Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 32

2002
‎Julio Cortázarrek El perseguidor ipuinean egin zuen antzera (ik. J. Benito & A. Gorostizu, op.), halaxe egin baitu Canok bere buruaren suntsipena eta bikaintasuna uztartu zituen musikariari gorazarrea, eleberri beltzaren osagaiak (hilketak, hoska ari diren telefonoen aipamenak, gizartearen ustelkeria salatzen duten pertsonaia eta elementuak...) dituen testu honekin.
2004
‎Asmoa dugu testu hau, dagoeneko sail berean argitaratuta dauden besteekin batera, tresna erabilgarri eta baliotsua izatea, bereziki, erantzukizun desberdinak bereganatuta, justizia egiteko eta sustatzeko zeregina euren gain hartu dutenentzat. Halaxe erdietsiko da, alor honetan euskara eginkizun baino, errealitate bizia izatea, dela zuzenbideko jarduleentzat, dela euren interesak behar bezala asetzeko justizia horrengana jotzen dutenentzat.
2006
‎Izaera biografikoa du testu honek. Karlomagnoren inguruko beste iturriak kontuan hartzen baditugu (Chanson de Roland, adibidez), ezberdintasun honetaz ohartuko gara:
2009
‎Aretxabaletako Ezker Abertzaleak, joan den larunbatean gure herrian gertatutakoaren irakurketa zabaldu nahi du testu honen bitartez.
2010
‎Esango nuke Azurmendi filosofia irakasle izateak eragin nabarmena duela testu honen taxuan. Izan ere Altonagak dioen legez, Azurmendiren liburuan hainbaten esanak eta argudioak aurki genitzake, zegamarraren «beraren benetako ustea» jakitera iritsi gabe.
‎Norbaitek eztabaidatu, iruzkindu edo kritikatu nahi baditu testu honetan agertzen diren tesiak eta ideiak, beste aukeren artean, helbide elektroniko honetara jo dezake: agustin.arrieta@ehu.es
2013
‎Arkitekturaren eta hiriaren paradigma aldatzen hari den momentu honetan, arkitekto gisa, ikuspuntu politiko eta ideologikoan oinarritutako gogoeta indartzea behar beharrezkoa gertatzen da. Ideiak formen gainetik daudela oinarri hartuta, ideia horiek erabakitzean arkitektoaren papera goraipatu nahi du testu honek. Hainbat proiektu edo idatzi mahaiaren gainean ipini eta haien arteko erlazioak bilatuko dira, irakurle bakoitzak gero haien arteko erlazioan dagoen gatazka bila dezan.
‎Ez dut testu hau amaitu nahi aurten omenduko direnak aipatu gabe, euskara ikasleak hain zuzen ere. Euskal Herriko euskaltegietan 35.000 ikasle daude eta gaur egun murrizketak pairatzea tokatu bazaie ere, hortxe gogor jarraitzen dute, ahalegin handia eginez eta gure hizkuntzaren biziraupenerako zutabe garrantzitsu bilakatuz.
2014
‎Bilbotik hain gertu dauden paraje horiez guztiez gozatzeko proposamena duzue testu hau, 1.730 metro luze diren tunel bikoitzek eta 166 metroko biaduktoak argazki zoragarria suntsitu aurretik. Bolintxu errekak ematen dio izena inguruosoari.
‎Euskararen biziberritzea Euskal Herriko hiriburuetan gaiaren haritik egindako gogoeta dituzue testu honetako esanak. Benetan funtsezko gaia dela uste dut, euskararen biziberritzea nonbait jokatzen badugu hirietan delako.
2015
‎BI: Nobela irakurtzeko asmoa baduzu, berehalaxe ohartuko zara liburu hau ez dela betiko eta ohiko nobela historiko bat; aitzitik, baduela testu honek zerbait ez berdin egiten duena, zerbait diferente erakusten duela, nahiz eta hemen kontatzen diren gertakizun eta pasadizo asko eta asko benetan gertatuak diren eta Historiako liburuetan aurki daitezkeen.
‎ikerketa horren emaitzen laburpen bat duzue testu hau.
2016
duen testu hau:
duen testu hau:
‎Ez da ipuin bat. Lehen Hezkuntzako ikasleek egindako aurkikuntza zientifiko baten kontakizunak oinarri gisa balio du testu honetan galdetzeko zergatik ez den zientzia zientzia egiten irakasten eskolan.
2017
‎Lehen esan dudanez, jakintza sortzeko espazio klasikoetatik aparte (modu autonomoan nahiz erakunde politiko edo sindikatuetan lan egiten duten talde edo elkarte feministak, koordinakundeak, plataformak, jardunaldiak, etab.), azken aldian, funtsezko hiru eremu iraunkor daude feminismoan, ekintza espezifikoak bideratzeaz gain mota askotako emakumeen (eta gizon batzuen) bilgune gisa dihardutenak, eta aukera ematen dutenak ezagutza eta ekintzailetza uztartzeko, modu asko eta interesgarrietan: (1) indarra hartzen ari diren graduondokoak eta masterrak; (2) Emakumeen Etxeak, non biltzen baitira emakume taldeak, berdintasun zerbitzuak eta jabekuntza eskolak{ 27}; eta (3) internet eta sare sozialak, baina ez dut testu honetan horretaz jardungo, ez baitut esparru hori sakon aztertu.
2018
‎Pertsonen oinarrizko eskubideak zangopilatzen dituen gaur egungo politika azkartu nahi du testu honek. Lege proiektuaren kontra bozkatu duen En Marche ohiko Jean Michel Clement deputatuak dion bezala:
‎uko egitea aldi berean mundu generoduna izan zukeenari buruzko ikuspegi normatibo jakin bat eman gabe. Alta, adierazi nahi dut testu honetako ikuspegi normatibo positiboak ez duela hartzen eta ezin duela hartu forma preskriptiborik, hala nola: –irauli dezagun generoa esaten dudan gisan, eta bizitza ona izanen da.?
‎Hala ere anonimotasun handia suma dezakegu bertan, ezinezko gertatzen delarik ezein erreferentzia egiaztatzea. Hori horrela, bere aurretikoen ildo berekoa dugu testu hau, zeren haiek ere, ez Durasek bezain argi, baina pasabide bera ezartzen baitzuten biziaren eta obra autobiografikoaren artean. Liburu horretan idazleak hamabost urte zituenean merkatari txinatar gazte aberats batekin izandako amodiozko harremana kontatzen da; Vietnamen, 30eko hamarkadako kolonialismo frantziarraren menpe zegoen herrialde hartan gertatzen da (garai hartan Indotxina zuen izena).
‎Kontuan hartu behar dugu testu hau idatzi zenean, Internet ez zegoela oso zabaldua, mugikorrak ere ez, ez zegoela tabletarik. Egoera orain aztertuko bagenu, teknologia berri horiek guztiak kontuan hartu genituzke, eta ez bideoak bakarrik.
‎Instrumentalak ere s du testu honetan, eta izan daiteke apikaria; izan ere, Nafarroan lehen testuetarik ageri zaigu, z rekin batera (cf. honetaz § 3.7 atalean esana). Gainera, instrumentala bere funtzio nagusian ageri zaigu:
2019
‎Azken aldian horietako ez gutxik harreman zuzena dute gizarte garaikidean emakumeek hartu duten leku berriarekin eta gizontasunak egoera berrira egin beharreko berregokitzearen problematikarekin, nahiz sexualitate mota ez heteronormatiboen etorrerarekin. Zenbait kasutan, hala nola Hasier Etxeberria edo Itxaro Bordarenean aipatu dugun bezala, egoera berri deserosoei aurre egiteko erregistro parodikoaren erabilerara jo dute idazleek, aztergai dugun testu honen kasuan bezala.
‎Zubiri eta Aierdiren txostenaren datuak aprobetxatuz eta ikerketak berez bertsolaritza birpentsatzeko ematen duen aukera baliatuz, egun lantzen ari naizen zenbait ideia azaldu nahi ditut testu honetan. Finean, nire ekarpenak bertsoaren, bertsolariaren eta bertsolaritzaren izaeraren gaineko eztabaida zabaldu eta elikatu nahiko luke, besterik ez.
2020
‎Interesgarria iruditu zait bizi dugun larrialdi egoeran testu hau berrirakurtzea edo deskubritzea, izan ere, testuinguruak beste esanahi batzuk emango dizkio testua berrituz eta gaurkotuz. Irakurleak bizi (izan) duen itxialdia eta horren ondoriozko aldaketa fisiko eta psikikoak berrikusi ahal ditu testu honen irakurketaren bidez eta protagonistarekin beste kokapen batetik identifikatu. Probatu nahi?
‎Batez ere, ideia horietatik taxuzko ikerketa lan bat atera ahal izateko, ikerketa esparrua mugatzeko beharra dudala ikusi dut. Hala ere, aitortu beharra dut testu hau idaztea benetan lagungarria izan dela datozen hilabeteetan landu beharreko hainbat kontzeptuz ohartzeko eta proiektuaren nondik norakoak ezartzen hasteko.
‎zer, nola eta nondik ikertzen dugun etengabe galde egiten digun epistemologia, ikertzaile moduan dugun eragina eta ardura aitortzen duena. Urteotan pilatutako esperientzia aztertu nahi dugu testu honetan, eta bereziki, urte bitartean ereduko kirola izeneko ekintza ikerketaren emaitzak. Horregatik, beste ezer baino lehen, proiektuaren nondik norakoak azalduko ditugu, modu laburrean bada ere.
2021
‎lehen orrialdeko tokirik garrantzitsuenean kokaturik zetorren txapelketarako deia. Hainbat alderdi azpimarragarri ditu testu honek ere. Honela, tituluan (Bertsolari Eguna/ Euskal piztutzearen kima berria) nahiz lehen lerroetan bertsolaritza pizkundearen proiektu orokorraren baitan txertatzen dela seinalatu
‎Lehenik eta behin, koka ditzagun aztergai dugun testu honen gertakariak. Horretarako, Yolanda Arrietak (2005) egiten duen ipuinaren aurkezpena oso egokia izan daitekeela uste dugu:
2022
‎Irakurle txit agurgarri horrek horietako batzuk edo guztiak inplementatu baldin badituzu, eskerrik asko; euskal hezkuntzak behar zaitu. Espero dugu testu honek balioko dizula bide onetik zoazela gogoratzeko. Horrela ez bada, nahi genuke kitzikagarri izan dakizula, motibazio pizgarri eta beldurrak kontrolatzeko antidoto beldur pitin batekin jarduteari sano deritzogu.
‎Literatura hitza dut testu honetan sartzerakoan epantxu. Edo solasgai.
‎◦ Nork ditu testu honen arabera atunak harrapatzen?
‎144 Adizki hau ez da ohikoa Zuberoako testuetan. Egiategik bederen erabiltzen du, baita XIX. mendeko autore zenbaitek ere, baina gainerakoan, ahaldun perifrasiez gain, diteke edo daite ageri da (Belak azken hori du testu honetan berean). Baliteke forma honen gibelean Larramendiren edo bestelako autoreren baten eredua egotea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia