatzen 9 (0,06)
Aizu! 8 (0,05)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 8 (0,05)
Goenkale 8 (0,05)
Sustraia 7 (0,05)
Karkara 7 (0,05)
plaentxia.eus 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
Osagaiz 5 (0,03)
ETB serieak 4 (0,03)
Ikaselkar 4 (0,03)
Jakin liburuak 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Sarea 3 (0,02)
Aldiri 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 3 (0,02)
aikor.eus 3 (0,02)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Deustuko Unibertsitatea 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan jende asko 146 (0,96)
ukan jende egon 58 (0,38)
ukan jende ere 51 (0,34)
ukan jende guzti 47 (0,31)
ukan jende ez 38 (0,25)
ukan jende hori 33 (0,22)
ukan jende gehiago 30 (0,20)
ukan jende gehien 24 (0,16)
ukan jende multzo 24 (0,16)
ukan jende bat 21 (0,14)
ukan jende ezagutu 19 (0,13)
ukan jende artean 18 (0,12)
ukan jende lagundu 18 (0,12)
ukan jende bera 16 (0,11)
ukan jende bildu 16 (0,11)
ukan jende ikusi 16 (0,11)
ukan jende oso 14 (0,09)
ukan jende erakarri 12 (0,08)
ukan jende esan 12 (0,08)
ukan jende horiek 12 (0,08)
ukan jende aurre 11 (0,07)
ukan jende elkartu 11 (0,07)
ukan jende etorri 11 (0,07)
ukan jende hartu 11 (0,07)
ukan jende aurkitu 10 (0,07)
ukan jende entzun 10 (0,07)
ukan jende guzi 10 (0,07)
ukan jende hura 10 (0,07)
ukan jende hurbildu 10 (0,07)
ukan jende talde 10 (0,07)
ukan jende arte 9 (0,06)
ukan jende behar 9 (0,06)
ukan jende bete 9 (0,06)
ukan jende gero 9 (0,06)
ukan jende gutxi 9 (0,06)
ukan jende jakin 9 (0,06)
ukan jende osatu 9 (0,06)
ukan jende ugari 9 (0,06)
ukan jende anitz 8 (0,05)
ukan jende erantzun 8 (0,05)
ukan jende hil 8 (0,05)
ukan jende inguratu 8 (0,05)
ukan jende iritsi 8 (0,05)
ukan jende ni 8 (0,05)
ukan jende bakarrik 7 (0,05)
ukan jende berri 7 (0,05)
ukan jende bizi 7 (0,05)
ukan jende egin 7 (0,05)
ukan jende gu 7 (0,05)
ukan jende hau 7 (0,05)
ukan jende heldu 7 (0,05)
ukan jende hitz 7 (0,05)
ukan jende lan 7 (0,05)
ukan jende ukan 7 (0,05)
ukan jende ulertu 7 (0,05)
ukan jende uste 7 (0,05)
ukan jende baina 6 (0,04)
ukan jende begi 6 (0,04)
ukan jende beste 6 (0,04)
ukan jende beti 6 (0,04)
ukan jende euskara 6 (0,04)
ukan jende gustatu 6 (0,04)
ukan jende iritzi 6 (0,04)
ukan jende topatu 6 (0,04)
ukan jende arrunt 5 (0,03)
ukan jende bizitza 5 (0,03)
ukan jende eman 5 (0,03)
ukan jende etxe 5 (0,03)
ukan jende identifikatu 5 (0,03)
ukan jende jarri 5 (0,03)
ukan jende konfiantza 5 (0,03)
ukan jende kopuru 5 (0,03)
ukan jende min 5 (0,03)
ukan jende nahi 5 (0,03)
ukan jende nola 5 (0,03)
ukan jende ondo 5 (0,03)
ukan jende oro 5 (0,03)
ukan jende pentsatu 5 (0,03)
ukan jende sartu 5 (0,03)
ukan jende xehe 5 (0,03)
ukan jende zer 5 (0,03)
ukan jende animatu 4 (0,03)
ukan jende arteko 4 (0,03)
ukan jende babes 4 (0,03)
ukan jende baino 4 (0,03)
ukan jende baliatu 4 (0,03)
ukan jende barre 4 (0,03)
ukan jende benetan 4 (0,03)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia