Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.784

2000
‎Donibane Lohizune edo Getariako antxoa, Hondarribia edo Bermeoko legatza, Bermeo edo Lekeitioko hegaluzea, hemengo erreboiloa eta hango urraburua, halako edo bestelako ibaiko amuarraina eta abar. Horiek eta antzekoak dira azoketako arrain postuetan entzun ditzakegun erakargarriak, Kantauri itsasoko arraina Mediterraniokoa edo beste edonongoa baino hobea delako ustea duen euskal kontsumitzailea bereganatzearren. Nolanahi ere, errealitatea bestelakoa da; arrainak ez du, askotan, halako jatorririk.
‎Trantsizio garaiak bizi ditu euskal gizarteak, eremu askotan gainera, baina ezin uka denbora dela trantsizio hori behar legez burutzeko. Denbora hori kudeatzeko buru hoztasuna eta erantzukizuna izango dira balorerik preziatuenak datozen hilabeteetan
‎Errealitateari atxikitzen zitzaion, bere marrazki azkar bezain adierazgarrien bidez. Nekazal munduaren erreportaria ere bazen, apunteak ere hartzen zituelako. Garaiko beste artistek ez bezala, Arteta edo Arrue kasu, ez zuen euskal giro ergel bukolikoa idealizatzen»
‎Arazoaren muina eta giltzarria puntu amankomun bat bilatzean datza. Kontuan hartu behar dugu euskal gizartea ez dela euskal nazionalista, anitza dela, eta espainol nazionalismoa gero eta oldarkorragoa izango dela. ETAren indarkeria desagertzen joaten den neurrian espainiar oldarkotasuna haundituz joango da.
‎Ez da ohiko euskal nazionalista, baina bere diskurtsoa euskalduna da. Madrilen ezin dute euskal nortasuna duen ezer jasan ordea; otzandua ez den euskalduna ez da ongi ikusia han. Madrilen ongi hartua izateko sekretua erregionalista zintzoa izatea da.
‎Aurrera begira berriz, erakusketa ibiltaria egingo dute aurten ere, baina bakarrik bizpahiru alditan muntatuko da. Horrez gain, trikitixa irakaskuntzara hurbildu nahi du Euskal Herriko Trikitixa Elkarteak. Urtean zehar musika eskoletan eta trikitixa eskoletan emanaldiak eta hitzaldiak antolatuko dituzte horretarako.
‎EH, EA eta PNVkoak gauza askotan behintzat bat zetozen, eta orain berriz ikusten ditut nahiko sakabanatuta dabiltzala. Nik uste dut Euskal Herria bere tokira eramango baldin bada, horiek denek elkarrekin joan behar dutela. Nahiz gauza batzutan hain ondo etorri ez, uste dut elkarrengandik hurbil ibili behar dutela.
‎Prozedura ahozkoa da, eta beraz, froga eta lekuko guztiak ekartzea ezinbestekoa da. Abokatuen aburuz, justiziak poliziaren tesien arabera jujatu nahi ditu euskal militanteak. Fiskalaren asmoa, Guimmarraren hilketa Filipe Bidarteri leporatzea da.
‎Iparraldeko Pinareseko herrialdean euskal baserrien antzeko etxeak daudela dio Jose Tudelak, 1923an" La Voz de Soria" n idatzitako artikuluetan. Bertako klimak antza handia du Euskal Herrikoarekin eta ondorioz, etxeak egiteko harlandua eta egurra erabiltzen dituzte, Euskal Herrian bezala
‎Nork bere seme alabentzako nahi duen eredua bermatu nahi dugu, besterik ez. Inaxio Oliveri Hezkuntza sailburuak joera handia du euskal gizarteak eskatzen dituen erritmoez haratago joateko.
‎Eta erdaraz mintzo den euskaldun bakoitzaren sena pizteko adina indarrik ez badago, bitartean borrokatu egin behar da, euskaraz datorren hurrengo belaunaldia agintera heldu arte. Baina noski, nerabeen artean eredu guztiak erdal mundutik datoz, ez dute euskal erreferentziarik. Zergatik ez dago" Super pop" aldizkaria euskaraz?
‎Orain arte ez genuen Euskal Herri osoan aztarnategi bat ere Paleolitokoa, aztarna batzuk bakarrik. Orain arte Euskal Herrian tresnei bakarrik galdetzen genien garai haiei buruzko informazioa biltzeko, orain aztarnategiari ere galdetuko diogu eta aztarnategi horrek eman dezake zer nolako landaredia zegoen orduan.
‎Soziologia eta Zientzia Politikoen baitan, uztailaren 10etik 13ra" Euskal Herri@.kom?" ikastaldiak gaur egun gurean ematen den eztabaidaren mamira jotzea du helburu, alegia, komunitaterik ba ote dugu Euskal Herrian. Edo eraiki beharra ote dago?
‎Ezagutu dezagun bada. Idahon oro har, euskal jatorriko 10.000 pertsona inguru daude, halarik ere, horietako guztiek ez dute euskal nortasuna mantentzen edo ez diete haien seme alabei transmititu. Boisen, euskal jatorriko 800 bat familia dira euskal etxeko kide," Euzkaldunak Incorporated" delakoaren kide.
‎" Oinkari dancers" dantza taldea dugu Euskal Etxeko fruituetako bat. Duela 40 urte jaioa, 50 helduk osatzen dute taldea eta erregularki emanaldiak eskaintzen dituzte EEBBetako mendebaldean.
‎Herri aldizkariekin egin bezalaxe, azti ibili dira oraingoan ere gisa honetako egitasmoa garatzeko orduan. Hain zuzen, Goitb lehen emaitza izan den arren, Goiena Komunikazio Zerbitzuak Kooperatibak, beste zenbait egitasmo biltzen du bere baitan, hala nola, bailarako egunkaria, irratia eta Internet, berandu baino lehen abiarazi nahi dituztenak Euskal Herri osora ere hedatzeko xedez.
‎Ez argudio ekonomiko eta kultural mailan diferentziak ditudalako soilik, Euskal Departamendua Euskal Herritarroken (EH) errebindikazioa bilakatu delako baizik; Arnaldo Otegiren errebindikazioa. Otegi jaunak jakin behar luke euskal frantsesei dagokigula gure etorkizunaz deliberatzea. Euskal Departamendua Espainiako Euskal Herriko abertzale erradikalen errebindikazioa den bitartean, ETAri garaipen hori ez ematea eska tzen diet nire herrikideei; ez daitezela bere jokoan sar, ez baitakigu afera nola bukatuko den.
‎Erritmo irregular gehien dagoen zonaldea Turkia da. Honekin esan nahi dut euskal musika guk egiten duguna dela. Euskal Herrian mirari bat dago, hizkuntza kontserbatu egin da.
‎Arrazoi faltan ez, antza. " Zuk irakurle bear bada usteko duzu Euskal Erriko erri txikietan beintzat, kale eta baserriak iya bat egiten duten erritxoetan, meza eta elizkizunak euskeraz izango dirala, orain arteko latiñ aspergarriaren ordez". Baita zera ere, maitea!
‎SPRIk Kuban duen bulegoa oso gune interesgarria bihurtu da Karibeko uharte honetan negozioak abian jartzea bideratzeko. Eusko Jaurlaritzaren erakunde honek abala ematen die Kuban sartu nahi duten euskal enpresei, eta horrek arindu eta biderkatu egiten ditu negozio aukerak. Aldi berean, Kubarekin zeharka lanean ari diren enpresei haiekin zuzenean aritzeko aukera eskaintzen die, eta horrek produktuak merkatu egiten ditu.
‎Unibertsitate mailan ere gertatzen da antzerakorik. Espainiari buruzko irakasgaiek balio akademiko handiagoa izan ohi dute Euskal Herriari buruzkoek baino, zergatik. Euskal Herrian bizi garen unetik ez al genuke gure Herriko jakintzetan sakondu behar besteetan egiten dugun legez?
‎" Nik uste dut euskal idazleak oraindik ez duela sinesten euskaldun eta idazle izatea posible denik".
‎Lehendik zeuden horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua. Edo beste modu batera esanda, Canok eta bestek erakusten duten bokazio sendoak zein etorkizun duen hedabideetatik kanpo geratuz gero.
‎Hiru ataletan dator banaturik ipuin bilduma, itxura batean, bi erizpide oso ezberdineri jarraituz: kontatutako istorioaren garaia (beti ere galtzear dugun Euskal Herri sakonaren sasoia lehen" eldarnioan"; istorio garaikideagoak bigarren eta hirugarrenean) eta ipuinen luze laburra: lehen bi ataletan ipuin luze eta laburrak tartekatzen dira; hirugarrenean, berriz, ipuin labur" ustekabeko bukaeradunak" ditugu gehientsuenak.
‎Karmeldarrareninterpretazioaezaguna zen gai horretazinteresa zuten Euskal
‎Ikusi dugunez, egunkaria erosteko zaletasun handia du Euskal Herri penintsularreko populazioak. Informazio orokorrekoak izan zein kiroletan edo ekonomianzentratzen diren guztien azterketa egin dugun arren, ondoko taulan informazioorokorrekoak deituriko eguneroko kazetak agertzen dira soilik.
‎Xiberoko Botza da hiru irratihauen artean gutxien entzuten dena, %0, 2ko entzuleria tasarekin soilik. Bere aldegogorarazi behar da, Zuberoa biztanle gutxien duen Euskal Herri osoko herrialdeadela. Mediametrieren galdeketaren desabantaila gisa aipatu behar da, hiru euskalirratien hedapen eremua baino askoz ere zabalagoa dena kontuan hartzen duela, etaRadio France Pays Basquek galdeketaren agintzaileak, Ipar Euskal Herri osora zabaltzen duela entzute eremuaren azalera.
‎Orain arte ikusi dugunaren arabera, egunkarien kokapen ideologiko politikoakeragin nabarmena du Euskal Herriaz eraikitzen den irudian. Oraingoan honako galderahau egin dezakegu:
‎euskara, kultura eta gizartea (argitu dezagun. Euskal Herriarekin soilik zerikusia izateak? ez duela esan nahi artikuluak Euskal Herri osoarekinzerikusia duenik, baizik eta gaiak edo gertaerak loturarik ez duela Euskal Herrizkanpoko inongo eremurekin. Euskal Herriarekin zerikusia duen artikulu batek, hartara, Euskal Herri osoarekin zein haren parte batekin soilik izan dezake lotura.
‎Hots, jakin nahi duguna hauxeda: zeri buruz mintzatzean islatzen digute egunkariek Euskal Herriaren osotasuna. Edo zein izaera du Euskal Autonomia Erkidegoak. Edo, zein gaik eragiten duHegoaldea unitate esanguratsutzat hartzea?
‎Euskal Herriarekin zerikusia duten programen kopurua oso altua da (%72) etaprogramen jatorrian maila bera dute Euskal Herrikoek. Espainiaren presentzia ez daoso altua (%4), gainontzeko herrialdetakoa (%25) baino txikiagoa.
‎Nola ari da bideratzen ikus entzunezko sistemaren bilakaera? Eta ondorioz, nola baldintzatzen edomugatzen dute Euskal Herriko komunikazio esparrua. Hauexek dira atal honetanerantzuten saiatuko garen galderak.
‎Elebitasuna aukera pertsonala denez, elebitasunaren gauzapen edo erabilpena gizakiaren aukera pertsonala denez, euskaldun elebidunak berakdu giltza, erraz asko kontsumi baititzake bai euskarazko produktu mediatikoa baierdara hutsezkoa ere. Gaur gaurkoz, komunikazio enpresek ez dute euskal hiztunarenmerkatu kuota galtzeko arriskurik ikusten, erdaraz ere gustura irakurtzen baitu euskaldunak. Bestalde, zenbait kasutan, euskaldun elebiduna kontzientzia politiko argia duenpertsona denez (berdin ezkerrekoa zein eskuinekoa), sarritan sentitzen du zor moralenbat bere alderdiko prentsarekin:
‎Gauzak horretara, etxe barruko kontsumoko albisteak dira Garak ematendituenak. Euskaraz agertzen diren albisteak lotura zuzena dute Euskal Herriarekin: bihalako dira euskaraz argitaratutakoak.
‎Euskaraz argia ikusitako albiste apurrek Euskal Herria dutesorburu eta Euskal Herria helburu. Euskarak ez du Euskal Herriaren errepresentazio mugatik harago joaterik egunkari donostiarraren eskutik.
‎Ikus dezagun gure inguruko prentsak zelan ikusten duen Euskal Herria, zelanmarrazten duen Euskal Herria bere mapetan, bere eguraldi tarteetan zelan ikusten duenEuskal Herria: bai Iparraldea baita Hegoaldea ere.
‎Baina, aurrerantzean, beste bi motatako pauso kualitatiboak emanbeharra dago, egituratze instituzional berri bati begira. Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira.
‎Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira. Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu.
‎Euskaraz adierazi izan dugunean,, gutxiespen konplexutzat? edo itzuliizan dugu euskal hiztunaren jarrera desegile hau izendatzeko. Txillardegiren lanhauetan, ordea, ordurako begiz joa zegoen hizkuntza portaeraren azterbidean.. Hizkuntza gorrotoa?
‎Atal hau bukatzeko, informazio irratiaz ari garenez, aipatu beharrekoa da informazioan oinarritutako kanalen hautua. Izan ere, Frantzian eta Katalunian nolabaiteko arrakasta eduki dutenak faltan ditugu Euskal Herrian; behintzat jatorria hemen daukanik ez dute sortu oraindik. Esaterako, Catalunya Informació estazioak 12.000 entzule zituen (lanegunetan, egunero 30 minutuz gutxienez) 1992an, eta 132.000 izatera pasatu zen 1998 urtean, EGM enpresaren arabera; apiriletik maiatzera arte, Dympanel ek 172.000 entzule esleitu dizkio.
‎Sexuak, esaterako, protagonismoa irabazi du gazteagoen artean. Hiriak ere presentzia handiagoa du euskal literaturan. Idazleak kaletarrak dira, laikoak, gizon eta emakumeak, unibertsitarioak, eleanizdunak, eta munduan zehar askotxo ibilitakoak.
‎Preso horien eta gure artean enfrentamendua sortzen saiatu zen etsaia, baina gaizki atera zitzaien jokaldia. Bortxatzaileak, salatariak eta giza-lakasta modu guztiak izaten dira kartzeleroen konfiantza dutenak, inolako duintasunik ez dutenak gehienetan; kartzeleroak ere ohartuko ziren horiekin ezin zutela euskal presoon aurkako gerrarik egin espetxeetan. Dena dela, preso sozialak gure aurka erabiltzeko saiakerak inoiz ez dituzte amaitutzat eman.
2001
‎Euskal Autonomia Erkidegoan ez dugu Euskal Herri osoari dagokion daturik, joan den hiruhilekoan, batez beste, garestiago gertatzen zen etxebizitza erabilia erostea berria erostea baino. Joera hori 1997 urtearen amaieran sumatzen hasi zen, eta azken urteotan finkatu egin da.
‎Kafe Antzokia, Gazte Eszena... kontzertuetarako behintzat oso interesgarriak direnak. Gisa horretako proiektu gehiago egon behar lukete Euskal Herrian.
‎Euskal komunitatea oso garrantzitsua da Argentinan, Txilen, Idahon... eta haiek gustoko dituzte Euskal Herriko irudiak eta berriak, ze guk hemen 20 kate baditugu, haiek 75 dituzte, eta nahi dutena da euren herriko telebista hori ikustea. Lehengoan, adibidez, Oiñatiri buruzko erreportajea egin genuen, eta mail pila bat jaso genuen, Oiñatitik Amerikara joandakoena.
‎Lehen esaten genuen gaur eguneko ezkerra eta orain dela 20 urteetakoa konparatuz, diferentzietako bat horixe da, gaur egun ez dakigula ondo nola definitu ezkerra. Definitu ahal dugu Euskal Herrian nazio programa bat edo gizarte arloko programa partzial bat, baina ezkerra definitzerakoan galdu egiten gara.
‎" Duela bi urte, Zelanda Berritik etorri nintzenean, Gure Txoko euskal elkartea ezagutu nuen eta tarteka bertan euskaldun batzuekin aritzen naiz euskaraz, baina gehienak bizkaitarrak dira eta beren euskalkia ulertzea zaila egiten zait". Euskararekiko maitasunak bultzatuta ikasi zuen hizkuntza, eta ahal duenean Euskal Herrira joaten da bertako jendea, musika, janaria, eta jaiak oso gustuko dituelako. Hiri eta herri dezente ezagutzen ditu eta Alkiza eta Usurbil gustatzen zaizkio batez ere.
‎Euskeraz emandako iritziak, gazteleratuak, argitzeko? (...) Ez al dugu euskal seniderik edo aurriderik Bidasoa' z bestaldean. Aiek ez al ditugu euskaldun?
‎Eta datuak eskaintzen saiatzen zen gizona, nahiz aldez aurretik ezagutu: " Emakumezko zenbat lankide diren jakiteko, ez dugu Euskal Herriaren estadistikarik. Gipuzkoako zenbait eskualdez, ordea, ba ditugu jakite zehatzak".
‎Izan ere, Trebiño euskalduntzeko bidean hazia izango da Arabako ikastolen jaialdi hau. Oraingoz, euskararen aldeko mugimendurik gehien dagoen herrira jo dute arabarrek, baina inguruan ere sortuz doa euskararen aldeko sentimendua eta konderri osoan suspertu nahi dute euskal giroa.
‎Horrela erabaki zuen 1995ean eginiko bere lehenengo kongresuan. 1973 urtean, UEUren abiaburuan, Euskal Herriko unibertsitateen egoera oso bestelakoa zen gaurko egoerarekin alderaturik, artean, unibertsitate mailako prestakuntza lortu nahi zuten Euskal Herriko unibertsitario gehien gehienek kanpoko unibertsitateetan ikasi behar zuten. Aukera ez zen oso zabala; Deustuko Unibertsitatearekin batera Nafarroako Unibertsitatea (OPUS), Industri Ingeniaritza Goi mailako Eskola eta «Bilboko Unibertsitatea» zeuden.
‎Zintzoki eta baikorki, Euskal Herri osoarentzat lan egin nahi dugu. Zentzu eraikikorra landu nahi dugu Euskal Herriarentzat, eta gaur batzuentzat ez baldin bada mementoa, guk uste dugu.
‎Hemen, autonomien estatu delako horrek bere erara administrazio bat egokitu nahi du. Aldi berean, bere burua nazio bezala duen Euskal Herriak estatu eredurik gabekoa bide bat egin nahi du. Bide horren abiapuntua da Estatutua, bideak zabalik omen zituena bere gehigarri guztiekin.
‎Agian, udako eguzkiaren argitan itxura alaiagoz ikusi duzu Euskal Herria. Behar bada pentsatua duzu Euskal Herria hondartza bat dela, osatua eta penarik gabea. Baina aski duzu hondartzatik bi pausoz aldaratzea, Euskal Herriaren aurpegi gaizto eta egoera tristeaz jabetzeko.
‎Easo Ederra, Ozeanoko Perla, Inguru Paregabea... Ukaezina dena zera da, Donostia dugula Euskal Herriko hiririk ederrena (Miarritzeri Igeldo faltako litzaioke, besteak beste), eta baita Europako politenetakoa ere. Hiria bera edozeinekin konparatzeko modukoa bada, zer esan badiarekin taiutzen duen osotasunaz, edota Igeldoko bista zoragarrietaz...
‎SENIDEAK eta Gureak elkarteek bat egin dute eta aurrerantzean Etxerat deituko da euskal preso politikoen senitartekoak biltzen dituen erakundea. Erakunde berriaren ordezkarien esanetan, Etxeratek ez du Euskal Herrian bizi den egoera politikoaren diagnosi bakar bat, erakundeak pentsamendu desberdinetako jendea biltzen duelako; dena den, gatazkaren irtenbidea elkarrizketan dagoela azpimarratu zuten eta ez bide polizialetan. Karmen Galdeano abokatua izango da erakundearen lehendakari berria.
‎Besterik ez dago. Euskal kulturak indarra eduki behar du euskal hiri horretan.
‎Ze umea!». Marrazki bat egin dezakegu, nahi genukeen Euskal Herria koloreztatzeko, baina etorkizunaz ari garenean serio, hankak lurrean jarri behar dira. 2050 urtean, euskal kulturak lortzen badu auzo bat izatea hiri horretan, benetan, arrakasta izango da, eta ahalegin bat, munduaren historian oso gutxitan eman dena.
‎Baina bere melankolia, Victoriak diagnostikatzen duen bezala, euskaldunen melankolia da, derrotaren estetika maite omen dugun euskaldunona (119). Juan Martinek maite ditu euskal paisaiak, euskal lekuak, eta hauen kontenplazio edo oroimenarekin bakarrik sentitzen da salbu. Melankonia honen adibide literario deigarriena,, Eugeniarengandik ihesi doanean Retiroko parkean sumatzen duen babesean legoke (210), euskaldun askok bisitatzen zuten Alcalá hotela han dagoela jakiteak, edo Barojatarrak ere inguruan bizi zirela sentitzeak babestu egiten baitute aditu gastronomiko euskaldun hau.
‎Erantzun horrek ere eman liguke zer pentsatua. Izan ere, badirudi oso programazioestereotipatua eta pobrea duela Euskal Telebistak, interes mota eta zaletasun espektro zabal bateko ikus entzuleak erakarri ahal izateko.
‎Hogeita zortzi ikasleetatik hemezortzik ez dute Euskal Telebista ia inoizikusten; telebista aurrean emandako denbora guztiaren ehuneko hamar bainogutxiago, preseski. Azpimarratzekoa da, baita ere, ikasle gutxi batzuek (bostek) Euskal Telebistari dioten atxikimendu eta aprezioa, euskara oso ondo ez menperatuagatik erdietan baino gehiagotan kate hori sintonizatzen baitute.
‎Lehen kristautasunaren inguruko kondairak baditugu Euskal Herrian26 Gureohitura herrikoi batzuek apostoluak dituzte protagonistatzat. Tradizioaren arabera, Jaun Done Paulo Nafarroako Bianan prediku egiten egon omen zen, tontor batengainean Jaun Done Mikelen ermita eraikitzeko parada izanez ere.
‎Ni nago euskaltzalenazionalisten eta ez nazionalisten fedea eta pazientzia frogatzeko daukagulaeuskara souvenir soiltzat hartzen duen nazionalista klase hori. Berek jakingobalute nolako kaltea egiten dioten defendatu uste duten euskal munduari!
‎idaztea da. Eta sinetsitanago guretako ere, euskal idazle esportagaitzendako, kanpoko merkaturik nekezaurkituko duen euskal literaturarako, lekua badela hemen.
‎Hamaika Pausok bere baitan ditu euskal literaturan nekez aurki daitezkeenemoziozko uneak, gorago R. Barthes ek zinezko unetzat hartzen zituenak:
‎hedatuz joan denliteratura pentsatzeko modu berri bati baino. Literaturaz kanpokoak diren printzipioetatik aske idatzinahi duten euskal idazleak izendatzen dira esapide honen bitartez.
‎XX. mende hasieran euskarak egoera sozial zaila bizi zuen Euskal Herrian.Desartikulazio politiko, sozial, ekonomiko eta kulturala zegoen. Batetik, euskallurraldeak ez zeuden beren artean elkarturik eta, bestetik, instituzio espainiar etafrantsesekiko menpekotasun egoeran zeuden.
‎Taularen beste muturrean daude Gaztela Mantxa (12,3), Extremadura (14,0), Galizia (14,6) eta Gaztela eta Leon (16,0). Hala ere, Interneteko erabiltzaileak eskualdeka gehitzeari dagokionez, Asturiasek% 12 egin du gora azken urtean, eta atzetik ditu Euskal Autonomia Erkidegoa (11,1), Murtzia (10,5) eta Kantabria (9,8). Aitzitik, Nafarroa %3, 5 besterik ez zen hazi, eta atzetik Gaztela Mantxa (5) eta Aragoi (5,9) zeuden.
‎" Sugaar"," sugoi" eta" kulebroren" kontuak gure gurasoen aho mihietan sarri entzun zitezkeen. Herensugeak, berriz, toki oso zabala eta beldurgarria du euskal mitologian eta antzinateko ipuinetan.
‎Euskal literatura diogunean, ikaragarrizko nahas mahas bat datorkigu gogora. Aski duzue euskal  literaturaren kondairaren bat, esan nahi dut mardul eta lodi horietakoren bat, hartzea, eta orain baditugu bizpahiru, eta hor aurkituko dituzue urteak eta tituluak eta gainerakoak. Euskal literatura nik ezagutzen dudan edozein erdal literatura baino nahasiago agertzen da berez literaturarekin zer ikusirik ez duten gauzekin.
‎Gogoan dut euskaraz ez dakiten euskal herritarren hizkuntza harresia aipatu niola, besteak beste. Halaber, esan nion osasungarri litzatekeela, erdal hiztunen herritartasunarentzat bezala euskal hiztunon bertakotasunarentzat ere (euskara inoren aurka erabili baino, euskara geure buruen alde baliatu nahi dugun euskal hiztunontzat, alegia), euskal komunitate osoak gure arazo, kezken eta nahien berri izatea. Horretarako, euskal lanak –tartean eta nabarmen, Mitxelenarenarenak berarenak–  ezagutaraztea guztiz beharrezkotzat jotzen nuela erantsi nion.
‎Gorago ere jo da, gorengo mailaraino. " Badugu Euskal Unibertsitatea!" oihu egin du oraintsu Anaitasuna aldizkariak, 323 324garrengoan, Uztaritzeko azken udaldiko irakastaldiaren ondoan. Beheraxeago, egia esan, aitortzen ere du, nahiz oraindik ez izan, izateko bidean gaudela bederen:
‎" Nere Aitaren etxean egoitza asko dira", Aita Iraizozek itzuliaren arabera. Guk ere, geure izan behar lukeen euskal etxe honetan ez ote diegu karlistei txokoren bat opa behar, goiko ganbaran bederen?
‎Sartu zen azkenik, baita Eganen ere, ea zenbait lerro (1951, 3) argitarako ote zizkioten eske. Orduan eta geroxeago ikusi nuenez, Artetxek zuen euskal lanen ardura eta, beste aldetik eta beste mailan, Aingeru Irigaraik.
‎Nabarmenago oraindik: euskal adimenarentzat ez bada ere –eta ez dakit horrelako entelekiarik inon aurki ote daitekeen–, hots atseginagoa duela euskal belarriarentzat  Axularren prosak Altubek eredutzat hautetsi dizkigun zenbait zatirenak baino. Ez da dena irabazia izan, beharbada, azken urteotan.
‎nagusitu zena. Euskal Herria ere irauli du, baina, iraulia izan arren, ez du Euskal Herriak, herri den aldetik, artean beregana. Zertaz ari gerokoez?
‎Ez naiz ni nor auzi hori erabakitzeko, baina Oteizaren iritzia, gure kondairaren eta kondaira aurrekoen azalpena den aldetik, mito gisako zerbait iruditzen zait teoria hazia eta heldua baino gehiago. Maite ditut euskal mendietako mairu eta jentil baratzeak, baina ez dut uste, ametsetan ere, Parthenon baten pareko direnik. Ezta, horretara behartzen banaute, urtez kidetsu diren zenbait Andaluzia aldeko trikuharriren mailara iristen direnik ere.
‎Bada, hori zela medio, hauxe esan nuen: bertso gisa horrek aitzindari guti duela euskal literaturan, batere baldin badu. Eta inprentan zegoela, hona non ikusten dudan Auñamendiren Literaturan (I, 362)," Euscaldúnac" derizten ber  tsoak Ovidioren itxurara moldatuak Bonaparteren eskuz:
‎Trantsizioaren hasieratik beretik, EAE eta Nafarroako hedabideen informazio politikoko leku gorena bete du euskal gatazkak. Eta gai honek oso garrantzi handia hartu du, halaber, beren hedatze esparrua estatu osoa edo, bestela, soil soilik Euskal Herritik kanpoko Autonomia Erkidegoak hartzen dituzten hedabideetan ere.
‎Bide politikoari begira, UPNk eta Nafarroako Gobernuak —Miguel Sanzek ederki ordezkatuak, zurituak eta bideratuak— erakutsia zuten euskal kulturari dioten higuina, ezinikusia eta gorrotoa. Denon mesederako ziren bide seinale elebidunak espainiera hutsean ager zitezen dirua xahutzeko prest dagoen politikari talde batengandik ezin espero ekintza hori asmo hutsen errebindikapena besterik ez izatea.
‎liburu baten gainean eztabaidatzen genuen, besterik ez. Ezin ditugu euskal kulturaren produkzioak betirako babesten jarraitu, haurtzaro eternal batean hormatuta egongo balira bezala. Edo alde guztietatik mehatxatuta daudenaren aitzakiarekin:
‎Izan ere, askotan aipatzen den bezala, ezin da maitatu ezagutzen ez dena, eta erdal komunitateak ez du euskal hiztunen komunitatearen berri handirik. Benetan ezagutu beharrekoak dira hainbat ikerlanetan erdaldun batzuek gutaz adierazten dutena, harrigarria baita; ezjakintasunak eta aurreiritziek josita.
‎Aurelio Artetaren ustez, Estatu mailako hizkuntz politika guztiak gehiegikeriak izanik ere, are helduleku gutxiago du Euskal Herrikoak, Kataluniakoarekin alderatuta, adibidez.
‎Jarrera tinkoa eta aldi berean malgua nola uztartu. Erasoaldi honetan irmo nola erantzun eta ber denboran, mesfidati, aldenduta edo aurka dugun euskal herritarra erakarri. Euskalgintzaren alde positiboak nola gizarteratu, hau da, zabaltzen ari den irudi negatibo sasikoari nola kontrajarrieuskalgintzaren egiazko irudia (anitza eta aberatsa), mediatikoki gauden bezain ahul egonda.
‎Ala nahiago dugu pentsatzea halako hitzarmenunibertsala dagoela gure hizkuntzaren kontra? Nik behintzat ondo gogoan dut euskal burgesia handiak eta ertainak (multzo moduan harturik, salbuespen eta guzti) nola ukatu dion euskarari, luzaroan, babes ñimiñoena ere. Eta horrekin bizitzen ohitu ginen, harik eta norbait (norbait kolektibo hori arerio ideologikoari bizitza ukatzeraino iritsi direnengandik ez urruti dagoelarik) euskaltzale eta euskal herr itar kontzeptuak nahastera zaletu zen arte.
‎Egoera honetan, euskalgintzak batasunean egin behar du lan, bat eginik eta elkarlanean bakarrik lortuko dugu kontra bilakatu nahi duten euskal gizartearen euskararen aldeko jarrera ez aldatzea. Euskararen aldeko jarreraareagotu eta berreuskalduntzean urrats berriak egitea da gure erronka eta, eraso giroan ere, aurrera egin dezakegula argi izatea da aurrera egiteko dugun akuilurik indartsuena.
‎Bi hamarkadaren buruan, egiazko omenaldiaren garaia jin zitzaion. Euskaltzaindia, Euskaltzaleen Biltzarra, Euskararen Kontseilua, Euskal Konfederazioa, Euskara Zerbitzuak, denak oro bildu ziren Balantsunek merezi zuen Euskal ekitaldi erraldoiaren euskaldunki antolatzeko, noizbehinka euskaraz, partehartzailearen arabera. Ospetsuak, nor bere ordezkariaren bidez, Balantsunen bost haurretarik herrian gasna egiten geratu azken semearekin juntatu ziren, ekitaldiaren harat honatak finkatzearren.
2002
‎Ardatza behar du Euskal Herriak. Azken hogeita bost urteotako politikagintzak edo herrigintzak ez diote euskaldunon herriari bizkarrezurrik osatu, eta une honetantxe zaila gertatzen zaigu euskaldun hitzari pausalekua eskaintzen politikan, hizkuntzen eremuan edota, besterik gabe, geografian.
‎Akordioa eta adostasuna bilatu behar ditugu atsedenik gabe, beti Euskal Herria ardatz hartuta; ezin dugu euskal gizartea denbora gehiagoz espainiar eta frantziar estatuen inguruko meteorito zatikatu izatera kondenatu, era horretan euskaldunon galera etorriko baita luza gabe. Oraingo egoeratik ez dute luzerako irabazpiderik izango, ez eta probintzia bakanetako administratzaile direnak, haraino ere helduko baitira zentroko agintariak leku hartzera.
‎Anje Duhaldek berriz," Eperrak" kanta herrikoia zabaldu zuen lau haizeetara. Hala ere, bertsio gehien dituen euskal talde modernoetariko bat Itoiz izan da. Juan Carlos Perezen taldeak sekulako eragina izan du gure musikagintzan.
‎Herri minez bizi ziren Argentinaraino iritsitako euskaldunok, espero zuten aurrerabiderik ez zuten aurkituko askok, beste zenbait sos batzuk eginda itzuli zen sorterrira (Hernanin bezala beste zenbait herritan diren Buenos Aires auzoetako jendeek badakite horren berri), eta denentzako ere urte eta egoera latzak bizi zituen Euskal Herritik alde egiteko ihesbide ere bazen.
‎arotzak eta etxegileak» idazlana ahalegin horri esker plazaratzera heldu den laugarren liburua da. Argazki ederrez horniturik eskaintzen zaigu Anaje Narbaizaren lanaren emaitza, zuraren langintzarekin lotuta gure aurrekoek erabili izan ohi zituzten euskal hitz eta esapideen bilketa, zurgintzaren beherakadarekin batera jada galtzear genuen altxor preziatua. Juan Martin Elexpuru eta beste askoren laguntza izan omen du egileak, Bergara inguruan belaunaldiz belaunaldi metatzen joan den ezagutza ondare ikaragarria jasotzeko orduan.
‎Ez du izenaren asmatzaileak hori gezur bilakatu izanaren errurik. Udarik gabeko udaberri laburrak bizi ditu euskal zinemagintzak. Kimuak ikus ditzaket aste honetan baina arbolarik ez dut aspaldi antzeman, eremua da orain hogeita piku urte berdetzen hasi zen alor hura.
‎Ni ez naiz euskalduna, ez naiz ere beti hemen bizi izaten, baina gustura sentitzen naiz bertan, lurralde hau maite dut. Lurralde honentzat berarentzat egitura bat nahi nuke, baina edozein izanik ere, ez dadila jendea banatzeko eta beste lurraldekiko haustura izateko; ez nuke Euskal Herria aurkarien arteko gatazka sorgune izatea. Ordea, berari dagokion lurralde baten egitura erreala ontsa ikusiko nuke, bere biztanleen desioa satisfatzeko, euskaldunak ezagutuak izan daitezen eta Ipar Euskal Herria ekonomikoki indartu dadin.
‎Jatetxearekin zer harreman du Euskal Etxeak?
‎Hiru arlo hauetan oinarritzen da laborarien geroa, eta horietan finkatu nahi dugu Euskal Herriko laborantza. Alta, bada, arazoa aipatu batzordearen eskumen faltan datza.
‎Hari beretik tira eginez, Armentia ikastolak orain arte egin duen bidean euskara eta euskal kultura beti presente egon dira, «horretarako dauden traben gainetik pasatuz eta gure bidea eginez". Antolatzaileen ustez," garbi daukagu ikastola bere osotasunean eratu behar dugula, hau da, ezartzeko falta zaigun etapa DBH ahal den modu egokienean martxan ipini behar dugula euskal irakaskuntzari gure ekarpena egiteko».
‎liburua publikatu, irakurri eta elkarri komentatzean osatzen den zirkulua. Memento honetan ibilbide handiko idazleak ditugu Euskal Herrian, ez da lehenagoko kontua. Hau da, lehendabiziko liburua argitaratzen zuen, kritikak oso txarto jartzen zuen eta idazlea desanimatzen zen.
‎Horretarako, soberanismoak gaur egungo bere alderdien esparrua eta esparru soziala berregituratu behar ditu. Soberanista sozialdemokratetatik ezker muturrekoetarako tarte zabala biltzeko gaitasuna adierazi behar du euskal soberanismoak, aurrekaririk gabeko mugimendu batean, Ezker Abertzalekoei HBren hasierako gomutak ekarriko badizkie ere baina hauteskundeetan alderdi bozkatuena izateko anbizioarekin. Bitarteko egiturak (Batasuna, EA, AB... agian baita ere ELA eta LAB sindikalgintzan) trantsiziozkoak ikusten ditut, edota instrumentalak.
‎Orioko herritarrek, azken mendeetan behintzat, esan duten" sinesten det" alde batera utzita, elizan hitzak gogorarazteko jarri duten pantailaren bidez herritarrei" sinesten dut" esanaraztea ez da egokia. Eta Atutxa jaunak, berriz, jakin behar luke euskal legebiltzarburu den aldetik, ETBrentzat ari denean, hau da Euskal Herri osorako," dot" baino" dut" egokiagoa dela. Eta hemen" det"," dot" eta" dut" hizkera oso baten adibide huts besterik ez dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 2.784 (18,33)
Lehen forma
du 510 (3,36)
dugu 271 (1,78)
dute 201 (1,32)
zuen 184 (1,21)
dut 153 (1,01)
duen 145 (0,95)
duten 124 (0,82)
ditu 119 (0,78)
zuten 99 (0,65)
ditugu 90 (0,59)
duela 67 (0,44)
dugun 55 (0,36)
duzu 41 (0,27)
zituen 41 (0,27)
dituzte 38 (0,25)
dituen 37 (0,24)
dituzten 32 (0,21)
dutela 31 (0,20)
luke 27 (0,18)
genuen 24 (0,16)
dugula 21 (0,14)
zuela 21 (0,14)
badu 20 (0,13)
zituzten 20 (0,13)
zutela 17 (0,11)
dituela 16 (0,11)
baitu 14 (0,09)
dituztela 14 (0,09)
baditugu 13 (0,09)
genuke 11 (0,07)
lukete 11 (0,07)
ditugun 10 (0,07)
duzue 10 (0,07)
badugu 9 (0,06)
baitute 8 (0,05)
nuke 8 (0,05)
duelako 7 (0,05)
ditut 6 (0,04)
duena 6 (0,04)
dugulako 6 (0,04)
dutenek 6 (0,04)
hau 6 (0,04)
zituela 6 (0,04)
badugula 5 (0,03)
baitugu 5 (0,03)
bazituen 5 (0,03)
ditugula 5 (0,03)
duenak 5 (0,03)
dutelako 5 (0,03)
lukeen 5 (0,03)
baduela 4 (0,03)
bazuen 4 (0,03)
bazuten 4 (0,03)
genituen 4 (0,03)
genuela 4 (0,03)
nituen 4 (0,03)
Baditu 3 (0,02)
Badugu 3 (0,02)
DU 3 (0,02)
badut 3 (0,02)
badute 3 (0,02)
baitzuen 3 (0,02)
ditudan 3 (0,02)
duenean 3 (0,02)
dukegu 3 (0,02)
dutenak 3 (0,02)
dutenez 3 (0,02)
lituzke 3 (0,02)
nuen 3 (0,02)
zituztela 3 (0,02)
zuelako 3 (0,02)
zuena 3 (0,02)
BaDugu 2 (0,01)
Badu 2 (0,01)
Bazuen 2 (0,01)
baditu 2 (0,01)
badituzte 2 (0,01)
baduzu 2 (0,01)
baitzituen 2 (0,01)
baitzuten 2 (0,01)
dudalako 2 (0,01)
duenez 2 (0,01)
duguna 2 (0,01)
dugunok 2 (0,01)
duk 2 (0,01)
duzula 2 (0,01)
gaituelako 2 (0,01)
genituzke 2 (0,01)
genukeen 2 (0,01)
nuela 2 (0,01)
nuelako 2 (0,01)
ukaiteak 2 (0,01)
ukan 2 (0,01)
zaitut 2 (0,01)
zenuen 2 (0,01)
zutelako 2 (0,01)
Baditugu 1 (0,01)
Badute 1 (0,01)
Baituzu 1 (0,01)
DITUZTEN 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 533 (3,51)
Argia 289 (1,90)
ELKAR 219 (1,44)
UEU 182 (1,20)
Jakin 156 (1,03)
Pamiela 153 (1,01)
Herria - Euskal astekaria 152 (1,00)
Euskaltzaindia - Liburuak 110 (0,72)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 96 (0,63)
Alberdania 95 (0,63)
Maiatz liburuak 66 (0,43)
EITB - Sarea 60 (0,39)
Booktegi 52 (0,34)
goiena.eus 47 (0,31)
Uztaro 47 (0,31)
hiruka 46 (0,30)
Labayru 41 (0,27)
Susa 37 (0,24)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 33 (0,22)
Hitza 33 (0,22)
Euskaltzaindia - EHU 30 (0,20)
Uztarria 23 (0,15)
Urola kostako GUKA 22 (0,14)
Karmel aldizkaria 19 (0,13)
Euskaltzaindia - Sarea 16 (0,11)
Anboto 15 (0,10)
Guaixe 14 (0,09)
alea.eus 13 (0,09)
HABE 12 (0,08)
uriola.eus 12 (0,08)
Kondaira 11 (0,07)
aiaraldea.eus 11 (0,07)
aiurri.eus 11 (0,07)
Noaua 11 (0,07)
Consumer 10 (0,07)
Aizu! 9 (0,06)
Bertsolari aldizkaria 9 (0,06)
Txintxarri 8 (0,05)
Erlea 7 (0,05)
Sustraia 7 (0,05)
erran.eus 7 (0,05)
Ikaselkar 6 (0,04)
Maxixatzen 6 (0,04)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 5 (0,03)
Karkara 5 (0,03)
plaentxia.eus 4 (0,03)
Jakin liburuak 4 (0,03)
Deustuko Unibertsitatea 3 (0,02)
LANEKI 3 (0,02)
barren.eus 3 (0,02)
Euskalerria irratia 3 (0,02)
Zarauzko hitza 3 (0,02)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 2 (0,01)
ETB serieak 2 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 2 (0,01)
EITB - Argitalpenak 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Karmel 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Amezti 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskal Herria 620 (4,08)
ukan euskal herri 488 (3,21)
ukan euskal gizarte 99 (0,65)
ukan euskal kultura 96 (0,63)
ukan euskal literatura 78 (0,51)
ukan euskal herritar 75 (0,49)
ukan euskal preso 62 (0,41)
ukan euskal hiztun 39 (0,26)
ukan euskal idazle 34 (0,22)
ukan euskal autonomia 32 (0,21)
ukan euskal kultu 30 (0,20)
ukan euskal nazio 29 (0,19)
ukan euskal unibertsitate 26 (0,17)
ukan euskal etxe 24 (0,16)
ukan euskal selekzio 22 (0,14)
ukan euskal estatu 17 (0,11)
ukan euskal gatazka 15 (0,10)
ukan euskal erakunde 14 (0,09)
ukan euskal lurralde 14 (0,09)
ukan euskal eskola 13 (0,09)
ukan euskal hizkuntza 13 (0,09)
ukan euskal komunitate 13 (0,09)
ukan euskal musika 13 (0,09)
ukan euskal nazionalismo 13 (0,09)
ukan euskal elkargo 12 (0,08)
ukan euskal nortasun 12 (0,08)
ukan euskal talde 12 (0,08)
ukan euskal hitz 11 (0,07)
ukan euskal kulturgintza 11 (0,07)
ukan euskal telebista 11 (0,07)
ukan euskal hedabide 10 (0,07)
ukan euskal jatorri 10 (0,07)
ukan euskal mundu 10 (0,07)
ukan euskal curriculum 9 (0,06)
ukan euskal jende 9 (0,06)
ukan euskal zinema 9 (0,06)
ukan euskal abertzaletasun 8 (0,05)
ukan euskal dantza 8 (0,05)
ukan euskal liburu 8 (0,05)
ukan euskal ekonomia 7 (0,05)
ukan euskal enpresa 7 (0,05)
ukan euskal giro 7 (0,05)
ukan euskal hezkuntza 7 (0,05)
ukan euskal hiri 7 (0,05)
ukan euskal izen 7 (0,05)
ukan euskal jai 7 (0,05)
ukan euskal langile 7 (0,05)
ukan euskal prentsa 7 (0,05)
ukan euskal antzerki 6 (0,04)
ukan euskal esparru 6 (0,04)
ukan euskal filologia 6 (0,04)
ukan euskal hiritar 6 (0,04)
ukan euskal identitate 6 (0,04)
ukan euskal irakurle 6 (0,04)
ukan euskal emakume 5 (0,03)
ukan euskal hiztegi 5 (0,03)
ukan euskal itzulpen 5 (0,03)
ukan euskal jendarte 5 (0,03)
ukan euskal kantu 5 (0,03)
ukan euskal mitologia 5 (0,03)
ukan euskal nazionalista 5 (0,03)
ukan euskal sukaldaritza 5 (0,03)
ukan euskal zer 5 (0,03)
ukan euskal zeratu 5 (0,03)
ukan euskal abertzale 4 (0,03)
ukan euskal aditz 4 (0,03)
ukan euskal alderdi 4 (0,03)
ukan euskal artista 4 (0,03)
ukan euskal burgesia 4 (0,03)
ukan euskal elkarte 4 (0,03)
ukan euskal familia 4 (0,03)
ukan euskal gai 4 (0,03)
ukan euskal gazte 4 (0,03)
ukan euskal gobernu 4 (0,03)
ukan euskal hirigune 4 (0,03)
ukan euskal historia 4 (0,03)
ukan euskal kanta 4 (0,03)
ukan euskal kantagintza 4 (0,03)
ukan euskal kantari 4 (0,03)
ukan euskal komunikabide 4 (0,03)
ukan euskal kopa 4 (0,03)
ukan euskal kutxa 4 (0,03)
ukan euskal lan 4 (0,03)
ukan euskal letra 4 (0,03)
ukan euskal militante 4 (0,03)
ukan euskal museo 4 (0,03)
ukan euskal politika 4 (0,03)
ukan euskal politikari 4 (0,03)
ukan euskal sindikatu 4 (0,03)
ukan euskal sortzaile 4 (0,03)
ukan euskal zale 4 (0,03)
ukan euskal abizen 3 (0,02)
ukan euskal administrazio 3 (0,02)
ukan euskal aktore 3 (0,02)
ukan euskal aldizkari 3 (0,02)
ukan euskal ardo 3 (0,02)
ukan euskal Argentina 3 (0,02)
ukan euskal argitaletxe 3 (0,02)
ukan euskal artzain 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia