Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 102

2000
‎Ez gaitezen nahas; eskubide hori ez da eta ezin izan daiteke ere, oinordetza eskubidea; administrazio eta gobernurako eskubide hutsa da hori. Aberastasun pribatuetan oinordetza eskubidea ez da sekula ere izan botere publikoaren ahalmenik; bada, Tazito idazle aipatuak ondutako Agrikola izenekoaren bizitzan ikus daiteke nola, betidanik tiranotzat hartuak izan ziren Erromako enperadore haiek, hain zuzen, ezinbestekotzat agindu zuten euren buruak oinordekoak izendatzea zati batean, oinordetzaren beste zatiaren usurpatzaileak ez izatekotan. Horren bitartez, Estatua ez da oinordeko, ez dauka beste zereginik oinordetza horien ordena ezartzea baino.
2002
‎Agian Tazio erregearen garaiko emakume sabiniarrek nahiago zuten euren buruak barik aitaren lurrak lantzea, eserleku garaian jarririk amandre ile gorrixtak atzamar lodiaz etengabe iruten zuenean lan nekagarria, berak ukuiluratzen zituenean alabak larreraturiko bildotsak eta berak hornitzen zuenean sua adarrez eta txikituriko egurrez.
‎Bestela esanda, ez dago euskal hiztunen komunitaterik, ezta euskararen aldeko girorikere. Ingurune erdaldun horretan, euskaldunek ez dute euren burua legitimatuta sentituko euskararen aldeko aldarrikapenik egiteko eta, beraz, euskarazko produkt u/ zerbitzuen eskaera handirik ez da egongo.
2005
‎Eta beste batzuk, gero eta gehiago, neska lagunaren lagun pasiboak dira eta iniziatiba emakumeengan uzten dute, modu horretan gizonek ez dute ia jokaera «maskulino»rik hartzen. Hauetako askok profeministatzat dute euren burua, nahiz eta gehiago diren ideien alorrean praktikan baino.
‎Doan herrira egokitzen ari dela besterik ez du pentsatu, Berria zabaldu duen bitartean. Zergatik egin behar dute euren buruaz beste rock izarrek. Kurt Cobain, Michael Huchins, Jim Morrison, Janis Joplin, Sid Vicious, Hide bera...
‎Demostenesek egoki azaldu zuen hori. Gerra judizioan ezin behartu daitezkeenen aurkakoa da, judizioak indarra baitu euren burua ahulago ikusten duten horien aurka. Berdinak direnen edota berdinak direlako ustea dutenen artean, gerrak gertatzen dira, baina horiek zuzenak izateko, judizioetan erabili behar den moderazio berbera erabili behar da.
2006
‎Profesionalak kasuan kasuko zerrendan sartzea doakoa izango da. Parte hartzen duten profesionalek, betiere, egiaztatu behar dute euren burua konkurtso gaiaren inguruan prestatzeko konpromisoa hartzen dutela.
‎Mexikano levantaculos haiek Latino’sen Coronita edaten eta autoak legez kanpo pintatzen, edo legez kanpo ez bazen ere legearen ertzean, eta hantxe ohartu nintzen ni; legearen barruko ertza ere legearen esparruaren barruan dago, hori futbolean legez da, baloia marraz barrura dagoen artean zelaian dago. Latino’s legearen ertzean baina legearen barruan zegoen, eta gorroto hartu nien legearen ikuspegi hori dutenei, ertzaren ideia hori!, esan nahi duelako euren burua erdian ikusten dutela, lege esparruaren erdian. Niri egia esateko lehenengo momentutik eman zidan pintatzeko modu hura hemen gurean ezinezkoa izango zela, eta hemen ezinezkoa izango bazen, ba han ezinezkoago, Amerikan maskarillarik barik autoak pintatzen, esan nahi dut, baina halaxe zen, autoak maskarillarik barik pintatzen zituzten.
2007
‎Bada populazio zirkulu handi bat baskista sentitzen dena eta bada beste bat horren barruan abertzalea dena. Abertzale diren horiek ez dute sentituko arazorik baskista gisa agertzeko, baina baskista diren batzuek ez dute euren burua abertzaletzat. Sentimenduen estratifikazioa da, gai konplexu bati forma emateko saioa da.
‎Eta hori eskolak soilik ez du ematen. Horretarako euskaraz jakitea eskas geratzen da, gazteek euskaraz eroso, seguru, ongi ikusi behar dute euren burua eta hori eskolako hizkuntza esperientzia gainditzen duen esperientzia komunikatibo zabalago batean baino ez dute eskuratuko. Iruñerriko haurren artean euskararen erabilerak izan dituen tasa hutsalak dira haurrek erabilera ez formal horretan dituzten gabezien salagarri.
2008
‎sortzen den berezko erresistentzia azpimarratu nahi izan zuen. Arte horiek ez dute mintzaira propiorik, ezin dute euren buruaren konturik eman eta ez dira gai gogoeta eta berbaldi propioa egiteko, baina arte horiek dira eguneroko bizitzaren jakintza, eta bizimodu arruntean modu askotara agertzen dira trebetasun praktiko horiek. Haietan ikusten du De Certeau k, erresistentziaren erregimena?:
2009
‎Alkoholiko Anonimoak AA elkartean biltzen diren lagunek ez dute euren burua publiko egiten, ez dira herrian ezagunak, baina elkarteak ateak zabaldu ditu eta alkoholarekin arazoak dituztenen eguneroko errealitatea eta arazoa gardentasunez erakusteko asmoa azaldu dute elkartearen 74 urteurrenean. Asteartean Lasarte Oriako AA taldekoak topaketa antolatu zuten kultur etxean.
‎Ororen gainetik ideia bat gelditzen da: giza taldeek berezkoa dute euren burua botere baten inguruan antolatzeko joera. Barka gaitzala Bakunin jaunak.
‎Billelabaso eta Goietari Ergoien zein Erberari adinako pisua eman dio. Billelabasoko biztanle askok Erberakotzat dituzte euren buruak; Goietan, berriz, aurrerago azalduko ditugun gorabehera historiko eta administratiboen ondorioz ziurrenik, Erberakoak izatearen kontzientzia makalagoa da. Azkenean, berriemailerik gehienek Billelabaso eta Goieta
‎–Orduan zuk uste duzu euren buruen alde baino ez zutela borrokatu? –esan nuen.
‎Ezer ez zigutengaldetu, ez ziguten ezer kontsultatu, gure gainetik erabaki zuten eta esan zigutenisilik egoteko, ahanzteko. Horrela, klase politikoak eta sortutako erakundeek libreikusi zuten euren burua egia ez ikertzeko, justizia ez egiteko eta ordainaren bideariez ekiteko. Garai hura igaro zen.
‎Herritarrei eta eragile politiko eta sozialei armada babesteko eskatu die Guilanik. Herritarrek, baina, aski dute euren burua babestearekin. Swatetik ehunka mila lagunek ihes egin dute azken egunotan erasoak une batetik bestera hasiko ziren beldurrez.
‎Amerikako Estatu Batuetako gazteen belaunaldia gogaiturik zegoen gerra kontuekin Vietnamgo gerraren aurkako mugimendua indar betean zen, eta bakearen nahiz amodioaren aldeko banderak hartuta uholdeka hurbildu ziren jaialdira. Gehienak hippyak ziren (beraiek ez zuten euren burua hala definitzen, baina kanpotik hala deitzen zieten). Txima luzeak, amuletoak eta koloredun oihal arropak.
‎Hau da, entrenatzea bezain garrantzitsua da atseden hartzea. Beraz, zaindu egin behar dute euren burua. Gainera, jakin badakite futbolari esker bermatuta edukiko dutela etorkizuna, astakeriarik egin ezean lasai bizitzeko aukera izaten baitu gorengo mailan hamar bat denboraldi egiten dituen futbolariak.
‎Greziarra da. Greziarrek, oraindik, ez dute euren burua mundutik at, naturatik kanpo ikusten. Kosmosaren bertze partaide batzuk dira, animaliak edo landareak edo harriak edo ibaiak edo... eta abarrak diren moduan.
2010
‎Mundua gorrotatzen duten baino indar handiagoz gorroto dute euren burua. Eta maitasuna behar dute, baina ez dute gupida apur bat baino jasotzen.
‎Bertako ikasleak sustrai bila dabiltza, kultura dute ardatz, aldiz, etorkinek Euskal Herrian integrazioa dute helburu. Orokorrean, nortasunari buruzko motibazioek indar gehiago dute etorkinengan, agian, bertakoek dagoeneko euskal herritartzat dutelako euren burua. Motibazio praktikoak euskaldunekin komunikatzeko, haurrei transmititzeko, lana aurkitzeko... bigarren mailan jarri dituzte bai etorkinek baita bertakoek ere.
‎Hori horrela, Maneirok esan du hauteskunde erreformarekin ez duela euren buruaren etekina bilatzen, beste batzuek egiten duten moduan, sistema justuagoa nahi duela esan du.
‎Aurreneko egoera horretan, lege natural gisa hartu behar da, dela natura hutsaren ondoriozko legea, dela graziari edo fedearen legeari berezko zaiona. Munduan sekula ere ezin da lege hori oso osorik falta, probidentzia arruntaren eraginez; arean ere, legea betetzen dutenek beti justifikatu ahal dute euren burua, Jainkoaren laguntzarekin, San Paulok esaten duen bezala. Horrela, ageri agerian geratzen dira lege naturalaren beharrizana eta erabilgarritasuna, lege hori azken adieraren arabera ulertuta, grazia eta fedea beti nahitaezkoak izan direlako eta legea bi biei berezko zaielako.
‎Hogeina urte baizik ez zuten gehienek eta sorterritik ateratzen ziren lehen aldia zen askorentzat. Batzuk ikuspegi kolonialista frantsesarekin joan ziren, frantsestzat baitzuten euren burua, eta Frantziako zatitzat Aljeria.
2011
‎Idazle gehientsuenek ez dute euren burua belaunaldi bateko kidetzat sentitzen, baina normaltzat dute sailkapenak egiteaBelaunaldi guztietako liburu eta disko zaleek berotu dute Azokako giroa asteartez
‎Ekainaren 30ean, EAEko 46 emakume etengabe zainduta zeuden horiek babesteko eskolten bidez, 20 erasotzailek eta biktimak eskumuturrekoa zuten non zeuden jakiteko, eta 242 emakumek Bortza sakelako telefonoa zuten euren burua babesteko, Ertzaintzak emanda.
‎Borroka hasi eta gutxira, hogei erromatarrak hilik zeutzan odol artean, eta kantabriarrak pozez gainezka, hitzarmenean adostu bezala, askeak zirelakoan. Baina erromatarrek segidan adierazi zuten ez zutela setioa altxatzeko asmorik, ez zutela euren burua garaitutzat jotzen, aitzakiatzat jarrita euren lurrean borrokatzeak kantabriarren alde jokatu zuela, naturak bereak dituen landareak balira bezala. Eta horrenbestez, tregua amaitutzat jo eta gudukatzeari ekin zioten berriro, aurretik baino amorru handiagoz gainera.
‎Baina kanpoan ere badira asko, eta ez digute denek ongi begiratzen. ...tu autora", kapusaiaren pean atzerriko azentuaz agian –zein azentu ez da arrotz kapusaia soinean duzula esaten badizute? – Pailazoa, zoroa... hain gozo esan dio hori Sotori Zeberiok eta orain kapusaiaren pean hautsa arnasten du Sotok, zer gertatu da bien bitartean, zein zulo ilunetara erori dira, nork erorarazi ditu, eta beldurra," ixo, ez esan ezer", biak daude berdin, ez dute euren burua defendatzeko aukerarik ere izan, arratoiak bezala ehizatu dituzte, zain zeuden," hain garrantzitsuak al gaituk ba"," hi konpai, utzi siestak eta goazak Uztaritzeko jaietara behingoagatik, bizi ere egin beharra zagok", behingoagatik jaietara abiatu eta iritsi ez," biharko utziko diagu dena", biharko, Mientras agonizo, No controles, berrehun eta hamabosgarr...
2012
‎Ikusi besterik ez dago zer bozkatzen den eta zein egunkari irakurtzen den. Batzuek euskalduntzat dute euren burua; beste batzuek, nafartzat. Batzuk euskal hiztunak dira; beste batzuk, %60 azken inkestaren arabera, erdaldunak.
dutela euren burua biktimatzat hartzen. Alderantziz.
‎Nazio legeen arabera, pertsona kaltetuek eskubide dutenean euren burua alderdi zibilean eratzeko, hitzarmen honek aipatu arau haustetatik edozeini dagokionez, atzerritarrek eskubide bera izango dute, nazionalek duten baldintza berberetan.
‎107 Hitzarmenak helburu zuen «asimilazioa»ren arbuiatzea eta indigenek duten euren burua autodefinitzeko eskubidearen onarpena dira, besteak beste, hitzarmen honek egindako ekarpen interesgarri eta aipatuenak. 169 Hitzarmenak Laugarren Munduak bultzaturiko kontsentsuaren indarraren erakuslea da, kontsensu berri hori autonomia eta burujabetzaren aldeko errebindikazio indigenaren inguruan eraiki zelarik (Gomez, 2006:
‎Politikoek zerbait esan beharra zuten, Cameron izeneko batek, karguz lehen ministro, hezkuntzak eta familiek sortu duten balio eskasiari egotzi zion errua. Sozializazio instituzioek ez dute euren egitekoa ondo betetzen, ez dute diziplina ezartzen eta ondorioz, gazteek ez dute euren burua gobernatzeko baliorik...
‎polizien eta parapolizien zaintza, legeeta zigor sistemak, seguru sozial eta pribatuak, protokoloak eta arautegiak... Gaixo horiek, defentsa propiorik izan ezean, ondo bildu behar dute euren burua halako sistemaz. Izan ere, mesfidati, sentibera eta izuberak dira.
2013
‎Arabako kontzejuek antzinako sistema horren ondorengotzat dute euren burua. Lurralde osoan 336 kontzeju daude ia guztiak kontzeju irekiak dira eta 35.000 lagun bizi dira.
‎euskal hiztuna eta euskal herritarra (kultura edota nazio identitateari lotua). Denek euskal herritartzat dute euren burua, denek aitortzen diote euren buruari euskal identitate kultural edo nazionala, baina batzuk euskal hizkuntza identitatea ukatzen dute. Ikus ondoko aipuak:
‎Alkarkide Txaranga Pasai Antxoko (Gipuzkoa) Alkartasuna dantza taldearekin aritzen da. Txarangatzat dute euren burua, baina, batez ere, dantzarako euskal musika zein herri kantak jotzen dituzte, baina baita kaldereroen konpartsarako musika ere, Sarriegik sorturikoa. MUSIKA ETA DANTZALDIA Noiz.
2014
‎Erronka handia izan da taldekako bertso txapelketa, baina Rekondo ziur da bete betean asmatu dutela. Izan ere, saioak tamaina txikikoak izaten direnez, bertsolariek ez dute euren burua horren" estututa" ikusten. Gainera, elkarteak bertso zaletasuna sustatzea du xede nagusi.
‎Giza kateak eta datorrenak ez dute aldatuko identitate talde bakoitzak Euskal Herria ikusteko duen modua, baina bai eskaini luke berez gatazkatsua den esparrua aniztasunetik sakontzeko aukera, dagokionean herritarrek erabaki dezaten nola egituratu gura duten euren burua. Epe laburrean behintzat EAEn, Nafarroan eta Iparraldean, azken finean gizarte modura garrantzitsuena ez baita independentzia bai ala ez, hori erabaki ahal izatea baizik.
‎Emakume asko ez da testuinguru horretan eroso sentitzen eta parte hartzeari uko egiten dio, nahiz eta jorratuko den gaiaren inguruan asko jakin", adierazi du Olazarrek. " Beste asko berriz, ez daude ahaldunduta eta ez dute euren burua aditu gisa ikusten", gehitu du Info7 irratiko esatariak.
‎Euren burua demokratatzat dutenak faxistak direla datorkit burura. Adibide asko daukagu demokrata horiek pertsona arriskutsuak direla konturatzeko, alde batetik, politikoki bikaintzat dutelako euren burua, eta etikoki besteak baino goragokoak sentitzen direlako, egia, eta beraz, ongia platoniko kristaua (ateoa izan arren), zer den baitakite.
‎los hebreos y los griegos de la antigüedad? 2054 Mendebale modernoak, bere pentsamendua garatzeko, bi iturri horietatik ikasi du ikasi ere. Hebrearrek herri hautatua uste zuten euren burua, Abraham patriarkaren etorkiko haurrideak aitortzen ziren, iraganeko sufrimendu eta garaipenen memoria komun batekin eta etorkizunerako igurikitza mesianikoarekin, etab., eta atxikimendu beroenarekin, euren, lurrari.
‎Horiengatik da ezaguna. Eta euren artean, lehian izan arren, kidetzat dituzte euren buruak. Horrela eratu dira ere gizon bertsolarien genealogiak.Izen propioek osatzen dute bertsolaritza garaikidearen ibilbidea eta sarritan entzutendira bakoitzaren inguruko anekdotak, istorioak, laudorioak.
‎Datuen norgehiagoka erabatekoan dira Twitter eta Facebook. Biek gura dituzte euren buruak aurkeztu iragarleentzako ahalik eta erakargarrien, baina benetako inpaktua adierazteko metrika adosturik ez dago eta sare sozial bakoitzak bere onurarako publizitate datuak erakusteko metrika propioak garatu dituzte. Kopuruak kopuru, inpaktu objektiboa oraindik neurtzeko dago.
2015
‎Oso garrantzitsua da konturatzea mendekotasuna duen pertsona baten ongizateak ez duela zaintzaile batenak baino gehiago balio, berdin edo gehiago zaindu behar dutela euren burua. Ezin dugu geure burua albo batera utzi beste bat zaintzeagatik, oker handia da, horrek soilik depresiora, frustraziora... garamatza.
‎Barkatu inozo guztiok, baina, katalanek azken lau urteetan ez dute euren burua animatu besterik egin" Ez da gutxi! genuke geuk ere, egoera horretan egotea", esango dit norbaitek.
‎Gutxi dira zutik jarraitzen dutenak, are gutxiago beren lekutik mugitu gabe segitzen dutenak. Gehienek apaletatik behera bota dituzte euren buruak. Edo, akaso, norbaitek asasinatuko zituen.
‎Gertatutakoaz goibeldurik, beste ezer ez zerabilten hitzetik hortzera, baina sakon sakonean denak ziren pozik itzulerarekin eta Madrilen istant bat gehiago egin beharrik gabe. Ez zuten inoren galderei erantzuten ibili, ez zitzaien, behingoagatik, euskaldunek zer nahi zuten kontatzen ibili beharrik egokituko, eta inolako nahasmendurik sor ez zedin, eta euren izena guztiz garbi geratzeko, ez zituzten euren buruak eta iritziak traizionatu eta euren etxeetan esatera ausartuko ez liratekeenak esatera derrigortuko. Behingoagatik bada ere, ez zuten adierazgaitza adierazten ibili.
‎7 Alegia, berdinzaletzat dute euren burua eta bikotekideen estatus sozioekonomikoa oso antzekoa da kasu gehienetan, horrela ez den kasuetan, emakumeek altuagoa daukate.
‎Hasieran, taldekideen adin maila nagusiagatik kezkatuta egon baziren ere, gazteak sartzen hasi direla nabarmendu zuten. Herri mugimendutzat dute euren burua, asanblearioa, horizontala. Haien berbetan, helburu txikiena eta nagusia bat datoz:
‎Iparraldean, guraso euskaldun bakarreko familien %56k transmititzen zituzten euskara eta frantsesa.63 Jakina denez, euskararen ezagutza minoritarioa da, oraindik, Euskal Herrian. Izan ere, Inkesta ren arabera, Euskal Herrian 16 urtetik gorako biztanleen %27k baizik ez zuten euren burua" elebiduntzat" jotzen, eta %14, 7k" elebidun hartzailetzat" (alegia, euskaraz ulertu bai, baina hitz egiten eta idazten ez duen hiztuntzat). 64 Lurraldeka, Gipuzkoan bakarrik ziren nagusi" elebidunak" (49,9) eta" elebidun hartzaileak" (16,4); gainerako herrialdeetan honakoak ziren zifrak: 25,4 eta 17,8 Bizkaian; 16,8 eta 16,8 Araban; 65 11,7 eta 7,5 Nafarroan; 66 eta 21,4 eta 9,1 Iparraldean.67 Hala ere, euskararen belaunaldien arteko transmisioaren etena gertatu balitz, euskara" lehen hizkuntza" gisa jaso dutela esan zutenen kopurua aipatu zifrak baino altuagoa izango zen.
‎Kanpora begira Identitate nagusiaren ukazioak dira, barnerako, kolusioaren liluran ari direnentzat, berriz, positiboak. Aurpegi biak behar dituzte euren burua baieztatu nahi duten anomaliek. Lawrence Grossbergen hitzetan:
‎Beraiek gobernatzen eta autorregeneratzen dute euren burua kidegoan. Tomateak landatu, ekortu, beren bainuak eta sukaldeak eraiki.
2016
‎" Aipatutako guztiaren ondoren, hala ere, kudeatzaile ontzat dute euren burua, besteak beste, Gasteizen EAJ PSE EEk akordioak salerosteko erakutsi duten gaitasunagatik", adierazi du EH Bilduk. " Diru publikoa norberaren interes elektoralaren zerbitzura" jarri dela kritikatu du koalizio abertzaleak; administrazioa, berriz," alderdiarenera, herritarrenera beharrean; usain zaharreko politika egiteko modua da hori, EH Bilduk egin eta egingo ez duena".
‎Une honetan, Azpeitiko Bilgune Feministako kideok, ordea, beharrezkoa ikusi dugu aldi baterako gure jarduna etetea eta herri honetan balore feministak sustatzearen ardura beste norbanako eta eragileetara zabaltzea eta eraberritzea. Gaur egun, feministatzat dute euren burua herritar askok eta ondorioz, hainbat eragilek. Hori horrela izanik, ziur gaude orain arte parekidetasunaren alde egindako bideak jarraipena izango duela.
2017
‎Euskararen kasuan bezala, galiziera ikasi duten askok ‘hiztun berritzat’ (neofalante) dute euren burua.
‎Euskararen kasuan bezala, galiziera ikasi duten askok ‘hiztun berritzat’ (neofalante) dute euren burua. Honetarako ematen dituzten arrazoiak hainbat dira, haien artean, natiboek erabiltzen ez dituzten forma berrien
‎Eragile horietatik, harreman sare euskaldunak izateak eta aldaera eta erregistroaren faktoreak garrantzi berezia eta pisu handia dute, euren burua ‘euskaldun’ definitzen duten horiek eremu euskaldunetakoak eta euskara batutik nolabait aldentzen den euskalki bat duten lekuetan bizi direla iradokitzen baitu. Hau da, hizkuntza erabiltzeko aukera duten eta aldaera edo euskalki bat duten hiztunek erraztasun handiagoa dute euren burua ‘euskaldun’ definitzeko eremu erdaldunetan bizi diren eta erregistro aldaketarik edo euskalkirik ez duten hiztunek baino. Izan ere, irlanderaren eta galizieraren kasuan bezala, hiztunen artean tokian tokiko hizkera da baloratua, eta euskara batuari baino legitimitate handiagoa ematen zaie hauek dituzten hiztunei eta hauen hizkuntzari.
‎Garai hartan estatu frantsesean euskaldunak, alsaziarrak, bretoiak, katalanak, korsikarrak, flamenkoak eta okzitaniarrak zeuden, bai eta frantsesak ere. Eugen Weberren liburuaren arabera Peasants into Frenchmen (1976), Frantziako hiri txikien gehiengoak eta landa biztanleek ez zuten euren burua nazio frantsesaren kidetzat jo 1870 urtera arte, eta askok Lehenengo Mundu Gerran jo zuten beren burua halakotzat lehen aldiz. Beraz, Adierazpena ez zen nazionalismo frantsesaren baieztapen bat, baizik eta lurralde estatal nazional bat eraikitzeko modua, logika performatiboari jarraikiz.
‎joan ziren Ondarroako emakumeak Bizkaiko Gotzaindegira. Elizako kidetzat baitzuten euren burua, eliza ofizialaren kontra egon arren. Imanol izan ezik, apaiz guztiak botatzeko eskatzen zuten Gotzaindegian, eta herriko arazoen berri ematen zuten.
‎Atika, hortaz, hizkuntza aldatuz, nazio pelasgoa izatetik nazio heleniarra izatera pasatu da. Eta Atenastarrek grekorik grekoenak usteko dituzte euren buruak: ez inondik etorriak, baizik bertoko lurretik hozituak.
dute euren burua defi nitzeko.
dute euren burua defi nitzeko.
dute euren burua defi nitzeko.
dute euren burua defi nitzeko.
‎Israelen eta Erresuma Batuaren arteko koprodukzioak mutil batzuen historia kontatzen du: unibertsitate tituluak dituzte, modernoak dira, eta erakutsi gura dute belaunaldi berri bat ordezkatzen dutela; Khader, Fadi eta Naeem lagunek ez dute israeldar pasaporterik, baina, edozer konturen gainetik, palestinartzat dituzte euren buruak. Begetariano, ateo, feministak eta, batez ere, gayak dira.
‎Aurreko batean bulba duen mutiko batek esan zuen dantzatzea oso gustuko zuela, baina, ez zuela egiten neska zela pentsatuko zutenari beldurrez. Azken finean, muturretara jo behar dute euren burua aldarrikatzeko. Gizarteak berak ez dituela ikusten sumatzen dute, baina transito egoera hori gainditzen dutenean, euren bidea egin dezakete.
‎Suizidioa ez zen kontu arrotza. Gogoan ditut euren burua trenaren azpira botata akabatutako bi edo hiru –haietarik bat emakumea, seme alabei eta senarrari bazkaria mahaian prest utzi ondoren suizidatu zena 11: 23an–; bere etxearen aurreko orubean eraikitzen ari ziren etxe blokeko garabitik zintzilikatu zen gizona, zangoak emaztearen balkoiaren paretsuan gelditzeraino dilindan; ehizako eskopetarekin bere burua lehertuta auto barrua...
2018
‎Zumetaren hitzetan, haurrentzat" oso garrantzitsua" izaten da eskolara lanak eginda eramatea, horrek" segurtasun handia" ematen baitie. " Lanak eginda badaramatzate, lasai joango dira eskolara, eta euren burua gainontzeko ikaskideen pare ikusiko dute; haien parte direla sentituko dute, eta ez dute euren burua desberdin ikusiko; ez dira irakaslearengandik ezkutatzen arituko".
‎Eta ondorioztatu dugu xede nagusia ez dela izan informazioa lortzea, pertsona eta bere ingurunea suntsitzea baizik.Nola ikusten da eragin sozial hori zuen ikerketan. Agian, garai batean handiagoa zen torturak gizartean zuen inpaktua, arrasto fisikoengatik. Baina ikusi dugu mehatxuek eta beldurrak jarraitu dutela sektore batzuetan, eta horrek eragin nabaria izan duela barrura begira, erruduntasun sentimendua...?, eta hortik kanpokoekiko harremanetan ere, mesfidantza, portaera agresiboak...?. Torturen biktima batek noiz uzten dio biktima izateari. Haiek, orokorrean, ez dute euren burua biktima gisa ikusten, eta horrek asko harritzen gaitu psikologook. Gehiengo batentzat torturaren errealitatea behingoz gizartaratzea, torturaren aitortza egitea da erreparaziorako bidea egitea, eta horrekin haien zauriak ixten hastekoa.
‎Haietako hiruk. Asier Petrirenak, Ruben Iglesiasek eta Endika Eturak? ukatu egin dute istiluetan parte hartu izana, ez dute euren burua ezagutu iazko martxoaren 11n hartutako argazkietan eta bideoetan, eta azaldu dute istiluak hasi zirenean handik alde egin zutela. Laugarrenak, Julen Pradok, onartu du harri bat bota izana, baina ukatu du «terrorismo ekintzarik» egin zuenik.Iazko martxoaren 11n manifestazioa egin zuten Iruñean, Errepresioari Autodefentsa dinamikak antolatuta, eta han liskarrak egon ziren polizien eta manifestarien artean.
‎Denetik, baina ez denentzat. El Correo k eta El Diario Vasco k sustaturiko probintzianismo pozoitsuak Ermua parean check point a exijitzen zuen bitartean, hizkuntzaren sorginkerian zentratu izanak ez gaitu aparteko bihurtzen; euskalki ederrean mintzo arren batua ez dakitelako lotsatzen direnen artean hazi, eta batua zorrotz dantzatuagatik euskalkirik ez dutelako euren burua menosten dutenekin bizi naiz, baina, hala ere, futbola izatea da nire konplexua.
‎Ez ziren inondik ere idazle panfletarioak. Idazletzat zuten euren burua, hizkuntzaren langiletzat.
2019
‎Igor Fernandez, Jon Ander Artola eta Eneko Calvo billabonatarrak eta Aitor Otegi alkizarra daude egitasmoaren atzean. Kultura eta gastronomia gustuko dituztela onartu dute laurek, eta artisau garagardoaren zaletzat dute euren burua.
‎Eguerdia ordurako, zazpi ordu zeramatzaten ibilian ibiliz, mendien arteko distantziak gero eta zabalagotzen ziren, urruntzen modu ekidinezinean. Gero eta txikiago nabari zuten euren burua, puntu ñimiño batzuk baino ez andetar mendikate eskergaitzean. Eta bat batean, taldeko kementsuenak esan zuen:
‎Orduan hasi ginen ulertzen, artean gazte, oraindik ere bazeudela zorionez zenbait leinu, ez bakarrik teatralak, argazkietan atera nahi ez zutenak. Ispilua besterik ez zuten onartzen, ispiluaren gainean besterik ez zuten euren buruaren isla ikusi nahi; konturatuta zeuden oihartzunaren moduan erantzuten zuela, baina ez zela gauza irudirik gordetzeko.
2020
‎Ziurgabetasun handia bizi du sektoreak, baina" egoera koiuntarala" dela uste dute langileek: " Sektoreko enpresa arabarrek etorkizunerako prestatu behar dute euren burua", eta, horretarako, ezinbestekotzat jo dute enpresa horiek duten" balio nagusia mantentzearen alde egitea; hau da, langileen alde".
‎Gainera, Elkoroberezibarrek dioenez, Erdi Aroko pentsamoldea zuten Iralaren garaikide izan zirenek: " Ameriketara joan zirenean ez zituzten euren buruak ireki errealitate berri baten aurrean, baizik eta errealitate hura euren buru estuetan sartzen saiatu ziren. Eta orduan sortu ziren arazoak.
‎EAJri eta Eusko Jaurlaritzari min egitea". UGTko ordezkariak kritikatu du grebara deitu zuten sindikatuek" puru eta garbi itxurarekin" agertu nahi dutela euren burua, eta gainerako sindikatuei" saldu batzuk" direla eta" diru laguntzak kobratzeko daudela" aurpegiratu nahi dietela. " Eta hori ez da egia.
‎Hiruren hitzak gurutzatuz gero, beraz, idazle engaiatutzat dute euren burua, konpromiso artistiko, sozial eta kultural linguistikoek zeharkatzen dutelako hiruren jardun literarioa. Izan ere, idazlearen funtzioa norberaren garai eta ingurua kontatzea dela defendatzen dute, zuzenean nahiz zeharka, norberaren hautu artistiko estetikoa edozein izanik ere.
‎Izan ere, Canoren eta Uriberen lehen urratsetan gakoa izan zen euskal ekosistemaren babesa, bai idazten jarraitzeko, eta baita euskaraz idazten jarraitzeko ere. Zentzu horretan, gainera, bazuten euren burua non irudikatu: euskarazko idazleak ziren euren erreferenteak.
‎Marxek Familia Sakratua n (‘Espiritua eta masa’ atalean) proletarioei buruz esan zituen hitz batzuk berresan ahal ditugu hemen: migratzaileek bere burua askatu ahal eta behar dute, baina ezin dute euren burua askatu euren bizi kondizioak abolitu gabe. Arriskua, uste dut, begi bistakoa da:
2021
‎Edonola ere, idazleotako gehienek ez dute euren burua itzultzailetzat, ez eta itzultzaileen kolektiboko partetzat ere (itzultzaile profesional gisa lan egin izan duten hiru idazleak kenduta); oro har, ez dute itzulpengintza prestakuntzarik jaso, eta ez dituzte ezagutzen eremuko tarifak eta lan baldintzak. Nolabait, literatur itzulpena literatur jarduerarekin eta eleaniztuna izatearekin lotutako zerbait da haientzat, sormenari eta hizkuntzari lotutako jarduna.
‎Bake prozesu negoziatu baterako bi saiakera egonak ziren jadanik, ez zirenak bururaino iritsi, eta bazegoen sentipena nazioarteko lekukoen beharra zutela euren buruari ahalbidetzeko gauzak aitzinaraztea. Ezker abertzalean eta ETAn bazegoen erabaki bat lehen urratsa egiteko jarduera armatuaren etetearen adierazpen batekin; esperantza zen horri jarraituko ziola Madrilek egindako elkarrizketarako proposamen batek, eta erabaki hori martxan jartzeko memento indartsu bat behar zen.
‎Askatasunaren aldekotzat eta kritikotzat dute euren burua...
‎–Ez al dute euren burua salatuko? –dio amak– Hamar errugabe fusilatzen utziko dute?
2022
‎“Kantoreek herriak ahal balu esango lukeena esaten dute”. Poeta askok herriaren zaintzailetzat dute euren burua, kezka sozialen abangoardian.
‎Haimar Altuna Sortuko kideak ohartarazi du «deserrian abandonatutako» pertsona horiek ez dutela euren burua defendatzeko eskubiderik ez euskarri legalik ere. Datuak ere eman ditu:
‎Arabartasuna zuten aldarri nagusi. Ez zuten euren burua euskal herritartzat jotzen, eta herrialdearentzat bestelako estatus bat eskatzen zuten, Erkidegotik urrundua. Izango zen hala pentsatzen zuen herritarrik.
‎Uste zuten euren esku zutela zenbait helburu eta oraindik ere xede horiek mantentzen dituzte. Ezin dute euren burua galtzaile moduan saldu.
‎Emakumeak eta armak, emakumeak eta gerra, emakumeak eta askapen nazionaleko borroka, emakumeak eta heriotza; horrek guztiak oso esangura berezia zeukan. Emakume kurduek borrokatuz askatu behar zuten euren burua esklabotzatik", kontatzen du Cansizek Nire bizi osoa borroka izan da lan autobiografikoan. " Emakume kurdu guztientzat eredu izan zen.
‎Azken aldiz: nire bezeroek ez dute ikusten zergatik defendatu behar duten euren burua zerikusirik ez duten zerbaiten aurka.
2023
‎39.44koa zen iaz Izeta IV.ak eta Etxeberriak ezarri zuten errekorra. Lanak amaituta, hala ere, garbi utzi dute ez zutela euren burua garaile gisara ikusten, eta ondo egin dute ez fidatuta, tarte txikiarekin irabazi baitute. Bigarren txandan Izeta IV.a eta Xabat Olaizola aritu dira, eta gutxigatik egin die ihes horiei garaipenak.
‎Halere, sozialistek ez dute euren burua «islatuta» ikusten Sumarrek aurkeztutako dokumentuan, PSOEko jarduneko Presidentetzarako ministro Felix Bolañosek atzo adierazi zuenez. Gero, gehitu zuen sozialistek hasieratik utzi dutela argi amnistiaren inguruko negoziazioak «PSOEren eta alderdi independentisten artekoak» izango direla.
‎Argi du ere zertan duen gehien hobetzeko. «Profesionalek kontrolpean dute euren burua, eta, patxada handiagoz jokatzen dute. Hori falta zait niri:
‎Trebatzen direnen garapenari dagokionez, hain zuzen, Garciak azaldu du parte hartzaile bakoitza bere osatzeko prozesuan izan duen arduraz ohartzen dela. Rol aktibo horren garrantzia nabarmendu du Judit Abarcak ere, eta sufrimendu psikosoziala dutenek euren burua «subjektu aktibotzat» jotzeko beharra aldarrikatu. «Gure ahotsarekin bat egin behar dugu; Lagun nazazu programak aukera hori eman dit niri, nire ahotsaren indarrarekin bat egin ahal izatekoa.
‎Palestinar batzuek ere armak zituzten euren buruak defendatzeko, logikoa denez, baina gu ez geunden ohituak armak ikustera. Umeek batzutan armak zituzten eta eskoletan bazeuden kartelak euren presentzia debekatzeko.
‎–Baina mundu honetan bizi dira. Ez balego erdian maitasunaren iruzurra, ez lukete halakorik egingo, ez lukete euren burua behartuta ikusiko egin nahi ez dutena egitera. Maitasuna da indarkeriaren atea irekitzeko giltza.
‎" Euskaldunek oso europartzat dute euren burua. Eta sozioekonomikoki baliteke, baina, hizkuntzaren aldetik, politikaren aldetik eta kulturaren aldetik, herri kolonizatuei suertatutakoa gertatu zaie bete betean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia