Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2009
‎Ez zen barne desertorearen (arau urratzailearen) kasu tipikoa: aldez aurretik onetsitako identitate molde bati atxiki beharrean( emakume identitateari atxikitako" gizon emea"), estigmari bidea erraz egiten utzi beharrean, identitate berria proposatu zuen. Norbanako burujabe gisa, atxikimendu librea proposatu zuen:
2012
‎Borroka politiko feministaren a priori gisa emakumeen identitate komun/ partekatua definitu behar ez izatea. Hortaz, saihesten da ikuspegi feministen partzialtasuna lotzea ustezko subjektu unibertsal batekin; subjektu hori, azken finean, kokapen partzial baten adierazpena baino ez da beste batzuenartean.
‎Indarkeria sinbolikoa ere aipatu behar dugu, honetan eredu aipagarria publizitatea. Indarkeria sinbolikoa, ikusten ez den indarkeria da eta honen gainean emakumeon identitatea eratzen da.
2013
‎Mimex, Ani, Nini. Azkenean, modu batean ala bestean, izen propioa ezkutatuz ala izen propio deigarri batez hornituz eta abizena isilduz, emakumeon identitatea babesten du. Ez du berdin jokatzen Loli Menarekin:
2014
‎inskribatuta duten gorputzen irakurketa egingo da, non emakume identitatea (k) nolaeraiki izan d (ir) en eta poeta hauek nola berreraikitzen duten irakurriko den.
‎Egun jendarteak emakumearen gorputzarentzat egokitzat jotzen dituen balioakargaltasuna, edertasuna eta gaztetasuna dira eta ez dira zerutik bedeinkazio gisaheltzen diren dohainak. Eguneroko jardunean kultu eta derrigorrezko betekizunobsesibo bihurtu dira, are gehiago, jendartearen aginte ekidinezin bilakatu dira; izanere, itxura eskakizun hori saihesturik emakumeak identitatea baliogabetua sentitzendu eta porrot pertsonalaren beldur da, askotan ondorio larriekin gainera.
‎Aurremodernotzat harditzakegun jendarteetan, generoaren, atxikitze sexualaren eta gorputzen esanahipolitikoaren arteko harremana gaur egungoaren aldean arras ezberdina zen. Gizartehorietan, arestian ikusi bezala, emakumeen identitatea ez zegoen oraindik anatomiakdeterminatutako izaera sexualaz gainezka. Ikuspuntu horretatik, egitate biologikoaez zen hartzen ustezko oinarri neutrotzat, generoak definituko lituzkeen funtsezkomuintzat8 Sexua, egoera ontologikoa barik, kondizio soziologikoa zen.
2015
Emakumearen identitateari dagokionean, bere gorpuztasunari buruzko kondairek emakumea zerbait emandakoa zela onartzen zuten, eta hala onartzen dute gaur egun munduko toki gehienetan. Emakumea cyborgaren makinazko alderdia zen neurri batean, gizakien arteko gogamenik gabeko zonbi polita.
2016
‎Feminismoak intersekzionalitatea edo eremu artekotasuna ekarpen garrantzitsu du emakumeen identitateen konplexutasuna ikusarazteEuskalgintza eta feminismoa: Identitateak berreraiki, demokrazia sendotu, boteretze kolektiboa bultzatu eta subalternitate eraldatzaile unibertsalak eraikitzeko proposamen bat –
‎–Ea zorionekoak garen behingoz, erran zuen Garciak?. Kamioian agerturiko emakumearen identitateaz arrastorik ez?
2017
‎Lan indarraren erreprodukzioari zegozkion alde guztiak zipriztintzen zituen eztabaida horrek: familia (poligamoa monogamoaren aurka, nuklearra hedatuaren aurka), haurrak haztea, emakumeen lana, gizonezkoen eta emakumeen identitatea eta harremanak.
‎Gainera, antzutasunaren sinbolo ziren biak, sorgina (sorgin zaharra) eta prostituta, ugaltzea xede ez zuen sexualitatearen pertsonifikazio hutsa. Beraz, Erdi Aroan prostituta eta sorgina irudi positiboak izan ziren, komunitateari zerbitzu soziala ematen zioten neurrian; sorgin ehizarekin, berriz, oso konnotazio negatiboak esleitu zitzaizkien, eta baztertu egin ziren emakumeen identitate aukera gisa, heriotzaren bidez fisikoki, eta kriminalizazioaren bidez sozialki. Sorgin gisa sutan milaka aldiz hil eta gero hil zen prostituta lege subjektu gisa.
‎Emakume haiei zegozkien jardunbide eta balio horiek, Rosalyn Terborg Pennek afrikar feminismo garaikidearen funtsezko printzipio gisa identifikatu dituenak, definitu zuten nolabait diasporako afrikar komunitatea (3). Afrikar emakumearen identitate berri baterako oinarriak ez ezik, gizarte berri baterako oinarriak ezarri zituzten emakume haiek, iraupenerako funtsezko baliabideak (lurra, janarien ekoizpena eta belaunaldi arteko ezaguera eta lankidetzaren transmisioa) bildu eta emakumeen eskuetan jartzearekin konprometitutako gizarte bat osatzeko, egiturazko bizi baldintza gisa urritasuna eta dependentzia ezartzeko kapitalismoak eg...
‎Landa eremuan jaio izanak, aldi berean, emakumeen identitate markatu du. Leitzako emakumeak etxeko eta baserriko lanetan jardun dira, seme alabak hasi eta hezi dituzte, gurasoak zaindu dituzte, eta orain ilobak zaintzea tokatu zaie.
2018
‎Horregatik uste dut maitasuna gure erdigunetik kendu behar dugula. Maitasuna erdigunetik kenduz gure emakume identitatea nahitaez eraldatuko da". (…)" Ez dut esan nahi maitasuna bizitzatik kendu, baizik eta beste gauza batzuk jarri, orekatu.
‎Mahai gainean jarri da behar horiek lanbide ordaindu ez bilakatzeko sistemak erabiltzen duen estrategia pozoitua ere: Amaia Perez Orozkok azaltzen du emakumeon identitatearen atal bihurtu direla, eta amodiotik, bihotzetik, egindakoak izanik, horien kontsiderazio ekonomikoa planteatzeak ere lazgarria dirudiela.Grebari esker, bizitza mantentzeko lan horien gogortasun zein nahitaezkotasuna agerian geratzen hasi da, eta, aldi berean, haien mistizismoa deseraikitzeko eta gizarte gisa ardura kolektiboa hartzeko dagoen beharra adierazi da.Artearen lanarekin an... Artistek arteari dioten pasioagatik egiten dute lan; ikuspegi idilikoa da, naturalizatua, eta, ondorioz, ez da ordaintzeko beharrik ikusten.
‎Estrategia horrek hierarkia eta bitasunak sendotzen ditu, emakumeak balio positiboen ordezkari gisa transbaloratuz. Ordea, emakumeen identitatea halako esklusio prozesu baten bidez finkatu beharrean, Wittigen estrategia da jatorriz eremu maskulinokoak biden ziren «balio» horiexek berrapropiatzea eta modu subertsioan berrantolatzea. Baten batek esan lezake Wittigek balio maskulinoak bereganatu dituela, edo, are gehiago, «maskulinoarekin identifikatzen dela», baina literatur lan hauen testuinguruan «identifikazioaren» ideia bera infinituki konplexuagoa da termino horren erabilera akritikoak pentsaraz lezakeena baino.
‎Rock musikari bezala identitatea eraikitzen duten emakumeek identitate erresistente bat eratu dute, emakumeak izerditu dezaketela aldarrikatzen duena, salto egin dezaketela, garrasi egin dezaketela.
2019
Emakume identitatetik eta gorputzetik bertsolaritzaren esperientzia oso bestelakoa dela eta desberdintasun hori zertan oinarritzen den argitaratu du Lisipeko bildumako ale batean Uxue Alberdi bertsolariak, horrek dakarren guztiarekin, entzun eta aldaketarako prest dagoenarentzat zein errealitate batzuen aurrean entzungor eta ihes egin nahi duenarentzat ere. Zer gertatzen da indarkeria eta botere harremanak aztertzeko genero ikuspegia azaleratzen denean?
‎Women`s bodies, young or ageing, are held to scrutiny here in the way that men`s ones aren`t,[...]. Emakumearen identitatea euskal gizartean gehiegizko sotiltasunez agertu duela iradoki zuen Gabantxok," Perhaps the worst Saizarbitoria can be accused of is being too subtle" eta, euskal gizarteaz jardun luzea egitea hautatu badu ere, egitura patriarkalaren bidegabekeriari begirada bereziturik eman gabe, ezkutuan utzi omen ditu protagonista femeninoen barne mundua ez ezik, euskal emakumeek historiar...
‎Eta guk gure lehen Drag King3 tailerrak egin genituenean, kritika asko jaso genituen, orduan ere baginen gu feminista arraro eta kuestionatu batzuk. Egia da saiatzen ari ginela errealitate hori txertatzen, eta zuekin, adibidez, zintzoki jokatu genuela, gu orduan lantzen ari ginen gaiak eraman genituen Hernaniko taldera, eta ez zintuztegun adin txikikotzat tratatu, bazenute bezala emakumearen identitatearen konplexutasuna ulertu; hala, guk gauzak ulertzen genituen heinean, zuekin ere partekatzen genituen, transmisio hori egiten saiatzen ginen, eta zenbat eta gehiago ezagutu errealitate hori, orduan eta jende gehiago ezagutzen joan ginen?.
‎2 Maitasun pentsamenduak identitateen sorreran ere eragin zuzena izango luke. Hortik, emakumeen identitatea edo emakume izatea (aldaera idealean) maitasunaren inguruan garatuko litzateke, harremanei lehentasun osoa emanez.
‎Ekarpen sozioemozional hori azaltzen bukatzeko: esan daiteke dendetan emakumeek identitate propioa zein kolektiboa gorpuztu dutela; agentzia gorpuztu dute eta jarraitzen dute saretzen, elkar zaintzen eta elkar babesten. Sarearen korapilo dira, beraz, dendak.
‎Esan daiteke dendetan emakumeek identitate propioa zein kolektiboa gorpuztu dutela; agentzia gorpuztu dute eta jarraitzen dute saretzen, elkar zaintzen eman diena. Izan ere, erdigune historikoek komertzioari esker jarraitzen dute zentralitatea izaten.
‎19 Emakume identitatearen zailtasunak
‎Svetlana Aleksievitxen Gerrak ez du emakume aurpegirik liburuan ia ukitu egin daitezke emakume identitatearen eraikuntzak eta deseraikuntzak; lego piezekin eginak dirudite. Gerran aritu ziren emakume errusiarrei feminitatea erantzi zieten (ez zegoen haien neurriko bota eta jantzi militarrik, ez konpresarik, ez azpiko arroparik; gizonen arropetan sartu behar izan zuten literalki eta sinbolikoki), kidetzat hartu zituzten, ardura postuetan jarri, deserotizatu eta “arrebatxo” deitu zieten gerrak iraun zuen bitartean.
‎Paradoxikoki, gerrarako balio zuenak ez zuen gerraosterako balio: emakume identitatearen bi eraikuntza ziren, elkar ukatzen zutenak.
‎Ez dakit larregi esatea ote litzatekeen jendaurrean mintzo garen bakoitzean ahalegintzen garela, nolabait eta kontzientzia handiagoarekin edo txikiagoarekin, emakume ez izaten. Danele Sarriugarteri aditu nion bezala, piztia beraren kontra ari garenez, estrategia guztiak, emakume identitatea markatzearen aldekoak eta haren kontrakoak erresistentzia bide gisa ulertu eta kokatu behar genituzke.
EMAKUME IDENTITATEAREN ZAILTASUNAK
2021
‎–Gaupasa egin badu, baliteke oraindik ere lo egotea, esan nuen, ez oso ziur, baina, egia esan, momentu hartan alarma guztiak piztu zitzaizkidan. Enekoren gorpua aurkitzean izandako shockarekin, ez nion gorpu zetzan emakumearen identitateari jaramonik egin.
2022
‎2009ko txapelketan Lujanbiok txapela bereganatu zuenean, eraldaketa historiko baten abagunean kokatu gintuen, ordura arte txapelaren identitateak ordezkatutako kultur hegemoniko tradizional eta maskulinoaren eredua itzulipurdikatu egin baitzuen. Lujanbioaren txapelak emetasun kultural berria zekarren, emakumearen identitate subjektibo berriaren azaleraketa eta atxikimendua, molde kultural malguagoan uztartua, eta horren testigantza eman zuen, gobara ren aipamena egin zuenean agurreko bertsoan. Itxuraz kontrajarriak ziren bi sinbolo (txapela eta gobara) gurutzatu zituen bere agurreko bertsoan, eta euskararen zentralitatea berrestu herrigintzaren ardatzean.
‎Hura identifikatzeko lanetan dabiltza oraindik, baina, zenbait hedabidek zabaldutako informazioaren arabera, baliteke Getxokoa eta transexuala izatea. Hala ere, Ertzaintzak ez du emakumearen identitatearen inguruko informaziorik baieztatu. El Correo egunkariak asteon argitaratu du bortxaz hil zutela andrea, baina poliziek ez dute inolako xehetasunik eman oraingoz.
‎' Señora' izendapena halako kemen edo indar moduko batekin lotu izan dugu, eta emakume identitatetik harago joatea nahi genuke, identitate maskulino normatibotik at dauden subjektuei atea irekiz.
‎"' Señora' izendapena halako kemen edo indar moduko batekin lotu izan dugu, eta emakume identitatetik harago joatea nahi genuke, identitate maskulino normatibotik at dauden subjektuei atea irekiz"
‎Masculinidades femeninas (2008) liburuan egindako hitzaurrean, Judith Halberstamek aipatzen du gaztelaniaz hitz egiten duten herrialdeetan maskulinotasuna aitortzen zaiola queer emakumeen identitateari. Emakumezkoen maskulinitateak ez dira gure garaikidetasunean soilik kokatzen, izan ere, Halberstamek (2008), Platerok (2013) edo Feinbergek (2018) erakusten duten moduan, historia sozialaren zati izan dira, nahiz eta batzuek adierazi ideologia feministekin agertu den zerbait dela (Halberstam 2008).
2023
‎Belodun emakumeek identitate politikoak eta ikuspegi feministak izatea ideia berria zen Millettentzat. Ekitaldiari buruz idatzi zuelarik, lehen hizlariaz esan zuen" lau seme hilak zizkiotela matxinadan", eta, hegazti harrapari baten gisara deskribatu beharrean, azpimarratu zuen" soineko eder batez" apain jantzita zegoela eta" agitatzaile" batek bezala hitz egiten zuela.45
‎hori ondorioztatzera bultzatzen ditu Enslerrek irakurleak, munduko toki ez hain zibilizatuetan bizi diren emakumeen egoerarengatik burua tristura handiz astindu bitartean. Deigarria da nola istorioa kontatzen duen emakume zuriaren apetaren arabera guztiz izendatzen edo ezabatzen diren koloreko emakumeen identitateak. Izenez aipatu liratekeen pertsona batzuk, hala nola erizainak eta beste osasun langile batzuk, aipatu gabe uzten ditu (bestela emakume zuri salbatzailearen roletik desbideratuko bailitzateke arreta); beste batzuetan, hobe zukeen konfidentzialtasunari eutsi eta" Nadine" eta beste biktima batzuen argazkirik ez erakustea, baina Enslerrek esaten digu onartu zutela argazkia ateratzea, betiere beren izena aldatuz gero.
‎Era horretako egitura iragazkor batek sustatzen ditu Gates Fundazioaren Oilasko Programa eta halako ekimenak; programa horretan, emakumeei beren oilaskoen bidez autonomia ekonomiko pixka bat ematea da helburua, eta, aldi berean, ustez, horrek (nolabaiteko) autonomia politiko eta sozial handiagoa ere emango die. Sukalde Garbien Programan bezalaxe, halako ahaleginek ez dituzte aintzat hartzen emakumeen identitate politiko eta sozial konplexuak, baina ez hori bakarrik," ekintzaile" gisa erreparatzen baitzaio gizabanakoari, begirada estuz erreparatu ere, emakumeek kolektibo gisa aldaketa sozial eta politikorako duten gaitasunari erreparatu beharrean.
‎Halakoa ere, korronte ezberdinen arteko adostasunik ezak, tentsioak, sor daitezkeen ez ulertuak eta gatazkak, era berean, ezinbestekoak direnak talde bakoitzak bere ideia indartzeko, beste taldeekin puntu komunak partekatzeko eta sarean lan egiteko, edo desadostasunetatik identitatea sortu eta borroka paraleloak eramateko. Aniztasunaren gatazkari heltzea eta emakumeen identitate homogeneoaren iruditeria (lan merkatuan dagoen emakume zis, zuri eta heterosexuala) gainditzea ezinbesteko ariketak dira mugimenduen arteko aliantzak eta zubiak eraiki nahi badira; heteroarauak egunero zapaltzen dituenen arteko diferentziak onartu eta sor daitezkeen botere harremanei aurre egiteko bitartekakoak sortzeak izan luke helburua, horiek ahalik eta gutxien birsortzeko (Hill Co...
‎Euskal Herriko Mugimendu Feministak jakin izan du mugimenduaren parte diren subjektuen beharrizanetara egokitzen, eta hori dela-eta jarri du ezbaian emakume kategoria klasiko edo patriarkala izartxoaren(*) bitartez, feminismoa zis emakumeenaz aparte, patriarkatuak zapaldutako gorputz ororena dela aldarrikatuz. Azken urteetan, bollera taldeetan edota LGTBI taldeetan antolatu diren bolleretako askok ozen esan dute ez direla emakumeak, ez naturaz, ez subjektu politiko gisa, bollera emakume identitatearen azpikategoria bat izango balitz bezala. Lehenengoari dagokionez, muturrekoak diren bi planteamendu agertu ohi dira debateetan, maila berean esentzialismoaren produktu direnak:
‎Trans identitateen sinplifikazio horiek trans identitateari eta borrokari izaera politikoa kentzen diete, bazterretan kokatzen diren trans bizitzak eta esperientziak gehiago prekarizatuz. Bigarrenari dagokionez, “emakume” hitzaren atzean izartxoa(*) erabiltzen hasi zenean, helburua zen emakume identitate zurruna ezbaian jartzea barrura begirako autokritika prozesu batean barna. Baina urteak pasatu ahala, ikusi da ez dela nahikoa.
‎Azken ideia horrek geroz eta gehiago hedatzen ari den queer teoriarekin du zerikusia, zeinak sexua, generoa bezala, kategoria ez natural gisa aurkezten duen. Feminismoaren subjektua zabaldu nahi ez duen ideologia transfoboaren atzean, botere galeraren mehatxua (agenda feminista partekatzea) eta emakume identitatearen krisia daude. Poliki bada ere, sexua desnaturalizatzen hasi baita, eta zis emakumeak okupatzen zuen espazioa beste subjektu batzuena ere badela aldarrikatzen hasi baikara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
emakumeen 12 (0,08)
emakume 11 (0,07)
emakumearen 6 (0,04)
emakumeek 4 (0,03)
emakumeon 3 (0,02)
Emakume 2 (0,01)
Emakumearen 2 (0,01)
EMAKUME 1 (0,01)
emakumeak 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia