Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 171

2002
‎Alde batetik gaia maila profesionalean aztertu behar zen: esparru honetan lan baldintzak zeuden, emakumeek zein kuota betetzen dituzten, zein postu hierarkikotan... datuak bildu eta errolda moduko bat osatu behar zen. Zentzu honetan deigarria da unibertsitatean, hedabideekin zerikusia duten ikasketetan, emakume gehiago matrikulatzen dela gizonak baino, baina gero horrek ez du islarik lan merkatuan.
‎Liburu Azokan izan nintzen, liburuak sinatu eta liburuak sinatu etengabe, irakurle gazte eta adinekoei, emakume zein gizonezkoei.
2003
‎Helduetan, depresioen, emakume zein gizonezkoaren antzutasunaren, hileko berankor eta irregularren, ile galeraren eta abortu errepikatuen eragile izan daiteke intolerantzia hori.
2004
‎Guk praktikatu egin behar dugu eta horrek denbora eskatzen du, eta pazientzia. Baina begira tenisean emakumeek zein maila lortu duten.
2005
‎–Espaloietatik? parte hartzen da, emakume zein gizonezkoak egonik; beraz, emakumeek ere parte hartzen dute.Gainera emakumeak desfile barruan ere parte hartzen du, oso nabarmen parte hartuere, kantineraren papera jokatuz, alegia3.
‎Giro aldrebestu honetan ekainaren 30a ailegatu zen. Goiz goizean emakumearen parte hartzearen aldeko emakume zein gizonezkoen taldea Ama Xantalenermitan bildu zen jarraitu beharreko urratsak zehazteko. Era horretan, eta jantziakazken mementoan jarririk, taldea Urdanibia plazako izkina batean kokatu zen Alardean sartzeko une egokiaren zain.
‎Autoa errespetatzearen alde bozkatu zuten 15 agintariek ez zutenezer esan. Bestalde, emakume zein gizonezkoez osatutako konpainiak ordenantzanaipatzen zen orduan egin zuen arrancada, zenbait zauritu izan ziren eraso etabotila jaurtiketen ondorioz. Jenderik gabe dagoen San Martzial kaletik udaletxerako bidea hartzen dute.
‎Kale batetik ibilbideraino ailegatuko da, baina ikusleek eta poliziak eginiko hesiak gelditu egingo ditu. Bestetik, Urdanibiaplazan zenbait emakume zein gizonezko Alarde tradizionalean sartzen saiatukodira. Leku honetan Ertzaintzak kargatuko du, hiru atxilotu eta zenbait zauritu utziz.Arratsaldean, beste hiru pertsona atxilotuko dituzte Alarde tradizionalean desfilatzen saiatzeagatik.
‎Azkeneko helburua Alarde bakar bat egotea izan behar da: denok, emakumeok zein gizonezkook, aukera eta eskubidea izatea Alarde bakar bateanparte hartzeko, alegia. AEBn eskubide zibilen aldeko aktibistek, adibidez, ez zutenbeltzentzako eskola bat nahi, baizik eta denok izatea eskola berdinera joateko eskubidea.
2006
‎J. MUÑOZ. Emakume zein gizonentzako.
‎Haurraren generoak trantsizioko bizipenetan eta bikote harremanean eraginaizaten du. Adibidez, ikusi izan da neskatoen amek harremanaren banaketa izatekoprobabilitatea handiagoa zutela, mutikoen amekin alderatuta (Cox, Paley, Burchinal eta Payne, 1999); bestetik, ikerketa berean bikotearen harremana gehiagokaltetzen zen emakumearentzat zein gizonarentzat neskatoa zutenean. Horrez gain, amek irudi positiboagoa zuten haien haurraz mutikoa zutenean neskatoa zuteneanbaino, eta aitak ere sentikorragoak agertzen ziren haurrarekiko interakzioanmutikoa zutenean neskatoa zutenean baino.
‎Lucesen arabera, Berbalagun ekimenean “zaharrak, gazteak, gurasoak, ikasleak, irakasleak, emakumeak zein gizonak” daude, “gehienek nahi baino gutxiagotan egiten dute euskaraz, eta horregatik datoz, ondo pasatzera”. Izan ere, Egizuk aukera sorta ederra eskaini zien “Tabernan, paseoan, frontoian, mendi ibilaldietan, irteera kulturaletan” udalerriko euskaldunei:
2008
‎Azken txanpan Estanislao Labairu, Zabalarra eta Zumalakarregi kaleak pasatuko dituzte, eta Ezkurdi plazan helmugaratuko dira.Ibilbidea ez da gogorra korrikalariak ez direlako herrigunetik irteten, baina errtimoak bizitu ohi du martxa. Lasterketan lau kategoria daude; 1990a baino lehen jaiotakoak eta 1973a baino lehen jaiotakoak, emakume zein gizonetan. 16 urtetik beherakoek dute parte hartu.Izen ematea zortzi euro da.
‎Hain zuzen ere, martxoaren 9ko aktan bildutako hamar aginduetako batean honako hau xedatu zuten: urrundik lan egiteko modua dagoenean, garrantzitsua dela aukera hori egitea, emakume zein gizonezko langileek lanbidearekin, familiarekin eta hezkuntzarekin lotutako eginbeharrak bete ahal izateko, eta norberaren eta enpresaren interesen arteko oreka lortzeko.
‎Adin horretatik gora, berriz, handitu egiten da erortzeko arriskua, etxean batik bat, berdin emakumeetan zein gizonetan: 65 urtetik gorakoen% 30 urtean behin erortzen dira etxean, eta 80 urte dituztenen artean,% 50.
‎ARTXIBOKO IRUDIAK (V/ O) Milioika amerikar, gizon, emakume zein ume, ilaran daude, hotzak jota, ogia eta zopa apur bat hartzeko.
‎Giza eskubide ororen urraketaren aurrean gertatzen den bezala, genero indarkeria pairatu duten emakumeen sufrimendua ere, ezbairik gabe, ez badugu gertutik ezagutu, sumatu, sentitu, oso zaila egiten zaigu pertsonoi, emakume zein gizonezkooi egoera horiek ulertzea. Askotan oso urruti dugun, eta gure herrietan, gure lurraldean, gertatzen ez den indarkeria mota baten aurrean egongo bagina bezala jokatzen dugu.
‎Gizartean zer esanik ez. Gizartea hezi, sentsibilizatu, alfabetatu behar da, elkarren artean gizartea osatzen dugun emakume zein gizon, neskato zein mutiko...
2009
‎Bi orduko emanaldian eskualdean dagoen ikasketa iraunkorrerako zerbitzuari buruz, In formatzen, eta honek eman ditzaken laguntzen berri eman nahi diete herriko emakumeei biharko hitzaldian. Hitzaldi honen bidez ere, zerbitzuaren arduradunek jakin nahi dute emakumeek zein behar duten, hau da, zein ikastaro antolatzea gustatuko litzaiekeen. Era horretan, eskatutako ikastaroak non jaso ditzaketen esango diete emakumeei, eta, kasu batzuetan, baita antolatu ere.
‎Egoera hori aldatu nahi izatekotan, gizarte eredua aldatzetik hasi litzateke, eskola gizartearen beraren isla baita. Ikasle txikienekin gizonezkoak aritzea lagungarri izan daiteke haurren pertzepzioa aldatzeko; izan ere, txikitatik emakumeek zein gizonezkoek egiteko berak dituztela barneratuko lukete inkontzienteki.
‎Hala, bada, rol tradizionalek arrisku faktore bilakatzeko duten aukera ikertzean, paper sozial horiek nola gauzatzen diren kontuan izan dugu, emakumeek zein baliabide erreal dituzten ikusi, eta bizi egoera hauek onartzeko joerazein neurritakoa den ebaluatu.
‎Biztanleriak aisialdirako aukera interesgarri eta osasungarriak izatea ahalbidetzen du eta herrien kulturako elementu garrantzitsua da. Emakumeek zein gizonek kirol ekintzetan parte hartzeko eskubide beraduten arren, errealitateak oraindik ere sexuen arteko ezberdintasun handiak daudela esaten digu, arlo hau tradizioz maskulinoa izan baita maila guztietan. Azkenurteetan, kirola egiten duten emakumeen kopurua areagotu egin da, baina hala ere, egun Euskadin soilik emakumeen% 12k egiten du kirola asteko egunen batean; aldiz, gizonen tasa% 20,7 da.
‎Duela hiru urte, Defendatzailea sortu zenetik hainbat diskriminazio kasu aztertu dituen arren, gizarte osoan duen presentzia hedatu nahi du kanpainarekin. Hala, emakumeek zein gizonek bertara jotzeko aukera dute bereizkeri kasuen aurrean: lana eta familia bateratzeko neurriak ukatzea edo hori zailtzea, sexu jazarpena, publizitate iraingarria, lan munduko diskriminazioa...
‎–La consigna es joderles el proyecto?. Eta, era berean, hiru horiek gainditurik, ezinbertzekoa dugun laugarren emakumea zein izanen den baino, nolakoa izan behar duen argitu behar dugu, laugarren emakume hori gure azken aukera izanen baita.
‎kolorekoa;, zuhaitzek emandako fruituen, melokotoi, azenario eta kalabazen? laranja kolorekoa;? emakumearen zein sentsibilitate eta maitasunaren, more kolorekoa; eta,, ilusioaren, irudimenaren, marrubizko muxuen, maitasunaren eta bihotzaren?
‎Eskutitz hau oro har herri guztiarentzat bada ere, eskerrak eman nahi nizkieke batez ere eta bereziki Beko Kale edo Barrio Txinoko bizilagunei. Beste behin ere agerian geratu da auzo horretako gizon eta emakumeak zeinen eskuzabalak eta bihotz onekoak diren.
‎bikote heterosexuala, hiru bat seme alabez inguratua. Zenbaitzuen iritzian, aitaren boterea sendotu zen, emakume zein umeen mendetasuna sendotuz aldi berean. Engels-ek esan zuen familia nuklearra jabetza pribatuaren garaipena zela, beste garai batzuetako jabetza komunitarioaren kaltean.
2010
‎" Indarkeria bako gizartean gutxiago sufrituko lukete emakume zein gizonek"
‎Irain eta mehatxuak ere hautsitako bikoteetan behin baino gehiagotan izaten direla dio Guadalupe Ukarrek. Emakumeen zein gizonen partetik. Kasu horietan ere zaintza partekatuari ez zaizkiola ezinbestean ateak itxi behar diote, baldin eta seme alabekiko harremana bikotekide bien partetik ona bada.
‎Prostatako minbiziak gizonezkoetan eta bularreko minbizia emakumezkoetan dira tumore kaltegarri ohikoenak. Kolon eta ipurtesteko minbizia da ohikoena emakumeen zein gizonen artean.
‎Prostatako minbiziak gizonezkoetan eta bularreko minbizia emakumezkoetan dira tumore kaltegarri ohikoenak. Kolon eta ipurtesteko minbizia da ohikoena emakumeen zein gizonen artean.
‎Baina ezkonduak ez daudenekin ere, antzeko zerbait? zeren ezkondu gabeko emakume zein gizonezkoek, gizonezkoek ere bai, kasu!. Jesus izango bailukete amorante, honen gorputza hartzekotan?
‎energia belikoaren korronte handiarekin konektatzen baitu?. Sare erabatekoan emakumeak zein gizonak barneratzen ditu lanaren armadak (edo armadaren lanak). –Josteko makinan emakume langileak?
‎Jainkoaren eta historiaren aurrean, azken batean denon epaile izango direnak, baiesten dut Gernika herri historikoaren babesik gabeko populazioa hegazkin alemaniarrek hiru ordu eta erdietan amorru ezezagunez bonbardatu zutela, dena errautsetara murriztu arte, kopuru handitan hil diren emakumeei zein umeei metrailadoreen suaz jarraitu eta gainontzekoek beldurraren beldurrez ihes egin zutela.
‎poligamia kasu argia, edo bigamia ber bi, nahiago baduzu... Baina ezkonduak ez daudenekin ere, antzeko zerbait... zeren ezkondu gabeko emakume zein gizonezkoek —gizonezkoek ere bai, kasu! — Jesus izango bailukete amorante, honen gorputza hartzekotan... Homosexuala eta heterosexuala ote da, bada, Jesus, aldi berean?
2011
‎Ez dago izenpetua, noski. «Lan horrek erakusten du emakume askok nahiko zuketena baino askeagoak zirela, eta beren sexualitatearen jabe zirela, hein batean bederen».5. EnpleguaVienako tapiz batean, emakumeak zein gizonak ageri dira nekazaritza eremuko hainbat lanbidetan lanean. «Eta Christine de Pisanek gaurkotasun handiko ideiak planteatu zituen Le Livre de la Cite des Dames liburuan (1405).
‎Baina gaztaren koipearen %80 asea denez, nutrizio profil gehienetan ebaluazio negatiboa ematen zaio, eta ez da kontuan hartzen kalitate oneko proteinak dituela, bai eta bitaminak eta mineralak ere. 50 gramoko gazta zati batek erraz asimila daitekeen 300 mg kaltzio ematen digu emakume zein gizon, heldu asko ez dira heltzen egunero behar ditugun 1.200 mg kaltziora.
‎–Iritsi naiz, laztana? esan eta ezkerreko aldetik sartu behar du ohean, berdin dio emakumea zein aldetan dagoen, betidanik halaxe egin baitu berak, imitatzaileak alegia, emaztearekin, noski, baina baita ezagutu dituen beste emakume bakanekin ere. Litekeena da emazteak zerbait erantzutea, maiz, esnatu gabe ere, lotura handiko esaldiak esaten baitaki eta baita jardun erabat arrazoituak ere.
‎Eskatzen die estatuei euren nazio legeriarekin eta nazioarteko instrumentuek eratorritako betebeharrekin bat etorriz, jaiotzean erregistroan berehala inskribatzeko haur ororen ekitatezko eskubidea, inolako bereizkeriarik gabe, bermatzeko neurri guztiak har ditzatela, horretarako erabilgarri dituen baliabideak ahalik eta hobekien erabilita, euren giza eskubide eta oinarrizko askatasunak egikaritzeko aukera izan dezaten. Naziotasunari dagokionez, estatuek eskubide berdinak aitortuko dizkiete emakume zein gizonei;
‎Galdetegiari norberak erantzun baino lehen, telebistako bi iragarki8 ikusi behar ziren, biak autoei buruzkoak baina, oso desberdinak narrazio ezaugarriei dagokienez. Batean, emakume zein gizon eredu tradizionalak irudikatzen dira sexu erakarpena oinarri duen argumentu topiko bati jarraikiz eta iragana ekartzen du gogora argazki zaharren tonu okreak ikusita eta 50eko hamarkadako rock musika entzunda. Bestea, berriz, ekintzaz betetako fantasiazko narrazioa da, René Magritte pintore surrealistaren lanak ekartzen ditu gogora eta segundo gutxiko planoak kateatzen ditu Afrikako musika erritmo bizietan oinarritutako rock melodiari jarraiki.
‎Hezkidetzaren ikuspuntutik baloratuta, patriarkatuaren emakume zein gizon eredu tradizionalak iraganekoak balira aurkezten dira, esan bezala, argazki zaharren tonu okreak eta 50eko hamarkadako rock musikaren estiloa baliatuta.
‎Martxoaren 5ean, zapatua, ekimen" erraldoia" egingo dute Urolako Gernika mahaiak antolatuta: " Sentsibilitate politiko eta sozial desberdinetako jendea, zahar nahiz gazte, emakume zein gizonezkok osatutako ekimena izango da". Loiolako basilika aurrean Konpromisoa hitza osatzeko mosaikoa egingo dute eta bertan parte hartzeko deia luzatu diete Azkoitia, Azpeitia, Errezil eta Zestoako herritarrei.
2012
emakume zein gizona,
‎Urte mordoxka zen Jonek Ixabel ikusten ez zuela, eta harritu egin zen emakumea zein gutxi zahartu zen ikusita. Jonen beldurrak gorabehera, Ixabelek irribarre bero batekin hartu zuen.
‎Parekotasuna kuoten politikaren aplikazioan datza, genero batek ereez dezala izan ordezkapen politikoaren% 60 baino gehiago (erlazioa izan dadila% 60% 40). Egintzaren helburua da gizarte jardunetan banaketa horri esker legesubjektu sexuatu bi errekonozituak izatea, gizon eta emakumeen arteko berdintasunformalaren mugak gaindituz eta eremu guztietan benetako berdintasuna bermatuz.Sexu identitatea pertsona legalaren definizioaren baitan sartzeak estatus beralekarke emakumeentzat zein gizonentzat. Hori da parekotasuna.
‎Harmonia naturarekin, herriko bizilagunekin eta beste lagun hurkoekin. Harmonia ere gizon emakumeen zein kultura ezberdinen artean. Honek kontra egiten dio natura zein gizabanako nahiz herrien esplotazioa helburu duen ideologia eta praxiari (Choquehuanca, 2010).
‎Horietatik 2.000 kasu diagnostikatzen dira urtero Espainian, 700 bat heriotzarekin, eta 15 urteko emakumeen artean bigarren ohikoena da. Hala ere, azken urteotan egiaztatu ahal izan denez, uzkiko eta baginako tumoreen %80k, bulba eta zakileko tumoreen %40k eta orofaringeko minbizien frakzio txiki batek ere badute GPB, eta, beraz, emakumeei zein gizonei eragiten die. Kataluniako Onkologia Institutuak (ICO) Giza Papilomaren Birusari buruzko Bilera aurkeztu du.
‎Ikusgarri daude Magdalenako negutegi eta arloak, jori barazkiz. Ez lanari muzin eginda, agerikoa denez; haietan ere gelditu gabe dihardu jendeak, emakumeek zein gizonek: makurtuta, zutik, hara eta hona.
‎–Hemengo emakumeek zein gozo berritzen duten bertsolari zaharren mintzoa.
‎Bertan, ekintzaileek hurrengo kezkak zeratu zituzten: okupazio militarren testuinguruetan emakumeekiko biolentzia, emakume ekintzaileen aurkako bortizkeria, etxeko eta sexu indarkeria, emakumeak salgai gisa tratatzea, euren gorputzen burujabetza ez onartzea eta emakumeekin zein haurrekin trafikatzea (Foro Social Mundial, 2011).
2013
‎«Jasotzen duzun askatasun sentipena izugarria da», Rosen arabera, «pertsonak diren moduan ikusten dituzu». Gaineratu duenez, hainbat medikuk hondartza nudistetara joatea gomendatzen diete bularrak kendu behar izan dituzten emakumeei zein elbarri geratu diren pertsonei, nudistek «diren bezala» onartzen dutelako jendea. «Azken finean, bainujantziak pisatzen dituen 50 gramoak gainetik kentzen dituzunean, tona bat aurreiritzi ere eranzten dituzu».
‎Honelako batzar batean jasanezina izango litzaidake. Zure arrebek badute lagunik, eta, haiek kenduta, gela honetan ez dago emakumerik zeinen ondoan zutik egotea ez litzaidakeen zigorbide suertatuko.
‎Berdintasunerako Udal Batzordeak ez du bertze aukerarik galdu nahi, «aspaldi erabaki genuen emakumeen kontrako erasoei aitzinerat egitea eta eraso jonek, berriz ere, izkutarazten gaitu arlo publikotik baztertuz». Emakumeek kontrabandoan parte hartu zuten eta hori ukatzerik ez dagoela dio Berdintasun Batzordearen idatziak, «ez gaude ados emakumearen presentzia baztertzen duenarekin, emakume zein gizonentzat berdintasun aukerak defenditzen ditugulako, ez dugu horrelako egoerarik gure he­rrietan onartzen ahal, ez soilik legeak babesten gaituelako, baizik eta justizia sozialean oina­rritzen den aukera berdintasunean sinisten baitugu».
2014
‎Niri ez zait agertzea gustatzen, baina polita izan da, oso jende atsegina delako. Izurtzako emakumeekin zein hartu eman izan duzu. Acción Catolican nenbilen, eta gero Gurutze Gorrian hasi nintzen. Izurtzara lehen sorospen ikastaro bat ematera etorri nintzen.
‎ama izan ala ez; ama izan emakumeek haien kabuz erabakitzen duten baldintzetan; nahi dutenarekin; nahi dutenean; nahi duten kopurua izateko… Mugimenduari emakumeen eskubideekin, emakume guztien eskubideekin, bat egiten lagundu dio: laguntza bidezko ugalketara jotzea erabakitzen duten lesbianak, bakarrik edo bikotearekin; bikotea duten emakumeak zeinak haurra izatea erabakitzen duten; bikoterik ez dutenak eta bakarrik ama izatea erabakitzen dutenak; emakume immigranteak zeinak jendarte honetako batez bestekoa baino haur gehiago ekartzea erabakitzen duten, nahiz eta batzuek uste ez dagoela modan.
‎Sozializazio prozesua abiapuntu hartuta, hainbat arlotako ekintzak zehaztu zituen testuak: emakumeentzako zein gizonentzako sentsibilizazio eta prebentzio plan bat, hezkuntzan berdintasuna eta gatazkak indarkeriarik gabe konpontzeko gaitasuna lantzea, irakasleak etengabe trebatzea, publizitatetik eta hedabideetatik diskriminazioa baztertzea, osasun arloko langileak prestatzea... «Hura indargune bat zen, baina hamar urtean ez da garatu».
‎Mary Douglass antropologoaren planteamenduarenildotik (Douglass, 1991) pentsa dezakegu bertsolariek bertso saioetan emakumeenfeminitatearen inguruan komentarioak edota trufak egiten dituztenean muga sinbolikoak ezartzeko modu bat dela, euren maskulinitatea edo babestu nahian. Etaestrategia horren bidez behin eta berriz gogorarazten zaie emakumeei zein deneuren zeregina: begiratuak izateko heziak izan zarete, inolaz ere zuen barruari begirajartzeko eta hortik adierazteko; (besteak) emozioez elikatzeko heziak izan zarete, inolaz ere emozionalak izateko.
‎Badirudi bazterreko ahotsak atal berezitu batean aurkeztearekin ikusgarri eginnahi dituela, logika orokorraren barruan ezkutuan ez igarotzeko. Bestalde, atalkatze horrek ere baduarriskurik, bazterreko ahots horiek( emakumeak zein Ipar Euskal Herriko ahotsak) logika orokorretikat geratzen direlako.
‎Ikerketa horrek, gainera, gazte batzuei( emakume zein gizonezkoak) kontzientzia pizten lagundu ei die," orain arte ez baitira guztiz jabetu emakume eta gizonezkoek pairatzen dituzten desberdintasunez". Azkenik, ikerketak emakume gazteek bizi duten errealitateen inguruko informazioa ematen du, eta etorkizunean proposamenak bultzatzerako orduan oso kontuan hartzekoak izango dira.
‎Esate baterako, egiatik hurbilago izan daitekeen historia idazten.Lan horri ekiteko ez dago urrutira joan beharrik. Hementxe has gaitezke, gaur, oraintxe bertan, emakume zein gizon, gizon zein emakume, bidezko eta bidegabe, trukea eskuz esku eginez, merkataritzarik bidezkoena bitartekorik gabekoa delakoan, elkarri begiratuz, elkar ikusiz, trukegairik borobilenak bihotzetik bihotzera doazenak direlako ustean. Aitor Arruti Rezabal
‎Dantza atsegin, erraz eta jendeekikoak dira. Herriko plazetan eta borobilean dantzatzen direnak, gazte zein helduk, emakume zein gizonek. Mota desberdin asko biltzen dira Dantza jauzien baitan, besteak beste, Iparraldean, Azkaindarrak, Milafrangarrak, Ostalertsa, Muneinak, Mutxikoak.. izenez ezagutzen direnak.
‎Gizonak ere etengabe erakutsi behar du zein gizona den, bere gizontasuna. Emakumeek beste emakumeengandik eta gizonengandik presioa jasotzen duten bezalaxe, gizonek ere emakumeengandik zein gainontzeko gizonengandik jasotzen dute. Azkenik, logika maskulinoak mendekoak bihurtzen ditu neskak eta mutilak modu berean, bien arteko harremanetan emakumezkoak duen arren galtzeko gehien.
‎Txantxetan antolatu edo ez, holako bilkurek sarrarazi dituzte elementu berriak bai emakumeen zein bikoteen bizitza eta harremanetan. Beharbada beste uneren batean erosiko eta frogatuko ez lukeen gailuak eskaini diezaioke egundoko esperientzia berria.
2015
‎Normalean, 16 urtetik gorako emakume zein gizonekin lan egiten dut, eta honako hauek lantzen ditut: antsietatea, depresioa, estresa, insomnioa, krisi existentziala, bizitzari zentzurik topatu ezina...
‎Bertan, kama salila aipatzen da, pasio ur edo bizitza ur gisa itzul daitekeena: emakumeek zein gizonek sexu jardunean kanporatzen duten likidoa.
‎Dekretu honek helburu hau du: Gizarte Zerbitzuei buruzko urriaren 18ko 5/ 1996 Legea eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako otsailaren 18ko 4/ 2005 Legea garatuz, etxeko tratu txarren biktimentzako harrera baliabideen, harrera zerbitzuen eta harrera etxebizitzen kalitatearen eta funtzionamenduaren baldintzak arautzea, lagundutako pertsonei( emakumeei zein haien kargu dauden haurrei eta nerabeei, edo bizikidetza unitate bereko mendeko helduei) eman beharreko harrera hobea bermatzeko.
‎Urteroko ohiturari eutsiz, uztailaren 8tik aitzinera eguerdiko 12:00etan herri kirolek hartuko dute Foruen Plaza. Nafarroako arpana, ingude, aizkora, motozerra, txinga, lasto eta gurdi altxatze txapelketak jokatu dira eta emakume zein gizonezkoak arituko dira txapelaren bila. Horretaz gain, erakustaldiak ere egunero izanen dira.
‎Azkenik, gatazkaren bi dimentsioak erlazionatzeko gai izan behar dugu, eta bakoitzean emakumeek zein gizonek zer rol bete izan duten jakin behar dugu. Dimentsio publikoan, eztabaida eta borrokarako espazioan, full time ko militanteak egon dira beti; dimentsio pribatuan, ordea, full time ko zaintzaileak.
‎Euskal Herriko gatazkaren irakurketa feministaz hitz egitea, zaintzaz, gorputzaz, botere harremanez, esparru publiko eta pribatuaz, identitateaz, pribilegioaz, hegemoniaz eta subalternitateaz hitz egitea da. Euskal Herriko gatazken irakurketa feminista bat egitea ez da soilik emakumeek zein gizonek gatazkan izan duten paperaz aritzea (eta aldi berean bada). Irakurketa feminista egiten dugunean, gatazken teoria egiten ari gara, euskal gatazka bera osotasunean irakurtzeko saiakera.
‎761. Alderdi eta sindikatuen agiria" euskal gizarteari" zuzentzen zaio;" une hau berebiziko ilusio eta itxaropenez" bizi duen euskal gizarteak" jarrera konstruktiboak galdegiten dizkie esparru instituzional, politiko, sozial eta sindikalei", baina" sei hilabete igaro dira, eta euskal gehiengo sozialak konponbiderako proposamen demokratikoak etengabe eskatu dituen arren, gobernu espainol eta frantsesaren arduragabekeria politikoa nabarmen geratu da"; gobernuoi" euskal gizarte eta erakundeen erabakiekiko mespretxu sistematikoa,[...] elkarrizketaren ukapena[...] eta kutsu politiko nabaria duten erantzun polizial eta judizial hutsetara" jo izana egozten zaie;" deitoragarria" irizten diote, halaber," hainbat sektore politiko eta mediatiko garrantzitsuk", bake prozesuaren eragile izan beharrean," prozesuak porrot egin dezan" egiten ari diren eginahalari. Gogorarazten dute, bestalde," era honetako prozesuak ez direla erresistentzia eta oztoporik gabe aurrera ateratzen" eta" lasaitasun" eta" konfiantza" mezua adierazten diete euskal emakume zein gizonei, eta prozesuak jasaten dituen erasoei" erantzun bateratu, tinko eta irmoa" emateko eskatzen diete. Euskal erakundeei ere" ekimen honen helburuekiko atxikipen aktiboa eurek egokien irizten dioten moduan adieraz dezatela proposatzen zaie".
2016
‎ez dute materialik eraman, baina arropa erosoa eramatea gomendatzen du Gurutzek. Emakume zein gizonek parte hartu dezaketela ere azpimarratu du.
Emakumeen zein gizonen pilota partidak jokatuko dituzte saninazioetan
‎Maila orokorreko irabazleek, emakumeek zein gizonek, garaikurra eta 200 euro jasoko dituzte; bigarrenek, garaikurra eta 150 euro; eta hirugarrenek, garaikurra eta 100 euro. Horrez gain, maila bakoitzeko irabazleek izango dute garaikurra, eta taldeka lehena sailkatzen direnek garaikurra eta 100 euro eskuratuko dituzte.
‎Bestalde, distantzia motzeko Gipuzkoako txapelketa ere izango da Azkoitiko duatloia. Beraz, lehen hiru sailkatuek garaikur bana jasoko dute, emakume zein gizon. Partaide eta boluntarioen artean zozketak egingo dituzte.
‎Teresa Fernandez Women' s Link Worlwideko abokatuak dioenez, errepresio frankista emakume zein gizonek sufritu bazuten ere, lehenengoek indarkeria zehatza jasan zuten emakume izateagatik beragatik. Erregimenak bi arrazoi erabili zituen emakumeak jazarri eta torturatzeko:
‎Munduko Langileen Internazionala erakundeak. IWWen, koloreko langileak, emakume zein gizon, gainerako langile guztien parekoak dira.
‎Eta beren ibilbide profesionala, familia osatzea eta seme alabak edukitzea. Horretan bat zetozen ia guztiak, emakumeak zein gizonak: maistra, apaiza, gurasoak, moralistak, kupletistak, eleberri arrosen idazleak, baita gimnasia irakasleak ere.
‎Eta azkenik, kontratazioaren inguruko zifrak; zenbat kontratu erregistratu diren hilero, horietatik zenbat izan diren aldi baterakoak. Eta bertan duzue baita, 2015ean zehar kontrataturiko emakume zein gizonezko kopuruen berri ere.34 langabetu gutxiago344 langabeturekin abiatu genuen 2015 urtea, amaitu berriz lanik gabeko 310 herritarrekin. 34 langabetu gutxiago genituen beraz, urtea agurtzerakoan.
‎Eguerdi aldean jokatu dituzte finalak emakume zein gizonek. Emakumeena izan da lehen proba:
2017
‎Orotara 172 ziren, lapurtarrak, behenafarrak eta xiberotarrak. Emakume zein gizonak, hautetsiak ala herritar xumeak eta adin guztietakoak, gazteriaren presentzia nabarmentzekoa izanik ere. Jose Bove eurodiputatuaren gisa, euskal herritarrak ez ziren batzuk ere egon ziren bertan.
‎Kantitate aldetik garrantzitsua da. Arraunlariak zaindu egin behar dira, ez erretzeko, emakumeak zein gizonak. Momentuan osasuntsu ikusten dut, baina zaintzen ez bada, ez da hain osasuntsu egongo.
‎Sarea ezartzeak, emakume gehiago artatzeaz gain, beste ondorio on batzuk ere izan ditu, besteak beste, Europako Kardiologia Elkarteak ezartzen dituen kalitate irizpide guztietan hobekuntzak ikusi dira, IA jasaten duten emakume zein gizonen artean. 1 irudian ikus daitekeenez, denbora murrizketa nabarmenagoa izan da emakumeen artean, LAIKari dagokionez batez ere.
‎Deus baino lehen teknikoak gara?. Emakume zein gizonek, ingeniaritzaren izaera teknikoa behin eta berriz aldarrikatzen dute, beren burua, funtsean tekniko bezala definituaz. Historikoki ezaugarri teknikoak gizonak nagusi diren lanbideekin lotu izan dira eta emakumeak lanean ari diren lanbideetatik deslotu.
‎Indize honen irakurketa erraza da oso: lbalioa hartzen duenean egoera parekatuaren aurrean egongo ginateke, non emakumeek zein gizonek denbora berdina eskainiko lioketen ekintza bati. Aldiz, T baino altuagoa balitz, emakumeen presentzia handiagoa adieraziko liguke eta alderantziz, T baino baxuagoa balitz gizonen presentzia handiagoaren adierazle litzateke.
‎" Tamalez, festa giroan ere ohiko dira erasoak, eta horri aurre egin eta festak libre gozatzeko kanpaina egiten saiatu gara. Karpara jende asko etorri da emakume zein gizon, eta herritarrek zerbitzu hori eskertzen dutela adierazi digute", adierazi du Etxanizek.
‎Baieztapenak borobildu baino galderak eragin, nahi dutenekin eta nahi dutenen artean solastatzeko: zahar zein gazte, aditu zein aritu, teoriko zein praktikante, profesional zein aktibista, feminista publiko zein anonimo, emakume zein gizon izendatu...
2018
‎Emakume gehienentzat horixe izaten da gaueko unerik zailena, kezka handiena eragiten diena, beldur gehien sentitzen dutena. Etxerako bidean gertatzen diren erasoak saihesteko eta emakumeak zein adin txikikoak etxera lasaiago bueltatzeko, neurriak hartu dituzte Gipuzkoako zenbait lekutan.
‎Esaterako, Kontseiluan bertan, alderdietako bost ordezkarik ez gizarteko ordezkariak, baizik eta alderdietakoak argudiatu zuten sistema berria zela eta beldur zirela, lege horiek hondamendia ekarriko zutela. Kontseilu Legegilearen hiru bilera egin genituen eta gizarteko jende askorekin batu ginen; biztanleekin, Kongreya Star erakunde feministarekin… Zonalde osoa bisitatu genuen eta guztiak konbentzitzeko ahalegina egin genuen, nahiz eta batzuekin ez lortu, emakume zein gizonezkoekin. Hala ere, esango dut guretzat garaipena izan zela jende gehiena lege horiek ezartzearekin bat etortzea.
‎Hau da, noketa emakumeei zuzentzeko tratamendua da, baina pertsona oro mintza daiteke nokaz. Hau horrela, emakume zein gizonezkoak gerturatu lirateke noketara; baita, emakumezkoak toketara ere. Hizkuntzak daukan sinbolismoarekin bederen, badirudi harreman berdinzaleagoak eraikitzeko bidea ere izan litekeela hitanoa; konfiantza eta gertutasuna adierazten duen hizkuntza tratamendua izaki.
‎Esan genezake beraz, hizkuntz sozializazio baten bidez barneratzen ditugun hizkuntza baten gaineko uste eta balioek emakume zein gizonen hitanoaren erabileran eragin nabarmena dutela. Are gehiago, esan liteke, emakume zein gizonei ezarritako genero rolek badutela eraginik hizkuntza baten erabileran; gure kasuan hitanoaren erabileran, edota honen erabilera ezean.
‎Esan genezake beraz, hizkuntz sozializazio baten bidez barneratzen ditugun hizkuntza baten gaineko uste eta balioek emakume zein gizonen hitanoaren erabileran eragin nabarmena dutela. Are gehiago, esan liteke, emakume zein gizonei ezarritako genero rolek badutela eraginik hizkuntza baten erabileran; gure kasuan hitanoaren erabileran, edota honen erabilera ezean. Baserritartasuna edota zakartasuna egoki ezkontzen baitira maskulinitate hegemonikoarekin; baina ez dira feminitate hegemoniko batentzat adjektibo egokienak.
‎Emakumeei hitanoz aritzeak sentipen kontrajarriak eragiten dizkiete. Hau da, esan genezake ekintza berberaren aurrean — hitanoz hitz egitea—, emakume zein gizonek ez dituztela sentsazio edota bizipen berberak. negatibo batzuk presente egon, orokorrean hitanoa, nolabaiteko nortasun edota euskalduntasun" benetako" batekin lotzen da. Badirudi, identitatea eraikitzen laguntzen dien pieza garrantzitsuetako bat dela hitanoa Antzuolako gazteentzat.
‎Beraz, goiko aipuan islatzen den gisara, emakumeei hitanoz aritzeak sentipen kontrajarriak eragiten dizkiete. Hau da, esan genezake ekintza berberaren aurrean —hitanoz hitz egitea—, emakume zein gizonek ez dituztela sentsazio edota bizipen berberak. Zentzu honetan, azpimarra genezake generoak izan litekeela nolabaiteko zerikusirik egitate honetan.
‎Ikerketan zehar detektatu dugu diskriminazio positiboari buruzko eztabaida dagoela bertsolaritzan, eta fenomeno bitxia da, zeren datuek argi erakusten dute ez dagoela diskriminazio positiborik. Esate baterako, bertsolari kopurua zenbatekoa den eta emakume zein gizon bertsolariek zenbat saiotan parte hartzen duten aztertzen badugu, agerikoa da emakume bertsolari kopurua handitu ahala handitu dela parte hartze kopurua, ez gehiago ez gutxiago. Edonola ere, kontuan hartu behar da hemen aurkezten ditugun datuak aztertzean ez zaiola zenbakiaren zehaztasunari begiratu behar, joera orokorrari baizik.
‎Ontsalaz antonimoak diren' hechicero' eta' conjurador' deiturak pertsona berari egoki izanak adierazten du elkargarriak direla bi funtzioak. Ohartzekoa da funtzio kontrajarri horiek berdin emakumeek zein eliza-gizonek bete ditzaketela, eta ama sorgin eta seme apezaren korrelazioan jartzen ahal ditugu; ez dut uste bi jende tipo horiek pobreziak dituela lotzen, irudimen mitikoak baizik.
‎Eulalia Abaitua ez da emakumeen argazkilaria. Haren kamerak jendearen bizitza jaso zuen, emakumeena zein gizonena. Arreta ematen du, hala ere, zenbat argazkitan emakumeek duten protagonismoak.
‎Gauza bera pentsatzen al duzu. Nik ere hala pentsatzen dut. Pentsa, Silvia Rampazzo [iaz bigarren] eta Eli Gordon nire atzetik sartu dira, eta horrek erakusten du emakumeen artean zein maila zegoen aurten Zegaman.
‎Uste baino errazagoa gertatu zaio gainera. Ebbe beti harritzen du gizonezkoek emakumeengan zein arrisku gutxi ikusten duten ohartzeak. Euren ustezko nagusitasunean duten konfiantza horrek itsutzen ditu, zalantzarik gabe, gerturatzen zaien ezezaguna beste gizon bat izan ordez emakumea bada, prebentzio neurri guztiak galtzeraino.
‎Noizbehinka, baina bai. Denok gara putak, azken finean, edo hori bilakatuko gara lehenago edo geroago, emakume zein gizon: geure gorputza, geure izerdia, geure lana salduko dugu sos batzuen truke.
‎Kirola eta irratia izan ditu aspaldiko bizilagun Olga Jimenez kazetariak, eta bereziki emakumeen zein desgaituen begietatik hurbildu da kirolaren errealitatera. Beste zazpi emakumerekin batera, kirolean ohikoak diren balioen beharra aldarrikatu du aurtengo Gasteizko jaietako pregoian, horiek bizitzarako tresna izan daitezkeelakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
emakume 76 (0,50)
emakumeak 20 (0,13)
emakumeek 17 (0,11)
emakumeen 11 (0,07)
Emakume 10 (0,07)
emakumeei 6 (0,04)
emakumea 3 (0,02)
emakumearen 3 (0,02)
Emakumeak 2 (0,01)
Emakumeen 2 (0,01)
emakumeekin 2 (0,01)
emakumeen artean 2 (0,01)
emakumeena 2 (0,01)
emakumeentzako 2 (0,01)
emakumeok 2 (0,01)
Emakumeek 1 (0,01)
Emakumeengan 1 (0,01)
Emakumeok 1 (0,01)
emakumearen barruan 1 (0,01)
emakumearentzat 1 (0,01)
emakumeenak 1 (0,01)
emakumeengan 1 (0,01)
emakumeengandik 1 (0,01)
emakumeentzat 1 (0,01)
emakumeetan 1 (0,01)
emakumerik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 24 (0,16)
ELKAR 23 (0,15)
UEU 16 (0,11)
Argia 14 (0,09)
Pamiela 8 (0,05)
Urola kostako GUKA 8 (0,05)
Uztarria 7 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Susa 6 (0,04)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 6 (0,04)
Anboto 6 (0,04)
Booktegi 6 (0,04)
Consumer 5 (0,03)
Alberdania 4 (0,03)
alea.eus 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Hitza 3 (0,02)
EITB - Sarea 2 (0,01)
erran.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Uztaro 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia