2004
|
|
|
Hizkuntza
Politika aztertzeko ponentziak hasi dira eta Pedro Pegenaute eta Andres Iñigok egin dituzte agerraldiak. Pegenaute Hizkuntza Politikako zuzendari nagusiak nabarmendu zuenez, Euskararen Legea eskuetan duela, egin behar duena egiten ari da.
|
2005
|
|
Desproposito hauen azken atala hizkuntzaren normalizazioa indarkeria armatuaren bukaerarekin lotzea izan da, Nafarroako Gobernua ren balorazio instituzionalean adierazten den bezala; edota adierazpen hau baino zenbait aste lehenago bertako oposizio talde indartsuenak azken urteetako Hizkuntza Politikaren balorazioa egiterakoan egindako adierazpenak; besteak beste, ikastolaren presentzia bera erabat legez kanpokoa. Eta honen guztiaren ondorioa,
|
Hizkuntza
Politika aztertzen ari zen lantaldearen adostasun falta eta porrot erabatekoa.
|
2008
|
|
|
Hizkuntz
politika aztertzeko bilera eskatu zion joan den astean Patxi L0pezi, eta hark onartu egin du
|
2009
|
|
Kontseiluak 2007.urte hasieran zabaldu zituen
|
hizkuntza
politika aztertu ondorengo datuak udalerrietan. Orduan, 10.000 biztanletik gora zituzten udalerrietan soilik egin zuen neurketa Kontseiluak, eta Azpeitiak lortu zuen puntuazio altuena:
|
|
Bi dira Europa mailako gaur egungo hizkuntza politikari begirada bat ematerakoan arretaz behatu beharreko arloak, Europa osatzen duten herrialde bakoitzeko
|
hizkuntza
politikak aztertzearen kalterik gabe: Eskualdeetako edo Eremu urriko Hizkuntzen Europako Gutuna (aurrerantzean Hizkuntzen Euroituna deituko duguna) eta Europar Batasunaren hizkuntza kudeaketa.
|
|
Bigarren zeregin horri begira, 2005ean Kontseiluak udalerrien
|
hizkuntza
politika aztertzeko metodologikoki zorrotz diseinatutako ebaluazio tresna sortu zuen. Ahalik eta azterketa egokiena eta adostuena izan zedin, ehunka laguni ekarpenak egiteko aukera eman zitzaien.
|
|
Kontseiluak, abiatutako lan horri jarraipena emateko asmoa du eta, 2011n, bigarren ebaluazioari ekingo dio. Ziklo politiko bakoitzean
|
hizkuntza
politikak aztertzeko asmoa du Kontseiluak. Horrela, garai bakoitzean gauzatzen den hizkuntza politika ezagutzeko aukera izango da eta baita haren eboluzioa ere.
|
2011
|
|
Fishmanek zuzentzen duen International Journal of Sociology of Language aldizkariaren 174 zenbakia, 2005ean argitaratua eta Maria Jose Azurmendi eta Iñaki Martinez de Lunak zuzendua, euskararen biziberritzeari buruzkoa da. Sei ataletan banatua dago eta guztietan euskara indarberritzeko asmoz abian jarritako
|
hizkuntza
politikak aztertzen dira. Adibidez, batetik, Miren Mateok Euskal Autonomia Erkidegoan, eta bestetik, Jose M. Legarra eta Erramun Baxokek Nafarroan eta Iparraldean euskararen estatusaren plangintza dute hizpide.
|
|
Kontseiluak Euskal Herriko 66 herri eta hiritako
|
hizkuntza
politikak aztertu ditu
|
|
Kontseiluak Euskal Herriko 66 herri eta hiritako udalen
|
hizkuntza
politikak aztertu ditu. Azpeitia dago herri horien artean, eta duela lau urte egindako azterketan lehenengo postuan baldin bazegoen ere, orain hirugarrenera jaitsi da.
|
|
Maila teorikoan asko edan da Kataluniako adituetatik, maila administratiboan ere harremanak handiak dira: adibidez, martxoaren 23an EAE eta Generalitateko ordezkariak mahai inguru batean bildu ziren Bartzelonan katalanaren eta euskararen egoerak eta
|
hizkuntza
politikak aztertzeko.
|
2013
|
|
Eraginkortasunerako mikro eta makro plangintzen arteko elkarreragina azpimarratzen du autore horrek. Soziolinguistika historikoaren testuinguruan kokatzen den artikulu batean, Liudmila Mikalayevak Frantziako eta Errusiako iraultzen
|
hizkuntza
politikak aztertzen ditu. Bere aburuz, bi iraultzen arteko hizkuntza plangintzen aldeek testuinguru historiko eta soziokulturalak dituzte iturburu.
|
2014
|
|
Arnasguneetan beste inon baino argiago irudikatzen eta ikusten da egungo hizkuntza politikaren ikuspegi kamutsa. Arnasguneen
|
hizkuntza
politikak aztertzerakoan emaitza onak eskuratu ohi dituzte. 2010eko udal hizkuntza politiken azterketan nabarmendu zen bezala, hizkuntzapolitikak batez ere ingurune soziolinguistikoaren arabera egokitzen ziren eta arnasguneetan egiten ziren politika aurrerakoienak:
|
2017
|
|
LINGXIA ZHOU ren hitzaldia izan zen hurrengoa eta berak Txinako Herri Errepublikaren
|
hizkuntza
politika aztertu zuen, non %95 mandarinaren aldaera bat hitz egiten duen eta %68 ez diren gai mandarinera ofizialaz egiteko ere. Hasteko, fang yan (eskualdeko edo bertako aldaera) eta putonghua (denon hizkuntza) kontzeptuen arteko ezberdintasuna aipatu zuen, esanez guri ezaguna zaigun" amankomuneko hizkuntza jasoaren" garrantzia handitzen ari dela, fang yan aldaeren aldean (aldaera batzuk debekatuta daude, esaterako).
|
|
Hurrengo hitzaldia Andrés Napuri perutarrarena izan zen, zeinek azken mende erdi honetan Peruk Amazoniako hizkuntzekin izan duen
|
hizkuntza
politika aztertu zuen. Horrela, aipatu zuen amazoniarrak oraindik ere mespretxatuak direla, esanez atzerakoiak direla, herrialdetik at bizi direla, moderniari bizkarra emanda, eta abar.
|
2019
|
|
Artikulu honen helburu nagusia da Euskal Autonomia Erkidegoko testuinguru erdaldun batekogurasoek hartzen dituzten erabakiak eta ideologiak aztertzea euskara, gaztelania eta ingelesarenikaskuntzari eta erabilerari dagokionez. Hau da, familien
|
hizkuntza
politikak aztertu nahi dira, arretajarrita horien atzean dauden elementu ideologikoetan eta estrategietan. Ikerketa honek ekarpena eginnahiko luke euskararen belaunaldiz belaunaldiko jarraipenaren eta eleaniztasunaren esparruan.
|
2022
|
|
Erakunde horrek gonbidaturik, Joshua Fishman, soziolinguistikaren sortzaileetako bat, 1969an Irlandara joan zen bisitan. Fishmanek ordura arte aurrera eraman zen
|
hizkuntza
politika aztertu, eta gomendio nagusi bat eman zuen: hizkuntza politika profesionalizatu egin behar zela.
|
2023
|
|
Alderaketa hori azaleratzera iristeko diseinatutako ibilbidea honakoa izan da: nazioarteak eta zehazki Europak hizkuntza eskubideen inguruan duten diskurtso eta markoa ezagutu da, hortik Espainiako Estatuak diseinatuta duen
|
hizkuntza
politika aztertu da eta azkenik Galiziako, Euskadiko, Nafarroako, Kataluniako, Balear Uharteetako, Valentziako eta Kataluniako Autonomia Estatutuek hizkuntza bakoitzaren ofizialtasuna nola aldarrikatzen duten alderatu da. Behin marko teorikoan lanketa hori eginda, lurralde bakoitzean hizkuntza normalizatzeko lege orokorren analisia burutu da eta horrekin batera hizkuntza bakoitzak hedabideen sektorean duen egoeren azterketa egin da, urteetako ibilbidea eta beraien arteko alderaketa ardatz hartuta.
|
|
Azkenik, 2015etik gaur egunera bitarteko epealdia xeheago aztertzeko, aurrez aurkeztutako
|
hizkuntza
politikak aztertzeko hiru zutabeak eta sektore edo arlo desberdinak gurutzatu ditugu, azken urteotan bakoitzean hartutako neurri zehatzak argiago ikusteko:
|