Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 513

2000
‎Erkidego Autonomoan, berriz, bai Legebiltzarra eta bai Gobernua Erkidegoko populazioaren zati batek onartu zituen beregaraian. Ba, gure ustez, autodeterminazio eskubidearen lorpenean eta aplikazioan, Eusko Legebiltzarrak eta Euskal Gobernuak zeresan handia izan lukete.Eusko Legebiltzarrean dagoen abertzaleen gehiengoak ados jarri luke, gauregun onartuta dagoen erakunde horrek aberrigintzan eta euskal nazioan sakontzenlagunduko duten legeak egin ditzan. Eta Nafarroako Legebiltzarrari dagokionez, beste gehiengo abertzale bat posible balitz, bere garaian egin zen kooperazio organoa egin litzateke.
‎Plan horrek gobernuaren ikuskaritza funtzioaren antolakuntzaren oinarriak markatu zituela esan daiteke eta aipatutako izaera lokal horrekiko nolabaiteko haustura ekarri zuen: ordutik aurrera udalak arduratuko ziren ikuskaritza zuzenaz, baina hierarkikoki goi mailan zeuden erakunde batzuen agindupean. Zentzu horretan, 1838ko planak eta hurrengo urteko araudiak Estatuaren kontrolari buruzko ikuspegia zertxobait biribildu zute, zeren, nahiz probintziako eta herriko batzordeak hor egon oraindik, ikuskaritzaren zentzu korporatiboaren sorrerari hasiera eman baitzitzaion246.
‎N egoterik erakundeek zer erabakitzen duten ikusi arte.
‎Haatik, Vienan ere ez zen antxume egon. Ailegatu bezain pronto eraikin eta etxeak konpontzeko zegoen erakunde batean parte hartzera sartu zen. Bizitza modu berri bateko diseinu arkitektonikoen erakusketa bat antolatu zuen, izugarrizko arrakasta lortuz eta, ondorioz, Vienako Udaletxearen babesaz, behin betiko erakusketa izatera helduz.
2001
‎Hobetuzek duen antolatzeko modu honek Forcemen eredutik urruntzeko helburua du. Izan ere, ELAk dioenez," eredu horren arabera, etengabeko prestakuntzaren egitasmoa barruan dauden erakundeen finantzabide bihurtu da (sindikatu eta patronalena), zuzenean edo zeharka. Fondoen hartzaile izan behar luketenek ez dute horiei buruzko inolako erabaki ahalmenik".
‎Etorkizunean, Badiharduguk eskualdeko udalekin, ikastetxeekin eta aisialdi taldeekin hitzarmenak sinatu nahi ditu: " Asmoa udalekin, eskolekin, hitzarmen bat egitea da eta elkarlan bat bultzatzea, herritarrengandik oso gertu dauden erakundeak direlako eta euskalkiaren erabileraren inguruan zeresan handia daukatela iruditzen zaigulako"; aipatu digu elkarteko Serafin Basauri lehendakariak.
‎Gero, sozietate zibilak batere kontrolatzen ez duen talde militar bilakatu da ETA, eta militarrek ezker abertzaleko erakunde politikoei bidea markatu behar dietela onartu zen. Orain, ezker abertzaleak barneratua dauka ETAk bakarrik erabaki behar duela zer egingo duen, eta prest dago erakunde legalen jardunak ETAren bideari egokitzeko, ondorioak edozein izanik ere. Sakrifiziorako prest direnen mentalitate horrekin, militarismoa, sekretismoa, eta sozietate zibilaren kontroletik at egotea... bertuteak bilakatu dira.
‎Kontabilitatearen aldaketak gauza oinarrizkoenetara murrizturik daude, eta bitartekaritzaren funtzioa Banku Zentralari ematen zaio. Esan barik doa, ezen beste erakunde nazional batek Altxorrak, Haziendak... berdin gauzatu dezakeela funtzio hori, eta erreforma ez dagoela erakundearen beraren status politikoaren menpe edo sistema berrian herrialdeak hartuko lukeen irabaziaren menpe. Erraztasunagatik, erreferentziazko kanpo moneta modura dolarra hartu dugu, dolarraren eta zorpeko herrialdearen etxeko diruaren HM arteko truke tasa ondokoa dela suposatuz:
2002
‎Euskal Herriak orain bizi duen egoeratik eszenatoki berri horretarako bidea egin behar du, eta ez da nonbait bide erraza izango; azken urteetan behintzat ez du bide horretan asmatu ezker abertzaleak berak, eta zangalatrau egin da unetik unera dagoenetik berrira ezin ibiliz. Adostasun berriak beharrezko izango dira hemendik aurrera, dauden erakundeetan jokabide eraikitzailea eta baikorra plazaratu ahal izateko. Gasteizko legebiltzarrean aurrekontuen inguruan ezagutu berri dugun pasadizoak erakusten duenez, zentzu horretan urratsen bat eman den arren, urrun gaude oraindik beharrezko den jarrera adostuetatik instituzio horietako baliabideak euskal gizarte osoaren zerbitzura erabili ahal izateko.
‎Aurrekarien ekarpenak eta herri mugimenduarenak bilduz joan behar dugu espazio bat sortzeko eta desobedientzia definitzen joateko. Gaur egun ez dago erakunde bat, ez teorizatzaile aitzindari bat. Anartean, egungo desobedientzia historian gauzatutako teorietan funtsatzen da, eta bakoitzak bere nahi eta interesen arabera egokitzen du.
‎Informazioaren arloan, ekarpen handiko hiztegiak ditugu, baina plangintza politiko ideologiko baten sare barruan kokatu ziren. Hiztegiaren aleen sarrera orokorretan, akademikoek zuzen zuzen jo zuten Bizkaia, Gipuzkoa, Araba etaNafarroan ordezkari bidez antolaturik zegoen erakundeetako boterearen aurka.Beraz, ohikoak ziren tesi politiko foralak kritikatzen saiatu ziren, azken batean, foru erregimenaren edo sistemaren itzalpean indartu baitzen euskal botere publikoa; eta hura mugatzeko eta deslegitimatzeko, botereak, oinarrian, erregearengan zuelasorburu, eta ez beste inon, defendatu zuten.
‎adibidez, udal batzuetako agintariek lokala dohainik utzi izan diote herriko irrati askeari, eta beste batzuek, berriz, dirua eman diote tresneria erosteko. Udala herriarengandik hurbilen dagoen erakundea dela argudiatu dute batzuek laguntza horiek onartzeko; beste batzuek, berriz, errefusatu egin dituzte, botere politikoa den aldetik, udalaren subentzioak emisoraren askatasuna mugatuko lukeela esanez.
‎• Euskara ez dago erakunde askoren agenda politiko, sozial eta ekonomikoan, ez da lehentasunezko faktorea erabaki garrantzitsuak hartzen direnean.
2003
‎Horren ondorioz, zentroko bizimodua antolatzeko erreferentzia gisa hartu behar da askatasuneko bizimodua; barneratzeak adingabearentzat edo haren familiarentzat ondorio kaltegarriak izan ditzakeenez gero, ondorio horiek ahalik eta gehien txikitu behar dira. Erraztu behar dira gizarte lotura, familiakoekin eta hurbilekoekin harremanak izatea, erakunde publiko eta pribatuak elkarlanean aritzea eta horiek ere gizarte integraziorako prozesuan parte hartzea, bereziki, geografia eta kulturaren arabera hurbilen dauden erakundeen kasuan.
‎Oraintsu aipatu diren printzipio, irizpide eta jarraibideen ondorenez, esan daiteke lege organiko honen idazkera asmoz gidatu dutela jarraiko printzipio orokorrek: ...ok konstituzio eskubideen zaintzak eta adingabearen interesari zor zaizkion eskakizun bereziek eratortzen dituztenean; arauak hausten dituzten adingabeen arloan, ondorio prozesal eta zehatzaileetarako tarte batzuk bereizi behar dira; kasu zehatzaren inguruabarrak direla-eta komenigarri diren neurriak hartzeko eta betearazteko, malgutasunez jokatu behar da; adingabeen eraldaketa eta babesari lotuta dauden erakunde autonomikoek eskumena izan behar dute, epaian ezarritako neurriak betearazteko; eta, halaber, betearazpen horren gaineko kontrol judiziala gauzatu behar da.
‎Eta demagun, arma nuklear gaberikako gerla garbia baizik(?) ez baledi balia ere, Irakeko diktadorearen aurkako gerla horretan, gerla bide hori hartu duelakotz Estatu Batuetako lehendakariak Nazio Batuen Erakundearen baimenik gabe, Estatu guztien gainetik dagoen erakunde horren iritziak eta erabakiak gutietsiz, lehenago de Gaulle batek egin zuen eta geroztik askotan Bushek berak egin duen bezala, quoniam nominor leo edo. Lehoia hemen ni naizelako!?, ez da dudarik izigarriko urratsa gibelera eginarazten zaiola bortizkeria guztien gainetik lurralde guztietako bakea eta justizia bermatu behar dituen erakunde nagusiari.
‎109 Bakaikoak aipatu ez arren, hiru diferentzia nabarmen zeuden erakunde horien eta UEUren artean. Ez Eusko Ikaskuntzaren, ezta Euskaltzaindiaren lanek ere, ez zuten kolokan jartzen marko juridikoa.
‎Diru publikoa erabiltzeko kontrol gogorrak pasa behar dira. Unibertsitatea prest legoke erakunde horien integrazioa kontuan hartzen, baina horretarako baldintzak bete lituzkete75.
‎Baieztapen horrek garbi erakusten digu, agiriak agiri, UEUren barruan iritzi ezberdinak zeudela erakundearen funtzioari eta etorkizunari zegokienez. Erakundearen historian, protagonista desberdinekin, behin eta berriz errepikatu den kontua izan dugu hori.
‎Unibertsitate euskaldunari bidea ebaki nahi dion zerbait da UZEI»64 UZEIren ordezkarien ustez, euskal unibertsitatearen bideak euskal taldeen mugimendutik pasa behar zuen eta bere ahalegina talde horiek koordinatzea zen. UZEIk posible ikusten zuen bospasei urtera euskarazko unibertsitatea indarrean egotea65 Horretarako plangintza zabala burutzea pentsatzen zuen UZEIk, «aurreunibertsitatea sortuz»66 Bilboko Unibertsitatearekin harremanak izan arren, proposamen hori ez zen gauzatu, eta ez zen lankidetza eraginkorrik egon erakunde horrekin67.
‎“Ezagutzen dudan baino intrusismo gehien duen sektorea da. Orain dela gutxi arte, oso gutxi ginen legez alta emanda dauden erakundeak, eta esaten badut gaur egun 200 baino gehiago ari direla lanean, agian motzeraino geratuko naiz”, dio Emy de Lema Aseproce Asociación Española de Promotes de Cursos en el Fuera del Españolako ordezkariak. Izan ere, Emy de Lema horren arabera, gaur egun akademia guztiek ez dute zalantzarik ikasle talde bati atzerrira ikastera bidaltzeko.
‎Corografia de Guipúzcoan (1754an idatzia), horrela, Maiorazkoaren nozio tradizionala eta Probintzia forala kontzeptu abstraktuaren artean sinbiosi lan fina egiten du, Gipuzkoako probintzia" divino mayorazgo" moduan aurkezturik. Larramendiren arabera, maiorazkoa denboratik at dagoen erakunde sagaratua da, beti ere atxiki egin behar dena; maiorazko jainkotiar horren legeak, foruak, ez dira eskubideak, pribilegioak baizik, Jainkoaren borondateak, ez Erregearenak, emanak.
2004
‎Eta beste maila batzuetan ere ez dut uste eragin duenik. Nik ezagutzen ditudan Oteizaren inguruko sektore guztiek bat egin dute erakusketarekin, guztiek sentitzen baitzuten erakusketa behar beharrezkoa zela eta, are gehiago, hau antolatzeaz arduratu behar zuen erakundea, egun dagoen erakunde boteretsuena zela, Guggenheim, alegia.
‎Lehenik, lege honetatik arlo zibileko edo merkataritza arloko gai bat ere ez baztertzea; bigarrenik, prozesuko legeen urratzea kasaziotik kanpo uzteko erabakia, gero aztertuko denez, erabaki hori batere funtsgabea ez dela; hirugarrenik, jurisprudentzia doktrina aginteduna sortzeko eginkizunaren garrantzia, hori baita kasazioaren zeharkako eginkizuna. Eginkizun hori lotuta dago erakunde horri datxekion herri interesarekin, erakunde horren jatorritik egun arte.
‎2 Gertaera kaltegarriaren ondoriozko kaltedunak erabat zehaztuta izan edo erraz zehatz daitekeen kontsumitzaile edo erabiltzaile talde bateko kideak direnean, interes kolektibo horien babesa lortzeko legitimazioa dagokie kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteei, interes horien defentsan edo babesean diharduten eta legez eratuta dauden erakundeei, bai eta kaltedunen taldeei beraiei ere.
‎1 Ondasunak baloratzeko, kasuan kasuko aditu tasatzailea izendatuko da, Justizia Administrazioan zerbitzuak egiten dituztenen artetik. Horrelako aditurik ez badago, tasazioa egitea eska dakieke administrazio publikoen mende dauden erakunde edo zerbitzu teknikoei, baldin eta horiek pertsonal kualifikatua izan eta ondore horietarako Justizia Administrazioarekin elkarlanean aritzeko konpromisoa hartu badute. Erakunde edo zerbitzu horietara ere ezin bada jo, zerrenda batean jaso pertsona fisiko nahiz juridikoen artetik izendatuko da aditu tasatzailea.
‎jarduera, iraupena, iturrien araberako berotegi efektuko gas emisioen kalkulua eta ingurumen inpaktuak. Proiektu hori, hala badagokio, dagokion erakunde kreditu hartzaileak balioztatuko du, eta erakunde horrek GGGMren baldintza guztiak betetzen dituen eta, ondorioz, kredituak lor ditzakeen baloratuko du. Balidatu ondoren, GGM proiektu gisa erregistratzen da berariazko erregistro batean, eta hura ezartzen eta lanean has daiteke.
‎Gatazkan zeuden elikagaiek zuten kolesterol mailari buruzko informazioa zuzena ote zen zehazteko, prozedura judizialarekin batera aurkeztu ziren txostenak hartu ziren kontuan. Epaileak ondorioztatu duenez, alde handia dago erakunde demandatuak arrautzei ematen zien kolesterolaren (1.600 mg 100 g arrautza gorringoko, eta 600 mg 100 g arrautzako zati jangarriko) eta txosten eta taulek produktu horri ematen zioten kolesterolaren artean. Izan ere, arrautza batek, 60 g pisatzen duen arrautza bakarrak, taula eta txosten desberdinen arabera, 177 miligramo kolesterol (Madrilgo Udaleko Higiene Laborategiaren azterketa baten arabera, aurkeztuta) eta 308 miligramo kolesterol ditu.
2005
‎Legea egiten duenak tranpa egiten ere badakiela dio gaztelaniazko esaerak eta horregatik adi egon behar da politikoen esku dauden erakunde publikoetatik zabaltzen diren mezuen aurrean. Nik nahiago dut egiten dutenari begiratu eta ez esaten dutenari, horregatik hainbeste errepikatzen den kultura planetik eta abarretik gutxi espero dut, orrietan jasotakoa gero ekintzetan ikusi behar dugulako eta esperientziak esan digu idatzita dagoena gutxitan betetzen dela.
‎Goitik datozen aginduak, behean obeditzen direla esaten dute. Egoitz Zabala ausartzen da esatera, Eliza" inon dagoen erakunderik antidemokratikoena" dela.
‎Angel Garcia Castillejo Espainiako Estatuko Komunikazio Idazkaritzako aholkulariak betetzen du lan hori, eta dioskunez," ehunen bat kexa jaso dira orain arte. Bat izan ezik, Jarraipen Batzorde Mistoan dauden erakundeek ipini dituzte guztiak".
‎Herrialde pobreetako eta garabideko herrialdeetako erakunde sozial, politiko eta sindikal ugari ari dira mobilizatzen. Negoziazioa eta eztabaida MMEtik kanpo ateratzeko eskatzen dute, ezen, beren iritziz, multinazionalen interes komertzial korporatiboen esanera dago erakunde hori. Egokiago ikusten dute beste foro multilateral batzuk aprobetxatzea, hala nola Merkataritzari eta Garapenari buruzko Nazio Batuen Konferentzia (UNCTAD), Elikadurarako eta Nekazaritzarako Nazio Batuen Erakundea (FAO) eta Nazio Batuen Ingurumenerako Programa (NBIP/ UNEP).
‎Epe motzean horrelako erakunderik izango ez dugunez, ezinbestekoa da jada sortuak dauden erakunde publikoen inplikazioa. Hau da, kontsumitzaileen babesa ziurtatzeko, erakunde publikoek lege eta arauak sortu behar dituzte, eta hauek bete arazteko bide eraginkorrak ezarri.
‎Subrogatzeko prest dagoen erakundeak eskaintza loteslea egingo dio zordunari, hipoteka mailegu berriaren finantza baldintzak agerraraziz. Zordunak eskaintza onartzen badu, ulertzen da eskaintza egileari baimena eman diola eskaintza hori erakunde hartzekodunari jakinaraz diezaion, eta berorri eska diezaion, subrogaziopeko hipoteka maileguan zordunak duen zorraren zenbatekoa egiaztatzen duen ziurtagiria ematea, gehienez egutegiko zazpi egunen barruan.
‎Jaulkipena norbanakoek edo Merkataritzako Erregistroan inskribatuta ez dauden erakundeek egin badute, aurreko lerrokadak aipatu gordailua Jabetza Erregistroan egin behar da; baina interesdunek nahi badute tituluak kotizazio ofizialetan sartzea, horrexetarako bakarrik inskribatuko da norbanakoa edo erakunde hipotekatzailea Merkataritzako Erregistroan, eta taloitegiaren bikoizkina bertan gordailutuko da Tituluok finka bat baino gehiago ukitzen dutenean, ez da beharrezkoa ber...
‎Zuzendaria ikastetxeko piramidean dago, organigramaren goiko aldean, baina ez dago erakundean gertatzen den guztiaz informaturik. Zuzendariaaskotan ez da ohartzen lankideen artean gertatzen denaz, komunikazioarazoengatik eta informazioa guztia ez zaiolako iristen.
‎Behin betiko proiektua ikastetxeko organo gorenak onetsiko du eta, ikastetxearen inguruan dauden erakundeei ale bat zabalduko die, ikastetxearen asmoakzeintzuk diren jakin dezaten. Era berean, komenigarria litzateke ikastetxeko taldeguztiek dokumentu horren laburpen bat edukitzea.
‎Gizartearen ongizatea lortzearren, ikastetxeak jokatzen duen papera egiaztatzea. Ikastetxea, gizarte barnean murgildurik dagoen erakundea denez, Memoria ikastetxeak gizarteari egiten dion ekarpenaren ziurtagiria da.
‎Ikastetxe barruko zein kanpoko antolaketa elementu horiek guztiak koordinatu beharra dago erakundearen funtzionamendua egokia izateko. Ikastetxean koordinazio egokia lortzea oso zaila da, elementu eta esparru ugari eta konplexuekparte hartzen dutelako.
‎baliabide asko dituen ikastetxearenkoordinazioa zailagoa izango da. Espazio, ikasgela, ikasle, langile eta lantalde ugari badaude erakundean, horiek koordinatzea konplexuago bihurtzen da.
‎Laburbilduz, aitortu beharra dago erakundeentzat gero eta garrantzitsuagoakdirela honako ezaugarri hauek: irekiak izatea, proiektu kolektiboa izatea, errealitate birtual berrietara irekiak egotea eta erakundearen garapena sustatzea etengabeko ikaskuntzaren bitartez.
‎5 Egin ezazu gaur egungo gizartean dauden erakundeek izan lituzketenezaugarrien mapa kontzeptuala.
‎Behatokiak, gaineratu duenez, “maila juridikoan ikertzea du helburu, administrazioek ekonomia solidarioa sustatzen duten neurriak garatu ahal izateko tresnak izan ditzaten”, eta arlo horretan ekintzaileak prestatzeko. Gizarteratzearen eta laneratzearen arloan lan egiten duen edozein erakundek parte hartzeko prest dagoen erakunde horren arduradunek, gainera, gizarteratze enpresak kudeatzeko ikastaro bat egitea aurreikusten dute, eta gaur egun gizarte erakundeek ematen dituzten ekonomia solidarioko prestakuntza ikastaroetako tituluak homologatzeko unibertsitate munduaren inplikazioa aprobetxatzeko aukera aztertzen dute. Beste helburuetako bat UNESCO katedra bat eskatzea da.
‎Motoneuronak arduratzen dira garuneko eta bizkarrezur muineko mezu elektrikoak muskuluei transmititzeaz. Britainia Handiko Gobernuaren baimen berriak eragin ditu saiakuntza horien aurka dauden erakundeen kritikak. Aurkakoak ziur daude Britainia Handia gero eta hurbilago dagoela gizakiak klonatzeko baimenera.
‎Bakardade sentsazioa, ohitura desberdinen arteko talka, beti amarena ez den hizkuntza, bizi aldaketa erradikala sustatzen duen ideal idilikoari ia inoiz erantzuten ez dion errealitatea… Migrazio fenomenoaren bakarkako esperientzia zailtasunez, zailtasunez eta babesik gabe dago. Errealitate hori gero eta handiagoa denez eta gure gizartean gero eta garrantzitsuagoa denez, bizipen horren gogortasuna murrizteko prest dauden erakunde eta taldeen kopurua ere handitu egin da. Populazioaren sektore horren behar eta eskaera handienetako bat informazioa da.
‎Iaz Gasteizen egin zuten jardunaldia eta bazegoen erakundeek orduan hartutako konpromiso batzuen gaineko ikusmina. Horiek azaltzeko ardura izan zuen Nekazaritza, Arrantza eta Abeltzaintza sailburu Gonzalo Saenz de Samaniegok.
‎Irakaskuntzara emanda dauden erakunde eta taldeetatik ere sortzen da libururik: dozena bat dira eta ekoizpenaren %3, 6 eragin dute.
2006
‎Biopirateria esaten zaio horri. Via Campesinak, Euskal Herrian ere badagoen erakundeak, zera dio: bioaniztasuna, eta haziak batez ere, gizateria osoaren ondarea direla, eta herrien mesederako erabili liratekeela.
‎1980 hamarkadan sortutako erakundeek, bi itxura hartu dituzte funtsean: 1) Lehen Ministroari loturiko barne instituzioak, esaterako Hizkuntza Frantsesaren Ordezkaritza Orokorra ala Hizkuntza Frantsesaren Goi Kontseilua, eta 2) kanpoari begira dauden erakundeak, hala nola, Frankofoniaren Goi Kontseilua eta, beste maila batean, Kultura eta Teknika Lankidetzaren Bulegoa.
‎Enpresa modernoa da ekonomia kapitalista modernoaren bihotzean dagoen erakundea, etekinak etengabe gehitzera zuzendua, ondasunen, kapitalaren eta lanaren merkatuek eskaintzen dituzten aukeren arabera?. Enpresa modernoaren bereizgarria ondokoa litzateke:
‎Nondik sortzen da Segovias izena? Segovias izena oso lotuta dago erakunde honen jatorriarekin. ACSUR 1986an sortu zen, Kataluniako profesional progresistek Nikaraguara egindako bisita batean, iraultza sandinistari laguntzeko, eta, lehen bidaia horretan izan genuen esperientziatik abiatuta, erakunde bat sortzea erabaki zen, Nikaraguako sandinistekiko lankidetza eta elkartasun prozesuak bultzatzeko.
‎historialariak, artxibozainak, kultur eragileak, politikariak, legelariak... Guztien artean osatu zuten 2002an Duintasunaren Batzordea (Comissio de la Dignitat), 1995eko frustrazioa errepika ez zedin lan egiteko prest zegoen erakundea. Kasu hartan, Felipe Gonzalezen Gobernu espainolak, PPren" vayase Sr.
2007
‎Nafarroan ardoaren inguruan dauden erakunde gehienak herri honetan biltzen dira: Nafarroako jatorri deituraren kontseilu arautzailea, Ardoaren kofradia, Enologia ikerketa estazioa, Museoa...
‎Horrez gain, Iparraldean ez dago erakunde nahikorik. Horrenbestez, egoera horren ezkorra izanik, batzuen ustez, Euskal Herria burujabe eta independente izan arte, nekez sortuko da EESE.
‎Hobetuz Fundazioa EAEko langileen etengabeko lanbide heziketaz arduratzen da. Erakundeek beraiek kasu honetan EAren esku dauden erakundeek euskal esparru sozioekonomikoa traizionatzen dutela erakusten duen adibide paradigmatikoa da fundazioa.
‎Beste estatu batzuen mendeko edo izaera pribatuko kultura eta irakaskuntza erakundeetatik, egiaztatutako ospea duten eta Espainian modu ofizialean aitortuta dauden erakundeetako zuzendaritzako langile eta irakasle atzerritarren jarduerak, baldin eta atzerritar horiek Espainian gauzatzen badituzte euren hetzen bada programok betetzera.rrialdeetako kultura eta irakaskuntza programak, eta euren jarduera muga
‎Enpresaburuen interes orokorrak defendatzeari dagokionez erakundeetan ordezkaritza izan dadin, administrazio publikoetan eta ordezkaritza hori ahalbidetzen duten estatuko zein autonomia erkidegoetako beste erakunde edo organismo batzuetan, ulertuko da estatu mailan enpresen eta langileen 100eko 10 edo gehiago duten enpresaburuen elkarteei dagokiela ordezkaritza gaitasun hori.
‎1 Alokairuak Bermatzeko Funtsa Lan eta Gizarte Arazoetarako Ministerioaren mende dagoen erakunde autonomoa da, eta bere xedeak betetzeko nortasun juridikoa eta jarduteko gaitasuna ditu. Funts horrek ordainduko diedimengabezia, ordainketa etendura, po langileei ordaintzeke dauden alokairuen zenbatekoa, enpresaburuen kaurrota edo hartzekodunen konkurtsoa dela-eta.
‎legeen konstituziotasuna kontrolatzea, Estatuaren eta erregio autonomoen arteko eta azken horien arteko eskumen gatazkak konpontzea, oinarrizko eskubideak babestea eta nazioko goi karguen erantzukizun kriminala adieraztea). Horrez gain, Espainiako konstituzio historian ezagunak ziren baina ahaztuta zeuden erakundeei berriro heldu zien, besteak beste, «Diputazio Iraunkorrari».
‎Erakundeek komunikazioa lehiakortasunerako funtsezkoa dela antzeman dute.Komunikazioa gero eta txertatuago dago erakundeen gestio prozesuetan, hainzuzen ere, balio bat eta ekarpenak onartu zaizkiolako, orain dela urte batzukonartzen ez zitzaizkionak. Bestalde, komunikazioaren aldeko lehiakortasunaere areagotu egin da.
‎IKTak gizarte ekintzako GKEetan sartzeari eta erabiltzeari buruz dagoen ezagutza hobetzea. “Adibidez, Behatoki Iraunkor bat sor daiteke, edo lehendik dagoen erakunderen bat aprobetxa daiteke informazio zerbitzu iraunkor eta eguneratu hori emateko”. GKEentzako berariazko IKTak ezartzeko plana egitea GKEek deialdietara sartzeko proposamenak:
‎Natureko artikulu berri batek agerian utzi du gaur egun Hego Afrikan hiesaren aurkako borrokan erreferentzia diren bi zentroen arteko lankidetzarik eza. Infekzioaren eragina ezagutzeko, Africa Centre-ren (Umkhayakude n dagoen erakunde berezia, landa zentro txiki bat) eta Lurmutur Hiriko Institute of Infektious Disease and Molekular Medicine ren (Lurmutur Hiria) prebalentzia azterketak laguntzen ari dira. Azken hori birusaren eta hari lotutako infekzioen azterketa molekularrari buruzkoa da.
‎Haurrak eta zaharrak Larrialdietan haurrei antzemandako tratu txarrak askoz kaltegarriagoak dira. 2005ean 13 kasu atzeman ziren eta 2006an 17 Kasu horiek pediatrak aplikatzen duen arreta protokolo baten arabera artatzen dira, eta dagokion erakundeari jakinarazten zaizkio. Katalunian, Haurren eta Nerabeen Arretarako Zuzendaritza Nagusiari dagokio (DGAIA).
‎Kontratu bat sinatzea, ondasunen jabe bakarra dela ziurtatzeko, eta konpromisoa hartzen duela bere alhaja edo baliozko objektua epe jakin batean berreskuratzeko. Epe hori 1 hilabetekoa izan daiteke, birrindutako piezen eta dagokion erakundearen arabera. Epe horretan, emandako mailegua gehi interesak ordaindu ditu.
‎Horrekin batera," finantza kudeaketaren eraginkortasuna, zehaztasuna eta gardentasuna" hobetuko duela esan zuen Arruek. Horretarako, egun dagoen" benetako finantza egoera" ezagutzeko asmoa, udal kontratuetan gardentasuna ezartzea, Udalak bestelako administrazioekin dituen elkarlana sustatzea eta Udalaren menpe dauden erakunde autonomoen autofinantzazio kopurua handitzea proposatu zituen. Neurriei dagokionez, sei dira popularrek atzo zehaztu zituztenak:
‎Areago, asko ez badira ere, badaude erakunde batzuk egitura fisiko eta funts bibliografikoak kontserbatzen ez dituztenak eta liburutegi digitalak sortzen ari direnak.
2008
‎Bertsolaritzan aurrera begira etor litekeen korapilo handienetakoa askatzen lagun dezakeen teoria bat bada, polisistemena (Even Zohar, 1978). Zakar esanda, Polisistemen Teoriak kultur fenomenoak sistema gisa ulertzen ditu, zeinetan hainbat faktorek (produzitzailea, kontsumitzailea eta hauen artean dauden erakundea, merkatua, errepertorioa eta produktua) elkar eragiten duten adibidez, bertso bat baloratzeko, sistema osoari begiratzen dio, ez metrikari bakarrik. Teoriaren beste oinarri bat da edozein kultur sisteman beti daudela geruza desberdinak, gizartean bezala.
‎hizkuntza talde bateko kideek erabakiak hartzeko zenbaterainoko boterea lortu duten gehiengoaren eskuetan dauden aparatuetan, esaterako, hezkuntzan, osasun zerbitzuetan, armadan edota negozioetan, industrian, komunikabideetan eta kultura, kirol eta erlijio erakundeetan. Beraz, kontrol informala gutxiengoaren hizkuntza erabiltzen duen komunitatearen barrutik dator, eta kontrol formal bihur daiteke, hizkuntza gutxiengoei gehiengo menderatzailearen kontrolpean dauden erakundeen barruan erabakiak hartzeko postuak izateko eskubidea emateraino. Batera hartuz gero, gutxiengoaren komunitateko kontrol informala eta gehiengoaren erakundeetako kontrol formala bateratu egin daitezke babes instituzional handiagoa emateko hizkuntza gutxiengo jakin bati gehiengoaren ingurune barruan.
‎gaixotasun larria duten komunitatetzat, alegia. Kanadan, batez ere mendebaldeko eta Atlantikoko probintzietan, geografikoki isolatuta egoteagatik iraun zuten komunitate frankofono txiki asko daude, baina gaur egun erabat asimilatuta daude edo bizirik irauteko borrokatzen ari dira, eta ikastetxeak dira frantses hiztunen kontrolpean dauden erakunde bakarrak (Landry eta Magord, 1992; Magord, 1995; Magord, Landry eta Allard, 2002). Komunitate horietako gazte asko hirietara emigratzen ari direnez, komunitateen asimilazio tasa altua da eta goraka doa (Beaudin eta Landry, 2003; Forgues, Bérubé eta Cyr, 2007).
‎Eta, dudarik gabe, etxebizitzetan energia ekologikoko sistemak ezartzearen garrantziaz geroz eta jabetuago daude erakundeak.
‎Haren ustez, kontratuak ez zuen esaten emaitza jakin bat ziurtatuko zietela, hori ez baitago erakunde laguntzailearen esku, haurraren herrialdeko auzitegien oniritziaren menpe baizik.
‎Finantza zuzenbidearen eta Administrazio zuzenbidearen arteko harremanak, berbarako, nabariak dira oso. Ezbairik gabe, tributua, Herri zorraren jaulkipena, gastu publikoaren antolaketa eta abar Finantza zuzenbideari dagozkion erakundeak dira, baina erakundeok eragingarriak izan daitezen, administrazio prozedurak erabili behar dira; ondorenez, prozedura horien izaera juridikoa, printzipioak eta abar Administrazio zuzenbidean bilatu behar dira.
‎Ondare bananduak tributuei begira dakartzan ondorioen alorrean, ondorio horiek edozein subjektu pasibori begira sor daitezkeenak dira; horrela, erakundeak berak gauzatzen du zerga egitatea eta, beraz, erakundeak tributu prestazioak bete behar ditu. Beste modu batera esateko, harreman juridiko tributario bakarra dago erakunde eta Administrazioaren artean.
‎TLOren 16 artikuluaren idazkeraren hedadurari buruz, zenbait autorek joera ezkorra agertu izan dute: batetik, kalifikazio arau hori interpretazioari buruzko kapituluan sartu izana kritikatu dute; bestetik, arauketa hori alferrekoa dela baieztatu dute, dagoeneko Zuzenbide pribatuan zehatz mehatz araututa baitago erakunde hori; atzenean, Administrazioak artikulu horren abusuzko erabilpena egin dezakeela aipatu dute, zergadunek zergak aurrezteko izan ditzaketen aukerak zapuzteko. Gero azalduko dugun moduan, zenbait kasutan tributu legeak berak eskaintzen ditu aukera bat baino gehiago helburu berbera lortzeko, eta, horietarik bat aukeratzean, ez da simulaziorik gauzatzen.
‎Izan ere, LIFE programan aurkeztutako proiektuen kostua erdi bana finantzatu behar dute proiektu bakoitzaren bazkideek eta Europako Batasunak. Proiektuak, denera, bi milioi euroko aurrekontua zuen; beraz, milioi bat euro finantzatzeko prest zeuden erakundeak bilatu behar izan zituzten.
‎Euskalkietan ez da gauza bera. Euskara baturako legez euskaltzale guztiek eman lezakete iritzia, baina ez dago erakunde bakarra erabakiak hartzeko. Hortik sortzen da, adibidez, bizkaierako atal batzuetan eredu bat barik hiruzpalau izatea.
‎Horretaz hain da ugaria dagoen informazioa ezen beste tesi bat idatz baitaiteke. Beraz, Euskaltzaindia sortuz geroztiko epeari dagokionean erakundearen egoera (eta Azkueren inplikazioa) ikusteko adierazgarriak diren gertaera zehatz batzuk hautatu eta horietan zentratu naiz22 Bestalde, Azkueren proiektu desberdinak aztertzean (hezkuntza arlokoak, kazetaritzakoak, etab.) zeharka Euskaltzaindiaren bilakaerako beste une batzuk ere ikus litezke. Hola bada, Euskal Akademiaren historia xehetasun osoz kontatu ez arren, uste dut aski informazio ematen dela garaiko ildo nagusiak zeintzuk ziren ulertzeko.
‎Edonola ere, lau Diputazioek Akademiaren proiektua eta araudia onarturik, Gipuzkoako Diputazioaren jauregian, Donostian, egin zen 1919ko irailaren 21ean sortzear zegoen erakundearen batzarra. Bertan, Oñatin aukeraturiko Azkue, Urkixo, Eleizalde eta Campion akademikoek eta araudiak zehazturiko Jaungoiko Zale, Euzko Deya, Jesusen Biotzaren?
‎1919ko urritik urte bukaera arteko zortzi batzarretan, Akademiak ez zuen euskararen inguruko erabaki normatiborik hartu, baizik oraindik guztiz antolatu gabe zegoen erakundea lanean jarrarazteko, bere kide guztiak izendatzeko eta barne­araudia finkatzeko pausoak ematen aritu zen. Hau da, azpiegitura lana atondu zuen aurrenik, ondoren erakunde gisa finkatuta oinarri horren gainean lan akademikoa hasi ahal izateko.
‎jatorrizko orria agintari eskudunentzat, lehenengo kopia arrosa enpresarentzat eta bigarren kopia berdea kontsumitzailearentzat. Erreklamaziogileak jatorrizkoa dagokion erakundera bidali behar du (KIUBetako edozein izan daiteke), eta, hortik aurrera, dagokion jarduerari ekingo zaio, tartean den erabiltzailearen eta enpresaren arteko bitartekotzarekin, bi aldeen artean adostasun egokia lortzeko. Azken kasuan, demanda judiziala ere jar daiteke hornitzailearen aurka.
‎Duela urte batzuk, erantzuna baiezkoa izango zen, baina gaur egun" ez" biribila da. Izan ere, duela gutxi arte, banketxe bat aukeratzeko orduan, arazo praktikoak izaten ziren (adibidez, bizilekutik hurbilen zegoen erakundea), fidagarritasun arazoak (bankuaren beraren ibilbideagatik) edo tradizio jakinak, ezer baino gehiago, erabiltzailearen familiaren aldez aurreko hauteskundeengatik. Faktore horiek oraindik eragina dute onurak eta desabantailak ebaluatzeko orduan, baina, egia esan, elementu gehiago daude jokoan, galdera bakar (eta berri) batean bil daitezkeenak:
‎Iaz 100 kasu erreal baino gehiagori erantzun zien ildo horrek, eta helburua da intentsitate txikiko edo ertaineko jazarpen arazoei erantzutea. Egoera larrien kasuan, Adingabeen Defendatzaileari, hezkuntza sailei edo dagokion erakundeari helaraztea. Ekimen autonomikoak Hainbat gobernu autonomikok jarri dituzte abian eskola jazarpenaren aurkako laguntza zerbitzuak beren erkidegoetan.
‎Minusbaliatuak eta urtetik gorakoak Beren kargura minusbaliatuak edo urtetik gorako pertsonak dituzten zergadunek ere ez dituzte aitortu harrera hori aitortzen duten erakunde publikoek jasotako errenta edo laguntzak. Halaber, salbuetsirik daude erakunde publikoek% 65eko edo gehiagoko elbarritasuna duten pertsonei emandako prestazio ekonomikoak. Egoitzetan edo eguneko zentroetan egonaldia finantzatzeko diru-laguntzak jasotzen dituzten 65 urtetik gorako adinekoek ere ez dituzte errenta horiek aitortu, baldin eta gainerako diru sarrerek lanbidearteko gutxieneko soldata halako bi gainditzen ez badute (2008 urtean, 600 euro hilean).
‎Espainiako Baliabide Energetikoak Aztertzeko Elkarteak (AEREN) ASPO ordezkatzen du 2006az geroztik. Petrolio zenita aztertzen duten mundu osoko 20 herrialdetan baino gehiagotan dagoen erakunde sarea da ASPO, hau da, noiz izango den ekoizpen handieneko unea eta noiz gainbehera. Pedro Prieto presidenteordeak (Madril, 1950) ez du txotxongilo bururik uzten:
‎Funts horren helburua da zailtasunak dituen erakunde baten kaudimena eta funtzionamendua indartzeko jarduketak egitea, gordailugileen interesak defendatzeko. Funtzio hori betez gero, funts horrek arriskuan dagoen erakunde bat salbatzeko balio dezake, Banestorekin 1993an gertatu zen bezala. Azkenean erakunde jakin bat salbatzeko konponbiderik aurkitzen ez bada, desegin egin da.
‎Guztira, 140 erakunde baino gehiago ari dira lanean gaur egun gure herrialdean; ez dira Espainiakoak soilik, atzerriko bankuen mende daude ekonomikoki. Ziur al daude erakunde horietako aurrezkiak. Zenbateraino ezagutzen dugu haien matrizeen egoera erreala, hau da, haien mende dauden atzerriko bankuena?
‎Oro har, erakunde batek Estatuak dirua jasotzea modu negatiboan interpretatzen da merkatuan. Inbertitzaileek uste dute estualdian dagoen erakundea dela, nahiz eta kasu batzuetan irakurketa okerra izan. Gainera, epe ertainera, kontsumitzailearentzako nazionalizazioen beste puntu kaltegarri bat da erakundeek akziodunari ordaintzeko politikaren inguruan iragartzen dituzten aldaketak.
‎Espainian bizi diren lau espezieetatik hiru egoera oso larrian daude. Hegazti horietan espezializatuta dauden erakundeek azken urteetan gertatutako desfasea azpimarratu dute, kopuruaren eta eskura dagoen elikagai kopuruaren artean, bereziki penintsularen iparraldean eta ekialdean. Hori dela eta, hegazti populazio osoek autonomia batetik bestera alde egin behar izan dute – egun batean 200 km baino gehiago egin dezakete hegan, eta horrek areagotu egin ditu elektrokuzioak, pozoitzeak, aerosorgailuekin talka egitea, errepidean harrapatzea, etab. Munduko gainerako lekuetan ere, egoera ez da onena beste espezie batzuentzat, Natura Kontserbatzeko Nazioarteko Batasuneko Zerrenda Gorriaren arabera.
‎Jakin, badakigu zerbait horretaz euskaldunok Nafarroan, eta ez diot opa, nik neuk behintzat, inongo inori horrelako esperientziarik. Ikuspegi abertzale batetik, ezin dugu ahaztu abertzaleen eskuetan dauden erakunde politikoek hiritar guztien onerako egin behar dutela egin beharrekoa, ez bakarrik korda batekoen onerako. Eta, hain zuzen ere, haien gabeziak eta guzti, indar abertzaleak direnez euskaltzaleenak eta sinetsita nagoelako fidagarriagoak direla berauek eginkizun politiko irekiagoetarako, horregatik nahiago ditut abertzaleak erakundeetan, euskaltzale ez edo nekez ageri direnak baino, aukeran.
‎Hala ere, hemendik aurrera, apur bat gehiago balioetsiko dute eremu euskaldun nahiz mistoan. Administrazioko eta haren menpe dauden erakunde publiko eta bestelako entitateetako Hezkuntza Departamentuko langileak kanpo utzita eremu mistoko langile berriei euskara merezimenduetan %3 baloratzea erabaki du Nafarroako Gobernuak, eta %6ra igo du ehuneko hori eremu euskaldunean.
‎Aurtengo edizioarekin bere hamargarren urtemuga bete du Bilboko Antzerki eta Dantza (BAD) jaialdiak. Bilbon jaio eta berton bizi garenok behartuta omen gaude erakundeei darizkien handinahikeriak jasaten, eta jaialdia bera Bilboren neurrikoa izateko bokazioarekin sortu zen, segur aski udaleko kultur arduradunek uste zutelako Guggenheimeko hiriaren kultur eskaintza benetan urria zela, batez ere arte eszenikoetako arloan.
‎Krisian daudenak erakunde soziolaboralak dira. LHK, KES edo Hobetuz zerbaiterako balio dute?
‎Dena den, orain ika mikan sartu beharrean, guztiok bat egin eta gure selekzioak aldarrikatu behar ditugu. Argi geratu behar da hemen futbol esparrutik at dagoen erakunde batek inposatu duela aldaketa, eta harena da egoeraren erantzukizuna.
‎Bengoarekin ikasi genuen egoera aztertzen eta erabakiak hartzen. Etxeberriarekin, berriz, ELArekiko lotura organikoa egin genuen, eta hark erakutsi zigun antolatzeko beharra, sindikalismoaren zeregina, eta ez zegoela gauza berririk asmatu beharrik, 1911tik bazegoelako erakunde historiko bat horretan ziharduena. (…) Etxeberria izan zen kiderik garrantzitsuena sindikatua antolatzen frankismoaren garai estuan.
‎Lehendabizi, eragile eta mugimendu sozialen mailan, haiek oinarrizko gure aldarrikapenekin bat egin dezaten saiatuta, baina baita alderantziz ere; hau da, haienak babestuta, legitimatuta, eta gizartean ezagutarazita. Bigarrenik, erakundeen mailan, trantsizio aldia izango litzatekeenean, oinarrizko hiritar eskubideak, identitate eskubideak eta nazionalitate politikoko eskubideak gauzatuko direla saiatuta, eta orain dauden erakunde esparruak erabilita eta haiei uko eginda, eta lurralde osoan hiritar guztien eskubide guztiak bermatzen saiatuko diren kontraboterezko erakundeen aldeko apustua eginda. Oso erraza litzateke, esate baterako, udaletxeek nork bere Barne Ministerioari erroldari buruzko datuak ez ematea; helduen euskalduntzea doan eta malgua izatea, eta, era berean, ghettoak zentroetan eta A ereduan osatzea oztopatzea; langileen esklabismoa eta esplotazioa salatuko duen politika abian jartzea...
2009
‎Programa horiek gainera ikastetxeek beraien lana osatzeko aukeratu dituztenak dira.Diruz lagundutako programen artean daude ikastetxeko aldizkariak Irakurtrezin, Esazu eta Irrintzi, pertsonaia ezagunen bisitak, orduz kanpoko jarduerak Euskalduntzeko hezitzaileek asko egin dezakete! ...programa, Lagunarteko hizkerarekin jolasean programa edo Ahozkotasuna eta bertsolaritza programa bezalakoak.Lau ikastetxeekin sinatutako hitzarmenak desberdinak badira ere, bai programetan eta bi dirutan ere, guztira lauen artean, 46.498,07 eurotako aurrekontua suposatu dio Udalari, iaz baino 1.500 euro gutxiago.Alkateak adierazi zuen ahalegin handia egiten duela Udalak hitzarmen hauekin eta pozik dagoela erakunde hauek egiten duten lanarekin. Honetaz gain, aurten egoera ekonomiko zailera moldatzeko guztiek egin duten ahalegina ere azpimarratu zuen.
‎Dena den, egia da garai hark markatu nauela, baina 14 urte igaro nituelako bertan, eta bi hilabetean baino ez genituen galerak izan. Ez dezagun ahaztu eta horrela adierazi izan dut beti, pertsonak motibaturik dauden erakunde batean zailago dela emaitza negatiboak izatea, positiboak izatea baino.
‎Europako Legebiltzarrak zertarako demontre balioko ote du? Eta bistan da erantzunak oso desberdinak direla indar politiko bakoitzarentzako, eta hainbat arrazoirengatik bada ere, denek egon nahi dute herritarrek hautatu baina hauengandik horren urrun dagoen erakundean. Europako Batasuneko Kontseilua bera ere gertuago sentitzen dute herritarrek, besterik ez bada beren herrialdeko gobernuko agintariak direlako eta etxeko telebistan jardunean ikusi egiten dituztelako.
‎Soziolinguistika Klusterra, sortu zenetik, buru belarri aritu da dinamika berriak eragiten eta sustatzen, ezagutza soziolinguistikoa ikertzeko, zabaltzeko eta aplikatzeko ditugun beharrei erantzuteko. Bere egitekoa da Euskal Herrian hizkuntza normalizazio prozesuan inplikaturik dauden erakunde eta taldeentzat datuak, metodologiak eta bestelako materialak eskaintzeko egitasmoak lantzea, beti ere, ezagutza eta normalizazio emaitzak hobetzeko helburuarekin.
‎formatu bereko liburukiak, laburrak, erredakzio arinekoak eta, ondorioz, irakurterrazak. Gure nahia dibulgazioa baita, alegia, euskara planak abiatu dituzten edo abiatzeko dauden erakundeek erraz jaso dezatela beste batzuen esperientzien berri, erraz uler ditzatela beste batzuen esperientzien ardatzak. Kasuek, azken batean, esperientzia eta hausnarketaren bidez ikasketa bultzatu nahi baitute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dauden 146 (0,96)
dagoen 78 (0,51)
dago 62 (0,41)
dagokion 34 (0,22)
zegoen 34 (0,22)
daude 28 (0,18)
zeuden 17 (0,11)
dagoela 9 (0,06)
dagokien 8 (0,05)
gaude 7 (0,05)
badaude 6 (0,04)
dagokionez 6 (0,04)
baitago 5 (0,03)
dagozkien 5 (0,03)
dagozkion 5 (0,03)
egotea 5 (0,03)
egon 4 (0,03)
gauden 4 (0,03)
zegoela 4 (0,03)
daudela 3 (0,02)
egoteak 3 (0,02)
badago 2 (0,01)
baitaude 2 (0,01)
bazegoen 2 (0,01)
daudenen aldeko 2 (0,01)
geunden 2 (0,01)
zauden 2 (0,01)
Badago 1 (0,01)
Badaude 1 (0,01)
Dago 1 (0,01)
Dagokion 1 (0,01)
Dauden 1 (0,01)
badagoen 1 (0,01)
badagokie 1 (0,01)
badaudela 1 (0,01)
badaudelako 1 (0,01)
bazegoelako 1 (0,01)
dagoelako 1 (0,01)
dagokigu 1 (0,01)
dagokiola 1 (0,01)
dagokionean 1 (0,01)
dagozkionetan 1 (0,01)
daudekeen 1 (0,01)
daudenak 1 (0,01)
egondako 1 (0,01)
egonik 1 (0,01)
egoterik 1 (0,01)
gaudek 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
legokeela 1 (0,01)
zaudetela 1 (0,01)
zegoan 1 (0,01)
zegoelarik 1 (0,01)
zegoen-eta 1 (0,01)
zeudela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon erakunde bat 27 (0,18)
egon erakunde publiko 27 (0,18)
egon erakunde hori 17 (0,11)
egon erakunde armatu 9 (0,06)
egon erakunde guzti 9 (0,06)
egon erakunde horiek 8 (0,05)
egon erakunde politiko 6 (0,04)
egon erakunde batzuk 5 (0,03)
egon erakunde bakar 4 (0,03)
egon erakunde bakoitz 4 (0,03)
egon erakunde egin 4 (0,03)
egon erakunde hartu 4 (0,03)
egon erakunde hau 4 (0,03)
egon erakunde autonomiko 3 (0,02)
egon erakunde autonomo 3 (0,02)
egon erakunde behar 3 (0,02)
egon erakunde bera 3 (0,02)
egon erakunde bideratu 3 (0,02)
egon erakunde hauek 3 (0,02)
egon erakunde iritsi 3 (0,02)
egon erakunde lehentasun 3 (0,02)
egon erakunde militar 3 (0,02)
egon erakunde ofizial 3 (0,02)
egon erakunde sare 3 (0,02)
egon erakunde adierazpen 2 (0,01)
egon erakunde asko 2 (0,01)
egon erakunde autonomiadun 2 (0,01)
egon erakunde bakarrik 2 (0,01)
egon erakunde berezi 2 (0,01)
egon erakunde berri 2 (0,01)
egon erakunde bi 2 (0,01)
egon erakunde bidali 2 (0,01)
egon erakunde diru 2 (0,01)
egon erakunde egon 2 (0,01)
egon erakunde eman 2 (0,01)
egon erakunde erabaki 2 (0,01)
egon erakunde erregulatzaile 2 (0,01)
egon erakunde eskudun 2 (0,01)
egon erakunde funtzio 2 (0,01)
egon erakunde garrantzitsu 2 (0,01)
egon erakunde gehien 2 (0,01)
egon erakunde informazio 2 (0,01)
egon erakunde jakinarazi 2 (0,01)
egon erakunde kudeatu 2 (0,01)
egon erakunde kudeatzaile 2 (0,01)
egon erakunde lan 2 (0,01)
egon erakunde legal 2 (0,01)
egon erakunde lokal 2 (0,01)
egon erakunde ordezkari 2 (0,01)
egon erakunde pribatu 2 (0,01)
egon erakunde terrorista 2 (0,01)
egon erakunde udal 2 (0,01)
egon erakunde zientifiko 2 (0,01)
egon erakunde adostu 1 (0,01)
egon erakunde aholkatu 1 (0,01)
egon erakunde aholku 1 (0,01)
egon erakunde ale 1 (0,01)
egon erakunde altruista 1 (0,01)
egon erakunde amankomun 1 (0,01)
egon erakunde anitz 1 (0,01)
egon erakunde antidemokratiko 1 (0,01)
egon erakunde apailatu 1 (0,01)
egon erakunde app 1 (0,01)
egon erakunde arautegi 1 (0,01)
egon erakunde arautzaile 1 (0,01)
egon erakunde arduratu 1 (0,01)
egon erakunde aurkitu 1 (0,01)
egon erakunde aurten 1 (0,01)
egon erakunde autoktono 1 (0,01)
egon erakunde azaleratu 1 (0,01)
egon erakunde azken 1 (0,01)
egon erakunde bakan 1 (0,01)
egon erakunde baliabide 1 (0,01)
egon erakunde banaketa 1 (0,01)
egon erakunde batean 1 (0,01)
egon erakunde batzar 1 (0,01)
egon erakunde berak 1 (0,01)
egon erakunde bereizi 1 (0,01)
egon erakunde berriro 1 (0,01)
egon erakunde beste 1 (0,01)
egon erakunde bezero 1 (0,01)
egon erakunde bide 1 (0,01)
egon erakunde bikoitz 1 (0,01)
egon erakunde bilatu 1 (0,01)
egon erakunde bilketa 1 (0,01)
egon erakunde EAJ 1 (0,01)
egon erakunde ETA 1 (0,01)
egon erakunde V. 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia