Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 620

2000
‎EH, EA eta PNVkoak gauza askotan behintzat bat zetozen, eta orain berriz ikusten ditut nahiko sakabanatuta dabiltzala. Nik uste dut Euskal Herria bere tokira eramango baldin bada, horiek denek elkarrekin joan behar dutela. Nahiz gauza batzutan hain ondo etorri ez, uste dut elkarrengandik hurbil ibili behar dutela.
‎Soziologia eta Zientzia Politikoen baitan, uztailaren 10etik 13ra" Euskal Herri@.kom?" ikastaldiak gaur egun gurean ematen den eztabaidaren mamira jotzea du helburu, alegia, komunitaterik ba ote dugu Euskal Herrian. Edo eraiki beharra ote dago?
‎Unibertsitate mailan ere gertatzen da antzerakorik. Espainiari buruzko irakasgaiek balio akademiko handiagoa izan ohi dute Euskal Herriari buruzkoek baino, zergatik. Euskal Herrian bizi garen unetik ez al genuke gure Herriko jakintzetan sakondu behar besteetan egiten dugun legez?
‎Gauzak horretara, etxe barruko kontsumoko albisteak dira Garak ematendituenak. Euskaraz agertzen diren albisteak lotura zuzena dute Euskal Herriarekin: bihalako dira euskaraz argitaratutakoak.
‎Euskaraz argia ikusitako albiste apurrek Euskal Herria dutesorburu eta Euskal Herria helburu. Euskarak ez du Euskal Herriaren errepresentazio mugatik harago joaterik egunkari donostiarraren eskutik.
‎Ikus dezagun gure inguruko prentsak zelan ikusten duen Euskal Herria, zelanmarrazten duen Euskal Herria bere mapetan, bere eguraldi tarteetan zelan ikusten duenEuskal Herria: bai Iparraldea baita Hegoaldea ere.
‎Baina, aurrerantzean, beste bi motatako pauso kualitatiboak emanbeharra dago, egituratze instituzional berri bati begira. Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira.
‎Alde batetik, bai historiakEuskal Herrian zehar izan dituen ondorioengatik, bai herrialde ezberdinen izaeragatik, hala nola une honetan ematen diren egoera ezberdinengatik, errealitate gordina da, herrialdeek pisu espezifiko eta berezia dutela Euskal Herrian, eta, beraz, euskal gizartearen aurrean oso ondo azaldu genuke, eraiki nahi dugunEuskal Herria herrialde ezberdinen izaera propioa errespetatu eta kontuan hartukoduen Euskal Herria dela. Zentzu horretan, bigarren mailako urrats bat eman beharra aurreikusten du EHk, non herrialde ezberdinetako ordezkariak batu beharkogenituzkeen eta herrialde ezberdinen pentsamoldea, proposamenak, iritziak etaekarpenak jaso, eraiki nahi dugun Euskal Herria horri begira. Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu.
‎Atal hau bukatzeko, informazio irratiaz ari garenez, aipatu beharrekoa da informazioan oinarritutako kanalen hautua. Izan ere, Frantzian eta Katalunian nolabaiteko arrakasta eduki dutenak faltan ditugu Euskal Herrian; behintzat jatorria hemen daukanik ez dute sortu oraindik. Esaterako, Catalunya Informació estazioak 12.000 entzule zituen (lanegunetan, egunero 30 minutuz gutxienez) 1992an, eta 132.000 izatera pasatu zen 1998 urtean, EGM enpresaren arabera; apiriletik maiatzera arte, Dympanel ek 172.000 entzule esleitu dizkio.
2001
‎Kafe Antzokia, Gazte Eszena... kontzertuetarako behintzat oso interesgarriak direnak. Gisa horretako proiektu gehiago egon behar lukete Euskal Herrian.
‎Lehen esaten genuen gaur eguneko ezkerra eta orain dela 20 urteetakoa konparatuz, diferentzietako bat horixe da, gaur egun ez dakigula ondo nola definitu ezkerra. Definitu ahal dugu Euskal Herrian nazio programa bat edo gizarte arloko programa partzial bat, baina ezkerra definitzerakoan galdu egiten gara.
‎Eta datuak eskaintzen saiatzen zen gizona, nahiz aldez aurretik ezagutu: " Emakumezko zenbat lankide diren jakiteko, ez dugu Euskal Herriaren estadistikarik. Gipuzkoako zenbait eskualdez, ordea, ba ditugu jakite zehatzak".
‎Zintzoki eta baikorki, Euskal Herri osoarentzat lan egin nahi dugu. Zentzu eraikikorra landu nahi dugu Euskal Herriarentzat, eta gaur batzuentzat ez baldin bada mementoa, guk uste dugu.
‎Hemen, autonomien estatu delako horrek bere erara administrazio bat egokitu nahi du. Aldi berean, bere burua nazio bezala duen Euskal Herriak estatu eredurik gabekoa bide bat egin nahi du. Bide horren abiapuntua da Estatutua, bideak zabalik omen zituena bere gehigarri guztiekin.
‎Agian, udako eguzkiaren argitan itxura alaiagoz ikusi duzu Euskal Herria. Behar bada pentsatua duzu Euskal Herria hondartza bat dela, osatua eta penarik gabea. Baina aski duzu hondartzatik bi pausoz aldaratzea, Euskal Herriaren aurpegi gaizto eta egoera tristeaz jabetzeko.
‎SENIDEAK eta Gureak elkarteek bat egin dute eta aurrerantzean Etxerat deituko da euskal preso politikoen senitartekoak biltzen dituen erakundea. Erakunde berriaren ordezkarien esanetan, Etxeratek ez du Euskal Herrian bizi den egoera politikoaren diagnosi bakar bat, erakundeak pentsamendu desberdinetako jendea biltzen duelako; dena den, gatazkaren irtenbidea elkarrizketan dagoela azpimarratu zuten eta ez bide polizialetan. Karmen Galdeano abokatua izango da erakundearen lehendakari berria.
‎Ze umea!». Marrazki bat egin dezakegu, nahi genukeen Euskal Herria koloreztatzeko, baina etorkizunaz ari garenean serio, hankak lurrean jarri behar dira. 2050 urtean, euskal kulturak lortzen badu auzo bat izatea hiri horretan, benetan, arrakasta izango da, eta ahalegin bat, munduaren historian oso gutxitan eman dena.
‎nagusitu zena. Euskal Herria ere irauli du, baina, iraulia izan arren, ez du Euskal Herriak, herri den aldetik, artean beregana. Zertaz ari gerokoez?
2002
‎Ardatza behar du Euskal Herriak. Azken hogeita bost urteotako politikagintzak edo herrigintzak ez diote euskaldunon herriari bizkarrezurrik osatu, eta une honetantxe zaila gertatzen zaigu euskaldun hitzari pausalekua eskaintzen politikan, hizkuntzen eremuan edota, besterik gabe, geografian.
‎Ni ez naiz euskalduna, ez naiz ere beti hemen bizi izaten, baina gustura sentitzen naiz bertan, lurralde hau maite dut. Lurralde honentzat berarentzat egitura bat nahi nuke, baina edozein izanik ere, ez dadila jendea banatzeko eta beste lurraldekiko haustura izateko; ez nuke Euskal Herria aurkarien arteko gatazka sorgune izatea. Ordea, berari dagokion lurralde baten egitura erreala ontsa ikusiko nuke, bere biztanleen desioa satisfatzeko, euskaldunak ezagutuak izan daitezen eta Ipar Euskal Herria ekonomikoki indartu dadin.
‎liburua publikatu, irakurri eta elkarri komentatzean osatzen den zirkulua. Memento honetan ibilbide handiko idazleak ditugu Euskal Herrian, ez da lehenagoko kontua. Hau da, lehendabiziko liburua argitaratzen zuen, kritikak oso txarto jartzen zuen eta idazlea desanimatzen zen.
‎Unean unekoari jaramonik egin gabe, uda partean termometro politikoak gorako joera ohi du Euskal Herrian, eta aurtengoan ere hala izango bide da, autogobernuari buruz Eusko Legebiltzarrak hartu duen erabakiak piztu duen ekaitza kontuan hartuta. Ikusi da trenen talka hori nola ematen den, aurrez aurreko talka gogor batean ahulenak galtzen du eta.
‎Lurraldearen antolaketak, diziplina eta politika gaztea izaki, ibilbide laburraegin du Euskal Herrian. Hala ere, hainbat pauso egin ditu, egin, eta kezka handiadago pauso horien orain arteko norabideaz.
‎Esan bezala, hutsuneek edo gabeziek Euskal Herriari osoari eragiten dioten heinean, konponbideak ere bere osotasunean hartu behar du Euskal Herria. Iztuetak, ildo beretik, ondoko baieztapen hau egin du:
‎Baina hori hala izanik ere, ezin da ukatu euskarak presentzia handia duela Euskal Herriaren zati handi batean. Komeni da hau gogoraraztea, zeren ez baita egia, esan dizudan gisa, gauzak ez direla aldatu.
‎Eta euskaldunak ginela eta gure artekoa euskara izeneko hizkuntza txiki eta zahar bat zela entzutean ere, arrapostuak mota guztietakoak ziren: batzuek bazuten Euskal Herriaren berri, batez ere gatazka politikoa zela-eta; beste batzuek, aldiz, euskaldunik bazegoenik ere ez zekiten.
2003
‎Gauza objektibo bat badago ordea: Espainian ez dute Euskal Herria ezagutzen», gehitu zuen Ramirezek.
‎Batetik gauza anitz ongi egiten ez delako ahal. Eta bestetik gure inguru industrialean, punta puntako altzari markak baditugulako Euskal Herrian. Baina gehiegi ere ez dut espezializatu nahi.
‎Haren belaunaldiak egin bi mundu gerlen ondorioak atera zituen Robert Schumanek. Gisa berean, Santamariaren solasek irakusten dute Euskal Herriak jasan berri zuen gerla zibilaren irakaspenak atera zituela pentsalari donostiarrak. Baina nork orduan, erran nahi dut 1953an, eta gerraosteko urte nahasi haietan, entzun eta onar zezakeen haren dei kartsua?
‎Izan ere, uste dugu gure ikerketaren muinak aldarrikapen ekologisten formaberri bat erakutsiko duela. NIMBY fenomenoa (Not In My Back Yard, Ez GureEtxeko Baratzean) oso aztertua izan da mundu akademikoan, herri, batik bat?, baina uste dugu Euskal Herrian nahiko berria dela eta ez dela aztertu geroan izan dezakeen indarra eta presentzia, eta horrek, azpiegituren politikapublikoetan (eta enpresen egitasmo pribatuetan) edukiko duen eragin ezinbestekoan.
‎" El notable ascendente moral y cultural del clero vasco sobre su pueblo no tiene parangón en otras regiones de la España de la época y esto solo ya justifica y respalda la controvertida denominación de Iglesia vasca" (1981: 125). Horrek ez du esan nahi eliz erakundeak inongo batasun administratiborik zuenik Euskal Herrian. Gipuzkoa, Bizkaia eta Araba biltzen zituen Gasteizko elizbarrutia 1862an sortu zen arte, Euskal Herria lau elizbarrutitan banaturik zegoen (probintzia frantses euskaldunak alde batera utzita).
‎Bere buruaz sinesten duen herria sortu behar du Euskal Herriak, euskaldunak. Ez da inorena mesprezatzea, norberarena ere egon badagoela ikustea eta erakustea baino.
‎Mina handia izan da, baina herriaren erantzuna tamainakoa izan da. Euskarazko egunkaria beharrezkoa ikusi du Euskal Herriak, komunikazio esparru euskaldunean duen zentraltasuna bazter ezina baita. Indibiduoak, kolektiboak eta instituzioak bat egiten saiatu dira egoerari aurre hartzen.
‎Gainera eskakizun horiek askotan alderdi abertzaleen eskakizunekin bat egiten dute, eta alderdi horien pisu politikoa txikia da. Ez dugu ahaztu behar lehia politikoan alderdi nagusiek ez dutela Euskal Herria kontzeptu politiko ezta kultural gisaere onartzen, eta euskararen aldeko gizarte erakundeen eragina mundu ofizialean hutsaren hurrena da.
‎Paternalismoak saihestu behar badira ere, nork bere esparrutxoa gestionatze hutsera mugatzea ere ez dut uste bide egokia denik, etaho rretarako joera izan badugu euskalgintzan. Herri, eskualde edo herrialde bakoitzeko ezaugarri eta sentsibilitateak oso kontuan hartu behar ditugula egia bada ere, eta inteligentziaz eta malgutasunez jokatu behar badugu ere, uste dut Euskal Herriari ezarri zaizkion muga administratibo politiko zorrotzak gure eguneroko jardunera ez ditugula mekanikoki eraman behar, eta gogoratu behar dugula euskara bat eta bakarra dela, euskaldun guztiona, eta denon artean atera dugula aurrera.°
2004
‎Erabakitzeko eskubidean oinarritzen da, baina erabakitzeko eskubidea mugatua dago eta baldintza gisa jartzen du besteak onartu egin behar duela. Alegia, abiapuntutzat du Euskal Herriak oraingoz ez duela aukerarik eskubide hori indarrean jartzeko, eta konpontzeko planteatzen duen modua Estatuarekin ituna egitea da. Erabakitzeko eskubide paktatu bat da, akotatua.
‎Erromerien inguruko jaiek tradizio aski zabala dute Euskal Herrian, baina urteek aurrera egin ahala indarra galdu dute. Antzina danbolinaren soinuan dantzatzen ziren jai haiek berreskuratu nahian azkenaldian egindako lanak zeresan handia eman du.
‎Herriak bizi behar dun Iparraldean borroka armatuan murgildutako gazte batzuen bilakaera azaltzen du. Harpe ilunetik ateratzeko saioan dio uste duela Euskal Herriak mendeetan jasan eta jasanarazi duen bortizkeria politikoaren eritasunaren sendatzeko puntura helduak garela, eta Elpides antzerkian gerra handi eta gerra txikiko sofista solas ironikoa hedatzen du.
‎Agian horiengatik joan behar izaten dugu antzokira irriaren bila. Eta agian horiengatik komediak arrakasta itzela du Euskal Herrian. Aipatu ditugu, Ama Begira Zazu eta Kutsidazu Bidea Ixabel.
‎Arrazoi ote du Urkolak despolitizazioaren kontu horretan? Euskararen arazoa eztabaida politikoaren zurrunbilotik atera nahi duen euskaltzale bat egungo Kultura Sailburua dugu Euskal Herriaren alderdi honetan. Egia esan, ez dakit hautatu dudan aipuaren lehen parteak bigarrengoarekin zer nolako lotura daukan.
‎–Gaztelera ez da Euskal Herriaren izaeraren ezaugarria, sevillanak edota Marsellesa ez diren bezala. Euskal Herriaren naziokide sentitzen ez direnak, horiek ere ez dira euskal komunitatearen parte, eta ezin dute Euskal Herriaren borondate kolektiboa osatu?. 117
‎Jakina denez, Batzar hura cratzailebihurtu zcn. cta erregerik gabeko Konstituzio berria antolatz.en hasi zen. Errcpublika berrihorrck, aldiz, aurreko monarkia baino homogeneoagoa izan nahi zuen. cla hori dcla eta, Garatarrck tinko defcndatu zituzten Euskal Herriak berc burua gobernatzeko zituen berczko ohitura poiitikoak, eta barruti bakarra aklarrikatu zutcn (Fenizia BerriaL Horrcn ordez, aginte ercdu zcntralista gaiicndu zen eta Lapurdi. Nafarroa Bcherea eta Zubcroa bi administrazio czbcrdinetan banatu zituzten.
‎Horiek horrela hau esan dugu: euskerak hortaratu duela Euskal Herriaren oiñarrizko izakera edo nazio jite berezia.
‎Hik zer dakik! Hori burla egitea duk Euskal Herriari eta Bazterri!".
2005
‎profesionaltasuna. Beti erran izan duzu dantzari profesionalak eskas ditugula Euskal Herrian. Zertan gara egun?
‎Pentsatu nuen izan zitekeela eleberri baten mamia. Bazuen Euskal Herriarekin lotura, eta aldi berean bazituen nobela beltzaren osagai guziak.
‎Euskal Herritik at, nola bizi duzu Euskal Herria?
‎Une honetan posible den marko berriak, ziurrenik, ez ditu gauzak egun batetik bestera aldatuko, baina Ezker Abertzalea sisteman barneratzea bideratuko du eta eguneroko herrigintzan aktibo bilakatzea. Nik ez dut uste orain eskuratu dezakegun marko berri batek gauzak egun batetik bestera konponduko dituenik, baina uste dut Euskal Herriaren herri eraikuntzan sinesten dugunon arteko herri ikuspegia bateragarriagoa eta lankidetza posibleago egingo duela. Une honetan euskal aberrigintzaren aldeko lanean eguneroko lan eraginkorra bigarren mailako geratzen ari da eztabaida teorikoetan dihardugun bitartean.
‎Automobilismoak zale asko ditu Euskal Herrian eta munduan. Haren berri ere maiz izaten dugu komunikabidetan.
‎Bestalde, mikroanalisiaren garrantzia eta premia garatzen doa. Historiografía moeta ugari dugu Euskal Herrian eta arloz arlo aritzerik ez dago txosten honetan. Bestalde, Euskal Herriari buruz­ ko historia nagusi edo orokorrak sintesi formatoan edo autore askoren artean ugaldu egin dira.
‎Han hemenka, aste guztietako lehen mintzaldiaz bertzalde, guziz Zer eta zer deitu ozkan, ezagun zen, bai eta zuten ezagutzen aspaldian gehienek, haren eskukaldi berezia. Euskara bezala hedatu ere du Euskal Herrian euskararen amodioa, garbitu ondoan gure mintzai eder zaharra, zahartzearekin lotuak zitzaizkon helar gaixtoetarik. (Charritton:
‎eta hasten da erreakzio bat, sortzen da borroka armatua eta praktikamente borroka armatuak ideologiak bilatzen ditu eta eduki ditu fase diferenteak: marxistagoak, trotskystagoak. Nik uste dut Euskal Herrian gertatzen da, borroka armatuaren helburu bat badago: Euskal Herri libre bat lortzeko helburua dauka eta hor, proiektu horretan bukatzen da.
‎Ideologia ren aldetik, zazpi herrialdeek dute Euskal Herria hobekienik definitzen. Baina praktikan harreman haustura bat badago Iparraldearen eta Hegoaldearen artean.
‎Euskal Herrian apaiza euskararen aldeagertu behar da, hizkuntza hori baztertua eta desegina dagoelako. Eta lau hegaletara aldarrikatu behar du Euskal Herriak eskubidea duela bere etorkizuna erabakitzeko, hots, autodetermin azioaren eskubidea aldarrikatu be" Apaiz bat beti saiatu behar da giza eskubideen alde ateratzen.
‎Bidaia haietatik hogei urtera ere, gure autoreak euskal gaietan murgilduta jarraitzen du, zehazki ikerketa historiko linguistikoetan, eta honen emaitzarik ezagunena" Prufung der Untersuchungen uber die Urbewohner Hispaniens vermittelst der vaskischen Sprache"() da. Berak, azken finean, ez du Euskal Herria turista moduan bisitatzen eta bere euskal ikerketak ere ez dira denbora pasa egindako lanak: esan beharrekoa da, hasteko, euskal lurra zapaldu aurretik burutua zuela jada bere" antropologia konparatuaren" proiektua eta, egiaz, hau gauzatu nahian egiten dituela —beste batzuen artean— aipatutako bi bidaiak.
2006
‎Formulazio adostuak izango diren edo hauek nola gauzatuko diren asmatu ezinean, hona eszenatoki posible bat. Bistan da indar burujabe zaleen biltze prozesu bat ematen ari dela, Oinarrizko Hitzarmena sinatutako indarrak hor dira eta EAJk ere garbi adierazia du Euskal Herriak subjektu gisa erabakitzeko duen eskubidea. Baina nola eraman hori errealitatera?
‎A. RIVERA. Baina nik uste dut Euskal Herriaren kasuan esan duzun guztia 60ko hamarkadako bukaeran eta 70ekoaren hasieran (68ko krisia, Burgoseko epaiketa...) ematen den birkonposizioa dela. 36ko Gerraren garaileak Euskal Herrian daude.
‎Dozenaka euskal dantzarik erbestean betetzen du lapikoa, bertoko aukera ezak behartuta. Nahiago zuten Euskal Herrian gelditu, baina Euskal Herriak ez zien, ez die, behar zutena eskaintzen. Hori hobeto azaltzeko, Iratxe de Arantzibia kazetari eta kritikariak dantzaren funtsezko hirukia aipatu digu:
‎Eta gainera uste dut Euskal Herriak ez duela Europa Batuaren egituratze berri hori erabat serio hartu. Edo ez zaizkigu inplikazioak serioski esplikatu.
‎Sagardun en lanari esker eta gure herriko sagardo ekoizleen lanari esker, edari preziatu horren ekoizpenak une gozoa bizi du Euskal Herrian. Gaur egun, ekoizpenaren %90 gure mugen barruan kontsumitzen da, kanpora ateratzen hasi bada ere:
‎Mapa hau ere beste antzeko mapa historiko batzuekin konparatuko dugu antzekotasunak eta desberdintasunak ikusi ahal izateko. Daudenek ez dute Euskal Herria osotasunean hartzen, baina zatika irudi orokor bat eskain diezagukete (gure maparen iturritzat ere erabili baitira kasuren batean edo bestean).
‎" Euskal Herriko eskubideen ikurra den Gernikako arbolaren kimuaren azpian bildu gara memoria historikoa berreskuratu nahian. Ozen aldarrikatu nahi dugu Euskal Herriaren eskubideak zapalduak jarraitzen dutela, eta gatazka historiko hau konpontzeko giltza autodeterminazio eskubidea aitortzean datzala, orain 70 urte bezalaxe gaur ere".
‎Eta Edebek ere, Bartzelonako argitaletxeak ere, badu Euskal Herrian euskarazko argitaletxea: Giltza.
2007
‎Izan ere, bake prozesua euskal gizartean giza eskubideen eta erabakitzeko eskubidearen printzipioak ezarri zirenean hasi zen nagusitzen. Printzipio horien kanpo kokatzen diren eragile politikoek ez dute Euskal Herrian lekurik. Prozesuak une hobeak edota txarragoak biziko ditu, ETAk nola halako ibilbideren bat egin lezake, baina borroka armatuaren zikloa, politikoki, bukatu da, prozesua bururaino eramatea beste aukerarik ez dago.
‎" Deskonexio beldurgarria dago hango eta hemengo euskaldunen artean eta zubiak eraiki beharra dago. (...) Gaur gaurkoz, uste dut Euskal Herrian bizi diren gehien gehienek ez dutela ulertzen emigrazioa, ez eta zergatik nahi duen hemengo eukaldunak identitateari eutsi". Arrazoi du Totoricaguenak, nortasun bikoitzaren auzia ez da erraza ulertzen askorentzat.
‎Espainolismoak kalte handia egin digu, eskuinekoak fisikoki eta ezkerrekoak ideologikoki. Francoren" Principios Fundamentales" ek eta El Paisen estilo liburuak helburu berdina dute Euskal Herriarekiko: gu uztarriari loturik mantentzea.
‎Posizioak gehiago zorroztu eta argi hitz egin aldera, gaineratu nahi dut Euskal Herria edo euskaldunon herria bi estatutan banatua dagoela alde batera utzi nahi izateak errealitatea ezkutatzeko nahia adierazten dituela. Eta horrek ezer gutxi laguntzen duela bizi dugun katramila horretan aurrera egiten.
‎Manifestazio horiekin erakutsi nahi dute marko demokratiko berria beharrezkoa dela, baita bestelako balio ekonomiko eta sozialak dituen Euskal Herria ere. Enplegu, ezegonkortasun, ezbehar, aukera berdintasun eta antzeko gai ekonomiko eta sozialetan zazpi lurraldeetako langileek erabakitzea da asmoa.
‎Biziraupen irizpideekin bizitzea jokabide txarra da sindikalgintza abertzalearentzat, hausnarketa serio egin behar dugu. Areago, gu estaturik gabeko herria gara, askapen prozesu batean gaude, bestelako parametro politiko sozialak behar ditugu Euskal Herriarentzat.
‎Estatuaren erreformarekin euskal nazio nortasunaren diskurtso komunitatea isilpetik atera eta ireki berrieremu publikora arrakasta osoz sartu zen. Autonomien bidez Estatuak legitimitateabilatu zuen Euskal Herrian. Abertzalegoa, lehenagotik banaturik zegoena, urratuegin zen oso, legitimazio bide horren aurrean.
‎Esate baterako: adierazteko gaur egungo euskaldunak duela berrogei urte baino jakintsuagoak direla jaiotzez, esatea, horren froga gisa,, inoizkorik eta unibertsitario kopururik handiena duela Euskal Herriak?, argudio okerra da.
‎Hurbilago ibiltzea gustoko dutenek Euskal Herrian bertan izanen dute horretarako aukera. Heldu den irailaren 14an, Gurutze Sainduaren Egunean, Lezora joanen dira.
‎Artzain zakur txapelketek tradizio handia dute Euskal Herrian. Amaiurko txapelketa nazioartekoa da, eta aurtengoan eginen den XXXII. Edizioan, Euskal Herri osoko artzainak joango dira.
‎Egunotan irakurria dut Euskal Herria ukazio eta gatazka fasetik, elkarrizketa, akordioa, konponbidea, benetako demokrazia eta bakea zabalduko dituen fase berriaren ateetan aurkitzen dela. Esan beharrik, esperantzaren ate leihoak zabaltzen ari zaizkigula, edo hobe, zabaltzen ari garela une honetan, eta eskuak bete lan izango dugula hau guztia burutzen, beti ere noski, herritar ororen partaidetzarekin eta zeregin guztia politikoen baitan utzi gabe, hauek erraz esertzen baitira beren aulki gozoetan.
‎Espainiak eta Frantziak ezin dute Euskal Herriarekin elkar bizi. Edonola desagerrarazi behar gaituzte.
‎Portu bat dago oroz gain Izagirreren Euskal Herrian, eta portu horretan barrena Basques’ Harbour aurki dezakezu, baita Rue de Basques bat ere. Euskal Herria munduan dago, baina hamaika mundu ditugu Euskal Herrian halaber. Alta bada, portu bat dago eta portu horretako marinelak, arrantzan egiteaz gainera, portua berea izan dadin borrokan ari dira.
‎Mendekotasuna ere badakar, jakina. Kezka handiago sortzen dit, hala ere, itzulpen horrek nola errainatuko lukeen Euskal Herriaren errealitate sozial, historiko, kultural eta politikoa. Espainiako argitaletxe handien testuliburuen anitz itzulpenek erakusten digute lokalizazioak zer ez lukeen izan behar.
‎Aurten hasirik eta datozen urteetan, Euskal kultur erakundeak indar berezi bat egin nahi du Euskal Herrian toki garrantzitsua daukan sail batean: ahozko ondarea eta ondare inmateriala (bizi lekukotasunak, bertsoak, legendak, atsotitzak, ipuinak, kantuak...).
2008
‎Zazpiak Bat kontzeptua nahiago duzu Euskal Herria baino. Liburua Euskal Herriko hiriburuan egina dela idatzi duzu hala ere.
‎Abesti honek, hitzen eufoniaren jolas ederraz gainera, badu alegoria tankera. Garai hartako abertzale sutsu haiek nolako etorkizuna nahi zuten Euskal Herriarentzat umetxoei erakusteko era soil bezain eraginkorra: etxe pospola.
‎Alderdi abertzaleek ekimenak ez duela Euskal Herria egituratzen dio.
‎Liburuko tesiek edozein prozesurako balio dute Euskal Herrian. Liburua euskal arazoaren sorreraz hasten da eta arreglo batera iristeko bideak azaltzen dira.
‎Baina kontua (garrantzitsua izanik) ez da zer izan diren aspaldiko euskaldunak; kontua ez da gure ezberdintasunaren tamaina nola neurtu. Kontua da irudimena eta ahalmena ote ditugun Euskal Herria asmatzeko; ba ote dugun imajinario indartsua, aberatsa, plurala, munduko imajinarioan toki bat izateko modukoa.
‎Testu honen balizko irakurleak nik baino hobeki daki abertzaletasunak, oro har behintzat, interes eta helburu politikoak dituela jomugan ezarriak, aldez aurretik begiz joak, eta, hori eta horrenbestez, jomuga horretan ez zaigula ageri herri euskaldunaren irudi zehatzik, jadanik jatorrizko euskal esanahi zehatza erauzia duen Euskal Herriaren edo Euskadiren edo Nafarroaren kontzeptu politikoa baizik. Historian barrena datorkigun euskal nazio linguistikoa eta kulturala, nazio politikoaren aldarean sakrifikatu nahi digute abertzaletasunaren bertsio nagusiek, salbuespenak egon baldin badaude ere.
‎GRAHAM PHIL: Uste dut Euskal Herrian txoko izeneko zerbait dutela. Hau al da txoko bat?
‎erdaran, honena ere. Ikasle eta irakasleak, medikuak eta presoak izan ohi dira argoten sortzailerik emankorrenetakoak, eta hiru esparru horietan ordezkari franko dugun arren Euskal Herrian, ez gara, nonbait, geure baitatik ezer sortzeko gauza.
‎Ikerketa xume honekin argi gelditu dela uste dut Euskal Herriaren mendebaldean ene>, ena> atzizkidun oikonimoen hedadura. Horrek erakusten du, besteak beste, euskal nazioak askok uste izan duten baino ondare amanko munagoa izan duela, Onomastika alorrean, kasu honetan.
‎Floquet eta haren ministerio erradikalaren alde eta Boulangerren kontra. Jakina denez, Floquet ministro nagusia, framazon buruzagia eta Eliza eta Estatuaren arteko bereizkundearen aldekoa, Donibane Garazin sortua zen eta ahaide hurbilak zituen Euskal Herrian; L. Etxeberri haren kusia zen. Floquetek Boulangerrekin izaniko duela kontatu zuen eus karaz Réveilek (RB 36, VII).
‎–Iraultza Handia hartzen duena erreferentzia puntu nagusi?, Frantzia aberri aren eta Errepublikaren alderako atxikimenduak elkartzen ditu errepu blikanoak eta hori da Réveilek egin nahi duena Euskal Herrian eta euskaraz.
‎XIX. mende amaierarako, ordea, alemanek aise lortu zuten prestigio galera gainditzea eta Europa mailan ospe handiko kultura sortzea. Azkuek, bada, aleman bide arrakastatsu hori segitu nahi zuen Euskal Herrian aplikatuz. Liburuko II. partean zehar hainbat ataletan ikusi da aleman kultur ereduaren pisua Azkuerengan.
‎Hala ere, grabatzeko lana zoragarria izan da. Nik uste dut Euskal Herria zerutik askoz ere politagoa dela lurretik baino. Pribilegiatu bat naiz, hainbat txoko zerutik ikusteko aukera izan dudalako.
‎Hara joateko asmorik izan ez arren, beste enpresa askok ere interes bereziarekin begiratzen diote Marokori. Izan ere, han gero eta arrakasta handiagoa dute Euskal Herrian ekoitzitako produktuek. Betidanik izan da esportatzeko merkatu interesgarria, baina azken urteotan garrantzi berezia hartu du.
‎Udalerriko segurtasun neurrien inguruan hitz egiteko burutu zuten bilera, Guardia Zibilak pasa den astean egindako atxiloketen harira polizia iturriek jakinarazi baitzuten ETAk udalerri horretan atentatuak burutu nahi zituela uda honetan. Guardia Zibilak egindako polizia operazioaren garrantzia azpimarratu arren, Herrizaingo sailburuak uste du ETAk oraindik azpiegitura duela Euskal Herrian, eta edozein unetan atentaturen bat egin dezakeela. Polizia guztiak balizko atentatu baten hipotesiarekin ari dira lanean, haren esanetan.
‎Manifestazioaren bukaeran, euripean baina jendez mukuru zegoen udaletxearen aurrean, Iker Uriguen bilbotarrak hartu zuen hitza. «Euskal Herriko egoera latza eta larria» salatu zuen, eta PSOE eta PPren estrategia edozein izanik ere ez dutela Euskal Herria «belaunikatuko eta damuaraziko» ziurtatu zuen. «Alternatiba bakarra uzten digute, Espainian integratzea, Euskal Herri gisa desagertzea, gure izaera eta nortasuna poliki poliki suntsitzea».
‎Onartutako idatzian gogor kritikatu zuten Espainiako Gobernua. «Espainiaren jarrera antidemokratikoa salatu nahi dugu Euskal Herria desagerrarazteko edozein bitarteko erabiltzen duelako». Arbizun gauza bera egin zuten herenegun.
‎Dena den, Frantzia eta Espainiatik jasandako jazarpen guztiaren gainetik, Euskal Herrian askatasun demak bizirik dirau eta nazio gisa diraugu munduan. Jazarpen horren guztiaren ondorioz, alabaina, Euskal Herriaren baitan indar handia du Euskal Herria Estatu bihurtzeko nahiak.
‎«Erabakiak estaldura juridikoa eman dio gobernu sozialistaren aldez aurreko erabakiari». Alderdien legearen aurka dagoela berretsi du ELAk, uste baitu Euskal Herriaren gehiengoa ere hala dagoela. «Onartezintzat» jotzen du «milaka pertsonaren adierazpen politikoa bertan behera uztea».
‎Pilotalekutik kanpo une garratz asko igaro dituela dio Lopezek, okerrenak enpresaz aldatzea erabaki zuenean. Udan Jai Aliverekin jokatu nahi zuen Euskal Herrian, eta, Daniako buruek uzten ez ziotenez, AEBetan ere pilotalekuz aldatu behar izan zuen. Garai hartan lau hilabete egin behar izan zituen jokatu gabe.
‎Bide anitz, bide galduak. Inperialista espainol eta frantsesek ez dute Euskal Herria onartzen, errespetatzen... Toleratzen gaituzte, bizitza barkatu, ez besterik (eta sarritan ezta hori ere).
‎Surfean behar bezala aritzeko zer nahiago duzu Euskal Herria edo munduko beste txokoren bat?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 129 (0,85)
dugu 80 (0,53)
dute 46 (0,30)
dut 43 (0,28)
zuen 34 (0,22)
ditugu 33 (0,22)
ditu 21 (0,14)
dugun 18 (0,12)
duela 15 (0,10)
duzu 14 (0,09)
zuten 14 (0,09)
duen 13 (0,09)
dituzte 8 (0,05)
dutela 8 (0,05)
genuen 7 (0,05)
luke 7 (0,05)
zituen 7 (0,05)
zuela 7 (0,05)
baditugu 5 (0,03)
baitu 5 (0,03)
dugula 5 (0,03)
zituzten 5 (0,03)
zutela 4 (0,03)
dituela 3 (0,02)
dituen 3 (0,02)
ditugula 3 (0,02)
dituztela 3 (0,02)
duena 3 (0,02)
duten 3 (0,02)
dutenek 3 (0,02)
lukete 3 (0,02)
zituela 3 (0,02)
badu 2 (0,01)
badugu 2 (0,01)
baduzu 2 (0,01)
baitugu 2 (0,01)
bazituen 2 (0,01)
bazuten 2 (0,01)
ditugun 2 (0,01)
duk 2 (0,01)
duzue 2 (0,01)
duzula 2 (0,01)
genuke 2 (0,01)
hau 2 (0,01)
lukeen 2 (0,01)
nuen 2 (0,01)
nuke 2 (0,01)
zaitut 2 (0,01)
Badu 1 (0,01)
Badugu 1 (0,01)
Baituzu 1 (0,01)
Bazuen 1 (0,01)
Dugu 1 (0,01)
baditugulako 1 (0,01)
baduela 1 (0,01)
baduen 1 (0,01)
badugula 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
dituzten 1 (0,01)
dudalako 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
dugulako 1 (0,01)
dugun arren 1 (0,01)
dugunok 1 (0,01)
dutena 1 (0,01)
dutenak 1 (0,01)
dutenez 1 (0,01)
ezduen 1 (0,01)
gaituela 1 (0,01)
gaituzte 1 (0,01)
genituzke 1 (0,01)
genuela 1 (0,01)
genukeen 1 (0,01)
ninduen 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
nuena 1 (0,01)
zituena 1 (0,01)
zuelako 1 (0,01)
zuenik 1 (0,01)
zutelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia