2002
|
|
\ Zazpi. Egoera ezin osasuntsuagoa
|
duen
euskal hizkuntza komunitateak puntu kopuru maximo bat lortzeko aukera du. Emaitzak beraz, euskal hizkuntza komunitateak lor zitzakeen puntu kopuru maximoarekiko lorturiko puntu kopuruak suposatzen duen portzentajea bezala ulertu behar dira.
|
2007
|
|
...rraituz, Jean Etcheparek proposatu zuen sortu berri zegoen euskara testuetan erabiltzen hastea, hala nola, Gure> Herria> aldizkarian eta erlijio liburuetan; hau da, irakurleria intelektualari zuzenduriko testuetan erabili, herritarrei eskaini baino lehen481 Ados agertu zen La, tte Etcheparerekin erlijiozko testuez baliatzeari zegokionez, azpimarratuz erlijio liburuek eginkizun handia
|
zutela
euskal hizkuntza iraunaraztearen alorrean482.
|
|
Erroetaraino espainoldua dago alde hau, eta espainoltasun horiinon baino argiago ikusten da abertzaletasun erdaldunean. Euskaraz pentsatzekogaitasuna galdu duen herri honek ez
|
du
euskal hizkuntza eta euskaltasuna sentitzenerdaraz sortutako mundu sozial eta kulturalaren axaleko axalean ez bada. Hizkuntza eta bizitzaren mundua ez ditu ikusten elkar determinatzen duten eragile gisa, elkar determinatuak diren eragile moduan, bizitzaren gainazaleko kontua da euskarahalakoentzat.
|
|
Erroetaraino espainoldua dago alde hau, eta espainoltasun horiinon baino argiago ikusten da abertzaletasun erdaldunean. Euskaraz pentsatzekogaitasuna galdu duen herri honek ez
|
du
euskal hizkuntza eta euskaltasuna sentitzenerdaraz sortutako mundu sozial eta kulturalaren axaleko axalean ez bada. Hizkuntza eta bizitzaren mundua ez ditu ikusten elkar determinatzen duten eragile gisa, elkar determinatuak diren eragile moduan, bizitzaren gainazaleko kontua da euskarahalakoentzat.
|
2008
|
|
izan daitezkeen testuak) bilatzeko, eta bestetik aurrera begira suma daitezkeen hizkuntz behar eta arazo berriei (komunikazio premia berriei) nola erantzun erabakitzeko. Izan ere, tradizio urrikoa
|
dugu
euskal hizkuntza zientzia eta teknikaren munduan (beste garai batzuetako frantsesaren edo alemanaren eta gaurko ingelesaren aldean behintzat) eta zail gertatzen da, etorkizunari begira corpus handiak erabiltzea, hala jokatu ohi dugu hizkera orokorraren azterketan, haietan oinarritu, aztertu eta erabakitzeko.
|
2013
|
|
Euskaltzaindiak eta Eusko Ikaskuntzak, erakunde bakoitzaren izaera eta helburuen barnean, bien arteko lankidetza proiektuak sustatu eta garatu nahi
|
dituzte
euskal hizkuntzaren eta kulturaren esparruan. Testuinguru horretan, elkarrekin ikerketak gauzatu nahi dituzte hizkuntza eta kultura izaerako gaietan, bai eta hizkuntzaren, kulturaren eta gizartearen arteko harremanak sendotzea xedetzat duten egitarauen inguruan ere.
|
|
Nik uste dut beraz, prozesu horren kontzientzia hartzea oso garrantzitsua dela; zertan asmatu dugun eta zertan ez dugun asmatu horretan kontziente izatea. Horrez gain, garbi izan behar dugu oraindik zenbateko bidea daukagun aurretik egiteko baina baita ere, lehen aipatu den tamainaren kontu horri dagokionez, kontuan hartu behar
|
dugu
euskal hizkuntza komunitatea mundu mailan erreferentea dela, batez ere, gizarte mailan euskararekiko duen atxikimenduarengatik eta egin duen esfortzuarengatik.
|
2015
|
|
Horiek, ordea, adabakiak dira, azken batean: euskara hutsezko eredu autozentratuak behar
|
ditu
euskal hizkuntza komunitateak, baldin eta bere informazio beharra taxuz aseko badu behintzat. Izan ere, eredu elebidunek ez baitiote irtenbide integralik eskaintzen euskarari.
|
|
11 Esan dezagun berriro: mundu globalizatu honetan osasuntsu iraungo badu, hil edo biziko
|
du
euskal hizkuntza komunitateak euskarazko komunikazio esparrua osatzea; eta esparru horrek euskara hutsezkoa behar du izan, eta hizkuntza funtzio guztiak bere baitan hartuko dituen zirkuitu osoa eduki behar du oinarrian.
|
2016
|
|
dio pozik. Gogoz eta ilusioz beteriko ibilbide baten helmuga
|
du
euskal hizkuntza. Izan ere, nerabezarora arte, ez zuen euskara bete betean ezagutzeko aukerarik izan Madrilgo euskaldunak:
|
2019
|
|
Bestalde, probintzia jauregian eraberritze lanak egingo zituztenez, 2.000.000 pezetako aurrekontuarekin, ez zen arazorik egongo SFVJUren bulegoa behar bezala atontzeko.992 Batzarrak zalantzak
|
zituen
euskal hizkuntza eta literaturako ikastaroek izan zezaketen arrakastaz, baina horren inguruko erabakiak behin betiko aholku batzordearen esku uztea eskatu zuen I. M. Echaidek.993 Urriaren 11n sortu zuten SFVJUren zuzendaritzaz arduratu zen aholku batzordea: GPDko presidentea, Educación Deportes y Turismo ko sailburua, I. M. Echaide, A. Arrue, R.
|
|
Alde batetik, frogatutzat ematen ahal dugu euskararen garapenenaren sorburua, hasmenta puntua, izan, badela; hau da, frogatutzat ematen ahal
|
dugu
euskal hizkuntza" zerotik" hasi zirela asmatzen. Bertze aldetik, tresneriaren eboluzioari buruz gauza bera erran daiteke.
|
2021
|
|
Hala da, gutxienez, Antzinarotik, liburu honen argitan. Horregatik, Gipuzkoaren ezagutzan sakontzeko, beti ere zientziaren eta ikerkuntza zorrotzaren bidetik, ezinbestekoa
|
dugu
euskal hizkuntzaren jatorriari eta eboluzioari buruzko jakintza areagotzen jarraitzea”, gogoeta egin du.
|