2001
|
|
Gaur egungo hizkuntza eskolen azken helburua xede
|
hizkuntzaz
komunikazio gaitasuna lortzea da. Horrela, bada, ez da arraroa azken hamarkadetan lan ugarikargia ikusi izana hizkuntzaren azterketa komunikatiboa egiteko asmoz.
|
2002
|
|
|
Hizkuntza
komunikaziorako gaitasunak
|
|
|
Hizkuntza
komunikaziorako gaitasunak
|
2008
|
|
Horrela, derrigorrezko hezkuntza etapetako arlo edo irakasgaien curriculuma diseinatzean, bakoitzak, neurri handiagoan edo txikiagoan, oinarrizko zortzi gaitasun garatzen eta eskuratzen lagundu du:
|
Hizkuntza
komunikaziorako gaitasuna. Matematikako gaitasuna.
|
2009
|
|
ISEI IVEI erakundeak 2005 urtean egin zuen ikerketa oinarritzat hartuta ondorioztatu berri duguna berretsi baino ez dute egiten lehen hezkuntzako laugarren ikasmailako eta derrigorrezko bigarren hezkuntzako bigarren ikasmailako ikasleen Diagnostiko Ebaluazioa egiteko 2009an ISEI IVEI erakundeak berak buruturiko proben emaitzek [66]. Ikerketa horretan, beste zenbait gaitasunen artean, Euskarazko
|
Hizkuntz
Komunikaziorako Gaitasuna neurtzen da, hiru mailotan: hasierako maila, erdiko maila eta maila aurreratua.
|
|
hasierako maila, erdiko maila eta maila aurreratua. Ikasketak ereduan egin dituztenen %38, 5ek euskarazko
|
hizkuntza
komunikaziorako gaitasun maila aurreratua erakusten du, %38, 6k erdi mailako gaitasuna, eta %22, 9 hasierako mailan geratzen da. Etxeko hizkuntza euskara dutenen kasuan, ordea, %55, 3 dira gaitasun maila aurreratua erakusten dutenak, eta etxeko hizkuntza gaztelania dutenen kasuan, berriz, %32, 4 besterik ez dira gaitasun maila hori bera erakusten dutenak, nahiz eta, ez dezagun ahantzi, guztiak ereduan jardun ikasketak egiten.
|
|
Beste hitz batzuetan esanda,
|
hizkuntzen
komunikazio gaitasunaren eta garapenaren neurria mugatzen duena ez da hizkuntza bera, baizik eta hiztunek hizkuntzari urteetan zehar eman dioten erabilera eta funtzionaltasunaren nolakoa. Lizardik euskararentzako aldarrikatu zuen hizkuntza noranahikoaren irudiaz baliatuz, zenbat eta noranahikoago izatea lortu, orduan eta era guztietako errekurtso gehiagoz eta aberatsagoz jabetzen da hizkuntza, edozein delarik ere.
|
2012
|
|
|
Hizkuntza
komunikazioko gaitasuna.
|
2014
|
|
2011/ 12%28, 3%62, 8%8, 9%23, 5%62, 9%13, 6Urtea: 2012/ 13%26, 9%60, 5%12, 6%27, 6%60, 4%127 taula: ikasleen ehunekoak mailaka
|
hizkuntza
komunikaziorako gaitasunean euskaran eta gaztelanian (urteak). Iturria:
|
|
Baldintza horietako bat zen irakaskuntza hiru hizkuntzaren bidez garatu beharra, hizkuntza bakoitzari gutienez eskola orduen %20 emanez. Ebaluazioan neurtu dira
|
hizkuntza
komunikaziorako gaitasunak hiru hizkuntzatan (euskara, gaztelania eta ingelesa), eta baita beste konpetentzia batzuetan ere (Matematikarako konpetentzian eta Zientzia kulturarako konpetentzian). Saio horren ebaluazioan honako ondorio hauek bildu dira:
|
2015
|
|
Marko nagusi horretan hezkuntza sistemari lehen mailako zeregina eta ardura egozten zaio hiztunen
|
hizkuntza
komunikaziorako gaitasuna garatzeko (Eusko Jaurlaritza Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila, 2010). Hizkuntzaren bidez komunikatzeko konpetentzia hori maila hoberenera eramateko, berriz, ingurune eleaniztunean, funtsezkoa da hizkuntza erabiltzaileek eskura edukitzea orientabideak eta baliabideak, idatzizko prosa arina eta efizientzia handikoa eraikitzeko euskaraz.
|
2016
|
|
3) Matematikarako gaitasuna. 4)
|
Hizkuntza
komunikaziorako gaitasuna. 5) Informazioa tratatzeko eta teknologia digitala erabiltzeko gaitasuna.
|
2023
|
|
Eta tradizio horri oratuta, eleaniztasuna jorratzeko ikuspegi berrietara jo behar du, curriculum hizkuntzak nahiz curriculumetik kanpokoak landuz eta beraien arteko transferentzia dinamikoari bide emanez,
|
hizkuntzen
komunikazio gaitasunak eskaintzen dituen abantailak aprobetxatuta. Horrela, gaur egungo gizartean sortutako erronkei erantzun ahal izango die, besteak beste, migrazio mugimenduek dakartzatenei, gizarte integratuagoa eta orekatuagoa gauzatze aldera.
|
|
Prestakuntza hau hizkuntzen tratamendu integraturako, haien koordinaziorako eta baita eleaniztasunaren eta hizkuntza aniztasunaren sustapenerako da,
|
hizkuntza
komunikaziorako gaitasuna garatzen eta hobetzen lagunduko duten jarduerak bultzatzeko. Honez gain, noski, ikastetxeetan antzemandako beharretatik sortzen diren beste eduki batzuk ere badute tokia lantaldeetan.
|