Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 93

2000
‎Eta benetako abertzaleek hobe dute lehenik beraiek zuzen bete besteei eskatzen dietena. Izan ere, abertzalearen lehen eginkizuna izan behar luke euskara ikastea. Horregatik, gure politikari abertzeleei gogoraraz diezaiegun fedea ekintzaz bete behar dela.
‎Politikariek kontutan hartuko ote dute? Hala behar lukete1 Beren buruak abertzaletzat dituzten askok ere hobe dute euskara ikastea eta erabiltzea. Eta federalistatzat azaltzen diren sozialistek ere, azalpen horren arabera, hobe dute bi hizkuntzak ofizial diren Autonomia Elkargoan, hezkuntzari dagokion ekintza sailean, euskararen eredua onartu.
2001
‎Ikasle bakoitzak bere arrazoiak ditu euskara ikasteko, besteak beste, lana bilatzekoaukerak gehitzea, gizartean hobeto integratzeko bideak eraikitzea, seme alabei ikaslaguntza eskaintzea, administrazioetako euskara plangintzetan parte hartzea, eta abar.Bestetik, ikaslea euskaltegira joaten denean, euskara ahalik eta azkarren ikasi nahidu. Bai HABEk bai euskaltegiek saiatu behar dugu ikasle bakoitzak nahi duen horilor dezan kalitatezko irakaskuntza eskainiz.
2002
‎Azter ditzagun zenbait datu. Euskal Herriko Unibertsitateko plaza elebidunetan 1.020 irakasle daude egun —irakasle euskaldunak gehiago dira jakina, denek ez dute-eta euskaraz irakasten— ikasturtean 11.576 ikasle matrikulatu ziren euskaraz eskaintzen ziren irakasgaietakoren batean —hemen ere euskaldunak gehiago dira, denek ez dute-eta euskaraz ikastea hautatzen— Irakasle ikasle multzo hau aise erka daiteke inguruko zein etxeko beste unibertsitate batzuekin. Kantabriako Unibertsitateak, adibidez, lehen eta bigarren zikloko 13.248 ikasle hartu ditu oraingo ikasturtean; irakasleak 1.054 dira.
2003
‎Mariek aspaldiko ametsa du euskara ikastea (hobeto esanda, berreskuratzea, txikitan bai baitzekien euskaraz). Aipatu elkarrizketan, zera esaten zuen, besteak beste:
‎Halaxe ekingo dio hirurogeita hamarreko hamarkadan, 1981ean El vasco de hoy izenburuaz hiru tomo marduletan argiAita semeak, biak hizkuntzalaritzan jardundakoak. Donostia, 1984 taratuko duen euskarako ikas metodoa lantzeari. La Gran Enciclopedia Vasca k argitaratu zion, baina bere diruz eta koadroekin ordaindu behar izan zuela inprimatze kostua.
‎Orduko garaian ez ei zen dotorea neskatilek euskara egitea eta seguruenik inguruko gizartean mutilek baino harreman gutxiago izango zuten, aldi hartan emakumezkoek gutxiago irteten baitzuten. Anaia gazteenak, Jonek ere, ez zuen euskara ikasi, zeren artean umea baitzen Gernikatik Gaztela aldera etxez aldatu zirenean. Hala bada, aita Juan Pedro eta Jose seme zaharrena izango dira etxeko euskaldun bakarrak.
2004
‎Euskaraz ez dakitenek euskara ikastea garrantzitsua da, baina are garrantzitsuago da dakitenek hitz egitea. Dakitenek hitz egiten ez badute, ez dakitenek ez dute euskara ikasteko motiborik.
‎Adibidez, joan den astean izanen zen pastorala eta hori gauza ona da, itxura ona ematen du. Baina guhaurrek badakigu pastoralaren arizaleek behar dutela euskara ikasi. Mintzatzen dira euskaraz baina mintzatu gabe, testua ikasten dute ulertu gabe zer dioten.
2005
‎ez zitezkeen haien haurrak maiz gertatzen ziren bezain gibelatuak. Frantsesa ere biziki garbiago zuketen euskararen bitartez ikasiz. Horra egia!
‎Ez da egia, andereñoari oso ondo ulertzen diot, baina ez dut joan nahi. Ez dut euskaraz ikasi nahi, aita hitz egiten didalako eta orduan serio jartzen delako. Eta niri gustatzen zait goxo goxo egiten didanean.
2007
‎«Oiartzunen oso esperientzia ona izan dugu etorkinekin. Eskualdeko gainontzeko herrietako etorkinek ez dute euskara ikastea hain beharrezkotzat jotzen, baina Oiartzunera etortzen direnek euskara ikasteko gogoa erakusten dute. Izan ere, konturatzen dira herrian integratzeko euskara beharrezkoa dutela eta ikasteko aukera gehiago dituztela.
‎Kontuak kontu, nahiz eta egia borobila den lana aurkitzeko perfilak eskatu ezean gure ikasleen erdiak baino gehiagok ez lukeela euskara ikasiko, ezin dugu ukatu azterketa bat gainditu beharrak presio handia sortzen diela eta horrek jarrera negatiboa eragiten diela. Beraz, bide berriak urratu lirateke.
2008
‎Ideia eta helburu nagusienekin ados egonik, plan horien eraginkortasuna eskasa izango da berriro ere arazoen erroetara jo ezean eta pertsonen eta herrien eskubideek urratuta jarraitzen duten bitartean; Tuterakoa adibide. Nafarroako hizkuntza ereduaren arabera ikasleek ez dute euskaraz ikasteko eskubiderik Tuteran, eta ikastola da euskarazko irakaskuntza eskaintzen duen hezigune bakarra.
‎• Helduen euskara ikasteko gogoaren eskasa: 2006ko Euskal nortasuna eta kultura XXI. mendearen hasieran inkestaren arabera, pertsona heldu gutxik nahi dute euskara ikasi. Iparraldean %61 ek ez dute ikasi nahi, %56 ek Nafarroan eta %40 ek Euskal Autonomia Erkidegoan, adibidez.
‎Argi ikusten da Azkuerentzat arrazak edo jatorriak gutxi axola zuela euskara ikastearen aurrean. Kontrasterako ikus kasu berbera, hots, euskara ikasten duen errioxar batena, nola tratatu zuen Arana Goirik bere artikulu batean:
‎Hizkuntzak gizartea ulertzeko tresna dira.Zaila egin al zaizu euskara ikastea. A.G. Galdera polemikoa da hori. Jendeak beti espero du euskara ikastea oso zaila dela esango dudala, baina ez zen horrela izan. Hizkuntza batzuk ez dira beste batzuk baino zailagoak edo errazagoak.
‎Esaterako, zinema, agenda, denbora pasak eta beste ere aurki daitezke Interneteko helbide horretan. Eta badu euskaraz ikasteko atal bat ere.
2009
‎Hiru urterekin eskola publikora joan nintzen nire garaian ez zen elebidun. Amatxik eta euskara bazekiten, eta nire aitak nahi zuen euskaraz ikas nezan, horregatik, eskola egin eta Kanboko kolegioan, astean oren bat ematen genuen euskaraz. Bertan, hilabeteen euskarazko izenak, urtaroak, eta antzeko gauzak ikusten genituen, baina ez genuen komunikatzen ikasten.
‎Betachetek lau urtez ikasteko aukera du, ez badu lantokiko egoerak bestelakorik eskatzen. Liburutegian hiru langile dira eta beste batek ere nahi du euskara ikasi. Beharbada lau urte egin baino lehen emango dio lekukoa Betachetek lankideari.
‎Orain dela bi hilabete hasi da astero hiru orenez. Haurrentzat egiten du lan Senpereko Herriko Etxean eta mintzatzeko zein idazteko nahi du euskara ikasi. Hiru ikaskideek esandako bera aipatu du:
‎Errenterian bizi arren, Aranoko baserri batean jaioa da Zabala, eta bertako euskara joria mantentzen du seme alabekin, baina gaztelania hutsean aritzen da zaintzailearekin. " Ez du euskaraz ikasi nahi izan eta beraz, castellanoz behar", adierazi digu Zabalak irribarre goxoarekin. Landu enpresak jartzen dizkio zaintzaileak eta orain arte, denak hegoamerikarrak egokitu zaizkio.
‎" Gero eta kontaktu gehiago izan nuen euskararekin, eta ilusioa egiten zidan amari esaldi solte batzuk erakustea. Izan ere, biok genuen euskara ikasteko interesa".
‎" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat datoz euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
‎Euskararen murgilpen handiago dutenen aldetik euskara ikasteko motibazioa euskaldun izatearena da; alegia, euskara identitate kulturalarekin jartzen dute harremanetan. Hori motibazio sinbolikoa litzateke.
‎" D" ereduko ikasleek motibazio desberdinak adierazten dituzte euskaraz mintzatzen dena guraso bakarra denean edo biak mintzatzen direnean. Guztiak bat datoz euskara ikasteak hizkuntza indartzen duela esatean, baina diskurtso desberdinak dituzte euskara ikasteko beharrari eta euskara gizarte eremuetan zabaltzeko konpromisoari dagokionez.
‎Gabino sutan zegoen, haren begiak misiolari sutsu batenak ziren inondik ere, ogi gogorrari hortzak zorrotz erakusteko prest?, eta buruan gauza gehiegi zituen, beharbada: . Hemen kanpotarrek dute euskara ikasteko obligazioa, erantzun ziezaiokeen amari, Feliperen osabak esanaren bidetik; edo erantzun ziezaiokeen, halaber:
‎Oteitzan (Nafarroa), herriko haurrak atera ziren kalera korrika egitera, gehien bat. Herri hartako haurrek ez dute euskaraz ikasteko aukerarik. Herrigunearen sarrerako pintaketa batek salatzen du hori:
‎Nafarrek hautatzeko aukera balute, gizartearen %50ak euskarazko hezkuntza aukeratuko luke. Nafarroako hamaika bailara eta ingurutan, Mendigorrian eta Artaxoan esaterako, euskara ikasi nahi dutenei euskaraz ikasteko eskubidea ukatzen zaie, nabarmendu du elkarteko arduradunak. Bada garaia behingoz Nafarroa osoko ikastetxeetan eredua eskaintzeko, eta orain arteko traba guztiak kentzeko.
‎Gabino sutan zegoen –haren begiak misiolari sutsu batenak ziren inondik ere, ogi gogorrari hortzak zorrotz erakusteko prest–, eta buruan gauza gehiegi zituen, beharbada: " Hemen kanpotarrek dute euskara ikasteko obligazioa" erantzun ziezaiokeen amari, Feliperen osabak esanaren bidetik; edo erantzun ziezaiokeen, halaber: " Ni euskalduna naiz, eta ez naiz neure euskalduntasunaren lotsa"; edo erantzun ziezaiokeen:
‎Euskaraz badakitenen kopuruak are mugatuagoak dira Nafarroan eta Iparraldean. Beraz, asko badira ere, gero eta gehiago, euskaraz dakitenak, gehiago dira ez dakitenak, eta hauek ahalegin handia egin behar dute euskara ikasi nahi badute. Ahalegin hori bereziki da handia kontuan hartzen badugu euskaraz jakitea ez dela beharrezkoa, ez behintzat nahitaezkoa, Euskal Herrian egunerokoan normaltasunez bizitzeko, eta, beraz, ikasteko ahaleginak eta bi egin arren, gero, han eta hemen, gutxi erabiltzen dutela.
2010
‎[Berriozar]... Nire gurasoek argi zuten euskaraz ikasiko genuela(...) Etxean, gurasoek gehiena ulertzen dute eta zerbait komunikatzeko gai dira, baina normalean neba eta bion artean aritzen gara. Gaztetxoa nintzenean ohartu nintzen gure herrian euskarak duen garrantzia eta hasi nintzen nire harremanak euskalduntzen (edo euskaraz egiten).
‎Euskara ikastea gustagarri egin nahi duen saioa izango da. Euskara animatu nahi ditu euskara ikasten ari direnak eta horretarako gonbidatu ezberdinak izango dira. Batzuk ikasle famatuak izango dira, besteak ikasle anonimoak.
‎Euskaraz ikasi nahi duenak euskaraz ikasi ahal izango duela dio EEN legeak, eta gaztelaniaz ikasi nahi duenak gaztelaniaz. Ba al dago benetan aukerarik, euskaraz edo gaztelaniaz ikasi nahi duenak euskaraz edo gaztelaniaz ikas dezan?
‎4 galdea 282 gurasori: « Nahi zenuke euskara ikasten has dezan ama eskolan? »
2011
‎Ez eskatu pertsona bati emango ez duena. Onartu behar dugu askok ez dutela euskara ikasiko, nahiz eta jakin guretzat ezinbestekoa dela.
‎Publikoetan Bilbo, Donostia eta Iruñeko ikastetxeetan, berriz, euskara borondatezko irakasgaia zen eta irakaskuntza hori ematen zuten irakasleak ez ziren unibertsitateko irakasleak, orduka kobratzen zuten euskara irakasteko monitoreak baizik. Horrek guztiak eragin zuzen zuzena zuen euskara ikasteko eskolen gainean529.
‎Eleberrietako pertsonaiek era askotako arrazoiak dituzte euskara ikasteko edo erabiltzeko, baina gehienak nahiko funtzionalak izaten dira: espetxera ez joateko (Carmen), espetxeko isolamendutik ateratzeko (Shibumi), maitemintzeko (Peru eta Alaitz), ezjakina ez izateko (Maisu Juan).
2012
‎Saiakerak egin ditugun arren, aurrekontuei zuzenketa partida hori berreskuratzeko, esaterako, ez dugu lortu emendatzea. Gure aldetik, partida hori berreskuratzeko eta handitzeko lanean jarraituko dugu, uste sendoa baitugu euskara ikasten hasten den herritarrak dohainik egiteko eskubide osoa duela. Amaitzeko, ikusirik behin eta berriro esaten dela euskaltegiok estrategikoak garela euskararen normalizazioan, zuzeneko deia egiten diegu Eusko Jaurlaritzako Hizkuntz Politikaren arduradunei irailean, matrikulazio kanpainan, euskaltegietan izena ematen dutenei begirako laguntza ildo bat zabaltzeko.
‎ez ekonomikoa, ezta egiturazkoa ere. Herritarrek ez dute euskara ikasteko beka sistema arauturik. (in http://www.udalenhizkuntzapolitika.org/udalerriak /Barakaldo/Barakaldo.html). hau guztia kontuan harturik, argi geratzen da euskal hiztunen hizkuntza eskubideak sistematikoki urratzen direla; beraz, Barakaldoko udalak, euskara sustatu eta normalizatzeko bide luzea du egiteko. datu hauek ikusita, argi dago administrazioak lan handia duela egiteko, baina herritarrek nagusiki gaztelania erabiltzeko dituzten arrazoiak eta motibazioak ere aztertu beharrekoak dira:
‎ez ekonomikoa, ezta egiturazkoa ere. Herritarrek ez dute euskara ikasteko beka sistema arauturik.. (in http://www.udalenhizkuntzapolitika.org/udalerriak /Barakaldo/Barakaldo.html).
‎Euskararen gizarte irudikapenekin jarraituz, euskaldunak ez direnen ia erdiakez du (izan) euskara ikasteko interesik, eta horrek erakusten du gizartean euskararenpremia edo behar handirik susmatzen ez dela. Bestalde, erdaldunen laurdenak ongiikusten du euskara ikastea, eta horrek agerian uzten du gizartean hizkuntza horrekikodagoen nolabaiteko atxikimendua.
2013
‎« Etre utile aux Basques qui voudroient apprendre le françois». Jarraikitzen du erranez badakiela arrotzek ez dutela euskararen ikasteko gutiziarik, eta ez dutela ere euskaldunek atzerriko hizkuntzen ikasteko xederik, baina sal-erosketetako eta kormertzioko komeni dela kanpoko hizkuntzen jakitea, ez badute bederen euskaldunek «eskelarien etxera bide laburrenetik» iritsi nahi.
‎Iruritako eredua erabili du tesia azaltzeko. 1990eko hamarkadan jarri du Kasaresek euskararen inguruko diskurtsoak eta jarrerak aldatu zireneko garaia, guraso askok etxean jaso ez zuten euskara ikasteko erabakia hartu zutenean. Euskara, beraz, ondorengoen bidez sartu zen.
‎Xabi lehenbiziko mailako talde batean sartu zen. Urte hartan erabakia zuen euskara ikasi behar zuela. Kontatu zidan bere aitak ttikitan ez zekiela gaztelaniaz, baina haiei ez ziela erakutsi.
2014
‎Askok biloba txikiekin berba egiteko gura dute euskara ikasi. Kalean ere, lagunekin" tabernetan hiru zurito eskatzeko" erabili lukete:
‎«Euskarazko ikasgai gehiago ez eduki izana ere pena da. Gazteak ginenean ez genuen euskaraz ikasteko aukera izan, eta orain horretarako aukera dagoela, Esperientzia Geletan ikasgai gehiago jarri lituzkete euskaraz. Lau urte hauetan bakarra izan dugu, eta espero dut hori aldatzea».
‎Erromantiko hutsa naiz. Merezi du euskara ikasten buru belarri hastea. Tartekako zalantza hori nagusitu zaigu, berriro ere, aste honetan.
‎Legeak ez du hezkuntza sare publikoan euskara ikastea debekatzen. «Eremu ez euskaldunean ezin dute euskaraz ikasi, hala erabaki duelako Nafarroan gobernatzen duenak, ez legeak debekatzen duelako», azaldu du Pablo Rascon PSNren eledunak. «Legeak ez du debekurik ezartzen.
‎Baina gaur 2014an gira! Eta nik, nahi nuke euskara ikasi ikastola batetan, Bardozen bistan dena! "
2015
‎Gasteizen garaitik hona, euskarak izan duen euskararen bilakaeraren inguruko testigantzak eta hizkuntza galtzeko zorian egon beste hainbatetan. Batzuk euskararen irakaskuntzan engaiatu dira eta ohartzen dira euskara belarritik ikasten dutela askok eta etorkinek prestutasun handiagoa dutela euskaraz ikasteko, hemengoekin alderatuz gero.
‎Bik letretako graduak (Zuzenbidea) eta beste bik zientzietakoak (Biologia, Arkitektura) ikasten dituzte. Beraz, hizkuntzalaritzako ikasleetatik harago, euskararekiko interesa egon badagoela ikusi nuen. d) Euskara ikasteko motibazioari dagokionez, arrazoi familiar, pertsonal, akademiko, zein politikoak zituzten euskara ikasteko. Beraz, nire aurreiritzien kontra, ikusi nuen Hego Amerikako euskara ikasle guztiak ez dutela zertan euskal jatorria dutelako ikasi. e) Unibertsitateko ikastaroa amaituta, etorkizun hurbil batean, euren kabuz zein euskal etxeetan euskaran sakontzeko asmoa zuten laurek.
‎Euskara eta Euskal Kultura ikasten hasteko motibazioen artean, nagusitzen den arrazoia Interes linguistikoa (26,6) da, bigarren tokian Interes soziokulturala (%25, 2) eta hirugarren tokian Interes pertsonala (%22) ordena horretan. Ikasleen erdiak, beraz, %51, 8k hizkuntza edo kulturarekin loturiko arrazoiak dituzte euskara ikasten hasteko. Interes pertsonala lehenetsi dutenak ere asko dira.
‎Lanaren ondoren, gaueko eskoletara joan izan da. Idiazabalen behar du eta nahi du euskaraz ikasi.
‎Bai estreina aipatu ditugun tipo bien kasuan, bai azken honetan, ondorioa beretsua da: batzuek ez dute euskararik ikasiko, besteak ez dira euskaraz alfabetatuko, euskararen esparru sinbolikoaren trinkotzeari ateak itxita. Zer esanik ez euskarazko komunikazio esparru autozentratu baten faltak arestian ikusi ditugun motibazioeta erabilera defizitetan zerikusi zuzena daukala, eta baita prentsa elebidun diglosikoak berak ere, euskararentzat kale itsua den sasi alternatiba baterantz bideratzen dituelako indarrak.
‎SHANGHAI, TXINA. Txinan izanak gira duela egun batzuk eta estonatu gira, gazte txinatar batzu atxeman baititugu euskara ikasten, eta nola mintzatzen euskara! Mundu globalizatu huntan jendea txinera ikasten ari denean, txinatar batzuk euskara ikastea deliberatzen dute.
2016
‎Euskararen gaineko beste proiektu guztietan gertatzen den hutsune bera dago hemen ere, egitasmo honen ardura euskaltzale ez direnena ere izan luke. Beharbada gero zuk ez duzu euskaraz ikasiko unibertsitate horretan, beharbada ez dakizu euskaraz, baina zure babesa edo kontra ez egotea behintzat bilatu da. Ez da euskaltzaleon proiektua, euskaraz ikasteko eskubidea bermatzeko proiektua izan behar du.
‎Niso Burgoskoa da. Berak eta bere senarrak ez dute euskara ikasi, baina seme alabak ikastolara eraman dituzte," kontzientzia politikoa genuen eta euskararen alde egin genuen". Ibilbidetik gogoan du ikastolak klandestinitatean egon zireneko garaia.
‎Euskaldunek ulertu behar dute pertsona askok ezin dutela euskara ikasi (oso edo nahikoa ados %80). (Euskararen Aholku Batzordea 2016:
‎Eztabaida literarioan, zer esanik ez, obraren hizkuntza ezaugarriez hitz egin litzateke, baina horiei lehentasuna eman gabe; saihestu lirateke, beraz, euskararen kalitatearen edo dotoreziaren inguruko eztabaida luzeegiak, nahiz eta halakoek nolabaiteko tradizioa izan gure kritikagintzaren historia ez bereziki eredugarrian?. Irakurle taldeek ez lukete euskara ikasteko edo praktikatzeko topalekuak izan behar, eta maila subsidiario eta menturazko batean izan lukete, izatekotan, euskalgintzaren agente.
‎– Euskaldunek ulertu behar dute pertsona askok ezin dutela euskara ikasi (Eusko Jaurlaritza 2015c, 16):
‎Beraz, soilik herritarren% 4k uste bide du Euskal Herriko erdaldunek ere euskara derrigorrez ikasi behar dutela, eta ez dutela aitzakiarik ez ikasteko, guk ez dugun bezala espainola ez jakiteko. Herritarren% 90 inguruk pentsatzen bide du aldiz euskaldunek bai ulertu behar ditugula eta euskara ikastetik salbuetsi behar ditugula euskara ikasi (nahi?) ez duten erdaldun guztiak. Kasuan ere ez dirudite oso berdin juzgatuak guztion hizkuntza eskubideak.
‎Urtero 80 eta 100 ertzain artean liberatuko dituzte euskara ikasteko
2017
‎Medikuntzako graduazio ekitaldian ozen esan zuen ikasleak: Medikuntzako euskarazko adarrean ematen dugu izena, baina ezin dugu euskaraz ikasi, eta guk mediku euskaldunak izan nahi dugu. Leioako campusean lehen hiru urteak egiten dituzte, euskaraz.
‎Eramanikako lanek motibazioa ez dela bakarrik politikoa eta arrazionala izaten erakusten dute: sentimenduak hunki dezake, banakako eta familiako memoriak eragina badute motibazioan, memoria luzea gaitzetsi gabe (gogoan ditugu euskara ikasi nahi duten gazteetan euskararen erabilera eskolan estigmatizatzeko «sinboloa» bezalako neurriek markatu dituztenak; alta aitonen denborakoak dira horiek, beraz gazteek ez dute berek larrutik ordaindu, baina burasoen oroitzapenak euskara ikasi nahi duten edo ez duten jendeen kontzientzian eta jarreran eragina badu).
‎Arabako Foru Aldundiak eta Arabako Euskara Zerbitzuek, elkarlanean, MEREZI DU! kanpaina jarri dute martxan, lurralde osoan zehar, kuadrillaz kuadrilla, hala nahi duenak euskara ikasteko dituen aukeren berri emateko, eta euskara ikasle berriak euskaltegietara erakartzeko. Izan ere, asko eta asko dira, bai Gasteizen, bai herriz herri, euskara eskolak jasotzeko aukerak.
‎Une jakin batzuetan ardura handia adierazi da, batez ere fenomenoaren hasieran, XXI. mendearen lehenengo urteetan, etorkinek ez zutelako euskara ikasten eta erdaldunen kopurua handiagotzen zutelako. Adierazpen gordin batzuek agertzen jarraitu dute, sarri beste kezka batzuekin lotuta (etorkinen kopuru handiegia, etorkinen jaiotza tasa altua, integratzeko dituzten zailtasunak, gizarte zerbitzuen gehiegizko erabilera...), aldizkari digitaletako komentarioetan batzuetan ikusi ahal dugun bezala.
‎Aldea dago kantu hauen tonuan: Kortatu eta Naste Borrasteren abestiek asko dute euskara ikasten ari direnen ospakizunetik; Xabier Montoiak M-ak taldearentzako idatzitako abestia euskaraz lau hitz ikasita konformatzen direnei egindako kritika da.
‎Eta orain euskaraz komertzioa ikasi nahi duten ikasleen parean ez dugu irakaslerik izanen, lehen urtetik ez direlako 10 ikasle izanen? Zergatik haur euskaldunek ezin dute euskaraz ikasi?
2018
‎Arrapitzek laborantza sailean ari diren hainbat elkarte biltzen ditu, eta hango kide Argitxu Jauregik laburbiltu du abiapuntua: " Kanpoko langileak baditugu; Euskal Herrikoak ez diren gazteak sartu dira, eta nahi zuten euskara ikasi". Nahia bat da, eta beharra bestea.
‎Orain ezin dugu erran baldintza txarrak ditugunik euskara ikasteko; gainera, lokal hori ikastolaren ondoan kokatua da. Gaztetuko ote gara?
‎Pakistandarrek edo marokoarrek kiroldegian edo kalean euskaraz egiten dute, baina haien lagunak ez dira aldatu," zu hor eta ni hemen" mantentzen da. Tolosako meskitako lehendakariak esan zidan uste zuela euskara ikasita ateak irekiko zitzaizkiola, baina ez zitzaiola hala gertatu.
2019
‎Ez hori bakarrik: 1993an ordezko irakasle zen norbaitek lortuko balu plaza 2019an, hiru urteko epea luke euskaraz ikasteko. Beraz bai, oposizioa gaztelaniaz egin ahal izango da.
‎Aukera da Auzoko: etorkinek aukera gutxi dute euskara ikasteko eta euskal giroan sartzeko. komunitatean murgiltzeko bidea da euskara, talde berri baten kide izateko pausoa Auzokoren bitartez. euskara ikastea du erakargarritasun hasieran, baina gero, berehala, beste ate batzuk irekitzen dira: harremanak, esperientzia desberdinak, eta herritar izatearen sentsazioa.
‎Korrikaren kasuan ere, aipatu izan da jende askok korri egin bai, baina gero ez duela euskara ikasten edo hitz egiten; edo Ikastolen festetan gazteen arteko erdararen presentzia masiboa kritikatu izan da. Masibotasunak dakartzan albo kalteak dira horiek, baina planteamenduak ez du izan behar pertsona horiek uxatzea, erabilera praktikora edo ikasketa prozesura nola erakar genitzakeen pentsatzea baizik.
‎Eta orduan galdetuko dute: . Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar dugu euskaraz ikasten??. Bilakaera horrek, Irlandako gaelikoaren bidean jarriko luke euskara.
‎Kalean, berriz, wolof hitz egiten da, baita yola eta sarahule ere?. Oso atsegin du euskara ikastea, horregatik gustatzen zaizkio bereziki astelehenak, eskola eguna delako: –Euskaraz bakarrik hitz egingo dut ikasten dudanean, oraingoz ezin dut.
‎Kultur Elkarteak eta Usurbilgo Udalak sustaturiko Mintzalagun egitasmoan du txoko aproposa. Lagun giroan, euskaraz mintzatzeko taldeetan parte hartzeko aukera dute euskara ikasten edo maila hobetzen aritu, nahiz euskara menderatzen dutenek. Egitasmoaren inguruko xehetasunak jasotzeko aurkezpen saioa iragarri dute urriaren 11rako 17: 30etan euskaltegian bertan.
‎Euskararen inguruan ere mintzatu dira Sakonakoak: " Uste dugu euskara ikasten dutenean gehiago irtengo direla kalera, jendeak ere beste modu batera hartuko dituelako. Hau ez da Irun, eta hemen gure artean erderaz hitz egiteak lotsa ematen digu.
‎ni trabatu egiten naiz, ergatiboaren k hori gehiegitan ahanzten zait, baina musika emozioen esperantoa iruditzen zait. Henri Gavelek dio kantu eder horiek kanta  tzeagatik besterik ez bada ere, merezi duela euskara ikasteak.
2020
‎" Euskara ez da baztertzailea, integratzailea da", esan du Lorea Agirrek. Ados, baina hiru aktibista antiarrazistek gogoratu dute emakume arrazializatu gehien gehienek ez dutela euskara ikasteko aukerarik eta horrek bazterkeriaren motxilan harri bat gehiago sartzea dakarrela. Euskalduntze prozesu masibo, unibertsal eta doako bat aldarrikatu du Agirrek, baina horrek gobernua interpelatzen du soilik.
‎Lanaren premiak erakarrita etorri ziren kanpo herrietatik gurera, eta gutakoak dira orain. Haietako askok ez zuten euskara ikasi, baina ikasteko bidea eman zieten beren oinordekoei. Orain ere badatoz kanpo herrietatik, askotatik gainera.
2021
‎Eta orduan galdetuko dute: " Denek jakinda erabiltzen ez badute, zertarako jarraitu behar dugu euskaraz ikasten?""
‎Euskarabidea: «Pausoak eman nahi ditugu euskara ikastea doakoa izan dadin»
‎Neure ezintasuna da, zer esanik ez dago, baina oztopo hori euskaldun zaharron gehiengoarena bada, kontuan hartu luke irakurlezaletasuna sustatu eta irakurleon errepublika zabaldu nahi duen edonork. Bestalde, ezin dut euskaraz ikasten ari den jendeak honi buruz pentsatuko lukeena jakin, eta aitaguretasunez jokatuko nuke inoren izenean hitz egingo banu, baina imajinatzen dut euskaraz irakurtzen ikasten urteak eman dituen edonorentzat frustrantea izan daitekeela ulermena oztopatzen duen zailtasun berri bat literaturan topatzea. Ahal dela, erraztasunak jartzea tokatzen zaigula uste dut, zor itzela dugulako euskaldun berrien nazio librearekin.
‎Eta, azkenik, Euskal Autonomi Erkideagoari dagokionez, orain lau hamarkada ezarri zen gaurdaino heldu zaigun hiru ereduen araberako antolakuntza absurdu eta antzua (A, B eta D). Laburbilduz, ikastoletako ikasleak salbu, inork ere ez du euskaraz ikasten Iparraldeko eskoletan; Hegoaldean ere, NFEko eremu ez euskaldunean (ikastolak salbu) zein EAEko A ereduan ez da euskaraz irakasten, euskara irakasten den arren. Haatik, ikerketa ezberdinek agerian utzi duten bezala, A eta ereduetako ikasleek ez dute euskara maila onik lortzen, inondik inora.
2022
‎Berrien emaiteaz gain, euskaraz irakurtzea ezinbestekoa da, gure hizkuntza normaltasunez, egunerokotasunean erabilia izan dadin. Froga hor dugu euskara ikasten dutenek trebatzeko eta hobeki ikasteko Herria irakurtzen baitute.
‎Datorren ikasturtean euskarazko lerroa desagertuko da, eta gaztelania hutsezko eredua izanen dute. «Donibaneko familiek argi badute euskaraz ikasi nahi dutela, oso urrun joan dira edo pribatura jo», esan du Lekunberrik.
‎Arazoak «iraungitze data» duela erantsi du, langile askok euskara maila egiaztatuta amaitzen dituztelako ikasketak, baina 45 urtetik gorakoak salbuesteko eskatu du: «Ez zuten euskara ikasteko aukera izan».
‎Emakumeok* ezin dugu euskara ikasi, oraindik euskararen lurraldeetan ez delako erabat doakoa eta ez dugulako denborarik (eremu batzuetan doakotasunari jartzen dizkioten baldintzak emakume* askok ezin dituzte bete).
‎Azkenik, euskararekiko atxikimendua transmititzeko moduekin asmatu behar dugu; izan ere, migratzaileak euskarara lotuko dira komunitatetik, sentimendutik, bertakoa sentitzetik, nahiz eta hemen jaio ez. Guk geuk mugimendu feministaren aldarrikapen bilakatu nahi genuke euskara ikasteko eskubidea, beste hainbat aldarrikapen sozialekin gertatu den bezala (adibidez, elikadura burujabetzarekin). Bide horiek guztiak eraiki bitartean, mugimendu feministan edota EMMko espazioetan euskara komunikazio tresna izateko bitartekoak eskaintzen jarraitu behar dugu, baita bitarteko horiek hobetzen eta garatzen ere.
2023
‎Euskararentzat hezkuntza izan da babesgunea; ikasle askok eta askok eskola izan dute eta dute euskaraz ikasteko eta bizitzeko toki bakarra, edo ia bakarra behintzat. Belaunaldi berrien euskalduntzean funtsezko pieza izan da azken hamarkadetan, baina zenbait alderditan motelduta eta, areago, atzera egiten hasita dago; ikasleen euskara maila da kezka iturri nagusietako bat.
‎Uste du ikasleak irakasleari entzuteko gaitasuna galtzen ari direla, eta, haren arabera, «ikasteko oso garrantzitsua da entzuten jakitea». Gainera, nabaritu du ikasle batzuek «ardura falta» dutela euskara ikasteko: «Aurreko ikasturtetik Euskara ikasgaia gainditu gabe ekarri duten ikasleek zein ahalegin gutxi egin duten euskara ikasteko...».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dute 20 (0,13)
du 10 (0,07)
dutela 8 (0,05)
dugu 6 (0,04)
dituzte 5 (0,03)
zuten 5 (0,03)
zuen 4 (0,03)
ditu 2 (0,01)
ditugu 2 (0,01)
duela 2 (0,01)
duenak 2 (0,01)
dut 2 (0,01)
genuen 2 (0,01)
luke 2 (0,01)
zuela 2 (0,01)
badu 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baititugu 1 (0,01)
baitugu 1 (0,01)
ditugula 1 (0,01)
ditugunik 1 (0,01)
duen 1 (0,01)
dute-eta 1 (0,01)
dutenei 1 (0,01)
dutenen aldetik 1 (0,01)
duzu 1 (0,01)
genuke 1 (0,01)
lukeela 1 (0,01)
lukete 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zenuke 1 (0,01)
zituzten 1 (0,01)
zuketen 1 (0,01)
zutelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Argia 16 (0,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 15 (0,10)
Berria 13 (0,09)
ELKAR 10 (0,07)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 4 (0,03)
Susa 4 (0,03)
Jakin 3 (0,02)
UEU 3 (0,02)
Pamiela 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
aiurri.eus 2 (0,01)
Alberdania 2 (0,01)
Labayru 2 (0,01)
Aizu! 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EHU 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia