2004
|
|
Zu re ustez, zein leku
|
du
euskal kulturgintzak gaur egun euskaldunen artean gure gizartean?
|
2009
|
|
Hain akusazio larriak egin (ohi) dituenak argitu behar
|
luke
euskal kulturgintza guztiaz ari den, unionista ez diren euskal kulturgileez ari den, edo nor demontreren gainean ari den behinik behin; euskal kulturgile guztien izena zikindu besterik ez baitu egiten horrela jokatuta, eta euskaldunoi, espainolistarik atzerakoienek ezarri ohi diguten estigmaren zama handitu, euskal kulturari bizkarra emanda bizi diren euskal herritar erdaldun elebakarren artean, ...
|
2013
|
|
Beste ez gutxik botere publikoengan jarriko lukete ardura: " Eusko Jaurlaritzak bertsolaritza suspertzeko politika egoki bat egin luke!" edo" gure instituzio propioak
|
ditugunean
euskal kulturgintza suspertzeko plangintza orokorra izango da". Bertsio desberdinetan, administrazio publikozaleak gehientsuenak dira euskal bazter hauetan.
|
|
Zentzu horretan, interesa
|
du
euskal kulturgintzarentzat herria kultura kontsumitzaile versus herria kultura sortzaile binomioak. Duela hamar bat urte, bailarako kultur teknikariak etorri ziren zenbait galderarekin.
|
|
Kulturgintza eredu parte hartzailea, giza-sarea, igurtzi sozialaren dentsitatea, gizarte ekimeneko erakundeen presentzia, ospakuntza komunitarioa... oinarrizko elementuak izango direla dirudi euskaltasunaren biziberritzean, iraganean izan diren moduan, beste era batera, bai etorkizunean ere. Nolabait merkatu parametro estandarretatik harago dagoen kultura sorkuntza eta ospakuntza humanizatzailea izateko aukera izan du eta
|
du
euskal kulturgintzak. Eta du, euskaldun izateko nahimena biziberrituko badu.
|
2014
|
|
Ez dugu gogoko izan, ostera, kultur proiektu instituzional handien politika, baldin eta ekimen sozialeko proiektuei beren humusa xurgatu eta lurra erreko badiete horrelakoek inguruan. Piramide erraldoiak, basamortu zabalez inguratuak, erakargarriak izan daitezke bisitari eta turistentzat, baina ezer gutxi ekarriko diote herriaren beraren kultur dinamikari; zelai berde zabal edota ongarriz aberasturiko soro ikusi nahi
|
genuke
euskal kulturgintzaren alorra.
|
|
Ez
|
du
euskal kulturgintzak estatuen kultur politiken eskarnioz egin ‘eliteko’ ordezkaritza baten beharrik; ez du ere beren euskaltasunarekin arazoen konpontzeko beste gisako helburuak dituztenez arduratzerik. Belaunaldi desberdinetan badira musikari, kantari, dantzari, antzezle, dendari, margo marrazkilari, bideo egile, bertsolari, idazle, argi, soinu egile... euskaldunak.
|
2021
|
|
Belaunaldi berri batek hartua
|
zuen
euskal kulturgintzaren buruzagitza eta egiteko modu berriak hobetsi zituen. Aldizkarien alorrean gertatu zen erreleboa lehenik, aurreko olatuaren ikur zen Euskal Erria 1918an itxita.
|
|
Praktika moderno batzuk abiarazi ziren arren, diskurtso mailan tradizioari eustea, esentziari iraunaraztea ezartzen zen xede nagusi gisa. Aitzitik, bigarren Euskal Pizkundeak irauteko berritu beharra dagoela ikusi zuen, esentzialismoak museora daramala euskal kultura, eta praktika modernoak ez ezik ulerkera moderno, ireki eta aurrerakoi bat ere behar
|
duela
euskal kulturgintzak.
|
2023
|
|
Ildo berean, esan ohi
|
dugu
euskal kulturgintzan transmisio arazoak ditugula: arazoa ez da soilik nekez ezagutarazten dela eskolan, hedabideetan ala familietan euskal kulturaren ondarea, mendez mende eraiki den ezagutza metatua.
|
|
Artikulu honetan ahalegina egiten da hizkuntz politiken kultur dimentsioa argitzeko: Zer lotura
|
dute
euskal kulturgintzaren transmisioak, nolabaiteko murgiltze kulturalak, eta euskararen erabilerak. Komeni al da botere harremanei erreparatzea?
|