2014
|
|
Arnasguneetan beste inon baino argiago irudikatzen eta ikusten da egungo
|
hizkuntza
politikaren ikuspegi kamutsa. Arnasguneen hizkuntza politikak aztertzerakoan emaitza onak eskuratu ohi dituzte.
|
|
Garapen kultura, lurralde garapena, garapen ekonomikoa... langai duten politikek ere hizkuntza politika egiten baitute dudarik gabe. Beraz, arnasguneek
|
hizkuntza
politikaren ikuspegi miopearen gabeziak agerian uzteaz gain, UEMAk horri aurre egiteko oinarri batzuk mahai gaineratu dizkigu. Hel diezaiogun eta sakondu dezagun bide horretan.
|
|
2 Arnasguneen hizkuntza politikarako eskuduntza zabaltzea. Aurrez azaldu bezala,
|
hizkuntza
politikaren ikuspegia zabaltzetik abiatu behar dugu. Arnasguneen hizkuntza politikaz hitz egitean ezin da hizkuntza politika sailetik bideratutako politikei buruz soilik hitz egitera mugatu.
|
2015
|
|
Praktikan Fishmanek bultzatako ereduak ahalegin guztiak belaunez belauneko familia bidezko jarraipena bermatzeari begira jarri behar direla dio. Geroztik familia interes gune bilakatzen da bai hizkuntz planifikazioan, bai
|
hizkuntz
politikaren ikuspegitik. Aurrerago azalduko den moduan, elkarte zein familia erakundeari begira jartzen dira, eremu
|
|
Tresna honek berak ematen du horretan ebidentzia:, ikusten duzuen bezala, merkataritza gune bat ez dakit non egiteak badu hizkuntza inpaktua?. Beraz,
|
hizkuntza
politikaren ikuspegi hori ere zabaltzen hasi dugu. Niretzako hori da gakoa, nahiko arrazoi tresna hau erabiltzen hasteko, eta pixka bat ebidentzia horiek mahai gainean jartzenhasteko baliatzekoa.
|
2018
|
|
Gaur egun, alabaina, erabilera da kezka nagusia. Eta esan behar da
|
hizkuntza
politikaren ikuspegitik erabileraren ibilbidea laburragoa dela ezagutzarena baino. Gauza asko egin den arren, ez dira alderagarriak.
|
|
|
Hizkuntz
politikaren ikuspegitik, eragiteko lekurik errazena da eskola: erakundeen kontrolpean dagoelarik, arau eta baliabideen bitartez bideratu daiteke euskararen ezagutzaren hedakuntza.
|
|
Baina euskaldun berrien familien kasuan, hortik aurrera eragiteko aukerak txikiak dira, eta euskarazko sozializazioa mugatuta geratzen da. Lagunartean eragitea, bestalde, are zailagoa da
|
hizkuntz
politikaren ikuspegitik. Arrue Txostenak (Uranga eta beste, op.) zenbait iradokizun egiten ditu ildo horretatik, bereziki eskolaz kanpoko jardueretan eragiteko.
|
2021
|
|
Horren harira, bat egiten dugu Eileen Goughlanekin (2021) hizkuntza berreskurapenerako martxan jarritako hizkuntza plangintzek hiztun gazteengan izandako eragina eta ondorioak aztertzeko deia egiten duenean. Artikulu hau sinatzen dugunok ikerlerro horretan kokatzen dugu gure burua, eta, besteak beste, haur, nerabe eta gazteen hizkuntza errealitatea aztertu nahi dugu, nagusiki helduok gidatutako
|
hizkuntza
politikarekiko ikuspegi kritiko batetik. Azken finean, helduok6 azkenengo hamarkada hauetan diseinatutako eta garatutako hizkuntza politiken" fruitu" edo emaitza dira hiztun gazte hauek, lorpenak zein akatsak barne.
|
2022
|
|
Ipar Irlandako bake prozesuaren karietara, Stormont eko akordioa sinatu zen 1998ko Ostiral Santu egunean. Akordio hark ondorio ugari ekarri zituen, horien artean eta
|
hizkuntza
politikaren ikuspegitik, lehen aldiz, mugaz bi aldeetako hizkuntza politika gidatuko zuen erakunde bakarra sortzea, Foras Teanga delakoa. Gaur egun ere indarrean dago eta Foras na Gaeilge izena hartzen du.
|
2023
|
|
Kultura kontsumoaren azterketa egitean, hauxe adierazi zuen Josu Amezagak: "
|
Hizkuntz
politikaren ikuspegitik, eragiteko lekurik errazena da eskola: erakundeen kontrolpean dagoelarik, arau eta baliabideen bitartez bideratu daiteke euskararen ezagutzaren hedakuntza" (Amezaga 2018:
|