Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.050

2000
‎Enfasia egiteko moduko gertaera dela dirudi: Hego Nafarroako ingurumen sozialaren barnetik sekula emakume batek idatziriko kreaziozko lehen euskal liburua eman digu 2000 urteak.
‎Honela bada, eta 2000 urteari dagokiola, hauexek dira aipatu nahi nituzkeen gaiak: uholde berrien anonimotasuna, idazleen manifestuak, emakumeen opakotasuna, barietatea gaietan, kritikaren saio hutsa, eta, amaitzeko, euskal literatura kanporatzeko ahalegina, irakurzaletasunaren arazoa ahaztu gabe.
Emakumeen opakotasuna
‎Harrigarria bada ere, euskal literaturgintzan aurten gauza positibo gehiago ikusi dut aurreko urteetan baino. Orain arte esandakoari, emakumeen literatura gehitu behar diogu. Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere.
‎Orain arte esandakoari, emakumeen literatura gehitu behar diogu. Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere. Areago.
‎Orain arte esandakoari, emakumeen literatura gehitu behar diogu. Euskal literaturaren historian inoiz ez da hainbeste emakume izan, ezta emakumeek idatzitako hainbeste lan argitaratu ere. Areago.
‎Areago. Elkarren artean egindako liburua plazaratu dute urtearen hondarrean, Gutiziakizenekoa, non 29 emakumek hartu duten parte.
‎Orain ia 20 urte zebiltzan haiek, jardunean ari dira oraindik ere. Lehenengoz, belaunaldiez mintza daiteke idazle emakumeen artean . Garai bateko ale solteak, gaur egun, kolektibo izan daitezke.
‎SeN xua, beraz, sailkapenerako lotura bat gehiago izan daite<3 ke, adina, lurraldetasuna, euskalkia edo ideologia izan dais tekeen neurri berean, ez gehiago ez gutxiago. Okerra litzateke emakume guztiak saku berean sartzea, gizon guztiak saku berean sartzea bezain okerra alegia.
‎Edonola ere, garaia izan daiteke, azkenik, emakume uj idazle bat plazaratzen den bakoitzean normaltasunez hartzeko. Ez enoratu (emakumeak" gardenak" izan gara une batzuetan) eta ez nabarmendu, formolean gorde behar den ale bitxia bailitzan.
‎Edonola ere, garaia izan daiteke, azkenik, emakume uj idazle bat plazaratzen den bakoitzean normaltasunez hartzeko. Ez enoratu( emakumeak " gardenak" izan gara une batzuetan) eta ez nabarmendu, formolean gorde behar den ale bitxia bailitzan. Espero dezagun egun batean emakume idazleek erantzun behar ez izatea beren sexuari buruzko galderei, lan bat plazaratzen duten bakoitzean.
‎Ez enoratu (emakumeak" gardenak" izan gara une batzuetan) eta ez nabarmendu, formolean gorde behar den ale bitxia bailitzan. Espero dezagun egun batean emakume idazleek erantzun behar ez izatea beren sexuari buruzko galderei, lan bat plazaratzen duten bakoitzean.
‎Hiriak ere presentzia handiagoa du euskal literaturan. Idazleak kaletarrak dira, laikoak, gizon eta emakumeak , unibertsitarioak, eleanizdunak, eta munduan zehar askotxo ibilitakoak. Harrigarria litzateke ez nabarmentzea.
‎Ezagunak dira, halaber, zer nolako hondamen kalteak ekarri zizkioten SESBaren ekonomiari Trofim D. Lysenkok nekazaritzan eta abel hazkuntzan eskala handitan eginiko esperimentuek, mitxurinismoaren urratsei jarraikiz, marxismoaren postulatuak biologiari aplikatuz hobekuntza genetikoak erdietsi nahi izan zituenean. Eta ez dira ahanztekoak, halaber, gure egunotan emakumeek herri askotan fundamentalismo erlijiosoaren ideologiagatik oraindik pairatzen dituzten legezko bereizkeria lotsagarriak.
‎" harribitxiz beterik zaude, baina pinpirina zara eta ez dakizu horiek behar bezala eramaten: izan ere, dirua sobera daukazu baina kultura falta duzu", eta hori guztiori lege zaharreko gizarte probintzial hartan plazaratu zuen, emakumeari zor zitzaion errespetua ezin eztabaida zitekeen deduzko puntutzat zeukatenen artean. Jakina, espero izatekoa zenez, mintzaldi hark purga batek baino eragin lazgarriagoak ekarri zituen eta berehala askok bilbotar alditsu haren jarrera kritikatu zuten haserrez, horien artean, gorago aipatu dugun Sabino Aranak berak1.
‎Testigantza ez da ordea hotz hotzean egindako analisi edo elkarrizketa sail hutsa, berak han bizi izandakoez erabat baitago liburua bustia (nire aleari ere hogeigarren orrialdetik aurrera hasi nintzen ron usaina hartzen). Venezuelako gaztelera bereziaren ñabardurak azaltzen zaizkigu, idazleari gertatutako pasadizoak (gurasoak agurtu ondoren aita biblia irakurtzen geratzen deneko pasartetik hasi" Aitak hegazkina erori ez dadin egingo du erregu; amak, gainera, Venezuelatik emakume txarren bat ekar ez dezadan" eta Hugo Chavezekin topo egin asmotan Mr. Beanen larruan sentitzen den pasarteraino).
‎EGMren datuak bat datoz, gutxi gorabehera, Kaixo bilatzaileak eta Eustatek (Euskal Estatistika Institutua) 1998ko abenduan egindako azterketarekin. Euskal Herriko internauten artean% 75,17 gizonezkoak dira (Interneteko Publizitate eta Marketin enpresak dagoeneko hasi dira ikertzen zergatik sareak ez duen interesik pizten emakumeen artean ) eta ia erdiak(% 47,29) 31 urtetik behera du.
‎Arantxa Urretabizkaiak aitortua du langintza lotsagarri bat balitz moduan idatzi zituela bere lehen poemak, ezkutuan, inori deus esan edo erakutsi gabe," poesia egitea" emeei —edo ez aski arrei— dagokien ahultasuna balitz bezala. Baina, zorionez, gizonen artean gizonezkoago azaldu behar zuen emakume gazte hark oso bestelako jarreraz idazten zituen poemak, defentsa artifizialik gabe, bere sena libre eta laxo isuriz. Naturaltasun zail hori da Urretabizkaiaren poesiaren balore nagusienetako bat.
Emakumea Lizarran
‎Martxo apirilean, lizarrako gustavo de maeztu museoan emakumea omendu nahi izan dute. Ez da museo handi bat; ez dauka fondo handirik; ez du propaganda zabalik egiteko aukerarik izaten, baina bertan lanean dihardutenen ilusioak oztopo ugari gainditzen ditu, eta oraingo honetan bezala, beste museo haundiek eskaintzen dituzten erakusketen mailakoa prestatu dute Lizarran.
‎Ez da museo handi bat; ez dauka fondo handirik; ez du propaganda zabalik egiteko aukerarik izaten, baina bertan lanean dihardutenen ilusioak oztopo ugari gainditzen ditu, eta oraingo honetan bezala, beste museo haundiek eskaintzen dituzten erakusketen mailakoa prestatu dute Lizarran. Emakumea . Emakumeari buruzko ikuspegiak, kasu gehienetan gizonezkoek emanak.
‎Emakumea. Emakumeari buruzko ikuspegiak, kasu gehienetan gizonezkoek emanak. Gustavo de Maeztuk berak, bere lanean —bere bizitza sentimentalean sartzea ere, dudarik gabe, interesgarria gerta daiteke; baita bizi eta hiltzeko Lizarra zergatik aukeratu zuen jakitea ere— emakumeari emandako tratamendua berezia izan da.
‎Emakumeari buruzko ikuspegiak, kasu gehienetan gizonezkoek emanak. Gustavo de Maeztuk berak, bere lanean —bere bizitza sentimentalean sartzea ere, dudarik gabe, interesgarria gerta daiteke; baita bizi eta hiltzeko Lizarra zergatik aukeratu zuen jakitea ere— emakumeari emandako tratamendua berezia izan da. Ez bereziki maitagarria gertatu zaiolako emakumearen figura artistikoa; ez kontrakoarengatik ere.
‎Gustavo de Maeztuk berak, bere lanean —bere bizitza sentimentalean sartzea ere, dudarik gabe, interesgarria gerta daiteke; baita bizi eta hiltzeko Lizarra zergatik aukeratu zuen jakitea ere— emakumeari emandako tratamendua berezia izan da. Ez bereziki maitagarria gertatu zaiolako emakumearen figura artistikoa; ez kontrakoarengatik ere. Baina arrazoi bat edo besterengatik, ezin da ukatu Gustavo de Maezturi nolabaiteko zirrara sortzen ziola emakumearen gaiak, edo zirrara hori beste mundukoa izan gabe ere, emakumearen edertasuna behintzat barru barruraino iristen zitzaiola.
‎Ez bereziki maitagarria gertatu zaiolako emakumearen figura artistikoa; ez kontrakoarengatik ere. Baina arrazoi bat edo besterengatik, ezin da ukatu Gustavo de Maezturi nolabaiteko zirrara sortzen ziola emakumearen gaiak, edo zirrara hori beste mundukoa izan gabe ere, emakumearen edertasuna behintzat barru barruraino iristen zitzaiola. Auskalo arrazoia zein zen!
‎Ez bereziki maitagarria gertatu zaiolako emakumearen figura artistikoa; ez kontrakoarengatik ere. Baina arrazoi bat edo besterengatik, ezin da ukatu Gustavo de Maezturi nolabaiteko zirrara sortzen ziola emakumearen gaiak, edo zirrara hori beste mundukoa izan gabe ere, emakumearen edertasuna behintzat barru barruraino iristen zitzaiola. Auskalo arrazoia zein zen!
‎Oraingoan, ordea, Gustavo de Maeztu ez dago bakarrik. Lizarrako museoaren azken erakusketak, Maezturekin batera hemeretzi eta hogeigarren mendeetako pintore espainiar ugari bildu ditu, Gustavo de Maeztu bereziki kezkatzen zuen emakumearen gaia aztertzeko asmoz. Ramon Alsina, Julio Romero de Torres, Joaqum Sorolla, Ignacio Zuloaga, Francisco Iturrino eta beste hainbaten koadroak zintzilikatu dituzte garai batean Nafarroako erregeerreginen jauregia izandakoan.
‎Yoyes film intimo, barnerakoia da eta ez dut uste izan behar zuenik. Bere barrenetan Maria Dolores Gonzalez Katarain ez zen Ordiziako, Euskal Herriko, Europako, planeta honetako beste emakume mila baino estrainioagoa, ezberdinagoa, ausartagoa. Bere barruko istorioak ez du aldentzen Lur honetan bizi diren beste askorengandik.
‎Bere herioa bi aroren arteko muga odoltsua izan zen. Hitz batez, Yoyes ez zen ohiko, usadiozko, tradiziozko emakumea . Eta izan balitz, besteekin lotzen dituen ezaugarriak ez dira sekulan izango pelikula baterako lehengaia.
‎Bada hor nonbait joera feminista arraro bat. Haren aburuz, emakumeok gizonezkoen parekoak izan behar dugu... segun eta zein arlotan.
‎Baina Yoyes gabe ez dago Maria Dolores. Soldadu barik ez da emakumea . Ez bederen pelikula baterako lehengai bikain eta mingarria izan daitekeen emakumea.
‎Soldadu barik ez da emakumea. Ez bederen pelikula baterako lehengai bikain eta mingarria izan daitekeen emakumea .
‎Hil zutenean hain handia izan zen gure mina ezen emakumea salbatu nahi genuen gure barne muinetan. Momentu hartan, Iñaki Esnaolak oihu egin zuen" Ez zen prexixo Santa Teresa de Jesus".
‎zergatik ez dute militantzia hori serio islatzen? Inor ez da gauza izan mundu txiki gure honetan pistola hartu duten emakumeak leial eta fier azaltzen. Herri honek ez du bere kontalaria aurkitu.
‎AZURMENDI, Nerea Emakume idazleak euskal literaturan. 45 zk. (1987), 25
‎EGIA, Maria Luisa Emakumearen aldaketa psikosozialaren eta euskararen galeraren arteko interferentziak. 60 zk. (1990), 115
‎FERNANDEZ, Idoia Emakumea , hezkuntza eta nazioa Euskal Herrian. 83 zk. (1994), 29 Euskal kazetariaren profila. 96 zk. (1996), 51 Euskal kultura 1996. 97 zk. (1996), 23 Euskararen espazioa informazioaren autobidean. 102 zk. (1997), 2946 Telepolis (Egunen gurpilean). 104 zk. (1998), 113 Telepolis (Egunen gurpilean).
‎45 zk. (1987), 37 Emakumearen deskribapena XV. mendeko gaztelaniazko zenbait kantutegitan. 48 zk. (1988), 81
‎MINTEGI, Laura Emakume literatura: zer da eta zertan da. 45 zk. (1987), 7 Euskal kultura 1994. 85 zk. (1994), 46 Euskal kultura 1995. 91 zk. (1995), 45 Euskal kultura 1996. 97 zk. (1996), 46 Euskal kultura 1997. 103 zk. (1997), 68 Euskal kultura 1998. 109 zk. (1998), 47 Euskal kultura 1999. 115 zk. (1999), 43
‎EGIA, Maria Luisa Emakumearen aldaketa psikosozialaren eta euskararen galeraren arteko interferentziak. 60 zk. (1990), 115
‎MINTEGI, Laura Emakume literatura: zer da eta zertan da. 45 zk. (1987), 7
‎FERNANDEZ, Idoia Emakumea , hezkuntza eta nazioa Euskal Herrian. 83 zk. (1994), 29
‎IRASTORTZA, Tere Emakumearen deskribapena XV. mendeko gaztelaniazko zenbait kantutegitan. 48 zk. (1988), 81
‎AZURMENDI, Nerea Emakume idazleak euskal literaturan. 45 zk. (1987), 25
2001
‎Kultura sailburu berria dugu: euskaltzale ospetsua eta kudeaketan zaildutako emakumea , EHUko Irakasleriarako errektoreordetza ez baita nolanahiko zezena. Kirol zuzendaria ren salbuespenaz landa, sailean Mari Karmen Garmendiaren ekipoak jarraitzen du oraindik, nahiz eta horietako batzuk Gabonetako oporretatik bueltan ez direla itzuliko dabilen().
‎Kalteak burmuinean, giltzurdinetan eta transmisio genetikoan agertzen ziren gehienbat. Bereziki kaltetuak ziren haurdun zeuden emakumeak , fetuak berak eta haurrak. Be rehala ikusi zen arazoa merkurio metilikoz kutsatutakoarraina jatean zegoela. La Grande urtegien inguruko biztanleen %64k Osasunaren Mundu Erakundeak arriskutsutzat jotzen zituen merkurio tasak zituzten gorputzean.
‎Harri haren gainetik igo omen zuen zerura Mahoma profeta San Gabrielek berak, tradizio islamiarrak dioenez. Eta tradizioari begiratzea baino hobea testu eta dokumentuak kontsultatzea dela usteduenarentzat, ondo etorriko da Koranak emakume izen bakarra aipatzen duela gogoratzea, Mariarena alegia, Jesusen amarena. Eta bitxikeria gehiago nahi dituenarentzat, Mahoma zerura igotzeko balio izan zuen harri hartan bertan hil zuen, ia ia, Abrahamek bere semea, Jainkoarenganako erabateko zintzotasunaren froga gisa.
‎Baina, hori bai, han egindako inaugurazio ekitaldira Sofia Loren eta maila horretako zeluloidearen artistak bildu ziren. Gurean, ordea, museoaren arduradunek Francoren biloba ekartzea lortu zuten, eta, itxuraz, Armanik berak gonbidatuta, Antonia dell’Atte, garai batean jostunaren inspirazio iturri, edo maniki, edo gauza biak batera izandako emakume italiarra. Ezberdintasunak ez dira horretan gelditzen, Bilboko ahots maltzurrenek diotenez; izan ere, New Yorkeko arrakasta Bilbon askoz ere apalagoa izan omen baita, baina museoaren zuzendaritzak badu hori arrazoitzeko pisu gehiagoko arrazoirik:
‎Beraz, Eusko Jaurlaritzaren Kultura sailburu berriari buruz ezer gutxi esan daiteke momentuz, nahiz eta iragan zapal eta oparoko emakumea izan. Eta kulturarekin batera, berea duen bigarren betebeharrean ere, hizkuntz politikari dagokionean ere, zer egingo ote duen jakitea ez da erraza, baina niri behintzat, nondik datorren ikusita, itxaropen apur bat piztu zait.
‎Gizarteko maila ezberdin etan (norbere lanbide, denda edo zerbitzuan, enpresa, fabrika eta bulegoetan, administrazio irakaskuntzan, politika munduan...) ideologiaren arabera aitortzen dugunarekinkontsekuente izateko konpromisoa lortu behar dugu, hizkuntz politika aktiboagoa bultzatuz (aski inkesta egin dira orain arte ere; garaia dugu kanpaina eraginkor eta zabala antolatzen hasteko, behingoz!). Ene ustez, emakumeen eskubide eta berdintasunaren alde Emakundek hartu duen bidea egiaz imitagarria dukegu euskarari dagokionez.
‎Euskara euskal identitatearen muina bihurtu nahi izateak eta, ondorioz, haren berreskuratzea eta komunikabide bizia hainbat estrategia erabiliz (ikastolak, gau eskolak, kantagintza, literaturgintza, ikerkuntza...) lortzeko gurariak garaian garaiko eta tokian tokiko egoerak iraultzea eragin dute bai euskal gizartea osatzen duten gizon eta emakumeen senean, bai gizartea ren barruko harremanetan ere.
‎Euskalgintzak duen ondare historikorik handiena bere baitan jardun duten gizon eta emakumeen lanerako gaitasun frogatua da. Eragile hori kontuan hartu gabe, euskalgintzaren azken berrogei urteotako ibilbidea nekez uler eta esplika daiteke.
‎Bi eragile horiek, hots, euskararen gizarte erakundeetan diharduten gizon emakumeen lanak eta maila orotako administrazio publikoetako arduradunen jarduerak, bat egin behar dute, tokian tokiko sare soziala eta lankidetza indartuz. Hirurogeiko hamarkadako euskaltzale haiek urratu zuten bidea, norbanakoena baino indartsuagoa zen komunitarioa, administrazio publikoak oztopatua, gaur egungo errealitatera ekarri beharrean gaude, euskararengizarte kontseilua bezalako erakundeetan eta hemendik sortzen diren proiektuetan indarrak bilduz, baina gizarte erakunde bakoitzak bere herriko edo lurraldeko eremuan lana gero eta kalitate handiagoz eginez ere, eta hautetsi edota agintari politikoek euskalgintzan urratu behar dituzten politika orokor zein sektorialetan eraginez eta, aukera dagoen heinean, elkarrekin jardunez.
‎Gaurkoapartheidak atzoko eta gaurko amildegi sozialak ireki ditu: eskolatuak eta analfabetoak, gizonak eta emakumeak , aberatsak eta pobreak, patroiak eta langileak, gazteak eta zaharrak, zuriak eta gainerako koloreetakoak, hiritarrak etabase rritarrak, anglosaxoniarrak eta gainerako hiztunak. Baina amaieran emaitza bera da:
‎paradigma bioinformati koan jabea gizon eskolatu, nagusi, aberats, english speaking, gazte, hi rita rra da. Teknoapa rtheid honetan ez da gomendiozko gutun oso ona emakume analfabeto, pobre, ez zuri, langile, zaha r, not english speaking, base rritarra izatea.
2002
‎Rembrandtena ikustean erroma bera ere milaka euskal herritarrez josita baldin bazegoen ere (Aragoiko apaiz baten santifikazio zeremoniara bildutakoak), itzul gaitezen Euskal Herrira, ez nuke galdu nahi eta Ibarretxeren diskurtsoaren haria, eta kultura munduaren inguruan egin zituen aipamen eskasak alde batera utziz (zinematografiari behar zaion errespetu osoz), beste proposamen bat ere egin nahi baitiot Ibarretxeri aldizkari honen bidez: oso serio hartu luke Ibarretxek kulturaren mundua, eta kulturaren munduan ari diren gizon emakumeak bereziki, hausnarketarako zabaldu duen prozesu honetan. Egun gutxi batzuk baizik ez daramatza bere proposamena batzuei eta besteei aurkezten, baina orain artean, komunikabideetan ia egunero agertzen diren aurpegiak besterik ez ditugu ikusi Ajuria Enean.
‎Zorionez, egoera normalduz doa eta gero eta ugariagoak dira sexualitatea (sexualitate mota ugariak bestalde) agerian jartzen duten idazleak, gizon zein emakume , euskal letrak aberastuz eta garai bateko monokromia —sotanen eraginez, beltz kolorekoa— ostadar bihurtuz.
‎Zientziak eta erlijioak berriro ere elkar adiskidetu behar dute, zibilizazio musulmanaren urrezko aroan bezala. Esparru askotan emakumearen berdintasuna defendatzera ere iritsi zen Abduh.
Emakumea gizarte islamikoan
Emakume musulmanaren sustapenerako prozesu sakon, zabal eta isil baten ondoan, hamarkadetan zehar aurreratutakoa denbora gutxian itxuraz geldiarazten duten erreakzio gogorrak sumatzen dira. Emakumeak herrialde islamikoetan —bereziki Ekialde Hurbileko eta Afrika Iparraldeko herrialdeetan— bizi duen egoera da, beharbada, zibilizazio musulmanaren alderdirik eztabaidatuena.
‎Emakume musulmanaren sustapenerako prozesu sakon, zabal eta isil baten ondoan, hamarkadetan zehar aurreratutakoa denbora gutxian itxuraz geldiarazten duten erreakzio gogorrak sumatzen dira. Emakumeak herrialde islamikoetan —bereziki Ekialde Hurbileko eta Afrika Iparraldeko herrialdeetan— bizi duen egoera da, beharbada, zibilizazio musulmanaren alderdirik eztabaidatuena.
Emakumeari buruzko ohitura islamikoak Koranean, Sunnan eta tradizioetan ere oinarritzen dira. Tradizio horietako batzuk garai aurreislamikotik datoz.
‎Mahomak bere predikua zuzendu zion arabiar gizartea patriarkala zen, tradizioz herri artzainei zegokien gizartea hain zuzen ere. Emakumeak familiaren ondaretzat jotzen ziren eta gizonaren zaintzapean zeuden; haien zeregina, familia patriarkalaren jarraitasuna bermatzeko xedearekin, gizonezkoak, semeak, ugaltzea zen.
‎Koranak, eredu horren gehiegikeriei aurre egitearren, emakumea babesten du, alabak jaiotzerakoan hiltzea debekatuz, poligamia eta emaztearen zapuztea mugatuz, emakumeak jabetzarako eta hezkuntzarako duen eskubidea aintzatetsiz, eta ezkontzatan emakumearen onespena eskatuz. Erabaki horiek sura batzuetan —Jainkoak Mahomari egindako eta Koranean jasotako errebelazioak— datoz, eta zehazki lehenengo garaiari dagozkion surak dira, hau da, Mahoma Mekan bere emazte Khadijarekin bizi zen garaikoak eta jarraitzaile urriak zituenekoak.
‎Koranak, eredu horren gehiegikeriei aurre egitearren, emakumea babesten du, alabak jaiotzerakoan hiltzea debekatuz, poligamia eta emaztearen zapuztea mugatuz, emakumeak jabetzarako eta hezkuntzarako duen eskubidea aintzatetsiz, eta ezkontzatan emakumearen onespena eskatuz. Erabaki horiek sura batzuetan —Jainkoak Mahomari egindako eta Koranean jasotako errebelazioak— datoz, eta zehazki lehenengo garaiari dagozkion surak dira, hau da, Mahoma Mekan bere emazte Khadijarekin bizi zen garaikoak eta jarraitzaile urriak zituenekoak.
‎Koranak, eredu horren gehiegikeriei aurre egitearren, emakumea babesten du, alabak jaiotzerakoan hiltzea debekatuz, poligamia eta emaztearen zapuztea mugatuz, emakumeak jabetzarako eta hezkuntzarako duen eskubidea aintzatetsiz, eta ezkontzatan emakumearen onespena eskatuz. Erabaki horiek sura batzuetan —Jainkoak Mahomari egindako eta Koranean jasotako errebelazioak— datoz, eta zehazki lehenengo garaiari dagozkion surak dira, hau da, Mahoma Mekan bere emazte Khadijarekin bizi zen garaikoak eta jarraitzaile urriak zituenekoak.
‎Khadija ren heriotzaren eta Medinaranzko ihesaldiaren ondoren, sura berriak gehienbat ideia patriarkalak jasotzen hasten dira, gizonezkoak emakumearen gain duen gailentasuna aldarrikatuz. Ezarritako gizarte egitura ez zauritzeko interesari esker, eta ageriko kontraesan hori konpontzearren, ondorengo surak lehenengoak baino garrantzitsuagoak zirela erabaki zen.
‎Ezarritako gizarte egitura ez zauritzeko interesari esker, eta ageriko kontraesan hori konpontzearren, ondorengo surak lehenengoak baino garrantzitsuagoak zirela erabaki zen. Sektore musulman tradizionalistek interpretazio hori defendatzen jarraitzen dute, baina errefo rmistek emakumearen aldekoagoak direnlehenengo suren gailentasuna aldarrikatzen dute11.
‎Deskolonizazioaren ondoren eratutako erregimen laikoak izaera kulturalari eusteagatik arduratuta agertu ziren. Emakumearen legezko egoeraren baitako edozein eboluzio identitate galera gisa interpreta zitekeela pentsatuz, gizonak emakumearen gain zuen autoritate tradizionala zilegitu zen.
‎Deskolonizazioaren ondoren eratutako erregimen laikoak izaera kulturalari eusteagatik arduratuta agertu ziren. Emakumearen legezko egoeraren baitako edozein eboluzio identitate galera gisa interpreta zitekeela pentsatuz, gizonak emakumearen gain zuen autoritate tradizionala zilegitu zen.
‎Mugimendu islamisten azken orduko garapenak gizarte mailako eztabaidaren erdigunean kokatu du emakumearen egoeraren auzia. Emakumea lan esparrutik banatzea eta lanpostu horiek gizonezko langabetuen esku uzteaere defendatzen du zenbaitek.
‎Mugimendu islamisten azken orduko garapenak gizarte mailako eztabaidaren erdigunean kokatu du emakumearen egoeraren auzia. Emakumea lan esparrutik banatzea eta lanpostu horiek gizonezko langabetuen esku uzteaere defendatzen du zenbaitek. Hedapen islamistari aurre egitearren, Estatutik bertatik bultzatutako birtradizionalizazio batez hitz egin daitekeelakoan gaude.
‎Beloaren edo hidjab aren erabilerak, batzuetan, mendebaldarrok ematen diogun interpretazioaren aurkako zentzua dauka. Jantzi tradizional eroso eta merkea izateaz gain, hura daraman emakumeari libreki mugitzea eta unibertsitatera eta lan esparrura iristea ahalbidetzen dio.
‎Ezkontza bi familiren arteko hitzarmen gisa ulertzen da, nahiz eta hiri handietan gazteek aukeratzeko askatasun handiagoa eduki. Behin emakumea ezkonduz gero, senarrari obeditu behar dio. Era berean, emakumearen herentzia bere anaiena baino txikiagoa da beti.
‎Behin emakumea ezkonduz gero, senarrari obeditu behar dio. Era berean, emakumearen herentzia bere anaiena baino txikiagoa da beti. Gainera, tradizio koranikoak gizonari emaztea zapuztea ahalbidetzen dio, baina emazteak, dibortziatzeko, epaile islamiko baten baimena behar du.
Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala du bigarren hezkuntzan.
‎Emakumea oso barneratuta dago hezkuntza sisteman, oro har izaera mistokoa. Lehen hezkuntza emakumearentzat oroko rtuta dago, eta partehartze nahikoa zabala du bigarren hezkuntzan. Haatik, herrialdeen arteko desberdintasunak handiak dira, eta, zenbait eskualdetan, neskak bigarren hezkuntzako ikastegietara bidaltzearen aurka agertzen dira.
‎Haatik, herrialdeen arteko desberdintasunak handiak dira, eta, zenbait eskualdetan, neskak bigarren hezkuntzako ikastegietara bidaltzearen aurka agertzen dira. Unibertsitatean gizonezko baino emakume gutxiago dago, baina aldea murriztuz doa. Giro intelektual batzuetan, soilik emakumezkoentzako unibertsitateakeraikitzea defendatzen da, goi mailako hezkuntzan emakumearen presentzia zabala bermatzeko bide bakarra izan daitekeelakoan.
‎Unibertsitatean gizonezko baino emakume gutxiago dago, baina aldea murriztuz doa. Giro intelektual batzuetan, soilik emakumezkoentzako unibertsitateakeraikitzea defendatzen da, goi mailako hezkuntzan emakumearen presentzia zabala bermatzeko bide bakarra izan daitekeelakoan.
Emakumeak lan esparruan normaltasun osoz du nekazaritzan, baina zailtasun handiak topatzen ditu lanbide modernoetan. Gizonezko askoren aburuz, emakumeek legitimitaterik gabe kentzen dizkiete lanpostu urriak.
‎Emakumeak lan esparruan normaltasun osoz du nekazaritzan, baina zailtasun handiak topatzen ditu lanbide modernoetan. Gizonezko askoren aburuz, emakumeek legitimitaterik gabe kentzen dizkiete lanpostu urriak.
‎Herrialde batzuek espazio banatuak ezarri dituzte lokal eta garraio publikoetan. Lanbide batzuetan bakarrik —irakasle edo erizain gisa, emakume ugari hartzen dituzten lanbideak baitira— desegiten dira mesfidantza horiek. Haatik, kontsumo ohiturabe rriek bigarren soldata bat lortzera derrigortzen dituzte familiak, eta ondorioz, mesfidantzak mesfidantza, emakumea lan esparrura sartzera12.
‎Lanbide batzuetan bakarrik —irakasle edo erizain gisa, emakume ugari hartzen dituzten lanbideak baitira— desegiten dira mesfidantza horiek. Haatik, kontsumo ohiturabe rriek bigarren soldata bat lortzera derrigortzen dituzte familiak, eta ondorioz, mesfidantzak mesfidantza, emakumea lan esparrura sartzera12.
‎Islamistek boterea lortzen dutenean, Xariaren ezarpenak emakumearen egoera jasangaitza bihurtzen du. Afganistanen talibanek gizonen eta emakumeen arteko erabateko bereizketa inposatu zuten, gaiso zeuden emakumeak ospitaletatik bidaltzeraino iritsiz.
‎Islamistek boterea lortzen dutenean, Xariaren ezarpenak emakumearen egoera jasangaitza bihurtzen du. Afganistanen talibanek gizonen eta emakumeen arteko erabateko bereizketa inposatu zuten, gaiso zeuden emakumeak ospitaletatik bidaltzeraino iritsiz. Emakumeak guztiz estaltzen dituen burka beti janztera derrigortu zituzten.
‎Islamistek boterea lortzen dutenean, Xariaren ezarpenak emakumearen egoera jasangaitza bihurtzen du. Afganistanen talibanek gizonen eta emakumeen arteko erabateko bereizketa inposatu zuten, gaiso zeuden emakumeak ospitaletatik bidaltzeraino iritsiz. Emakumeak guztiz estaltzen dituen burka beti janztera derrigortu zituzten.
‎Afganistanen talibanek gizonen eta emakumeen arteko erabateko bereizketa inposatu zuten, gaiso zeuden emakumeak ospitaletatik bidaltzeraino iritsiz. Emakumeak guztiz estaltzen dituen burka beti janztera derrigortu zituzten. Gainera, kaletik bakarrik joatea debekatu zitzaien; era horretan, ezkonduta ez zeuden emakumeentzat ia ezinezkoa zen bizitzeko lain irabaztea.
‎Emakumeak guztiz estaltzen dituen burka beti janztera derrigortu zituzten. Gainera, kaletik bakarrik joatea debekatu zitzaien; era horretan, ezkonduta ez zeuden emakumeentzat ia ezinezkoa zen bizitzeko lain irabaztea. Izan ere, arauren bat hautsi zutela pentsa zezakeen taliban talderen baten jipoia jasotzeko arrisku bizian zeuden beti.
‎Hala ere, Islamak ez du berdin jokatzen leku guztietan: Europan eta Asiako erdialde, hegoalde eta hego ekialdean, beste osagai kultural batzuk daudenez, emakume musulmanari baldintza hobeak eskaintzen zaizkie, eskualde horietako beste emakumeei ematen zaizkienaren antzekoak.
‎Hala ere, Islamak ez du berdin jokatzen leku guztietan: Europan eta Asiako erdialde, hegoalde eta hego ekialdean, beste osagai kultural batzuk daudenez, emakume musulmanari baldintza hobeak eskaintzen zaizkie, eskualde horietako beste emakumeei ematen zaizkienaren antzekoak.
‎Paradoxalki, Islamaren historian emakumeak inoiz ez du izan hain eginkizun esanguratsua. 1995ean emakumezko hiru lehen ministro zeuden herrialde musulmanetan:
‎Tansu Ciller Turkian, Benazir Bhutto Pakistanen eta Khaleda Zia Bangladeshen. Inoiz baino emakume poeta eta nobelagile gehiago dago, eta harrigarria da emakume askokbe ren egoerak gizarte islamikoan dituen arazoak salatzeko erakusten duten kemena eta ausardia1 3.
‎Tansu Ciller Turkian, Benazir Bhutto Pakistanen eta Khaleda Zia Bangladeshen. Inoiz baino emakume poeta eta nobelagile gehiago dago, eta harrigarria da emakume askokbe ren egoerak gizarte islamikoan dituen arazoak salatzeko erakusten duten kemena eta ausardia1 3.
‎Kolonizazioak gizarte zatitu bat utzi zuen: gutxiengo oso mendebaldetu batek armada eta politika kontrolatzen zuen; eta biztanleriaren gehiengoa oso tradizionala zen, emakumeari lan esparruan ia lekurik utzi gabe.
‎Lehenengo hauteskunde demokratikoak SalbaziorakoFronte Islamikoko islamista moderatuek irabazi zituzten, bai 1990eko udal hauteskundeak bai 1992ko hauteskundeoroko rrak. Xariaberehala ezartzeko beren asmoak izua eragin zuen hiritar sektore mendebaldetuengan, batez ere lan egiten zuten emakumeengan . Salbaziorako Fronte Islamikoak hauteskunde oroko rretan izandako garaipena baliogabetu zen —europar herrialdeen laguntza ez oso demokratikoarekin—, buruzagiak atxilotu zituzten eta bere meskitetako jarduera gogor murriztu zen.
‎Horri guztiari erantzuteko, terrorismo islamikoa agertu zen. Indarkeria selektibo batetik —hasiera batean atzerritarren aurka etaondo ren emakume langileen aurka— indarkeria masiboraigaro da, auzo eta herrietan sarraski ikaragarriak buru tuz.
‎Dier Jassin ere eraso zuten, buruzagi sionistekin harreman onak ezartzeagatik adiskidetasunaren sinbolo bilakatutako arabiar herrixka: biztanle guztiak hil zituzten, berrehun eta berrogeita hamar gizon, emakume eta haurretik gora. Era horretan lortu zuten hainbat eta hainbat arabiar izutuk estatu juduari egokitutako eskualdetik alde egitea.
‎Harrigarria da hainbat emakumek islamismo hau gogo biziz onartzen dutela ikustea. Izan ere, emakume askok beren aurkako tradizio diskriminatzaileak babesten dituzte.
‎Harrigarria da hainbat emakumek islamismo hau gogo biziz onartzen dutela ikustea. Izan ere, emakume askok beren aurkako tradizio diskriminatzaileak babesten dituzte. Batzuetan inolako oinarri erlijiosorik ez duten tradizioau rreislamikoak dira.
‎Batzuetan inolako oinarri erlijiosorik ez duten tradizioau rreislamikoak dira. Adibide ikaragarri bat klitoriarenerauzketarena da, Afrikako eskualde musulman eta ez musulman batzuetan guztiz indarrean baitago eta milioika emakumeei eragiten baitie.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
emakume 636 (4,19)
emakumeen 241 (1,59)
emakumeak 221 (1,45)
emakumeek 134 (0,88)
emakumea 118 (0,78)
Emakume 111 (0,73)
Emakumeen 93 (0,61)
emakumearen 78 (0,51)
Emakumeak 55 (0,36)
Emakumea 50 (0,33)
emakumeei 30 (0,20)
Emakumeek 24 (0,16)
emakumeok 22 (0,14)
Emakumearen 17 (0,11)
emakumeekin 14 (0,09)
emakumek 12 (0,08)
emakumeren 12 (0,08)
emakumeari 11 (0,07)
emakumeentzako 11 (0,07)
emakumeentzat 11 (0,07)
emakumeen artean 9 (0,06)
emakumeena 9 (0,06)
emakumeen arteko 8 (0,05)
emakumeon 8 (0,05)
emakumeei buruz 7 (0,05)
emakumeenak 7 (0,05)
emakumeengan 6 (0,04)
Emakumeei 5 (0,03)
emakumearentzat 5 (0,03)
emakumeekiko 5 (0,03)
emakumeoi 5 (0,03)
emakumerik 5 (0,03)
emakumeen kontrako 3 (0,02)
emakumeenganako 3 (0,02)
emakumez 3 (0,02)
EMAKUMEEN 2 (0,01)
Emakumeari buruzko 2 (0,01)
Emakumeekin 2 (0,01)
Emakumeentzako 2 (0,01)
Emakumeok 2 (0,01)
emakumearen gain 2 (0,01)
emakumearena 2 (0,01)
emakumearentzako 2 (0,01)
emakumeen aurkako 2 (0,01)
emakumeen esku 2 (0,01)
emakumeetan 2 (0,01)
emakumeetara 2 (0,01)
EMAKUME 1 (0,01)
Emakumeari 1 (0,01)
Emakumeen aldeko 1 (0,01)
Emakumeen artean 1 (0,01)
Emakumeen aurka 1 (0,01)
Emakumeena 1 (0,01)
Emakumeenetara 1 (0,01)
Emakumeoi 1 (0,01)
Emakumeon 1 (0,01)
Emakumerik 1 (0,01)
Emakumez 1 (0,01)
emakumearekiko 1 (0,01)
emakumearekin 1 (0,01)
emakumearen alde 1 (0,01)
emakumearen aurkako 1 (0,01)
emakumearen gaineko 1 (0,01)
emakumeei buruzko 1 (0,01)
emakumeei buruzkoa 1 (0,01)
emakumeen aldeko 1 (0,01)
emakumeen artekoa 1 (0,01)
emakumeen aurka 1 (0,01)
emakumeen bitartez 1 (0,01)
emakumeen gainean 1 (0,01)
emakumeen kontrakoa 1 (0,01)
emakumeenean 1 (0,01)
emakumeengana 1 (0,01)
emakumeentzakoak 1 (0,01)
emakumeetatik 1 (0,01)
emakumeokin 1 (0,01)
emakumeona 1 (0,01)
emakumeonak 1 (0,01)
emakumeontzat 1 (0,01)
emakumeren arteko 1 (0,01)
emakumetik 1 (0,01)
emakumetzat 1 (0,01)
emakumiak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
emakume idazle 71 (0,47)
emakume bat 66 (0,43)
emakume etxe 34 (0,22)
emakume izen 31 (0,20)
emakume asko 30 (0,20)
emakume lan 29 (0,19)
emakume ez 25 (0,16)
emakume artista 24 (0,16)
emakume horiek 23 (0,15)
emakume bertsolari 20 (0,13)
emakume langile 19 (0,13)
emakume parte 18 (0,12)
emakume presentzia 18 (0,12)
emakume egin 17 (0,11)
emakume guzti 16 (0,11)
emakume abertzale 15 (0,10)
emakume gorputz 15 (0,10)
emakume egon 13 (0,09)
emakume elkarte 13 (0,09)
emakume filosofo 12 (0,08)
emakume idatzi 11 (0,07)
emakume talde 11 (0,07)
emakume ukan 11 (0,07)
emakume gazte 10 (0,07)
emakume batzuk 9 (0,06)
emakume ezkongabe 9 (0,06)
emakume kasu 9 (0,06)
emakume literatura 9 (0,06)
emakume oso 9 (0,06)
emakume protagonista 9 (0,06)
emakume bizitza 8 (0,05)
emakume ere 8 (0,05)
emakume gizon 8 (0,05)
emakume irudi 8 (0,05)
emakume beltz 7 (0,05)
emakume eskubide 7 (0,05)
emakume zuri 7 (0,05)
emakume ahots 6 (0,04)
emakume baino 6 (0,04)
emakume bakar 6 (0,04)
emakume berdintasun 6 (0,04)
emakume egoera 6 (0,04)
emakume eman 6 (0,04)
emakume euskal 6 (0,04)
emakume euskaldun 6 (0,04)
emakume hau 6 (0,04)
emakume mundu 6 (0,04)
emakume zein 6 (0,04)
emakume ahaldundu 5 (0,03)
emakume arte 5 (0,03)
emakume askapen 5 (0,03)
emakume askatasun 5 (0,03)
emakume azken 5 (0,03)
emakume bera 5 (0,03)
emakume bi 5 (0,03)
emakume hauek 5 (0,03)
emakume hori 5 (0,03)
emakume ikastaro 5 (0,03)
emakume zinemagile 5 (0,03)
emakume aktore 4 (0,03)
emakume baketsu 4 (0,03)
emakume berak 4 (0,03)
emakume berdin 4 (0,03)
emakume bezala 4 (0,03)
emakume bortizkeria 4 (0,03)
emakume boto 4 (0,03)
emakume ekarpen 4 (0,03)
emakume emakume 4 (0,03)
emakume esan 4 (0,03)
emakume eurak 4 (0,03)
emakume feminista 4 (0,03)
emakume garai 4 (0,03)
emakume gehien 4 (0,03)
emakume gisa 4 (0,03)
emakume gizarte 4 (0,03)
emakume gutxi 4 (0,03)
emakume heldu 4 (0,03)
emakume historia 4 (0,03)
emakume hura 4 (0,03)
emakume identitate 4 (0,03)
emakume indartsu 4 (0,03)
emakume izendatu 4 (0,03)
emakume kopuru 4 (0,03)
emakume musulman 4 (0,03)
emakume on 4 (0,03)
emakume pairatu 4 (0,03)
emakume sortzaile 4 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
emakume parte hartu 18 (0,12)
emakume abertzale batza 9 (0,06)
emakume ez ukan 7 (0,05)
emakume idazle lan 6 (0,04)
emakume idatzi literatura 4 (0,03)
emakume idazle euskal 4 (0,03)
emakume izen sortu 4 (0,03)
emakume lan esparru 4 (0,03)
emakume mundu martxa 4 (0,03)
emakume zein gizon 4 (0,03)
emakume artista bat 3 (0,02)
emakume artista ezagutza 3 (0,02)
emakume baino gehiago 3 (0,02)
emakume bat idatzi 3 (0,02)
emakume beltz bat 3 (0,02)
emakume boto eskubide 3 (0,02)
emakume etxe fenomeno 3 (0,02)
emakume garai gizarte 3 (0,02)
emakume gizon baino 3 (0,02)
emakume guzti ez 3 (0,02)
emakume idazle ez 3 (0,02)
emakume idazle lantalde 3 (0,02)
emakume izen a 3 (0,02)
emakume talde bat 3 (0,02)
emakume artista ikusgarritasun 2 (0,01)
emakume artista lan 2 (0,01)
emakume askatasun zilegitasun 2 (0,01)
emakume asko sufrimendu 2 (0,01)
emakume bat egon 2 (0,01)
emakume bat ere 2 (0,01)
emakume bat etorri 2 (0,01)
emakume bat ile 2 (0,01)
emakume bat irudi 2 (0,01)
emakume bat lan 2 (0,01)
emakume batzuk erakutsi 2 (0,01)
emakume berak eskubide 2 (0,01)
emakume berdin egin 2 (0,01)
emakume bertsolari agertu 2 (0,01)
emakume bizitza proiektu 2 (0,01)
emakume egin lan 2 (0,01)
emakume egon beste 2 (0,01)
emakume etxe egitasmo 2 (0,01)
emakume etxe ekipamendu 2 (0,01)
emakume etxe funtsezko 2 (0,01)
emakume euskal literatura 2 (0,01)
emakume euskaldun hau 2 (0,01)
emakume ezkongabe bat 2 (0,01)
emakume ezkongabe historia 2 (0,01)
emakume filosofo egon 2 (0,01)
emakume horiek aniztasun 2 (0,01)
emakume horiek den 2 (0,01)
emakume idatzi testu 2 (0,01)
emakume idazle asko 2 (0,01)
emakume idazle batzuk 2 (0,01)
emakume idazle euskaldun 2 (0,01)
emakume idazle gazte 2 (0,01)
emakume idazle pozik 2 (0,01)
emakume idazle profil 2 (0,01)
emakume idazle talde 2 (0,01)
emakume idazle tradizio 2 (0,01)
emakume identitate propio 2 (0,01)
emakume irudi berri 2 (0,01)
emakume izen abiatu 2 (0,01)
emakume izen hartu 2 (0,01)
emakume izendatu beste 2 (0,01)
emakume lan behar 2 (0,01)
emakume lan ez 2 (0,01)
emakume lan zama 2 (0,01)
emakume langile gerra 2 (0,01)
emakume oso presente 2 (0,01)
emakume protagonista aukeratu 2 (0,01)
emakume zinemagile gazte 2 (0,01)
emakume abertzale bultzada 1 (0,01)
emakume abertzale euskaltzale 1 (0,01)
emakume abertzale nolako 1 (0,01)
emakume abertzale topaketa 1 (0,01)
emakume abertzale VI. 1 (0,01)
emakume ahaldundu funtsezko 1 (0,01)
emakume ahaldundu lotura 1 (0,01)
emakume ahaldundu zerikusi 1 (0,01)
emakume ahots abiatu 1 (0,01)
emakume ahots ekarri 1 (0,01)
emakume ahots garaikide 1 (0,01)
emakume ahots indartsu 1 (0,01)
emakume aktore aukeratu 1 (0,01)
emakume aktore behin 1 (0,01)
emakume aktore gazte 1 (0,01)
emakume arte eder 1 (0,01)
emakume arte egin 1 (0,01)
emakume arte egiturazko 1 (0,01)
emakume artista ahots 1 (0,01)
emakume artista berak 1 (0,01)
emakume artista euskal 1 (0,01)
emakume artista existentzia 1 (0,01)
emakume artista historiko 1 (0,01)
emakume artista izen 1 (0,01)
emakume artista kristalezko 1 (0,01)
emakume artista memoria 1 (0,01)
emakume artista mostra 1 (0,01)
emakume artista ospetsu 1 (0,01)
emakume artista sufritu 1 (0,01)
emakume askapen egungo 1 (0,01)
emakume askapen gaur 1 (0,01)
emakume askapen kontu 1 (0,01)
emakume askapen prozesu 1 (0,01)
emakume askatasun hazi 1 (0,01)
emakume askatasun zalantza 1 (0,01)
emakume asko bera 1 (0,01)
emakume asko berak 1 (0,01)
emakume asko bi 1 (0,01)
emakume asko bizi 1 (0,01)
emakume asko ekarpen 1 (0,01)
emakume asko ere 1 (0,01)
emakume asko esperientzia 1 (0,01)
emakume asko ezintasun 1 (0,01)
emakume asko feminitate 1 (0,01)
emakume asko galdetu 1 (0,01)
emakume asko genero 1 (0,01)
emakume asko geratu 1 (0,01)
emakume asko gertatu 1 (0,01)
emakume asko hartu 1 (0,01)
emakume asko idatzi 1 (0,01)
emakume asko kasu 1 (0,01)
emakume asko lan 1 (0,01)
emakume asko lotsa 1 (0,01)
emakume asko nabaritu 1 (0,01)
emakume asko pairatu 1 (0,01)
emakume asko sentimendu 1 (0,01)
emakume asko tiradera 1 (0,01)
emakume asko zail 1 (0,01)
emakume azken baliabide 1 (0,01)
emakume azken lerro 1 (0,01)
emakume azken tematsu 1 (0,01)
emakume azken urte 1 (0,01)
emakume azken zoko 1 (0,01)
emakume baino ez 1 (0,01)
emakume baino gutxi 1 (0,01)
emakume bakar bat 1 (0,01)
emakume bakar ere 1 (0,01)
emakume bakar ez 1 (0,01)
emakume bakar unibertsal 1 (0,01)
emakume baketsu ezin 1 (0,01)
emakume baketsu sortu 1 (0,01)
emakume baketsu zaintzaile 1 (0,01)
emakume bat abentura 1 (0,01)
emakume bat ahots 1 (0,01)
emakume bat alu 1 (0,01)
emakume bat auto 1 (0,01)
emakume bat azaldu 1 (0,01)
emakume bat bat 1 (0,01)
emakume bat bateratu 1 (0,01)
emakume bat bera 1 (0,01)
emakume bat besoetan 1 (0,01)
emakume bat dekonstrukzio 1 (0,01)
emakume bat elkarrizketa 1 (0,01)
emakume bat elkartu 1 (0,01)
emakume bat entzun 1 (0,01)
emakume bat errepresentazio 1 (0,01)
emakume bat eskaini 1 (0,01)
emakume bat esku 1 (0,01)
emakume bat Euskadi 1 (0,01)
emakume bat ez 1 (0,01)
emakume bat ezkondu 1 (0,01)
emakume bat garai 1 (0,01)
emakume bat gudari 1 (0,01)
emakume bat histeria 1 (0,01)
emakume bat honako 1 (0,01)
emakume bat idazle 1 (0,01)
emakume bat ihes 1 (0,01)
emakume bat katu 1 (0,01)
emakume bat kontakizun 1 (0,01)
emakume bat Maria 1 (0,01)
emakume bat merezi 1 (0,01)
emakume bat rol 1 (0,01)
emakume bat sentitu 1 (0,01)
emakume bat telebista 1 (0,01)
emakume batzuk defenditu 1 (0,01)
emakume batzuk erantzun 1 (0,01)
emakume batzuk ikusi 1 (0,01)
emakume batzuk protesta 1 (0,01)
emakume beltz borroka 1 (0,01)
emakume beltz musikatu 1 (0,01)
emakume bera barne 1 (0,01)
emakume bera lan 1 (0,01)
emakume berak bizi 1 (0,01)
emakume berak hizkuntza 1 (0,01)
emakume berdin balio 1 (0,01)
emakume berdintasun defendatu 1 (0,01)
emakume berdintasun etengabe 1 (0,01)
emakume berdintasun sustatu 1 (0,01)
emakume berdintasun utopia 1 (0,01)
emakume bertsolari berak 1 (0,01)
emakume bertsolari bertso 1 (0,01)
emakume bertsolari bertsolaritza 1 (0,01)
emakume bertsolari bizipen 1 (0,01)
emakume bertsolari eremu 1 (0,01)
emakume bertsolari kasu 1 (0,01)
emakume bertsolari kolektibo 1 (0,01)
emakume bertsolari ordezkatu 1 (0,01)
emakume bertsolari presentzia 1 (0,01)
emakume bertsolari testigantza 1 (0,01)
emakume bezala egin 1 (0,01)
emakume bezala eraiki 1 (0,01)
emakume bi istorio 1 (0,01)
emakume bi liburu 1 (0,01)
emakume bi presio 1 (0,01)
emakume bi sartu 1 (0,01)
emakume bizitza askatasun 1 (0,01)
emakume bizitza historia 1 (0,01)
emakume bizitza markatu 1 (0,01)
emakume bizitza nola 1 (0,01)
emakume bizitza zaintza 1 (0,01)
emakume bortizkeria egun 1 (0,01)
emakume bortizkeria ere 1 (0,01)
emakume bortizkeria uztartu 1 (0,01)
emakume boto eman 1 (0,01)
emakume egin ekarpen 1 (0,01)
emakume egin erreibindikazio 1 (0,01)
emakume egin ez 1 (0,01)
emakume egin gaurko 1 (0,01)
emakume egin literatura 1 (0,01)
emakume egin monografiko 1 (0,01)
emakume egin polit 1 (0,01)
emakume egin zaintza 1 (0,01)
emakume egoera auzi 1 (0,01)
emakume egoera ezberdin 1 (0,01)
emakume egoera jasangaitz 1 (0,01)
emakume egoera normal 1 (0,01)
emakume egon amatasun 1 (0,01)
emakume egon euskal 1 (0,01)
emakume egon gizarte 1 (0,01)
emakume egon jarraitu 1 (0,01)
emakume ekarpen aberats 1 (0,01)
emakume ekarpen filosofia 1 (0,01)
emakume ekarpen plazaratu 1 (0,01)
emakume elkarte bota 1 (0,01)
emakume elkarte egin 1 (0,01)
emakume elkarte ez 1 (0,01)
emakume elkarte gida 1 (0,01)
emakume elkarte osatu 1 (0,01)
emakume elkarte sortu 1 (0,01)
emakume eman tratamendu 1 (0,01)
emakume ere berak 1 (0,01)
emakume ere bertso 1 (0,01)
emakume ere filosofatu 1 (0,01)
emakume ere geu 1 (0,01)
emakume ere mende 1 (0,01)
emakume ere topatu 1 (0,01)
emakume esan esan 1 (0,01)
emakume esan ukan 1 (0,01)
emakume eskubide aldarrikatu 1 (0,01)
emakume eskubide arautu 1 (0,01)
emakume eskubide ekonomiko 1 (0,01)
emakume eskubide eraso 1 (0,01)
emakume eskubide idatzi 1 (0,01)
emakume eskubide konpromiso 1 (0,01)
emakume etxe abere 1 (0,01)
emakume etxe analisi 1 (0,01)
emakume etxe atera 1 (0,01)
emakume etxe babes 1 (0,01)
emakume etxe bat 1 (0,01)
emakume etxe berak 1 (0,01)
emakume etxe berezi 1 (0,01)
emakume etxe edota 1 (0,01)
emakume etxe elkarte 1 (0,01)
emakume etxe ere 1 (0,01)
emakume etxe eredu 1 (0,01)
emakume etxe esperientzia 1 (0,01)
emakume etxe ezaugarri 1 (0,01)
emakume etxe hartu 1 (0,01)
emakume etxe herri 1 (0,01)
emakume etxe indartu 1 (0,01)
emakume etxe parte 1 (0,01)
emakume etxe planteatu 1 (0,01)
emakume eurak gutasun 1 (0,01)
emakume eurak parte 1 (0,01)
emakume eurak proiektu 1 (0,01)
emakume eurak toki 1 (0,01)
emakume euskal antzerki 1 (0,01)
emakume euskal hedabide 1 (0,01)
emakume euskal herri 1 (0,01)
emakume euskal Herria 1 (0,01)
emakume euskaldun aski 1 (0,01)
emakume euskaldun bat 1 (0,01)
emakume euskaldun oso 1 (0,01)
emakume ez al 1 (0,01)
emakume ez den 1 (0,01)
emakume ez eduki 1 (0,01)
emakume ez egon 1 (0,01)
emakume ez filosofia 1 (0,01)
emakume ez mendebaldar 1 (0,01)
emakume ez subjektu 1 (0,01)
emakume ezkongabe anomalia 1 (0,01)
emakume ezkongabe edota 1 (0,01)
emakume ezkongabe izendatu 1 (0,01)
emakume feminista kasu 1 (0,01)
emakume filosofo bizitza 1 (0,01)
emakume filosofo garai 1 (0,01)
emakume filosofo gizon 1 (0,01)
emakume filosofo gogoeta 1 (0,01)
emakume filosofo ia 1 (0,01)
emakume filosofo izen 1 (0,01)
emakume filosofo pentsamendu 1 (0,01)
emakume filosofo talde 1 (0,01)
emakume filosofo zerrenda 1 (0,01)
emakume filosofo zor 1 (0,01)
emakume garai hura 1 (0,01)
emakume gazte adierazi 1 (0,01)
emakume gazte asko 1 (0,01)
emakume gazte bat 1 (0,01)
emakume gazte eurak 1 (0,01)
emakume gazte hura 1 (0,01)
emakume gazte talde 1 (0,01)
emakume gehien etorri 1 (0,01)
emakume gehien eurak 1 (0,01)
emakume gehien neke 1 (0,01)
emakume gisa alde 1 (0,01)
emakume gisa hartu 1 (0,01)
emakume gisa irakurri 1 (0,01)
emakume gizarte hartu 1 (0,01)
emakume gizarte islamiko 1 (0,01)
emakume gizarte moderno 1 (0,01)
emakume gizarte ukan 1 (0,01)
emakume gizon eskubide 1 (0,01)
emakume gizon esplotatu 1 (0,01)
emakume gizon jarri 1 (0,01)
emakume gizon objektu 1 (0,01)
emakume gizon salbatu 1 (0,01)
emakume gorputz arautu 1 (0,01)
emakume gorputz biluzik 1 (0,01)
emakume gorputz bitxi 1 (0,01)
emakume gorputz espazio 1 (0,01)
emakume gorputz guda 1 (0,01)
emakume gorputz hausnarketa 1 (0,01)
emakume gorputz lehen 1 (0,01)
emakume gorputz mintzatu 1 (0,01)
emakume gorputz sentitu 1 (0,01)
emakume gutxi batzuk 1 (0,01)
emakume gutxi egon 1 (0,01)
emakume gutxi topa 1 (0,01)
emakume gutxi ukan 1 (0,01)
emakume guzti barnebildu 1 (0,01)
emakume guzti bereizketa 1 (0,01)
emakume guzti borroka 1 (0,01)
emakume guzti egoera 1 (0,01)
emakume guzti errekadu 1 (0,01)
emakume guzti esku 1 (0,01)
emakume guzti estali 1 (0,01)
emakume guzti Paris 1 (0,01)
emakume guzti senar 1 (0,01)
emakume guzti sentitu 1 (0,01)
emakume guzti zaku 1 (0,01)
emakume hau adin 1 (0,01)
emakume hauek baino 1 (0,01)
emakume hauek interesatu 1 (0,01)
emakume hauek pertsonaia 1 (0,01)
emakume hauek taldekatu 1 (0,01)
emakume heldu batzuk 1 (0,01)
emakume heldu ezinegon 1 (0,01)
emakume heldu gisa 1 (0,01)
emakume heldu horiek 1 (0,01)
emakume historia ahaztu 1 (0,01)
emakume historia eskutik 1 (0,01)
emakume historia hurbil 1 (0,01)
emakume historia jasan 1 (0,01)
emakume hori aldare 1 (0,01)
emakume hori badaezpadako 1 (0,01)
emakume hori bera 1 (0,01)
emakume hori sortu 1 (0,01)
emakume horiek Ajuriagerra 1 (0,01)
emakume horiek ekarpen 1 (0,01)
emakume horiek gauza 1 (0,01)
emakume horiek ideia 1 (0,01)
emakume horiek ikerlan 1 (0,01)
emakume horiek itxura 1 (0,01)
emakume horiek izen 1 (0,01)
emakume horiek izendatu 1 (0,01)
emakume horiek jakin 1 (0,01)
emakume horiek jaso 1 (0,01)
emakume horiek lau 1 (0,01)
emakume horiek lorpen 1 (0,01)
emakume horiek sartu 1 (0,01)
emakume horiek senar 1 (0,01)
emakume hura Azkoitia 1 (0,01)
emakume hura eratorri 1 (0,01)
emakume hura testu 1 (0,01)
emakume idatzi hainbeste 1 (0,01)
emakume idatzi nu 1 (0,01)
emakume idazle aipatu 1 (0,01)
emakume idazle argitaratu 1 (0,01)
emakume idazle bakan 1 (0,01)
emakume idazle bakar 1 (0,01)
emakume idazle bat 1 (0,01)
emakume idazle binomio 1 (0,01)
emakume idazle edozein 1 (0,01)
emakume idazle egon 1 (0,01)
emakume idazle erantzun 1 (0,01)
emakume idazle gogoratu 1 (0,01)
emakume idazle haiek 1 (0,01)
emakume idazle idatzi 1 (0,01)
emakume idazle idazle 1 (0,01)
emakume idazle ideia 1 (0,01)
emakume idazle ikusarazi 1 (0,01)
emakume idazle ikusezin 1 (0,01)
emakume idazle informazio 1 (0,01)
emakume idazle kasu 1 (0,01)
emakume idazle kontu 1 (0,01)
emakume idazle leku 1 (0,01)
emakume idazle omenaldi 1 (0,01)
emakume idazle ukan 1 (0,01)
emakume identitate erresistente 1 (0,01)
emakume ikastaro agertu 1 (0,01)
emakume ikastaro bildu 1 (0,01)
emakume ikastaro lau 1 (0,01)
emakume indartsu eredu 1 (0,01)
emakume indartsu iraun 1 (0,01)
emakume irudi azalarazi 1 (0,01)
emakume irudi erabilera 1 (0,01)
emakume irudi gaurkotu 1 (0,01)
emakume irudi literatura 1 (0,01)
emakume izen bakar 1 (0,01)
emakume izen berak 1 (0,01)
emakume izen bereizi 1 (0,01)
emakume izen berri 1 (0,01)
emakume izen bihurtu 1 (0,01)
emakume izen e 1 (0,01)
emakume izen eduki 1 (0,01)
emakume izen ezkutatu 1 (0,01)
emakume izen gisa 1 (0,01)
emakume izen haiek 1 (0,01)
emakume izen nola 1 (0,01)
emakume izen propio 1 (0,01)
emakume izen sexu 1 (0,01)
emakume izen zeintzuk 1 (0,01)
emakume izendatu gorputz 1 (0,01)
emakume kasu areagotu 1 (0,01)
emakume kasu bezala 1 (0,01)
emakume kopuru barregarri 1 (0,01)
emakume kopuru esanguratsu 1 (0,01)
emakume lan aintzat 1 (0,01)
emakume lan azpiratu 1 (0,01)
emakume lan bakarrik 1 (0,01)
emakume lan balioespen 1 (0,01)
emakume lan berreskurapen 1 (0,01)
emakume lan egin 1 (0,01)
emakume lan erosi 1 (0,01)
emakume lan espazio 1 (0,01)
emakume lan gaitasun 1 (0,01)
emakume lan ibilbide 1 (0,01)
emakume lan indar 1 (0,01)
emakume lan kontrolatu 1 (0,01)
emakume lan merkatu 1 (0,01)
emakume lan osatu 1 (0,01)
emakume lan sostengatu 1 (0,01)
emakume lan ukan 1 (0,01)
emakume langile arazo 1 (0,01)
emakume langile baldintza 1 (0,01)
emakume langile bat 1 (0,01)
emakume langile bera 1 (0,01)
emakume langile errepresio 1 (0,01)
emakume langile garbitu 1 (0,01)
emakume langile grebalari 1 (0,01)
emakume langile memoria 1 (0,01)
emakume literatura gehitu 1 (0,01)
emakume literatura izendatu 1 (0,01)
emakume literatura lan 1 (0,01)
emakume literatura rol 1 (0,01)
emakume literatura sistema 1 (0,01)
emakume mundu maila 1 (0,01)
emakume mundu mugiarazi 1 (0,01)
emakume musulman baldintza 1 (0,01)
emakume musulman jazarri 1 (0,01)
emakume musulman sustapen 1 (0,01)
emakume musulman ugari 1 (0,01)
emakume on bat 1 (0,01)
emakume oso argi 1 (0,01)
emakume oso barneratu 1 (0,01)
emakume oso desberdin 1 (0,01)
emakume oso egin 1 (0,01)
emakume oso gutxi 1 (0,01)
emakume oso jator 1 (0,01)
emakume oso oker 1 (0,01)
emakume pairatu ez 1 (0,01)
emakume pairatu indarkeria 1 (0,01)
emakume presentzia areagotu 1 (0,01)
emakume presentzia aztertu 1 (0,01)
emakume presentzia berdintasun 1 (0,01)
emakume presentzia eskas 1 (0,01)
emakume presentzia gidoi 1 (0,01)
emakume presentzia gizon 1 (0,01)
emakume presentzia handi 1 (0,01)
emakume presentzia handitu 1 (0,01)
emakume presentzia indartu 1 (0,01)
emakume presentzia kuota 1 (0,01)
emakume presentzia nabarmentxo 1 (0,01)
emakume presentzia oso 1 (0,01)
emakume presentzia urri 1 (0,01)
emakume presentzia urritu 1 (0,01)
emakume presentzia zabal 1 (0,01)
emakume protagonista bat 1 (0,01)
emakume protagonista existentzia 1 (0,01)
emakume protagonista haurtzaro 1 (0,01)
emakume protagonista sartu 1 (0,01)
emakume protagonista topatu 1 (0,01)
emakume sortzaile belaunaldi 1 (0,01)
emakume sortzaile egon 1 (0,01)
emakume talde egon 1 (0,01)
emakume talde gonbidapen 1 (0,01)
emakume talde kataluniar 1 (0,01)
emakume talde parte 1 (0,01)
emakume talde terapia 1 (0,01)
emakume ukan autoritate 1 (0,01)
emakume ukan gailentasun 1 (0,01)
emakume ukan harreman 1 (0,01)
emakume ukan itxaropen 1 (0,01)
emakume ukan paper 1 (0,01)
emakume ukan presentzia 1 (0,01)
emakume ukan protagonismo 1 (0,01)
emakume ukan urte 1 (0,01)
emakume zein gizonezko 1 (0,01)
emakume zein haur 1 (0,01)
emakume zinemagile ukan 1 (0,01)
emakume zuri ahots 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia