Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 810

2000
‎EUSKALTZAINDIAREN Orotariko Hiztegia, Hiztegi Batua eta Hizkuntz Atlasa Interneten izango dira hil honetatik aurrera. Eusko Jaurlaritzaren dirulaguntzari esker, edonork, harpidetzaz, erabiliko ditu Euskaltzaindiak sarean jarriko dituen hiztegiok.
‎Eredu hori jasoagoa delako, berak horri batua edo bizkaiera jasoa deituko dio eta oso ondo ulertuko du. Hizkuntz normalizazioa ez da
‎31 urte bete ditu ikastolak, 93an publifikatu zen eta 10 urte badira" Euskaraz Bizi" proiektua abian jarri zutela. Hizkuntz Normalkuntza Proiektuaren barruan ere badaude eta berriki" Euskaraz Mintza" aplikatzen hasi dira jangela orduetan.
‎Urola bailaran dago Euskal Herriko herririk euskaldunena (Azpeitia, %88, 3) eta kostako herri batzuetan (Zumaia edo Deban kasu) kopuruek zertxobait behera egiten badute ere, eskualdea hizkuntzaren birika dela esan genezake. Bada duela lau urte Jaurlaritzaren Hizkuntz Normalkuntza Proiektua abian jarri eta egun 20 ikastetxetan lantzen da gaia. Miren Etxeberria Urola Kostako Hizkuntz Normalkuntza Teknikaria da.
‎Bada duela lau urte Jaurlaritzaren Hizkuntz Normalkuntza Proiektua abian jarri eta egun 20 ikastetxetan lantzen da gaia. Miren Etxeberria Urola Kostako Hizkuntz Normalkuntza Teknikaria da. Berak azaldu digunez herri horietako eskoletan euskaraz egiten da.
‎ZENBAIT EGILE: Hizkuntz normalizazioa. Elebitasuna.
‎Baina horiekin batera, badira, halaber, beste mota batzuetako lege eta arauak, ikus entzunezko sektorea bere osotasunean araupetu edota jarduera honi muga berezituak ezarri nahi dizkiotenak. ...hizkuntz kuota zehatzak ezarri zaizkion (programazio europarrarinahitaez eskaini beharreko emisio denboraren laurdena, jatorriz katalanez egindakoprogramekin osatua izatea; bikoiztuta edo azpi-idatzita ematen diren programak, gutxienez, katalanez ere emanak izatea; telebista lokalen kasuan, emakidetan, katalanarenerabilera eta Kataluniako kulturari egindako ekarpenaren balorazioa,...) 55 Halaber, Hizkuntz Politikaren Legeak zenbait hizkuntz eskakizun ezartzen ditu, telebistaz gainirratian ere agintzen dutenak, hala nola Kataluniako erakunde publikoek zuzeneangestionatutako irrati eta telebistek normalean katalanez jardun beharra, edo, orokorrean, Kataluniako eremuko telebistek beren produkzio propioaren erdia katalanez egitea,... Beste maila batean, Ikus entzunezkoen Kataluniako Batzordea (CAC) er...
‎LARRAÑAGA, I. (1998): ? Hizkuntz komunitatea eta nortasun nazionalaren pertzeptzioa, inAZURMENDI, J. (bil.):
‎Aldizkariaren erredakziotik Txillardegiren zuzendaritza lana ezagutu izan dugunok, zinez berretsi beharradaukagu berak gai horri eman izan dion garrantzia. 24 zenbakian,? Hizkuntz normalizazioko prozesuetan neurri juridiko hutsek dituzten mugak, artikuluan hainbatherriren kasuen analisia eman digu, hain zuzen ere, teoriatan geratu gabe.
‎Euskal Herriko Hizkuntz Atlasean haizeen izenei buruzko itaunetan jasotako erantzunekmotibazio desberdinak dituzte: puntu kardinalak, orografia, toponimia...
‎Euskal Herriko Hizkuntz Atlasean (EHHA) 1 lau haize mota itauntzen dira2 Ezagunada haize mota hauek izendatzeko forma desberdinak ditugula euskaldunok. Izendapenhoriek motibazio desberdinak eraginik sortu dira:
‎Euskal Herriko Hizkuntz Atlasa (EHHA) Euskaltzaindia ahozko hizkera biltzeko burutzen ari denproiektua da. Inkestak euskararen eremu osoko 145 herritan egin dira.
Hizkuntz ukipenaren eraginez sortutako fenomenoen zerrenda luzea da: hizkuntzaren egituran eragiten dute, hizkuntzaz hiztunek duten irudian, egiten duten erabileran, sentitzen duten atxikimenduan...
‎Hala ere, euskararekiko ikerketa gehienak euskaraz egiten dira azkeneko urteetan, eta horrela egingo dira datozen urteetan, espero daitekeen bezala gertatzen badabehintzat. Alde honetatik, aipagarriak dira euskararekiko eta euskaraz doktoregotesiak egiteko 1992 eta 1993 urteetan Eusko Jaurlaritzako Hizkuntz PolitikarakoIdazkariak sorturiko bekak, horien laguntzaz zenbait tesi interesgarri egin direlakoeta egiten ari direlako; baina, zoritxarrez, bi urtetan zehar bakarrik iraun zueniniziatiba izan zen hori. Zentzu honetan, paradoxikoa dirudi, Euskal Herriandauden unibertsitate handietan gertatzen denarekin konparatuz gero, UEU barruanbultzatu eta/ edo bideratu direla gaur egunean dauden euskararekiko euskarazegindako zenbait ikerketa, hala nola, lehen aipatutako Txillardegik eta bestebatzuek euskararen erabilerari buruz eginiko ikerketak, edo baita horrenaipagarria den lau urtetik lau urtera euskararen kale erabileraren neurketarenikerketa aurrera eramatea ere (dagoeneko, hiru jasoketa aztertu edo aztertzen aridirelarik).
Hizkuntz egitarau teorikoak gorabehera, gerrako harat honat eta aldarteek ereizan zuten Gobernu frankistetan beren eragina, eta joera ezberdinak agertuz etaburubideak nabartuz joan ziren: e. b., Erregimenaren 1937ko erakundeztapena etaerantzukizun politiko linguistikoak, eta 1939ko udaberrikoak bestelakoak ziren, nahiden hurbilenak izanda ere.
‎(?) izan ez dutenek jakin behar dute, ia hilikdauden gaskoinera eta Nafar Aragoiko erromantzeak konkistaren ondorioz sorturikohizkuntzak direla. Gainera, guretzat, indoeuroparrak ez izanik, Hizkuntz Antropologiak esankizunak eta garrantzi handia dituela eta erromantzeek euskal sena kolokanipintzen dutela. Bukatzeko, gaskoinera eta Nafar Aragoiko erromantzeak onartzenhasiz gero, zergatik ez frantsesa eta gaztelania?
Hizkuntz faktoreak: irratietan, telebistan ez bezala, hizkuntz komunitate txikiak aintzakotzat hartzeko joera dago.
‎Nafarroan eta Araban, PP UPN alderdiak nagusi diren eremuetan, eskandaluzkoak diren erabakiak hartzen ari dira euskararen erabileraren aurka, berriz ere hizkuntza eta kultura politikagintzaren bidez kriminalizatuz. Hizkuntz Politikako Idazkaritza Nagusia desaktibatu, euskararen alorrean 0 mailako hizkuntz eskakizuna ezartzeko asmoa proposatu, eta euskarazko komunikabideei laguntzak ukatzea eta, oro har, Gasteizko Udalak, Nafarroako Gobernuak eta beste hainbat erakundek hartu dituzten neurrien asmoa hizkuntz komunitate elebakarra sortzea da, espainieraz moldatuko dena. Eta gaur egun ez dute lotsarik hala agertzeko.
‎JUANENA, Agurtzane Hizkuntz sexismoa eta euskara. 65 zk. (1991), 97 Gabriel Celayarengana hurbiltzeko. 68 zk. (1992), 19 Emakumezkoa Gabriel Celayaren obran. 74 zk. (1993), 77 Euskal liburutegi nazionalaz. 105 zk. (1998), 35 Bataiatu gabeko aurrak... zerura? 19 zk. (1965), 64
‎Jon Bergaretxe). Komunikabideak erakundeen gatibu. 81 zk. (1994), 21 (Itz.: Juan Mari Mendizabal). Hizkuntz hedapena eta arriskuan dauden hizkuntzetarako hizkuntz politika. 48 zk. (1988), 5 (Itz.:
‎etorkizunik ba ote? 24 zk. (1982), 89 Euskara eta Administrazioa. 28 zk. (1983), 157 Euskararen erabilera, herritarren arteko harreman juridikoetan. 55 zk. (1989), 163 Hizkuntz ofizialkidetasuna. 65 zk. (1991), 39 Euskal kultura 1992. 73 zk. (1992), 60 Euskararen eta Katalanaren legeak. Hamarkada luze baten ondoren. 82 zk. (1994), 38 Euskal kultura 1994. 85 zk. (1994), 52 Euskal kultura 1996. 97 zk. (1996), 54 Euskara Deustuko Unibertsitatean. 100 zk. (1997), 47 Euskal kultura 1999. 115 zk. (1999), 54
‎PETRIZAN, Estebe Hizkuntz politika Nafarroan. 56 zk. (1990), 129
‎SORGINPIKOETA ikus astigarraga, joxe antonio Kataluniako Parlamentuaren 7/ 1983 Legea, Hizkuntz Normalizazioaz.
‎BASTARRIKA, Iñaki Eberkera eredu... 3 zk. (1957), 147 Hizkuntz hedapena eta arriskuan dauden hizkuntzetarako hizkuntz politika. 48 zk. (1988), 5 (Itz.:
‎10 zk. (1979), Katalan hizkuntza. 31/ 32 zk. (1968), 109 (Itz.: Iñaki Beristain). Kataluniako Parlamentuaren 7/ 1983 Legea, Hizkuntz Normalizazioaz.
‎JUANENA, Agurtzane Hizkuntz sexismoa eta euskara. 65 zk. (1991), 97
‎PETRIZAN, Estebe Hizkuntz politika Nafarroan. 56 zk. (1990), 129 Nafarroako hauteskunde orokorrak. 6 zk. (1978), 88 (Itz.: Gotzon Nazabal).
‎TORREALDAI, Joan Mari Euskararen zapalkuntza(). 24 zk. (1982), 5 Hizkuntz ofizialkidetasuna. 65 zk. (1991), 39
‎4.3.4 Normalizazio prozesua. Hizkuntz politika
‎Klaseak emateari utzi zion. Hizkuntz jokoen ideia asmaturik.
2001
‎Xabier Isasiren" Hizkuntza gutxitua, bizi iraupena eta normalkuntza", David Anaut en" Nafarroako administrazio publikoetan euskararen erabilera arautzeko dekretua", Olatz Altunaren" Euskal Herri mailako erabileraren laugarren kale neurketa abian", Pablo Suberbiolaren" Itzultzaile baten ametsa... egunero", Jordi Bañeres en" Hizkuntza politikako legearen eragina araua oraindik hedatu gabeko eremuetan", Iñigo Urrutia Libaronaren" Kronika: Hizkuntz Zuzenbideari buruzko Nazioarteko Kongresua" eta" Enpresetako normalkuntza plangintzak gaur egun" gaia hizpide zutela, Elhuyar, EMUN, Artez eta LKS ko ordezkarien artean eginiko.
‎Joan den asteartean Hizkuntz Kontseilua sortu zen Iparraldean. Duela sei urte Hautetsien Kontseiluan, Ipar Euskal Herriko Garapen Eskemaren baitan, berau abiatzea onartu zen.
‎Gorka Knorrek, aurrerapauso gehiago gura lituzke," Hizkuntz Gutxituen Ituna aurrerapauso txiki bat da, hizkuntz gutxituen babes eta sustapenaren kontzientzia zabaldu baita Europan. Etikoki oso garrantzitsua da, baina formalki ez digu gehiegi laguntzen".
Hizkuntz teorien martxa azkarrak ilusio huts bihurtu du irakaslegoaren etengabekoformazioa.
‎Trama nagusiki psikologikoa da. Hizkuntz eskuratzaileak dira protagonistak.Denek dute helburu bera gogoan: objektu desiratua barneratzea.
‎Ingurune kulturala kontuan izanik, bata ala bestea, prozesu biak garrantzitsuak dira hizkuntzaren jabekuntzarako. Hizkuntz komunitateetako batek bizitasun etnolinguistiko baxua duen hizkuntz egoeretan, estatus baxua, hiztun gutxi etalaguntza instituzional gutxi, hauek testuinguru kulturbakarrak deituak dira. Egoerahorretan, lehen mailako prozesu motibazionala?
Hizkuntz bereizgarritasuna garrantzitsua da sozializazio prozesuan ere. Gurasoek oso gaztetatik indartzen dute bereizgarritasun hori norberaren eta bestearenkomunitate kulturala ezberdinduz, eta norberaren identitatea azpimarratuz.
‎Azurmendi, Romay eta Valencia-ren (1996) proposamenaren alderdi originalenak hauek dira: 1) Hizkuntz portaerarekin zerikusia duten bi eremu teorikoenintegrazioa: a) taldearteko komunikazioaren eremua, eta b) ukipen egoeran daudenhizkuntzen jabekuntzaren eremua; 2) Kulturazio etnosozialaren teoria kontuan hartzea; 3) Etnien arteko kulturazio estrategien eta identifikazio etnikorako prozesuenarteko lotura azpimarratzea.
‎bertanalderdi gramatikalez gain, alderdi komunikatiboa, diskurtsiboa eta pragmatikoa ere hartzen dira kontuan. Hizkuntz gaitasunean, faktore ezberdinekdute eragina (hizkuntza faktoreak, psikolinguistikoak, soziolinguistikoaketa psikosoziolinguistikoak); hau da, hizkuntz gaitasuna hizkuntzaren erabileraren bitartez lortzen da.
‎4 Eremu teorikoak integratzeko ereduetan, taldearteko harremanen testuingurutik eratorritako zenbait teoria nabarmentzen dira: ...dituen bizitasun etnolinguistikoaren teoria; 2) Alderdisoziologikoaren eta psikosozialaren arteko lotura egiten duen komunikazio sare soziala; 3) Orientazio motibazionalen teoria; 4) Ikuspegi kongnitiboaeta motibazionala kontuan hartzen dituen identitate etnolinguistikoarenteoria; 5) Identifikazio etnolinguistikoaren prozesuak azaltzeko, boterearenteoriekin zerikusia duen kulturazioaren teoria; 6) Hizkuntz portaeren teoriak: kode aldaketarena eta hizkuntza egokitzearena.
‎1 Hizkuntza egokitzearen (objektiboa dena) eta egokitze sozialaren (subjektiboa dena) arteko bereizketaren ondorioz, lau estrategia posible daude komunikazio interakzioan: 1) Hizkuntz konbergentzia edo egokitzea zeinkonbergentzia soziala, 2) Hizkuntz konbergentzia eta dibergentzia soziala, 3) Hizkuntz dibergentzia eta konbergentzia soziala, 4) Hizkuntz dibergentzia zein dibergentzia soziala (Thakerar, Giles eta Cheshire, 1982).
‎1 Hizkuntza egokitzearen (objektiboa dena) eta egokitze sozialaren (subjektiboa dena) arteko bereizketaren ondorioz, lau estrategia posible daude komunikazio interakzioan: 1) Hizkuntz konbergentzia edo egokitzea zeinkonbergentzia soziala, 2) Hizkuntz konbergentzia eta dibergentzia soziala, 3) Hizkuntz dibergentzia eta konbergentzia soziala, 4) Hizkuntz dibergentzia zein dibergentzia soziala (Thakerar, Giles eta Cheshire, 1982).
‎1 Hizkuntza egokitzearen (objektiboa dena) eta egokitze sozialaren (subjektiboa dena) arteko bereizketaren ondorioz, lau estrategia posible daude komunikazio interakzioan: 1) Hizkuntz konbergentzia edo egokitzea zeinkonbergentzia soziala, 2) Hizkuntz konbergentzia eta dibergentzia soziala, 3) Hizkuntz dibergentzia eta konbergentzia soziala, 4) Hizkuntz dibergentzia zein dibergentzia soziala (Thakerar, Giles eta Cheshire, 1982).
‎1 Hizkuntza egokitzearen (objektiboa dena) eta egokitze sozialaren (subjektiboa dena) arteko bereizketaren ondorioz, lau estrategia posible daude komunikazio interakzioan: 1) Hizkuntz konbergentzia edo egokitzea zeinkonbergentzia soziala, 2) Hizkuntz konbergentzia eta dibergentzia soziala, 3) Hizkuntz dibergentzia eta konbergentzia soziala, 4) Hizkuntz dibergentzia zein dibergentzia soziala (Thakerar, Giles eta Cheshire, 1982).
‎buruz ikasteko erraztasuna, parte hartze maila, motibazioaren mantentzea, eta abar; 2) Jarrerekin zerikusia dutenak: hizkuntzekiko aldeko zein kontrako jarrerak eta motibazio integratiboa edotaintrumentala; 3) Hizkuntz jabekuntzan lor daitekeen gaitasun mailarekinzerikusia duten nortasun ezaugarriak: gizartekoitasuna, menpekotasuna zeinaskatasuna, enpatia maila (irakaslearekiko edota beste ikasleekiko), antsietatea, eta abar.
‎5 Hizkuntz politikan eragiten duten mehatxuak hauek dira (47 or.): «Euskaldun berrien behar funtzionalak eta sinboliko afektiboak ez betetzeak agerian jar dezake euskara ikasteko ahaleginak ez direla nahikoa atsegingarri»; «erdararen aldeko arau sozialpean jarraitzeko inertziaren zama.
‎6 Hizkuntz politikan eragina duten aukerak dira (48 or.): «Elebitasunarenaldeko jarrera»; «bezero jarrera areagotzea»; «elebidunen masa kritikoa»; «teknologia berriak»; «azken urteotan euskarak lortu duen ospea etaindarra».
‎8 Hizkuntz politikan giza eta diru baliabideak jarri (61 or.): itzulpen politikan; hizkuntz irizpideak adostean, administrazio eremuan, honako ataletan: zerbitzuetan, argitalpenetan, dirulaguntza deialdietan, erosketa eta kontratazioetan, langileen etengabeko prestakuntzan; funtzionarioen euskalduntze alfabetatzean; euskararen sustapenean, «Administrazioak finkatu eginbeharko luke zeintzuk diren estrategikotzat (eta, beraz,, ezinbestez?
‎Urtebete beranduago, 1994an, Euskal Parlamentuko Instituzio eta BarneKomisioan, Eusko Jaurlaritzako Hizkuntz Politikarako Idazkaritzak egindakoAgerpenean, Idazkaritza horretatik egindako burutapenak adierazi ziren. Lehenkapituluan hamar urtetan lortutako emaitza ikusgarriak azpimarratzen dira:
Hizkuntz politikari eta plangintzari dagokienez, bi mundu osatzen duten taldehauetan, ofiziala eta soziala, antzekotasunak eta desberdintasunak aurkitzen ditugu. Antzekotasunen artean aipagarriena hauxe da:
‎(Sabatier eta Berry, 1996; Azurmendi, Romay etaValencia, 1996; Bourhis, Moise, Perreault eta Senecal, 1997; Azurmendi, 2000). 2)? Hizkuntz egokitze teoria? (Giles eta Coupland, 1991; Azurmendi, 2000).
‎Bide honetan aurtengo bi gertakari aipatuko nituzke erakusgai moduan: Hizkuntz Eskubideen Behatokiaren lana eta Euskara Kultur Elkargoak bideratutako helegiteak. Honetan guztietan, dena den, nafarrekberaiek diseinatu eta erakutsi behar dute bidea, gainerako euskaldunok mandatari huts baino ez garelarik.
‎Bestalde, Europako aginte gorenek Hizkuntzen Europako Eguna izendatu izana kontraesan handia da gure artean horren lekukoa hartu zuten erakunde eta taldeenurritasuna eta profilari erreparatuz gero: Euskal Kultur Erakundea (EKE) eta Euskal Konfederazioa, Iparraldean, eta Hizkuntz Eskubideen Behatokia, Euskararen Gizart e
‎Unescon uste dugu iritsi dela hizkuntz erkidegoen arteko harreman gatazkatsuak gainditzeko ordua. Kultur giro berezia sortu behar dugu(...) Hizkuntz erkidego guztietako kideek aurki dezatela beste hizkuntza batzuk jakiteak dakarren plazera.
‎Horietako batek Eusko Ikaskuntza, Euskal Herriko Unibertsitatea, UEU, SEI eta Hizkuntz Politikarako Sailordetza jarri ditu elkarlanean: HIZNET izenekoHi zkun tzaPlangintza Ikastaroa (www. euskoikaskuntza. org/ HIZN ET) dugu.
Hizkuntz politika
‎Hala ematen badu ere ez da horrela. Hizkuntz politika zehatz eta jakinez ari dira denak. Frantsesek horretaz askoz zabalago jokatzen dute, hizkuntzaren inguruko plangintzak azaltzen dituztenean.
‎Autonomi Estatutuek eman zuten horretarako bide. Hizkuntz politikakbe rez dakar espainierarentzako kaltea, dirudienez. Modu desberdinetara formulatzen da kexu bera:
‎" Hizkuntz normalkuntzak" bere onetik ateratzen ditu batzuk. Bat, Manuel Jardon galiziarra.
Hizkuntz politikaren aurrez aurre, eskubide indibidualak
Hizkuntz politikaz ari garenean terminologiak berak seinalatzen du edukia: hizkuntzaz eta politikaz ari gara.
‎Aurelio Arteta behin baino gehiagotan altxatu izan da ikuspegi honen aurka. Hizkuntz erresuminaz mintzo da. Ez da bakarra.
Hizkuntz konbibentziaren egoera paradisiakoaren argazkia egiten digu Alvaro Galmes de Fuentesek.
Hizkuntz politika
Hizkuntz politikaren alorrean orain baino lehen ere baziren aurkako jarrera eta iritziak, jakina. Baina ez ziren ageri horren indartsu, horren biribil, ez horren maiz.
‎Bakea, lasaitasuna eta adostasunak txiki txiki egin dituena Sanz presidentea izan da Nafarroan. Hizkuntz politika liskar iturri ez zenean, goitik behera aldatu du, euskal gunera mugatu du, erreserbara. Erabakia hartu aurretik, nahikoa landua zegoen ideia da hori, prentsako artikuluetan bederen:
‎hizkuntza plan baten legitimitateaz galdezka. Hizkuntz politika justifika daitekeen kasuren bat edo beste aipatzen du, baina jarraian garbi utziz Espainian aplikatzen diren hizkuntz politika nazionalistek ez dutela zerikusirik kasu horiekin. Legezkoa izateak ez omen du esan nahi legitimoa denik.
Hizkuntz politiken kontzeptu giltzarri edo" superlegitimatzailetzat" hartzen da hau, eta berau gesaltzeko joera nabaria da, hemen eta Katalunian. Ez dut ezagutzen Galiziako hizkuntz politikaren inguruko literatura.
Hizkuntz legeetan normalizazio linguistikoa kontzeptu soziolinguistikoa da. Askok ez dute zentzu horretanulertu nahi, ordea.
Hizkuntz normalizazioen aurkari kasik guztiek hizkuntzari erabilera edo komunikazio balioa aitortzen diote, ia ia modu esklusiboan. Hizkuntzak jendarterako, harremanetarako, komunikaziorako balio duen neurrian, neurri horretantxe balio du, ez gehiago eta ez gutxiago.
‎ezin dugu hori erremediatu diskriminazioa sortu gabe, eta hori antidemokratikoa da. Hizkuntz politikak legitimitaterik ez badu, euskararen egoerak ez du erremediorik. Hortaz, etorkizunik ez.
‎Horrela planteatuta irteera gabeko kale itsura garamatza liberalismo tradizionalaren ikusmolde horrek. Hizkuntz komunitateen inguruan tesi liberala berrikusten ari dira talde asko. Kymlicka austrokanadarra aipatu du kritiko batek edo bestek.
‎Ez al da esanguratsua? Hizkuntz politikaz ari dira, bai, baina gehiago" politikaz" hizkuntzaz baino, esango nuke. eta politikari aldi berean, Aleix Vidal Quadras da ezagunena, zalantzarik gabe. Lan honetan gutxi aipatzen badut ere asko irakurri diot honi.
‎Balio erantsia ere badu Branchadellek. Hizkuntz politika berri baten oinarriak planteatzen dituen bakarra da berau, nik ezagutzen dudala. Normalizazio legearen alde dago, baina ez berau sostengatzen duten printzipioen alde.
‎Hiru kapitulu nagusitan sailkatu ditugu" iritzi publikatu" horri dagozkion pasarteak: " Hezkuntza"," Hizkuntz politika" eta, hi ruga rrena," Euskara, ideologia, politika".
Hizkuntz politikaren auzia
‎Auzitan jartzen dena, gehienetan, ez da huskeria edo bigarren mailako arazo bat. Hizkuntz politikaren bihotza jo ohi da orain, haren zergatia bera eta norabidea ukatzera iristeraino. Hezkuntzan, halaber, ereduak zein edukiak dira kritikaren jomugak.
‎Hizkuntzpolitika ren legitimitatea bera jarri ohi da auzitan, berorren printzipioak eta helburuak. Hizkuntz politikaren diskurtso legitimatzailean oinarrizko diren kontzeptuak baliogabetzen dira: hizkuntza propioa, normalizazioa, euskara denona, elebitasun erreala...
‎Astinaldi hauen erroak, ordea, askoz lehenagokoak dira eta oinarri horien bilakaera historikoa kontuan hartuta ulertuko ditugu astinaldi hauen zergati eta arrazoiak ere. Hizkuntz gatazkaren muina herri izateko nahi baten eskubideen ukatzetik dator, eta hortik ondorioztatzen den gatazkaren adar bat gehiago da hizkuntz gatazka bera ere. Hizkuntza herri baten ikur nagusietakoa izaki eta lurraldetasunaren mugarri behinena, frantziar eta espainiar estatuek herri burujabe izateko eskubidea ukatzen hasten diren momentutik hasten da hizkuntz gatazka azaleratzen eta euskara era bateko eta besteko eraso eta astinaldiak pairatzen.
Hizkuntz gatazkaren oinarriak, beraz, aspalditik datoz. Garai oso bortitzak ezagutu ziren, lasaiagoak ondoren, eta tarteka orain bezala, euskararen aurkako astinaldiak berpizten dira.
‎3. Uste dut errealistak izan behar dugula eta onartu behar da Hizkuntz Politikak egun pairatzen duen egoera epe laburrera ez dela ikusten alda daitekeenik. Nafarroako legebiltzarrak gehiengo absolutuaz hizkuntz politikaren aldaketa hau berretsi du, beraz, nafarren gehiengoa ordezkatzen duen erabakia onartu behar da.
2002
Hizkuntz ikertzailea
Hizkuntz Eskubideen Behatokia sortu zenetik, urtebete joan da jada. Behatokiak 2002 urteko lehen sehilekoko datuak jakinarazi ditu.
‎Carlosen belaunaldiaren ilusio iraultzailea, gure baitan aurkitzen diren ilusio oro bezala, hizkuntzaren, fikzioen gainean eraikitako ilusioa da. Hizkuntz izakiak gara, baina, Carlosentzat, ideal horiek, ilusio horiek, ez dira nahikoak itsaso izoztuaren amets errepikakorra hausteko, eta alde horretatik urrun geratzen da Kafkak esandakotik, hots, liburuak gure itsaso izoztua hausten duen aizkora izan behar duela.
‎Talde hori oso eraginkorra izan zen Alberto Gonzalez eta Juan Garcia Blasco errektoreen urteetan, Estatutuen idazketan izugarrizko lana egin eta euskarariburuzko puntuak berak prestatu baitzituen. Talde eragile horri esker, EuskararakoAtxekitza eta Hizkuntz Normalizaziorako Batzordea sortu ziren, eta eratu ondoren, bi erakunde instituzional horien sorreran jo eta ke aritu ziren lanean.
‎Baina orduko Hizkuntz Normalizaziorako Batzordearen lanak eta Euskararako Atxekitzaren ahalegin guztiak errotik erauziak izan ziren 1995aren maiatzaren25ean, Juan Garci' a Blasco k hauteskundeak galdu zituenean. Klaustroko hauteskundeetan errektorearen taldeko kide bat bera ere ez zen hautatua izan egun hartan, oposizioko taldeak, aurretik adosturiko isilpeko zerrenda ezkutukoak erabiliz, kargueta postu guztiak harrapatu baitzituen, bozen arteko aldea benetan txikia izan arren.
‎...Beraz, Irakasletza Diplomaturaz landa, NUPek ez du irakaslerik kontratatzeneuskarazko irakasgaiak emateko; baina erdal taldeko irakasle euskaldun batek bereirakasgaia euskaraz eskaini nahi badu, nahiz eta bere kabuz edota bereordutegitik kanpo aritu?, egin dezake, horretarako unibertsitateak eskatzen dituenneurriz kanpoko baldintzak betetzen baditu eta unibertsitateak berak kudeatu etaasmatu duen? Hizkuntz Gaitasun Agiria, arranditsuaren jabe bada.
‎Bertanjazotzen dena UPV/EHUren gainerako ikastetxeetara zabal daitekeelakoan gaude, neurri batean bederen, eta, agian, Euskal Herriko beste unibertsitateen esparrutaraere bai. Errektore taldetik gutaz darabiltzaten paperetan, dagoeneko gureFakultateak erdietsi ditu II. Hizkuntz Normalizazio planak 2003 2004ikasturterako ezarritako helburuak. Beraz, pozez lehertzen egon ginateke.Baina egiteko geratzen den hobetze lana itzela da.
‎Torrealdai, J. M. (2001): ? Hizkuntz Politikaren Auzia?, Jakin 123/ 124, 11
Hizkuntz eskubideen gaia ere azaldu behar da, modulaburrez izan arren. Zoritxarrez, euskararen lurralde guztietan hizkuntz eskubideak urratzen ari dira eta egoera horri buelta emateko beharra gero eta handiagoa da, eta ez Nafarroan bakarrik, sarri askotan uste izaten dugunez, baizik eta Euskal Herri osoan.
Hizkuntz eskubideak denon ahotan
‎Nafarren arteko bereizkeria legezko egiten duten legeak jartzen ditu indarrean Nafarroako Gobernuak. Hizkuntz eskubideen diskurtso politiko instituzionalean gehiengo erdalduna da diskriminatuta dagoena, administrazio publikoetan sartzeko euskarari ematen zaion" garrantziagatik". Administrazio horrek nafar guziok funtzionariogai bagina bezala azaltzen ditu, eta ez administrazioaren aitzinean Nafarroako bi hizkuntzetako edozein erabiltzeko eskubidea dugun herritar gisa.
Hizkuntz normalkuntzarako estrategiak
Hizkuntz errealitate bikoitz horren zergatia begi bistakoa delakoan nago: hamarkada hauetan euskararen aldeko lanik inon egin bada, Gipuzkoa eta Bizkaian izan da.
Hizkuntz politika eraginkorraren baldintzak Hizkuntz politika egoki baterako zer behar den jakiteko, Ba rtzelonara joko dugu, joan den apirilean Linguapax institutuak antolatutako Hizkuntz Politikei buruzko Mundu ko I. Kongresura, hain zuzen.
‎Hizkuntz politika eraginkorraren baldintzak Hizkuntz politika egoki baterako zer behar den jakiteko, Ba rtzelonara joko dugu, joan den apirilean Linguapax institutuak antolatutako Hizkuntz Politikei buruzko Mundu ko I. Kongresura, hain zuzen.
‎Hizkuntz politika eraginkorraren baldintzak Hizkuntz politika egoki baterako zer behar den jakiteko, Ba rtzelonara joko dugu, joan den apirilean Linguapax institutuak antolatutako Hizkuntz Politikei buruzko Mundu ko I. Kongresura, hain zuzen.
Hizkuntz normalkuntzaren jomuga
Hizkuntz normalkuntzaren gaineko usteak
Hizkuntz komunitatean txertatu
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza eskubide 149 (0,98)
hizkuntza politika 104 (0,68)
hizkuntza komunitate 41 (0,27)
hizkuntza proiektu 31 (0,20)
hizkuntza aniztasun 30 (0,20)
hizkuntza eskakizun 27 (0,18)
hizkuntza eredu 25 (0,16)
hizkuntza normalizazio 23 (0,15)
hizkuntza zerbitzu 22 (0,14)
hizkuntza eskola 19 (0,13)
hizkuntza borroka 17 (0,11)
hizkuntza komunikazio 12 (0,08)
hizkuntza gaitasun 10 (0,07)
hizkuntza atlas 9 (0,06)
hizkuntza heriotza 8 (0,05)
hizkuntza Atlas 7 (0,05)
hizkuntza akademia 7 (0,05)
hizkuntza erlatibismo 7 (0,05)
hizkuntza hegemonia 7 (0,05)
hizkuntza gatazka 6 (0,04)
hizkuntza gutxitu 5 (0,03)
hizkuntza hiztegi 5 (0,03)
hizkuntza irakaskuntza 5 (0,03)
hizkuntza ordezkapen 5 (0,03)
hizkuntza pedagogia 5 (0,03)
hizkuntza sexismo 5 (0,03)
hizkuntza hedapen 4 (0,03)
hizkuntza portaera 4 (0,03)
hizkuntza sumisio 4 (0,03)
hizkuntza aurreiritzi 3 (0,02)
hizkuntza baliabide 3 (0,02)
hizkuntza bidaia 3 (0,02)
hizkuntza estrategia 3 (0,02)
hizkuntza gutxiengo 3 (0,02)
hizkuntza identitate 3 (0,02)
hizkuntza maila 3 (0,02)
hizkuntza ohitura 3 (0,02)
hizkuntza tailer 3 (0,02)
hizkuntza Kontseilua 2 (0,01)
hizkuntza aldaketa 2 (0,01)
hizkuntza antolaketa 2 (0,01)
hizkuntza arau 2 (0,01)
hizkuntza askatasun 2 (0,01)
hizkuntza dibergentzia 2 (0,01)
hizkuntza dinamizatzaile 2 (0,01)
hizkuntza egoera 2 (0,01)
hizkuntza ekologia 2 (0,01)
hizkuntza erabilera 2 (0,01)
hizkuntza eraldaketa 2 (0,01)
hizkuntza estudio 2 (0,01)
hizkuntza funtzio 2 (0,01)
hizkuntza integrazio 2 (0,01)
hizkuntza jabekuntza 2 (0,01)
hizkuntza jarrera 2 (0,01)
hizkuntza konbergentzia 2 (0,01)
hizkuntza kontaktu 2 (0,01)
hizkuntza kontu 2 (0,01)
hizkuntza kuota 2 (0,01)
hizkuntza lege 2 (0,01)
hizkuntza ukipen 2 (0,01)
hizkuntza zailtasun 2 (0,01)
hizkuntza Berria 1 (0,01)
hizkuntza a 1 (0,01)
hizkuntza ahul 1 (0,01)
hizkuntza aldakuntza 1 (0,01)
hizkuntza aldarrikapen 1 (0,01)
hizkuntza alternantzia 1 (0,01)
hizkuntza antropologia 1 (0,01)
hizkuntza arduradun 1 (0,01)
hizkuntza ariketa 1 (0,01)
hizkuntza arlokako 1 (0,01)
hizkuntza arrasto 1 (0,01)
hizkuntza auzi 1 (0,01)
hizkuntza azterketa 1 (0,01)
hizkuntza aztura 1 (0,01)
hizkuntza bariazio 1 (0,01)
hizkuntza bat 1 (0,01)
hizkuntza bateratu 1 (0,01)
hizkuntza berdintasun 1 (0,01)
hizkuntza bereizgarritasun 1 (0,01)
hizkuntza bizikidetza 1 (0,01)
hizkuntza desagertu 1 (0,01)
hizkuntza didaktika 1 (0,01)
hizkuntza dimisio 1 (0,01)
hizkuntza eboluzionismo 1 (0,01)
hizkuntza eduki 1 (0,01)
hizkuntza egitarau 1 (0,01)
hizkuntza egitasmo 1 (0,01)
hizkuntza egokitu 1 (0,01)
hizkuntza eraginkortasun 1 (0,01)
hizkuntza eremu 1 (0,01)
hizkuntza erkidego 1 (0,01)
hizkuntza errealitate 1 (0,01)
hizkuntza erregistro 1 (0,01)
hizkuntza errepertorio 1 (0,01)
hizkuntza errepresio 1 (0,01)
hizkuntza erresumin 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza eskubide Hizkuntza Eskubideen Behatokia 83 (0,55)
hizkuntza borroka euskal 15 (0,10)
hizkuntza eskubide deklarazio 12 (0,08)
hizkuntza politika sailburuorde 12 (0,08)
hizkuntza eskola ofizial 8 (0,05)
hizkuntza eskubide urraketa 6 (0,04)
hizkuntza komunikazio izen 6 (0,04)
hizkuntza eredu eztabaida 5 (0,03)
hizkuntza eskubide bermatu 5 (0,03)
hizkuntza eskubide egun 5 (0,03)
hizkuntza politika idazkaritza 5 (0,03)
hizkuntza eredu erreforma 4 (0,03)
hizkuntza eredu sistema 4 (0,03)
hizkuntza eskakizun egiaztatu 4 (0,03)
hizkuntza komunitate bat 4 (0,03)
hizkuntza normalizazio mahai 4 (0,03)
hizkuntza politika auzi 4 (0,03)
hizkuntza proiektu helburu 4 (0,03)
hizkuntza bidaia hori 3 (0,02)
hizkuntza eskubide bizimodu 3 (0,02)
hizkuntza eskubide dekretu 3 (0,02)
hizkuntza eskubide urratu 3 (0,02)
hizkuntza normalizazio mahaiko 3 (0,02)
hizkuntza normalizazio prozesu 3 (0,02)
hizkuntza pedagogia dimentsio 3 (0,02)
hizkuntza politika hori 3 (0,02)
hizkuntza politika sailburu 3 (0,02)
hizkuntza politika sailburuordetza 3 (0,02)
hizkuntza proiektu liburu 3 (0,02)
hizkuntza akademia kide 2 (0,01)
hizkuntza aniztasun batasun 2 (0,01)
hizkuntza aniztasun egon 2 (0,01)
hizkuntza aniztasun gale 2 (0,01)
hizkuntza askatasun plataforma 2 (0,01)
hizkuntza atlas ezaugarri 2 (0,01)
hizkuntza baliabide horiek 2 (0,01)
hizkuntza dinamizatzaile jabetu 2 (0,01)
hizkuntza eraldaketa prozesu 2 (0,01)
hizkuntza erlatibismo hori 2 (0,01)
hizkuntza eskakizun ez 2 (0,01)
hizkuntza eskubide adierazpen 2 (0,01)
hizkuntza eskubide berme 2 (0,01)
hizkuntza estrategia egon 2 (0,01)
hizkuntza komunitate autozentratu 2 (0,01)
hizkuntza komunitate bera 2 (0,01)
hizkuntza kontaktu egon 2 (0,01)
hizkuntza maila egon 2 (0,01)
hizkuntza normalizazio batzorde 2 (0,01)
hizkuntza ohitura aldatu 2 (0,01)
hizkuntza politika arduradun 2 (0,01)
hizkuntza politika ari 2 (0,01)
hizkuntza politika berri 2 (0,01)
hizkuntza politika eragin 2 (0,01)
hizkuntza politika ikuspegi 2 (0,01)
hizkuntza politika Nafarroa 2 (0,01)
hizkuntza politika porrot 2 (0,01)
hizkuntza politika sail 2 (0,01)
hizkuntza proiektu definitu 2 (0,01)
hizkuntza a koordinazio 1 (0,01)
hizkuntza ahul jarrera 1 (0,01)
hizkuntza akademia bat 1 (0,01)
hizkuntza akademia edota 1 (0,01)
hizkuntza akademia erran 1 (0,01)
hizkuntza akademia presidente 1 (0,01)
hizkuntza aldaketa gertatu 1 (0,01)
hizkuntza aldakuntza ez 1 (0,01)
hizkuntza aldarrikapen sutsu 1 (0,01)
hizkuntza alternantzia proposatu 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun aberasgarri 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun beste 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun bultzatu 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun egoera 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun ez 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun galera 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun giza 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun gorazarre 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun hain 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun historia 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun jarrera 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun konfusio 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun kontzeptu 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun monarkia 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun paradisu 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun pentsamendu 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun politika 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun topaketa 1 (0,01)
hizkuntza aniztasun ukan 1 (0,01)
hizkuntza antolaketa atal 1 (0,01)
hizkuntza antolaketa proposamen 1 (0,01)
hizkuntza antropologia esankizun 1 (0,01)
hizkuntza arau estatus 1 (0,01)
hizkuntza arau ezarri 1 (0,01)
hizkuntza arduradun aduana 1 (0,01)
hizkuntza arlokako desberdintasun 1 (0,01)
hizkuntza arrasto egon 1 (0,01)
hizkuntza atlas edota 1 (0,01)
hizkuntza atlas haize 1 (0,01)
hizkuntza Atlas Internet 1 (0,01)
hizkuntza atlas lan 1 (0,01)
hizkuntza Atlas ondare 1 (0,01)
hizkuntza atlas proiektu 1 (0,01)
hizkuntza aurreiritzi distortsio 1 (0,01)
hizkuntza aurreiritzi gatibu 1 (0,01)
hizkuntza auzi horiek 1 (0,01)
hizkuntza azterketa lehentasun 1 (0,01)
hizkuntza aztura aldatu 1 (0,01)
hizkuntza baliabide lanketa 1 (0,01)
hizkuntza bariazio oso 1 (0,01)
hizkuntza bat bizi 1 (0,01)
hizkuntza berdintasun urrun 1 (0,01)
hizkuntza bereizgarritasun garrantzitsu 1 (0,01)
hizkuntza Berria sortu 1 (0,01)
hizkuntza bizikidetza aipatu 1 (0,01)
hizkuntza borroka aztertu 1 (0,01)
hizkuntza borroka luze 1 (0,01)
hizkuntza dibergentzia zein 1 (0,01)
hizkuntza didaktika zailtasun 1 (0,01)
hizkuntza eduki egon 1 (0,01)
hizkuntza egitarau teoriko 1 (0,01)
hizkuntza egitasmo arduradun 1 (0,01)
hizkuntza egoera bideragarri 1 (0,01)
hizkuntza egoera diskurtso 1 (0,01)
hizkuntza egokitu teoria 1 (0,01)
hizkuntza ekologia diskurtso 1 (0,01)
hizkuntza ekologia ekarri 1 (0,01)
hizkuntza erabilera eraldaketa 1 (0,01)
hizkuntza erabilera lehia 1 (0,01)
hizkuntza eraginkortasun ebaluazio 1 (0,01)
hizkuntza eredu aldatu 1 (0,01)
hizkuntza eredu ere 1 (0,01)
hizkuntza eredu funtzional 1 (0,01)
hizkuntza eredu Nafarroa 1 (0,01)
hizkuntza eredu planteamendu 1 (0,01)
hizkuntza eremu misto 1 (0,01)
hizkuntza erkidego guzti 1 (0,01)
hizkuntza erlatibismo aldarrikatu 1 (0,01)
hizkuntza erlatibismo aniztasun 1 (0,01)
hizkuntza erlatibismo deskribapen 1 (0,01)
hizkuntza erlatibismo iritzi 1 (0,01)
hizkuntza erlatibismo soka 1 (0,01)
hizkuntza errealitate bikoitz 1 (0,01)
hizkuntza erregistro goratu 1 (0,01)
hizkuntza errepertorio oso 1 (0,01)
hizkuntza errepresio eraginkortasun 1 (0,01)
hizkuntza erresumin mintzo 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun aginduzko 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun areagotu 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun baldintza 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun bat 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun betebehar 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun egokitasun 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun Eibar 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun frogatu 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun jakin 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun kreditatu 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun lortu 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun postu 1 (0,01)
hizkuntza eskakizun zehaztu 1 (0,01)
hizkuntza eskola berri 1 (0,01)
hizkuntza eskola eman 1 (0,01)
hizkuntza eskola euskal 1 (0,01)
hizkuntza eskola frantses 1 (0,01)
hizkuntza eskola gel 1 (0,01)
hizkuntza eskola ikasle 1 (0,01)
hizkuntza eskola komiki 1 (0,01)
hizkuntza eskola matrikulatu 1 (0,01)
hizkuntza eskubide alor 1 (0,01)
hizkuntza eskubide bat 1 (0,01)
hizkuntza eskubide batzorde 1 (0,01)
hizkuntza eskubide baztertu 1 (0,01)
hizkuntza eskubide behatoki 1 (0,01)
hizkuntza eskubide den 1 (0,01)
hizkuntza eskubide diskurtso 1 (0,01)
hizkuntza eskubide egin 1 (0,01)
hizkuntza eskubide egoera 1 (0,01)
hizkuntza eskubide egon 1 (0,01)
hizkuntza eskubide gai 1 (0,01)
hizkuntza eskubide giza 1 (0,01)
hizkuntza eskubide helburu 1 (0,01)
hizkuntza eskubide IV. 1 (0,01)
hizkuntza eskubide nafar 1 (0,01)
hizkuntza eskubide uko 1 (0,01)
hizkuntza estudio erraztu 1 (0,01)
hizkuntza funtzio egokitasun 1 (0,01)
hizkuntza funtzio guzti 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun agiri 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun funtzio 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun galde 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun lexiko 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun lorpen 1 (0,01)
hizkuntza gaitasun murritz 1 (0,01)
hizkuntza gatazka egon 1 (0,01)
hizkuntza gatazka muin 1 (0,01)
hizkuntza gatazka oinarri 1 (0,01)
hizkuntza gutxiengo kokapen 1 (0,01)
hizkuntza gutxiengo nortasun 1 (0,01)
hizkuntza gutxiengo zer 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu alde 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu bizi 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu itun 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu karta 1 (0,01)
hizkuntza gutxitu telebista 1 (0,01)
hizkuntza hegemonia esportatu 1 (0,01)
hizkuntza hegemonia kontzeptu 1 (0,01)
hizkuntza heriotza azkartu 1 (0,01)
hizkuntza heriotza eragin 1 (0,01)
hizkuntza heriotza kontu 1 (0,01)
hizkuntza heriotza zergati 1 (0,01)
hizkuntza hiztegi lan 1 (0,01)
hizkuntza hiztegi lehen 1 (0,01)
hizkuntza identitate diferente 1 (0,01)
hizkuntza identitate iritzi 1 (0,01)
hizkuntza integrazio aipatu 1 (0,01)
hizkuntza irakaskuntza arrakasta 1 (0,01)
hizkuntza irakaskuntza helburu 1 (0,01)
hizkuntza irakaskuntza komunikatibo 1 (0,01)
hizkuntza irakaskuntza oro 1 (0,01)
hizkuntza irakaskuntza planteamendu 1 (0,01)
hizkuntza jabekuntza lortu 1 (0,01)
hizkuntza jarrera euskal 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio aditu 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio aditz 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio gaitasun 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio idatzizko 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio sorkuntza 1 (0,01)
hizkuntza komunikazio txikiagotu 1 (0,01)
hizkuntza komunitate aniztasun 1 (0,01)
hizkuntza komunitate bakoitz 1 (0,01)
hizkuntza komunitate barn 1 (0,01)
hizkuntza komunitate barru 1 (0,01)
hizkuntza komunitate botere 1 (0,01)
hizkuntza komunitate diglosiko 1 (0,01)
hizkuntza komunitate erdigune 1 (0,01)
hizkuntza komunitate ezaugarri 1 (0,01)
hizkuntza komunitate ezberdin 1 (0,01)
hizkuntza komunitate galego 1 (0,01)
hizkuntza komunitate hiztun 1 (0,01)
hizkuntza komunitate hori 1 (0,01)
hizkuntza komunitate izaera 1 (0,01)
hizkuntza komunitate kohesio 1 (0,01)
hizkuntza komunitate laguntza 1 (0,01)
hizkuntza komunitate menperatzaile 1 (0,01)
hizkuntza komunitate normalizatu 1 (0,01)
hizkuntza komunitate osoki 1 (0,01)
hizkuntza komunitate sistema 1 (0,01)
hizkuntza komunitate sortu 1 (0,01)
hizkuntza komunitate tesi 1 (0,01)
hizkuntza komunitate txertatu 1 (0,01)
hizkuntza komunitate urri 1 (0,01)
hizkuntza Kontseilua euskara 1 (0,01)
hizkuntza Kontseilua sortu 1 (0,01)
hizkuntza kontu etorri 1 (0,01)
hizkuntza kontu hori 1 (0,01)
hizkuntza kuota politika 1 (0,01)
hizkuntza kuota sistema 1 (0,01)
hizkuntza lege normalizazio 1 (0,01)
hizkuntza lege orokor 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio ari 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio aurkari 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio bide 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio ez 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio lege 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio plan 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio programa 1 (0,01)
hizkuntza normalizazio zentzu 1 (0,01)
hizkuntza ohitura berri 1 (0,01)
hizkuntza ordezkapen egon 1 (0,01)
hizkuntza ordezkapen errealitate 1 (0,01)
hizkuntza ordezkapen gizarte 1 (0,01)
hizkuntza ordezkapen kultura 1 (0,01)
hizkuntza ordezkapen zer 1 (0,01)
hizkuntza pedagogia edota 1 (0,01)
hizkuntza pedagogia kontsiderazio 1 (0,01)
hizkuntza politika alor 1 (0,01)
hizkuntza politika aurre 1 (0,01)
hizkuntza politika aztertu 1 (0,01)
hizkuntza politika bihotz 1 (0,01)
hizkuntza politika bildu 1 (0,01)
hizkuntza politika diseinatu 1 (0,01)
hizkuntza politika diskurtso 1 (0,01)
hizkuntza politika egin 1 (0,01)
hizkuntza politika egoki 1 (0,01)
hizkuntza politika egun 1 (0,01)
hizkuntza politika eraginkor 1 (0,01)
hizkuntza politika ere 1 (0,01)
hizkuntza politika erreferente 1 (0,01)
hizkuntza politika euskaldun 1 (0,01)
hizkuntza politika ez 1 (0,01)
hizkuntza politika finkatu 1 (0,01)
hizkuntza politika garatu 1 (0,01)
hizkuntza politika giza 1 (0,01)
hizkuntza politika gizarte 1 (0,01)
hizkuntza politika hau 1 (0,01)
hizkuntza politika idazkari 1 (0,01)
hizkuntza politika ildo 1 (0,01)
hizkuntza politika jakobino 1 (0,01)
hizkuntza politika justifikatu 1 (0,01)
hizkuntza politika justizia 1 (0,01)
hizkuntza politika kaltegarri 1 (0,01)
hizkuntza politika kokatu 1 (0,01)
hizkuntza politika kontzeptu 1 (0,01)
hizkuntza politika kultura 1 (0,01)
hizkuntza politika lege 1 (0,01)
hizkuntza politika legitimitate 1 (0,01)
hizkuntza politika Lehendakaritza 1 (0,01)
hizkuntza politika liskar 1 (0,01)
hizkuntza politika marko 1 (0,01)
hizkuntza politika mundu 1 (0,01)
hizkuntza politika oso 1 (0,01)
hizkuntza politika plangintza 1 (0,01)
hizkuntza politika proiekzio 1 (0,01)
hizkuntza politika sailordetza 1 (0,01)
hizkuntza politika tipologia 1 (0,01)
hizkuntza politika zehatz 1 (0,01)
hizkuntza politika zein 1 (0,01)
hizkuntza politika zerikusi 1 (0,01)
hizkuntza politika zirt 1 (0,01)
hizkuntza politika zuzendaritza 1 (0,01)
hizkuntza portaera adierazle 1 (0,01)
hizkuntza portaera teoria 1 (0,01)
hizkuntza portaera zerikusi 1 (0,01)
hizkuntza proiektu arduradun 1 (0,01)
hizkuntza proiektu ez 1 (0,01)
hizkuntza proiektu haratago 1 (0,01)
hizkuntza proiektu hitzaurre 1 (0,01)
hizkuntza proiektu ikastola 1 (0,01)
hizkuntza proiektu integratu 1 (0,01)
hizkuntza proiektu marko 1 (0,01)
hizkuntza proiektu mintegi 1 (0,01)
hizkuntza proiektu parte 1 (0,01)
hizkuntza proiektu proiektu 1 (0,01)
hizkuntza sumisio eragin 1 (0,01)
hizkuntza ukipen eragin 1 (0,01)
hizkuntza ukipen ni 1 (0,01)
hizkuntza zailtasun harago 1 (0,01)
hizkuntza zerbitzu eskaini 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia