Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9.643

2008
‎1935ean Hego Amerikan zehar bidaiatzeari ekin zion, eta bertan 1948ra arte egon zen: Argentinan, Perun, Txilen nahiz Kolonbian egonaldiak eginez.
‎Oteizaren aburuz, testu horretan azaltzen zuen modura, hori erromantizismoan erortzea izango litzateke. Arteak mito horiei espresio eta forma gaurkotua eman behar zien, eta horrek esan nahi zuen artearen emaitzak beti etorkizunerantz zuzenduta zeudela , beti berrikuntza proposatu zutela:
‎liburuan funtsezkoak diren ideiak azaltzen dira: artearen eta mitoen artean erlazio zuzena ezartzen zuen, eta horrekin lotuta dago 1959an eskulturaren praktika alde batera uzteko arrazoiaren sustraia. Oteizaren iritziz, arteak eginkizun konkretu bat zuen garai bakoitzean, mitoak berritzea, eta funtzio hori betetzen zuenean, arte horrek zentzu guztia galtzen zuen, eta berak proposaturiko imajinek idolo, fetitxe edo merkatuaren produktu bihurtzeko arriskua zeukaten.
‎Horiek guztiak aztertuta, arteak nondik nora joan edo eboluzionatu lukeen argitu nahi zuen. Lehen abangoardietan ohikoa zen bezala, testu hau planteamendu estetikoen manifestu bat zen, zeina komunikabide baten bidez beste artistei, kasu honetan Ameriketako artistei, zuzendua zegoen , Oteizak uste baitzuen Europako arte zaharkitua Ameriketako artista gazteek berrituko zutela.
‎Mitoak dira gizarte edo kultura ezberdinek munduari begiratu eta interpretatzeko beharrezko dituzten tresnak, edo bestela esateko, gizakiok mitoen bitartez munduari zentzua eta esanahia ematen diogu, zentzu sakratua alegia, egunerokotasunari eta denboraren joan etorriaren monotoniari egitura bat ezarriz15 Mitoak sortzea eta, batez ere, mito horiek etengabe berritzea zen testu horretan Oteizarentzat benetako artearen zeregina: «Artistak gizartean duen garrantzia datza mito sortzaile izatea dagokion neurrian edo, baldin haien birsortzaile bada, haiek gauzatu behar dituen baldintzen sortzaile den heinean» (Oteiza, 2007b: 427).
‎Testu horretan ere, Oteizaren helburua zen azaltzea nondik nora garatu behar zuen eskulturak. Horretarako, ordu arteko bere lau lan eta beraien inplikazio kontzeptualak aztertzen zituen16 Testu horretan bere lanaren eta ideien inguruko hausnarketa bat eginez, hurrengo eskulturetan hain garrantzitsua izango zen beste ondorio batera iritsi zen, zeina oraintxe aipatu dugun ezabaketarekin estuki loturik zegoen :
‎Aurreko testuetan Oteizak eskultura berriaren oinarria hutsunean zegoela uste bazuen ere, 1950ean ideia hori bere eskulturaren ezaugarri formal garrantzitsua izaten hasi zen. Urte horretakoak dira Figura para regreso de la muerte, Coreano eta Unidad triple y liviana.
‎Figura para regreso de la muerte eta Coreano lanen kasuan, giza figuraren erdian hutsune bat zabaltzen da, gorputzak sakrifikatu eta tripak husteko helburuarekin eginiko zauri handi bat balitz bezala, eta horri esker kanpoko espazioa eskulturaren osagai izaten hasten da. Horretarako materia kentzea da lehen pausoa, lehen beterik zegoena husten hastea, horrela eskultura osatzen duten formez gain, inguruko espazioak ere garrantzia hartzen baitu.
‎ordu arteko eskultura eta testuetan mitoak eta ezaugarri primitiboek izan zuten garrantzia gutxitzen hasten da, eta, horrekin zuzenki erlazionaturik, materialen erabilera espresiboa ere itzaltzen doa. Kultura primitiboetan bezala, Oteizaren kasuan ere ordu arteko eskulturen tratamendu espresiboa mitoen ezaugarri kontzeptualekin zegoen lotuta. 1947ko. Reinvencion de la estatua?
‎Nietzscheren. Jainkoa hil da? esaldiaren ondoren, krisian zeuden kristautasunean ohikoak ziren adierazpide moduak, era zabalago batean modernitateko hizkuntzen krisi gramatikala deitu izan dena (Duch, 2002: 460).
‎Gaur uste dugu arte kristauaren etorkizuna arte berriarenarekin loturik dagoela [?] Jainkoarekin komunioan dagoen gizakia adierazteko gai izango del artea entseatzea behar dugu[?] gizakiaren eraldaketaren adierazpena, gizakiaren konbertsio jainkotiarra entseatzeko gai izango den arte bat18.
‎Gaur uste dugu arte kristauaren etorkizuna arte berriarenarekin loturik dagoela[?] Jainkoarekin komunioan dagoen gizakia adierazteko gai izango del artea entseatzea behar dugu[?] gizakiaren eraldaketaren adierazpena, gizakiaren konbertsio jainkotiarra entseatzeko gai izango den arte bat18.
‎Testua erabat programatikoa zen, aurkeztutako eskulturak eta haiekin burutu nahi zuen asmoa azaltzeko idatzirik zegoena . Bertan Kandinsky, Mondrian eta Malevich en lanak aztertzen zituen, eta Oteizak azken horren jarraitzaile modura aurkezten zuen bere burua.
‎19 Eskultura xume eta isil hauen bidez, Oteizak bere eskultore ibilbidea amaituta zegoela adierazi zuen: Homenaje al estilema vacío del cubismo (1959); Unidad mínima (1959); Oposición de dos diedros (1959); Homenaje a Velázquez (1959) edota Homenaje a Leonardo (1959).
‎«Beste bat zen liburu hau. Beste hau Madrilen aterako da eta bertan uzten dut nire esperientzia pertsonalari buruz zor dudan lekukotasun puntuala arte garaikidean niri dagokidan ikerketaren barruan» (Oteiza, 2007a: 433).
‎deritzon lehen atalean. Testu horretan dago , nire ustez, liburuaren muina. Bertan Ley de los Cambios en el Arte eta Estetika ezkorra ideia garrantzitsu eta aberatsak azaltzen ditu, eta artelan bat zer den definitzen du.
‎Oso haur nintzela Orion nire aitonak hondartzara eraman ohi gintuen pasioan. Izugarrizko erakarpena sentitzen nuen barneko zatian zeuden zulo handi batzuen aldetik. Haietako batean ezkutatu ohi nintzen, etzanda, nire gainean geratzen zen ortziko espazio handi bakarra begiratzen, nire inguruan zegoen guztia galtzen zen bitartean.
‎Izugarrizko erakarpena sentitzen nuen barneko zatian zeuden zulo handi batzuen aldetik. Haietako batean ezkutatu ohi nintzen, etzanda, nire gainean geratzen zen ortziko espazio handi bakarra begiratzen, nire inguruan zegoen guztia galtzen zen bitartean. Oso oso babesturik sentitzen nintzen.
‎25 Zentzu honetan guztiz ados gaude Amador Vegarekin,. La, estética negativa, de Oteiza:
‎Quousque Tandem?! liburua Oteizaren zenbait eskultura bezalaxe dago eraikia, zati ezberdinak elkartuta. Eraikita esan dugu, eta ez idatzita, Quousque Tandem?!
‎1 Oteizak hainbat kollage eta marrazki egin zituen. Urte askotan, artistak horrela nahi izan zuelako ezkutuan egon ondoren , gaur egun Altzuzako Oteiza Fundazioan ikus daitezke. Kollage horiek elkarrizketa nabarmena mantentzen dute bere eskulturekin, batez ere 50eko hamarkadakoekin, bi espresio bideetan eraikitze prozedura bera antzeman daiteke eta.
‎Unitateen antolakuntzaren dinamikotasunak gure begirada ere mugimenduan jartzen du, eta puntu edo plano batek beste batera eramaten gaitu, bueltaka eskulturaren kanpoko aldetik, une oro beraien forma aldatuz doan bitartean. Eskultura hauek, besteak beste, perspektiba sistemaren ilusioa apurtzeko daude eginak3.
‎Quousque tandem?! ez dago kontzeptuz osaturik, imajinez baizik, eta hau azpimarratzea funtsezkoa iruditzen zaigu. Erdialdeko orrietan Rothko, Boccioni, Pollock, bere eskulturen edo kronlech en imajinak aurkitzen ditugun bezala, liburuaren beste ataletan irudi bihurtzen diren hitzekin egiten dugu topo.
‎13). Oteizari dagokionez ere, bere gogoetek sistema kontzeptual abstraktua baino gehiago, irudi sorta bat osatzen dute, askotan kontraesankorrak diren imajinak nolabaiteko sistema bakar batean elkartuz. Hainbatetan erabiltzen dituen kronlech edo hutsa ez dira kontzeptuak, baizik eta bere pentsaera martxan ipini eta mugimendu egoeran mantentzeko sortuak diren imajinak.
‎Ikusten denez,, huts arkitektoniko hartzailearen? bere ustearen bertsio plastikoa oker ibili zen bezala, literarioan ere eskola egingo duen beldurrik ez dago . Hartaz, obra, (ez baitu morala erasotzen, ez du salatzen joera politiko gaitzesgarririk, ezta erakusten ere, tamalez?
‎6 Oteizaren testu gehienak ez daude euskarara itzuliak. Ahal denean, euskaraz aipatuko ditugu eta euskarazko bertsioaren orria zehaztuko dugu.
‎Lehenengoa C. Martinez Gorriaranek Jorge Oteiza. Un pensamiento sin domesticar liburutik hartuta dago :
‎Beste adibide hauek Luxio Ugarteren La reconstrucción de la identidad cultural vasca. Oteiza/ Chillida liburutik hartuta daude :
‎9 Argi dago Quousque tandem?! en azpi izenburuak irakurketa hau indartu zuela: –Euskal arimaren ulerkera estetikorako saioa?.
‎Eta gertakari hori ulertzea eta besteei azaltzea da Quousque tandem?! liburuaren helburu nagusietariko bat eta hor datza gure ustez bere muina, nahiz eta helburu hori bestelako ideiez estalita egon , gehienak euskal kulturaren aspektu batzuen interpretazio mitikotik datozenak. Ideia horiek izan dira gehienetan Quousque tandem?!
‎Oteizaren lehen eskultura 1929ko Maternidad da. Eskultura txiki hau zementuz dago egina eta, plano eta angeluen konbinazioen bidez, eskuetan haurra duen ama errepresentatzen du. Bai gaiagatik, bai tamainagatik, eskultura hau Erdi Aroko ikonoekin nahiz kultura primitiboetako deboziorako irudiekin erlaziona daiteke.
‎...uko jurisprudentzia errealitateak iraulketa berri bat ezagutuko du 2005 eta 2006 urteetan zehar, azkenean zenbait autonomia erkidegotako Auzitegi Nagusiek Auzitegi Gorenaren jarrera, berandu bada ere, berea egin zutenean, nahiz eta ondorengo tratatuak hor mantendu4 Egoera horretan 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatuaren indarreangotasunaren inguruan errealitate araugilearen baitan zegoen gatazka behin betiko azaleratu eta espainiar jurisdikzioaren batasuna kolokan jarri zen.
‎2006ko irailaren 26ko datarekin Auzitegi Goreneko Administrazioarekiko Auzien Bosgarren Salak gai honetan sententzia emango du ebatziz 1870eko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua ez dagoela indarrean, alde berdinek gai beraren inguruan ondoren sinatutako tratatuen zenbait xedapenekin bateraezina delako eta, ondorioz:
‎Sententzia horrekin espainiar bide jurisdikzionalari amaiera ematen bazaio ere, gatazka ez da bertan behera geratu eta behe mailako auzitegien obligazioa Auzitegi Gorenaren doktrinari jarraitzea bada ere8, oraindik 2007 urtean gatazka honek ez ditu bere azkenak eman, arlo politikoan jazo diren hainbat ekimenek aditzera ematen dutenez. Horrela, bada, ezinbestekoa dirudi ikuspegi juridikotik auzitegi ezberdinen lana aztertzeak eta, batez ere, Nazioarteko Zuzenbideak honetan esateko duena azaltzeak; izan ere, espainiar ordenamenduan agortu ez den eta oraindik dirauen gatazka baten aurrean gaudelako .
‎105). Zentzu horretan, lehenik eta behin, Vienako Hitzarmenaren 54 artikuluak dioenera jo genuke9, bertan jasotzen baitira tratatuen amaierari dagozkion jarraibideak espresuki ondorengo tratatu batean edota horietatik kanpo beste modu batean hori izan bada aldeek zuten borondatearen kasua. Hori gure kasua ez dela ikusita, bigarren pauso moduan 59 artikuluak10 jasotzen dituen isilbidezko amaiera suposturen batean gauden aztertu litzateke, bai ondorengo tratatuetatik ideia hori eratortzerik zegoelako, bai aldeen borondatea beste bide batetik hori zela ondorioztatzeagatik edota tratatu ezberdinen xedapenak bateraezinak direla ondorioztatzeagatik aplikazio bateratua ezinezkoa bihurtuz.
‎Zentzu horretan, lehenik eta behin, Vienako Hitzarmenaren 54 artikuluak dioenera jo genuke9, bertan jasotzen baitira tratatuen amaierari dagozkion jarraibideak espresuki ondorengo tratatu batean edota horietatik kanpo beste modu batean hori izan bada aldeek zuten borondatearen kasua. Hori gure kasua ez dela ikusita, bigarren pauso moduan 59 artikuluak10 jasotzen dituen isilbidezko amaiera suposturen batean gauden aztertu litzateke, bai ondorengo tratatuetatik ideia hori eratortzerik zegoelako, bai aldeen borondatea beste bide batetik hori zela ondorioztatzeagatik edota tratatu ezberdinen xedapenak bateraezinak direla ondorioztatzeagatik aplikazio bateratua ezinezkoa bihurtuz. Eta hori horrela izatekotan ezinezkoa genuke, sententziek defendatzen dutena kontraesanez, Vienako Hitzarmenaren 30 artikulua aplikatzea; izan ere, horretarako behar dugun aurresuposturik ez genukeelako, hau da, gai beraren inguruan indarrean dauden bi tratatu ezberdin.
‎Zentzu horretan, lehenik eta behin, Vienako Hitzarmenaren 54 artikuluak dioenera jo genuke9, bertan jasotzen baitira tratatuen amaierari dagozkion jarraibideak espresuki ondorengo tratatu batean edota horietatik kanpo beste modu batean hori izan bada aldeek zuten borondatearen kasua. Hori gure kasua ez dela ikusita, bigarren pauso moduan 59 artikuluak10 jasotzen dituen isilbidezko amaiera suposturen batean gauden aztertu litzateke, bai ondorengo tratatuetatik ideia hori eratortzerik zegoelako , bai aldeen borondatea beste bide batetik hori zela ondorioztatzeagatik edota tratatu ezberdinen xedapenak bateraezinak direla ondorioztatzeagatik aplikazio bateratua ezinezkoa bihurtuz. Eta hori horrela izatekotan ezinezkoa genuke, sententziek defendatzen dutena kontraesanez, Vienako Hitzarmenaren 30 artikulua aplikatzea; izan ere, horretarako behar dugun aurresuposturik ez genukeelako, hau da, gai beraren inguruan indarrean dauden bi tratatu ezberdin.
‎Hori gure kasua ez dela ikusita, bigarren pauso moduan 59 artikuluak10 jasotzen dituen isilbidezko amaiera suposturen batean gauden aztertu litzateke, bai ondorengo tratatuetatik ideia hori eratortzerik zegoelako, bai aldeen borondatea beste bide batetik hori zela ondorioztatzeagatik edota tratatu ezberdinen xedapenak bateraezinak direla ondorioztatzeagatik aplikazio bateratua ezinezkoa bihurtuz. Eta hori horrela izatekotan ezinezkoa genuke, sententziek defendatzen dutena kontraesanez, Vienako Hitzarmenaren 30 artikulua aplikatzea; izan ere, horretarako behar dugun aurresuposturik ez genukeelako, hau da, gai beraren inguruan indarrean dauden bi tratatu ezberdin. Beraz, bakarrik galdera horri ezezko erantzuna eman genioke xedapen horrek jasotzen dituen arauen aplikazioaren aurrean.
‎Ohar metodologikoak eta auzitegiek jarraitu dituzten bide propioak alde batera utzita, mahai gainean jarraitzen duen arazoa bigarren arlo batera lerratuko dugu: tratatu ezberdinetan jasotako terminoen interpretazioa, horren bitartez argitu ahal izateko ea tratatu ezberdinen arteko bizikidetza posible den, bateragarriak edo bateraezinak diren, Vienako Hitzarmenaren 30.3 artikuluko lex posterior derogat priori maxima aplikatu ahal izateko, edota hitzarmen beraren 59 artikuluaren arabera 1870eko tratatua amaituta dagoen jakiteko. Kasu bakoitzean garbi geratzen da interpretazioaren xedea eta objektua ezberdinak direla.
‎Puntu honetan, beraz, argitu gabe dago dena; izan ere, ezinbestekoa suertatzen zaigun interpretazio lan horrek bi tratatuak aldi berean aplikatzea posible dela ondoriozta baitezake bateragarriak direla ikusiz gero. Baina, interpretazio lan horrek ere ondoriozta dezake ezen bateraezintasunik badagoela eta, beraz, batak bestearen gainetik lehentasuna lukeela.
‎Aldi berean,, facilidades? terminoaren interpretazioak ez dirudi batere pazifikoa; izan ere, Uruguaiko herritarrei modu bateko edo besteko tratu pribilegiatu bat eskaintzea bezala ulertzea badago ere, hori errealitatean konkretuki zertan datzan zaila delako zehaztea. Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera.
‎Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez.
‎Zenbait auzitegik ez dute inolako arazorik aurkitu Uruguaiko herritar horiei laneta erresidentzia baimenak esleitzeko orduan lehentasunezko tratu bat aplikatzeko, betiere, eta barne ordenamenduko legedia errespetatuz, bereziki nazioaren enplegu egoera. Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez.
‎Hori, errealitatean, eskubide horiek ezerezean uztea ere bazen, zeren suposatzen baitzuen Uruguaiko herritar bati baimenak emateko lan eskaintza bat egon behar zela, eta, gainera, lan eremu horretan espainiar naziokotasuneko herritarrik ez egotea enplegu eske. Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez . Jurisprudentzian indarrean zeuden bi jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
‎1961eko Nota Elkartrukean hori hiru hilabetez gorako egonaldietarako bisatua lortzera baldintzatuta geratu zen. Hala ere, muga horretatik beherako sarreretan Uruguaiko herritarrentzat horrelakorik eskatzen ez denez, Espainian sartzeko arazorik ez lukete gerora begira beren egonaldiaren luzapena 1992ko Tratatu Orokorrean oinarrituz gero, bertan jasotako eskubideen egikaritza galarazterik ez legokeelako . Edonola ere, 4/ 200 Lege Organikoaren 25.1 eta 32.1 artikuluen14 eta 2393/ 2004 Erret dekretuaren 6.2 e) artikuluaren15 aplikazio bateratuak duda honi erantzun irmoago bat aurkituko lioke; izan ere, atzerriko edozein herritar 32 artikuluan aipatutako eskubideak aurrezagutuak izateko baldintzak betetzeko egoeran egongo balitz, ez litzaioke inolako bisaturik eskatuko, lan eta erresidentziarako eskubideak espainiarrekin maila berean egikaritzeko eskubidea bailuke.
‎Hala ere, muga horretatik beherako sarreretan Uruguaiko herritarrentzat horrelakorik eskatzen ez denez, Espainian sartzeko arazorik ez lukete gerora begira beren egonaldiaren luzapena 1992ko Tratatu Orokorrean oinarrituz gero, bertan jasotako eskubideen egikaritza galarazterik ez legokeelako. Edonola ere, 4/ 200 Lege Organikoaren 25.1 eta 32.1 artikuluen14 eta 2393/ 2004 Erret dekretuaren 6.2 e) artikuluaren15 aplikazio bateratuak duda honi erantzun irmoago bat aurkituko lioke; izan ere, atzerriko edozein herritar 32 artikuluan aipatutako eskubideak aurrezagutuak izateko baldintzak betetzeko egoeran egongo balitz, ez litzaioke inolako bisaturik eskatuko, lan eta erresidentziarako eskubideak espainiarrekin maila berean egikaritzeko eskubidea bailuke.
‎Horri jarraituta, badirudi aldeen borondatea jarraitzera zuzentzen gaituen nolabaiteko klausularen aurrean aurkitzen garela. Hala ere, irakurritakotik ez da batere erreza jakitea zein motatako klausularen aurrean egongo ginatekeen. Badirudi bateragarritasunaren eta osagarritasunaren artean kokatzen den zerbaiten inguruan egongo ginatekeela, eta horrela balitz, Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluko bigarren paragrafoan kokatuko ginateke (López Martín, 2002:
‎Hala ere, irakurritakotik ez da batere erreza jakitea zein motatako klausularen aurrean egongo ginatekeen. Badirudi bateragarritasunaren eta osagarritasunaren artean kokatzen den zerbaiten inguruan egongo ginatekeela, eta horrela balitz, Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluko bigarren paragrafoan kokatuko ginateke (López Martín, 2002: 105), bide batez, tratatu ezberdinen artean lehentasun harremanei uko egitearen ideia garbi utziz (Remiro et al., 1997:
‎394). Hala ere, ez litzateke zentzugabekoa izango lehentasun klausula baten aurrean egotea . Horrela izanez gero, klausula hori Vienako Hitzarmenaren 30.3 artikuluko lex posterior erregimenaren barne kokatzeagatik, tratatuen amaieraren testuinguruan kokatzeagatik edota aldeen borondatearen autonomiaren aurrean inolako eraginkortasunik ez izateagatik, 30.2 artikulutik kanpo kokatuko litzateke (López Martín, 2002:
‎Vienako Hitzarmenaren 30.3 artikuluko aplikazioa eta tratatuak bateragarriak diren ala ez zehaztea ez da lan erreza. Tratatuen interpretazio arau orokorrak alde batera uzterik ez dago ariketa honetan eta, beraz, bertan agertzen diren xedapenen zentzu eta norainokotasuna finkatzeari eta zehazteari lehentasuna eman zaio, eta horrela tratatuetan jasotako estatuen arteko consensusa bere garaian zein izan zen izan behar da helburu. Lan honetan, beraz, hiru irizpide kontuan hartu behar dira:
‎Puntu honetan, beraz, argitu gabe dago dena; izan ere, ezinbestekoa suertatzen zaigun interpretazio lan horrek bi tratatuak aldi berean aplikatzea posible dela ondoriozta baitezake bateragarriak direla ikusiz gero. Baina, interpretazio lan horrek ere ondoriozta dezake ezen bateraezintasunik badagoela eta, beraz, batak bestearen gainetik lehentasuna lukeela. Zentzu horretan, bere garaian Vienako Hitzarmenaren erredakzio komitearen presidentea zen M. Yasseen ek esan bezala, komenigarria litzateke honako hau geratzea:
‎Interpretazio harmonizatzaile baten ondorioak testu ezberdinen bateragarritasuna suposa zezakeen, eta kontrako jarrerak, berriz, testu ezberdinen bateraezintasun posiblean intzidentzia izango zukeen. Azkenean, Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluaren aplikazioa, kasu honi dagokionez , erabiliko diren interpretazio irizpideetara irekita egongo da erabat. Hemen topa daiteke auzitegi ezberdinen sententzien artean sortutako diferentzia hain nabarmenen funtsa:
‎Interpretazio harmonizatzaile baten ondorioak testu ezberdinen bateragarritasuna suposa zezakeen, eta kontrako jarrerak, berriz, testu ezberdinen bateraezintasun posiblean intzidentzia izango zukeen. Azkenean, Vienako Hitzarmenaren 30 artikuluaren aplikazioa, kasu honi dagokionez, erabiliko diren interpretazio irizpideetara irekita egongo da erabat. Hemen topa daiteke auzitegi ezberdinen sententzien artean sortutako diferentzia hain nabarmenen funtsa:
‎Instrumentu horretan jasotakoak eta lan honetan egitateetan islatuta geratu denak ez bide diote uzten zirrikitu handirik Uruguaiko herritar bati bisaturik gabe Espainian sartzeko momentuan; izan ere, bertan jasotzen den moduan, bakarrik laurogeita hamar egunetik beherako sarreretan edota langileria diplomatikoaren kasuetan baimen hau ez da galdatuko. Horri atzerritartasun legeriari blokean egindako igorpena gehitzen badiogu, horrek ondorioztatzera garamatza ezen, nahi bai, baina zaila dela bi instrumentu horien arteko interpretazio bateragarria topatzea eta, beraz, arlo honi dagokionez , 1870eko Tratatuaren 8 artikulua litzatekeela aplikatu bateraezintasun horiek direla eta. Edonola ere, konklusio horrek ez luke interpretazio lana agortuko; izan ere, 1992ko Tratatu Orokorrak 1870eko Tratatuan dituen eraginak aztertzea ezinbestekoa suertatzen baita, beronen eraginak, gure aburuz, orain aipatutako egoerari iraulketa ematen baitio.
‎Beste zenbait auzitegik, berriz,, facilidades, en pie de igualdad con los nacionales del Estado hori beste aipamen batekin lotu behar zela ulertuko dute,??, bertatik eratorriz etorkin horiek Europar Batasuneko herritarrekin parekatu behar zirela jarduera hauei dagokienez. Jurisprudentzian indarrean zeuden bi jarrera horien artean interpretazio elementuak aztertzea ezinbestekoa dugu.
‎Ildo berean topatzen dugu Ekuadorrekin sinatutako Naziokotasun Bikoitzeko Hitzarmena modifikatzera datorren 1995eko abuztuaren 25eko Protokoloa, non honen aplikazio aurresupostu gisa lan eta erresidentzia baimenen lorpena eskatzen den. Adibide hauek ikusita, beharrezkoa dugu gogoeta egitea Uruguaiko herritarrekiko dagoen diferentziaren norainokotasunaz. Izan ere, gure kasu honetan honelako aurreikuspena sartzeko aukera egon bazen ere, ez zen horrela gertatu, eta horren arrazoiak eta ondorioak interpretazioa egiteko orduan hartu behar dira kontuan.
‎Adibide hauek ikusita, beharrezkoa dugu gogoeta egitea Uruguaiko herritarrekiko dagoen diferentziaren norainokotasunaz. Izan ere, gure kasu honetan honelako aurreikuspena sartzeko aukera egon bazen ere, ez zen horrela gertatu, eta horren arrazoiak eta ondorioak interpretazioa egiteko orduan hartu behar dira kontuan.
‎Errealitate honetan Latinoamerikako etorkin guztien egoera ez da bera eta bereziki konplexua dugu Uruguaiko biztanleen egoera; izan ere, azken urteotan ez auzitegiek ez botere politikoek ez dute garbi izan zein den haiei aplikatu beharreko zuzenbidea. Artikulu honen helburua, oraindik erabat argitu gabe dagoen egoera korapilatsu honetara argi pixka bat ekartzea izango da.
‎Azken urte hauetan espainiar auzitegiek aurrera eraman duten lanak orain gutxi arte espainiar gizartearentzat isilean mantentzen zen gatazka bat aditzera eman du. Gatazka hori dugu Espainiako Erreinuak eta Uruguaiko Ekialdeko Errepublikak sinatutako 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatua indarrean ote dagoen zalantzaren inguruan sortu dena. Hitzarmen horren xedea elkarrekiko zenbait eskubideren ezagutza zen, modu horretan nazio faboratuen kondizioa gauzatuz edo gutxienez antzeko egoera bati ateak irekiz.
‎Eta hau horrela izan da nahiz eta gatazka honen jatorrian Auzitegi Gorenaren beraren sententzia bat abiapuntu izan. Auzitegi horren 2002ko urriaren 10eko sententziak ondorioztatzen zuenez 1870 urteko Ezagutze, Bake eta Adiskidetasun Tratatuari zegokionez , Txilerekin (1958ko maiatzaren 24koa, urte bereko urriaren 28ko instrumentuaren bitartez berretsitakoa) eta Perurekin (1959ko maiatzaren 16koa, urte bereko abenduaren 15eko instrumentuaren bitartez berretsitakoa) sinatutako antzeko tratatuei aplikatutako jurisprudentzia irizpide berdintsuak aplikagarri zitzaizkion, ondorioa izanik, bertan jasotakoa «una remisión específica del contenido propio... Horrela, dagoeneko sala horrek aurretik finkatutako jurisprudentzia bati jarraiki2, tratatu horietan espainiar legedira egindako igorpenak jarduera horien (lana, erresidentzia,?) egikaritzan ondorioak izan zitzakeen baina inola ere ez Espainian lan egiteko eskubidearen titulartasunean, «amplia y suficientemente recogido en los Convenios con Chile y Perú, y también en similares términos por el Convenio con Uruguay».
‎1992ko Tratatu Orokorrak Auzitegi Gorenaren lehenengo sententzia eman zen garai hartan dagoeneko ia hamar urteko biziraupena zuela, hau da, hamar urte lehenago sinatutakoa zela. Egun, hau ikusita garbi dago zein esfortzu handia aurreztu ahal izango zuen espainiar jurisprudentziak Auzitegi Gorenak bere momentuan, zegokion moduan, bere lana kontu handiagoz egin izan balu. Are gehiago, Uruguaiko hainbat etorkinen zenbat sufrimendu aurreztu ahal izango zituen.
‎1992ko Tratatu Orokorrak Auzitegi Gorenaren lehenengo sententzia eman zen garai hartan dagoeneko ia hamar urteko biziraupena zuela, hau da, hamar urte lehenago sinatutakoa zela. Egun, hau ikusita garbi dago zein esfortzu handia aurreztu ahal izango zuen espainiar jurisprudentziak Auzitegi Gorenak bere momentuan, zegokion moduan, bere lana kontu handiagoz egin izan balu. Are gehiago, Uruguaiko hainbat etorkinen zenbat sufrimendu aurreztu ahal izango zituen.
‎Ondoren egingo duen interpretazio lana sostengatzen duen premisa aldez aurretik nolabaiteko bateraezintasuna badagoelako ideian oinarritzen da. Bere ustetan bi tratatuek gai bera arautzeak eta bietan esanahi bera ez duten terminoak erabiltzeak ez du dudarik uzten.
‎Gainera, auzitegiak berak termino horiei inolako edukirik eman gabe, bere erabakia juridikoki kontrolatzeko bide orori ateak ixten dizkie. Oraingoan Auzitegi Gorenak kasu honen atzetik dauden arazo gatazkatsuei aurre ez egiteko motiboen atzetik dagoenaren inguruko dudak/ susmoak, berriz ere, sententzien koherentzia printzipioaren eta eskuak garbitu nahi izanaren artean mantenduko dira, azken honen alde egiteko arrazoi handiagoak badaude ere.
‎Gainera, auzitegiak berak termino horiei inolako edukirik eman gabe, bere erabakia juridikoki kontrolatzeko bide orori ateak ixten dizkie. Oraingoan Auzitegi Gorenak kasu honen atzetik dauden arazo gatazkatsuei aurre ez egiteko motiboen atzetik dagoenaren inguruko dudak/ susmoak, berriz ere, sententzien koherentzia printzipioaren eta eskuak garbitu nahi izanaren artean mantenduko dira, azken honen alde egiteko arrazoi handiagoak badaude ere.
‎Gainera, auzitegiak berak termino horiei inolako edukirik eman gabe, bere erabakia juridikoki kontrolatzeko bide orori ateak ixten dizkie. Oraingoan Auzitegi Gorenak kasu honen atzetik dauden arazo gatazkatsuei aurre ez egiteko motiboen atzetik dagoenaren inguruko dudak/ susmoak, berriz ere, sententzien koherentzia printzipioaren eta eskuak garbitu nahi izanaren artean mantenduko dira, azken honen alde egiteko arrazoi handiagoak badaude ere.
‎Ildo horretatik, garbi utzi behar da gatazka hau nazioarteko arau baten aplikazioan datzan heinean, nekez topatu ahal izango duela konponbiderik barne ordenamenduek aldebakarreko jarrerak hartuz, berdin duelarik auzitegien eremuan, legegilearen eremuan edota gobernuaren eremuan gertatzen diren. Gainera, aurrekoan desadostasunaren kanporatze ezak nazioarteko gatazkaren kalifikazio horri momentuz eustea eragotzi baldin badu ere, Uruguaiko Ordezkarien Kamerak onartutako azken ekimen horri begiratuz gero, badirudi nazioarteko gatazkatik gero eta gertuago gaudela .
‎Ikuspegi horretatik, eta kontuan hartuta tratatua aldeen borondatearen isla izan behar delako presuntzioa, berez bi estatuak emaitza berera iritsi lirateke. Esku artean dugun kasuan horrelakorik gertatzen ez dela ikusita, nazioarteko gatazka baten aurrean egon gaitezkeela pentsa daiteke; izan ere, nazioarteko jurisprudentziak aspalditik garbi utzi duen moduan, hura:
‎Dena den, nazioarteko jurisprudentziak beste betekizun bat eskatzen du nazioarteko gatazka baten aurrean gaudela ondorioztatu ahal izateko: desadostasunaren kanporatzea beharrezkoa da, hau da, estatuek jarrera kontrajarriak kanpora begira adieraztea.
‎Ondorio orokor bezala aipa liteke, ikasleen artean aldeak dauden arren , oro har, maila ona eman dutela euskarazko nahiz gaztelaniazko probetan. Ingelesezkoetan, berriz, zer hobetu handia dute, maila benetan apala baitute.
‎Ingelesezkoetan, berriz, zer hobetu handia dute, maila benetan apala baitute. Hizkuntza ezberdinetako mailen artean korrelazioa dago ; hots, euskaraz maila ona duenak, gaztelaniaz eta, neurri batean, ingelesez ere erakusten du maila hori. Aipagarria da, hala ere, hizkuntza arteko transferrak ez direla gehiegi aprobetxatzen ingelesez.
‎Esate baterako, euskaraz nahiz gaztelaniaz, diskurtso gaitasunean nahiz estrategia gaitasunean erabilitako hainbat baliabide ez ditugu ingeleseko testuetan aurkitzen. Argi dago 3 hizkuntzan ez dutela ikasleek nahikotasun mailarik erdietsi.
‎Gaitasun komunikatiboaren osagaien artean alde handiak daude balorazioa egiteko orduan. Gaitasun soziokulturalean, batez ere, nahiz diskurtso gaitasunean, hutsegite dezente aurkituko ditugu.
‎Ekintza gaitasunari dagokionez , ikasleen gehiengoak asmatu egin du bai euskarazko bai gaztelaniazko ariketetan. Ez, ordea, ingelesezko ariketetan.
‎Ekintza gaitasunari dagokionez , beste gaitasunetan oztopoak larriak direnean ez da komunikatzea lortzen. Hortaz, besteetan gertatzen diren akats larriek baldintzatzen dute ekintza gaitasuna.
‎Azkenik, ingelesezko ariketetan hizkera akademikoa, justua, aurkitzen dugu. Ez dago , beraz, aldagarri hau kudeatzeko nahikoa gaitasunik.
‎Joera hori nabariagoa da ingelesezko ariketan, ikasle gehienek irudietako pertsonaien ahotsak ez baitituzte aipatu ere egiten. Gainera, batzuek hala moduzko estilo zuzena darabilte eta zehar estiloa erabili dutenen artean esaldi akastun ugari dago .
‎Bai euskaraz bai gaztelaniaz aurkitzen dugu hori, baita ingelesez ere. Ingelesez, baina, sarritan akats linguistikoak ere badaude lokailu horietan bertan.
‎Aditz aspektuari dagokionez , horren balio diskurtsiboa ongi erabili izana azpimarratuko genuke, ikasle batzuek asmatu baitute narrazioetako lehen planoa eta fondoa nahiz egoera inizialak aspektuaren bitartez antolatzen, bai euskaraz bai gaztelaniaz.
‎Zuzentasun zein aberastasun aldetik zer hobetua badute ere, hizkuntza gaitasunari dagokionez ondo aritu dira.
‎Estrategia gaitasuna erabiltzen ez daude oso trebatuak. Berez ateratzen zaizkie ikasleei irtenbideak eta, hortaz, horien ezaugarri indibidualek aparteko garrantzia dute.
‎Aipagarria da testu moten araberako aldeak daudela emaitzetan. Alegia, alderdi honetan gehiegi sakondu ez dugun arren, nabarmena da testu mota batzuk beste batzuk baino hobeto ekoitzi dituztela.
‎Lehen hizkuntzaren eragina handia da hizkuntza gaitasunean. Euskarazko ariketetan gaztelania lehen hizkuntza dutenek lan kaskarragoak ekoitzi dituzte arlo jakinei dagokienez : oro har, akats larriagoak eta ugariagoak egin dituzte (IDAZ 1, IDAZ 2, MINTZA 1).
‎Ingelesaren aldagaiaren gainean bi alderdi ditugu aipagai: batetik, 8 urterekin hasitakoak hobeak gertatu direla IDAZ 4 testuan egokitasun estilistikoari dagokionez . Bestetik, 5 urterekin hasitakoek gaztelaniazko IDAZ 2 probetan, hartzaileari formalki zuzentzeko agertu duten ezintasun handiagoa.
‎Anaforen erabilerari dagokionez , esan daiteke, batetik, 8 urterekin hasitakoen taldekoek anafora gutxiago erabili dituztela euskarazko IDAZ 1 ariketan; bestetik, 5 urterekin hasitakoen taldekoek besteek baino gehiago erabiltzen dituztela, bestelako, anaforak deitu ditugunak, hots, izen+ erakusle hurrenkerak.
‎Zalantzarik gabe emaitza horiek ikasgelako pedagogiarekin lotuta daude . Ikasleen komunikazio gaitasuna garatzeko beharrezkoa da ikasgelan diskurtsoan eragiten duten estrategia, abildade nahiz ezagupenak lantzea.
‎493), asmatu genuke ikerketek frogatu dituzten trebetasunen arteko transferentzia aprobetxatzen hizkuntza ezberdinetan (Idiazabal eta Larringan, 1996, 1997a eta 1999; Garcia Azkoaga eta Idiazabal, 2003). Zentzu horretan, gogoratu litzateke ezen gaitasun komunikatiboa garatzea ez dagokiola soilik hizkuntza ikasgaiari; ikasgai guztietako praxi didaktikoek beren arteko koherentzia gorde lukete eta, beraz, eskola osoaren xedea litzateke gaitasun komunikatiboaren garapena.
‎Bi ardatz nagusi bereizten dira: a) behetik gora doan mikromaila lexiko gramatikala, eta b) asmo komunikatiboaren eta testuinguru soziokulturalaren makromailari dagozkion goitik beherako zeinuak. Ondorengoak dira osagaiak:
‎Ekintza gaitasuna. Bi osagai nagusitan banatua dago : hizkuntza funtzioen ezagutza eta hizketako egintza sorten ezagutza.
‎Gaur egun, gizartearen esparru anitzetan ugariak dira jende arruntaren edo interes taldeen parte hartzearen aldeko ideiak eta mota desberdinetako saiakerak. Duda barik esan genezake, beraz, parte hartzearen erretorika modan egon dela azken hamarkadan politikan edo ekonomian aritzen diren teknikari edo agintarien ahotan. Hitz beraren erabilera orokortzeak, ordea, ez du esan nahi fenomeno berberaz ari garenik une oro; izan ere, moda horren atzean, helburu, interes eta praktika desberdinak, eta batzuetan kontrajarriak, ezkutatzen baitira2 Hots, parte hartzea ez da gauza bera batzuentzat edo besteentzat, ez da helburu berekin erabiltzen, eta, ondorioz, antzeko diskurtsoen baitan oso egitate desberdinak aurki ditzakegu.
‎Prozesu bat da zeinean garapen proiektu, programa edo politika batean bidezko interesak dituzten komunitateak edo sektore sozialak, aurretiaz bazterturikoak bereziki? inplikatuta dauden ekimen horietan eragiteko erabakiak hartzeko edo baliabideak kudeatzeko, nor bere garapen propioaren aktore bihurtuta (Perez de Armiño, 2000).
‎Bilaketa horretan ez da defendatuko zenbat eta parte hartze gehiago izan, hobe delako ideiarik, ez da eskala kuantitatibo soil bat eskaini nahi, baizik eta sakoneko begirada kualitatibo bat. Zentzu horretan, eraldaketarako klabea ez da zenbat alditan dagoen erabakitzeko aukera, baizik eta biztanleek euren parte hartzea definitzeko bitartekoak izatea ala ez (Kaufman, 1997). Ibilbide horretan lagundu ahal duten erreferente normatibo ugari aipa badaitezke ere, kasu honetan garapen lankidetzarako izan dezaketen eragin eta onarpen orokortua dela eta, giza garapenaren eta garapen jasangarriaren teoriak jarriko ditugu gidari, hori bai, horiek ere zabalegiak direnez batzuetan, enpoderamendua ahalbidetzen duten neurri eta mugekin hartuta.
‎Argi dago , beraz, garapen jasangarriari dagozkion erabakiak ez direla hautu tekniko hutsak, zeren karga normatiboa duten indibiduo eta komunitateen lehentasunen gaineko balio aukerak baitira, eta beraien arteko kostu, onura eta arriskuen banaketa suposatzen baitute (Meadowcroft, 2003); ondorioz, erabaki horietan parte hartzeak justizia elementuak ere baditu. Zentzu horretan, garapen jasangarriak epe luzeko adostasuna eta konpromisoak bilatzen ditu, baina gerta daiteke hori beti posible ez izatea, eta, beraz, parte hartzea izatea desberdintasunak, kontraesanak eta antagonismoak adierazteko bidea, eta, aldi berean, horiexek kudeatzeko modua (ibid.), epe motzeko akordioak epe luzeko helburuekin konbinatuz.
‎Argi dago, beraz, garapen jasangarriari dagozkion erabakiak ez direla hautu tekniko hutsak, zeren karga normatiboa duten indibiduo eta komunitateen lehentasunen gaineko balio aukerak baitira, eta beraien arteko kostu, onura eta arriskuen banaketa suposatzen baitute (Meadowcroft, 2003); ondorioz, erabaki horietan parte hartzeak justizia elementuak ere baditu. Zentzu horretan, garapen jasangarriak epe luzeko adostasuna eta konpromisoak bilatzen ditu, baina gerta daiteke hori beti posible ez izatea, eta, beraz, parte hartzea izatea desberdintasunak, kontraesanak eta antagonismoak adierazteko bidea, eta, aldi berean, horiexek kudeatzeko modua (ibid.), epe motzeko akordioak epe luzeko helburuekin konbinatuz.
‎Bigarren kasuan, parte hartzea garapen prozesuaren ezinbesteko partea da: ez dago benetako garapenik, neurri batean behintzat, parte hartzearen bidez ez bada. Lehenengoan, eraginkortasuna bilatzeko metodo eta tekniken multzo batez arituko ginateke; bigarrenean, ordea, garapen beharrak asetzeko bidean metodologia politiko batez.
‎Hainbat autorek, banaketa honetatik abiatuta, parte hartzea bilatzeko dauden interesen araberako sailkapenak proposatu dituzte; zentzu horretan, azpian aurkezten den taulan lau mailako banaketa egiten da: nominal edo funtzionala, instrumentala, ordezkatzailea edo galdeketazkoa, eta eraldatzailea.
‎Taulan proposatzen den molde eraldatzailean parte hartzea aldi berean da tresna eta helburu, kontua da tresna hori erabiltzeko modua desberdina dela 2 edo 4 kasuan. Azken horretan, herriaren parte hartzeak helburu gisa esan nahi du botere ekonomiko, politiko edo kulturala ez dagoela talde edo elite konkretu baten menpe (Kaufman, 1997). Bestalde, parte hartzea eraldaketarako tresna moduan, aurretiaz baztertuta egon direnen ahotsa eta antolaketarako gaitasunak garatzeko bidea da, gehiengoak beren beharrak eta nahiak identifikatu, adierazi eta ase ditzan, arazo sozialak konpontzeko zuzenki lagunduz.
‎Azken horretan, herriaren parte hartzeak helburu gisa esan nahi du botere ekonomiko, politiko edo kulturala ez dagoela talde edo elite konkretu baten menpe (Kaufman, 1997). Bestalde, parte hartzea eraldaketarako tresna moduan, aurretiaz baztertuta egon direnen ahotsa eta antolaketarako gaitasunak garatzeko bidea da, gehiengoak beren beharrak eta nahiak identifikatu, adierazi eta ase ditzan, arazo sozialak konpontzeko zuzenki lagunduz.
‎Azkenik, eta testu honen lan esparrua den garapen lankidetzarako kasuari dagokionez , Parfitt ek (2004) dioenez, parte hartzea bitarteko moduan ikusten den heinean, objektu diren komunitateen eta agentzia emaileen arteko botere harremanak ez dira aldatzen. Parte hartzea helburutzat hartzeak, ordea, emaileen eta hartzaileen arteko botere harremanen aldaketa dagoela esan nahi du, zeren bigarrenek lehenengoekin dituzten bezerokeria harremanak aldatzen baitira.
‎Azkenik, eta testu honen lan esparrua den garapen lankidetzarako kasuari dagokionez, Parfitt ek (2004) dioenez, parte hartzea bitarteko moduan ikusten den heinean, objektu diren komunitateen eta agentzia emaileen arteko botere harremanak ez dira aldatzen. Parte hartzea helburutzat hartzeak, ordea, emaileen eta hartzaileen arteko botere harremanen aldaketa dagoela esan nahi du, zeren bigarrenek lehenengoekin dituzten bezerokeria harremanak aldatzen baitira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon 9.643 (63,48)
Lehen forma
dago 1.679 (11,05)
dagokionez 794 (5,23)
dauden 753 (4,96)
daude 726 (4,78)
egon 713 (4,69)
dagoen 635 (4,18)
dagokienez 355 (2,34)
dagoela 347 (2,28)
zegoen 332 (2,19)
zeuden 229 (1,51)
daudela 177 (1,17)
dagokion 173 (1,14)
egotea 158 (1,04)
badago 145 (0,95)
egongo 141 (0,93)
gaude 106 (0,70)
badaude 103 (0,68)
dagokio 95 (0,63)
dagozkion 79 (0,52)
dagoena 74 (0,49)
zegoela 72 (0,47)
baitago 66 (0,43)
dagoelako 60 (0,39)
nago 58 (0,38)
legoke 57 (0,38)
egoten 52 (0,34)
dagoenean 51 (0,34)
dagozkien 51 (0,34)
egoteko 42 (0,28)
baitaude 38 (0,25)
daudenean 37 (0,24)
daudelako 35 (0,23)
dagokien 34 (0,22)
daudenak 34 (0,22)
gaudela 34 (0,22)
egonik 33 (0,22)
dagokie 29 (0,19)
badagoela 28 (0,18)
egon arren 26 (0,17)
balego 25 (0,16)
zeudela 25 (0,16)
dagokiona 24 (0,16)
leudeke 23 (0,15)
dagoenez 22 (0,14)
dagozkio 22 (0,14)
zegokion 22 (0,14)
egonda 21 (0,14)
egondako 19 (0,13)
dagozkie 18 (0,12)
zegoelako 18 (0,12)
badaudela 17 (0,11)
egoteak 17 (0,11)
Badago 16 (0,11)
dagoenik 16 (0,11)
dagozkionak 16 (0,11)
dagokiola 15 (0,10)
dagozkienak 15 (0,10)
dagokiena 13 (0,09)
egoteagatik 13 (0,09)
geundeke 13 (0,09)
zegoena 13 (0,09)
bazegoen 12 (0,08)
dagoen arren 12 (0,08)
gauden 12 (0,08)
Badaude 11 (0,07)
baitzegoen 11 (0,07)
bazeuden 11 (0,07)
dagokigun 11 (0,07)
egonagatik 9 (0,06)
egotera 9 (0,06)
badagoen 8 (0,05)
dagoenak 8 (0,05)
dauden arren 8 (0,05)
dagoenaren 7 (0,05)
egotearekin 7 (0,05)
gagozkiola 7 (0,05)
zegokien 7 (0,05)
zegokionez 7 (0,05)
zegozkion 7 (0,05)
zeudelako 7 (0,05)
zeudenak 7 (0,05)
badagokio 6 (0,04)
baleude 6 (0,04)
banago 6 (0,04)
daudelarik 6 (0,04)
daudenek 6 (0,04)
egon gabe 6 (0,04)
egoteari 6 (0,04)
leudekeela 6 (0,04)
zegoenean 6 (0,04)
zegoenez 6 (0,04)
zegozkien 6 (0,04)
Egon 5 (0,03)
bagagozkio 5 (0,03)
dagoelarik 5 (0,03)
dagoen bezala 5 (0,03)
dagoen bitartean 5 (0,03)
dagokiela 5 (0,03)
dagokigu 5 (0,03)
daudenekin 5 (0,03)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egon ere 105 (0,69)
egon behar 87 (0,57)
egon pertsona 56 (0,37)
egon ez 50 (0,33)
egon esan 47 (0,31)
egon beste 45 (0,30)
egon emakume 35 (0,23)
egon euskal 32 (0,21)
egon euskara 31 (0,20)
egon ikusi 30 (0,20)
egon desberdintasun 29 (0,19)
egon alde 27 (0,18)
egon egon 27 (0,18)
egon bi 26 (0,17)
egon argi 25 (0,16)
egon ala 24 (0,16)
egon lotu 24 (0,16)
egon uste 23 (0,15)
egon gizarte 22 (0,14)
egon oraindik 21 (0,14)
egon ikerketa 20 (0,13)
egon informazio 20 (0,13)
egon arazo 19 (0,13)
egon erakunde 18 (0,12)
egon haur 18 (0,12)
egon lan 18 (0,12)
egon genero 17 (0,11)
egon herri 17 (0,11)
egon hori 17 (0,11)
egon analisi 16 (0,11)
egon datu 16 (0,11)
egon herrialde 16 (0,11)
egon hizkuntza 16 (0,11)
egon modu 16 (0,11)
egon alderdi 15 (0,10)
egon aukera 15 (0,10)
egon gai 15 (0,10)
egon gazte 15 (0,10)
egon gu 15 (0,10)
egon ikasle 15 (0,10)
egon arau 14 (0,09)
egon egin 14 (0,09)
egon harreman 14 (0,09)
egon langile 14 (0,09)
egon leku 14 (0,09)
egon ohi 14 (0,09)
egon parte 14 (0,09)
egon talde 14 (0,09)
egon adierazi 13 (0,09)
egon bera 13 (0,09)
egon ekonomia 13 (0,09)
egon guzti 13 (0,09)
egon jakin 13 (0,09)
egon jende 13 (0,09)
egon neska 13 (0,09)
egon oso 13 (0,09)
egon pentsatu 13 (0,09)
egon aldagai 12 (0,08)
egon arrazoi 12 (0,08)
egon bezala 12 (0,08)
egon erantzun 12 (0,08)
egon hitz 12 (0,08)
egon inolako 12 (0,08)
egon kontu 12 (0,08)
egon testu 12 (0,08)
egon zer 12 (0,08)
egon bat 11 (0,07)
egon elementu 11 (0,07)
egon eremu 11 (0,07)
egon garai 11 (0,07)
egon herritar 11 (0,07)
egon hutsune 11 (0,07)
egon iruditu 11 (0,07)
egon izen 11 (0,07)
egon kokatu 11 (0,07)
egon nahi 11 (0,07)
egon proiektu 11 (0,07)
egon baieztatu 10 (0,07)
egon edota 10 (0,07)
egon ezaugarri 10 (0,07)
egon gaur 10 (0,07)
egon kasu 10 (0,07)
egon ondasun 10 (0,07)
egon testuinguru 10 (0,07)
egon zalantza 10 (0,07)
egon aipatu 9 (0,06)
Konbinazioak (3 lema)
egon behar ukan 48 (0,32)
egon ala ez 18 (0,12)
egon analisi estatistiko 14 (0,09)
egon uste ukan 11 (0,07)
egon parte hartu 9 (0,06)
egon gaur egun 8 (0,05)
egon argi zer 7 (0,05)
egon euskal Herria 7 (0,05)
egon alde nabarmen 6 (0,04)
egon euskal herri 6 (0,04)
egon adierazi ukan 5 (0,03)
egon desberdintasun esanguratsu 5 (0,03)
egon kontu hartu 5 (0,03)
egon neska gazte 5 (0,03)
egon pentsatu ukan 5 (0,03)
egon alde handi 4 (0,03)
egon arau hautsi 4 (0,03)
egon esan ezan 4 (0,03)
egon ez jakin 4 (0,03)
egon haur ekoitzi 4 (0,03)
egon ikusi ezan 4 (0,03)
egon lan zein 4 (0,03)
egon oraindik ere 4 (0,03)
egon pertsona bat 4 (0,03)
egon pertsona guzti 4 (0,03)
egon aipatu ukan 3 (0,02)
egon aldagai konposatu 3 (0,02)
egon arrazoi zein 3 (0,02)
egon bat ere 3 (0,02)
egon bi lurralde 3 (0,02)
egon emakume etorkin 3 (0,02)
egon esan behar 3 (0,02)
egon esan nahi 3 (0,02)
egon euskara hitz 3 (0,02)
egon euskara lan 3 (0,02)
egon ez ar 3 (0,02)
egon ez ukan 3 (0,02)
egon herri bat 3 (0,02)
egon hutsune bete 3 (0,02)
egon ikerketa galde 3 (0,02)
egon oso argi 3 (0,02)
egon aipatu funtzio 2 (0,01)
egon arau sozial 2 (0,01)
egon argi utzi 2 (0,01)
egon arrazoi analogia 2 (0,01)
egon arrazoi sendo 2 (0,01)
egon aukera eman 2 (0,01)
egon behar egon 2 (0,01)
egon behar sozial 2 (0,01)
egon beste erakunde 2 (0,01)
egon beste hainbat 2 (0,01)
egon beste herrialde 2 (0,01)
egon beste modu 2 (0,01)
egon beste zenbait 2 (0,01)
egon datu ere 2 (0,01)
egon datu ofizial 2 (0,01)
egon desberdintasun nabarmen 2 (0,01)
egon ekonomia egitura 2 (0,01)
egon ekonomia etorkizun 2 (0,01)
egon ekonomia jarduera 2 (0,01)
egon elementu desberdin 2 (0,01)
egon emakume modernitate 2 (0,01)
egon erakunde publiko 2 (0,01)
egon ere baliagarri 2 (0,01)
egon ere ez 2 (0,01)
egon euskara batu 2 (0,01)
egon euskara juridiko 2 (0,01)
egon ez arren 2 (0,01)
egon ez baita 2 (0,01)
egon gai bete 2 (0,01)
egon gazte talde 2 (0,01)
egon genero indarkeria 2 (0,01)
egon gizarte zientzia 2 (0,01)
egon gu errolda 2 (0,01)
egon harreman buelta 2 (0,01)
egon haur ez 2 (0,01)
egon herri proiektu 2 (0,01)
egon herrialde hori 2 (0,01)
egon herrialde kooperatiba 2 (0,01)
egon herritar parte 2 (0,01)
egon hori argi 2 (0,01)
egon hori atze 2 (0,01)
egon ikasle bera 2 (0,01)
egon ikerketa asko 2 (0,01)
egon ikerketa bat 2 (0,01)
egon ikerketa hori 2 (0,01)
egon ikusi ukan 2 (0,01)
egon informazio gutxi 2 (0,01)
egon informazio sare 2 (0,01)
egon inolako arazo 2 (0,01)
egon jende detektatu 2 (0,01)
egon lan baldintza 2 (0,01)
egon langile kopuru 2 (0,01)
egon modu bat 2 (0,01)
egon nahi ukan 2 (0,01)
egon ondasun juridiko 2 (0,01)
egon parte hartzaile 2 (0,01)
egon pertsona batzuk 2 (0,01)
egon pertsona oro 2 (0,01)
egon proiektu bat 2 (0,01)
egon talde kultural 2 (0,01)
egon zer sadiko 2 (0,01)
egon adierazi presondegi 1 (0,01)
egon aipatu ikerkuntza 1 (0,01)
egon ala ere 1 (0,01)
egon ala eremu 1 (0,01)
egon aldagai anitz 1 (0,01)
egon aldagai aske 1 (0,01)
egon aldagai kudeatu 1 (0,01)
egon aldagai ondoen 1 (0,01)
egon aldagai psikosozial 1 (0,01)
egon alde adiskidetu 1 (0,01)
egon alde aipagarri 1 (0,01)
egon alde detaile 1 (0,01)
egon alde erabili 1 (0,01)
egon alde ez 1 (0,01)
egon alde ezagutza 1 (0,01)
egon alde funtsezko 1 (0,01)
egon alde hegoalde 1 (0,01)
egon alde hori 1 (0,01)
egon alde ilun 1 (0,01)
egon alde kultura 1 (0,01)
egon alde ote 1 (0,01)
egon alderdi abertzale 1 (0,01)
egon alderdi adiskidetu 1 (0,01)
egon alderdi adostasun 1 (0,01)
egon alderdi arbitrario 1 (0,01)
egon alderdi azpimarratu 1 (0,01)
egon alderdi ere 1 (0,01)
egon alderdi ezberdin 1 (0,01)
egon alderdi guzti 1 (0,01)
egon alderdi jorratu 1 (0,01)
egon alderdi politiko 1 (0,01)
egon alderdi propio 1 (0,01)
egon alderdi txandakatu 1 (0,01)
egon analisi bat 1 (0,01)
egon analisi ukan 1 (0,01)
egon arau aplikatu 1 (0,01)
egon arau finko 1 (0,01)
egon arau idatzi 1 (0,01)
egon arau multzo 1 (0,01)
egon arazo aipagarri 1 (0,01)
egon arazo gatazkatsu 1 (0,01)
egon arazo gisa 1 (0,01)
egon arazo hartu 1 (0,01)
egon arazo herri 1 (0,01)
egon arazo hizkuntza 1 (0,01)
egon arazo hori 1 (0,01)
egon arazo konplexu 1 (0,01)
egon arazo konpondu 1 (0,01)
egon arazo larri 1 (0,01)
egon arazo mami 1 (0,01)
egon arazo oso 1 (0,01)
egon arazo psi 1 (0,01)
egon argi erakutsi 1 (0,01)
egon argi hartu 1 (0,01)
egon argi hitz 1 (0,01)
egon argi honela 1 (0,01)
egon argi izpi 1 (0,01)
egon argi nahiko 1 (0,01)
egon argi nola 1 (0,01)
egon argi nolako 1 (0,01)
egon argi zein 1 (0,01)
egon argi zergatik 1 (0,01)
egon arrazoi bakar 1 (0,01)
egon arrazoi gabeko 1 (0,01)
egon arrazoi ukan 1 (0,01)
egon aukera abaniko 1 (0,01)
egon aukera aztertu 1 (0,01)
egon aukera desberdin 1 (0,01)
egon aukera egitura 1 (0,01)
egon aukera estrategiko 1 (0,01)
egon aukera guzti 1 (0,01)
egon aukera informazio 1 (0,01)
egon aukera landu 1 (0,01)
egon aukera libre 1 (0,01)
egon aukera noiz 1 (0,01)
egon aukera ukan 1 (0,01)
egon baieztatu ahal 1 (0,01)
egon baieztatu ezan 1 (0,01)
egon bat barruko 1 (0,01)
egon bat beste 1 (0,01)
egon bat bizi 1 (0,01)
egon bat egokitasun 1 (0,01)
egon bat ez 1 (0,01)
egon behar bezalako 1 (0,01)
egon behar despistatu 1 (0,01)
egon behar jabego 1 (0,01)
egon behar jakintza 1 (0,01)
egon behar legezko 1 (0,01)
egon behar ote 1 (0,01)
egon behar une 1 (0,01)
egon bera buru 1 (0,01)
egon bera ekoizpen 1 (0,01)
egon bera garai 1 (0,01)
egon bera gorputz 1 (0,01)
egon bera herri 1 (0,01)
egon bera historia 1 (0,01)
egon bera hori 1 (0,01)
egon bera lan 1 (0,01)
egon bera mamu 1 (0,01)
egon bera teoria 1 (0,01)
egon beste % 1 (0,01)
egon beste asko 1 (0,01)
egon beste autokontzientzia 1 (0,01)
egon beste azpienpresa 1 (0,01)
egon beste bat 1 (0,01)
egon beste batzuk 1 (0,01)
egon beste beste 1 (0,01)
egon beste egitura 1 (0,01)
egon beste elementu 1 (0,01)
egon beste eliza 1 (0,01)
egon beste erabilera 1 (0,01)
egon beste faktore 1 (0,01)
egon beste gai 1 (0,01)
egon beste gaitasun 1 (0,01)
egon beste galde 1 (0,01)
egon beste gizarte 1 (0,01)
egon beste gutxi 1 (0,01)
egon beste guzti 1 (0,01)
egon beste helburu 1 (0,01)
egon beste hertsidura 1 (0,01)
egon beste hiru 1 (0,01)
egon beste hizkuntza 1 (0,01)
egon beste inor 1 (0,01)
egon beste item 1 (0,01)
egon beste jarri 1 (0,01)
egon beste lan 1 (0,01)
egon beste liburu 1 (0,01)
egon beste lurralde 1 (0,01)
egon beste metodologia 1 (0,01)
egon beste nortasun 1 (0,01)
egon beste ondorio 1 (0,01)
egon beste pertsona 1 (0,01)
egon beste profil 1 (0,01)
egon beste uste 1 (0,01)
egon bezala egin 1 (0,01)
egon bezala jokatu 1 (0,01)
egon bezala predikatu 1 (0,01)
egon bezala sentitu 1 (0,01)
egon bezala ulertu 1 (0,01)
egon bi aldaera 1 (0,01)
egon bi alderdi 1 (0,01)
egon bi amorante 1 (0,01)
egon bi bertsolari 1 (0,01)
egon bi botila 1 (0,01)
egon bi eskubide 1 (0,01)
egon bi espetxe 1 (0,01)
egon bi estrategia 1 (0,01)
egon bi faktore 1 (0,01)
egon bi hemisferio 1 (0,01)
egon bi ikuspegi 1 (0,01)
egon bi jarrera 1 (0,01)
egon bi korrespondentzia 1 (0,01)
egon bi mundu 1 (0,01)
egon bi posizio 1 (0,01)
egon bi probintzia 1 (0,01)
egon bi tarta 1 (0,01)
egon bi tesi 1 (0,01)
egon bi tratatu 1 (0,01)
egon bi urte 1 (0,01)
egon datu alderatu 1 (0,01)
egon datu base 1 (0,01)
egon datu estatistiko 1 (0,01)
egon datu guzti 1 (0,01)
egon datu horiek 1 (0,01)
egon datu jaso 1 (0,01)
egon datu oinarritu 1 (0,01)
egon datu populazio 1 (0,01)
egon desberdintasun % 1 (0,01)
egon desberdintasun adierazgarri 1 (0,01)
egon desberdintasun adierazi 1 (0,01)
egon desberdintasun alderatu 1 (0,01)
egon desberdintasun aztertu 1 (0,01)
egon desberdintasun estatistiko 1 (0,01)
egon desberdintasun etorri 1 (0,01)
egon desberdintasun formakuntza 1 (0,01)
egon desberdintasun gizon 1 (0,01)
egon desberdintasun guzti 1 (0,01)
egon desberdintasun ikertu 1 (0,01)
egon desberdintasun jakitun 1 (0,01)
egon desberdintasun kasu 1 (0,01)
egon desberdintasun sozial 1 (0,01)
egon edota argitu 1 (0,01)
egon edota beharrezko 1 (0,01)
egon edota berak 1 (0,01)
egon edota berriki 1 (0,01)
egon edota emakume 1 (0,01)
egon edota estandar 1 (0,01)
egon edota gaur 1 (0,01)
egon edota hezkuntza 1 (0,01)
egon edota preso 1 (0,01)
egon edota zain 1 (0,01)
egon egin beharreko 1 (0,01)
egon egin ez 1 (0,01)
egon egin ingurune 1 (0,01)
egon egin ohar 1 (0,01)
egon egin oso 1 (0,01)
egon egon alde 1 (0,01)
egon egon aplikazio 1 (0,01)
egon egon argi 1 (0,01)
egon egon beste 1 (0,01)
egon egon ere 1 (0,01)
egon egon ikusi 1 (0,01)
egon egon iruditu 1 (0,01)
egon egon kasu 1 (0,01)
egon egon oinarri 1 (0,01)
egon ekonomia solidario 1 (0,01)
egon elementu agertu 1 (0,01)
egon elementu aipatu 1 (0,01)
egon elementu gisa 1 (0,01)
egon elementu guzti 1 (0,01)
egon elementu kultural 1 (0,01)
egon elementu sakon 1 (0,01)
egon elementu ukigarri 1 (0,01)
egon elementu zerikusi 1 (0,01)
egon emakume adierazi 1 (0,01)
egon emakume aintzat 1 (0,01)
egon emakume atzerritar 1 (0,01)
egon emakume batzuk 1 (0,01)
egon emakume bide 1 (0,01)
egon emakume definitu 1 (0,01)
egon emakume diskriminatu 1 (0,01)
egon emakume ekarri 1 (0,01)
egon emakume elkarte 1 (0,01)
egon emakume gainera 1 (0,01)
egon emakume gehiago 1 (0,01)
egon emakume genero 1 (0,01)
egon emakume ile 1 (0,01)
egon emakume kasu 1 (0,01)
egon emakume kopuru 1 (0,01)
egon emakume lagundu 1 (0,01)
egon emakume leku 1 (0,01)
egon emakume mordo 1 (0,01)
egon emakume preso 1 (0,01)
egon emakume pribilegio 1 (0,01)
egon emakume zailtasun 1 (0,01)
egon emakume zigor 1 (0,01)
egon erakunde bat 1 (0,01)
egon erakunde batean 1 (0,01)
egon erakunde funtzio 1 (0,01)
egon erakunde gardentasun 1 (0,01)
egon erakunde gehien 1 (0,01)
egon erakunde guzti 1 (0,01)
egon erakunde hau 1 (0,01)
egon erakunde kontu 1 (0,01)
egon erakunde lurralde 1 (0,01)
egon erakunde nekez 1 (0,01)
egon erakunde politiko 1 (0,01)
egon erakunde V. 1 (0,01)
egon erantzun bakar 1 (0,01)
egon erantzun egoki 1 (0,01)
egon erantzun eman 1 (0,01)
egon erantzun identifikatu 1 (0,01)
egon erantzun kasu 1 (0,01)
egon erantzun kokatu 1 (0,01)
egon erantzun lotu 1 (0,01)
egon ere alde 1 (0,01)
egon ere antz 1 (0,01)
egon ere antzeko 1 (0,01)
egon ere bertako 1 (0,01)
egon ere ebaluatu 1 (0,01)
egon ere emakume 1 (0,01)
egon ere erantzun 1 (0,01)
egon ere espero 1 (0,01)
egon ere gauza 1 (0,01)
egon ere ikusi 1 (0,01)
egon ere sortu 1 (0,01)
egon eremu bakoitz 1 (0,01)
egon eremu bisitatu 1 (0,01)
egon eremu dialektal 1 (0,01)
egon eremu eraman 1 (0,01)
egon eremu hori 1 (0,01)
egon eremu horiek 1 (0,01)
egon eremu osagarri 1 (0,01)
egon esan ahultasun 1 (0,01)
egon esan asko 1 (0,01)
egon esan baita 1 (0,01)
egon esan berme 1 (0,01)
egon esan eraman 1 (0,01)
egon esan ez 1 (0,01)
egon esan funtzio 1 (0,01)
egon esan hain 1 (0,01)
egon esan hainbat 1 (0,01)
egon esan haratago 1 (0,01)
egon esan Natalia 1 (0,01)
egon esan ohi 1 (0,01)
egon esan oinarritu 1 (0,01)
egon esan PS 1 (0,01)
egon esan sei 1 (0,01)
egon esan ukan 1 (0,01)
egon euskal elebidun 1 (0,01)
egon euskal etxe 1 (0,01)
egon euskal giro 1 (0,01)
egon euskal gramatika 1 (0,01)
egon euskal hedabide 1 (0,01)
egon euskal historia 1 (0,01)
egon euskal historialari 1 (0,01)
egon euskal idazle 1 (0,01)
egon euskal izen 1 (0,01)
egon euskal jai 1 (0,01)
egon euskal kantari 1 (0,01)
egon euskal kultu 1 (0,01)
egon euskal langile 1 (0,01)
egon euskal literatura 1 (0,01)
egon euskal ludi 1 (0,01)
egon euskal mapa 1 (0,01)
egon euskal Pirinioak 1 (0,01)
egon euskal prentsa 1 (0,01)
egon euskal unibertsitate 1 (0,01)
egon euskara argitaratu 1 (0,01)
egon euskara balio 1 (0,01)
egon euskara corpus 1 (0,01)
egon euskara egin 1 (0,01)
egon euskara eredu 1 (0,01)
egon euskara ikerkuntza 1 (0,01)
egon euskara irakaskuntza 1 (0,01)
egon euskara itzuli 1 (0,01)
egon euskara izen 1 (0,01)
egon euskara kolokial 1 (0,01)
egon euskara komunikabide 1 (0,01)
egon euskara moldatu 1 (0,01)
egon euskara nola 1 (0,01)
egon euskara normalizazio 1 (0,01)
egon euskara plan 1 (0,01)
egon euskara tokiko 1 (0,01)
egon ez euskal 1 (0,01)
egon ez ezezkotasun 1 (0,01)
egon ez hainbeste 1 (0,01)
egon ez lematizatu 1 (0,01)
egon ez txerto 1 (0,01)
egon ezaugarri agertu 1 (0,01)
egon ezaugarri amankomun 1 (0,01)
egon ezaugarri asko 1 (0,01)
egon ezaugarri identifikatu 1 (0,01)
egon ezaugarri indartu 1 (0,01)
egon ezaugarri oinarritu 1 (0,01)
egon ezaugarri zaindu 1 (0,01)
egon gai bat 1 (0,01)
egon gai gehien 1 (0,01)
egon gai gizarte 1 (0,01)
egon gai hori 1 (0,01)
egon gai mintzatu 1 (0,01)
egon gai prestakuntza 1 (0,01)
egon gai trebatu 1 (0,01)
egon garai bat 1 (0,01)
egon garai globalizatu 1 (0,01)
egon garai hau 1 (0,01)
egon garai hauek 1 (0,01)
egon garai hura 1 (0,01)
egon garai ukan 1 (0,01)
egon gaur bertan 1 (0,01)
egon gaur egungo 1 (0,01)
egon gazte adierazi 1 (0,01)
egon gazte bat 1 (0,01)
egon gazte euskara 1 (0,01)
egon gazte jende 1 (0,01)
egon gazte lokal 1 (0,01)
egon gazte subjektibotasun 1 (0,01)
egon gazte sufritu 1 (0,01)
egon gazte ukan 1 (0,01)
egon gazte zuzendu 1 (0,01)
egon genero ardura 1 (0,01)
egon genero balizko 1 (0,01)
egon genero bazterketa 1 (0,01)
egon genero egin 1 (0,01)
egon genero egitura 1 (0,01)
egon genero estereotipo 1 (0,01)
egon genero gramatikal 1 (0,01)
egon genero marka 1 (0,01)
egon genero ordena 1 (0,01)
egon genero partekatu 1 (0,01)
egon genero perspektiba 1 (0,01)
egon genero rol 1 (0,01)
egon gizarte babes 1 (0,01)
egon gizarte bizi 1 (0,01)
egon gizarte egokitu 1 (0,01)
egon gizarte eraikuntza 1 (0,01)
egon gizarte esparru 1 (0,01)
egon gizarte ezkutu 1 (0,01)
egon gizarte gauzatu 1 (0,01)
egon gizarte humanizazio 1 (0,01)
egon gizarte irudi 1 (0,01)
egon gizarte kontrol 1 (0,01)
egon gizarte mugimendu 1 (0,01)
egon gizarte nortasun 1 (0,01)
egon gizarte plural 1 (0,01)
egon gizarte prozesu 1 (0,01)
egon gizarte segurantza 1 (0,01)
egon gizarte zati 1 (0,01)
egon gu bakoitz 1 (0,01)
egon gu bizitza 1 (0,01)
egon gu diziplina 1 (0,01)
egon gu elbarritasun 1 (0,01)
egon gu gizarte 1 (0,01)
egon gu guraso 1 (0,01)
egon gu herri 1 (0,01)
egon gu irudikapen 1 (0,01)
egon gu nor 1 (0,01)
egon gu ukan 1 (0,01)
egon gu uste 1 (0,01)
egon guzti administrazio 1 (0,01)
egon guzti amaitu 1 (0,01)
egon guzti argi 1 (0,01)
egon guzti bera 1 (0,01)
egon guzti egin 1 (0,01)
egon guzti elkar 1 (0,01)
egon guzti funtsezko 1 (0,01)
egon guzti galdu 1 (0,01)
egon guzti isolatu 1 (0,01)
egon guzti leku 1 (0,01)
egon guzti zerrendatu 1 (0,01)
egon harreman agente 1 (0,01)
egon harreman alde 1 (0,01)
egon harreman garrantzitsu 1 (0,01)
egon harreman heterosexual 1 (0,01)
egon harreman horiek 1 (0,01)
egon harreman ideologiko 1 (0,01)
egon harreman ikusi 1 (0,01)
egon harreman independentzia 1 (0,01)
egon harreman kokatu 1 (0,01)
egon harreman lehentasun 1 (0,01)
egon harreman zein 1 (0,01)
egon haur % 1 (0,01)
egon haur aniztasun 1 (0,01)
egon haur bat 1 (0,01)
egon haur ere 1 (0,01)
egon haur kopuru 1 (0,01)
egon haur literatura 1 (0,01)
egon haur maizago 1 (0,01)
egon haur sehaska 1 (0,01)
egon haur tratu 1 (0,01)
egon haur triste 1 (0,01)
egon herri argi 1 (0,01)
egon herri aurre 1 (0,01)
egon herri bera 1 (0,01)
egon herri biltzar 1 (0,01)
egon herri hizkuntza 1 (0,01)
egon herri mendi 1 (0,01)
egon herri merkatu 1 (0,01)
egon herri oso 1 (0,01)
egon herrialde aldaka 1 (0,01)
egon herrialde bat 1 (0,01)
egon herrialde bera 1 (0,01)
egon herrialde ekoizle 1 (0,01)
egon herrialde ere 1 (0,01)
egon herrialde errealitate 1 (0,01)
egon herrialde etorri 1 (0,01)
egon herrialde gobernu 1 (0,01)
egon herrialde inbertsio 1 (0,01)
egon herrialde jakin 1 (0,01)
egon herrialde modernizatu 1 (0,01)
egon herritar berdintasun 1 (0,01)
egon herritar egiazkotasun 1 (0,01)
egon herritar egon 1 (0,01)
egon herritar ez 1 (0,01)
egon herritar informazio 1 (0,01)
egon herritar partaidetza 1 (0,01)
egon herritar zenbait 1 (0,01)
egon hitz anitz 1 (0,01)
egon hitz batzuk 1 (0,01)
egon hitz ere 1 (0,01)
egon hitz eremu 1 (0,01)
egon hitz konbinazio 1 (0,01)
egon hitz prozesaketa 1 (0,01)
egon hitz zerrenda 1 (0,01)
egon hizkuntza ahal 1 (0,01)
egon hizkuntza aldagai 1 (0,01)
egon hizkuntza bat 1 (0,01)
egon hizkuntza bilakatu 1 (0,01)
egon hizkuntza bizimin 1 (0,01)
egon hizkuntza egon 1 (0,01)
egon hizkuntza erabilera 1 (0,01)
egon hizkuntza ere 1 (0,01)
egon hizkuntza eredu 1 (0,01)
egon hizkuntza eskakizun 1 (0,01)
egon hizkuntza jatorri 1 (0,01)
egon hizkuntza menpekotasun 1 (0,01)
egon hizkuntza sistema 1 (0,01)
egon hizkuntza trataera 1 (0,01)
egon hori administrazio 1 (0,01)
egon hori arrazoi 1 (0,01)
egon hori buelta 1 (0,01)
egon hori egin 1 (0,01)
egon hori isla 1 (0,01)
egon hori justifikatu 1 (0,01)
egon hori une 1 (0,01)
egon hori urruti 1 (0,01)
egon hutsune beste 1 (0,01)
egon hutsune beta 1 (0,01)
egon hutsune erreproduzitu 1 (0,01)
egon hutsune identifikatu 1 (0,01)
egon hutsune kritiko 1 (0,01)
egon hutsune nabari 1 (0,01)
egon hutsune nolabait 1 (0,01)
egon ikasle % 1 (0,01)
egon ikasle aburu 1 (0,01)
egon ikasle autorregulazio 1 (0,01)
egon ikasle esan 1 (0,01)
egon ikasle inguratu 1 (0,01)
egon ikasle sormen 1 (0,01)
egon ikasle zuzendu 1 (0,01)
egon ikerketa alor 1 (0,01)
egon ikerketa batzuk 1 (0,01)
egon ikerketa fenomeno 1 (0,01)
egon ikerketa gehien 1 (0,01)
egon ikerketa hau 1 (0,01)
egon ikerketa kontraesan 1 (0,01)
egon ikerketa ospitale 1 (0,01)
egon ikerketa ukan 1 (0,01)
egon ikusi ahal 1 (0,01)
egon ikusi elizbarruti 1 (0,01)
egon ikusi ere 1 (0,01)
egon ikusi joan 1 (0,01)
egon informazio bildu 1 (0,01)
egon informazio bistaratu 1 (0,01)
egon informazio ezkutatu 1 (0,01)
egon informazio guzti 1 (0,01)
egon informazio hori 1 (0,01)
egon informazio iturri 1 (0,01)
egon informazio laburtu 1 (0,01)
egon informazio linguistiko 1 (0,01)
egon informazio pdf 1 (0,01)
egon informazio sartu 1 (0,01)
egon informazio xehatu 1 (0,01)
egon inolako aldaka 1 (0,01)
egon inolako behar 1 (0,01)
egon inolako erregistro 1 (0,01)
egon inolako euskal 1 (0,01)
egon inolako ezberdintasun 1 (0,01)
egon inolako legedi 1 (0,01)
egon inolako mamu 1 (0,01)
egon inolako mekanikotasun 1 (0,01)
egon inolako oldarkortasun 1 (0,01)
egon inolako plangintza 1 (0,01)
egon iruditu beste 1 (0,01)
egon izen aldaera 1 (0,01)
egon izen aurkitu 1 (0,01)
egon izen baliatu 1 (0,01)
egon izen bertan 1 (0,01)
egon izen egon 1 (0,01)
egon izen ekintza 1 (0,01)
egon izen eman 1 (0,01)
egon izen klase 1 (0,01)
egon izen modifikatzaile 1 (0,01)
egon izen propio 1 (0,01)
egon jakin aditz 1 (0,01)
egon jakin asmo 1 (0,01)
egon jakin behar 1 (0,01)
egon jakin ere 1 (0,01)
egon jakin galdetu 1 (0,01)
egon jende asko 1 (0,01)
egon jende aukera 1 (0,01)
egon jende bat 1 (0,01)
egon jende ez 1 (0,01)
egon jende horrelako 1 (0,01)
egon jende komentatu 1 (0,01)
egon jende sortu 1 (0,01)
egon jende talde 1 (0,01)
egon kasu batzuk 1 (0,01)
egon kasu berri 1 (0,01)
egon kasu hau 1 (0,01)
egon kasu hitano 1 (0,01)
egon kasu hori 1 (0,01)
egon kasu negoziazio 1 (0,01)
egon kontu barneratu 1 (0,01)
egon kontu betidanik 1 (0,01)
egon lan ari 1 (0,01)
egon lan baimen 1 (0,01)
egon lan banaketa 1 (0,01)
egon lan egin 1 (0,01)
egon lan etxe 1 (0,01)
egon lan garatu 1 (0,01)
egon lan hau 1 (0,01)
egon lan indar 1 (0,01)
egon lan interes 1 (0,01)
egon lan maiatz 1 (0,01)
egon lan zail 1 (0,01)
egon langile bat 1 (0,01)
egon langile bildu 1 (0,01)
egon langile euskara 1 (0,01)
egon langile hori 1 (0,01)
egon langile iraupen 1 (0,01)
egon langile iritzi 1 (0,01)
egon langile kaleratu 1 (0,01)
egon langile modu 1 (0,01)
egon langile ordezkari 1 (0,01)
egon langile segurtasun 1 (0,01)
egon langile sexu 1 (0,01)
egon leku adierazi 1 (0,01)
egon leku aldaketa 1 (0,01)
egon leku Aralar 1 (0,01)
egon leku bakarrik 1 (0,01)
egon leku eman 1 (0,01)
egon leku hauxe 1 (0,01)
egon leku horiek 1 (0,01)
egon leku komunikazio 1 (0,01)
egon lotu arrisku 1 (0,01)
egon lotu bigarren 1 (0,01)
egon lotu ikasi 1 (0,01)
egon lotu kasu 1 (0,01)
egon lotu komunikazio 1 (0,01)
egon modu aldaketa 1 (0,01)
egon modu alternatibo 1 (0,01)
egon modu anitz 1 (0,01)
egon modu bakar 1 (0,01)
egon modu eraginkor 1 (0,01)
egon modu ere 1 (0,01)
egon modu hezurmamitu 1 (0,01)
egon modu jakin 1 (0,01)
egon modu konstituzio 1 (0,01)
egon modu lerrokatze 1 (0,01)
egon modu paralelo 1 (0,01)
egon nahi edota 1 (0,01)
egon nahi elkar 1 (0,01)
egon nahi ere 1 (0,01)
egon nahi ohi. 1 (0,01)
egon neska egin 1 (0,01)
egon neska egokitu 1 (0,01)
egon neska hura 1 (0,01)
egon neska mutil 1 (0,01)
egon neska pentsatu 1 (0,01)
egon ondasun bat 1 (0,01)
egon ondasun herri 1 (0,01)
egon ondasun hitz 1 (0,01)
egon ondasun immatrikulatu 1 (0,01)
egon ondasun inskribatu 1 (0,01)
egon ondasun multzo 1 (0,01)
egon ondasun pribatu 1 (0,01)
egon oraindik egin 1 (0,01)
egon oraindik garatu 1 (0,01)
egon oraindik genero 1 (0,01)
egon oraindik guzti 1 (0,01)
egon oraindik indar 1 (0,01)
egon oraindik orain 1 (0,01)
egon oraindik oso 1 (0,01)
egon oraindik transkribatu 1 (0,01)
egon oso aberats 1 (0,01)
egon oso ados 1 (0,01)
egon oso aintzatetsi 1 (0,01)
egon oso barneratu 1 (0,01)
egon oso bero 1 (0,01)
egon oso egoera 1 (0,01)
egon oso jantzi 1 (0,01)
egon oso karakterizatu 1 (0,01)
egon oso trebatu 1 (0,01)
egon oso ziur 1 (0,01)
egon parte hartz 1 (0,01)
egon pentsatu behar 1 (0,01)
egon pentsatu nahi 1 (0,01)
egon pertsona aritu 1 (0,01)
egon pertsona arreta 1 (0,01)
egon pertsona autonomia 1 (0,01)
egon pertsona bakoitz 1 (0,01)
egon pertsona eguneroko 1 (0,01)
egon pertsona elkarrizketa 1 (0,01)
egon pertsona elkartu 1 (0,01)
egon pertsona enplegu 1 (0,01)
egon pertsona enpoderamendu 1 (0,01)
egon pertsona erabaki 1 (0,01)
egon pertsona ere 1 (0,01)
egon pertsona errefuxiatu 1 (0,01)
egon pertsona ezagun 1 (0,01)
egon pertsona ezin 1 (0,01)
egon pertsona fidagaitz 1 (0,01)
egon pertsona fidagarri 1 (0,01)
egon pertsona fidatu 1 (0,01)
egon pertsona harreman 1 (0,01)
egon pertsona horiek 1 (0,01)
egon pertsona ibilbide 1 (0,01)
egon pertsona kopuru 1 (0,01)
egon pertsona kotizazio 1 (0,01)
egon pertsona lagundu 1 (0,01)
egon pertsona lan 1 (0,01)
egon pertsona lotu 1 (0,01)
egon pertsona mendeko 1 (0,01)
egon pertsona nagusi 1 (0,01)
egon pertsona narriadura 1 (0,01)
egon pertsona osasun 1 (0,01)
egon pertsona portzentaje 1 (0,01)
egon pertsona prestazio 1 (0,01)
egon pertsona sartu 1 (0,01)
egon pertsona sustatu 1 (0,01)
egon pertsona zentro 1 (0,01)
egon pertsona zuzendu 1 (0,01)
egon proiektu esanahi 1 (0,01)
egon proiektu huts 1 (0,01)
egon proiektu kudeatu 1 (0,01)
egon proiektu ratio 1 (0,01)
egon proiektu txiki 1 (0,01)
egon talde babes 1 (0,01)
egon talde bakoitz 1 (0,01)
egon talde bat 1 (0,01)
egon talde bera 1 (0,01)
egon talde dominante 1 (0,01)
egon talde eragile 1 (0,01)
egon talde oso 1 (0,01)
egon testu aritu 1 (0,01)
egon testu atondu 1 (0,01)
egon testu digitalizatu 1 (0,01)
egon testu egon 1 (0,01)
egon testu ez 1 (0,01)
egon testu guzti 1 (0,01)
egon testu hauek 1 (0,01)
egon testu hitz 1 (0,01)
egon testu irakurgarri 1 (0,01)
egon testu matematiko 1 (0,01)
egon testu normalizatu 1 (0,01)
egon testuinguru aske 1 (0,01)
egon testuinguru bat 1 (0,01)
egon testuinguru bera 1 (0,01)
egon testuinguru edota 1 (0,01)
egon testuinguru ekarri 1 (0,01)
egon testuinguru gazte 1 (0,01)
egon testuinguru historiko 1 (0,01)
egon testuinguru ia 1 (0,01)
egon testuinguru kultural 1 (0,01)
egon uste ar 1 (0,01)
egon uste faltsu 1 (0,01)
egon uste frogatu 1 (0,01)
egon uste orokor 1 (0,01)
egon zalantza egungo 1 (0,01)
egon zalantza ezarri 1 (0,01)
egon zalantza hori 1 (0,01)
egon zalantza mundu 1 (0,01)
egon zalantza sortu 1 (0,01)
egon zer den 1 (0,01)
egon zer egin 1 (0,01)
egon zer esan 1 (0,01)
egon zer ikusi 1 (0,01)
egon zer kexatu 1 (0,01)
egon zer nolako 1 (0,01)
egon zer publiko 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia