2000
|
|
Mugimendu barruko zalantza haiek gorabehera, frankismoak oro har elebakartasunaren aldeko politika egin zuen, Administrazio guztiz elebakarra ezarriz, gaztelaniaez ziren
|
hizkuntzei
eskola eta kulturarako bidea erabat moztuz, eta, praktikan bederen, lotsa handirik gabe behin eta berriz bizitza pribatuan ere sartuz. Hemen orain ikusikodugun kasuak erakutsiko digunez, eliz jende frankistari berari ere arau berriak paratunahi izan zitzaizkion.
|
2001
|
|
–Testuen gainean lan eginez gure eskolak zelan antolatu, horixe izan da azken urteotan egin ditudan lanen ardatz nagusia. Hala, bada, irakasle batzuen laguntzaz aipatutako gaiaren inguruan esperientzia txiki batantolatu eta irudimen erakustaldi batean. Testuen lanketa
|
hizkuntz
eskoletan, izenaz bataiatu ondoren, saioa prestatzen hasi nintzen.
|
|
0 SARRERA:
|
HIZKUNTZ
ESKOLAREN ETA ANTZEZLANAREN ARTEKOANALOGIA
|
|
Beti iruditu zaigu
|
hizkuntz
eskolak, gauza askorengatik, antzezlanaren antz handiaduela. Bietan drama bat eszenifikatzen da:
|
|
Gaur egungo
|
hizkuntza
eskolen azken helburua xede hizkuntzaz komunikazio gaitasuna lortzea da. Horrela, bada, ez da arraroa azken hamarkadetan lan ugarikargia ikusi izana hizkuntzaren azterketa komunikatiboa egiteko asmoz.
|
|
|
Hizkuntza
eskolen testuinguruan egitarauez mintzatzen garenean, ikaskuntzareneta irakaskuntzaren bitartez lortu nahi denari buruzko planez ari gara. Plan horietan, ikas prozesua arrakastaz bideratzen laguntzeko asmoz, ikasleen eta irakasleenlanaren ondorioz eskuratu nahi diren jakintzak eta gaitasunak antolatu ohi dira.Baina, aipatutako antolaketa baliagarria izatea nahi badugu, zenbait baldintza betebeharko dira:
|
|
Gainera, EAEko eskola publikoetan maisu maistra ugari dabil IrakaslegoarenAlfabetatze Euskalduntzea (IRALE) izeneko programan, Irakasle eskolek ereeuskalduntze klaseak ematen dizkiete bertara sartzen diren ikasle erdaldun guztiei, Nafar Gobernuak ehunka funtzionario ditu berak zuzenean ematen dituen klaseetan,
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialak, etab. (Iñigo, 1992).
|
2002
|
|
Horrekin batera, beste hainbat jardueratan ere har dezakete parte, hala nola antzerki tailerretan, eskulangintza, kirol edo
|
hizkuntza
eskoletan.
|
|
Aukera sorta zabala da: nerabe eta aurre nerabeentzako barnetegietatik(
|
hizkuntza
eskolak, ibilaldi antolatuak, ikastetxeko lojamendua, adin txikikoez erabat arduratzen diren zaindariak) hasita, haur edo gaztetxoa familia batekin bizitzeko etxe partikularrak bilatzen dituzten erakunde pribatuetaraino.
|
|
Familian baitako egonaldiaren prezioa,
|
hizkuntza
eskolak eta antolatutako hainbat ekintza barne, 1.560 eurotik hasi (Frantzian hilabete) 1.953 euroraino doa (lau aste Ingalaterran).
|
|
Kontzertuek eta diskoek programazioaren tarte handia bete zuten arren, beste ekitaldi kultural batzuk ere eskaintzen ziren: hala nola, antzerkiari edo zinemari buruzko kritikak, eta, ahal zenean, protagonistei egindako elkarrizketak; gaztelania ez beste
|
hizkuntzei buruzko
eskolak, baita euskarari buruzkoak ere, batzuetan, eta ipuinen edo eleberrien irakurketa.
|
2003
|
|
Bere bizitzako azken aldian, Unibersidadeko ta
|
Hizkuntza
Eskolako ur handietan erdi itota ebilela, eleiz itzulpen lanok apur bat baztertu egin behar izan zituan. Baina hilgo zan aurretxoan be, holakoxe lan bi izan zituan esku artean:
|
|
Oxford English izan da jendeari ateak ixten dizkion
|
hizkuntza
eskola handietako azkena.
|
|
Baina, aldi berri honek plazaratuko dituen erronkei era egokian erantzun ahal izateko sektorea berrantolatu behar da. Izan ere, dagoen eskaria aintzat euskaltegi gehiegi dago, bada, sareen osagarritasuna, maila guztiak eskaintzea, ikastaroak malgutzea, lortutako maila ziurtatuko duen kanpoko ebaluazio sistema ezarriz zertifikazio sistema abian jartzea (orain arte indarrean egon diren zertifikazio sistemak —hizkuntza eskakizunak,
|
hizkuntza
eskolako mailak, euskaltegietako mailak, e.a.— bateratzeko urratsak eginez), materialen eraberritzean nola baita irakasleen formazioan inbertitzea dirateke, besteak beste, berehalakoan abian jarri edota berrikusi beharreko eremuak.
|
|
Berrantolaketak sektore publikoa osatzen duten Udal Euskaltegi sarea nola baita
|
Hizkuntza
Eskolen bidez egiten ari den eskaintza aintzat hartu luke ezinbestean. Izan ere, sarea egituratzeko, homologatzeko eta normalizatzeko eginahalak egin direnean, ahalik eperik laburrenean hiztunak lortzeko asmoz erritmo bizkorragokoikastaroak lehenesteko ahaleginak egin direnean, egungo sarearen ondo ondoan, Hizkuntza Eskolen bidez, diru baliabide publikoak xahutuz, sektorean baztertu nahi diren (ezpada xede berezietarako egitasmoen kasuan) erritmo apalagoko ikastaroak eskainiz, beste eskaintza bat zabaltzeko egiten ari den ahalegina ez da ulertzekoa.
|
|
Berrantolaketak sektore publikoa osatzen duten Udal Euskaltegi sarea nola baita Hizkuntza Eskolen bidez egiten ari den eskaintza aintzat hartu luke ezinbestean. Izan ere, sarea egituratzeko, homologatzeko eta normalizatzeko eginahalak egin direnean, ahalik eperik laburrenean hiztunak lortzeko asmoz erritmo bizkorragokoikastaroak lehenesteko ahaleginak egin direnean, egungo sarearen ondo ondoan,
|
Hizkuntza
Eskolen bidez, diru baliabide publikoak xahutuz, sektorean baztertu nahi diren (ezpada xede berezietarako egitasmoen kasuan) erritmo apalagoko ikastaroak eskainiz, beste eskaintza bat zabaltzeko egiten ari den ahalegina ez da ulertzekoa. Baina, berrantolaketak sektore pribatua ere hartu behar du ezinbestean kontuan, sektore publikoa denean osagarritasunez jokatuz eta hiri handi eta hiriburuetan dagoen gehiegizko euskaltegi sarea eskarira egokituz.
|
|
Tutera, Lodosa eta Bianan, Ebro ibai ertzeko herrihauetan, honela dago euskara ikasteko aukera: Tuteranhiru" gune" daude, nolabait esateko,
|
Hizkuntza
Eskola, AEK eta Ikastola; Lodosan AEK eta Ikastola; Bianan IKA eta Ikastola.
|
2004
|
|
50eko hamarkadaz geroztik euskara irakasle izan zen makina bat tokitan: Gabiria eta Zornotzako pasionisten ikastetxeetan, Urretxuko Ikastolan, Iruñeko
|
Hizkuntza
Eskolan eta Bergarako UNEDen, besteak beste.
|
|
Espainiatik kanpoko etorkinak eta euskararen normalizazioa Hego Euskal Herrian hartu dute aztergai nagusitzat Bat soziolinguistika aldizkarikoek beren azken zenbakian. Besteak beste, Eusko Jaurlaritzaren zein Nafarroako Gobernuaren ardurapean dauden lurraldeetan etorkin horiek euskaldun bihurtzeko orain arte egin diren ahaleginak, nolakoa den beren integrazioa eskoletan, eta
|
hizkuntza
eskoletan parte har dezaten abian jarri nahi den egitasmoa hizpide dituzten lanak daude bertan.
|
|
|
Hizkuntza
eskola tradizionalak.
|
|
|
Hizkuntza
Eskola Ofiziala.
|
|
Hezkuntza Ministerioaren datuen arabera, ikasturte honetan, ikastetxe, institutu eta unibertsitateetako ia zazpi milioi ikaslek ingelesa ikasten dute, munduko biztanleen heren batek ulertzen duen hizkuntza.
|
Hizkuntza
eskola ofizialen bidez ingelesaren ezagutza indartzea nahiago duten 200.000 pertsonak baino gehiagok urrats bat gehiago egin dute. Espainiako Prestakuntza Zentroen eta Akademia Pribatuen Konfederazioak (CECAP) beste milioi bat herritar nahiago ditu horrelako zentroetara joan bigarren hizkuntza ikastera; pertsona horietatik 750.000 ingelesa aukeratzen dute.
|
2005
|
|
Bartzelonan ezin eta Bilbon ere gutxi. Duela hamar bat urte hasi zen serioago euskara ikasten,
|
Hizkuntz
Eskolan. Ondo ikasteko aukera ikusi zuen eta poliki poliki hasi zen.
|
|
Aurten
|
Hizkuntz
Eskolan matrikulatzeko asmoa dauka eta Euskal Etxeak eskaintzen duen Boga zerbitzuaz baliatzeko asmoa ere bai. Ikasten jarraitu nahi du, «poliki poliki, agian polikiegi »dio barrez» baina segi egingo diot».
|
|
Hedabiderik ezean, Euskal Herrira bidaiatu du sarri sarri Manelek, bertan dituen lagunak bisitatu eta halako batean euskaraz jario errazean aritzeko. Bartzelonako
|
Hizkuntz
Eskolaren berri ere badu eta ahal badu, ikasketak bukatzen dituenean, hara joateko asmoa du.
|
|
Horiek dira, eskolari dagokionez, gogora datozkidan protagonistak. Guztiok esan duzue, eta ni ere konforme nago horrekin,
|
hizkuntza
eskola bidez indarberritzeko saioak aurrera egingo badu beste ingurune zabalago batean txertaturik egon behar duela eskolak: etxea, familia, auzoa, hiria...
|
|
Honetan uste genezake gazteentzako literatura baten aurrean gaudela, ez dugu erabat uste, baina. Esan bezala, literatura honen erabiltzaileetako asko Labayruko bertako alfabetatze nahiz
|
Hizkuntza
Eskoletako ikastaroetako ikasleak izan dira, gazteak zein helduak adinari dagokionez, baina, bai ordea, esan genezake badirela ikasle horiek euskaraz irakurri dituzten lehenengo liburuak. Beharbada horiek ez dira liburuok izan dituzten irakurle bakarrak, baina horiek bai osatzen dute multzorik handiena.
|
|
1969tik aurrera Filosofia eta Letretako ikasketak egin zituen Deustuko Unibertsitatean. 1975ean Derioko Irakasleen Unibertsitate Eskolan irakaslea izan zen, 1976an Bilboko
|
Hizkuntza
Eskolan eta 1978an Deustuko Unibertsitateko Euskal Filologian, 1979an hil zen arte. 1970etik Derioko Udako Ikastaroari lotuta egon zen.
|
|
|
Hizkuntza
eskolak ematen dituzte
|
|
Gaztelania da irakaskuntzaren arloan munduan gehien eskatzen den hirugarren hizkuntza, ingelesaren atzetik(% 69,43) eta frantsesetik oso gertu(% 6,8), Berlizko I. Txostenean
|
hizkuntza
eskola horrek egindako Munduko Gaztelaniaren Irakaskuntza Eskaerari buruz esaten denaren arabera. Txosten horren oinarri metodologikoa Berlitzek 2004 urtean mundu osoan dituen ikastetxeetan hizkuntza bakoitzean ematen diren ikasgaien kopurua da.
|
|
Hizkuntza arabiarraren curriculum berria prestatzea aurreikusten da eskualdeko
|
hizkuntza
eskola ofizialetan
|
|
Gainera, beste alderdi batzuekin ere lotzen da, hala nola arabiar munduarekiko hurbiltasun geografikoarekin eta Andaluziak hizkuntza eta kultura arabiarrekin dituen harreman historiko estuekin. Era berean, hitzarmenak aurreikusten du hizkuntza arabiarraren curriculum diseinu berria prestatzea eskualdeko
|
hizkuntza
eskola ofizialetan, Estatuko oinarrizko araudiaren garapenari jarraituz. Gaur egun, espezialitate hori Andaluziako sei hizkuntza eskola ofizialetan azter daiteke:
|
|
Era berean, hitzarmenak aurreikusten du hizkuntza arabiarraren curriculum diseinu berria prestatzea eskualdeko hizkuntza eskola ofizialetan, Estatuko oinarrizko araudiaren garapenari jarraituz. Gaur egun, espezialitate hori Andaluziako sei
|
hizkuntza
eskola ofizialetan azter daiteke: Almeria, Malaga eta Vélez Málaga (oinarrizko eta goi mailako zikloa ematen dute) eta El Ejido, Granada eta Marbella (oinarrizko zikloa bakarrik ematen dute).
|
|
Ari Gara 4: Urrutiko
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialeko bigarren maila (4 gaiak). MATEOS
|
|
Hizkuntzaren inguruan biratzen duten Humboldten estudio antropologiko pedagogikoek, arestian esandakoaren haritik, hizkuntz hezkuntzari eta hizkuntzen irakaskuntzari buruzko printzipio didaktikoez pentsatzeko aukera ematen digute. Hasieratik aitortu beharrekoa da, hala ere, bere asmoa ez dela hainbeste
|
hizkuntz
eskoletarako estrategia metodologikoak lantzea eta eskaintzea, baizik eta batez ere hizkuntz eskola horien izateko arrazoia eta zentzua aztertzea. Beste batzuk izango dira, ondorengoak eta jarraitzaileak, hizkuntzari buruzko haren teoria hizkuntz irakaskuntzaren praktikara eramaten saiatuko direnak, alegia, haren hizkuntz kontzepzioarekin bat datozen eskuliburu didaktikoak idatziko dituztenak138 Gure aldetik, ordea, ez gara gehiegi sartuko era honetako aspektu praktiko edo didaktikoetan eta, hark egindakoari jarraituz, hizkuntza ezberdinen ikas irakaskuntzaren sakoneko arrazoiaz eta azkeneko zentzuaz arituko gara jarraian.
|
|
Hizkuntzaren inguruan biratzen duten Humboldten estudio antropologiko pedagogikoek, arestian esandakoaren haritik, hizkuntz hezkuntzari eta hizkuntzen irakaskuntzari buruzko printzipio didaktikoez pentsatzeko aukera ematen digute. Hasieratik aitortu beharrekoa da, hala ere, bere asmoa ez dela hainbeste hizkuntz eskoletarako estrategia metodologikoak lantzea eta eskaintzea, baizik eta batez ere
|
hizkuntz
eskola horien izateko arrazoia eta zentzua aztertzea. Beste batzuk izango dira, ondorengoak eta jarraitzaileak, hizkuntzari buruzko haren teoria hizkuntz irakaskuntzaren praktikara eramaten saiatuko direnak, alegia, haren hizkuntz kontzepzioarekin bat datozen eskuliburu didaktikoak idatziko dituztenak138 Gure aldetik, ordea, ez gara gehiegi sartuko era honetako aspektu praktiko edo didaktikoetan eta, hark egindakoari jarraituz, hizkuntza ezberdinen ikas irakaskuntzaren sakoneko arrazoiaz eta azkeneko zentzuaz arituko gara jarraian.
|
2006
|
|
Zenbait erakundek euren hizkuntza eskakizunak dituzte, eta euskara gaitasuna neurtzeko sistema eta mailaketa jakin bat erabiltzen dute: Hezkuntza Sailak (irakasleen 1 eta 2 hizkuntza eskakizunak), IVAPek, (lau hizkuntza eskakizun),
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialak (oinarrizko zikloa, 4 kurtsoa eta goi zikloa edota gaitasun agiria), Ertzaintzak (1 eta 2 hizkuntza eskakizunak), Osakidetzak (lau hizkuntza eskakizun) eta Justiziak (lau hizkuntza eskakizun). Hala, esaterako, ikasle batek oinarrizko kurrikuluko 2 maila egiaztatu badu, eta IVAPen 2 hizkuntza eskakizuna lortu nahi badu, beste azterketa bat gainditu du nahitaez.
|
|
Ez genuke sarrera hau amaitu nahi ohar parea egin eta eskerrak eman gabe.Hemen biltzen diren artikuluak Udako Euskal Unibertsitatean, Miarritzen 2005ekouztailaren 4tik 8ra egindako ikastaroan emandako hitzaldien moldapenak dira, Jokin Muñozena salbu. Muñozen testuak Iruñeko
|
Hizkuntza
Eskolan urte berekomartxoan emandako hitzaldian du sorburua, baina hona bildu dugu ikastaroanlandutako hainbat gairen akuilu izan baitzen, eta ugari baitira liburu honetan zeharidazle edo kritikariek artikuluari egindako erreferentziak. Bestalde, bildumahonetatik kanpo geratu dira ikastaroan hizlari jardun zuten hainbat lagunen lanak, egileek hala erabakita kasu batzuetan, saioaren izaera praktikoaren ondoriozbesteak.
|
|
Iruñeko
|
Hizkuntz
Eskolan emandako hitzaldia, 2005eko martxoaren batean.
|
|
Jokin Muñozek 2005eko martxoan Iruñeko
|
Hizkuntza
Eskolan emandako hitzaldiaz ari naiz.Volgako Batelariek hitzaldi horren testua argitara eman zuten beraien Interneteko orrian (http://www.eibar.org/blogak/ volga) eta euskarri horretan bertan bidea ireki zitzaion Muñozek euskalidazleek gure errealitate mikatzari bizkarra eman diotela salatzeaz batera abiatu zuen eztabaidari (ikus, besteak beste, Gotzon Barandiaranek nahiz Mikel Hernandez Abaitua... Sarrionandiak berak badauka galdera honentzako erantzunik (irakurbitez, esaterako, Hitzen ondoeza bildumako. Literatura lausoa?,. Isiltasuna?
|
|
Aditu horrek Madrilgo Lehenengo Instantziako epaia, 2001eko uztailaren 26koa, aipatzen du adibide gisa: Opening
|
hizkuntza
eskolak idatzizko iragarki batean doako ingeles ikastaroa eskaintzen zuen, eta, han, eskaintza murrizten zuen izartxo bat erabiliz (letra txikian jasotzen zen murriztapenak honako hau zioen: «balio du zentro bakoitzeko aurreneko 50 informazio eskaeretarako»).
|
|
" Azken agur hunkigarria Lastowka jaunari". Anek bere burua zoriondu zuen
|
hizkuntz
eskolan frantsesa aukeratu izanagatik.
|
|
Frantses ikastaroetatik gogoratzen zenituenak zenbatzen hasi zinen. Ezer gutxi, Areetako
|
hizkuntza
eskolan kurtso erdi baino ez zenuen egin. Café au lait, très jolie, c’est tout, au revoir, merci beaucoup.
|
|
Hamar milioi hiztun dituen hizkuntza batek, beraz, lor dezake domeinu propio bat Interneteko panoraman. Katalanek, nortasun arrazoiaz gain,
|
hizkuntzaren inguruan
eskolak, egunkariak, telebista kanalak, liburuak dituztela aipatu zuten, eta Internetek ere garrantzi berezia hartzen duela nabarmendu zuten ICANN erakundearen aurrean. Interneten, norbere kultur aktibitate oro gehitzeko aukera eskaintzen dela gaineratu zuten.
|
|
Eskolako eremuan hizkuntza berri bat ikasten denean, berdinen arteko komunikazio egoeratan eta area desberdinetako curriculum edukien ikaskuntzan erabiliz ikasten da. Horregatik, B eta ereduen eskaintzak guztientzako irekita egon behar du, eta, bereziki, bi
|
hizkuntzak
eskolan soilik ikasi ahal izango dituztenentzat.
|
|
" Gure
|
hizkuntza
eskolan derrigorrez sartzea. Ez!", esan izan digu behin baino gehiagotan Justinek.
|
2007
|
|
|
Hizkuntz
Eskola ofiziala: 597 (Iruñea) eta 51 (tutera)
|
|
Laburbilduz, haurren taldearekin bezala, hamahiru urteren buruan gazteen taldearen kale erabilera aldatzen ez dela edo gutxi bederen erran dezakegu,% 0,4 irabaziz baina, halere, lau adin taldetatik ahulena egonez. Lehen begiradan
|
hizkuntzaren
eskola irakaskuntzaren eragina kale erabileraren beherakadaren oztopatzea litzateke eta ez erabileraren emendatzea, jakinez familiaren bidezko euskararen transmisioa oso ahula dela aztertzen dugun eremuan. Artikulu honen bukaeran irakaskuntzari lotua den beste balizko argitasun emanen dut datu horiek esplikatzeko.
|
|
Baina ez zaizkie maileguak" ohiko" unibertsitarioei bakarrik ematen. Ibercajak, Unibertsitateko Matrikula Maileguarekin, bere baldintzak beste ikastetxe batzuetara zabaltzen ditu, hala nola UNEDera (Urrutiko Unibertsitate Nazionala) edo
|
Hizkuntza
Eskoletara. Kredituaren zenbatekoa 4.800 euro artekoa da gehienez, eta 10 hilabetean ordain daiteke, baina interes tasa handixeagoa du, %6, 5ekoa, hain zuzen ere.
|
|
Baina ez ziren ezagupen mailak finkatzen. Horregatik, Udalak
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialaren 4 maila eskatzea erabaki duenean, ez du euskera maila jeitsi, zehaztu baizik.
|
2008
|
|
" Hori ez da egia.
|
Hizkuntz
eskoletan komikiak erabiltzen dira, egunkarietako infografiek komikien ohiko baliabideak erabiltzen dituzte, umore grafikoa komikiaren adar bat da, sekta batzuek komiki bidez erakartzen dituzte jarraitzaileak...".
|
|
Euskal Herri imajinario baten alde (Elkar) saioaren kari ezagunagoa zaigu. Iruñeko
|
Hizkuntza
Eskolan ari da lanean. 1995ean hasi zen euskara gogoz ikasten:
|
|
Baliokidea: lau kurtso gainditurik izatea
|
hizkuntz
eskola ofizial batean, edo bederatzi urrats gainditurik Nafarroako Gobernuak antolatutako ikastaroetan. 2 jakite maila (mintzamenean 5 maila eta idazmenean 3 maila). Baliokidea:
|
|
Baliokidea:
|
hizkuntz
eskola ofizial batek emandako gaitasun agiria edo ofizialki balio berekotzat jotako beste titulazio bat. 3 jakite maila (mintzamenean 5 maila eta idazmenean 5 maila). Baliokidea:
|
|
Baliokidea:
|
hizkuntz
eskola ofizial batek emandako gaitasun agiria edo ofizialki balio berekotzat jotako beste titulazio bat.
|
|
Hizkuntz eskakizuna kreditatzeko bi modu egon daitezke: bata agiria,
|
hizkuntza
eskola ofizialeko gaitasun agiria edo baliokidea, —honek balioko luke 1, 2 eta 3 hizkuntz eskakizunak kreditatzeko—; edo, hori ezean, hizkuntz eskakizuna egiaztatuko duen euskarazko proba egin da.
|
|
Hiztegi orokorrak, hiztegi espezializatuak, hitz zerrendak (administrazioetako itzultzaileek prestatutakoak)... izan dira gure lanabes. Beste horrenbeste esan dezakegu eskoletan, euskaltegietan eta
|
hizkuntza
eskoletan nafarrak euskalduntzen (edo alfabetatzen) saiatu diren irakasleez ere1.
|
|
Hilabeteko ikastaro trinkoa egitea akademia pribatu batean, Arabiar Filologiako unibertsitateko goi mailako ikasketak egitera lehen aldiz hurbiltzeko.
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialak (HEO) Arabiera 23 Hizkuntza Eskola Ofizialetan eskaintzen da gaur egun Gaur egun, 4.000 ikasle baino gehiago daude matrikulatuta hizkuntza arabiarrean Espainiako 24 HEOetan, hezkuntza eskaintzan hizkuntza hori sartzen baitute: Malaga, Marbella, Alacant, Almeria, Cartagena, Castelló, Ceuta, Kordoba, Drassanes Bartzelonan, El Ejido, Gerona, Granada, Jesús Maestro Madrilen, Las Palmas, Lérida, Coruña, Melilla, Murtzia, Palma de Mallorca, Terrasa, Valencia.
|
|
Hilabeteko ikastaro trinkoa egitea akademia pribatu batean, Arabiar Filologiako unibertsitateko goi mailako ikasketak egitera lehen aldiz hurbiltzeko. Hizkuntza Eskola Ofizialak (HEO) Arabiera 23
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetan eskaintzen da gaur egun Gaur egun, 4.000 ikasle baino gehiago daude matrikulatuta hizkuntza arabiarrean Espainiako 24 HEOetan, hezkuntza eskaintzan hizkuntza hori sartzen baitute: Malaga, Marbella, Alacant, Almeria, Cartagena, Castelló, Ceuta, Kordoba, Drassanes Bartzelonan, El Ejido, Gerona, Granada, Jesús Maestro Madrilen, Las Palmas, Lérida, Coruña, Melilla, Murtzia, Palma de Mallorca, Terrasa, Valencia.
|
|
Arabiera Urte gutxi barru, hizkuntza arabiarra ikasgeletan eskaintzen duten
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialen kopurua bikoiztu egin da, bai eta hizkuntza hori eskaintzen duten akademia pribatuak edo Hizkuntza Institutuak ere. Horrela, ingelesa, frantsesa, alemana, italiera eta portugesa ikasi ondoren, Espainian gehien ikasi den seigarren hizkuntza bihurtu da.
|
|
Hala ere, hurrengo ikasturtean, legezko egutegian programatuta dagoen bezala, antolamendu akademiko berria Haur Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako maila guztietan ematen hasiko da. Halaber, ikasketa horiek Batxilergoko lehen mailan ezartzen hasiko da eta arte irakaskuntzena eta
|
hizkuntza
eskola ofizialena bukatuko da.
|
|
Horrela, ikasturtean, irakaskuntza hauek eman dira, araudi berriaren arabera, eta aurreko antolamenduari dagozkionak desagertu dira: Lehen Hezkuntzako 1 eta 2 kurtsoak, Bigarren Hezkuntzako 1 eta 3 mailak, Lanbide Heziketako erdi eta goi mailako titulazioak, oinarrizko irakaskuntzak eta Musika eta Dantzako, Arte Plastikoetako eta Diseinuko erdi mailako eta
|
hizkuntza
eskola ofizialetako oinarrizko eta erdiko mailako lanbide ikasketetako lehen lau kurtsoak. ikasturtean Aipatutako ikasketak ezarri ondoren, ikasturtean antolamendu akademiko berria sartzen hasiko da hainbat etapatan, ikasturtean prozesu osoa burutu arte.
|
|
Nazionalizazioarekin Estatuaren aberastasuna bost aldiz hazi da, eta diru horrekin hainbat ekimen jarri dituzte abian: analfabetismoa %80 jaistea lortu dute; aimara eta kitxua
|
hizkuntzetan
eskolak sortu dira; boliviarren erdiak doaneko osasun laguntza jasotzen hasi dira; 60tik gorakoentzat Duintasuna izeneko pentsio plana jarri dute; artoa, garia, soja eta arroza landatzeko interesik gabeko kredituak eman dituzte, milaka traktore banatu dira nekazarien artean...
|
|
Euskararen ezagutza puntuatzeko era ere aipatzen du dekretuaren zirriborroak. Puntuaziorik handiena
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialaren gaitasun ziurtagiria edo erakunde baliokide batek igorritakoa (EGA, esate baterako) duenak lortuko du. Titulu horiek ez edukitzekotan, Hizkuntza Eskolak edo Nafarroako Gobernuak antolatutako ikastaroetako urratsak balioetsiko dituzte.
|
|
Puntuaziorik handiena Hizkuntza Eskola Ofizialaren gaitasun ziurtagiria edo erakunde baliokide batek igorritakoa (EGA, esate baterako) duenak lortuko du. Titulu horiek ez edukitzekotan,
|
Hizkuntza
Eskolak edo Nafarroako Gobernuak antolatutako ikastaroetako urratsak balioetsiko dituzte. Nafarroako Administrazio Publikoko Institutuak egiten dituen probek ere balioko dute balioespenak egiteko.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela, Cherif Bounaidja Rachedi, Juliette Demaille. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
Fran, ois Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. Fran, ois irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
Erakunde bakoitzak berea egiten jarraituko du, baina konbalidatu dira. Zerrenda honetatik kanpo gelditzen dira momentuz Irale eta
|
Hizkuntza
Eskolako tituloak. Europako irizpideetara egokitu dituzte oraindik eta prozesuak beste sei hilabete dituela aurreikusten dute.
|
|
Gaitasunak hiru hizkuntzetan lantzen dira, euskaraz, gazteleraz eta ingelesez. Erronka hori betetzeko, MUko irakasleak eleanitzak izango dira, eta,
|
hizkuntza
eskolak eskaintzeaz gain, edozein hizkuntza modu naturalean erabiltzea sustatzen duten jarduerak eta baliabideak izan behar dituzte titulazio bakoitzeko ikasgaiek.
|
2009
|
|
Hizkuntzaren integrazioa eskolaeta gizarte testuinguruetan faktore erabakigarria da euskara bigarren hizkuntza gisa ikasten dutenak motibatzeko. Alde horretatik, elkarrekintzarako aukera gehiago dituzten gizarte testuinguruetan, ikasleek abantaila gehiago dituzte hizkuntzagaitasuna lortzeko; hala, esan genezake ikasleek
|
hizkuntza
eskola testuinguruetan eta bertatik kanpo erabiltzeko aukera dutenean indartu egiten dela haien hizkuntza trebetasuna Hamers, J. (1992); Siguan eta Mackey (1986); Arzamendi & Genesee (1997); Lasagabaster, D.& Cenoz, J. (1998); Etxeberria F. (2002); Etxeberria, Fx. (2006); Pikabea, I. (2007). Motibazioa aztertzeko orduan, bi mota bereizten dira:
|
|
Snow, C.E. (1992) hizkuntza outputari buruzko ekarpen interesgarria egiten du. Egile horren arabera, behar beharrezkoa da
|
hizkuntzak
eskolan nahiz eskolatik kanpo hitz egiteko aukera izatea, haiek ondo ikasteko. Horrenbestez, esan genezake hizkuntza ikaskuntza bitarteko gisa erabiltzen denean gehiago erreparatu behar ziola esanahiari formari baino.
|
|
Euskalduntze eskoletan IMHko 25 pertsona (IMH gaur egun ia 100 langile ari dira lanean) aritu dira azkeneko 4 urteetan IMHn bertan eskolak jasotzen, eta IMHtik kanpora ikasten aritu direnei, euskaltegian edota
|
Hizkuntza
Eskolan, aldiz, matrikula saria ordaindu zaie.
|
|
2 Euskara eskolak: 7 programen metodologiaren ezagutza programaren baitan, euskalduntze eskoletan IMHko 25 pertsona (IMH gaur egun ia 100 langile ari dira lanean) aritu dira azkeneko 4 urteetan IMHn bertan eskolak jasotzen, eta IMHtik kanpora ikasten aritu direnei, euskaltegian edota
|
Hizkuntza
Eskolan, aldiz, matrikula saria ordaindu zaie. Guztira 1.958 eskola ordu jaso dituzte.
|
|
• Azterketara aurkeztu (HE, HABE,
|
Hizkuntza
eskola...) eta gainditzen saiatuko da.
|
|
|
Hizkuntza
eskolaren batean sartzea lortuz gero, 65 eta 140 euro artean kosta liteke ikasturtea, baina oso zaila izaten da horietan leku bat eskuratzea.
|
|
Hitzaldien helburua Poeren bizitza eta ikuspegia ezagutaraztea da, ikuspegi desberdinetatik. Horretarako, urtarrilaren 20an, Michael McGrath
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialeko ingeles irakaslea arituko da Allan Poeren lanari buruz.
|
|
Erabakigunea ondoko sektore hauen artean banatu edo konpartitu behar zuen Euskaltzaindiak: Eusko Ikaskuntza, Begiraleak, Araba Bizkai eta Gipuzkoako Euskerazaleak, Liturji Itzultzaile Taldea, Kardaberaz Bazkuna, Erribide, Euskera lagunak, Bilboko
|
Hizkuntz
Eskola Ofiziala. Alegia, proposatzaileen aldeko taldeak, euskara batuaren kontra zeudenak, euskararen normalizazioarekin zerikusi gutxi zeukatenak berorietako batzuk; eta batez ere, askoz ugariago eta biziago ziren talde eta eragileetarik bat bakarra ere ez.
|
|
That' s English urrutiko hezkuntzako programak
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialaren oinarrizko eta erdiko ziurtagiriak lortzeko aukera ematen du.
|
|
Urtero, 370.000 gazte eta helduk baino gehiagok erabakitzen dute hizkuntzei buruzko ezagutzak herrialde osoan banatzen diren 284
|
hizkuntza
eskola ofizialetako batean hastea edo osatzea. Erabaki hori hartzeko arrazoiak hauek dira:
|
|
Deialdian honako ikasketa hauek sartzen dira: batxilergoa, erdi eta goi mailako Lanbide Heziketa, HLKPak (Hasierako Lanbide Prestakuntzako Programak), arte irakaskuntza profesionalak, kirol irakaskuntzak, erlijio eta goi mailako ikasketa militarrak, eta
|
hizkuntza
eskola ofizialetako ikasketak. Ikasle guztiek aplikazio informatiko baten bidez eska dezakete laguntza, eta edozein unetan kontsultatu izapideen egoera.
|
|
Berdin irakasten da Espainian eta Austrian edo Erresuma Batuan? Datorren ikasturtean, gure herrialdeko ikastetxeetako 100 irakaslek bertatik bertara ikusteko aukera izango dute, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetako irakasleentzako egonaldi profesionalen programa berriari esker. Hezkuntza Ministerioak sortu berri duen programa hau Frantziarekin, Alemaniarekin, Austriarekin, Suitzarekin eta Erresuma Batuarekin lankidetzan garatuko da.
|
|
Irakaskuntza ohitura horiek zuzenean ezagutzea, Europako beste herrialde batzuetan erabiltzen diren beste praktika pedagogiko asko bezala, orain posible da Hezkuntza Ministerioak Erresuma Batuarekin, Frantziarekin, Alemaniarekin, Austriarekin eta Suitzarekin hezkuntza lankidetzarako aldebiko hitzarmenen bidez sortu duen egonaldi profesionalen programari esker. Programa Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetako irakasleentzat da. Programa Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Hizkuntza Eskola Ofizialetako irakasleei zuzenduta dago, eta, horri esker, ikasturtean herrialde horietako irakasleen arteko truke profesionalak egin ahal izango dira.
|
|
Programa Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Hizkuntza Eskola Ofizialetako irakasleentzat da. Programa Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetako irakasleei zuzenduta dago, eta, horri esker, ikasturtean herrialde horietako irakasleen arteko truke profesionalak egin ahal izango dira. Trukeak Austriarekin edo Suitzarekin egiten direnean, bi astetik lau astera bitartean parte hartu ahal izango dute Europako ikastetxe batean, Erresuma Batuan, Frantzian eta Alemanian.
|
|
Nork har dezake parte? Programan parte hartzeko beharrezkoa da maisu maistren kidegoko, Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko edo
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetako karrerako funtzionarioa izatea. Egonaldi profesionalen programaren barruan trukea eskatzeko, beharrezkoa da maisu maistren kidegoko, Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko edo Hizkuntza Eskola Ofizialetako karrerako funtzionarioa izatea eta parte hartzen duten ikastetxean behin betiko destinoa izatea.
|
|
Programan parte hartzeko beharrezkoa da maisu maistren kidegoko, Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko edo Hizkuntza Eskola Ofizialetako karrerako funtzionarioa izatea. Egonaldi profesionalen programaren barruan trukea eskatzeko, beharrezkoa da maisu maistren kidegoko, Bigarren Hezkuntzako irakasleen kidegoko edo
|
Hizkuntza
Eskola Ofizialetako karrerako funtzionarioa izatea eta parte hartzen duten ikastetxean behin betiko destinoa izatea. Jardunean dauden irakasleen kasuan, ezinbestekoa da beren ikastetxean eskolak ematea (edo lehenago eman izana) mugikortasuna eskatzen den herrialdeko hizkuntzan, edo beste irakasgai batean, baina dagokion atzerriko hizkuntzan.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
François Begaudeau, Nassim Amrabt, Laura Baquela. 128 min. François irakasle gazteak frantses
|
hizkuntzako
eskolak ematen ditu auzo gatazkatsu bateko institutuan. Haren ikasleek 14 urte inguru dituzte.
|
|
Eta fisikari nuklearrak esaten duena esaten duela, horregatik ez ditugu zertan gure hipotesiak aldatu». Blanca Urgell EHUko Hizkuntzaren Historia irakasleak euskal filologiaren lana errebindikatu zuen herenegun Iruñean, bertako
|
Hizkuntza
Eskolak antolatuta, Veleiako aurkikuntzei buruz eman zuen hitzaldian. Eta filologoen artean adostasuna badagoela nabarmendu zuen.
|
|
Mikel Laboaren kanten bertsio bana aurkeztu zuten atzo zortzi musikarik, Iruñeko
|
Hizkuntza
Eskolan. Soinu eta estilo guztietako doinuen atzean, maisuaren usaina.
|
|
Atzo, Iruñean, Laboaren usainak eta lurrinak zabaldu ziren
|
Hizkuntza
Eskolaren aretoan, hainbat musikarik haren kanten bertsioak haizatu zituztenean. Biolinak, saxoak, trikitia, pianoa, esku soinua, ahots biluzia bera... dena nahikoa izan zen kantari handiaren musika eta hitza berriro zabaltzeko, estilo guztietara gainera.
|
|
Elbirak zituen idealismoa, ausardia, ahalegina, zentzu eta ikuspegi pedagogiko aurrerakoia gure egiten saiatu ginen. Oraindik normalizatu gabe zegoen
|
hizkuntzan
eskolak ematen hasi ginen. Orduko legeen arabera ezinezkoa zen euskara eskolan erabiltzea; beraz, ikastola haiek ez ziren legalak.
|
|
Hizkuntza gutxiagotuen kasuan behar beharrezkotzat jotzen da etxetik jasotako
|
hizkuntzari
eskolan ere jarraipena ematea, hain zuzen ere hizkuntzaren lanketa formalaren bidez erabilera afektibo eta ez formaletarako hizkuntza hori haurrek erabilera jasoetarako ere beregana dezaten. Hizkuntza normalizatu eta hegemonikoen kasuan, ordea, ez da hori ezinbestekotzat jotzen, hain zuzen ere, gizarte bizitzan indar handiz erroturiko hizkuntzak direnez gero, eskolatik kanpoko faktoreek aise orekatzen baitute eskolan jaso gabe utzitakoa, horrexegatik ez da kasu horietan ezinbestekoa iraganean ama hizkuntza deituriko lehen hizkuntzan eskolatzea.
|
|
Bereziki interesgarria da ikustea nola teknologia berriek dimentsio berri bat eransten dioten espazio horri.
|
Hizkuntzek
eskoletan eta erakundeetan, hala sektore publikoan nola pribatuan, izan dute beti lekua; hara orain nola baliabide elektronikoetan ere indarrez sartu diren eta aukera berri eta zabalak eskaintzen dituzten, bereziki Interneten era bateko eta besteko domeinuetan. Komunikazio digitalak du garrantzi berezia, berak eragiten baitie herrialde bateko belaunaldi gazteei interesa eta engaiamendua, hurrengo ume belaunaldiaren guraso izango diren horiexei, hain zuzen?
|
|
Oraindik ez zegoen HABErik. Hor Deustuan zegoen
|
Hizkuntzen
Eskola Ofiziala, hori ere guk hornitu genuen irakaslez hasieran. Gure irakasleak joan ziren bertara:
|
2010
|
|
Diru laguntzak eskatzeko inprimakietan, kiroldegietan izena emateko agirietan, edota udalekuetan,
|
hizkuntza
eskoletan zein haurtzaindegietan izena ematekoetan... Eremu askotan gertatzen dira gay eta lesbiana elkarteek azken urtetan salatutako oztopoak, eta Arartekoak bildu egin ditu.
|
|
Halere, eurek ez dutela edozelako hutsunerik betetzeko lan egiten gaineratu du; ipuinen eta entzumenaren mundua maite dute eta norbaiten gustukoa izateko itxaropenarekin jarduten dute horretan. " Ikastoletatik,
|
hizkuntza
eskoletatik edota euskaltegietatik asko idazten digute, entzumena lantzeko material aproposik ez dutela eta gure ekimena interesgarria iruditzen zaiela esanaz. Hori entzuten duzunean gogo handiak sartzen zaizkizu milaka gauza egiteko, baina guk bakarrik ezin dugu gabezia guztia bete.
|
|
— Hizkuntzen Europako Erreferentzia Markoaren C1 mailako ziurtagiria:
|
Hizkuntza
Eskola Ofiziala: 5 maila, CAE, Proficiency, DALF C1, edo baliokidea.
|