Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2014
‎Arnasguneetan beste inon baino argiago irudikatzen eta ikusten da egungo hizkuntza politikaren ikuspegi kamutsa. Arnasguneen hizkuntza politikak aztertzerakoan emaitza onak eskuratu ohi dituzte.
‎Garapen kultura, lurralde garapena, garapen ekonomikoa... langai duten politikek ere hizkuntza politika egiten baitute dudarik gabe. Beraz, arnasguneek hizkuntza politikaren ikuspegi miopearen gabeziak agerian uzteaz gain, UEMAk horri aurre egiteko oinarri batzuk mahai gaineratu dizkigu. Hel diezaiogun eta sakondu dezagun bide horretan.
‎2 Arnasguneen hizkuntza politikarako eskuduntza zabaltzea. Aurrez azaldu bezala, hizkuntza politikaren ikuspegia zabaltzetik abiatu behar dugu. Arnasguneen hizkuntza politikaz hitz egitean ezin da hizkuntza politika sailetik bideratutako politikei buruz soilik hitz egitera mugatu.
2015
‎Praktikan Fishmanek bultzatako ereduak ahalegin guztiak belaunez belauneko familia bidezko jarraipena bermatzeari begira jarri behar direla dio. Geroztik familia interes gune bilakatzen da bai hizkuntz planifikazioan, bai hizkuntz politikaren ikuspegitik. Aurrerago azalduko den moduan, elkarte zein familia erakundeari begira jartzen dira, eremu
‎Tresna honek berak ematen du horretan ebidentzia:, ikusten duzuen bezala, merkataritza gune bat ez dakit non egiteak badu hizkuntza inpaktua?. Beraz, hizkuntza politikaren ikuspegi hori ere zabaltzen hasi dugu. Niretzako hori da gakoa, nahiko arrazoi tresna hau erabiltzen hasteko, eta pixka bat ebidentzia horiek mahai gainean jartzenhasteko baliatzekoa.
2018
‎Gaur egun, alabaina, erabilera da kezka nagusia. Eta esan behar da hizkuntza politikaren ikuspegitik erabileraren ibilbidea laburragoa dela ezagutzarena baino. Gauza asko egin den arren, ez dira alderagarriak.
Hizkuntz politikaren ikuspegitik, eragiteko lekurik errazena da eskola: erakundeen kontrolpean dagoelarik, arau eta baliabideen bitartez bideratu daiteke euskararen ezagutzaren hedakuntza.
‎Baina euskaldun berrien familien kasuan, hortik aurrera eragiteko aukerak txikiak dira, eta euskarazko sozializazioa mugatuta geratzen da. Lagunartean eragitea, bestalde, are zailagoa da hizkuntz politikaren ikuspegitik. Arrue Txostenak (Uranga eta beste, op.) zenbait iradokizun egiten ditu ildo horretatik, bereziki eskolaz kanpoko jardueretan eragiteko.
2021
‎Horren harira, bat egiten dugu Eileen Goughlanekin (2021) hizkuntza berreskurapenerako martxan jarritako hizkuntza plangintzek hiztun gazteengan izandako eragina eta ondorioak aztertzeko deia egiten duenean. Artikulu hau sinatzen dugunok ikerlerro horretan kokatzen dugu gure burua, eta, besteak beste, haur, nerabe eta gazteen hizkuntza errealitatea aztertu nahi dugu, nagusiki helduok gidatutako hizkuntza politikarekiko ikuspegi kritiko batetik. Azken finean, helduok6 azkenengo hamarkada hauetan diseinatutako eta garatutako hizkuntza politiken" fruitu" edo emaitza dira hiztun gazte hauek, lorpenak zein akatsak barne.
2022
‎Ipar Irlandako bake prozesuaren karietara, Stormont eko akordioa sinatu zen 1998ko Ostiral Santu egunean. Akordio hark ondorio ugari ekarri zituen, horien artean eta hizkuntza politikaren ikuspegitik, lehen aldiz, mugaz bi aldeetako hizkuntza politika gidatuko zuen erakunde bakarra sortzea, Foras Teanga delakoa. Gaur egun ere indarrean dago eta Foras na Gaeilge izena hartzen du.
2023
‎Kultura kontsumoaren azterketa egitean, hauxe adierazi zuen Josu Amezagak: " Hizkuntz politikaren ikuspegitik, eragiteko lekurik errazena da eskola: erakundeen kontrolpean dagoelarik, arau eta baliabideen bitartez bideratu daiteke euskararen ezagutzaren hedakuntza" (Amezaga 2018:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia