2003
|
|
Elebitasuna hautatzekotan, nolakoa?
|
Hizkuntz
funtzio guztietan edo diglosia bezala ulertu ohi dena, hau da, hizkuntza bakoitzak bere funtzio eremu bereiztuarekin. Elebakartasuna (edo elebitasuna/ diglosia) eskualde guzti guztietan edo lekuan lekuko egoera propioa?
|
2004
|
|
euskararen desideologizazioaren beharra aipatuko dizute batetik, euskara besteek ere bereganatu behar dutela gogorarazi hurrena, eta honako hau erantsi segidan: . Komunitate sendo bat izango bagara,
|
hizkuntza
funtzio guztiak normal beteko dituena, ezin dugu euskaltasuna ideologia bati lotu?. Tira, behin berbetan hasita, ez dut nik ukatuko euskararen patrimonializazioak192 kalte galantak dakartzanik; era berean, neuk ere ez ditut ortodoxiak eta komisario politikoak sobera maite, neu ere aniztasunaren aldeko nauzue, baina, hala ere, ez nago aniztasunaren izenean apo janean hasi edota errotarriak irensteko prest.
|
|
Gizartearen antolamenduan komunikazioaren zeregina gizarte horren berorren oinarrizko zutabea baldin bada, komunikazioa mamitzen deneko hizkuntza funtzioen zer nolakoa, orobat, oinarrizko adierazlea izan ohi da hizkuntza baten diagnostikoa egiterakoan. Eginkizun komunikatiboen esparru zerrenda luzean, aski jakina denez,
|
hizkuntza
funtzio guztiak ez dira balio berberekoak hizkuntza baten bizi indarra gorpuzteko orduan. Izan ere, eginkizun komunikatibo horien gizarte eragina sistema sozialaren barruan kokatua dagoela pentsatzea aski dugu, hizkuntza funtzioen eragin indarra botere harremanen sareko oihartzun modura eratua dagoela uste izateko.
|
2006
|
|
Elebitasunaren kasuan, helburu gisa aipatzen denean, suposatzen da elebitasun sozialaz ari garela, eta, beraz, suposatzen da euskarari gaur egun sozialki betetzen ez dituen funtzio batzuk bete ditzan bidea egiteaz ari garela. Baina, jakin badakigu, gizarte berean, bi
|
hizkuntzek
funtzio guztiak ezin dituztela bete. Horrela dio Bibilonik (34 or.):
|
2007
|
|
Datu hauek argi adierazten digute jendearen gustuko programak direla hauek, motibazio ezberdinetatik abiatuta mintzapraktika egitasmoetara gero eta gehiago hurbiltzen baitira. tesian hizkuntzaren ikas prozesuan parte hartzen duten hiru elementuak ezagutza, motibazioa eta erabilera direla azaltzen da. " Txepetx" ek azaltzen dituen hiru faktoreak gurera ekarrita, motibazioa izango litzateke hizkuntza bat ikastera edo hizkuntza batean irautera bultzatzen duten arrazoiak, desioak, emozioak edo interesak; ezagutza, hizkuntzaren funtzionamenduaz jabetzeko prozesua zein ahalmena; eta erabilera, hiztun komunitatearen esparru guztietan eta
|
hizkuntza
funtzio guztietan jardutea.
|
2011
|
|
Estatus hura zalantza jartzen zaiola, ukatzen zaiola, esatez ez bada, izatez bai. Ukatzen zaiola, esaterako,
|
hizkuntza
funtzio guztiak betetzeko gai dela; ukatzen zaio, bizi arlo guztietan aritzeko baliabide egokia dela eta, ukatzen zaio, azkenik, bizitza bera. Halakoetan den hizkuntza, hizkuntza izatetik, alegia hitz egiteko kodea izatetik, hitz gaia izatera pasatzen da:
|
2015
|
|
11 Esan dezagun berriro: mundu globalizatu honetan osasuntsu iraungo badu, hil edo biziko du euskal hizkuntza komunitateak euskarazko komunikazio esparrua osatzea; eta esparru horrek euskara hutsezkoa behar du izan, eta
|
hizkuntza
funtzio guztiak bere baitan hartuko dituen zirkuitu osoa eduki behar du oinarrian.
|