Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 3.692

2002
‎Egunhaiexetakoa da, bada, Abraham barHiyya' renobra, Megilat.ha megaleh, goragoaipatua.HartanHerrialdeSantuareninguruetanEdom en (kristautasunaren) etasmaelen (slamen) arteangertatzekozirenguduez mintzo zenautorea.R.Yehudahha Levikberakere sraelberrerosiaizanenetabera AgindurikoHerrialderaberrizereheldukozenegunazegitenzuenamets.Judu herria, beresakabanaketanzapaldua, Mesiasenberehalakoetorrerarenzainzegoen, Sioneraitzultzekogertu.Eraberean, slama1130.urteangaraitukozelaetaDaniel profetareniragarkizunakbetetzeaesperozuten.EgunhaiexetanerabakizuenR. Yehudahha Levik, jadanikberrogeita hamarretatik hirurogeiurtebitartean zituelarik , Jerusalemeraabiatzea, Sionera itzultzekosentitzen zuenherri minsakon huraegiabihurtzeko.Bidaiahoriegitekoideiaberakritikatzenziotengaizki esaleei honelaerantzunzien9:
‎Kreaturaetakreatzaileakelkarrekindutenamodiozkoharremangorenarenahotsa da.Yehudahha Levi, izanere, ezdaliteratura hutseangelditzen. Jakintza, trebetasuna eta israeldarrenherriminamaisukierakutsi arren, bere bihotza aurreragodoa; poetaizateazbestaldemistikoa erebadaetaerantzukizunari uko egindionjainko herri aukeratuarendoluminadarieberehitzei.Malenkoniada olerkihauendoinubereziaetanoizbaitbereherriarenetorkizunabideratukoden ametsitxaropentsuamantentzendu.Oreinemepoxpolina(= srael), zureegoitzatik aldendua! Maite zaituena (=' Elohim) haserredago!, eta etsipenaren doinu ezkorrean, haudio: Nondaprofezia, nonargimutila, non1tunarenKutxa? (85 poema, 1.eta4.b.).
2005
‎...artean, bestehitzbatzuek azentuera bereziaedomarkatuaerakusten dute.Eskualdehonetan zehar(= Txillardegi1985mendebaldekoazentu saila) aurkitzendiren azentu arauak nahikoa desberdinak badira ere, hitz markatuetan bat etortze harrigarria aurkitzen dugu, Mitxelenak (1977: 391) ikusizuenbezala.Adibidebatzuk emateko, beste, leku, le (e) ngusu, belarriedobasuedalontziahitzmarkatuakdiraazentu bereizgarria duten hizkera gehienetan mendebalde erdialdekoeskualde honetan (ikusGaminde&Hualde1995).
‎/ béste/ hitzarekin: béstiak ergatibosingularrazeinabsolutibo/ ergatiboplurala izan daiteke eta béstiai datibo singularra zein plurala. Era berean, Gernikaldean etziék etaetzíekgixonarí erg sgvs.abs erg pl, etagixónaridatsgvs.datpldatsg= datpl, etab., bereiztendira, bainabéstiekbéstieri ergsg= abs ergpl, dugu , azentuera markatuarekin.
‎2.Gure hipotesiaren balioheuristikoa ukaezina da, nireustez.Ikusten badugu , esate baterako, amuhitzakazentueramarkatuaduelaOndarroan, Lekeition, Markinan, etab., datu honek etimologiaren berri ematen digu. Emandezagun ezdakigulaezerhitzhonenetimologiaz (edoezgarelagogoratzen). Gurehipotesiarenarabera, azentumarkatuadutenhitzakelkartu/ eratorriak edomailegatuakdira.Egituragatik hitzhonekezdirudi polimorfemikoa.Orduan, pentsatubehardugumailegubatdela.Etahorrelada.Gureerdal hiztegietarabagoazorain, ikusikodugulatinezkoordainahamus delaetagaztelaniazkohiztegianerehamo hitzaaurkitzen duguesannahihorrekin, nahiz etaosoerabiliaezizan.
‎Errekahitzaren etimologiaz, Agud&Tovarrek biiritzi nagusiekartzen dizkigu: (a) mailegubatdela, jatorriaerromantzezkoregataedoberelatinezkosorburuadelarik, eta (b) erromatarrenaurrekosubstratuzkohitzadelaeuskarazetaerromantzez.Bizkaierazaurkitzen dugun azentuera markatua garbi uztendulehenetimologiazuzenadela: mailegubatda.
‎Azentuaatzizkimarkatuarenaurrekosilabanagertzenda (azentuerarik kontserbatzaileenean). Gertakari hauklitikoekin ereaurkitzen dugunez gero (cf.gizoná be (re), gizónbarikikusHualde, ElodietaetaElordieta1994: 59), hipotesibezala, proposatu dezakegugaurregungoatzizkimarkatuen etamarkatugabeenartekobereizkuntzagarai batekoatzizkienetaklitikoenarteko kontrastemorfologiko bati dagokiola.Taldeklitikoetanazentuberezia sartzen zenmugamorfologikoa markatzeko (hitzelkartuetan bezala), etaordukoklitikoakgaurkoatzizkimarkatuakdira.Klitikoeneta... lagun a gazlagunágaz, > lagun ak gazlagúnakaz.
‎Goiko aipuan parentesi artean dagoen lekutik hurrengo hitzak kendu ditut: comoellocativosing.. Hauda, Mitxelenarentzat lokatiboaereberandusartuzendeklinabidean, domekan, horman, etab.baitugu, etaez domekean, hormean.Bainapuntu honetan Mitxelenaren hipotesiaezdagoados atzizkimarkatuetamarkatugabeenartekobereizkuntzarekin.Lokatiboaezda markatua: basoánhormán, forma azentugabeak ditugu Gernikaldekoazentueran, etaez': < basóan, >: hórman.
‎LokatiborakoMitxelenaren hipotesiaezbaduguonartzen, nolaazaltzen dugu , pluralean bezala, aa> eadisimilazioaezdelabetetzen kasuhonetan. Erantzuna ezdazaila.Hizkuntzalariaskokonturatudiragaraibateanatzizki haukontsonantezhasizela (ikusTrask1997: 202).
‎...dez, hiztunen hizkuntza/ hizketaarazo, zailtasun, behar, ezintasunei... buru eginez, irtenbideakaurkitzenedobideak zabaltzenahalegintzendirenaklirateke.Hizkuntzalarisoilak, berriz, matematikariformalistenantzera, teoriaketa azterbideak modurikabstraktuenean jorratzendituztenak'; hauenversus ak, aldiz, aurrekoenteoriaetairakaspenetan sustraituta aplikatua izenondo erreferentzialez jantzitakoak ditugu , eremupraktikoetan bete lanaegitendutenak, alegia.
‎Joandoanetaetorridatorrenbereizkuntakezdigutelaguntzen hiztunok harremanetanhizketa bidezegitendugunerabileraren azpianetaazaleangertatzendenaargitzen, ezindelakoteorizatu errealitatean egitendenakontuan hartu gabe.Eman dezagun linguistika teorikoarenalderdiak bere horretan hartuetahizkuntzaarrotzenirakaskuntzaraedopatologietaraeramatenditugula, etaharrokeriakitsutzen ez bagaitu behintzat, berehala ohartuko gara umezurtasunaz, hots, elkarlanaren beharraz: hiztunek egiazkiegitenduten erabileraren ezagutzabeteagoaezinbestekoa izateazgain, bestealoraskotako ezagutzak eregurutzatuko zaizkigulako: besteakbeste, pedagogikoak, psikologikoak, soziologikoakedo antropologikoak.Honenbestez, ezdago lehen mailakoteorizatzeriketabigarrenmailakoaplikaziorik, ezasimetriarik, bien arteko harremana elkarreraginezkoada, elkarelikatzen baitute elkarren osagarridirelako.
‎Joandoanetaetorridatorrenbereizkuntakezdigutelaguntzen hiztunok harremanetanhizketa bidezegitendugunerabileraren azpianetaazaleangertatzendenaargitzen, ezindelakoteorizatu errealitatean egitendenakontuan hartu gabe.Eman dezagun linguistika teorikoarenalderdiak bere horretan hartuetahizkuntzaarrotzenirakaskuntzaraedopatologietaraeramatenditugula, etaharrokeriakitsutzen ez bagaitu behintzat, berehala ohartuko gara umezurtasunaz, hots, elkarlanaren beharraz: hiztunek egiazkiegitenduten erabileraren ezagutzabeteagoaezinbestekoa izateazgain, bestealoraskotako ezagutzak eregurutzatuko zaizkigulako: besteakbeste, pedagogikoak, psikologikoak, soziologikoakedo antropologikoak.Honenbestez, ezdago lehen mailakoteorizatzeriketabigarrenmailakoaplikaziorik, ezasimetriarik, bien arteko harremana elkarreraginezkoada, elkarelikatzen baitute elkarren osagarridirelako.
‎Goraxeagoesandudanmoduan, hiztunokharremanetanetengabejartzen ditugu abianekoizpen oharmenprozesuak, horieieskeretahorien eskutik,
‎Hau da, kinesiaren eta proxemikaren eskutik hartzen dugu ahozkoa bezain adierazgarria eta komunikazio intentzionalitateari begira ezinbestekoa den informazioa ekoizpen oharmen prozesu konplexuen deskribapenerako'. Ez da lan honen helburuetan sartzen alderdi horien guztien deskribapena egitea; hala ere, uste dut , errealitatearen murrizte bortitza egin nahi ez badugu, eta prozesu horien muinera heldu, nahitaezko dela aipatu berri ditudan alderdi horiek aintzat hartzea.
‎Hau da, kinesiaren eta proxemikaren eskutik hartzen dugu ahozkoa bezain adierazgarria eta komunikazio intentzionalitateari begira ezinbestekoa den informazioa ekoizpen oharmen prozesu konplexuen deskribapenerako'. Ez da lan honen helburuetan sartzen alderdi horien guztien deskribapena egitea; hala ere, uste dut, errealitatearen murrizte bortitza egin nahi ez badugu , eta prozesu horien muinera heldu, nahitaezko dela aipatu berri ditudan alderdi horiek aintzat hartzea.
‎Hizketa hotsen azalaren azalari so egiten badiogu, eta ekoizpen oharmen prozesu eta mekanismoen berri ematen diguten teoriak aintzat hartuta, aztergaitzat hobetsi dugun alderdiaren estudioari edozein ikusmoldetatik helduta ere, hizketaren ezaugarriekin tupust egingo dugu. Besteak beste, ondorengo hauek ditugu nabarmenenak: aldakortasuna; adierazgarritasuna; kanporatzen ditugun hotsen elkarrenarteko ezaugarrien gurutzatzea, gainjartzea edo elkarrestaltzea; hots asmoa uhin akustiko egiteko giharren mugimendu bidez abian jartzen ditugun neurona sare eta giharren erabateko sinkronizatzea; malgutasuna edo egoera berrietara moldatzeko gaitasuna (ohiz kanpoko bideak
‎Halaere, zenbait gertaeraulertzekoetaegitenduguna azaltzeko, teknikak teknika, tresnak tresna, ereduak eredu, zailtasunak ditugu. Hor dugu , esatebaterako, koartikulazioarenarazokorapilotsua.Ebakikidetzarengertaeraharrigarrihonenaurrean, etahizketa hotsak ateratzekoegitenduguna zehazterakoan, fonetikarien araberadefinizioezberdinekintopoegitendugu. Izanere, artikulaziozkogertaereimugalinguistiko zorrotzakezinezarriizateakeragindukoartikulazioarenkontzeptua.Honen bidez, fonetikariek aditzeraemannahiizandute hizketa hotsenekoizpen mekanismoak biedoelementu gehiagotaraaldibereanegokituz jarduten dutela'.
‎' ArtikuJografoarenbidez, esatebaterako, berriemaileahizketanaridenekohizketahotsak grabatuahaJa, partehartzendutenartikuJatzailezenbaitenmugimenduendatuakerebiltzen ditu (mihiaren, matraiJarenetaezpainenmugimenduak, aJegia) etaaJdiberean, denboran zeharaldatuzdoazenuhin akustikoenespektroetatikerauztendituekoiztutakohotshorien Fl.F2, F3formakinenmaiztasunak).
‎murrizte, berrantolatze etakoartikulatze gertaerak. Koartikulazioa, besteengainetik, aginduenarabera, etahorieierantzunez, artikulatzaileakmugitzendireneko uneada, ondorenmurriztealetorke, hots asmoaren segidako jarrearakxedatzen duen neuronen agindu batek, artikulazio jarreraetetendueneangertatzen denefektuadamurrizte, e.b.hizketaren abiadura bizkortzeak, zenbait bokal etakontsonanterenneutralizazioalekarke. Berranto! atzea, berriz, traktoaren itxuraketarenaldaketa baten ondorioda; ingurunearen arabera gertatzen dena etahalako hots batidagokiona; e.b., bidehonetatikazaltzen ditu armoniabokalikoa etaamaierakokontsonanteenahoskabetzea errusiaeraz.
‎Koartikulazioa, besteengainetik, aginduenarabera, etahorieierantzunez, artikulatzaileakmugitzendireneko uneada, ondorenmurriztealetorke, hots asmoaren segidako jarrearakxedatzen duen neuronen agindu batek, artikulazio jarreraetetendueneangertatzen denefektuadamurrizte, e.b.hizketaren abiadura bizkortzeak, zenbait bokal etakontsonanterenneutralizazioalekarke. Berranto! atzea, berriz, traktoaren itxuraketarenaldaketa baten ondorioda; ingurunearen arabera gertatzen dena etahalako hots batidagokiona; e.b., bidehonetatikazaltzen ditu armoniabokalikoa etaamaierakokontsonanteenahoskabetzea errusiaeraz.
‎Bizidunokegitenditugunekintzenezaugarribehinetakoa (eta nahitanahiezkoa) aldatzearena da; bestehorrenbestegertatzen danorizateri begira ere, elkarren arteanezberdin garaetahalagarelakomodu ezberdinean erantzuten duguzeinahiegoeraberritan.Hiztunonhizketaerealdakorra daezinbestean; aldebatetiklegokehiztunari berariatxikitzen zaionaldakortasuna: a) duenahoskuntzsistemarenezaugarriek, adinak, ohiturek... mugatzen dute artikulatze modua, hizketa abiadura, erritmoa... ; b) aurrekoarierabatlotuta dator hiztunarenizaerarilotutakoaldakortasuna, hauda, duen nortasunak, identitateak, sinesmenak, barne egoerak, hizkuntzazduena jarrerak... bultzatutakoa legoke; e) gizarte harremaneilotutakoak, lekuak, solaskideak, gaiak, barne egoerak... eragindakoa, alegia.
‎Segmentazioadelaeta, hiztunontzat horrenerrazadenkontua, nolalitekehorrennekezaizatea ikertzailearentzat. Eredutradizionalekeskaintzen digutenbideaokerraote. Alamakinekjasotzendituztenxehetasunaskoeta askopisugabedirahiztunakduenberezkotasunlinguistikorako. Alafonologia psikologiaalorretanlaneanaridirenekinetaguztionlanadelabitarteko ahalegindu behar dugu orain ezinean gabiltzan erantzunak aurkitzen. Zalantzaizpirikgabe, lehengalderasaihestu gabe, bigarrenarenaldekoanaiz, elkarlanarenedoauzo lanarenaldekoa, alegia.
‎Ondorengo hiruhamarkadetan ere, tasunbereizleenzehaztapenetanburu belarrijardungodutezientziaezberdinetako adituek programa bateninguruan bildurik. Esperimentubidezko metodoaerabiliz, moduetamotaaskotakofrogakegingo dituzte oharmen prozesuaren nondik norakoakargitzeko zenbaitteoria eraikiz.Ikerkuntza horiekguztiekberrestendutehelduekhizketa hotsak kategoriatan entzuten dituztela.Horrenbestez, adituakaldagaitzak aurkitu beharreandiraartikulazioanedouhinakustikoetan.
‎Hizketarenoharmena, ekoizpenaren etapertzepzioarenlotura gisaplanteatzendute A.Libermanetabesteek (1967) etaLibermanetaMattingly (1985) HizketaOharmenaren Teoria Motoreaizenekoteoria klasikoan. lnterpretaziohonenarabera, transmisioaburutzekoekoizpenareneskutikkanporatzenditugunseinalefisikoakhautemateko berezkomekanismoberezituak ditugula diote deskodatze akustikoa egiteko, adieraziz hautematen dugun mezufonetikoaren etaigortzendugunseinaleakustikoen arteanezdagoela biyekziozko harremanik. Postulatzen dute, hiztun entzuleokbeste hizketahotseningurumariarikgabeere, edozein kontsonanteedobokal hautemango genukeelabadakigulakonolaekoiztenditugunetabaliabideakditugulako hizketa hots jakinbatidagokion kode motorea hautatzeko.
‎Postulatzen dute, hiztun entzuleokbeste hizketahotseningurumariarikgabeere, edozein kontsonanteedobokal hautemango genukeelabadakigulakonolaekoiztenditugunetabaliabideakditugulako hizketa hots jakinbatidagokion kode motorea hautatzeko. Bestemodu hatera esanda, hiztunak duenartikulazio ezagutza, seinaleakustiko etaoharmenaren artekobitartekarilitzateke; inkontzientea denartikulatze moduhorrenezagutzari eskerhautematen dugu hizketa.Ereduaktiboa eredeitu zaionteoria honenargudionagusienetarikoada, uhinakustikoetandagoeninformazioa inguruneko hotseneraginezestaliegitendelaetahotsbakoitzaren ezaugarriak aldamenekobeste hizketa hotsen berezitasunekinnahasiakdirelauhinetan. Ezaugarrienestaltzeaetailuntzeaingurunearenaraberahandiaizanikere, esate baterako, < barrubigunakdira> moduko esaldian, silabahasieranetaharnean bokalarteanekoizten diren< b> horienezaugarriakezberdinak izanikere, oharmenak berdintzat hartzen ditu.Oharmen prozesuaaztertzerakoanarazo nagusienetako bataipatuberridugun horixeda: nolalitekehartzailearen entzumenakfisikokiarrasezberdindirenhotshoriekberdintzat hartzea?
‎Teoría aktibo hauen harnean sartuko litzateke Stevens-en (Halle eta Stevens, 1959) Sintesibidetiko analisiaizenekoa. Eredu honek aurrekoak baino arreta handiagoa jarriko du seinaleakustikoan, izan ere, egileakdio aztarnaaldagaitzakditugulacontinuumhorretan.Entzuleak oharmen prozesuanlehenikcontinuum aaztertukoluketasunbereizleakerauzteko (analisia, alegia), etaondoren alderatuko lituzke hizketa hotshorieksintetizatu dituen artikulaziozkoaginduekin; alderatzehonetananalisiaetasintesiabatbadatoz, hotsak etahots kateakezagutuko lituzke hartzaileak.Teoriaren honen aldekoekegindakofrogaenpirikoek berrestendute: 1) oharmensistemakbere parametroakigorlearengandik ateratako ezaugarriakustikoetara egokitzen dituela; 2) formakinentrantsizioei eskerhartzaileak bereizditzakeela kategoriafonetiko ezberdinak; 3) ikusmenaren etae...
‎Teoría aktibo hauen harnean sartuko litzateke Stevens-en (Halle eta Stevens, 1959) Sintesibidetiko analisiaizenekoa. ...urrekoak baino arreta handiagoa jarriko du seinaleakustikoan, izan ere, egileakdio aztarnaaldagaitzakditugulacontinuumhorretan.Entzuleak oharmen prozesuanlehenikcontinuum aaztertukoluketasunbereizleakerauzteko (analisia, alegia), etaondoren alderatuko lituzke hizketa hotshorieksintetizatu dituen artikulaziozkoaginduekin; alderatzehonetananalisiaetasintesiabatbadatoz, hotsak etahots kateakezagutuko lituzke hartzaileak.Teoriaren honen aldekoekegindakofrogaenpirikoek berrestendute: 1) oharmensistemakbere parametroakigorlearengandik ateratako ezaugarriakustikoetara egokitzen dituela; 2) formakinentrantsizioei eskerhartzaileak bereizditzakeela kategoriafonetiko ezberdinak; 3) ikusmenaren etaentzumenarenbidetiko informazioekbategitendutelahizketa hotsenoharmenean.Denaden, ezinesangabe utzi froga hauetan...
‎TeoríahauenpuntuahulakbetetzeraetorrikodafonetikarienarteanberebizikoarrakastaizanduenOharmenarenentzumenteoriaorokorra.Akustika etaoharmena lotzen ditu teoria honek. Dena den, izendapen orokorhonen azpian, berenarteanbatetortzen ezdirenhainbatereduetaazalpenezberdin ditugu , ezda, beraz, inondikere, paradigmabateratua.Ikusmoldeteorikoorokorrean baztertzen daanalisiarenbidetikosintesia, mekanismoanalitikoagoetanlurhartzeko. Fant ek (1967) teoríaklasikoanuhinakustikoen ezaugarrietansustraitzen daazaltzekooharmenarenjokabidea.Honela, oharmenak seinaleakustikoandagoeninformazioa iragazikolukeerredundantziaezabatzeko etairagazteakeginondoren gelditzendena (ezaugarribereizleak, alegia) alderatukolukehartzaileakbarne gogoanduenhots irudiarekin.
‎EuskalprobintzietaAlderdigehixenetakoordariakbatzarhortanikusten ditugu , gaurzuenarteanbezala, Euskaltzaindikojaunbatzutartekalaguntzerat etorrizauzkigu, etagehixenekarduraberenasmoakeskutitzezbialidauzkigute.
‎Gizon euskaldun guziz ohoragarriak, Eskuara hizkuntzaren goresle handiak, Bozten dauku bihotza zuen arpegiak, Agur derautzuegu, oi gure loriak!
‎Ildo beretik doa Dibarrart, bizi diren euskararen zerbitzariak, alde bate­ tik, zaharrak, bertzetik bizien 1 zaharren lehen neurtitzean. Bertze aldaketek ez dute garrantzirik, sinonimoak direlakotz hizkuntza 1 mintzaia edo sinoni­ motzat har daitezkenak: Tubalen gogora 1 Tubalen baithara.
‎Tuba/ en haurrak ziren Tubaloak deitzen, Iberak deithuz ere Eskualdunak ziren, Heiek Banderatzat gurutze bat zuten , Tuba/ en izenaren lehen letra baitzen.
‎Gurutze harek zuen lau buru izena,
‎Geroxago Iberak erraiten zioten, Iberek banderatzat kurutze bat zuten , Tuba/ en izenaren lehen letra baitzen.
‎Eskualdun zela da segurtamena. Kurutze hark baitzuen lau buru izena
‎Horrekin goaz uholde famatu hartara, erakus­ teko, denbora berean, euskararen zahartasuna, munduko zaharrena (III. ber­ tsoa). Tubaletik Iberoera doa, jakinik garai hartan Humboldt-en teoriek arra­ kasta handia bazutela .
‎Interesgarria da ikustea nola V. bertsoan lehenbiziko hiru neurtitzak ber­ dinak diren xehetasun ttipi bat goiti beheiti: Gurutze harek zuen 1 Kurutze hark baitzuen eta nola osoki aldatu duen azkena. Nork daki nola eta nondik Baigorriko zapatainak eta elizako xantreak ikasi zuen latinezko Romatarrek idazten du neurtitzaren neurriaren zaintzeko eta hori euskal fonetikaren kontra labarum hitzaren erran nahia edo, orduko ideien arabera, kontsonanteak berdinak izanez, lokarri bat sortu zen lauburu eta labarum en artean latinek kantabro zaharrei harturik hitza.
‎Interesgarria da ikustea nola V. bertsoan lehenbiziko hiru neurtitzak ber­ dinak diren xehetasun ttipi bat goiti beheiti: Gurutze harek zuen 1 Kurutze hark baitzuen eta nola osoki aldatu duen azkena. Nork daki nola eta nondik Baigorriko zapatainak eta elizako xantreak ikasi zuen latinezko Romatarrek idazten du neurtitzaren neurriaren zaintzeko eta hori euskal fonetikaren kontra labarum hitzaren erran nahia edo, orduko ideien arabera, kontsonanteak berdinak izanez, lokarri bat sortu zen lauburu eta labarum en artean latinek kantabro zaharrei harturik hitza.
‎Taba/ a omen zuten Tubalek eginik, Taba/ a deitzen baita baren izenetik.
‎jakintsun bandienek aitbortzen dutena , Eskual bizkuntza dela mintzai ederrena, Niboiz auzokoekin nabasi ez dena, Hortakotz dei ditake munduko lebena.
‎jakintsun bandienek aitbortzen dutena , Eskuara mintzaietan dela ederrena, Niboiz auzokoekin nabasi ez dena, Hortakotz deitzen dute munduko lebena.
‎Hobeki ezagutarazteko zein diren kalitate horiek eta zer balio handia daukaten, neurtitzen azken hitzetan agertzen dira indar berezi bat har dezaten: ederrena superlatiboan lehenik, aditza nahasi ez dena gero eta azkenik hizkuntzaren iraupena, zahartasuna munduko lehena azken neurtitzaren azken hemistikioak daukalarik bertzeek ez duten balioa.
‎Izkribaño batzuen omen da ustea, Eskuarak erdaratik duela bastea, Gaizoak! iduri du borrek erraitea:
‎Izkribaño batzuen omen da ustea, Eskuarak erdaratik duela bastea, Gaizoak! iduri du borrek erraitea: Segur Arranoa da Pikaren umea!
‎Erdi jakintsun baten omen du ustea Eskuarak erdaratik duela bastea, Gaixoa! iduri dik horrek erraitea, Arranoa dugula pikaren umea!!!
‎Erdi jakintsun baten omen du ustea Eskuarak erdaratik duela bastea, Gaixoa! iduri dik horrek erraitea, Arranoa dugula pikaren umea!!!
‎Erdi jakintsun baten omen du ustea Eskuarak erdaratik duela bastea, Gaixoa! iduri dik horrek erraitea, Arranoa dugula pikaren umea!!!
‎orai arte. Nola munduko lehen mintzaiak ukan dezake erdaratik hastea. Hain dira irrigarriak holako ideiak, baliatu behar baita irria eta umorea haien kontra joaiteko.
‎Nahi ez duenari lephoa pika.
‎Ez da errepublikazale bakarra Betiri Santz, baditu lagunak, hobeki erran, bera nagusi izanez, baditu, beraz, soldadoak, ilunpean jokatzen direnak, framazonak.
‎Ez da errepublikazale bakarra Betiri Santz, baditu lagunak, hobeki erran, bera nagusi izanez, baditu , beraz, soldadoak, ilunpean jokatzen direnak, framazonak.
‎] ainkorik ez nahiz munduak, Hek ditu gidari hartuak:
‎Errepublika zer den ez dakienari (bis) Huna hots nik egia: denek nausi nahi Dugun errepika: Bib' Errepublika (bis)
‎Framazonen eta juduen kontra jokatzen da garrazki Michel Elissamburu, pentsatzen baitu, frantses eskuindarrek bezala, horiek direla Frantziak ukan dituen errepubliken sustatzaileak() erlisionea suntsitu nahiz, apezak soldado igorriz eta hezkuntza bereganatuz.
‎IX. Eskualdunek oraino hau dugu loria, Guzia girixtino da Eskual Herria, Fedearen zaintzeko bethi atzarria, Nehork ez baitu hautsi gure lokharria.
‎X. Inpiotasunaren erauntsiak ditu
‎H errialde orotan jendeak funditu, Bainan Eskual H erria sendo da gelditu, Gure mendi gainetan indarrik ez baitu .
‎Iduri luke , prediku alkitik, predikari batek erakusten duela uholdea, itun zaharreko uholdearen parekoa. Hitz batekin betetzen du lehen neurtitzaren lehen hemistikioa.
‎Hain zuzen, euskaldunak bizi diren parabisu hori betidanik begiratua izana da edozein kutsaduratik. Uhain pareko hitz zerrenda bat botatzen du Dibarrart ek, lehenik Satan, deabru nagusia, dituen seme guziekin eta gero pagano mota guziak, Arriano, Kristoren jainkotasuna onartzen ez zuena, ahantzi gabe mairuak Euskal Herrian gaindi ibiliak.
‎Hain zuzen, euskaldunak bizi diren parabisu hori betidanik begiratua izana da edozein kutsaduratik. Uhain pareko hitz zerrenda bat botatzen du Dibarrart ek, lehenik Satan, deabru nagusia, dituen seme guziekin eta gero pagano mota guziak, Arriano, Kristoren jainkotasuna onartzen ez zuena , ahantzi gabe mairuak Euskal Herrian gaindi ibiliak.
‎XII. Oraiko denboretan zer dugu aditzen?
‎Han hemenka dutela zenbeit ergel biltzen.
‎Ez da euskaldun fededuna aldatuko, jende zuhurra egonen da fermu bere sinestean. Ironiaz beterik azken neurtitzak gutiesten du gaitz berria bai jendeetan ergel batzuk bakarrik dira joak eta bai herrian, han hemenka diolarik.
‎Azpeitian, 1893an, Adema Zalduby k aurkezten du Gauden Eskualdun deritzan kantua eta azpi titulua dauka: Laphurtar kantu berriak, Gipuzkoar eta Bizkaitarrek Gernikako Arbolarenak dituzten gisa berekoak.
‎Horrek erran nahi du Gernikako arbola kantuaren araberakoa dela lparraldekoentzat eta, beraz, kantu abertzalea (nahiz hitza ez den oraino sortua).
‎Bada aitzinagoko kantu bat, titulu berekoa, Eskualduna astekarian ager­ tu dena berant, 1893ko urriaren 6an, Azpeitian aurkeztutakoa baino zaharragoa dudarik gabe. Beti bezala badira bien arteko aldaketak, bainan arrakasta handia ukanen duen bertsoa jadanik hor dago bere osotasunean bertze batzuk bezala. Falta dena da errepika, Azpeitian agertuko dena:
‎Hain zuzen, Eskualdunak publikatuko du Zalduby ren kantua 1894ko abuztuaren 24ko alean, Donibane Lohizuneko euskaldun bestak berriz ere antolatuak baititu Herriko etxeak Natalia Serbiako erreginaren eta Antoine d' Abbadie-ren babespean: Gauden gu Eskualdun Eskualdun besta eta bilt­ zarretako kanta.
‎Karia hortara antolatua izan da, Lore jokoetan bezala, kantu sariketa bat. Bi Eskualdun izenpeturik Eskualdunac deritzan kantuak ereman zuen lehen prima. Bi azken ahapaldiek 15 et 16.ek aldarrikatzen dute Zazpiak bat fama­
‎Iduri dute casic zeruco choco bat. Zazpietaco seme, Escualdunac oro, Gauden elgar maitatuz orai eta gero.
‎Ahapaldi honetan biltzen ditu jadanik aipatua duen mintzaiaren inguruan euskaldunen josteta guziak, bereziki dantzak eta pilota.
‎IX. Buruzagi gorenek ez zuten sinhesten Berek ikusi gabe Eskualduna zer zen, Ikusiz dantzan eta pilotan aritzen, Biba Eskual herria! oihu egin zuten.
‎«Pour la seconde fois Saint Jean de Luz convie les étrangers a voir célé­ brer les jeux du Pays Basque et pour la seconde fois l' Eskualduna leur souhai­ te la bienvenue.
‎Ils trouveront dans ce supplément la description des pastorales, du saut basque, et du jeu de paume qu' ils sont appelés a contempler pendant ces jours
‎Ils trouveront dans ce supplément la description des pastorales, du saut basque, et du jeu de paume qu' ils sont appelés a contempler pendant ces jours
‎de fete. Ils y trouveront aussi de courtes et substantielles études sur l' origine du peuple basque, sur sa langue, sur son organisation sociale et familiale, étu­ des empruntées a d' illustres savants tels que Humboldt, Le Play, Elisée Reclus.
‎Voltaire a défini le peuple basque un petit peuple qui danse au haut des Pyrénées. Cette ancienne réputation se trouvera amplement justifiée dans les divertissements qui se dérouleront devant les spectateurs charmés; mais il est bon de montrer, par quelques témoignages d' historiens plus graves, que les Basques savent aussi travailler et prier, et qu' ils doivent leur surprenante durée
‎X. Eskualdunek oraino hau dugu loria, Guzia giristino da Eskual H erria, Gure fede hazkarra bethi atzarria,
‎Aditzak erakustera emaiten du zer den Zalduby ren asmoa, daukan guti­
‎Segi beza euskaldunak bere jokoekin, izan dadin beti euskaldun fededun, bainan ez du Dibarrartek deus ikuspenik geroari buruz, nahiz osoki aldatu
‎Haurrek, Euskal Herriko haurrek behar dute obeditu, hala agindua baitzaie. Aintzineko bertsoetan laudatu ditu Dibarrartek mintzaia, jostetak, euskaldun fedea, deitoratu Zazpien batasunaren haustea, eta orduan, agintari gisa, manatzen die haurrei ikhas dezaten, atxik dezaten.
‎Iurretatik Donibane Lohizunera hiru urte iragan dira, hiru urte labur, bainan interesgarriak Euskal Herrian dauden ideologiei begira. Iparraldean Eliza kontserbatzailea da, galdu baititu zituen abantailak, bereziki Jules Ferry k bozkarazi dituen legeekin. Gizartea laikotzen ari da eta 90eko hamarkadan Frantziako Elizak bihurgune bat hartzen du Lavigerie kardinalaren mintzaldiaren ondotik (1890/XI/12) Errepublika onartuz.
‎Bi neurtitz horiek aurkitzen dira bertze kantu batean aldaketa xume batekin ongi pilotan ikhas pilota ren ordez eta arrakasta handia ukan du eta dauka oraino. Kantu horretan aipatzen dira kantu xaharrak kontserbatu behar direnak, sorterri ederra ezin ahantzia eta aldaketa batekin Donibaneko itsaso bazterra.
‎Beraz, teoria jakin baten aplikazio aurkitu beharrean, oraingoan, unean uneko gertakizunen azter­ ketaren ondoren geure teoria sortu behar, jakina, hizkuntza ulergarrian, ikerke­ ta historikoak parekatu ahal izateko eta ondorioak atera., historia isolaturik ez dagoelako. Mundua bera dugu partikulartasun nagusia eta horrexegatik ezin dugu partikulartasun biltegia eginez historia burutu dugunik pentsatu. Zerbait gehiago behar da eta euskal historia egiten dugunean saiatzen gara, hein berean historia unibertsala egiten, geure unibertsala delako, unibertsoaren zatia baino ez garelako, eta ez da gutxi.
‎Beraz, teoria jakin baten aplikazio aurkitu beharrean, oraingoan, unean uneko gertakizunen azter­ ketaren ondoren geure teoria sortu behar, jakina, hizkuntza ulergarrian, ikerke­ ta historikoak parekatu ahal izateko eta ondorioak atera., historia isolaturik ez dagoelako. Mundua bera dugu partikulartasun nagusia eta horrexegatik ezin dugu partikulartasun biltegia eginez historia burutu dugunik pentsatu. Zerbait gehiago behar da eta euskal historia egiten dugunean saiatzen gara, hein berean historia unibertsala egiten, geure unibertsala delako, unibertsoaren zatia baino ez garelako, eta ez da gutxi.
‎Historiagrafiazko lanak bereziak bihurtu zaizkigu eta badago nazioarte­ ko komitea historiografian aditua dena. Historiografía, beraz, zientzi histori­ koen atala dugu . Gurean gutxi landu da.
‎López Atxurra, M. Montero, J.M. Sánchez Prieto2? Bestalde, edozein ikerlarik gutxi asko idatzi behar du sarrera gisa ekingo dion ikerketari buruzko historiografía lana.
‎Txillardegiren omenezko liburuan, literatura eta historia gogoko izan dituen gizona dugun heinean, neure saiakera hau historiografiaz egitea pen­ tsatu dut. Gonbitea jaso nuenean, euskal Batzar Nagusien elkarkidetza proze­ zuez, tradizio politikoaz eta, beraz, abertzaletasun politikoaren gihartzeaz XIX. mendean zehar 1877 artekoa lantzea pentsatu nuen, hau da, herrialdee­ tako Batzar Nagusiak eta bereziki Conferencias izenekoak, herrialdeen elka­ rren arteko bilkurak3?
‎Txillardegiren omenezko liburuan, literatura eta historia gogoko izan dituen gizona dugun heinean, neure saiakera hau historiografiaz egitea pen­ tsatu dut . Gonbitea jaso nuenean, euskal Batzar Nagusien elkarkidetza proze­ zuez, tradizio politikoaz eta, beraz, abertzaletasun politikoaren gihartzeaz XIX. mendean zehar 1877 artekoa lantzea pentsatu nuen, hau da, herrialdee­ tako Batzar Nagusiak eta bereziki Conferencias izenekoak, herrialdeen elka­ rren arteko bilkurak3?
‎Hala ere, gaur egun politikagintzarako premiazkoa deritzot Conferencias direlakoetan sorturiko esperientzia politikoa ezagutzea. G. Desdevises du Dezert historialariaren esanetan, lI rurac Bat, lÉtat vascongade, triple et un delakoa, R. Becerro de Bengoaren ikuspegiari jarraituz, berraztertu eta ara­ katu litzateke?.
‎– DESDEVISES DU DÉZERT, Georges, Le régime foral en Espagne au XVIIleme siecle, Revue Historique, Paris, T. 62, 1896, 255 BECERRO DE BENGOA, Ricardo, El libro de Alava. Vitoria, 1877, 288.
‎Historiografiazko lana eta azterketa burutzerakoan, Voltaire eta Muniberen garai ilustratuan bereizten zen bezala, alde batetik erudizio enpiri­ koa, datuetan oinarrituriko ezagutzak ditugu eta aldi berean edo ondoan interpretazioak, literaturak. XVII. mendean, Hobbesek Leviathan liburuan esan zuen bezala, gauzez (things) ez dago asko esaterik, baina diskurritzen hasten garenean, speech ak sortzen ditugu eta, orduan bai, ona edo txarra deritzogu eskubide osoz.
‎Hala ere, oraindik behin behine­ ko azpiegiturazko lanen gabezia nabarmena da historia arloan. Ez dugu , adi­ bidez, Euskal Herriko hiztegi biografiko sakona. Espainiako gobernuak oraintsu erabaki du Espainiako Hiztegi biografikoaren proiektua burutzea.
‎Lan entziklopedikoetan, aipatzerakoan baten bat, Bernardo Estornes Lasak Auñamendiko entziklopedia asmatzen eta argitaratzen egin zuena, azpimarratu behar dugu . 1970eko jakituria eta oraingo ezagutza maila desber­ dina dugu eta horregatik amaitzear den entziklopedia horretan lehen liburu­ kiak eta azkenak desberdinak ditugu.
‎Lan entziklopedikoetan, aipatzerakoan baten bat, Bernardo Estornes Lasak Auñamendiko entziklopedia asmatzen eta argitaratzen egin zuena, azpimarratu behar dugu. 1970eko jakituria eta oraingo ezagutza maila desber­ dina dugu eta horregatik amaitzear den entziklopedia horretan lehen liburu­ kiak eta azkenak desberdinak ditugu. Berriztu beharra dago eta Eusko Ikaskuntzak hor du erronka handia eta benetakoa.
‎Lan entziklopedikoetan, aipatzerakoan baten bat, Bernardo Estornes Lasak Auñamendiko entziklopedia asmatzen eta argitaratzen egin zuena, azpimarratu behar dugu. 1970eko jakituria eta oraingo ezagutza maila desber­ dina dugu eta horregatik amaitzear den entziklopedia horretan lehen liburu­ kiak eta azkenak desberdinak ditugu . Berriztu beharra dago eta Eusko Ikaskuntzak hor du erronka handia eta benetakoa.
‎1970eko jakituria eta oraingo ezagutza maila desber­ dina dugu eta horregatik amaitzear den entziklopedia horretan lehen liburu­ kiak eta azkenak desberdinak ditugu. Berriztu beharra dago eta Eusko Ikaskuntzak hor du erronka handia eta benetakoa.
‎Oro har, euskal subjektua euskal historia burutzerakoan nabarmenago asmatu dela esango nuke. Nire ustez, XXI. mendeari begira horixe dugu erronka nagusia, euskal historia burutzera­ koan euskal subjektuaren ikuspegitik abiatzea euskal erreferentzi sarearen munduan zehar igarotzea geure gogoeta historikoa. Nahi eta ez, denok abia­ tzen gara presupuesto jakin batzuetan oinarriturik eta ona izaten da ezagutzea norberaren maparen koordenadak zeintzuk diren.
‎Euskal historiaren parte dira ere bai gure lurraldetik at beren bizimodua ateratzen saiatu zirenak eta direnak, mun­ duko edozein txokotan. Euskal Herriko historia ezin dugu mugatu Pirinio inguruko lurraldeetara, Aturri eta Ebroren arteko lurraldera soilik. Hara bada, Euskal Herriko historia lantzea beti izan da gai zaila eta azken hiru mendee­ tan definitzen eta zehazten joan doa.
‎Hara bada, Euskal Herriko historia lantzea beti izan da gai zaila eta azken hiru mendee­ tan definitzen eta zehazten joan doa. Gogoeta ibilbide honetan, A. Oihenart euskal idazleak merezi du goren graduko aipamena.
‎Diego Catalánek arazo hau ederki adierazten du, historiografía nazionalen sorreraren jatorria azaltzerakoan9? Arrasateko E. Garibay k Espainiakoa eta historia unibertsala landu zuen, tartean euskal herriarena txertatuz.Kontestu honetan kokatu behar dugu A. Oihenarteren lan nagusia: Notitia Utriusque Vasconiae.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan 3.692 (24,30)
Lehen forma
zuen 705 (4,64)
du 367 (2,42)
zuten 236 (1,55)
duen 176 (1,16)
dugu 162 (1,07)
zituen 160 (1,05)
duten 122 (0,80)
dute 115 (0,76)
dut 104 (0,68)
zuela 98 (0,65)
ditu 91 (0,60)
duela 84 (0,55)
badu 61 (0,40)
ditugu 54 (0,36)
dituen 53 (0,35)
zituzten 41 (0,27)
dituzte 38 (0,25)
dugun 34 (0,22)
bazuen 32 (0,21)
duk 32 (0,21)
dituzten 30 (0,20)
zutela 29 (0,19)
zuelako 25 (0,16)
duena 24 (0,16)
genuen 24 (0,16)
dituela 22 (0,14)
zuena 22 (0,14)
dutela 19 (0,13)
luke 18 (0,12)
badute 17 (0,11)
duelako 16 (0,11)
zuenez 16 (0,11)
baitu 15 (0,10)
dugula 15 (0,10)
dutenak 15 (0,10)
zituela 15 (0,10)
baitzuen 14 (0,09)
ditugun 13 (0,09)
baditu 12 (0,08)
bazuten 11 (0,07)
dutelako 11 (0,07)
genuela 11 (0,07)
nuke 11 (0,07)
baduela 10 (0,07)
badugu 10 (0,07)
Duela 9 (0,06)
ditut 9 (0,06)
genuke 9 (0,06)
zutelako 9 (0,06)
zituelako 8 (0,05)
zituztela 8 (0,05)
dituena 7 (0,05)
ditugula 7 (0,05)
duan 7 (0,05)
duenak 7 (0,05)
ukan 7 (0,05)
baditugu 6 (0,04)
baitute 6 (0,04)
baitzuten 6 (0,04)
dituztenak 6 (0,04)
duzu 6 (0,04)
nauk 6 (0,04)
zituenean 6 (0,04)
zutenez 6 (0,04)
ditudan 5 (0,03)
dituztela 5 (0,03)
dutena 5 (0,03)
genituen 5 (0,03)
hau 5 (0,03)
zukeen 5 (0,03)
zutenak 5 (0,03)
duenaren 4 (0,03)
duenez 4 (0,03)
dugulako 4 (0,03)
dugunez 4 (0,03)
dutenek 4 (0,03)
duzun 4 (0,03)
lituzke 4 (0,03)
lukeen 4 (0,03)
zituelarik 4 (0,03)
zituztelako 4 (0,03)
zuenean 4 (0,03)
Badu 3 (0,02)
baduzu 3 (0,02)
baititu 3 (0,02)
baititugu 3 (0,02)
baitzituen 3 (0,02)
banuen 3 (0,02)
bazituen 3 (0,02)
bazutela 3 (0,02)
dituelarik 3 (0,02)
dituzu 3 (0,02)
duenean 3 (0,02)
dugunean 3 (0,02)
dukete 3 (0,02)
genuena 3 (0,02)
nituela 3 (0,02)
nituzke 3 (0,02)
nuela 3 (0,02)
nuen 3 (0,02)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan bera 53 (0,35)
ukan bertsolari 30 (0,20)
ukan euskal 30 (0,20)
ukan ere 26 (0,17)
ukan hori 25 (0,16)
ukan euskara 21 (0,14)
ukan beste 20 (0,13)
ukan akademia 18 (0,12)
ukan esan 18 (0,12)
ukan garrantzi 17 (0,11)
ukan bertso 16 (0,11)
ukan harreman 16 (0,11)
ukan lan 16 (0,11)
ukan bertsolaritza 15 (0,10)
ukan hizkuntza 14 (0,09)
ukan eragin 13 (0,09)
ukan lotura 12 (0,08)
ukan arazo 11 (0,07)
ukan bi 11 (0,07)
ukan ezer 11 (0,07)
ukan ez 10 (0,07)
ukan indar 10 (0,07)
ukan testu 10 (0,07)
ukan Donostia 9 (0,06)
ukan hitz 9 (0,06)
ukan jende 9 (0,06)
ukan lehen 9 (0,06)
ukan zerikusi 9 (0,06)
ukan baina 8 (0,05)
ukan batzar 8 (0,05)
ukan funtzio 8 (0,05)
ukan gai 8 (0,05)
ukan gaitasun 8 (0,05)
ukan guzti 8 (0,05)
ukan hura 8 (0,05)
ukan ikusi 8 (0,05)
ukan itzulpen 8 (0,05)
ukan uste 8 (0,05)
ukan adierazi 7 (0,05)
ukan baliabide 7 (0,05)
ukan balio 7 (0,05)
ukan berak 7 (0,05)
ukan bide 7 (0,05)
ukan gu 7 (0,05)
ukan horrelako 7 (0,05)
ukan inoiz 7 (0,05)
ukan izen 7 (0,05)
ukan j. 7 (0,05)
ukan kontu 7 (0,05)
ukan p. 7 (0,05)
ukan presentzia 7 (0,05)
ukan proiektu 7 (0,05)
ukan Euskaltzaindia 6 (0,04)
ukan asmo 6 (0,04)
ukan azken 6 (0,04)
ukan azpimarratu 6 (0,04)
ukan egin 6 (0,04)
ukan euskaldun 6 (0,04)
ukan garai 6 (0,04)
ukan gizarte 6 (0,04)
ukan hainbat 6 (0,04)
ukan herri 6 (0,04)
ukan literatura 6 (0,04)
ukan orain 6 (0,04)
ukan zalantza 6 (0,04)
ukan zenbait 6 (0,04)
ukan Frantzia 5 (0,03)
ukan aldizkari 5 (0,03)
ukan bakar 5 (0,03)
ukan behin 5 (0,03)
ukan egun 5 (0,03)
ukan erakunde 5 (0,03)
ukan erantzun 5 (0,03)
ukan eurak 5 (0,03)
ukan halako 5 (0,03)
ukan inolako 5 (0,03)
ukan interes 5 (0,03)
ukan iritzi 5 (0,03)
ukan itzultzaile 5 (0,03)
ukan leku 5 (0,03)
ukan mugimendu 5 (0,03)
ukan neu 5 (0,03)
ukan ni 5 (0,03)
ukan posizio 5 (0,03)
ukan prentsa 5 (0,03)
Konbinazioak (3 lema)
ukan ezer balio 7 (0,05)
ukan esan ezan 6 (0,04)
ukan euskal herri 5 (0,03)
ukan lotura bikoitz 5 (0,03)
ukan p. Lafitte 5 (0,03)
ukan bera lan 4 (0,03)
ukan euskal Herria 4 (0,03)
ukan euskal literatura 4 (0,03)
ukan gizarte mugimendu 4 (0,03)
ukan garrantzi azpimarratu 3 (0,02)
ukan uste ukan 3 (0,02)
ukan akademia batzar 2 (0,01)
ukan aldizkari hori 2 (0,01)
ukan arazo larri 2 (0,01)
ukan baliabide egon 2 (0,01)
ukan batzar joan 2 (0,01)
ukan bera ahots 2 (0,01)
ukan bera buru 2 (0,01)
ukan bera leku 2 (0,01)
ukan bera logika 2 (0,01)
ukan bera toki 2 (0,01)
ukan bertso saio 2 (0,01)
ukan bertsolari berri 2 (0,01)
ukan beste ezaugarri 2 (0,01)
ukan Donostia udal 2 (0,01)
ukan eragin sormen 2 (0,01)
ukan erantzun bat 2 (0,01)
ukan ere gaineratu 2 (0,01)
ukan euskal gizarte 2 (0,01)
ukan euskal kulturgintza 2 (0,01)
ukan garai bat 2 (0,01)
ukan harreman estu 2 (0,01)
ukan harreman on 2 (0,01)
ukan herri lekukotza 2 (0,01)
ukan hori berri 2 (0,01)
ukan hori garatu 2 (0,01)
ukan j. M. 2 (0,01)
ukan neu bakarrik 2 (0,01)
ukan orain arte 2 (0,01)
ukan zalantza egin 2 (0,01)
ukan adierazi saio 1 (0,01)
ukan akademia agerkari 1 (0,01)
ukan akademia aurrekontu 1 (0,01)
ukan akademia baino 1 (0,01)
ukan akademia berri 1 (0,01)
ukan akademia ekin 1 (0,01)
ukan akademia erabaki 1 (0,01)
ukan akademia errepublika 1 (0,01)
ukan akademia jardun 1 (0,01)
ukan akademia menpekotasun 1 (0,01)
ukan akademia oreka 1 (0,01)
ukan akademia plataforma 1 (0,01)
ukan aldizkari ttipi 1 (0,01)
ukan arazo bat 1 (0,01)
ukan arazo behin 1 (0,01)
ukan arazo bihurtu 1 (0,01)
ukan arazo ikusi 1 (0,01)
ukan arazo kontu 1 (0,01)
ukan arazo luzatu 1 (0,01)
ukan arazo ondorioz 1 (0,01)
ukan asmo berri 1 (0,01)
ukan asmo nagusi 1 (0,01)
ukan asmo politiko 1 (0,01)
ukan asmo zurrumurru 1 (0,01)
ukan azken asmo 1 (0,01)
ukan azken berri 1 (0,01)
ukan azken hauek 1 (0,01)
ukan azken hitz 1 (0,01)
ukan azken ikerlari 1 (0,01)
ukan azpimarratu ekin 1 (0,01)
ukan azpimarratu zenbait 1 (0,01)
ukan baina Begoña 1 (0,01)
ukan baina egin 1 (0,01)
ukan baina ezin 1 (0,01)
ukan baina kameleoi 1 (0,01)
ukan baina programa 1 (0,01)
ukan baina txispa 1 (0,01)
ukan baina ukan 1 (0,01)
ukan baliabide eskas 1 (0,01)
ukan baliabide eskuratu 1 (0,01)
ukan baliabide multzo 1 (0,01)
ukan balio erantsi 1 (0,01)
ukan balio handi 1 (0,01)
ukan balio literario 1 (0,01)
ukan balio sinboliko 1 (0,01)
ukan balio ukan 1 (0,01)
ukan batzar agertu 1 (0,01)
ukan batzar deitu 1 (0,01)
ukan batzar egin 1 (0,01)
ukan batzar parte 1 (0,01)
ukan batzar sarri 1 (0,01)
ukan batzar urte 1 (0,01)
ukan behin betiko 1 (0,01)
ukan behin ere 1 (0,01)
ukan behin lagun 1 (0,01)
ukan behin Mugartegi 1 (0,01)
ukan bera asmo 1 (0,01)
ukan bera baitan 1 (0,01)
ukan bera barru 1 (0,01)
ukan bera bera 1 (0,01)
ukan bera berri 1 (0,01)
ukan bera bide 1 (0,01)
ukan bera bizitza 1 (0,01)
ukan bera buelta 1 (0,01)
ukan bera egin 1 (0,01)
ukan bera eginbide 1 (0,01)
ukan bera estatutu 1 (0,01)
ukan bera funtzio 1 (0,01)
ukan bera gaitasun 1 (0,01)
ukan bera garrantzi 1 (0,01)
ukan bera gizon 1 (0,01)
ukan bera historia 1 (0,01)
ukan bera ibilbide 1 (0,01)
ukan bera ikerketa 1 (0,01)
ukan bera indibidualtasun 1 (0,01)
ukan bera irudizko 1 (0,01)
ukan bera izaera 1 (0,01)
ukan bera jatorri 1 (0,01)
ukan bera komentario 1 (0,01)
ukan bera lehen 1 (0,01)
ukan bera mintzaira 1 (0,01)
ukan bera ordezko 1 (0,01)
ukan bera orrialde 1 (0,01)
ukan bera profil 1 (0,01)
ukan bera sekuentzia 1 (0,01)
ukan bera tarte 1 (0,01)
ukan bera testu 1 (0,01)
ukan bera zailtasun 1 (0,01)
ukan bera zentzu 1 (0,01)
ukan berak ama 1 (0,01)
ukan berak arrazoi 1 (0,01)
ukan berak bertso 1 (0,01)
ukan berak bildu 1 (0,01)
ukan berak hizkuntza 1 (0,01)
ukan bertso adibide 1 (0,01)
ukan bertso bidali 1 (0,01)
ukan bertso doinu 1 (0,01)
ukan bertso egarri 1 (0,01)
ukan bertso entzun 1 (0,01)
ukan bertso hura 1 (0,01)
ukan bertso irrati 1 (0,01)
ukan bertso merkatu 1 (0,01)
ukan bertso mundu 1 (0,01)
ukan bertsolari asko 1 (0,01)
ukan bertsolari bat 1 (0,01)
ukan bertsolari belaunaldi 1 (0,01)
ukan bertsolari bera 1 (0,01)
ukan bertsolari bota 1 (0,01)
ukan bertsolari gero 1 (0,01)
ukan bertsolari handi 1 (0,01)
ukan bertsolari hartu 1 (0,01)
ukan bertsolari idazle 1 (0,01)
ukan bertsolari irrati 1 (0,01)
ukan bertsolari menditar 1 (0,01)
ukan bertsolari multzo 1 (0,01)
ukan bertsolari noizbehinka 1 (0,01)
ukan bertsolari oriotar 1 (0,01)
ukan bertsolari presentzia 1 (0,01)
ukan bertsolari toki 1 (0,01)
ukan bertsolari xede 1 (0,01)
ukan bertsolari zerrenda 1 (0,01)
ukan bertsolaritza ama 1 (0,01)
ukan bertsolaritza ere 1 (0,01)
ukan bertsolaritza genero 1 (0,01)
ukan bertsolaritza idatzi 1 (0,01)
ukan bertsolaritza irudikapen 1 (0,01)
ukan bertsolaritza tratatu 1 (0,01)
ukan bertsolaritza ukan 1 (0,01)
ukan beste alderdi 1 (0,01)
ukan beste arazo 1 (0,01)
ukan beste bat 1 (0,01)
ukan beste bide 1 (0,01)
ukan beste buruzagi 1 (0,01)
ukan beste erabili 1 (0,01)
ukan beste eremu 1 (0,01)
ukan beste fenomeno 1 (0,01)
ukan beste gai 1 (0,01)
ukan beste hainbeste 1 (0,01)
ukan beste idazle 1 (0,01)
ukan beste informazio 1 (0,01)
ukan beste inon 1 (0,01)
ukan beste izaera 1 (0,01)
ukan beste norbait 1 (0,01)
ukan beste zantzu 1 (0,01)
ukan bi bikote 1 (0,01)
ukan bi corpus 1 (0,01)
ukan bi egitasmo 1 (0,01)
ukan bi erakunde 1 (0,01)
ukan bi hamarkada 1 (0,01)
ukan bi langile 1 (0,01)
ukan bi liburu 1 (0,01)
ukan bi puntu 1 (0,01)
ukan bi sari 1 (0,01)
ukan bi urte 1 (0,01)
ukan bide bakar 1 (0,01)
ukan bide bete 1 (0,01)
ukan bide eraman 1 (0,01)
ukan bide hori 1 (0,01)
ukan bide jarraiki 1 (0,01)
ukan bide jarraitu 1 (0,01)
ukan Donostia Atano 1 (0,01)
ukan Donostia batzar 1 (0,01)
ukan Donostia egunkari 1 (0,01)
ukan Donostia elizbarruti 1 (0,01)
ukan Donostia institutu 1 (0,01)
ukan Donostia ordezkaritza 1 (0,01)
ukan Donostia segurtasun 1 (0,01)
ukan egin apustu 1 (0,01)
ukan egin begiratu 1 (0,01)
ukan egin gu 1 (0,01)
ukan egin hori 1 (0,01)
ukan egun arta 1 (0,01)
ukan egun bertsolaritza 1 (0,01)
ukan egun elkarte 1 (0,01)
ukan egun euskal 1 (0,01)
ukan egun oro 1 (0,01)
ukan eragin arazo 1 (0,01)
ukan eragin aurre 1 (0,01)
ukan eragin erabakigarri 1 (0,01)
ukan eragin ez 1 (0,01)
ukan eragin ikusi 1 (0,01)
ukan eragin multzo 1 (0,01)
ukan eragin nabarmendu 1 (0,01)
ukan eragin politiko 1 (0,01)
ukan erakunde gisako 1 (0,01)
ukan erakunde lan 1 (0,01)
ukan erakunde nolabaiteko 1 (0,01)
ukan erantzun erdi 1 (0,01)
ukan erantzun positibo 1 (0,01)
ukan ere ahaldundu 1 (0,01)
ukan ere atal 1 (0,01)
ukan ere erran 1 (0,01)
ukan ere erreferentzia 1 (0,01)
ukan ere esan 1 (0,01)
ukan ere gero 1 (0,01)
ukan ere ikusi 1 (0,01)
ukan ere tematu 1 (0,01)
ukan esan Casenave 1 (0,01)
ukan esan mito 1 (0,01)
ukan eurak buru 1 (0,01)
ukan eurak hartu 1 (0,01)
ukan eurak leku 1 (0,01)
ukan euskal atal 1 (0,01)
ukan euskal autore 1 (0,01)
ukan euskal elkarte 1 (0,01)
ukan euskal fikzio 1 (0,01)
ukan euskal filologia 1 (0,01)
ukan euskal hitz 1 (0,01)
ukan euskal hizkuntza 1 (0,01)
ukan euskal itzulpen 1 (0,01)
ukan euskal komunitate 1 (0,01)
ukan euskal kultura 1 (0,01)
ukan euskal poesia 1 (0,01)
ukan euskaldun berak 1 (0,01)
ukan euskaldun biziki 1 (0,01)
ukan euskaldun mintzatu 1 (0,01)
ukan Euskaltzaindia berariaz 1 (0,01)
ukan Euskaltzaindia ekitaldi 1 (0,01)
ukan Euskaltzaindia hura 1 (0,01)
ukan Euskaltzaindia lehen 1 (0,01)
ukan euskara arazo 1 (0,01)
ukan euskara astekari 1 (0,01)
ukan euskara batu 1 (0,01)
ukan euskara batzorde 1 (0,01)
ukan euskara bizi 1 (0,01)
ukan euskara erabilera 1 (0,01)
ukan euskara estandar 1 (0,01)
ukan euskara ezeztatu 1 (0,01)
ukan euskara garai 1 (0,01)
ukan euskara gizarte 1 (0,01)
ukan euskara herri 1 (0,01)
ukan euskara ikasi 1 (0,01)
ukan euskara ikastaro 1 (0,01)
ukan euskara jabetu 1 (0,01)
ukan euskara ler 1 (0,01)
ukan euskara lexikografia 1 (0,01)
ukan euskara normaltasun 1 (0,01)
ukan euskara tolerantzia 1 (0,01)
ukan ez diru 1 (0,01)
ukan ez egon 1 (0,01)
ukan ez ekin 1 (0,01)
ukan ez gatazka 1 (0,01)
ukan ez gu 1 (0,01)
ukan ez jakin 1 (0,01)
ukan ez ote 1 (0,01)
ukan ezer aparteko 1 (0,01)
ukan ezer ez 1 (0,01)
ukan ezer jakin 1 (0,01)
ukan Frantzia bazter 1 (0,01)
ukan Frantzia euskaldun 1 (0,01)
ukan Frantzia linguistika 1 (0,01)
ukan Frantzia Pirinioak 1 (0,01)
ukan funtzio azpimarratu 1 (0,01)
ukan funtzio ere 1 (0,01)
ukan funtzio hori 1 (0,01)
ukan funtzio ikuspegi 1 (0,01)
ukan funtzio sinboliko 1 (0,01)
ukan funtzio ziklo 1 (0,01)
ukan gai egon 1 (0,01)
ukan gai hori 1 (0,01)
ukan gai jarraipen 1 (0,01)
ukan gai jorratu 1 (0,01)
ukan gai sozial 1 (0,01)
ukan gaitasun agerian 1 (0,01)
ukan gaitasun aldarrikapen 1 (0,01)
ukan gaitasun baliatu 1 (0,01)
ukan gaitasun erakutsi 1 (0,01)
ukan gaitasun gogorarazi 1 (0,01)
ukan garai euskal 1 (0,01)
ukan garai hura 1 (0,01)
ukan garai zail 1 (0,01)
ukan garrantzi ahaztu 1 (0,01)
ukan garrantzi arreta 1 (0,01)
ukan garrantzi beste 1 (0,01)
ukan garrantzi bi 1 (0,01)
ukan garrantzi erakusgarri 1 (0,01)
ukan garrantzi ere 1 (0,01)
ukan garrantzi ez 1 (0,01)
ukan garrantzi kontzientzia 1 (0,01)
ukan garrantzi lehen 1 (0,01)
ukan garrantzi osagai 1 (0,01)
ukan gizarte sinistarazi 1 (0,01)
ukan gu aro 1 (0,01)
ukan gu baino 1 (0,01)
ukan gu euskara 1 (0,01)
ukan gu herri 1 (0,01)
ukan gu hizkuntza 1 (0,01)
ukan gu inor 1 (0,01)
ukan guzti ekintza 1 (0,01)
ukan guzti eman 1 (0,01)
ukan guzti gogo 1 (0,01)
ukan guzti jo 1 (0,01)
ukan guzti konpondu 1 (0,01)
ukan guzti nolabait 1 (0,01)
ukan guzti osatu 1 (0,01)
ukan hainbat arazo 1 (0,01)
ukan hainbat egitasmo 1 (0,01)
ukan hainbat esparru 1 (0,01)
ukan hainbat gauza 1 (0,01)
ukan halako egarri 1 (0,01)
ukan halako egin 1 (0,01)
ukan halako heroi 1 (0,01)
ukan halako kontraesan 1 (0,01)
ukan halako zorte 1 (0,01)
ukan harreman azaleratu 1 (0,01)
ukan harreman bera 1 (0,01)
ukan harreman beste 1 (0,01)
ukan harreman erbesteratu 1 (0,01)
ukan harreman ere 1 (0,01)
ukan harreman eten 1 (0,01)
ukan harreman hotz 1 (0,01)
ukan harreman iraingarri 1 (0,01)
ukan harreman nondik 1 (0,01)
ukan harreman txar 1 (0,01)
ukan herri etxe 1 (0,01)
ukan herri hizkuntza 1 (0,01)
ukan herri konektatu 1 (0,01)
ukan herri mugimendu 1 (0,01)
ukan hitz ere 1 (0,01)
ukan hitz hurrenkera 1 (0,01)
ukan hitz jolas 1 (0,01)
ukan hitz markatu 1 (0,01)
ukan hitz ordezkatu 1 (0,01)
ukan hizkuntza ahalmen 1 (0,01)
ukan hizkuntza egoera 1 (0,01)
ukan hizkuntza ere 1 (0,01)
ukan hizkuntza fenomeno 1 (0,01)
ukan hizkuntza hautu 1 (0,01)
ukan hizkuntza iraupen 1 (0,01)
ukan hizkuntza kontzientzia 1 (0,01)
ukan hizkuntza menderatzaile 1 (0,01)
ukan hizkuntza odoluste 1 (0,01)
ukan hizkuntza osoan 1 (0,01)
ukan hizkuntza praktika 1 (0,01)
ukan hori bertso 1 (0,01)
ukan hori besterik 1 (0,01)
ukan hori esan 1 (0,01)
ukan hori finkatu 1 (0,01)
ukan hori gaitasun 1 (0,01)
ukan hori garai 1 (0,01)
ukan hori gogo 1 (0,01)
ukan hori kontu 1 (0,01)
ukan hori neurri 1 (0,01)
ukan hori oharkabe 1 (0,01)
ukan hori zilegitasun 1 (0,01)
ukan horrelako arazo 1 (0,01)
ukan horrelako bertso 1 (0,01)
ukan horrelako beste 1 (0,01)
ukan horrelako bide 1 (0,01)
ukan horrelako egin 1 (0,01)
ukan horrelako jin 1 (0,01)
ukan hura Bilbo 1 (0,01)
ukan hura hastapen 1 (0,01)
ukan hura hiztegi 1 (0,01)
ukan hura ikuspegi 1 (0,01)
ukan hura kargu 1 (0,01)
ukan hura lan 1 (0,01)
ukan ikusi errodatu 1 (0,01)
ukan ikusi zenbat 1 (0,01)
ukan indar baizik 1 (0,01)
ukan indar berri 1 (0,01)
ukan indar edota 1 (0,01)
ukan indar erakutsi 1 (0,01)
ukan indar ezkutu 1 (0,01)
ukan indar oztopo 1 (0,01)
ukan indar politiko 1 (0,01)
ukan inoiz aipatu 1 (0,01)
ukan inoiz artikulu 1 (0,01)
ukan inoiz gehiago 1 (0,01)
ukan inoiz halako 1 (0,01)
ukan inoiz kulturgintza 1 (0,01)
ukan inoiz ukitu 1 (0,01)
ukan inolako alderdi 1 (0,01)
ukan inolako eragozpen 1 (0,01)
ukan inolako funts 1 (0,01)
ukan inolako kontrol 1 (0,01)
ukan inolako lotura 1 (0,01)
ukan interes handi 1 (0,01)
ukan interes ikusle 1 (0,01)
ukan interes legitimo 1 (0,01)
ukan iritzi bat 1 (0,01)
ukan iritzi mingor 1 (0,01)
ukan itzulpen bera 1 (0,01)
ukan itzulpen eremu 1 (0,01)
ukan itzulpen gogoeta 1 (0,01)
ukan itzulpen posible 1 (0,01)
ukan itzulpen une 1 (0,01)
ukan itzulpen zerrenda 1 (0,01)
ukan itzultzaile bera 1 (0,01)
ukan itzultzaile egin 1 (0,01)
ukan itzultzaile iruditeria 1 (0,01)
ukan itzultzaile profesional 1 (0,01)
ukan izen eman 1 (0,01)
ukan j. Gorostiaga 1 (0,01)
ukan jende asko 1 (0,01)
ukan jende batu 1 (0,01)
ukan jende bera 1 (0,01)
ukan jende erantzun 1 (0,01)
ukan jende ilara 1 (0,01)
ukan jende Mattin 1 (0,01)
ukan kontu adierazle 1 (0,01)
ukan kontu guzti 1 (0,01)
ukan kontu hartu 1 (0,01)
ukan kontu ulertu 1 (0,01)
ukan lan agindu 1 (0,01)
ukan lan aipatu 1 (0,01)
ukan lan bakar 1 (0,01)
ukan lan bat 1 (0,01)
ukan lan berri 1 (0,01)
ukan lan ekarpen 1 (0,01)
ukan lan hau 1 (0,01)
ukan lan irudikatu 1 (0,01)
ukan lan itzuli 1 (0,01)
ukan lan miragarri 1 (0,01)
ukan lan sendorik 1 (0,01)
ukan lehen bertsolari 1 (0,01)
ukan lehen bezala 1 (0,01)
ukan lehen corpus 1 (0,01)
ukan lehen hartu 1 (0,01)
ukan lehen hiru 1 (0,01)
ukan lehen kazetari 1 (0,01)
ukan lehen prima 1 (0,01)
ukan lehen zantzu 1 (0,01)
ukan leku oraindik 1 (0,01)
ukan leku so 1 (0,01)
ukan leku urri 1 (0,01)
ukan literatura bide 1 (0,01)
ukan literatura epaimahai 1 (0,01)
ukan literatura historiografo 1 (0,01)
ukan literatura idatzi 1 (0,01)
ukan literatura itzulpen 1 (0,01)
ukan literatura sorkuntza 1 (0,01)
ukan lotura azaldu 1 (0,01)
ukan lotura ez 1 (0,01)
ukan lotura hizkuntza 1 (0,01)
ukan lotura ideologiko 1 (0,01)
ukan lotura jardun 1 (0,01)
ukan lotura zuzen 1 (0,01)
ukan mugimendu antolatu 1 (0,01)
ukan mugimendu hasi 1 (0,01)
ukan mugimendu hitz 1 (0,01)
ukan mugimendu horiek 1 (0,01)
ukan neu bizitza 1 (0,01)
ukan neu buru 1 (0,01)
ukan neu lanegun 1 (0,01)
ukan ni ere 1 (0,01)
ukan ni gaztelera 1 (0,01)
ukan ni harreman 1 (0,01)
ukan orain ezinean 1 (0,01)
ukan orain hemen 1 (0,01)
ukan orain hogei 1 (0,01)
ukan orain sartu 1 (0,01)
ukan posizio erabili 1 (0,01)
ukan posizio kapital 1 (0,01)
ukan posizio zein 1 (0,01)
ukan prentsa eurak 1 (0,01)
ukan prentsa euskal 1 (0,01)
ukan prentsa testu 1 (0,01)
ukan presentzia eurak 1 (0,01)
ukan presentzia inoiz 1 (0,01)
ukan presentzia kuantitatiboki 1 (0,01)
ukan presentzia mediatiko 1 (0,01)
ukan proiektu bat 1 (0,01)
ukan proiektu bera 1 (0,01)
ukan proiektu diseinu 1 (0,01)
ukan proiektu hauek 1 (0,01)
ukan proiektu laburbildu 1 (0,01)
ukan proiektu orokor 1 (0,01)
ukan testu antolakuntza 1 (0,01)
ukan testu antolatzaile 1 (0,01)
ukan testu arrasto 1 (0,01)
ukan testu bertsolaritza 1 (0,01)
ukan testu hau 1 (0,01)
ukan testu oso 1 (0,01)
ukan testu proportzio 1 (0,01)
ukan testu tipologia 1 (0,01)
ukan uste egoki 1 (0,01)
ukan uste euskara 1 (0,01)
ukan uste gorri 1 (0,01)
ukan uste handi 1 (0,01)
ukan zalantza euskara 1 (0,01)
ukan zalantza handi 1 (0,01)
ukan zalantza hiztegi 1 (0,01)
ukan zenbait berritasun 1 (0,01)
ukan zenbait ergel 1 (0,01)
ukan zenbait hitz 1 (0,01)
ukan zenbait joera 1 (0,01)
ukan zenbait urte 1 (0,01)
ukan zenbait xehetasun 1 (0,01)
ukan zerikusi baina 1 (0,01)
ukan zerikusi bertsolaritza 1 (0,01)
ukan zerikusi euskal 1 (0,01)
ukan zerikusi seminario 1 (0,01)
ukan zerikusi subalternitate 1 (0,01)
ukan zerikusi ziklo 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia