Emaitzak: 7
2002 | ||
Baina euskaltzale batek ezin du kendu bere burutik galdera hau: zer garrantzi | du egun euskal telebistak. Sinbolo gisa hor dago, ederki, baina sinbolo izateaz gain, ez dakit zer gehiago den, ez dakit zenbaterainoko kezka duten arduradunek kontuan hartzeko hori, hizkuntza bultzatzea alegia, dela telebistaren lehenbiziko helburua, horretarako sortu baitzen. | |
Edozein modutara ere, duela 25 urteko arazo politikoa behar bezala gainditu ez zen neurrian | dugu egun euskal kultura, euskal irakaskuntza eta, ardatz haietan kokaturik, euskal unibertsitatearen arazoa bizi bizia. | |
2009 | ||
Beste kontu bat da, beste energia iturriekin alderatuta, oso oso gutxi inbertitu dela eguzki energia termikoan. Greenpeaceren arabera, zentral guztiek batuta 545 megawatteko potentzia baino ez | dute egun Euskal Herriko gas natural bidezko ziklo konbinatuko zentral batek 800 megawatteko potentzia du, adibidez. | |
2015 | ||
Ezagun denez, hiru horiek | ditugu egun euskal literaturaren kanonaren erdigunean aldeak alde kokatzen diren idazle garrantzitsuenetakoak, garrantzitsuenak ez badira. Pentsa, lehenago esan bezala, Hasier Etxeberriaren bosteko idazle guztiek hartu zuten parte modu batera edo bestera aldizkariotan. | |
2020 | ||
Espainiaren mendeetako menderakuntzaren eta azken bi mendeetako inposizio bortitzaren eta mila debekuen ondoriozko gutxiagotasun konplexuaren eta gaztelaniaz egiteari eder iriztearen eta kolonizatuaren mila morrontza behiala Xabier Letek kantatzen zuen bezala, hots, gure ahultasun ugariak. Zenbat euskaldunek nahiago | dute egun euskal administrazioarekin harremanak euskara hutsez izatea?, zenbat funtzionariok idazten ditu errazago txostenak euskaraz edo euskaraz gaztelaniaz bezain erraz?, zenbat politikarik egiten du bere lan politikoa errazago euskaraz erdaraz baino? | |
2021 | ||
Bistakoa denez, masa kulturak presentzia oso garrantzitsua | du egun Euskal Herrian. Hain ohikoa ez dena, Amezagak azaltzen duen legez, bertako kulturak masa eremu horretan duen tokia litzateke: | |
2022 | ||
Asmoa da historia lan honen hartzaileen artean unibertsitateko ikasleak izatea edo, are, batxilergokoak. Ez da kinka erraza, ikusita gazteek eta ikasle gazteek gabezia eta hutsune nabarmenak | dituztela egun euskal hizkuntzaren ezagutzan eta gaitasunean. Bestalde, hartzaile horiez ari garenean, Hego ala Ipar Euskal Herrikoez ari gara? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ukan | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - EHU | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Kondaira | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Labayru | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan egun | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan egun euskal | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |