2000
|
|
Gotzainaren kolpe honek aurrez aurre jo zuen aitzineko abenduko debekuan agerizen
|
hizkuntz
proiektua. Eta esan dugu halaxe ulertu zuela Martinez Anido k, egungutxiren buruan aditzera eman zuen bezala (Torrealdai 1998:
|
2001
|
|
Aurelio Artetak Nafarroako biolentzia eta tentsio politikoaren lehen kausa euskal nazionalismoaren
|
hizkuntz
proiektuan ikusi du. Gehiegizko proiektua eta gaineraETA rekin bat datorrena.
|
|
Iritziak eta iritziak pilatzen dituzte, denak erreten berean. Areago, horien baitako testu aipamenak ere beti berak dira, hala nola, Arana Goiriren arrazakeria erakusteko pare bat, Krutwig edo Arzalluzen hiruzpalau, ETAren
|
hizkuntz
proiektua azaltzeko besteren bat...
|
2004
|
|
Helburu hori lortu ahal izateko, ezinbestekoak izango dira plangintza sistematikoak garatu eta gauzatzea, eta ez ekintza bakartuak. 2002 urtean abian jarritako Ikastolen
|
Hizkuntza
Proiektua egitasmoak, bide horretan laguntzea du xede. Hizkuntza Proiektua ikastolako hizkuntzen irakaskuntza eta erabilerari dagozkien alderdi guztiak bildu, eta hezkuntza komunitate osoaren elkarlana ziurtatuko duen tresna da.
|
|
2002 urtean abian jarritako Ikastolen Hizkuntza Proiektua egitasmoak, bide horretan laguntzea du xede.
|
Hizkuntza
Proiektua ikastolako hizkuntzen irakaskuntza eta erabilerari dagozkien alderdi guztiak bildu, eta hezkuntza komunitate osoaren elkarlana ziurtatuko duen tresna da. Hartara, aukerak eskaintzen dizkigu, besteak beste, ikastolaren egoeraren diagnostiko egoki bat egiteko, lan plangintza koherentea eta egingarria martxan jartzeko, zein egindako lanaren emaitzak baloratzeko.
|
2005
|
|
Eta orduan galdera izango litzateke: zein da ikastetxe bakoitzak behar lukeen
|
hizkuntz
proiektua eta behar dituen baliabideak, bere egoeraren arabera, ezarrita dauden helburuak lortzeko. Baina hizkuntza mailak zehaztearekin batera, maila horiek lortzen diren ala ez jakiteko ebaluazio probak prestatu lirateke eta proba horiek gainditzea beharrezkotzat hartu derrigorrezko eskolaldia gainditu ahal izateko, beste edozein ikas arlorekin egiten den antzera.
|
2006
|
|
ikasketa kooperatiboa... Ikastetxeko
|
Hizkuntza
proiektuan ama hizkuntzen garrantzia sustatzea. Murgiltze ereduaren berrantolaketa, hiztun aniztasunari hobeki erantzun diezaiogun.
|
|
Eskol Herrian Euskaraz. Ikasle euskaldun eleaniztunak hezteko
|
hizkuntza
proiektuaren gida praktikoa. ASKOREN ARTEAN.
|
2007
|
|
• Hezkuntza Sistemak euskaldun osoak gizarteratze aldera, hizkuntzaren irakaskuntza formalaz haratago, euskal kulturaren berezko aspektuei ere erreferentzia egin zaie ikastetxeko
|
hizkuntza
proiektua definitzeko momentuan; beraz, Euskal Herriak bere Curriculum propioa behar du.
|
2008
|
|
Badakigu puntu horiek" oso sinpleak" diruditela, informatikako edozein aplikazio garatzeko erabili behar direnak direla, baina gure eskarmentuak dio hainbat
|
hizkuntzatarako
proiektutan ez dela horrela jokatu. Egun euskarak hizkuntza teknologiako lehenengo 100 hizkuntzen artean baldin badago, neurri handi batean estrategia horri jarraitu izan zaiolako dela uste dugu.
|
|
Halere egin izan diren hautuak, norabide aitortuak, printzipioak aztertu behar ditugu eta hoietan lehen lehenik garatzen den politikaren helburu adierazia25 Hortarako 2006ko abenduan EEP k aurkeztu duen bere
|
hizkuntza
proiektua arretaz miatu behar da. " Hemendik aitzina, egitasmo hau izanen da ekintza publikoa bideratuko duen erreferentziako markoa.
|
|
Azkenik, Ikastolen mugimenduaren oinarriak eta gaur egun garatzen den
|
Hizkuntza
Proiektuaren azalpena egiten da:
|
|
hizkuntza gutxiagotuaren aldeko lana hizkuntza plangintza integratu eleanitzaren bidetik.). Ikastolen hizkuntzaplangintzaren oinarriak azaltzen dira bertan, euskaraz irakastea legez kanpokoa zenetik hasita eskolako Eredu Eleanitz Integratura, eta hortik gaur egungo
|
Hizkuntza
Proiektu orokorraren erronkara.❚
|
|
Esker bereziak Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioaren
|
Hizkuntza
Proiektuko eta Euskaraz Ikastolei eta teknikariei ohar eta iritziengatik.
|
|
Horri loturik, gazteen artean euskararen erabilera indartzea ere helburu garrantzitsuenetako bat da Ikastoletan. Helburu horiek, besteak beste, aztergai izan ditu Ikastolaren
|
Hizkuntz
Proiektua Definitzeko Oinarriak1 izeneko egitasmoak eta honelako definizioa azaldu zuen:
|
|
Ikastolan lantzen diren hizkuntzen irakaskuntza eta erabilerari dagozkien alderdiak bilduko dituen eta haien trataerari koherentzia emango diona da
|
Hizkuntz
Proiektua.
|
|
Ikastola bakoitzak bere
|
Hizkuntza
Proiektua definitzeko gidaren barruan atal bi bereizten dira: pedagogikoa eta instituzionala.
|
|
|
Hizkuntz
Proiektua Definitzen19 lanean zehaztu zituzten hizkuntzaren esku hartze eremuak baliatuko ditugu hurrengo atalean hori azaltzeko.
|
|
Baina gaztelaniaz hitz egiten duten hiztunentzat Wikipedia gainditu gabeko irakasgaia da oraindik: asko kontsultatzen dugu, baina gutxi laguntzen dugu, eta hori funtsezkoa da gure
|
hizkuntzan
proiektua hazteko, hizkuntza txikiagoetako argitalpenek gainditzen baitute, hala nola alemanak, italierak edo frantsesak.
|
|
Proposamen horren aurka daude PP eta PSE EE ez ezik, EAJ bera ere. Arantza Aurrekoetxea legebiltzarkide jeltzalearen hitzetan, «euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek
|
hizkuntza
proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien».
|
|
«Toki guztietan ez litzateke portzentaje berdina jarri behar», dio Karrerak; «eskualde euskaldunetakoek beharbada gehiago erabili lukete gaztelania, adibidez. Portzentajea %60an egon daiteke, baina zentro bakoitzak malgutasun handiagoa luke bere
|
hizkuntza
proiektua egiteko».
|
|
“Bisita horiek gure proiektuan dauden jarduerekin lotuta daude. Europa mailako Comenius
|
hizkuntza
proiektuan parte hartzen ari gara eta horrekin lotuta egin ditugu bisitaldi guztiak”, dio Aita Larramendi ikastolako irakasle den Izaskun Linazasorok. Pasa den ostegunean Jose Antonio Perez Gabarain alkateak harrera egin zien udaletxean.
|
|
Irakasgai ez linguistikoen %60 euskaraz izatea proposatu zuen Hezkuntza Sailak, baina jeltzaleak ez ziren gutiz bat etorri. Arantza Aurrekoetxea EAJko legebiltzarkideak urrian adierazi zuenez, euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek
|
hizkuntza
proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien.
|
|
|
Hizkuntza
proiektua. Ikastetxeek hizkuntza proiektua egin behar dute, legearen helburuak lortze aldera, ibilbidea planifikatu eta martxan jartzeko.
|
|
Hizkuntza proiektua. Ikastetxeek
|
hizkuntza
proiektua egin behar dute, legearen helburuak lortze aldera, ibilbidea planifikatu eta martxan jartzeko.
|
2009
|
|
Zenbat diru ote da herri honetan hilero bizkartzainei ordaintzeko? Zenbat kultur,
|
hizkuntz
proiektu ez ote daitezke bideratu dirutzatzar horrekin?. Bai:
|
|
Horretarako Andoaingo Aita Larramendi Ikastola aukeratu zen arrazoi ezberdinengatik. Batetik, ikastola honek Ikastolen Elkartearen bidez,
|
Hizkuntza
Proiektua garatzen ari da. Bestetik, ikastola hau bere bidea egiten ari da eskola komunitatea eraikitzeko orduan.
|
|
Bestetik, bi diziplinen uztarketa bi bidetik ikusten dugu: maila orokorrean, euskararen familia bidezko transmisioak sortzen dituen emozioen inguruko ikerketa bideratuz, batetik, eta maila zehatzagoan, ikastetxearen
|
hizkuntza
proiektua eta heziketa emozionalaren garapen proiektua batera ekarriz, bestetik.
|
|
Plataformaren ustez, Zelaak aurkeztutako curriculumaren puntu kritikoa ikastetxeen hizkuntza aukeratzeko askatasuna da. Zentro bakoitzak bere
|
hizkuntz
proiektua garatzeko duen askatasun horrek familien eskubideak urratzen dituela jakinarazi dute, eta, horrenbestez, euskara eta gazteleraren parekotasuna urratzen duela. Plataformak dio ez dakiela nola bateratuko den hizkuntza aukeratzeko eskubidea ikastetxeei arlo horretan eman zaien askatasunarekin
|
|
Faktore pisudunenen artean, honako hauek nabarmenduko genituzke: etxeko hizkuntza, ingurune soziolinguistikoa, ikaslearen familia giroko testuinguru ekonomiko eta kulturala, ikaslearen eskolatik kanpoko harreman sareetako hizkuntza, ikaslearen gaitasun kognitiboa, irakasleen hizkuntza gaitasuna, ikastetxearen
|
hizkuntza
proiektua eta kudeaketa linguistikoa, jarduera osagarrietako komunikazio hizkuntza, beste zenbaiten artean.
|
|
Hots, bere luze zabalean Euskadin bizi eta eskolatzen diren ikasle guztien baldintzak eta euskararen ahulezia soziala kontuan harturik, hezkuntza sistemaren oinarrizko beste helburuak ahantzi gabe, bataz beste egiazki lor litezkeen helburuak izan behar dira gutxieneko helburu. Baina gutxieneko helburuekin batera, erreferentziazkoak edo desiragarriak deituko genituzkeen beste helburu batzuk jartzea ere lagungarri eta orientagarri izan dezake ikastetxe bakoitzak, bere autonomia baliatuz, tokian tokiko egoera soziolinguistikoa eta hezkuntza elkartearen borondatea kontuan hartuz, bere
|
hizkuntza
proiektua definitu eta garatzerakoan.
|
|
Gure iritzian, aurrerantzean ere, hezkuntza sistemaren oinarrizko zutabe izan dira gurasoen borondatea, bi hizkuntzak ezagutzeko obligazioa eta ikastetxeen autonomia. Ikastetxe bakoitzak bere proiektua garatzeko aukera edukitzea eta bere hezkuntza elkartearen gogoaren eta errealitatearen araberako
|
hizkuntza
proiektua finkatu eta garatzeko modua edukitzea oso positiboa gerta daiteke aurrerabidea eraginkortasunez egiteko. Horrekin batera, ikastetxe bakoitzak lor dezake hobekien tokian tokiko gainerako erakundeekin batera jardutea euskararen erabilera indartzeko lanean.
|
2010
|
|
Mondragon Unibertsitatea (2002). HUHEZIko
|
hizkuntza
proiektu eleanitza. Mondragon Unibertsitatea.
|
|
Jardun hori egituratu nahirik ULIBARRI programa eratu zuen Sailak 1996 ikasturtean. Hezkuntza proiektuaz eta curriculum proiektuaz gainera
|
hizkuntza
proiektua izatea on dute ikastetxeek. Hori bakarrik ez:
|
|
Hori bakarrik ez:
|
hizkuntza
proiektu horren barruan, hizkuntza normalkuntzako proiektua eratzea mesedegarri da, ikasleen euskarazko mintzajarduna eta ikastetxeko lan giro euskalduna indartu nahi badira, EEN legeak dioen moduan. Ikuspegi hori du ULIBARRI programak abiaburu.
|
|
Ikastolen
|
hizkuntz
Proiektua 291
|
|
|
Hizkuntz
Proiektuaren parte
|
|
2000 urteaz geroztik, ordea, hezkuntza planteamendu orokorrago baten baitan txertatzen hasi zen Euskaraz Bizi. Ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua zen testuinguru berri hori, eta aldi berria gidatzeko Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioak AEKn eskarmentu handian zuen profesional bat, Erramun Osa, kontratatu zuen 2001ean. Talde zabala antolatu zen, tartean euskal lurralde guztietako teknikariak eta irakasleak, eta berritze teorikoa azkartu zen; halaber, finantzazio iturriak handitu ziren eta egitura profesionala egonkortu zen.
|
|
7.2 IKASTOLEN
|
HIZKUNTZ
PROIEKTUA
|
|
Disfuntzio horri aurre egitea, eta ikastolen kolektiboan hizkuntzen inguruko ikuspegi bateratua ematea beharrezkoa zenez, Ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua definitzen izeneko lehen zirriborroa edo oinarrizko markoa aurkeztu zen 2002an, urte bereko ikastolen Jardunaldi Pedagogikoetan. Dokumentu hura bi urteko hausnarketaren emaitza izan zen, eta ideia nagusi zen hizkuntz proiektua ez dela dokumentu teoriko bat, baizik eta lan tresna bat ikastola bakoitzak bere hizkuntz egoeraren hobekuntza eta berrikuntza prozesua martxan jar dezan.
|
|
Disfuntzio horri aurre egitea, eta ikastolen kolektiboan hizkuntzen inguruko ikuspegi bateratua ematea beharrezkoa zenez, Ikastolen Hizkuntz Proiektua definitzen izeneko lehen zirriborroa edo oinarrizko markoa aurkeztu zen 2002an, urte bereko ikastolen Jardunaldi Pedagogikoetan. Dokumentu hura bi urteko hausnarketaren emaitza izan zen, eta ideia nagusi zen
|
hizkuntz
proiektua ez dela dokumentu teoriko bat, baizik eta lan tresna bat ikastola bakoitzak bere hizkuntz egoeraren hobekuntza eta berrikuntza prozesua martxan jar dezan.
|
|
Aurrera egin ahala, ikastola pilotuen kopurua ere handitzen hasi zen, eta, denera, 36 ikastola pilotuk parte hartu zuten
|
Hizkuntz
Proiektuan.
|
|
2009ko otsailean Ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua liburua aurkeztu zen Donostiako Miramar Jauregian. Argitalpenean bederatzi urteko esperientzia bildu zuten.
|
|
Itziar Elorza Eleanitz proiektuaren zuzendaria da 2003tik, GIEko Hizkuntz Egitasmoen arduraduna ikasturtetik, eta Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko
|
Hizkuntz
Proiektuaren arduraduna 2007az geroztik. Haren esanetan,, ikastola giroko jarduera guztietan hizkuntzak lantzeko eta erabiltzeko modua kudeatzen duen marko integrala da ikastolen Hizkuntz Proiektua?.
|
|
Itziar Elorza Eleanitz proiektuaren zuzendaria da 2003tik, GIEko Hizkuntz Egitasmoen arduraduna ikasturtetik, eta Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioko Hizkuntz Proiektuaren arduraduna 2007az geroztik. Haren esanetan,, ikastola giroko jarduera guztietan hizkuntzak lantzeko eta erabiltzeko modua kudeatzen duen marko integrala da ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua?.
|
|
Horretarako, gida moduko bat egin da, ikastoletan zer nolako ekintzak egin daitezkeen proposatuz?. Gida hori, noski, Ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua liburuan dago jasota.
|
|
Baina, marko integrala izateaz gain,
|
Hizkuntz
Proiektua proiektu estrategikoa da: ikastolako eremu guztietan eragiten du eta komunitate osoaren ardura eta parte hartzea eskatzen du.
|
|
Ez da harritzekoa, beraz,
|
Hizkuntz
Proiektua ikastola ereduaren muinetako bat izatea. –Hizkuntz Proiektuaren helburua da, batetik, euskara ardatz duen eleaniztasuna ikasleengan garatzea.
|
|
Ez da harritzekoa, beraz, Hizkuntz Proiektua ikastola ereduaren muinetako bat izatea. ?
|
Hizkuntz
Proiektuaren helburua da, batetik, euskara ardatz duen eleaniztasuna ikasleengan garatzea. Ikasleak, ikastolatik irtetean, izan daitezen hizkuntzetan iaioak.
|
|
Baina
|
Hizkuntz
Proiektua haratago doa, eta euskararen biziberritzeari begira beste bi helburu ditu, biak ala biak ikastola erakundeari begira. Batetik, ikastolako bizitza euskaraz garatzeko helburua.
|
|
Eta horrek eskatzen du komunitatean beste partaidetza bat edukitzea, inguruan euskararekin ari diren beste eragileekin harremanak sortzea eta elkarlana garatzea?
|
Hizkuntz
Proiektuarenak ez ezik, bi helburu horiek Euskaraz Bizi egitasmoarenak ere badira.
|
|
Bi proiektuak edo esparruak, beraz, uztartuta daude
|
Hizkuntz
Proiektuan: Eleanitz eta Euskaraz Bizi.
|
|
Euskaraz Bizi eta Hizpro mintegiak desagertuko dira, eta mintegi bakarra egongo da:
|
Hizkuntz
Proiektuaren mintegia. Eta hor saiatuko gara ikuspegi osoari heltzen?.
|
|
Aurrera begira, hain zuzen, Hegoaldeko ikastola guztiak
|
Hizkuntz
Proiektuan integratzea da helburua. Iparraldeko ikastoletan, ordea, ez dago indarrean egitasmo hau, Seaskan elebitasunetik jarraitzen baitute lan egiten.
|
2011
|
|
Halaber, gipuzkera osotu eta euskalkien aldekoak, euskal kulturgintzaren baitan erabat periferiko bihurtu ziren. Beraien
|
hizkuntza
proiektua baztertuta, kultur sistema paraleloa antolatzen hasi ziren. Bergarakoa amaitu eta berehala Euskerazaintza sortu zuten.
|
|
|
Hizkuntza
proiektuak jasotzen du katalana Andorrako eskolako oinarria dela.
|
|
Egoitza berriak zazpi ikasgela, informatika gela bat, liburutegia, zuzendaritza gela bat, irakasle gela bat eta itxaron-gela bat ditu. ikasturtean 581 ikasle matrikulatu dira eta Lehen zein Bigarren Hezkuntzako formazioaz gain,
|
hizkuntza
proiektu ezberdinak –ingelesa eta frantsesa, esaterako– eskaintzen dituzte. Laguntza pedagogiko zerbitzua ere badute, besteak beste.
|
2012
|
|
Gurasoen giroaren berri ere zuzen zuzenetik daki. "
|
Hizkuntza
proiektuaren barruan hilero esku-orriak banatzen ditu ikastolak gurasoen artean, esaldi errazak erakusteko, urte sasoiaren araberakoak". Euskararen aldeko jarrera lantzeko baliagarri zaie hori, kontzientziari eragiteko, aise ez bada ere.
|
|
Gurasoak, euskaldunak, bertan ari direnak lanean. Ikastolak eskaintzen dituen zerbitzuak ikusi autobusa, jantokia,
|
hizkuntza
proiektu [hirueleduna], ikasleentzako zaintza programa…, eta hona bidaltzen dute haurra". Euskararekiko kontzientziarik ez, askotan, eta horretan lanak, nahiz ez den gure lagunaren kasua.
|
|
Gure ekipoan, yatxa k ere baditugu, txamanak hemen, lider espiritualak. Ongi ezagutzen dute gure kultura, eta haien jakituria ere gure proiektuan integratu nahi dugu,
|
hizkuntz
proiektua da gurea, baina kulturala ere bai. Horren arabera, ematen du agintea gure alde jartzeko garaia heldu dela.
|
|
|
Hizkuntza
proiektua.
|
|
Ebaluazio irizpideak, eta gaitasunen gutxieneko garapen maila, Haur Hezkuntza bukatzean. Ikastetxearen
|
Hizkuntza
Proiektuko curriculum alderdiak. Pedagogia irizpideak eta irizpide didaktikoak, bai eta metodologia aukerak eta curriculum materialei buruzkoak ere, betiere, ikastetxeko irakasleen lanaren jarraikortasuna eta koherentzia bermatuta izanda.
|
|
|
Hizkuntza
proiektua
|
|
Legezko curriculum esparruak ezartzen dituen aginduak betez, ikastetxe bakoitzak bere
|
hizkuntza
proiektua gauzatuko du, non bere hizkuntza eta gizarte ingurunearen arabera hartutako aukera eta erabakiak zehaztuko diren.
|
|
EAEko Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta ezartzen dituen 12/ 2009 dekretua 10 artikulua. Ikastetxearen
|
Hizkuntza
Proiektua. Dekretu honen xedeetarako, hau da Ikastetxearen Hizkuntza Proiektua:
|
|
Ikastetxearen Hizkuntza Proiektua. Dekretu honen xedeetarako, hau da Ikastetxearen
|
Hizkuntza
Proiektua: hizkuntzak irakasteari eta erabiltzeari loturiko alderdi guztien plangintza, ikastetxe bakoitzak bere esparruan gauzatzeko egiten duena.
|
|
hizkuntzak irakasteari eta erabiltzeari loturiko alderdi guztien plangintza, ikastetxe bakoitzak bere esparruan gauzatzeko egiten duena.
|
Hizkuntza
proiektuak hezkuntza proiektuan jasotako ikaskuntza prozesuan hizkuntzak nola irakatsiko eta erabiliko diren finkatuko du, eta zehaztu egingo du zer nolako trataera izango duten hizkuntzek curriculum proiektuan. Hizkuntza proiektuan jasotako erabakiek eragin zuzena izango dute ikastetxearen beste agiri batzuetan ere:
|
|
Hizkuntza proiektuak hezkuntza proiektuan jasotako ikaskuntza prozesuan hizkuntzak nola irakatsiko eta erabiliko diren finkatuko du, eta zehaztu egingo du zer nolako trataera izango duten hizkuntzek curriculum proiektuan.
|
Hizkuntza
proiektuan jasotako erabakiek eragin zuzena izango dute ikastetxearen beste agiri batzuetan ere: barne araudian, urteko plangintzan, barne eta kanpo harremanak arautuko dituzten oinarrietan, eta abarretan.
|
|
barne araudian, urteko plangintzan, barne eta kanpo harremanak arautuko dituzten oinarrietan, eta abarretan. Horien bidez gauzatuko dira
|
hizkuntza
proiektuan adostutako printzipioak. Ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan sartuko du.
|
|
Horien bidez gauzatuko dira hizkuntza proiektuan adostutako printzipioak. Ikastetxe bakoitzak bere
|
hizkuntza
proiektua Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan sartuko du.
|
|
|
Hizkuntza
proiektuaren barnean eskola eremuko komunikazio hizkuntza nagusiari buruzko erabakia ere agertzen da, beti ere dagokion erkidegoko hezkuntza administrazioak bere errealitate eta printzipio ideologiko eta politikoen arabera hartutako erabakiekin bat etorriz.
|
|
Aurreko idatz zatiko helburuak lortzeko, dekretu honetan ezarritako curriculum planteamenduak bere ezaugarrietara moldatu eta egokituko ditu ikastetxe bakoitzak. Halaber, aintzat hartuko dute bere
|
hizkuntza
proiektua, hizkuntzen bidez komunikatzea delakoan biderik egokiena elebitasuna lortzeko eta jakintza arlo bakoitzeko curriculum edukiak irakasteko. Elebitasuna oinarri hartuta, ikasle eleanitzak sortu ahal izateko, ikastetxeek atzerriko hizkuntzak ikasi eta erabiltzeko indartze neurriak ezarriko dituzte Haur Hezkuntzako bigarren ziklotik aurrera, eta bermatu egingo dute bete egiten direla bi hizkuntza ofizialetarako xedatutako gaitasun mailak.
|
|
Edonola ere, ikastetxeko
|
hizkuntza
proiektua hezkuntza proiektuaren parte izango da, eta gainerako dokumentuetan eragina izango du.
|
|
Arrazoitu zure erantzuna. Garrantzitsua iruditzen al zaizu zure inguruko haur eskoletan
|
hizkuntza
proiektua egitea. Arrazoitu erantzuna.
|
2013
|
|
Tosepan kooperatibetan nahuatlak beraien eta bazkideen eginkizunetan duen erabileraren inguruko hausnarketa egiten ari dira, eta, dagoeneko, hainbat eginkizun abian jarri dituzte, esaterako, Kalnemachtiloyan eskola kooperatibako
|
hizkuntza
proiektua indartzea.
|
|
— ikastetxe bateko
|
hizkuntza
proiektuak izan behar dituen oinarriak aztertu, eta Tosepan Kalnemachtiloyan eskolako hizkuntza proiektuaren zirriborroa egin irakasle eta arduradunekin tailer ezberdinetan;
|
|
— ikastetxe bateko hizkuntza proiektuak izan behar dituen oinarriak aztertu, eta Tosepan Kalnemachtiloyan eskolako
|
hizkuntza
proiektuaren zirriborroa egin irakasle eta arduradunekin tailer ezberdinetan;
|
|
— Tosepan Kalnemachtiloyan eskolan nahuatlak duen errealitate linguistikoa irakasle eta arduradunekin aztertu eta ikastetxe osorako
|
hizkuntza
proiektuaren oinarriak definitu;
|
2014
|
|
Bide horretan garrantzitsua izango da metodologia kooperatiboak, eta ahozkotasuna lantzera bideratuta dauden metodologiak erabiltzea. Garrantzitsua izango da ere, hezkuntza administraziotik laguntza eskaintzea, beharrezkoak diren bitarteko, formazio eta aholkularitza eskainiz, eskolako
|
hizkuntza
proiektua benetako bitarteko baliagarri bat bihur dadin. Bestalde, ezinbestekoa izango da bide luze zein aberats horretan, komunitate guztiaren inplikazioa, eta bereziki guraso eta ikastetxe artean elkarkidetza bultzatzea.
|
|
Erabat erdaldunak ziren herriak ikastolak ezarri aurretik, eta eremua euskalduntzeko asmoz sortu zituzten. Urteetan, baina, aldaketak izan ditu orduan garatutako
|
hizkuntza
proiektuak. Ingelesaren aldeko apustua egin zuten duela 29 urte, eta gaztelania eta frantsesa ere barneratu dituzte.
|
|
Beti bezala, euskararen erabilera bultzatzeko indarra egingo dugu». Legearen moldaketak aldaketarik eragin edo ez, ikastolek ez dute
|
hizkuntz
proiektua ukitzeko asmorik. Argi dute hori:
|
|
Ildo horretan, ikuspegi berriak planteatzen dira, hala nola Hizkuntza eta Edukiak Batera Ikastea (zeinen bertsio elebidunean baden Euskal Herrian eskarmentu ez gutiestekomodukoa), eta horrekin konbinatuta baita Hizkuntzen Trataera Bateratua ere (itxura baitu horren garapena bultzatu nahi dela etorkizun hurbilean). Alderdi metodologiko horiek, berriz, ikastetxe bakoitzaren
|
Hizkuntza
Proiektuan integratzekoak dira, eta dokumentu horretan garatu da zer irizpide eta jokabide erabiliko diren hizkuntzak ikas irakasteari eta erabiltzeari begira, eta inguruaren ezaugarriei arreta jarririk, nolako trataera eman zaion hizkuntza eta aldaera bakoitzari.
|
|
Adibide gisa bi datu apuntatzenditugu: ...e batetik, Gobernu ekimenek proiektu eleaniztunak sustatu nahi dituztela (hala Eusko Jaurlaritzak, nola Nafarroako Gobernuak, eta orobat Iparraldeko hezkuntza eragileek), horrela etorkizuneko mundu globalizatuari ahal bezain ongi erantzuteko; eta bestetik, Ikastolen Konfederazioak, euskararen aldeko posizioanarrunt ezaguna den erakundeak, ororentzako laueletasunaplanteatzen duela helburu gisa bere
|
hizkuntza
proiektuan.
|
|
Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioa (EHIK), 2009, Ikastolen
|
Hizkuntz
Proiektua. Bilbo:
|
|
Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Hizkuntza Politika eta Kultura Saila, 2014b, «Ebazpena, 2014ko ekainaren 27koa,
|
hizkuntza
proiektu batik bat hirueledunak (eta eleanitzak) garatzeko», in: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/contenidos/informacion/dib6/eu_2037/adjuntos/eleaniztasunerantz/eleaniztasunerantz_2014_2015_e.pdf(kontsulta,).
|
2015
|
|
Jaurlaritzaren lehen zirriborro hark euskara ardatz duen sistema eleanitza proposatzen zuen ikastetxeetarako;" euskara ohituraz eta modu normalizatuan erabiltzen dela bermatuko da, barruko nahiz kanpoko jardueretan eta, oro har, eskolako ekintzetan", zioen. Eskola osoa inplikatuz, euskarari trataera integrala ematea eta irizpide horietatik abiatuta ikastetxe bakoitzak
|
hizkuntza
proiektu propioa egitea planteatzen zuen.
|
|
Lau urteko esperientzia DBHko ikasgeletan eta bestetik, gai honen inguruan eurekin izandako elkarrizketak. Hala, aztertu da ahozkotasunak eskolako
|
hizkuntza
proiektuan eta material didaktikoetan duen presentzia.
|
|
Ba al dugu boterea eta interakzio ereduak birpentsatzeko aukerarik/ beharrik?" Hiztun berrientzat berebiziko garrantzia daukan arnasgunea eskola da, hizkuntzaren ikaskuntzaren ardura nagusia eskolak hartzen duelako, bereziki euskara gutxi egiten den auzo, herri eta hirietan. Ardura hori irakasleena bakarrik ez, eskola osoarena da, harena baita etxean erdaraz hazten ari diren haurrak eskolan euskalduntzeko
|
hizkuntza
proiektuaren ardura. Ezagunak dira, esate baterako, irakasleen estrategia bereziak haur hiztun berrien hizkuntzaren ikaskuntza bideratzeko (Mard, 1995).
|
|
Bere eliza Bautistak konpromisoa du hizkuntzarekin, eta hainbat gauza egiten ari dira ildo horretan. Euskal Herritik eraman zituen
|
hizkuntza
proiektuak ere bietarako ziren: batetik, bere udalerrian eragiteko, eta bestetik, bere elizarako.
|
2016
|
|
Epe ertaineko begirada falta da, Aldekoak dioenez: «Hori da gehien kostatzen zaiguna, ikastetxeko
|
hizkuntza
proiektu baten indarraldian lauzpabost urteko epean hartutako erabakiak eta neurriak eraginik izaten ari diren edo ez ziurtasunez jakitea. Tarte horretan, gainera, eskolako ikasleen %50, normala eta naturala denez, hurrengo hezkuntza mailara igaro dira, eta bertan jarraitzen duten irakasleek aldez aurretik egindakoari eutsi behar diote ikasle berriekin».
|
2017
|
|
Seaskako
|
Hizkuntza
Proiektuaren koordinatzailea ofizioz. Soziolinguistikadibulgatzaile amateurra Euskaltzaleen Topagunearen eskutik, batez ere tailer desberdinen bidez, euskaraz zein frantsesez, Ipar Euskal Herrian (gaztetxoekin, gurasoekin, irakasleekin, animatzaileekin, euskara ikasleekin, administrazioko teknikariekin, hautetsiekin...).
|
2018
|
|
Errazagoa izango da, ba, zuzenean ereduak baztertzera jo beharrean, hobekuntza neurriok berehala aplikatzea ikasle guztien %95 hartzen duten D eta ereduetan, 3L ez baita, kasurik gehienetan, eredua baino hobea izango: aldatu euskara eta ingelesa irakasteko metodologiak, eman ahozkoari behar duen garrantzia, hobetu irakasleen euskara maila (eta egin oposizioetan derrigorrezko euskara azterketa), eman behar beste baliabide eta zehaztu ikastetxeen
|
hizkuntza
proiektuek eremu soziolinguistiko bakoitzean izan beharreko ezaugarri minimoak… egin hori guztia eta ikusi, epe baten buruan, ikasleen euskara maila hobetzeko balio duen ala ez.
|
|
hizkuntza gutxituetako hedabideak munduan jardunaldiak eginen dituzue. Zergatik hedabideak. Garbi daukagu ikastoletan zenbait helburu ditugula; gure
|
hizkuntza
proiektuan euskaldun eleaniztasunak sortu nahi ditugu eta garbi daukagu batez ere hizkuntza gutxituei begiratuta hizkuntza bat hezkuntzaren bidez ikasten dela, baina kanpoan egiten dela hizkuntza horren erabilera. Hortaz, kanpora begira hedabideak daude.
|
|
Guhaurrek egitea, oraindik ere, Seaskaren izpirituan dagoela ikus daiteke Xan Airek idatzitako artikulu mamitsu eta sakonean. Seaskako
|
Hizkuntza
Proiektu koordinatzaile denak euskararen normalizazioan ideia funtsezkoa dena papereratu du: " Zer pedagogia behar dugu praktikatu, inportatu edo sortu, haurrak hizkuntza minorizatuan lora daitezen?".
|
2019
|
|
gero eta hizkuntza gehiago dituen gizarte eleanitza, hizkuntza bat baino gehiago jakiteari gero eta balio handiagoa ematen diona. Ondorioz, departamentuak, inguruko errealitate linguistikotik abiatuta ikastetxe bakoitzean landutakoko
|
hizkuntza
proiektua sustatzen du.
|
|
Azken egunetakoak. Kurtso amaierako bretainiar
|
hizkuntzari buruzko
proiektuan bikain atera baitzuen. Etengabe lagundu zion.
|
2020
|
|
Hezitzaileek erregistro eta aldaeren lanketa eguneroko jardunean txertatzeko dituzten baliabideetatik bi aipatu ditu: Ikastetxearen
|
Hizkuntza
Proiektua eta konpetentzien bidezko hezkuntza eredua. Hizkuntza Proiektuak aukera ematen du ikastetxean sortzen diren komunikazio egoerak hizkuntzen ikuspegitik aztertu eta zenbait erabaki indarrean jartzeko, horien artean ikaskuntza prozesuetan erabiliko diren hizkuntzei eta erregistro aldaerei dagozkienak.
|
|
Ikastetxearen Hizkuntza Proiektua eta konpetentzien bidezko hezkuntza eredua.
|
Hizkuntza
Proiektuak aukera ematen du ikastetxean sortzen diren komunikazio egoerak hizkuntzen ikuspegitik aztertu eta zenbait erabaki indarrean jartzeko, horien artean ikaskuntza prozesuetan erabiliko diren hizkuntzei eta erregistro aldaerei dagozkienak. Ikaskuntza prozesuen esparruan, berriz, Euskal Curriculuma eta Heziberri 2020 egitasmo ereduen ezaugarrien artean dago irakas jarduna arazo egoeren inguruan antolatzearena.
|
2021
|
|
Pulunpa egitasmoa, Euskal Herriko Ikastolen Elkartean garatutako egitasmo pedagogiko integrala da, ikasleen arteko euskararen erabileran eta haien euskal kulturarekiko atxikimenduan eragiteko sortua. Ikastolen
|
Hizkuntza
Proiektuaren barnean kokatzen da eta Zirimola Ikastolen Aisialdi Proiektua du oinarri.
|
|
Euskaltzaindiaren hiztegian" urpeko igerialditzat" agertzen da Pulunpa (Euskaltzaindia, 2020). Izenak izen, Ikastolen Elkarteko egitasmo honek murgiltze edo pulunpatze hutsetik harago doan izaera hartzen du eta
|
Hizkuntza
Proiektuaren baitan kokatzen da, gazte euskaldun eleaniztun konprometituak hezteko helburuari ekarpena egin nahian. Horretarako, Zirimola Ikastolen Aisialdi Proiektuan oinarritzen da, ludikotasuna erdigunean ipiniz, ikastolen aisialdi eredua zehaztu eta hortik abiatuta egitasmo pedagogiko ezberdinak zuzendu eta garatzen dituena:
|