2005
|
|
Itxaro Bordaren ekarpenak ‘Bestea’ kontzeptuarekindu zerikusia:
|
emakume
irudi berriak, lurrarekiko eta euskararekiko harreman desberdinen proposamena eta mugaren ondorioen gaineko gogoeta. Arantxa Iturbek aletxoga rrantzitsu bat ipini du euskal ipuingintza modernoanharremanei buruzko hausnarketa umorez zipriztinduz eta emakumearen ikuspuntutik kontatuz.
|
2006
|
|
Landak, bere pertsonaia femeninoen bidez, giza harreman alternatiboak eta sexuen arteko gatazka beste modu batera konpontzeko aukera eskainiko digu. Aldi berean,
|
emakumearen
irudi berriak erakutsi nahiko dizkigu; horretarako, emotibitatea, autokonfiantza eta sentsibilitatea oinarritzat dituzten emakume irudiak azalaraziko dizkigu bere pertsonaia femeninoen bidez. Emakumearen ezaugarri psikologiko izan diren menekotasuna, sufritzeko gaitasuna, jakin nahi eza, dependentzia... ez dira agertzen Landaren pertsonaia femeninoarengan; are gehiago, ausardia, gizartearen aurre...
|
2013
|
|
Hala ere, haurdunaldia aurreratuagoa da, jantzi horiek baztertzea komeni da, gorputzeko hainbat atal konprimitu eta deserosoak gerta baitaitezke. Hala ere, haurdunaldian
|
emakumearen
irudi berrira egokitutako jantziak aukeratu behar dira, baita lehenengo hilabeteetan. Denboraldi horretan, ez du zertan izan bainatzeko arropa berariazkoa, eta gustukoen duen modeloa eros daiteke, baina neurri bat edo bi gehiago izatea komeni da, batez ere sabela ez zapaltzeko. haurdunaren bularra. Alde horretatik, gomendagarria da bainatzeko jantziek ez dute uztairik goiko aldean Izan ere, nahiko gogaikarria izan daiteke.
|
2020
|
|
Eta, Iratxe Retolazak ikusarazi bezala, bestelako lerro ohargarri askoak ugari izan arren (erbesteratze ezina eta nahia, identitatearen ausentziaren bilaketa, denborak, hizkuntzak, emetasunak, zuritasunak sorturiko mugak), emakumearen hutsunea dugu hemen gai, gailen, gizonekiko bikote harremanen hutsaltasuna, komunikazio eza, Teresa irakur daitekeen neurrian emakumearen irudikapen gisa. Are urrunago joanda, garaiko iritzien arabera klixe mugatuak haustera iritsi zen Oñederra aipatu pertsonaiarekin, euskal
|
emakumearen
irudi berri bat emateraino.
|
|
Ez dakit zehatz gauzak nola ibiliko ziren mende hasiera urrun hartan, baina kosta egiten zait pentsatzea matrimonioaren instituzioa zalantzan jartzeko zalantzak dituena, gizon aktibo emakume panpina dikotomiarekin bueltaka dabilena, preziatuena birjintasuna dela dioena, nahiz kontra egiteko izan, nahiz planto esateko, euskal
|
emakumearen
irudi berriaren paradigma izan zitekeenik. Diskurtso horiek, ideia horien aurkako ideiak hamarkada bat, bi atzeragoko kontua zirela sinetsita nengoen.
|
2021
|
|
Jeanne Mammen edo Xanti Schawinsky, besteak beste; baita orain arte ezezagunak zitzaizkidan beste batzuk ere, Elisabeth Karlinsky eta Marianne Ullmann, esaterako. Hala eta guztiz ere, erakusketan lantzen dituzten gaiekin lotuta, zenbait artistaren falta ere sumatu dudala esan gabe ezin naiz geratu; hutsunerik argienak, agian, bigarren aretoan egon daitezke, zeinetan
|
emakumearen
irudi berriari buruz hitz egiten den. Aretoaren izenburua:
|