Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.380

2000
‎Arrakasta hezkuntza mailan islatu da batez ere, baina beste alorretan ere hainbat lorpen erdietsi dira: famili transmisioa birrezarri da eta euskararen galera gelditu da ia ia, helduen artean euskaldun berri ugari eta eraginkorrak sortu dira eta, oro har, komunikabideetan, kultur produkzioan, kale erabileran... aurrerapauso ederrak gauzatu dira, orain dela urte batzuk gutxik espero zuen moduan gainera.
‎Ohargarria da bere lagunen hainbat aipamen jasotzen dituen ipuin horretan esaten dena nabegantea izan nahi lukeen zuhaitz horrek, nahi lukeen moduan bidazti, peregrina edo nabigatzailea izaterik ez izatearen arrazoia bere sustrai sakon ikaragarriak direla. Sarrionandiaren obrak ezin du bere sustraien gatibotzatik ihes egin inolaz, eta ezinbertzean" arteztasunarekin" besarkatzen duela eguratsa.
‎Ez dira denak itzulpenak ordea, Joseba Sarrionandiak liburu honetan sartu dituen poemak. Konstantino Kavafisek garai historikoen testuinguruan kokaturiko poema helenisten tankerako apokrifoak egin ohi zituen moduan, zenbait apokrifo sartu ditu tartekaturik Izkiriaturik... liburu honetan. Berak aitortzen baitu"... aparte utzi ditut Izkiriaturik aurkitu ditudan ene poemak liburuan agerturiko apokrifo batzuk" (Marinel zaharrak, hitzaurrea, 8 or.). Hitzaurrean itzultzeaz eta sortzeaz dioenarekin bat datorren jokaera da hauxe; literatur sorkuntzaren nahiz translazioaren izaerari buruzko funtsezko utopikotasunean eta nahitaezko kreatibotasunean oinarritzen baita.
‎galdetzen dutenean, estatu bat izateko eskubidea ukatu nahia dago horren guztiaren atzean. Guk nahi alabehar dugun moduan antolatuko dugu, esaten dut nik, baina ez ukatu eskubide hori? 14.
‎Mapak dira Mundua ikusteko dugun modua, eredua. Mapan, mundu garatua, eta, mundu azpigaratua?
‎Plazerra ematen didalako, ezta? Beste askok ardiekin egitea atsegin duten moduan. Nire emazteak ez du afizio honen berri, dena ezkutuan egiten baitut, baina jakin edo ez, engainatzen ari naiz.
‎" Joanes, zergatik egiten digute maiz irri —salbuespenak salbuespen— bai espainiarrek eta bai frantsesek eta bertze anitzek ere, gure nazionea eta gure lengoaia dela kausa? Zinez ote gara, bada, Marianak erraiten zuen moduan gente de suyo grosera, feroz y agreste, eta zinez ote da gure lengoaia lenguaje grosero y bárbaro y que no recibe elegancia. Ordea, ez ote dakigu biok ezen Axularrek ongi baino hobeki frogatu zigula bere Gero hartan ezen euskara latina, frantsesa, gaztelania edo bertze erdara eta hizkuntza bezain urrun irits zitekeela... eta arrazoin zuela, halatan, noiz eta erran baitzuen ezen euskaldunona zela falta, ez euskararena?
‎Eta bizkaitarrak, gipuzkoarrari eskua bizkar gainean jarri eta, ahal zuen moduan irri egiten ziola, erran zion:
‎Baina, halakoetan ere, ezinezkoaren aitzinean etsitzerat jo gabe, garbi izan da ene hautua: hutsune horien betetzerat entseiatu naiz, hitzez eta behakoz; pentsa dezakezu, honenbertzez, ezen, hutsune horien betelanetan, gezurretan ibili natzaizula, ahantzi datuak edozein modutan asmatzen, eta maskarak eta mozorroak sortzen, Frai Antonio de Guevarak bere kroniketan egin ohi zuen moduan, baina zin degizut ezen hori ez dela horrela izan, ezta gutiago ere, zeren, alde batetik, noiz eta hitz eta behako haiek erabili izan baititut, tentuz eta zentzuz erabili baititut —baita ahalik eta zuzentkien eta onestkien ere—, aromaren berreraikitzeko balio zezaketen neurrian, ahalik eta molderik fidelenean; eta zeren, bertzetik, gaitzagoa baitzitekeen hutsuneak bere horretan u... Edo ez al da egia, halaber, ezen Historia, eta gure egunorozko historiak, berdin faltsu daitezkeela nola alferrik erantsiarekin hala ahantziarekin, edo berariaz isilduarekin ere?
‎Lekutan, jaun André! ...arik batean harrapaturik geratu baitzen; eta hain hertsiki harrapaturik geratu zen, bertzalde, non emaztekiak oihu lazgarri bat egin baitzuen, bere dolorezko dolore hartan; eta, orduan, korapiloaren deskorapilatzeko eta bere buruhaustearen erremediatzeko, hasi zen emazteki hura besoak eta zangoak higitzen baterat eta bertzerat, eta hasi ginen bertze biok ere, berdintsu eta orobatsu, bakoitzak ahal zuen moduan; eta, finean, nola gure mugimendu haiek ez baitzituen jada buruak gobernatzen, baina halabeharrak eta kaosak, bihurtu ziren eskuen joan jinak belarrondoko, zangoen harat honatak ostiko, eta ferekak zimiko... Eta, mugimendu haien artean, egin zuen jauzi, halako batean, ene gainerat, bi emazteki haietarik batek... eta ohea hautsi zen, eta, ohearekin batean, hautsi ziren ordu arte aurkitu eta bildu ahal izan genituen froga eta argumentu guztiak, Trinitatearen batasunerat eraman gintzaketenak, Fausto eta Lelio Sozziniren teoriak azkenean biktorios.
‎Hark: Nahi duzun moduan, lagun. Baina nik, agian, alde egin beharra izango dut.
‎Zer esatea gura duzu? Atzo arratsaldean egundoko euri jasa batek ustekabean harrapatu gintuela, bakoitza ahal zuen moduan babestu zela, eta Rakel eta Ruben elkarrekin desagertu zirela. Futxo!
‎Badakigu, gainera, naziek beren jite antilogikoa diskurtso ugaritan zabaldu zutela. Behin, 1935ean, L.G. Tirala izeneko nazi batek Vienako Zirkuluari buruz esan lez," berezkoa duten modu formalistan gogoeta egiten ahalegintzen dira gizon hauek eta, intuiziotik erabat independentea den doktrina matematiko esoteriko baten laguntzaz, jakitun ez arioei espezifikoa zaien mundu zientifikoaren logika berri bat nahi dute agerian utzi" 135 Horrela, juduak arraza lez arioak baino gutxiago direla zioten baieztapenak edo juduen konspirazioei buruzko asertzioak hutsalkeriez beterik ...
‎Beren burua hain lausoki adierazten duten filosofoak daudenez, edozein eskola filosofikok bere ikusmolde propioen arabera interpreta ditzake haiek. Beren ideien pisuaz baino, filosofo askok beren diskurtsoaren iluntasunaz baliatuz lortzen dute izena; uste dut modu zehatzago eta koherenteagoan adierazita egongo balira, ideia horiek beren botere limurtzailea galdu egingo luketela.62
‎Txisteei buruz Freudek esaten duenari dagokionez, lehenik, Freudek bi huts egiten dituela esan zuen, (1) txiste guztiei komuna zaien zerbait dagoela suposatzea, eta (2) suposatutako izaera komun hori" txistearen" esanahia dela suposatzea. Esan zuenez, ez da egia, Freudek uste zuen moduan, txiste guztiek aukera ematen digutenik esplizituki egitea egoki ez litzatekeena disimuluz egiteko, aitzitik," txisteak"," proposizioak" bezala," esanahi ortzadarra" du. Baina uste dut gehien azpimarratu nahi zuen gaia, agian, hauxe zela:
‎Irudikapen argiaren kontzeptuak funtsezko esanahia dauka guretzat. Gure irudikapen era izendatzen du, gauzak ikusteko dugun modua. (Gure garaiari itxuraz berezkoa zaion" mundu ikuskera" mota bat.
‎Haur teoria sexualak ditugun modu berean, haur teoriak ere baditugu oro har. Baina horrek ez du esan nahi haurrak egiten duen guztia oinarri gisako haur teoria batetik sortu denik.
‎Ez zegoen keari ihes egiteko modurik; ziegako ohean etzan nintzen. Jendea han zebilen batera eta bestera, ahal zuen moduan. Rekalde etortzen zitzaidan tarteka, ea zer moduz nengoen galdetzen.
‎Galtzontziloak bezain jantzi beharrezkoa zen, eta da gaur ere, nire buruan txapela. Ez da kapritxo edo folklore moduan darabildan zerbait, gaur egun zenbait jaitako jendartera azaltzeko batzuek jantzi ohi duten moduan. Beharrezkoa nuen, eta instantzia hori bidali nion zuzendariari, nire txapelaren eske.
‎Bentzutuak ginen, garaituak. Kamioi batera igo ginen Tortellaten; hangar handian nik ikusitako hegazkinetako bat zeraman kamioi horrek, hegoak tolestuta, eta gu ere hantxe, ahal genuen moduan egokituta. Gironara heldu ginen kamioian, plaza batera.
2001
‎Testu itzuliek koherente izan behar dute. Baina giza adimenak eta oroimenak, zoritxarrez, ez dute erantzuten itzultzaileak gura duen moduan edo unean. Sarri, nahiz eta" Zelan demontre itzuli nuen hau joan den astean?" itaundu, burura ez da ezertxo ere etortzen.
‎Espainiako eta Nafarroako gobernuetako ordezkariek agertu dituzten asmoak eta ekinbideak ageriko helburu politikoez gainera, ezkutuko eduki ekonomikoa ere badutelakoan gaude: gure argitarapen industria kaltetzea, testuliburuen merkatuan irizpide politikoez esku hartzea planteatzen ari baitira.(...) Herri orok du modu demokratikoan aukeratzen duen hezkuntza sistema eratzeko eta garatzeko eskubidea, eta, hein berean, sistema horretan erabiliko diren ikas-materialak ekoizteko eta erabiltzeko ahalmena. (...)
‎Ohi dugun moduan, Gasteiz barruko ibilbide hau ere hiriko arimatik hasiko dugu, biztanle guztien topaleku den Andra Mari Zuriaren plazatik, alegia. Hementxe biltzen dira" blusak" jaietan, Zeledonen jaitsiera itxaroten.
‎Subiranotasuna eta Lurralde Batasuna bakearen giltzak omen dira, ez euskal gizartearen aniztasunetik abiatutako elkarrizketa eta negoziazioa eta euskal gizartearen borondatearen errespetua, ez. Hemen ETAk nahi duena eta ETAk nahi duen moduan besteok egiten dugunean izango omen dugu bakea.
‎Bestetzuek, haratago joaki, besterik ere esango dute, hara: gaurko Euskal Herrian eragingarriagoa dela erdaraz emaniko mezua, jende gehiagorengana iristen delako(...) Non geratzen da hizkuntzak berak, bere sintaxi bitxiak, mundua ikusteko duen modu berezkoak unibertsala den ore horri ematen dion erantsitako esanahi hori? (...)".
‎Jesus Posada, Espainiako Gobernuko Administrazio Publikoetarako ministroak esan berri du «Deia» egunkariari emandako elkarrizketa batean: «Estatutua nazionalistek nahi duten moduan betetzea Konstituzioa ez betetzea litzateke».
‎" Zilegi da historiari edozein pasartetatik ekitea" (7.or) dio narratzaileak, azken batean, nondik hasten den zehazteak ez baitu garrantzirik. Claude Simonen nobeletan irakurleak memoriaren zatiak harilkatu behar dituen moduan, hemen ere guri dagokigu zatiekin istorioa eraikitzea.
‎Kaosaren estetikak, Lauaxetak mundu modernoarentzat nahi zuen moduan, hizkera berezia behar du. Geldi gaitezen pixka bat eta pentsa dezagun:
‎Nolanahi ere, seme alaben ikastegiak eskolako materiala eskuratzeko xedatua duen modua edozein dela ere (adierazitako azken kasuan izan ezik, noski), liburuak eta gainontzekoak nahiena duten tokian erosteko inongo eragozpenik ez dagoela jakin behar dute gurasoek.
‎Baina zenbaitetan ez gaude konforme kolektibo gisa gu tratatzeko duten moduarekin: ez dugu eskubideen subjektu bakarrik izan nahi, eskubide eta betebeharren subjektu izan nahi dugu.
‎LOREk MIREN besarkatzen du ahal duen moduan, honen tripak ez baitio uzten. ANA artxibategian dabil paper batzuk begiratzen.
‎MIRENek TOMAS begiratzeko duen moduagatik, nahiago du ixildu eta kopa bete. Baina IMANOL aurreratzen zaio.
‎MIRENek ordularia begiratu eta telefonotik deika hasten da. Leihotik begiratzen du, baina LEIREk eta JOXEPAk ezkutatu egiten dute bestaldekoa ahal duten moduan.
‎Materialgintza proiektu hau ezin da ulertu irakasleen prestakuntzarako plan zabal baten baitan ezbada. Izan ere, aurrerago azalduko dudan mintegian ikas-materialak beharrezkoakgenituen, ikas-materialek mintegia behar zuten moduan.
‎Bi aukera agertu zitzaizkigun: goitikagindua heldu arte ezer ez egitea, edo, gure kabuz, ahal genuen moduan aplikatzenhastea. Guk bigarrenaren alde egin genuen apostu.
‎Baina horretarako, geure mundu anitz hau modu anitzean ordenatu beharkodugu, ezta?
‎Ongi irakurribaduzue, konturatuko zineten istorioaren kokapena ez dela hiritarra. Azkoitiangertatzen da? eta narratzailearen papera jokatzen duen barmanari, ingurukoakerruki eta sinpatiaz tratatzeko duen moduagatik, Kresala ko zein Garoakonarratzailearen traza har dakiokeela, arazorik gabe. Bada, kontua da, Xepepertsonaia anakronikoa dela.
‎Bulimia asaldura bat da, eta, horren ondorioz, bulimia duten pertsonek modu konpultsiboan jaten dute lehenik eta behin, eta, ondoren, janaria deuseztatzen dute, bai okada induzitu, laxante, barau edo gehiegizko ariketen ondorioz. “Pertsona batzuk asaldu horietarako prest jaiotzen dira”, adierazi dute adituek, eta gaineratu dute “pertsona bakoitzak elikadura nahaste bat garatzeko duen modua bakarra dela, eta faktore genetikoen, familia faktoreen, nortasun faktoreen mende dagoela”. Halaber, ez da baztertu behar gizarteak, kulturak eta komunikabideek idealtzat irudi lirain bat aurkezten duten papera, “eskuraezina izan daitekeena, baina neskek helburu dutena”, adierazi dute.
‎Ostia, latza, bota du hori aditzean norbaitek, kinielaz ahaztuz. La herida está en la cabeza, Central, jarraitu du irratikoak lasaitu ezinik, Gurutze Gorriko irrati basekoei datuak ahal duen moduan jakinaraziz. En la frente, esan du berriz, la hemorragia es bastante grande.
‎Tasio, bere kafesneari zurrupaka, elkarrizketa ahal duen moduan jarraitzen saiatu da. Buruarekin baietz eginez.
‎Idaztea ere, lagunari bizkarra emanda hitz egiteko modua delakoan, elkarrizketa apur bat behar baitugu denok. Baina bakoitzak ahal duen moduan lortzen du, badira monologoarekin, badira idatziz, badira isilduz parte hartzen dutenak solasean.
‎Ez diozu albokoari janaren azpila pasatuko, ez duzu dantza egingo. Bakoitza ahal den lekuan eta nahi duen moduan jarriko da. Aulkian, mahai gainean edo zaborrontziaren gainean.
‎Eta pelikulan jarraitu genuen, zinea baitzen gure paisaiarik ederrena, gure tucson eta mojabe haietan barrena heriotzari eta bizitzari buruz ikasten. Zinean ikasi baikenuen gizonak hiltzean aagggh kexatu behar zirela, umeek jaiotzean wuaaagh negar egin behar zuten moduan.
‎Gure madarikazioa, esan du, eta aspalditik gogoan izan eta azkenerako botatzeko aukera duenaren moduan jarraitu du:
‎Egun batez fotografoa heldu zen, urtero bezala klasearen erretratua atera behar zuelako. Denak arbelaren aurrean jarri ginen, bakoitzak bere lekua ahal zuen moduan harturik. Erretratua atera zuen, eta badaezpadan beste bat aterako zuela esan zigunean betirako irautea zuen figura ematen ahalegindu ginen berriro.
‎Behean, kalean, minutuek aurrera egin ahala, jendea ugarituz doa, inolako ordenik gabe multzokatuz. ...eta geroago, ordu erdi bat geroxeago edo, polizien eta suhiltzaileen aginduei jarraituz, txaloz lagundurik, jendetza izugarriak lelo moduan errepikatzen duen esaldi bat entzuteko parada du, gero eta ozenago beregana aireratzen dena; eta, entzun uste duena ezin sinetsirik baina ziur egonik entzun duena ongi entzun duela, beherantz begira  tzen du burua poliki poliki mugiturik, eta han, berak nahi lukeen moduan koltxoi erraldoi bat ikusi ordez, hutsune handi xamar bat sumatzen du, behean eta bere pare parean, hain zuzen, eta klarionez margoturik, zirkulu gorri perfektu baten barnean, gorpu baten silueta izan litekeena, hanka besoak zabal zabal eginda, beltzez.
‎Erraz ager daiteke zer jakin nahi zuten galdatzaileek, eta zergatik. Mendiz haranzkoa ote nintzen ziren beldur, Burgos Palentzia aldekoa, maqueto bat beraz, bertako mintzaerarik jatorrenean esan ohi duten moduan. Maizegi gertatzen omen dira hauek, besteren ahoz ari naiz hizketan?
‎Ez baita gutxi joan den mendean erdietsirikoa: lehenengo eta behin, eta lorpen bat baino ez aipatzeko, eskuartean darabilgun literatura hizkuntza hau, Axularrek gura zuen moduan, hizkuntza trebe etabito re bihurtu duguna, plazeritu rri bezainbeste zehaztasun adierazle, eta oro ren gainetik euskaldunoi aspaldikopa rtez ez geneukan zindo eta sendotasuna ostera ere eskuraja rri diguna.
‎Baina handik astebetera Quebeceko Epaitegi Gorenak erabakia baliogabetu eta eraikitzen jarraitzeko baimena eman zion Quebeceko gobernuari. Horrela, den dena ez bazuten galdu nahi, cree entzako irtenbide bakarra ahal zuten moduan negoziatzea izan zen.
‎nuke zuk egia esatea, lon; baina rapsodok, eta autoreak eta zuek abesten dituzuen olerkien egileak jakintsuak zaretelako ustean nago. Nik, niri dagokidanez behintzat, egia besterik ez dut esaten, gizon arruntak egin behar duen moduan. Eta orain, pentsa ezazu galdetzen nizun horri buruz, zein erraza eta ohikoa den gizon guztiek nik esaten nuena ulertzea, hots, baten batek teknika osoa lortzen duenean azterketa metodoa berbera dela.
‎Saiatu nintzen ahalik eta agudoena lanak akabatzen. Egunaz bezain argi zegoen, eta edozeinek ikusten ahal ninduen modu hartan.
2002
‎Edonola ere, alderdi guztiek ez dute TAT hartu izan, eta orain arte, alderdi, erakunde eta gizarte taldeek ekimen honekiko agertu duten atxikimendua edo errefusatzea, hauetako bakoitzak gatazka ulertzen duen araberakoa izan da. Ondorioz, talde bakoitzak torturaren gaia gatazka ulertzeko duen moduaren arabera hartzen du.
‎Zergatik den hain erraza engainua saltzea? Kontua da batzutan gauzak sinetsi egin nahi ditugula modu kritikoan jarri gabe. Baita ere egia da, batzutan oso ezkututik saltzen zaizkigula gauzak.
‎Edozelanere, prozesu hori Euskal Unibertsitatearen definizio desberdinek kontuan hartzenzituzten arazo nagusiak konpondu gabe egin da. Mitxelenak uste zuen moduan, abiadura azkarrak irakasle eta ikasle askoren gaitasunik ezarekin egin du topo, baita hizkuntzaren beraren garapen mailarekin ere. Unibertsitatea euskalduntzearen aldekoak beldur ziren moduan, unibertsitateko agintariek gizartearen (ikasleen, gurasoen, Eusko Jaurlaritzaren) presioaren eraginez ezarri zituzten euskal lerroak, baina duela gutxira arte, eta oraindik ez erabat, ez dute garatu ezinbestekoa denplangintza egokia, ezta euskarazko irakaskuntzak era sistematikoan eskatzendituen berariazko beharrak ase ere.
‎Orain arteko paradigmak zioenarenarabera, Alemaniako historialari gehienek ez zuten Hitlerren erregimenaren aldekojarrerarik erakutsi, ezta aurkakoa ere. Erbesteratu ziren historialarien kasu gutxibatzuk kenduta, historialari gehienak isildu eta egoera berrira egokitu ziren, etabakoitza bere lan profesionala ahal zuen moduan, politikaz gehiegi arduratu gabe, aurrera ateratzen saiatu zen. Horrela, faxismoaren garaitik bizirik eta, garbi?
‎Gizarte mugimenduek erakutsi ohi duten moduan, itxaropenak ezin daitezke geroaldi perfektuan jarri (are gehiago, hondamendi nuklearra edo ekologikoa benetako mehatxua den garai honetan). Horrek ez du esan nahi gaurkotasun hutsa bizi behar denik, bere zentzu itxienean gaur egun zenbait erakundetatik saldu nahi den moduan, iragana eta geroa gaur egungo esanahien araberakoa direla baizik.
‎duinak eta ezduinak. Duinak, normalean, etxekoak dira, alegia, botereak gura duen moduan pentsatzera ohituta daudenak. Ezduinak, ostera, besteak dira, arerioak, boterearen kontra pentsatzera ohituta daudenak, edo kritikoak, beste barik.
‎Bestetik, guztiz bestelakoa ere pentsa dezake, alegia, bera galtzaile dela talka ideologikoan, eta honetaz eta hartaz duen iritzia garrantzia galtzen ari dela gizartean; zenbat eta galtzaileago ikusi bere burua, hainbat eta isilago egiten da gizabanakoa, beretzat gordetzen ditu bere iritziak, ez ditu modu ozenean gizartearen aurrean plazaratzen eta, agian, bere pentsamendua oker dagoela pentsatzen hasiko da.
‎Berbak, badakigu, objektua ordezka dezake, baita ekintza bera ere; era berean, objektuaren eta ekintzen abstrakzioa ahalbidetzen duenez, berba sekulako erreminta da ezagutza eta kontzientzia delegatuak sortzeko. Zeren, ezagutza zuzena, esperientzia propioaren gainean eraikitzen dena, sentsoriala baita, norberak sentitutakotik eraikitzen dena, hain zuzen ere; baina, ez da bide sentsoriala gizakiak ikasteko duen modu bakarra: modu delegatua ere badu, arrazionala, hizkuntzaren bitartez ikasten duena, hots, hitzen mataza askatzean lortzen duena.
‎Zeren hutsala eta inoiz ez lortzekoa den agintea eskatzea eta horretantxe beti neke latzean ekitea, horixe baita mendian gora lehiaz sakatzea tontorretik berriro beherantz iraulkatzen eta barreneko lautadara amiltzen den harriari. Bestalde, gure gogo eskergabearen gurariak bazkatzen beti aritzea, gauza onez bete eta inoiz ez asetzea, urtaroek egin ohi duten moduan, beti itzuliz eta uztak eta deneriko atseginak ekarriz, eta, hala ere, bizitzako fruituekin inoiz nahikotzen ez garela, horixe da, nik uste, lore adineko neskatoek gogoratzen dutena, inola ere bete ez daitekeen edontzi zulatura ura botaz. Zerbero eta Furiak eta argirik eza eta Tartaro, ahotik gar izugarriak ok eginez, ez dira inon eta izan ere ez daitezke benetan.
‎Horren ildotik, Key k The Lancetek argitaratutako artikuluan egiaztatzen duenez, hainbat azterketa egin dira populazio taldeen oharretan oinarrituta. Azterketa horiek “ez dute modu trinkoan jasaten”, kontrolpean dauden gizabanakoek egunero hartzen dutenaren antzeko emaitzengatik. Bestela esanda, nekez atera daitezke ondorioak dieta globalki soilik hartzen duten azterketetatik, eta emaitzak populazioaren geruza zabaletara estrapolatzen dituzte.
‎Hormigoizko hilobi sakonak eta drainatze sistema dutenak 390 euro inguru balio dute, gehi urteko mantentze kuota 30 euro. Haren jabeak, Francisco Alonsok, dio erakundeek arreta handiagoa jarri luketela klinikek eta partikularrek animalien gorputzak ezabatzeko duten moduari, “osasungaiztasunaren gune izan baitaitezke”. Francisco Hernándezek antzeko iritzia du, eta zalantzan jartzen du hainbeste maskotaren heriotza “Espainian ez dagoelako labe nahikorik”.
‎–Nahita egin huen? –galdetu zuen Julenek, burua, ohi zuen moduan, atzera eta aurrera mugituz.
‎Julenek lepoa mugitu zuen, ohi zuen moduan, aurrera eta atzera. Brontosauro baten modura edo.
‎Ahal zuen moduan ihardetsi zidan:
‎ez da munduan hizkuntza zahar edo berririk. Hizkuntzak modu batera ezagutzen ditugu, modu batera ezagutzen dugu euskara, eta modu batera erdara, guk bizi ditugun modura, eta eskura dugun egoera horrek beti badu aurretik hizkuntzaren beste egoera bat, berea euskarak eta berea gaztelaniak. Gaztelaniaren aurrekoa, ahalke eta herabe ere ematen dit denok dakizuen hau letretan jartzea, latina zen.
‎Orain, pozaren pozez, umeak euskaraz hazten ditugu eskoletan, ikusten duzunez. Idazle onak ditugu gure artean, luma arin erabiltzen dutenak, esan nahi duten hori esan nahi duten moduan eta unean eragozpenik gabe adierazteko gai direnak, aldamenean beti hiztegira altxapeka begira egon gabe, eta gogora datorkien erdal esaera haren ordaina euskaraz zein ote den kontuan hartu gabe ere. Orain, eginaren eginak gure eskura jarri dizkigu autore guztien liburuak CDetan edo Interneteko sareetan, hariaren bidez kontsultatzeko moduan.
‎Ez zara ausartu non dagoen galdetzera. Gura duenean azalduko da, ohi duen moduan. Ez diozu atzera ere hots egingo, ematen du pisukidea gogaitzen ari zarela.
‎Bizkaiak badauka bere Gernika. Madrilek, ordea, ez zuen Gernika, edo ez hark zuen modu bertsuan behinik behin. Fernandok ez zuen itolarririk sumatu.
2003
‎Gaur egun, XIV. mendean burdina lantzen zen modua zuzenean jarraitzeko aukera eskaintzen da burdinola honetan, horretarako garai hartako olagizonek artisau lan hutsean egin ohi zuten moduan prestatutako erakustaldiaren bidez.
‎Ez. Administrazioaren logika bakarra da arazoak ahal duen moduan saihetsiz joatea, betiere ahalik gutxiena gastatzen saiatuz. Eta, gastatzen duenean ere, ez ditu kontuan izaten lehenago aipatu ditudan irizpide horiek.
‎Madrilgo botere guztiek Batasunaren egitura politiko eta instituzionalari eginiko eraso bateratu eta suntsitzaileari purrustada ahul eta desbideratu batez erantzun zitzaien, Madrilek aurreikusten eta desio zuen moduan gainera: irainen eta bonba autoen bidez. Mundu guztiko demokrata eta aurrerakoiak asaldatzeko modukoak ziren neurri neo frankistei aurpegia garbitzeko besterik ez zuten balio izan.
‎4 Data horretan bat dator Arana Martija ere. bat egiten du, eta gasolino baten lekua egiten diote, eta gauez lortzen dute itsasoratzea Cervera gudu itsasontziari burla eginez, eta orduko beste politika arduradun batzuekin batera, Donibane Lohitzunera heltzea lortuko du. Ondoko hileak, 1937ko bigarren partea gutxi gorabehera, Ifarralde horretan igaro ei zituen, Donibanen eta Biarritzen, ahal zuen moduan bizitzen. Nahiko egoera latzean, nolanahi ere, orduan erbestetu ziren beste askoren antzean, ez diru ez bizibide barik.
‎Ametsetako helmugatik bereizten gaituzten topikoak bazterrean utzi behar ditugun modu berean, bertara biziki erakartzen gaituzten mitoak ere gainditu behar ditugu.
‎Medikuak ez badu modu pribatuan jarduten, ziurtagiri hori betetzeak ez du kostu gehigarririk ekarri behar.
‎Nabarmena da uholdeak (UHO) direla gehien gertatu diren hondamenak etahildako gehien utzi dutenak ere. Aurreneko postuetan dira tropikoko ekaitzak (TEK) ere, sarri uholdeekin batera gertatuak, baina tropikoko herrialdeetara mugatuak.Lehorteek (LEH), ostera, sarri gertatu arren eta biztanle ugarirengan eragin arren, uholdeek besteko, ez dute modu zuzenean hildako kopuru handia sortu, bestelakohondamenen aldera, nonbait herrialde lehorretako jendeak jakin izan du, neurribatean behinik behin, lehorteari aurre egiten edo, azken irtenbidea, handik aldeegiten, uholdeetan ez bezala. Goseteak (GOS) jende askori egiten dio kalte bainaez da, inondik inora ere, hildako gehien dakarren hondamena.
‎Helduen Alfabetatze eta Berreuskalduntzerako Erakundea (HABE) ere garai horretakoa dugu. Ordura arte bakoitzak bere erara, ahal zuen moduan, osatutako euskalduntze mugimendua molde arautu batera ekartzea zuen helburu HABEk. Mailaka banatu zuen irakaskuntza, gelako ikasle kopuruak finkatu zituen, irakasleen titulazioak zehaztu zituen eta Euskaltzaindiak eskaintzen zuen D tituluaren ordez, Euskararen Gaitasun Agiria sortu zuen.
‎Edozein elikagaik bete beharreko oinarrizko printzipio gisa, elikadura osagarriei arriskurik ez izatea eskatzen zaie; baina, gainera, organismoak aprobetxa ditzan eskatzen zaie. Hala ere, “kontsumo arrunteko” elikagaietatik bereizten dira merkaturatzeko duten moduagatik, eta modu dosifikatuan egin behar da, hau da, “kapsuletan, piluletan, piluletan, piluletan, hauts poltsatxoetan, likido anpuluetan, tanta kontagailudun botiletan” eta antzeko beste forma batzuetan. Ez dira inoiz elikagai arrunt gisa aurkeztu behar, ezta dietaren iturri bakar gisa ere, haien ezaugarri nagusia “elikadura osagarria” baita, eta azken kontsumitzaileari aurrez ontziratuta soilik eman behar zaizkio.
‎Bostongo Haur Ospitaleko eta Harvardeko Unibertsitateko (AEB) Medikuntza Fakultateko ikertzaileak dengearen birusa inguratzen duen proteinan hutsune bat aurkitu dute, eta horrek gaizkiaren tratamendu posible bat ekar lezake, Estatu Batuetako Zientzien Akademia Nazionalak dioenez. Adituek diote hutsune hori molekula txiki batekin bete daitekeela, eta horrek eragotzi egingo lukeela proteinak birusak zelulak kutsatzeko duen moduan tolestea. AEBetako Gaixotasunak Kontrolatzeko Zentroa. dengea eltxoen bidez transmititzen den gaixotasun biriko garrantzitsuena dela uste du.
‎Idazketa bezala, pertsona batek bere ordenagailuko sagua erabiltzeko duen modua aztertzea baliagarria izan daiteke, atzo Erresuma Batuan zabaldutako azterlan baten arabera, pertsona hori dela esaten duen jakiteko. “Edozein pertsona identifika daiteke sagua nola erabiltzen duen, eta, beraz, sarean nortasuna ordezkatzeagatik iruzur ugari saihestu ahal izango dira”, esan dute lan honen egileek.
‎“Edozein pertsona identifika daiteke sagua nola erabiltzen duen, eta, beraz, sarean nortasuna ordezkatzeagatik iruzur ugari saihestu ahal izango dira”, esan dute lan honen egileek. Aditu horiek “software adimendun” batez baliatzen den sistema bat garatu dute, nork bere burua identifikatzean edo harekin beste edozein mugimendu egitean sagua erabiltzeko duen modua ezagutzen duena. Metodoa eraginkorra da kasuen %99tan, eta norbaiten nortasuna egiaztatzeko edo Interneteko kreditu txartelak segurtasun berme handiagoz erabiltzeko balioko du.
‎Metodoa eraginkorra da kasuen %99tan, eta norbaiten nortasuna egiaztatzeko edo Interneteko kreditu txartelak segurtasun berme handiagoz erabiltzeko balioko du. “Pertsonak sagua erabiltzeko duen modua erregistratzen du sistemak”, azaldu zion BBC kateari Peter McOwan irakasleak, ikerketaren arduradun nagusiak. “Arkatz moduko bat da sagua.
‎Beti izan zara pertsona bakartia, maduren batez esateko, ezen bakarrik egoteko premia edo nahia izan ohi duzu sarri. Argi daukazu, ordea, benetan estimatzen zaituzten pertsonak dituzula inguruan, bada zutaz den dena dakite eta hortik abiatuta maitatzen zaituzte; zuk beraiek maite dituzun moduan. Laguntasunaren bidean ez da utzi behar bhelar txarrak hazi daitezen.
‎Bakoitzak ditu arrazoiak bere intimitatean egunkari hori erosteko: halakok idazten duelako asteartero, filmei egiten dizkieten kritika bereziak, eskelen ugaritasuna, goizeko ordu horretan egunkariak eskaintzen dion bakealdia, politika esplikatzeko duten modua, elkarrizketa berezi horiek...
‎Gero azaldu zuen xakea baino askozaz konplikatuagoa zela jokoa; izan ere, xakean beti dira mugimendu berberak, hau da, zaldia horrela eta dorrea horrela eta erregina nahi duen moduan, baina anaien jokoan piezen mugimenduak beti zirela diferenteak. Isildu egin zen orduan Mercedes; sabaiari begiratu, eskumako galtzerdia altxatu eta jarraitu egin zuen.
‎Tarteka, gauez bereziki, lagunarteko afariren baten buruan edaritegietan edo kalean barrena bakarrik nindoala, Monikaren irudia ikusi uste izaten nuen, eta bihotzak zabuak ematen zizkidan. Takoien gainean zuen ibiltzeko tankera deserosoak (deskalabratu egingo zela ematen zuen begiratu batera, eta gerritik heltzeko gogoa ematen zuen), poltsa eskuetan eramateko zuen modu dotoreak (biolinaren estutxea zeramala esan zitekeen) edo bere sorbalda beti biluziak mugitzeko erak nahastu egiten ninduten. Denborarekin, ordea, ahaztu egin nuen.
‎Egongelako sofan eseri nintzen ezer esan gabe. Bera whiski bat prestatzen hasi zen, zerbait garrantzizkoa esan behar zuenean egin ohi zuen moduan. Jela zatiak eta edaria nahasten zituen bitartean isiltasuna zilegi zuen, baina presa zuen nonbait erabakien berri emateko, eta Romain Gary benetakoak bezala bere burua hil nahi zuela esan zidan lehenik eta behin, egun gutxi barru, dena prestaturik zuela, baina ez beldurtzeko, bereak iruzur bat gehiago izan nahi zuelako," euskal literaturan egin den iruzurrik ederrenetakoa" esan zuen, bere Gary maitearen jukutriak gogoan.
‎–Ikusiko... , utzi zidan airean, maleziaz, askotan egin ohi zuen moduan?. Berandutzen ari zaiguk.
‎Zaldibiakoak zituen bereziki gustuko. " Neska behorrak", berak esan ohi zuen moduan. Baina beste ezer gutxi esaten zuen.
‎Eta txakurrengandik bakoitzak ahal zuen moduan ihesi gindoazela, balen hots konpaktu, labur eta argia entzun uste izan nuen. Tximista gorria!
‎Lehenago Manu eta Joxeren artean sesioa izan zuten, biek egin nahi zuten eta buruarena, beti bezala. Manuk esaten zuen Joxek nahi zuen moduan jarriz gero, eskabadoraren bi aldeetan, aurrez aurre?, elkarri tiro egingo ziotela deskuiduan, eta seko hilda geldituko zirela hirurak. " Hori enboskada baldin bada", esan zion Manuk txantxetan lagunari," ni Che Guevara nauk!".
‎Horrek esan nahi du, uzta urriak edo erdipurdikoak zirenean (eta hala izan ziren XIX. mendeko lehen herenekoak), berez garestiagoa zela. Ordaintzeko zuten modu bakarra lan gehiago egin eta gutxiago kontsumitzea zen. Edo zorrak egitea, baina zordunek askotan diruz ezin zezaketenez ordaindu, laborearekin ordaintzen zituzten, eta horrek, noski, lan gehiago esan nahi zuen.
‎Galdera baloratzaile guztietan bezala, honi ere modu deskribatzailean erantzuten zaionean(" euskaldun ona izatea hau eta hau da"), azpian inplizitua du modu arau-emailea(" euskaldun onak honelakoa eta honelakoa izan behar du"). Horrela, talde identitateak sortzera zuzenduta dauden diskurtso eta praktika guztiek gutasun baten narrazioa egin behar dute lehenik eta behin; elkarte berezi bat irudikatu, eta besteei kontrajartzen zaien talde ezberdin horren ezaugarriak eta historia harilkatu, egokitu, eta narrazio trama zentzu emaile baten barruan kokatu behar dute.
‎Bihotz izateko, taupada behar du; Leteren ardaxkak hostoa behar zuen moduan. Nazioaren eraikuntza prozesuaren beste ertz bat, oinarrizko beste bat, subjektu politikoaren  sorkuntza da:
‎Minez, herri hau lokartzen hasita ikusten dudalako. Minez, gure kulturgintza propioaren eta beregainaren esparruan, aurrera esaten asmatzen ez dugulako modu biribilean; hortik gero eta hurbilago gaudela sinetsi nahi dudan arren. Kontraesanak josteko, hari beltza aholkatu nahi nizuke, baina behar bada grisarekin nahikoa duzu.
‎Gauzak ez doaz beti nahi genukeen moduan; baina  badoaz, ahaztu egiten zaigun arren batzuetan. Gu baino handiagoak direnek behin eta berriro esan dutenez:
‎gogoetari jarraituz, Hugok, iraganaldian dominatu duten bi Inperio handiak, Turkia eta Espainia, biak lurjota ikusten ditu. Inperio espainola, konkretuki, desintegraturik dago, eta behialako erraldoiaren hondarrak hor dabiltza gerra zibil, kolpe eta" pronunciamiento" artean, ahal duten moduan leku bilamode rnitatean. Eskema hauek Victor Hugok hona etorriaurrekoak zituen.
‎Horren ondorioz Agatonek askotan bidali nahi zuen bere bila, baina berak ez zion uzten. Horrela bada agertu omen zen Sokrates, ohi zuen moduan denbora gehiegi pasatu gabe, gutxi gorabehera afariaren erdian zeudenean baizik. Eta Agatonek, azken muturrean bakarrik etzanda egokitu zenez, esan omen zion:
‎Baina hori ere ez da horren harrigarri, nik neuk gizon jakintsu baten liburuxka bat topatu baitut bertan gatzak bere onuragatik gorespen harrigarria jasotzen zuela, eta horrelako beste gauza asko topatuko zenituzke gorec tsita. Horrelakoen inguruan hainbesteko ahaleginak egin eta gaurko eguna arte gizakien artean oraindik inor ez ausartzea Maitasuna merezi duen moduan gorestera! Baina horrelako axolagabekerian dago utzita hain jainko handia.
‎Horregatik diot nik gizon orok Maitasuna ohoratu behar duela, eta nik neuk ere maitasun kontuak ohoratu eta bereziki praktikatzen ditut eta besteak horretara bultzatzen ditut, eta orain eta beti Maitasunaren botere eta ausardia goresten ditut ahal dudan heinean. Hitzaldi hau bada, Fedro, Maitasunarentzako esandako c gorespentzat jo ezazu, nahi baduzu; bestela, nahi duzuna eta nahi duzun moduan dei iezaiozu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 2.380 (15,67)
Lehen forma
duen 569 (3,75)
duten 383 (2,52)
zuen 332 (2,19)
dugun 167 (1,10)
zuten 141 (0,93)
duzun 129 (0,85)
du 88 (0,58)
dute 56 (0,37)
genuen 52 (0,34)
dugu 32 (0,21)
duzuen 30 (0,20)
dut 26 (0,17)
badu 24 (0,16)
dituzten 23 (0,15)
ditu 22 (0,14)
dituen 19 (0,13)
ditugun 17 (0,11)
lukeen 12 (0,08)
badute 10 (0,07)
dituzte 10 (0,07)
zenuen 10 (0,07)
duela 8 (0,05)
luketen 8 (0,05)
duan 7 (0,05)
baditu 6 (0,04)
genituen 6 (0,04)
zituzten 6 (0,04)
badugu 5 (0,03)
duenaren 5 (0,03)
dutenean 5 (0,03)
zuela 5 (0,03)
baitzuen 4 (0,03)
ditugu 4 (0,03)
dudan 4 (0,03)
duenak 4 (0,03)
dutenek 4 (0,03)
duzu 4 (0,03)
Badugu 3 (0,02)
baditugu 3 (0,02)
baduzu 3 (0,02)
balute 3 (0,02)
dituztenak 3 (0,02)
dudala 3 (0,02)
duena 3 (0,02)
dugula 3 (0,02)
dutela 3 (0,02)
duzue 3 (0,02)
genukeen 3 (0,02)
hau 3 (0,02)
nituen 3 (0,02)
zaitudan 3 (0,02)
zenukeen 3 (0,02)
zituen 3 (0,02)
zukeen 3 (0,02)
Baduzu 2 (0,01)
badituzte 2 (0,01)
badut 2 (0,01)
balu 2 (0,01)
bazuten 2 (0,01)
dituenaren 2 (0,01)
ditugula 2 (0,01)
duelako 2 (0,01)
dugulako 2 (0,01)
duguna 2 (0,01)
duk 2 (0,01)
dutena 2 (0,01)
dutenen 2 (0,01)
gaitu 2 (0,01)
lituzkeen 2 (0,01)
luke 2 (0,01)
lukete 2 (0,01)
ninduen 2 (0,01)
nuen 2 (0,01)
nukeen 2 (0,01)
zuentzat 2 (0,01)
Badu 1 (0,01)
Dugun 1 (0,01)
badituelako 1 (0,01)
badituzue 1 (0,01)
baduela 1 (0,01)
badugulako 1 (0,01)
baduten 1 (0,01)
baduzue 1 (0,01)
baikenuen 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
banitu 1 (0,01)
bazituen 1 (0,01)
bazuen 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
dituenean 1 (0,01)
ditut 1 (0,01)
dituztela 1 (0,01)
dituztenek 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
dituzun 1 (0,01)
duala 1 (0,01)
dutenei 1 (0,01)
duzula 1 (0,01)
duzun arte 1 (0,01)
duzunean 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 485 (3,19)
Berria 309 (2,03)
Consumer 160 (1,05)
Alberdania 148 (0,97)
Argia 129 (0,85)
UEU 112 (0,74)
Susa 93 (0,61)
Pamiela 87 (0,57)
Booktegi 83 (0,55)
Open Data Euskadi 82 (0,54)
Jakin 63 (0,41)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 40 (0,26)
Goenkale 39 (0,26)
Jakin liburuak 38 (0,25)
EITB - Sarea 33 (0,22)
goiena.eus 30 (0,20)
Uztaro 28 (0,18)
Euskaltzaindia - Liburuak 26 (0,17)
ETB serieak 23 (0,15)
LANEKI 23 (0,15)
Hitza 23 (0,15)
Deustuko Unibertsitatea 20 (0,13)
Labayru 20 (0,13)
Uztarria 19 (0,13)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 18 (0,12)
Maxixatzen 15 (0,10)
Urola kostako GUKA 15 (0,10)
erran.eus 14 (0,09)
aiurri.eus 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
Guaixe 13 (0,09)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 12 (0,08)
barren.eus 12 (0,08)
aiaraldea.eus 11 (0,07)
Ikaselkar 10 (0,07)
Erlea 9 (0,06)
Txintxarri 9 (0,06)
alea.eus 8 (0,05)
hiruka 8 (0,05)
Noaua 6 (0,04)
Bertsolari aldizkaria 6 (0,04)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 5 (0,03)
Osagaiz 5 (0,03)
uriola.eus 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Aldiri 4 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
aikor.eus 4 (0,03)
Karkara 4 (0,03)
plaentxia.eus 4 (0,03)
Zarauzko hitza 4 (0,03)
Maiatz liburuak 4 (0,03)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 4 (0,03)
Karmel Argitaletxea 3 (0,02)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
IVAP 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Euskaltzaindia – Sü Azia 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan modu bera 87 (0,57)
ukan modu bat 62 (0,41)
ukan modu egin 39 (0,26)
ukan modu hori 39 (0,26)
ukan modu bakar 29 (0,19)
ukan modu ere 28 (0,18)
ukan modu berezi 27 (0,18)
ukan modu egoki 15 (0,10)
ukan modu ez 15 (0,10)
ukan modu erantzun 14 (0,09)
ukan modu jokatu 14 (0,09)
ukan modu erabili 13 (0,09)
ukan modu esan 13 (0,09)
ukan modu bizi 12 (0,08)
ukan modu eraginkor 11 (0,07)
ukan modu hau 11 (0,07)
ukan modu natural 11 (0,07)
ukan modu on 10 (0,07)
ukan modu antolatu 9 (0,06)
ukan modu atera 9 (0,06)
ukan modu eutsi 9 (0,06)
ukan modu hura 9 (0,06)
ukan modu deitu 8 (0,05)
ukan modu eragin 8 (0,05)
ukan modu jakin 8 (0,05)
ukan modu aztertu 7 (0,05)
ukan modu haiek 7 (0,05)
ukan modu ikusi 7 (0,05)
ukan modu lagundu 7 (0,05)
ukan modu ulertu 7 (0,05)
ukan modu berri 6 (0,04)
ukan modu nagusi 6 (0,04)
ukan modu adierazi 5 (0,03)
ukan modu aldatu 5 (0,03)
ukan modu argi 5 (0,03)
ukan modu azaldu 5 (0,03)
ukan modu bitxi 5 (0,03)
ukan modu erraz 5 (0,03)
ukan modu ezagutu 5 (0,03)
ukan modu gu 5 (0,03)
ukan modu hartu 5 (0,03)
ukan modu hobe 5 (0,03)
ukan modu ibili 5 (0,03)
ukan modu idatzi 5 (0,03)
ukan modu jarraitu 5 (0,03)
ukan modu lan 5 (0,03)
ukan modu lotu 5 (0,03)
ukan modu zehatz 5 (0,03)
ukan modu altxatu 4 (0,03)
ukan modu aske 4 (0,03)
ukan modu asko 4 (0,03)
ukan modu aurre 4 (0,03)
ukan modu babestu 4 (0,03)
ukan modu berbere 4 (0,03)
ukan modu bertsu 4 (0,03)
ukan modu beste 4 (0,03)
ukan modu desberdin 4 (0,03)
ukan modu etengabe 4 (0,03)
ukan modu etxe 4 (0,03)
ukan modu ezberdin 4 (0,03)
ukan modu gainera 4 (0,03)
ukan modu halako 4 (0,03)
ukan modu hitz 4 (0,03)
ukan modu jantzi 4 (0,03)
ukan modu jarri 4 (0,03)
ukan modu joan 4 (0,03)
ukan modu konpondu 4 (0,03)
ukan modu kritiko 4 (0,03)
ukan modu nabarmen 4 (0,03)
ukan modu orokor 4 (0,03)
ukan modu osasungarri 4 (0,03)
ukan modu positibo 4 (0,03)
ukan modu prestatu 4 (0,03)
ukan modu pribatu 4 (0,03)
ukan modu ukan 4 (0,03)
ukan modu aguantatu 3 (0,02)
ukan modu agurtu 3 (0,02)
ukan modu apaindu 3 (0,02)
ukan modu arreta 3 (0,02)
ukan modu berak 3 (0,02)
ukan modu berdin 3 (0,02)
ukan modu bideratu 3 (0,02)
ukan modu biziraun 3 (0,02)
ukan modu defendatu 3 (0,02)
ukan modu definitu 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia