Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 134

2000
‎Zer lortu nahi duzu lan honekin?
‎Antologia" (1995). Hiru ataletan bildu ditu idazle zaldibiarrak" Izen gabe, direnak" titulua eta" Haurdunaldi beteko khantoriak" azpititulua duen lan honetako poemak. " Sormin" izeneko lehenengo atalean, sortzeko borondatearekin nahasten den beldurra aztertu du.
‎Hala ere, giza zientzietan teknikaren aurrerakuntzak ere nabariak izan ohi dira. Hauetakobaten berri eman nahi dugu lan honetan. Eta, hain zuzen, aipatutako Freud enazken lan hori,. Giza masen psikologia eta Niaren analisia?
2001
‎Igor Otxoa eta Harkaitz Martinez donostiarrek osatzen duten Oreka TX txalaparta taldeak bere lehen diskoan," Quercus endorphina" n jantzi berri eta aurrerakoia ekarri dio ttakun zaharrari. Baso zapore eta egur usaina duen lan honen ekoizlea Kepa Junkera izan da.
‎Arazo larribaten irtenbidea nondik etor daitekeen erakutsi nahi dugu, eta baita bide horretatiknola abia gaitezkeen ere. Seguruenik, ez dugu asmatuko; baina, beste norbaitekgauzak hobeto egiteko lehen oinarria ezarri nahi dugu lan honetan.
‎NMFko adituek diotenez, «espero dugu lan honek beste autore batzuk arazo hauek hobeki ulertzearren ikerketak egitera eta, azkenik, zor krisiaren azken kapitulua idaztera bultzatuko dituela».
‎Euskara ren normalkuntza dela-eta agertu den" iritziargitaratua ren" aurkezpentxo bat izan nahi du lan honek.
2002
‎18). Urrats berri horren beharraz jabetu nahi du lan honek. Aurrerantzean irakurri eta sakondu den moduan,, gizarte industrialaren modernizazio erreflexiboa?
‎Bereziki nabarmena da Sierra Nevada (Granada), Sierra del Candelario (Salamanca), Alto Valle de Cinca (Aragoi) eta Valle de Arreu (Lérida) gune babestuetan. “Eski estazioen ingurumen inpaktua” izenburua duen lan honen arabera, espazio horiek lurzorua higatzen dute eta landaredia suntsitzen dute; paisaia aldatzen dute pistekin, aparkalekuekin eta igogailuekin; mendia urbanizatzen dute; uraren zikloa aldatzen dute elur artifizialaren biltegiaren bidez; eta ingurunea kutsatzen dute, eski denboraldia iristean kolapsatzen diren zarataren eta errepideen bidez. Espainiak, gaur egun, 1.205,95 kilometro eskia... Kopuru hori, erakunde ekologistaren iritziz, “nahikoa da gure mendien altitude urrirako, ez baitu elurra erortzen edo haietan egoten laguntzen”.
2003
‎UEUren errealitatea denboran zehar ez da bat eta bakarra izan, eta partaide bakoitzak esperientzia konkretu bat ezagutzeko aukera izan du. Horien guztien isla izan nahiko luke lan honek, nahiz eta nire ikuspegi propioak baldintzatuta dagoela jakin.
‎UEUn ia ia etengabea izan da erakundearen eta bere zereginen inguruko kezka; baina, era berean, egia da, maiz, kezka horiek zituztenak ez zirela zuzenean aritzen UEUren antolaketan eta, beraz, ez zirela esandakoak sortutako ondorioen erantzule zuzenak izaten. UEUren erakundetze prozesua dugu lan honen bigarren ardatza. Gizarte mugimendu gisa sortu zen UEU, Euskaltzaindiaren eta Ikas en babesean, izaera horrek dituen abantailekin eta desabantailekin.
‎Izan ere, identitatearen eztabaidari lehen atalak eskaini ondoren, euskaldunak eta kultura industriak dira helburu nagusia hemendik aurrera. Euskaldunen eta kultura industrien sinergiak batu nahi lituzke lan honek lerro hauetatik aitzin. Lehenagoko Kontraesanan marraztu da bidearen abiapuntua:
2004
‎Lausoki bada ere, kontzeptua modu horretan zedarriturik, autoeraketa ekonomikoan jarri nahi genuke lan honetako arreta. Enpresez edo erakunde ekonomikoez ari gara, beraz.
‎Planteamendu horrek autorearen bigarren aroa azaltzen du. XX, mcndeko bigarren erdianmamitzen den birakcta pragmatikoaren aitzindarietako bat dugu lan hau.
‎Ezinbestez irakurri behar den kiasikoa da. Zientzia ezagutzarcn aztcrkcta sozialari bidca irekizion iraultza cragin zuen lan honek. Klasikoekin gertatu ohi dcn moduan, cra guztictako irakurkctakjasan ditu, batzuctan idcia kontrajarrien alde egiteko.
2005
‎Gerora egundoko eragina izango zuen Euskal Herri osoko idazle ugarirengan. Horregatik dugu lan honen lehenengo mugarria. Arestik ipuingintza ere jorratu zuen neurrian, alor honetan eragin eskasa izan bazuen ere, benetako aitzindarien artean koka dezakegu, bere literaturak ekarri zuen berrikuntzarengatik eta ondoren izan zuen eraginarengatik.
‎Italiako Hizkuntza Atlasak egiten ari diren une honetan, dialektoen diakronia ikertzeko aukera ezin hobea dute lan honetan emandako ildoak jarraituz.
‎Maiz, zuzendariapertsonaren estatusaren eta karismaren arabera aukeratzen da, lanpostu hauetarakoez da hautagairik izaten eta, Zuzendaritza Proiektua bera tramite burokratiko hutsbihurtzen da. Lehen aipatu dugun bezala, zuzendaritzak bere lana bideratzekoautonomia eskasa izaten du, irakasleriaren prestakuntza falta dute lan honi aurreegiteko eta ordainetan pizgarri gutxitxo lan astun honetan sartzeko.
‎Boccacioren ipuin bilduma bat da El Decameron; Antonio Vitoria eta Garbi Losadarena, berriz, Espaloian antzeztuko duten bertsioa. Erotismoak indar handia du lan honetan, baita umoreak eta ironiak ere. Espaloiko taula gainean Javier Barandiaran, Josean Bengoetxea, Jon Ezkurdia, Alvaro Garaialde eta Martxelo Rubio aktoreek jardungo dute.
2006
‎Ama gaixoen eta seme alaben arteko komunikazioa sustatu nahi du lan honek," tresna terapeutiko" gisa egina.
2007
‎Tesi honen izenburuak erakusten duen bezala, Piarres La, tte idazle lapurtarra dugu lan honen protagonista.
‎–Zergatik ni nahi nauzun lan honetarako, eta ez beste edonor. Alde egin nuenetik, bakarrik moldatu zarela esan didate.
‎Bistan dena, egun abertzaletasunak duen hutsunerik larriena, Erriberan ez sustrairik, ez indarrik batere ez izatearena delarik, irakurlea arrastoan eta pentsaka jar dezake lan honek, bateragarri ote diren euskal nazionalismoaren planteamendu politikoak Erriberako bizipen, sentipen eta interesekin. Bide batez, Sainz Pezonagak berak gauzak nola ikusten dituen ezagutarazteko bide eman behar luke lan honek. Besteak beste, bere proposamena Euskal Herri guztirako proiektu politikoak izan behar lukeen izen bikoitzaz.
2008
‎Hori dela eta, sistemako osagai bakoitza aztertzeak ahalbidetuko digu euskal literatur sistemaren ikuspegi osoa edukitzea. Nik osagai horietako batean literaturaren didaktikansakonduko dut lan honetan. Izan ere, ezin dugu ahaztu gaur egun irakurleak literaturarekin daukan lehen harremana eskolaren bidez garatzen duela.
‎Ikusten dut zirikatzea ezinezkoa dela zuekin. Zein desberdintasun du lan honek aurrekoekin alderatuz?
‎Ez nuke, ordea, umezurtz utzi nahi artikulu hau, eta aurreikus dezakedana oso gutxi gorabeherakoa bada ere, ondorio apal batzuk aurkeztu nahi nituzke lan hau amaitzerako. Egia da datu zehatzagoak nituzkeela behin betiko ondorioetara iristeko; hala ere, orain arte esandakoek hipotesi bat osatzen lagun dezakete:
‎Ezin du lan honen muga barnean, Mendebal euskalki eremuan aurkitzen diren uri edo hiribildu guztien adibideak jarri, bakarrik azalduko ditut Ekialdetik Mendebaldera esanguretsuenak izan daitezkeenak: Arrasate> eta Eibar, Debarroan; Ermua, > > eta Durango, Durangaldean; Gerrikaitz, > Lea Artibaiko> uri txikia, baina adierazkorra; Larrabetzu, > Mungia> eta Plentzia, > Uribe merindadean.
‎KANDIDO. Ez dut uste, nik ez dut lan honetarako balio.
2009
‎Testuetatik abiatutako testua dugu lan hau: narratzaile nagusia protagonistaren terapeuta da eta Rosak duela sei urte pasatu zuena kontatzen digu honek orduan egindako testigantzetatik abiatuta.
‎Kanpanilla eta Peter Panen itzala izenburupean aurkeztuko dena. Berezitasun nabarmena du lan honek: Kanpanilla du protagonista eta bere ikuspegitik erakutsiko dituzte Peter Panen abenturak.
‎Egun horren ezagun diren aktore gazteek garbi dute lan honek polemika ekarriko diela, baina prest omen daude entzun beharreko guztiak entzuteko.
‎Zuzendariaren arabera, krisia infernuan bezala izan da film hau baina, ere berean, fede handia du lan honengan. Hain zuzen ere, bere bizitza profesional osoko proiekturik garrantzitsuena bezala definitu du.
‎Horrez gain, Zornotzako musikariak Kirmen Uribe eta Karmele Jaio idazleen eta Unai Iturriaga bertsolariaren lankidetza izan du. 10 abesti dituen lan honetan xehetasunak kontatuko ditu.
‎Hamargarren lana dute hau. Estilo musikal ezberdinak biltzen dituen 14 abesti ditu lan honek. Energia patxadatsuagoa dakar dagoeneko 16 urte musikan eman dituen taldeak.
‎Esku artean dugun lan hau Gozton Garatek hiri erraldoi horretan bizi izandako esperientzia mingarri, harrigarri eta zailaren kontakizuna dugu. Hiri horretan biltzen da xarma eta ankerkeria, bizipoza eta bizitza horrekiko mespretxua, berak esaten zuen bezala:
‎Hasiberritan zegoen gerra mota hau Durango eta Gernika bonbardatu zituztenean.Hirien bonbardaketak ikuspegi orokorrean jartzeko balio du lan honek.
‎Bigarren Mundu Gerraren ostean diktadura botatzeko egin ziren ahaleginen berriematen du lan honetan borroka haietan protagonista izan zen batek.
‎Hori erakusten du Akim El Sikameya abeslari eta biolin jotzailearen lehen hiru disko luzeen bilduma gisara mundu osorako kaleratu den lan honek. Arabiar eta andaluziar kulturaren ondarean oinarrituta, jazz (Ya Waadi) eta chanson ukituak ere baditu lan honek Aljeriatik ihes egin eta Marseillan finkatu zen El Sikameya eta ahots bikaineko kantari pertsonala ezagutzeko aukera paregabea eskaintzen digu. Akustikoa eta gozoa, ez espero erritmo zanpatzailerik introducing honetan.
2010
‎Etxepare sariketaren 2010eko irabazlea dugu lan hau. Formatu handiko (30,5 x 21,5 cm) album ilustratua da, aspaldi honetan modan jarritako collage eta ordenagailuetako marrazketa estetikatik urrun, arkatz lanaren eredu.
‎Inoiz ez ditut jaso ditudan sari guztiak espero izan. Inoiz ez dut lan hau egin eskura nitzakeen sariengatik, baina, noski, oso atsegina da kontuan hartzen zaituztela eta zure esfortzua eskertzen dutela ikustea.
‎Eskuartean dugun lan hau, tesi lan gisa sortua dugu. Eta horrek badu berea, tesi lanak ez baitira irakurtzeko errazak izaten.
‎Bada, ideia, enuntziatu, hautu lexiko eta sintaktiko bakoitzean, beste ahots askoren oihartzuna, agerian izan edo inplizituan. Eta hala, ahots multzo aberats horrek gidatu, bideratu, lagundu, maitatu (norbaitzuk jasan ere bai?) esku artean duzun lan hau.
‎Esku artean duzun lan hau balio handikoa da alde desberdinetatik eta AEK ren izenean, Erramun Baxok eta Battittu Coyos honen egileak eskertu nahi ditut bai eta Euskaltzaindia ere eta bereziki lan horretan zuzenki inplikatuak izan diren Andres Urrutia eta Iñaki Kareaga.
‎Z-ko buruari ihardetsi nion ez nuela gaiztakeriarik erran, bakarrik kultura substituzio bat bizi genuela eta Z eta C zirela ordezkatze horren tresnak; fede onez bazen ere, akulturazioa zutela egiten. Anbiguetate horren xuritzeko dut lan hau idatzi. Ezker eskuin, ikuskizunen ondotik, bilkuretan eta talo egitean ironiazko sake anitz entzuten dira Z, C edo gure aurka ere.
‎Estilo asko ditu lan honek, baina nabaritzen da talde bat garela une oro
2011
‎osasunaren eta gaitzaren, azken buruan biziaren eta heriotzaren, arteko muga lerro lauso bihurri horretan doakigu guztioi bizia. horregatik da medikuntza, gaixoez eta hildakoez arduratzen delarik ere, hain garrantzitsua. horregatik da diglosia, hitz horrekin edo beste batekin, Mikel Zalbide – Hamar ondorio, gazi eta gozo gurea bezalako hiztun elkarte txiki erasanetan hain funtsezko eta hain zentral. orain arte seguru; gero ere bai, ene ustez. c) Amankomuneko kezka sorta batekin, gure herriaren eta gure hizkuntzaren geroa dugularik ipar, jardun dugu guztiok eztabaidan. Bizi eta, aldi berean, ahalik eta objektiboen. gogoeta lan aurrez aurreko horren beharra badagoela uste izan dugu gehienok. horrexegatik murgildu gara hain poz gutxi eta hain atsekabe ugari ekarri ohi duen lan honetan. ez dago zertan harritu: demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun herriak, bai eta bere, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia kontuon inguruan egunak eta asteak zurrupatu ditugularik.
‎Baina aztertzen hasiz gero, berehala konturatuko gara ez dela beti hala jazotzen, auzokoek ere badutela txikiengandik zer ikasi. Esku artean dugun lan hau adibide ederra da. Koldo Izagirrek berak Bazka agerkari digitalean azaldu duenez, itzuli ahala, bertatik konturatu zen zatiak falta zirela espainierazko itzulpenetan frantsesezko edizioarekin alderatuta.
‎Hor erakusten du Daviesek ausardia, baita maisutasuna ere, egun zuzendari asko ez baitira horrelako lanak eraikitzeko gai. Egitura klasikoa duen lan honek antzerkia dakar gogora Rachel Weisz aktorearen interpretazio txukunari esker, besteak beste. Narrazioa geldoa du eta niri asko kostatu zait jarraitzea, nekagarria iruditu zait.
‎Garbi dut lan honekin asmatu egin dugula edo hobeto esanda, Andres Iñigok asmatu duela. Horrela adierazi du bere poza Xabier Azanzak.
‎«Gutxi batzuek» esan dut, baina uste baino gehiago izan zirela erakusten digu liburu honek; langile, sari, aldizkari, egitasmo eta proposamen ugari agertzen dira orrialde hauetan. Sarritan isilarazi eta baztertu zituen Historiaren joan etorriak, baina behar eta merezi dute lan honetan eskainitako tokia. Haien ekarpenik gabe, bakoitzak bere arloan egindakoa ezinbestekoa ez izan arren, lagungarria izan delako euskara unibertsitate hizkuntza bilakatzeko bidean.
‎7 Joan Ferres Pompeu Fabrako irakaslearen zuzendaritzapean, hainbat unibertsitatetako kide aritu gara dimentsioak deskribatzen eta dimentsio horiek neurgarri izan zitezen eztabaidatzen. 2007 urtean elkarlanean hasitako bide haren emaitza da eskuan duzun lan hau.
‎Txostenaren arabera, ekoizpen ekologikoaren pisua handituz doa pixkanaka, baina oraindik txikia da, eta ia 35 milioi euro fakturatzen ditu. Nekazaritza edo abeltzaintza ekologikotik datozen elikagaiak 100 metro karratu baino gehiagoko supermerkatu eta hipermerkatuetan dauden aztertzen du lan honek, eta 2009ko eta 2010eko bigarren seihilekoak alderatzen ditu. Mota horretako establezimenduek ontziratutako elikagaien komertzializazioaren %91 biltzen dute; beraz, azterketak aukera ematen du ekoizpen mota horren bilakaera aztertzeko.
‎Nahiz aduana bertatik egin, nahiz eta Benttetatik erosi eta gero pasaz, emakumeak ditugu lan honetan ere finki arituak. Ernestine kontrabandoan, alkohola pasaz hasi zen:
‎Baina oroit, nola satorraren bidea zehe baten ingurua barna baita lurrean, behar dela aipu dugun lan honetako aitzur luze eta zorrotz bat, eta aitzur hura ernerik behar dela erabili, ezen, harrabotsa adituz geroz, satorra erne eta zalu dabil lurpean.
2012
‎Liburuak, nire ustez, bi hartzaile zuzen ditu. Alde batetik etxean aurretik esan bezala zerbait irakurri, jolastu, ikusi eta ikasi nahi duen irakurlea, dela haurra bakarrik edo heldu batekin batera eginiko irakur ekitaldian (dastatze ekintzan); bestetik haurrekin aritzen diren guraso eta, batik bat, irakasleak ditu lan honek hartzaile. Zenbakiekin jolasteko, aho korapiloak botatzeko, igarkizunak asmatzeko, ipuin laburrak esateko, jolasteko, kantatzeko… aukera handiak eskaintzen baititu lan honek egunerokotasunean.
‎Egoitz Sanchez, Lander Otaola, Sara Casasnovas, Marc Clotet, Roberto Alvarez, Antonio Dechente, Pep Tosar eta Ramon Barea dira, besteak beste, parte hartuko duten aktoreak. Une eta garai zehatz hartako Gernikako gizartearen isla izan nahi du lan honek. Horrez gain, gerrak uzten dituen ondorioen historia unibertsala ere izan nahi du.
‎Aktore taldean, Marc Clotet, Aitor Mazo, Lander Otaola, Teresa Calo, Egoitz Sanchez, Sara Casasnovas, Roberto Alvarez, Antonio Dechente, Pep Tosar eta Ramon Bareak hartu dute parte. Une eta garai zehatz hartako Gernikako gizartearen isla izan nahi du lan honek. Horrez gain, gerrak uzten dituen ondorioen historia unibertsala ere izan nahi du.
‎Aktore taldean, Marc Clotet, Aitor Mazo, Lander Otaola, Teresa Calo, Egoitz Sanchez, Sara Casasnovas, Roberto Alvarez, Antonio Dechente, Pep Tosar eta Ramon Bareak hartu dute parte. Une eta garai zehatz hartako Gernikako gizartearen isla izan nahi du lan honek. Horrez gain, gerrak uzten dituen ondorioen historia unibertsala ere izan nahi du.
‎Era berean, argi utzi nahi dugu ez dugula inoiz ukatu Sarrionandiaren lanetako ezaugarri literario asko modernitateko estetika literarioekin bat. Horrek, ordea, ez du lan honetan defendatu dugun ideia nagusia ahultzen: Sarrionandiaren lanetan itzulpen jarduna nola gauzatu den aztertzea izan dugu helburu, eta, haren lanak aztertuz, itzultzaile bizkaitarrak itzulpenaren inguruan harilkatu duen gogoetak itzulpenaren epistemologia postmoderno bati erantzuten diola frogatu dugula uste dugu.
‎Ez du lan honek euskal prosan nabarmentzen diren hutsuneak gainditzeko formula magikorik eskainiko; ezta hurrik eman ere! Gure helburua askozaz xumeagoa da:
‎Lehengoan esan zidan gugatik ez balitz zuela jasan? Horregatik bakarrik, merezi du lan honek, ez duzu uste?
‎Goian aipatutako eztabaida teorikoak inplikazio zuzenak ditu lan honetan helburudugun gaian: immigrazioaren eta Euskal Estatuaren arteko harremanean, hainzuzen.
‎“Gure aurkikuntzen arabera, terapia hori klinikoki bideragarria izan liteke medikamentuek eragindako kalte hepatikoa duten pazienteak tratatzeko”, esan du Massachusettseko Ospitale Orokorreko Kirurgia Saileko Suraj Patel doktoreak, artikuluaren egile nagusiak. “Sendagaiak garatu eta formulatzeko modua aldatzeko ahalmena ere badu lan honek, eta horrek botiken segurtasuna hobetu eta gibeleko toxikotasun arrisku txikiagoa ekar lezake”, erantsi du. Gap loturak (gap junctions) hurbileko zelulak lotzen dituzten kanal hutsak dira, eta zelula akoplatuen arteko zuzeneko komunikazioa ahalbidetzen dute.
‎Ez da Basarteak proiektu berritzaile eta ekimen ekintzaileei ekiten dion lehendabiziko aldia, 16 urteko esperientzia baitu lan honetan. Naturagatik duen amodioa eta ingurunearen errespetua nafar lurraldeko ezaguera izan zen Burrikleta proiektuaren parte izatera bultzatu ziotena, uztailaren 23ko aurkezpenean Andres Zelaieta igantziarrak jakinarazi zuenez.
‎– Zuk esan zenidan etorkizuna nuela lan honetan. Eta orain kalera, izenak ez emateagatik bakarrik?
2013
‎Kritika soziala egin nahi izan du Eratu taldeak Ispilu iluna (Mauka) bigarren lanarekin. «Ez dugu mezu negatibo bat zabaldu nahi izan, baina barruan ditugun hainbat kezka eta kexa plazaratu nahi ditugu lan honen bidez, iruditzen zaigulako mila bider errepikatuta ere hainbat gauza esan egin behar direla eta hainbat galdera planteatu behar direla», adierazi du Unai Olalde taldeko abeslari eta gitarra jotzaileak. Lehenengo lanaren bide beretik badator ere, disko berria «landuagoa» dela dio Olaldek.
‎Javier Veiga, Marta Hazas, Ram, n Esquinas eta Iv, n Massagu? protagonista dituen lan honetan, sukaldean aritzen diren lau gazteren arteko harremanak aztertu ditu komedia espainiar honek.
‎Baina oraitan aipatu dugun Euskal Herriarenganako atxikimendu hori eta euskararen goraipatze hori ez daiteke bereiz ondoko orrialdeetan landuko dugun gaitik eta frantses nortasunaren aldarrikapenetik. Hain zuzen, atal honetan askatu nahi dugu lan honetako korapiloetariko bat. Zergatik azpimarratzen ote zuten euskaldun izaera, zergatik goraipatzen ote zuten, beren gisan, Euskal Herria, aldi berean beren burua guztiz inplikatua ikusten bazuten Frantzian eta gerlan, Frantziaren alde?
‎Kontuan izan, halaber, HABE Liburutegian eskuragai duzula lan hau. Hona hemen liburuaren fitxa.
‎Bestalde, toki izen bakoitzaren deskribapen zehatzean ezaugarri hauek ageri dira: kokapen konkretua, koordenatu geodesikoak, toponimoak adierazten duen tokiaren altitudea eta bertaraino iristeko hartu eta jarraitu beharreko bidea; informazio garrantzitsuak horiek guztiak, helburutzat erabilera praktikoa duen lan honetan.
‎– Ezin duzu lan hau bestelakotu, eraldatu edo lan eratorririk sortu hartatik abiatuta.
‎Izaera teoriko kontzeptuala duen lan honetatik, honako ondorioak atera ditzakegu: hezkuntza erakundeen izaera soziala kontuan hartuta, EFQM ereduan oinarritutako adierazleen sistemak ohiko kontabilitate sistema ekonomiko finantzarioek kudeaketa kontrolaren esparruan dituzten gabeziak bete ditzake.
‎Horren bidez, belaunaldi batzuek hura gogoratzeko aukera izango dute, eta beste batzuek, hura deskubritzeko aukera. Arestiren bizitza markatu zuten toki eta gai batzuek protagonismoa dute lan honetan: Bilbo, Baiona, Arantzazu, atzerria eta euskal kultura eta literatura.
2014
‎Oroz gainetik, horixe da beren lana: harremana, solasa; eta hori dute maite haiek ere, eta horregatik hautatua dute lan hau.
‎Aupa Maurizia!. Gure historian garrantzi handia izan duten bost musikariri eskainitako omenaldia izan nahi du lan honek. Alde batetik, Arratiako trikitixaren aintzindari izandako Maurizia, Leon eta Fasio, eta bestetik, Gipuzkoako bi txalapartari historiko, Zuaznabar eta Goikoetxea dira omenduak.
‎kuantifikazioa aipatu berri dugun kanpoikuspuntu horretatik ikertzea, zehazki, hainbat motatako kuantifikatzaileek hainbatintonazio patroiren eraginpean zer nolako portaera duten azaltzea. Modu teknikoagobatean esateko, informazio egitura desberdinen eraginpean kuantifikatzaileak nolaportatzen diren ikustea eta deskribatzea du lan honek jomuga, e.g. kuantifikatzaileakgaldegai posizioan agertzen direnean zer gertatzen den ikustea. Lan honek egingoduena hauxe da, galdegaiak kuantifikatzaileen interpretazioan duen eraginaren laginbat aurkeztu, horretarako hiru fenomeno aurkeztuko ditugularik:
‎Hala adierazten du «Fish dependence 2014″ (Arrainaren mendekotasuna 2014) txostenak, egoitza Londresen duen New Economics Foundation (NEF) erakundeak argitaratua, zeinaren ingurumen azterketen arduraduna Aniol Esteban espainiarra baita. Modu grafiko horretan, arrantzaren aztarna ekologiko moduko bat, itsas baliabideen gehiegizko ustiapena agerian utzi nahi du lan honek. Europako Batasuneko (EB) 27 herrialde kideen autosufizientzia eta arrantza mendekotasunaren mailak aztertzen dituzte autoreek 2010etik.
2015
‎Sarreran esan dudanez, abertzale eta ezkertiar izatea batu nahi ditut lan honetan, eta batu nahi izate horrekin berez gai banatuak direla adierazi gura dut: nazionalismoa eskuindar edo ezkertiar izan daiteke; eta ezkerra, nazionalista edo ez nazionalista.
‎Hau dugu lan honetan aurkeztu eta aztertzen den azken kontakizuna. Bere luzera dela eta, eranskinetan jaso da bere osotasunean, eta interesgarria zaigun atala aipatuko da laster.
‎Proiektuaren helburu nagusialurzoru osasuntsuago eta larre emankorrago eta landare biodibertsitate handiagokoak lortzea da.Ekimenaren abiapuntua larreak maneiatzeko praktika egokiak frogatzea da, eta artzaineinekazaritza erregeneratiboko teknikak proposatzea, lurra eraginkorrago eta iraunkorragokudeatu ahal izateko. Aurrean dugun lan honek larratze motak (bideratua edo librea) latxa ardisistema batean duen eragina laburbiltzen du, ingurumenaren aldetik zein alde teknikotik daukaninpaktua neurtuz.
‎Eta nola ez, hausnarketarako abiapuntua izan nahi du lan honek, beraz, eztabaida sortu eta ekarpenak jasotzearekin batera, bertsolaritza eta generoari loturiko beste ikerlan batzuen pizgarri izatea ere badu xede.
‎Nik kontrakoa egin nahi dut lan honetan. Euskal identitate izeneko jokoa zertan den ikertu eta aztertu nahi dut.
2016
‎–Etzi eraman betaurrekoak; ikusten ez baduzu, ez duzu lan honetarako balio. Gorkak baietz egin zuen buruarekin, eramango zituela. Arreba zutik jarri zen eta denok jarri ginen zutik; alde egin baino lehen, oharkabean bezala, hauxe gehitu zion Gorkari?.
‎Mendi ibilbide horren kronika izan nahi du lan honek. Egindako ibilbidea aztertu, bidegileen iritziak jaso, eta aurrera begirako zantzuak eman.
‎Bukatzeko, eskertu nahi ditut lan hau bukatzera bultzatu nauten lagun guziak, asko izan dira antzerkiak interes handia sortzen baitu euskal kultura eremuetan lanean dihardutenen artean. Denak atxikitzen zaituztet bihotzean lan neketsua izan baita eta lagunen bultzada baitezpadakoa izan baita une latzenetan.
‎Azkenik, eta ikerketan murgildu aurretik, eskerrak eman nahi dizkiot nire gradu amaierako lanaren zuzendariari, Xabier Zabaltzari. Bere laguntza gabe, uste dut lan hau mahaigaineratu dudan moduan egitea ezinezkoa izango zela. Gai ezezagun bat aukeratu, eta azalpen azaleko bat egin beharrean, bere zuzendaritzak gai horren barneko atal ezezagun batean murgildu eta sakontzen lagundu dit.
‎Edota zein sentimendu edo emozio sortu ditu biztanlerian? Esku artean dugun lan honek ikerketa galdera horiei erantzungo die, gizarte irudikapenen teoria oinarritzat hartuaz.
‎Egiturari dagokionez, hiru atal ditu lan honek: IRAGANALDIA, ORAINDALDIA ETA ETORKIZUNA, eta ERASKINAK.
‎Horrenbeste balio du lan honek.
2017
‎Eta hirugarren muga datuen analisiarena da. ikerlan honetan datuen oinarrizko irakurketa bat egin da, besteak beste, laginak ez zuelako gehiagorako aukerarik ematen. baina etorkizunari begira, eta lagin handiagoak lortuz gero, informazio xehatuagoa eskura liteke, aldagai ezberdinak esparruz esparru edo jardun motaz jardun mota aztertuz, esaterako. beraz, nire xumean, uste dut lan honetan proposatu dudan ikerbide berriak uzta oparoa eman lezakeela, betiere, jakinik honbetua izateko tarte handia duen lehen hurbilpen bat baino ez dela.•
‎Azkenik, azken hamarkadan zehar euskal kritikari hainbatek (Gabilondo, Apalategi, Atutxa) Bernardo Atxagaren lana gutxietsiz agerturiko argudioekiko eztabaida ireki nahi luke lan honek. Euskal literatura unibertsalizatzearen truke Euskal Herria besteexotikoa ere bihurtu izanaren akusazioa bidegabea da Obabakoak ikuspegi postmodernistatik irakurrita.
‎Errota hartu, eta, hor den harrobitik, bihar beste tontor bat egiteko bezainbat ekarri. Nire izena Alexander Trummle duk, eta zazpi urte hauetan ari nauk lan honetan. Lehen, laboraria ninduan Leithen Wateren.
‎«Halako egin behar diagu. Komeni duk lan hau ere aurrera ateratzea esaten zidan Juanitok [San Martin]. Eta horrelaxe egin genuen Hegatsez hura ere.
‎lehen zituzten balio deiktiko anaforikoei eutsiko diete atxikita daudenean ere. Horrek esan nahi du lan honetan behintzat erabat baztertuko dugula, artikulua, delako kontzeptua eta terminoa, bai behintzat euskal gramatikaz ari garenean.
‎Une honetan, esan behar dugu lan honen egileok sen desberdina dugula (5) horretan eta Gorozikakoa izango litzatekeen (6) koan:
‎Izan ere, ezinbestez egin behar dugu lan honetan gramatika tradizioak euskal postposizioen artean argiro egin ez duen bereizketa bat, eta hainbat azpiataletan bereiziko ditugu euskal postposizio atxikiak, hizkuntzaren morfologiaren deskripzioari ekarpen txiki bat egiteko: ezkerrera a mugatzailea argi erakusten duten postposizioak(? §2.1), ustezko a mugatzailea erakusten duten postposizioak(? §2.2), eta ageriko mugatzailea inoiz izan ez arren betiere paradigma guztiak ondo bereizten dituzten postposizioak(? §2.3).
‎Esku artean duzun lan hau Sukaldaritza eta Gastronomiako Erdi Mailako zikloan erabiltzeko materiala da, 2 mailako ikasleentzako ikasgaiaren alde teorikoa, hain zuzen ere.
‎Egileek Eusko Jaurlaritza (IT618) eta Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU (UFI11/ 56) eskertu nahi dituzte lan hau aurrera eramateko jasotako diru-laguntzagatik.
‎Erakunde handienek gauzatu dute elkarlan gehien, nabaria izanik Bordeleko unibertsitate sistemak UPV/EHUrekin duen harremana. Deustuko Unibertsitateak Akitaniako erakunde akademikoekin duen elkarlan urria ere deigarria da, nahiz eta gogoratu behar dugun lan hau artikulu zientifikoen egilekidetzan oinarritu dela erakundeen arteko elkarlana identifikatzeko.
‎Baina toponimiak aldakuntza gutxirekin jarraitzeko ahalmena du, gorago zehaztu ditugun baldintzak ematen badira behintzat. Alorrez alorreko ikerketa sakonagoak beste batzuentzat utziko baditugu ere, ez genuke lan hau amaitu nahi euskal filologoen eta euskaltzaleen artean asko eztabaidatzen diren puntu banaka batzuk astindu barik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 27 (0,18)
dut 18 (0,12)
dugu 17 (0,11)
dugun 10 (0,07)
duen 8 (0,05)
duzu 8 (0,05)
ditu 6 (0,04)
dute 6 (0,04)
duzun 4 (0,03)
ditugu 3 (0,02)
luke 3 (0,02)
badu 2 (0,01)
dituen 2 (0,01)
ditut 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
genuke 2 (0,01)
baditu 1 (0,01)
baitu 1 (0,01)
duela 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
dukegu 1 (0,01)
duzula 1 (0,01)
lituzke 1 (0,01)
nauk 1 (0,01)
nauzun 1 (0,01)
nituzke 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
nuke 1 (0,01)
zuen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia