2019
|
|
Hilabete eskas da Kontrako eztarritik liburua argitaratu zela. Uxue Alberdik sinatu du lana, baina lan kolektiboa da hein batean, hamabost
|
emakume
bertsolariren testigantzak bildu baititu; tartean, zeurea. Emakume gisa irakurria izateak plazetan nola eragin dizuen eta nolako zapalkuntzak bizi izan dituzuen kontatu duzue.
|
|
Barrenak mugitzeko beste, kanpoa astintzeko balio luke argitalpenak (Saiakera lana irakurtzeko gonbita luzatzen dizuet, bide batez). 23 eta 42 urte bitarteko 15
|
emakume
bertsolariren testigantza eta gogoetak biltzen ditu; nesken jarduna mugatzen duten mekanismoak azaleratuta. Latza.
|
|
Uste dut orain ari garela pixkanaka isilduak eta ahaztuak izan diren emakume bertsolariak erreskatatzen: Asteasun azaldu diren XVIII. mendeko
|
emakume
bertsolarien testigantzak, Joxepa Antoni Aranberri, Matea Joxepa Zubeldia? 1452ko Bizkaiko foru zaharretan debekatu egiten zitzaien kantatzea, gero isiltasun handi bat dago, ez dago haien bertsorik gordeta, apenas dakigun ezer izan zirenei buruz?
|
|
Plazako genero diferentzia zertan zertzen den ikusarazi nahi dute, zertaz ari garen gaur oraindik jardun publikoa emakumeentzat bortitzagoa dela esaten dugunean. 15
|
emakume
bertsolariren testigantzak bildu ondoren, 22 mekanismo identifikatu ditu Alberdik. Esaterako, gizonen" kidetzat", ez emakumetzat hartuak izatea; itxuragatik epaituak izatea; merezimendu faltaren epaia eta hari lotutako autoexijentzia suntsitzailea; desexualizazioa zein hipersexualizazioa; umore azpiratua; gutxiespena; desautorizazioa eta marasma horretan falta direnak.
|
|
Urte erdia eman nuen bertsokideak elkarrizketatzen tabernetan, terrazetan, euren etxeetako sukalde eta egongeletan, gure etxean bertan. Haien hitzak antolatzen eta entzundakoari buruz gogoetatzen aritu ostean, gaur egun plazan kantatzen duten 15
|
emakume
bertsolariren testigantzak bildu ditut hemen. 1977koa da elkarrizketaturik zaharrena, eta hogeita bost urtetik gora daramatza plazan; 1996an jaioa da gazteena, baina dozena bat urte dira jendaurrean kantatzen duela.
|
|
indibiduo bereiziak, singularrak) eta identikoak (femenino generikoaren pean homogeneizatutako eta ordezkagarri bilakaturiko emakumeak, elkarren artean lehiatzera behartuak).
|
Emakume
bertsolariek testigantza askotan azpimarratu dute gizarteak eta, areago, bertso sistemak berak (plazetan emakumeek betetzen duten lekua% 25ekoa delako eta elkarren ordezko izan ohi direlako, besteak beste) emakumeen arteko lehia eta inbidia sustatzen dituela. Plaza hartzeko ahaleginak, identikotasunetik berdintasunera igarotzeko saiakerek eta ahalduntzerantz egindako urrats bakoitzak gizonen lehiakortasuna piztu dutela ere adierazten dute.
|
|
|
emakume
bertsolarien testigantzak
|
2021
|
|
Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak, Zarautz, Susa, Lisipe bilduma.
|
|
_________, (2019), Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak, Lisipe, Susa.
|
|
Bartra, Oihana (2019), “Umore azpiratua” in Alberdi, Uxue Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak, Lisipe, Susa.
|
|
Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak, Susa Argitaletxea, Zarautz.
|
2022
|
|
Alberdi, Uxue, (2019), Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak, Lisipe, Susa.
|
|
Kontrako eztarritik.
|
Emakume
bertsolarien testigantzak. LISIPE 5 SUSA.
|