2000
|
|
Badakit hilda dagoela, kauenzotz, baina bere azken irudia aurkitu nahi dut Irlandan, falta zaidan irudi bakarra. Hitz goxo bat nahi
|
dut
bere egunerokotik, azken agur maitagarri lez uler dezakedan zerbait.
|
2008
|
|
Aseguru etxeak dirulaguntza publikoa eskuratu ezean, oso litekeena da gaur bertan porrot egoera deklaratu behar izatea. AIGk 70.000 milioi dolar behar
|
ditu
bere eguneroko operazioetan jarraitu ahal izateko.
|
2009
|
|
...alorrean ia probatu gabea zegoen, orfeoiari lotutakoa beste arazo bat izan zen?, orfeoian ez beste abesbatzetan lehen izarra izatea egokitu zitzaiolako, ausaz; egia zen egun guztiak ez zituela berdinak, bistan da, baina egia zen, halaber, musikak, airezko gorputza zuen neurrian, airean igeri jartzen zuela, lurreko txikikerietatik eta jendearen liskarretatik urruti; musika zuen arteen artea, musika
|
zuen
bere eguneroko miserien kontsolagarria, musika zuen Jainkoaganako bidea, eta musikak ez zion artean huts egin; baina aurkaria ere. Gemma Lertxundi, prima donna nolabaiteko baten papera jokatzen hasi zenean, gauzak guztiz aldatu zitzaizkion Adari, musikari bakarrik erreparatu beharrean, garai batean bezala, aurkariaren kantaerari erraparatzen baitzion, barruan beste sentimendu bat nagusitzen zitzaiola:
|
|
Aukera artistikoak diodanean, aukera sortzaileak esan nahi dut. Aukera sortzaile horietaz ari zen Yorgos Séferis idazle greziarra ere honakoa idatzi
|
zuenean
bere Egunerokoan:
|
|
...a probatu gabea zegoen –orfeoiari lotutakoa beste arazo bat izan zen–, orfeoian ez beste abesbatzetan lehen izarra izatea egokitu zitzaiolako, ausaz; egia zen egun guztiak ez zituela berdinak, bistan da, baina egia zen, halaber, musikak, airezko gorputza zuen neurrian, airean igeri jartzen zuela, lurreko txikikerietatik eta jendearen liskarretatik urruti; musika zuen arteen artea, musika
|
zuen
bere eguneroko miserien kontsolagarria, musika zuen Jainkoaganako bidea, eta musikak ez zion artean huts egin; baina aurkaria ere –Gemma Lertxundi– prima donna nolabaiteko baten papera jokatzen hasi zenean, gauzak guztiz aldatu zitzaizkion Adari, musikari bakarrik erreparatu beharrean, garai batean bezala, aurkariaren kantaerari erraparatzen baitzion, barruan beste sentimendu bat nagusi... aurkariak huts egiteko irrika, behin edo behin eraman zuena aurkariaren jarrera bera hartzera... saio haietako batean Gemma Lertxundi zangotrabatzera, alegia; nabarmena izan zen, esate baterako, biek ala biek –Adak eta Gemmak– bi ahotsetako konposizio bat abestu behar izan zutenekoa, elkarri zirika –notak segundo hamarren batean luzatuz edo segundo hamarren batean moztuz, edo tonua erarik sumaezinenean igoz edo jaitsiz–, harik eta Adak Gemma pentagramaren bidetik –nolabait esatearren– desbideratzea lortu zuen arte; Adaren poza!; hura, baina, beste poz bat zen, harrokeriak eragindakoa eta ez musikak; Ada, ordea, ezin zen luzaz bere buruarekin gezurretan aritu:
|
|
Nik nere laneko berri emaiten dizkiot, maiz Pantxika eta Grazi aipatzen ditut, bigarrena maiz plenitzeko, eta nola humore alegrekoa den Beñat, irri asko ateratzen ditugu elkarrekin. Hura ere bulegu batean ari da, eta maite
|
dut
bere eguneroko berri jakitia, zer egiten duen, nola eta holakak. Bat bertzeari interes haundia ekartzen diogu, xuxen den bezala lagunen artean, nere iduriko segurik.
|
2010
|
|
Aitzitik, beste ezaugarri batzuk, hala nola konfiantzarik eza, segurtasunik eza edo logikarako eta ordenarako gehiegizko joera, blokeatu egiten dira sormen ekintza bat dakarren edozein prozesutarako. Ikasleengan ikaskuntza hori sustatu nahi duen irakasleak hasteko, sormenaren ezaugarri eta ezaugarri mesedegarriak indartu behar
|
ditu
bere eguneroko jardueran, eta, era berean, gaitasun hori blokeatzen duten beste batzuk gutxitu. Estrategiak ikasgelan Ikasleen sormen portaera sustatzeko, espezialistek proposatzen dute irakasleak estrategia hauek aplikatzea ikasgelan:
|
2015
|
|
Zein putzaldi iheskorra! Poetak, aldiz, egunero asmatu behar
|
du
bere egunerokoa, bizi ahala bizia asmatu behar du, oina oinari bidea egin?
|
2018
|
|
1) Hauxe diozu: " Gaur egungo belaunaldi gazteek, batik bat batik bat inguru zeharo erdaldunduetan euskara bigarren hizkuntza gisa dutenek, euskara eskolako hizkuntza nagusi gisa ikusten dute baina eskolatik kanpo, neurri handiagoan edo txikiagoan, euskara desagertu egiten da/
|
dute
bere eguneroko bizimodutik, salbuespenak salbuespen." Hori, egia izanda ere, irakurketa mugatua da, nire ustez. Adibidez, Iñaki Iurrebasok idatzitako artikuluko 112 orrialdean ikus daiteke gazteak direla, aintzat hartutako eremuetan, erabilera altuena dutenak.
|
|
Gaur egungo belaunaldi gazteek, batik bat inguru zeharo erdaldunduetan euskara bigarren hizkuntza gisa dutenek, euskara eskolako hizkuntza nagusi gisa ikusten dute baina eskolatik kanpo, neurri handiagoan edo txikiagoan, euskara desagertu egiten da/
|
dute
bere eguneroko bizimodutik, salbuespenak salbuespen. Euskara bigarren hizkuntza duten euskaldunen erdiak (%49, 3) EAEko sei udalerri handienetan bizi dira, hots, Bilbo, Gasteiz, Donostia, Getxo, Irun eta Barakaldon.
|
|
Ander Etxanizek 26 urte dauzka eta ez
|
du
bere egunerokoan protesia erabiliko, baina umea zenean eskertu izango zukeen. Horregatik, Aldabaldetrekuk dio esperientzia hau abiapuntua izan dela eta orain protesi baten beharra izan dezaketen umeekin harremanetan jartzea duela helburu:
|