2005
|
|
Testu tek niko zientifikoen ezaugarririk aipagarriena ohiko logika batetik abiaturiko koherentzia da: helburua ez da irakurlea harritzea edo testu anbiguo baten aukera guztien funtzio estetikoa aztertzera bultzatzea; igorleak adierazi nahi
|
duenaren
eta hartzaileak jasotzen duen informazioaren arteko distantzia minimoa izatea da helburua. Honek eragina du testuaren antolakuntzan berean:
|
|
Baina aditz nagusia ere badaki ezabatzen, edo aditzik bat ere gabe hizketa eta kontaerako esaldi laburrak osatzen. Aditz laguntzailea ren elipsia da Ithurrik syntaxe de la rapidité de la phrase deitzen
|
duenaren
oinarri (Grammaire, 445). Aditzaren bere gisa lekuratzeak (are SOV delako ordena kanonikoa maíz elkarrizketan ere ez gordetzeak) nahiz aditzaz landako inversioek, anakoluto ek eta figurek Hiriart Urrutiren hitzordenaren askatasuna baina mintzairaerretorikoaren edo estilistikaren manupekoa salatzen dute. Aditz aurreratzea73XABIER ALTZIBARkontaeran nahiz estilo diskurtsiboan gertatzen da, azalpen eta eztabaidan ere usu, eta ez gero esaldi luze korapilotsuetan soilki (Geroztik hunat joan dire ehun urte, E 278); aditz laguntzailearen inversio edo aitzinatzeaz baliatzen ohi da enfasia adierazteko (Giten ixil, mintza ditela gauzak, E 262).
|
2019
|
|
Zeintzuk eskubide zaindu beharr ditu Hierarkhiak? [I] azarritakoaren ostikatu eskubidea, ala iazarrten
|
duenaren
bortxaren eskubidea, indarrtsuenaren legea othe. Zergatik ezta orain euskaraz predikatzen orain hogei urthe duela predikatzen zen herri guztietan? 802 Nola dago Elizaren zuzentarzuna hizkuntzazko muga herrietan, eta euskaldunik askoren minoriak dagozen lekhuetan, adibidez:
|
|
Bartzelonan P. Fabraren Diccionari general de la llengua catalanaren bigarren edizioa (1954) argitaratzen zuten bitartean, L. Michelenak, gainetik zama astuna kentzen
|
duenaren
arinduarekin, baztertu egin zuen artean forma estandarrik ez zuen euskararen lexikografia normatiboa. Linboan geratu ziren Akademiaren Diccionario español vasco nahiz A. Irigarayren asmoak.
|
2021
|
|
Xahok, aldiz, 174 bat bateko bertsolaritzak berezkoa duen izaera galkorra seinalatzen du: "[...] les productions de la Muse nationale, après être restées gravées quelque temps dans des mémoires privilégiées, se perdent sans retour au bout d’ un petit nombre de générations" 122 Azkenik, Manterolak, hamarkada batzuk geroago, proiektuak beste garapen maila bat
|
duenaren
adierazgarri, azalpen zabalagoa eskainiko du:
|
|
Bertsolari ‘bada edo ez da’ zen mugarria. Eta hori horrela planteatzen
|
duenaren
epaiak badakizue ze bide hartuko zuen: ezezkoarena[...].
|
|
31). Eta Ama Lurren ez bezala, filmak erakusten
|
duenaren
hariari estu lotzen zaizkie, ongi prestaturik dauden bertsoen bidez.
|
|
Aitzitik, arrastoak bildu eta iradokizun xumeak egingo dizkizu, gehien jota. Arrastoak, ordea, ez ditu edonork aurkitzen, bidearen eta bilatzen
|
duenaren
berri zehatza dakienak baizik. (2001:
|
|
Gabriel Aresti gordin mintzatu da bertsolariez: " Se dedican a hacer reir o hacer llorar, cuando se deben dedicar a hacer temblar", eta kontrobertsia mamitsu horretan, esan nahi
|
duenaren
inplikazioekin, galdetzekoa da zenbateraino ariko litzatekeen behatza sartzen hurrengo mende hasierako bertsogintzaren zauri aipatugabean, zenbateraino seinalatzen duen momentuko hegemonia ideologikoen altzo zabalean laketzearen arazoa, zenbateraino ari den BEC deskribatzen. Erromantizismoaren uhinak, lore jokoak, Xahoren ametsak, Zavalaren lana, edo gure garaia, bertsolaritzaren odolberritze kontzientea, proiektu soziokultural artikulatuaren aroa.
|
|
Benetan gertatzen dena omen da Maxi min ematen diola, hain zuzen, Lynnek jakiteak nolako disparatea ordaindu behar izan duen. Neskak astebetean irabazten
|
duenaren
halako bi kasik. Argi eta garbi ageri da ingelesezko bertsioan, Frischek berak berrikusia, baina ezin die testua gaztelerazkoarekin erkatu liburua Harriri utzi ziolako –amorrazio aieruz esana– baina ziur da horrela dela.
|