Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.745

2000
‎. Helena irrikitan dago jendearen erreakzioa ikusteko.
‎Kirol honetan aldaketak sartzeko jende berria sartu behar da. Lehendik zegoen jendea baztertu gabe, lan ikaragarria egiten dute-eta.
‎ALEKA, berrehun eta berrogei biztanleko herri batean ez baitago jende uholderik. Berrogeita hamar lagun batzarturik.
‎Baina udalak ados jartzea sare bat egiteko ez da nahikoa, ikusgai dauden obrak ere askoz gehiago iragarri lirateke komunikabideetan. Hori egingo balitz, ziur egon jendea askoz gehiago joango litzatekeela, ohitura bilakatzeraino.
‎Moneten arteko truke tasak, salbuespenak salbuespen, aldatzen aridira merkatuen arabera, egonkortasunik eza dibisa eta finantza merkatuetan ezaugarri nagusienetako bat bihurtuz. Bitartean, hazkunde ekonomikoa nabarmenkiapaldu da herri industrializatuetan, ondorioz, jendeen diru sarreren arteko ezberdintasunak eta epe luzeko langabezia, eta honi dagokion jende bazterkeria, handiagotuz, besteak beste.
‎Tabernan zegoen jendeak sekula entzun gabeko oihu bat aditu zuen: " Ostiaaaaa!!!", zerbeza beltzez betetako edalontzi bat airean, zenbait zipriztin beltz inguru osoan, inongo atentatutan entzungo ez zuten eztanda ikaragarri bat, isiltasun salataria eta ispilu baten mila pusketa.
‎Rocíorekin primeran konpontzen naiz. Konturatuta nago jendeak harriduraz begiratzen digula. Ez dakit zergatik den:
‎eskolako garaiak, ingeleseko partikularrak, Tere, Txema lotan, Txema autoan, Txema tabernan, Txema barreka, Txema izarrak oparitzen, izarrak oparitzen, oparitzen... Badago jendea dioena heriotzaren atarian egon dela, eta hor, segundo gutxiko marra horretan bere bizitza osoko irudiak ikusi dituela, diapositibak bailiran. Ba momentu horretan nik horixe ikusi nuen.
‎" Bada, hemen ez dago mirakulurik, jaun Lorenzoren alde behatz baten emaiteko disposizionean ez bazaudete". Eta, ene hitz haiek entzunik, kanpoan zegoen jendea saltokirat sartzen hasi zen, eta gizon hilaren lagun haietarik batek keinu bat egin zuen, eta guztiek beren ezpatak gorde zituzten, ez dakit ene solasak konbentzitu zituelako, edo ahalke zirelako, ustez hain maite zuten lagunaren alde behatz baten emaiteko ere gai izan ez zirelako, eta kendu egin nielako, ondorez, hilaren alde borroka egiteko zuten kausa eta arrazoina. Eta gero erran nien:
‎Eta han berean genuen osaba Joanikot, Egiptoko hamar izurriek joa zirudiena. Eta han berean zegoen jende hura guztia ere, haren kondenatzeko prest. Zeren, ez al zen, bada, osaba Joanikot heresea, eta ez al zen, halatan, izurri ororen izurri eta iturri, hobendunen hobendun eta kulpanten kulpant?
‎Lagun zenduaren aferen nondik norakoek hartaratuta edo, sinetsirik nengoen jende andana aurkituko nuela hilerrian, gure egunkariko politika, ekonomia, gizarte, kultur edo kirol orrialdeak bazkatzen dituztenetarik. Horrelakoen agendetan, ordea, ez zen Anjel Urtxipiaren ehorzketarako lekurik izan.
‎Errealitatea bera ere nahastu egiten duzue-eta! Kalean ez zegoela jenderik, ez zegoela autorik! Zera!
‎Hilabete inguru egin du moduluan, eta patriarkatzat hartu bide zuten denek. Kartzeleroak zain daude sarreretako modulura eramateko, harrituta horiek ere, ondamuz beharbada; Antxonen inguruan dagoen jende multzoari so daude.
‎Eguzkia nagusitzen hasia zenez, bazen jende pixka bat. Lauaxetak esan zidan ohitua zegoela jendea" ia soinutsik" ikusten hondartzetan, baina nire iritziz ez zen oso lasai sentitu. Zorionez, hondartzaren alderdi nudistan sartu baino lehen mendi aldeko bidea hartu genuen.
‎Orduan badakik: kaleak bete egin zituan kontra zegoen jendez. Auzoan gure jendea potortuta zegoan.
2001
‎Uste dut hasieran gaudela. Duela bost urte bazegoen jendea gauzak egiten, baina atzerago geunden. Orain gauza aitzinera doa, jende gehiago agertzen da, lan gehiago eginez, gero eta gauza hobeagoak eginez...
‎Orain gauza aitzinera doa, jende gehiago agertzen da, lan gehiago eginez, gero eta gauza hobeagoak eginez... Gu izan gara diskoa ateratzen lehendabizikoak, baina hor badago jendea pil pilean. Dena dela, zerak kezkatzen nau:
‎Bigarrenik, zein dira globalizazioaren aurka daudenak eta zer eskatzen dute? Globalizazioaren aurkako mundu mailako mugimendu hau osatzen duen jende gehiena ez da alderdi politikoetan antolaturik dagoen jendea. Nagusiki nekazaritzatik, unibertsitatetik, lantokietatik, ekologiaren aldeko mugimenduetatik, mundu indigenatik, Gobernuz Kanpoko Erakundeetatik datoz eta, asko, anarkismoaren esparrutik.
‎IKER: Argi dago jende asko modagatik janzten dela surf estilora, arropa eroso eta alaiekin. Surfa gero eta gehiago hedatzen ari da, eta berarekin surfaren kultura.
‎Kaputxinoek nire kargu utzi zuten «Pan Pin», umeentzako aldizkaria. Hori zela-eta, hasi nintzen Zumalabe, Santamaria eta horrelakoekin biltzen, alegia euskararekin kezkatua zegoen jendearekin, eta bestea baino biziagoa izango zen «Pan Pin» berri bat egiteari ekin genion. Abalak lortu eta martxan ipini genuen, haren buru Jesus Elosegi jarriz.
‎Sekulako aldea dago jendea ondo edo jendea gaizki bizi den gizarteen artean. Eta politikak zeharo zentzu ezberdina du Norvegian, edo Ghanan, edo Euskal Herrian.
‎Ilaren antolaketa ere aztertu da eta itxoiten dauden bitartean jendearentzat ikuskizunik dagoen ere bai.
‎Antonio gitarra jotzen, bi gazte txalo artean eztarria doinuz urratzen eta lau urte inguru izango zituen neskatila beltzarana flamenkoa dantzatzen. Giro alaia sortzen zuten eta inguruan zegoen jendearen artean burua sartu nuen neuk ere. Antonioren begi beltzek berehala jan ninduten eta haren bibote estuaren arantzak sentitu nahi izan nituen berehala.
‎Ez dago etxerik egiteko tokirik, ez dago jendeak bere burua garbitzeko edo edateko urik, ez dago ibiltzeko lekurik, arnasa hartzeko eguratsa ere eskas da.
Badago jendea aspaldian ikusi ez dudana, eta hil zela ahaztu egiten zait.
‎Atzetik harrapatu naute, ustekabean. Kalea gainezka dago jendez, baina inork ez gaitu ikusten. Auto batean sartu naute.
‎Neure eginkizunera natorrela, bada, zertara eta zergatik natorren adierazi. Hainbat bider entzun edo irakurri diot zenbaiti, adiskide eta ez hain adiskideri, hobe nukeela isilik egon jendea hizkuntzalaritzari ez dagozkionez ari denean. Hobe eta zehazkiago esan, probetxuzko litzaidakeela ez txintik ateratzea adituek ez dakizkidanen gainean diharduten bitartean, ez baita guztiz nabari zertan eta zertaz izan naitekeen ni jakitun.
‎garbiagoa, jatorragoa, apainagoa. Hizkuntzaz kanpoko xedeei –Elizaren eginkizunei, batik bat–  begira zegoen jendeari, ez zitzaion gehiegi kostatzen, erraztasuna lagun, euskararen izaeraz eta egoeraz atzentzea. Berak eskatzen zuena, hizkuntzarekiko arreta gaiarekikoaz gainera, lortu zuen, besterengandik lortu, idazlerik  onenengandik.
‎Holakoak nahiz halakoak, baziren, izan, zein ahulago zein sendoago. Eta gure jendeak, erabat hartzen badugu, gogoko, guztiz gogoko, zituen, eta ez zegoen jende hori bertan behera uzteko prest bere baitarik. Puntu hau berriz ukitu dut bereziki eta luzaroago.
‎Indarkeriaren arazoari ezker abertzalearen isolamendu politiko eta sozialaren bitartez eman nahi zitzaion konponbidea, Ermuko espirituaren irudi mediatikoaren sinboloaren pean zegoen jende aurrean argudia eta defenda zitekeen iritzi bakarra. Zalantzarik gabe, ETAren arbuioa azaldu zuten pertsona asko ez zetozen bat iritzi horrekin eta pentsatzen zuten betiere errepresioa emendatuz eta gizarte isolamenduaren bitartez gatazka ez zela konponbidean jarriko eta neurri horiek ezin bideratuko zirela askatasun demokratikoen murrizte handirik gabe.
‎egunaren oihartzuna soilik entzun zen konpromisoa betidanik hartuta dutenengan; edo, beste ikuspuntu batetik begiratuta, kulturalki eta politikoki euskal izate eta nortasunaren alde daudenengan baino ez. Argi eta garbi dago egun horren berri ez duela izan talde horietatik urrun dagoen jende ugariak.
‎Zoritxarrez, gauzak ez dira hain erabaki errazak. Analisi sinple hori ongi dago jende arruntarentzat, baina zu, Bazofias, sinplekerietatik harantzago zaude. Traidorea, heroia, arketipoak dira, benetan sekula izan ez den mundu ideal bati dagozkion kategoriak.
‎Behin eta berriz erlojua begiratzen zuen eta bere hazpegi ederretan asperdura ez ezik nazka ere islatzen zitzaizkion. Haiez gain ez zegoen jende asko. Bizpahiru andre xahar eta kuxkuxean inguratutako arlote gilbor handi bat.
2002
‎Astrabudua, Lamiako eta Erandio dira gune aukeratuenak paretak apaintzeko. «Alive»n ustez, «ez dago jende asko margotzen» eta estilo ezberdinak jorratzen badira ere, «idazle»en eta hirien tendentzien arteko aldea txikia da.
‎Camilo Jose Celaren kasuan, jende gehiagoren artean noski, gaur egun boterean dauden guztiak joan dira etengabe hildakoaren alde hitz politak esanez, intsentsua barreiatuz han hemenka haren fabore. Adolfo Marsillachen hileta elizkizunetara ordea gaur egun boterean dagoen jendea ez da azaldu. Azken urteotan Cela oso maila altuetan soilik mugitzen zen, dirua, boterea eta noblezia kokaturik egon ohi den lekuetan beti ere.
‎EAJko askok oraingo marko instituzionala gainditu nahi du eta Batasunako askok ere borroka molde berriak landu nahi ditu. EAJren eta Batasunaren ikuspegi nagusien artean badago jende multzo zabal bat beste bide bat urratzeko, teorian bederen. Beste gauza bat da teoria praktikara eramatea.
‎Publikoarengana iristea ezinbestekotzat jotzen dut, baldin eta nire antzerkia esperimentala kontsideratuko bada. Adibidez, lan performatibo asko daude oso modu kontzeptualean landuak daudenez jendeak ulertzen ez dituenak. Lehenik jendeak antzerkia gustuko izatea lortu behar da.
‎Itsu itsuan, etsi etsian, horretarako prest legokeen jendea ezagutzen dut. Gutxi batzuk.
‎Dioenez, ezagutzaren datuei so eginez, ezaugarri beretsuak dituzten herriekin alderatuz egoera ez da txarra, baina erabilerari dagokionez" kaxkar samarra" da. Bere ustez," argi dago jende gero eta gehiagok dakiela euskaraz, baina aisialdira bideraturik dauden eskolaz kanpoko ekintza gehienetan erdara da nagusi. Kirolean adibidez, entrenatzaile erdaldun bat izanez gero jokalari guztiak erdaraz aritzen dira, eta berdin musika ikasten ari direnek andereño erdaldun bat baldin badaukate".
‎Alde handia dago jendea saldu eta edozein produktu saltzearen artean, zeren produktuak apaletan daude, baina jendeak prentsaurrekoak egiten ditu, eta hanka sar daiteke prentsaurreko batean. Hala ere, hauteskundeetan agertzen diren bitarteko bertsuak agertzen dira, esate baterako, xaboi bat saltzeko orduan.
‎Lagun koadrilakoak kanpoko atezainaren ate atzera bideratu ziren, ohi bezala, Ibarberen golak gertuagotik ikusteko. Beraiekin gurutzatzean, pasabidean zegoen jende guztiak Rikardoren aldera begiratzen zuen, batzuek zuzen aurpegira, beste batzuek, ostera, zeharka, eta jarraian txutxu mutxuka hasten ziren. Eta partidua hasi eta gero ere berdin, futbola baino gustukoago zuten, nonbait, Rikardori buruz jardutea.
‎Nonbait, gau hartan mundu guztiak pentsatua zuen Garamendin afaltzea, beteta baitzegoen. Gainera, taberna betetzen zuen jendea manifestazioan egondako jendea zen. Julianek berehala erreparatu zion taberna barruko giro ofizialistari.
‎Ikusi duzu argazkia, ez dago jendearekin horrela jokatzeko eskubiderik. Zerbait egin behar dugu.
‎Badira ere, toki guztietan bezala, aukera horretaz baliatzen direnak xarmanki urte batzuen galtzeko lanera joan gabe, munduan ez baita biztanlerik orotan aingeru denik, ez saindurik, orotan saindu denik. Administrazioa, bere aldetik, estu estu dago jendeak bere umeak euskal eskoletan matrikulatzen dituelako, sare publikoan gertatzen da hau bereziki, eta alde batetik irakasleak sobran (erdaldunak) eta bestetik irakasle euskaldunen beharrean daudela ikusten duelako, goizeko bederatzietan zerrendak mahai gainean jartzen diren bezain laster. Nola konpondu hori?
2003
‎Pedro Esnaola Publis agentziako arduradunak dioenez, «inoiz ez dakizu zer nolako erantzuna izango duen kanpaina batek, baina argi dago jendeak ulertu duela, gustatu zaiola eta gainera barre egin duela eta horixe zen lortu nahi genuena, jendearen arreta».
‎Ingelesa ikasteko materiala hartuta joan zen Beatriz emaztea, baina ez diote utzi sartzen. Hori bai," Egunero" eta" Gara" irakurtzen ditu eta hunkituta dago jendeak izan duen jarrerarekin. Oraingoz ez dauka bestelako ezer irakurtzeko gogorik.
‎Bakoitzak bere gustuaren arabera jokatzen du. Eta oraindik ere badago jende asko, jendea joaten den lekura joaten dena, giroaren bila, nork jotzen duen begiratu gabe. Guk horixe galdu dugu, jendea jada ez dela gurekin mugitzen.
‎Eszenategian zaudela jendeak hanka egiten duela ikustea da pertsona bati gertatu dakiokeen gauzarik gogorrena. Zeu sentitzen zara barregarri.
‎Eta bizikletan Quebrantahuesos. Agian, prestatzaile gutxi dago jende multzo hau guztia orientatuko duenik.
‎Taldeak bostekoak izan ohi dira. Bertako euskara sustatzaile Nahia Guenagak ikaslearen profilari dagokionez jende irekia izan ohi dela azaldu digu: " Taldeak gustu eta adinaren arabera antolatzen direnez, giro polita sortu ohi da euren artean eta programaren baitan eskaintzen diren hitzorduez gain, euren kabuz gelditzen dira maiz.
‎Iritzi horrekin bat dator Nahia Guenaga euskara sustatzailea. Kolaboratzaileak bilatzea omen da egun lanik zailena, ordainsaririk gabe bere jakintzak eskaintzeko prest dagoen jendea alegia. Mintzalagun proiektuan euskara praktikatu nahi duen edonor apunta daiteke euskaltegien bitartez nahiz elkarteetara joz.
‎Jolas eta jokoek berariaz mugaturiko espazioa dute, eguzkitan dagoen jendea ez gogaitzeko.
‎Osasun arloko profesionalen talde horren lana izango da “kanpamentuan jarriko den balorazio ospitale txikira iristen direnak” katalogatzea, “uren zaintza epidemiologikoa eta osasungarritasunekoa” egitea eta, azkenik, “berariazko nutrizio programa bat” garatzea. Bestalde, Fatiha Benharref erizainak esan zuen lehenik eta behin “nola dagoen jendea eta zer behar duen, batez ere haurrak” ikusi behar dela, eta esan zuen gaixo larriren bat izanez gero inguruko ospitalera eramango dutela. Benharref ek azaldu zuen, halaber, nutrizioari buruzko prestakuntza programaren helburua izango dela errefuxiatuek, batez ere emakumeek, elikadura kontrolatu eta errefuxiatu esparruan azpiegiturak mantentzea.
‎Beste aukera batzuk probatzen ari dela esan zuen konpainiak, eta adierazi zuen eskariaren aurka “gogor” borrokatuko dela. “Badakigu zein garrantzitsua den elikadura ona, eta prest gaude jendeari bizimodu osasungarria izaten laguntzeko” esan zuen Michael Muddek, enpresako lehendakariordeetako batek. “Hala ere, zentzurik gabeko eskarien aurka borrokatu besterik ez dugu egin behar”, erantsi zuen Muddek, eta esan zuen gantzik gabeko galleta bat lorerik gabeko lorategi bat bezalakoa dela, produktu horien zapore eta testurarik gabe geratuko liratekeelako.
‎Martiri bat egin dugu eta ezin zaitezke atera orain herriak miresten eta maite duen izaki hori asmakizun bat dela esanez, golem bat, klon bat edo nik al dakit zer. Gainera, erietxe honetan sartu bazaituzte, horrexegatik izan da, zerbait aitortzera ausartuko bazina, eroturik zaudela jendeari esateko.
‎Elizatik irten ginenean, don Esteberekin ados ez zegoen jendea bildu, eta halaxe mintzatu zitzaigun Patxi:
‎Ate inguruan ilara bat dago, pasaporteen zain dagoen jendearena. Batzuek begiratu egin didate, eta nik ere begiratu egin diet.
‎–Hiria hutsik dauden milaka ohez betea dago, laztana. Eta beste milaka ohetan hutsik dagoen jendeak egiten du lo.
‎Bakarrik, ez dela pentsamendua garraiatzen duen mintzaira tolesten, plegatzen, manipulatzen herioaren baimentzeko. Preso, errefuxiatu eta ekintzetan bizia galdu duten gudarien familien sufrimena hor dateke beti, kontuan hartzekoa bistan dena, baina gogoan edukiz kartzelan daudenak jendeen edo ontasunen kontrako erasoak eragin dituztelako daudela, gizarteak ez duela, euskaldun gudariak direlako aitza  kia soilaz, ekintza gaztigurik gabe utziko, bere lege (iniko) aren arabera. Ideologiaren baitako inpunitate sinbolikorik ez da izan behar gehiago.
‎Gerra urteen ondoren, berehala ekin zieten misioei, eta ugariago, gainera, Elizaren dotrinaren arabera garbi baitzegoen jendearen bekatuen ondorio izan zela gerra. Denbora gutxirako, ordea.
‎Horrela, adibidez, Añibarrok gaztelaniaz azaltzen du euskaraz idatzi duela" para la pobre gente labradora a quien más principalmente se dirige este papel". Eta, oro har, euskarazko literatura erlijioso osoa dago jende xumeari zuzendua, eta ez aberats boteretsuei, J.A. Mogelek bere Eracasteacen sarreran era adierazgarrian dioen bezala:
‎Baina hain zuzen horregatik ikusi zuten beren burua behartuta kritikoak izatera, aurresuposatzen baita zientziak jite kritikoa izan behar duela. Eta zientzia objektiboa dela, egiarantz garamatzala eta dogma eta mitoetatik aske dagoela jendeari pentsarazi ziezaiokeen estereotipoa ez zuten luzatu nahi. Haatik, zertarako ‘jai izorratzailearen’ eginkizuna hartu?
2004
‎Telebistak edo beste edozein komunikabidek ez lukete izar horien beharrik sentitu behar. Lasterketa ona eskaintzea baldin bada helburua, sasoiko dagoen jendea onartu behar da, eta ez alferkerian ibiliko den izar bat, hura ez baita azaldu ere egingo. Euskal Herriko Itzulira etortzen direnean noiz ikusten ditugu onak?
‎" Gaur egun jendea arrakasta lortzeko edozer egiteko gai da. Telebistan segundo bateko gloriaren truke bere arima edo bere amarena behar izanez gero biluzteko prest dago jendea", dio Telleriak. Hala, antzezlaneko protagonistak, gogoz kontra sudur gorria jarri eta pailazoarena egiten jardun du, noizbait musiko lez duen balioa errekonozituko diotelakoan.
‎M. GARITANO. Mahai honetan nahasmena badugu, pentsa politikako saltsatik kanpo dagoen jendeak zer izango duen buruan! Jendeak ulertu duena da, plan horrek eredu autonomikoa baino goragokoa den beste bat aurkezten duela, eta ziur aski nahi duguna egingo dugula.
‎Polita. Ongi dago jendea ez aspertzea ere.
‎Batzuk nahiz besteak onartu ditudala uste dut. Badakizu, badago jende bat zuk esan ez dituzun gauzengatik edo gaizki ulertu dizkizuten gauzengatik haserretzen dena. Eta badago jende asko pozik dagoela zuk esan ez duzun gauzengatik.
‎Badakizu, badago jende bat zuk esan ez dituzun gauzengatik edo gaizki ulertu dizkizuten gauzengatik haserretzen dena. Eta badago jende asko pozik dagoela zuk esan ez duzun gauzengatik. Fenomenoa hau da:
‎Guk ikusleak behar ditugu, zenbat eta gehiago hobe. Behintzat niri kalean esaten didatenagatik, garbi dago jendeak ikusten duela: " Noiz hasi behar duzue?
‎Noiz hasten da Goenkale? Zer gertatuko zaizu?" Guri komeni zaigu gu gauden arte jendeak telebista ikustea, eta nagusiak esaten duen bezala audientziak igo behar dira. Hala ere gure ardura bakarrik ez da, gu agertzen gara baina.
‎Ekidazuko aiuntamentuko aurreko plaza gainezka dago jendez. Etorri ere autobusetan etorri da!
‎Mikrofono aurretik alde egiteko agintzen dio zuzentzaileak gazte bizartsuari; baina hau taket bat bezala dago, geldi. Geroago ta urduriago dago jendea. Epaimahaikoengana joan dira Don Trifonen zerbitzari bi.
‎Dena den, prezio batetik besterako alde handi horiek baino nabarmenagoa da egiaztapen hau: prezioen zerrendak hamar solariumetatik lautan bakarrik zeuden jende aurrean agerian.
‎Autobus geltokien %16 eta tren geltokien %5etan ez daude jendearentzako kafetegiak.
‎Ez zegoen jende askorik jangelan; denetara zazpi lagun. Hurbil geundenez bata bestearengandik, batzuk ingelesez eta beste batzuk frantsesez mintzatzen zirela konturatu nintzen.
‎Hurrengo egunak gogorrak izango ziren susmoa hartuta neukan. Alde batetik hoteleko egongelan zeuden periodikoak irakurrita, eta bertan zegoen jendearen zurrumurrei arreta pixka bat jarrita, ondorio hura atera behar ezinbestean. Terrazako momentu gozo hark ezin zidan beste guztia ahaztarazi.
‎Baina, beharbada, hau izan liteke unerik aproposena iritziz aldatzeko. Nik askotan adierazi dizuet Israelen badagoela jendea israeldar gobernuaren jokabidearen aurka dagoena. Badakizu protestak eta manifestaldiak egiten direla.
‎Aspaldi samarreko kontu horietan, ez dirudi eskolari buruzko hausnarketa sen dorik zegoenik jende abertzalearen ingurumarietan. Oñatin Eusko Ikaskuntzaren ardurapean egindako Lehen Biltzarrean (1918) aurkeztu ziren hainbat txosten hezkuntzaren gaia tratatzeko, eta, tartean, egia da, baziren hizkuntzari eta kulturari zegozkion kezkak jasotzen zituztenak.
‎–Orain alderdi asko daude, baina kontzientzia eta pentsamendu bakarra. Beraz, faxismoa kanpoan egotetik jendeak barneratzera pasatu da. Lehen Franco bakarra zen, eta orain 25 milioi Franco daude?.
‎Oso gutxi. Kezkak izan behar du zergatik ez dagoen jende gehiago euskaraz irakurtzeko prest??. 649
‎Erraza da. Bakarrik dagoen jendeak erosten duelako.
‎Eszenatokia eta taberna egokitzeaz gain, ekitaldiak daudenerako jendea egoteko zenbait gune ere prestatuko dituzte. Gaur dagoen arazoa jendedeak ez dutela ikusten oso ondo.
‎gizon hori dirudien baino hagitzez azkarragoa da... eta mila aldiz bihozgabeagoa. Betaurreko horiekin eta zozo aurpegi horrekin, intelektuala delakoan dago jende anitz. Ez da hala:
‎Egia esan, ordura arte ez zen oso ohikoa izan apaizgoari lotuta ez zegoen jendeak bere esku izan zezala ikasketetan aurrera egiteko aukera, are gehiago norbait ez bazen goi mailako klaseko kidea. Baina erreforma protestanteari erantzuteko eliza katolikoak jasan zuen zenbait aldaketarekin batera, ikastea sekularizatzen hasi zen eta honek jakintzaren ateak ireki zizkion jende mota berri bati, elizaren zerbitzu hutsaz gain buruan beste kezka batzuk zituena.
‎Zabaldu zizkiguten ateak, eta zoriona izan zen, zoriona eta arnasa, marmitari tapakia kendu eta haizea etorri izan balitzaigu bezala. Ondoren, zituenak eta ez zituenak emanez, La Vachek bidea ireki zuen ate inguruan zegoen jendearen gainetik pasaz, eta bonboa jotzen segitzen zuen herritarra hankaz gora bota zuen. Hantxe gelditu zen nazkantea oinaze batean eta bizkar saihetsak ondo zanpatuta.
2005
‎Berdin. Pozik zegoen jende gehiena dendari afrikarrarekin, eta gustura bizi zen bera Euskal Herrian, paperak eskatu zizkioten arte. Izan ere, Omar papergabea zen.
‎Abizenaz, berriz, nazkatuta nengoen jendeak hitza ebakitzeko zituen zailtasunekin eta, halako batean, Shara aukeratu nuen, aldaki soilagoa baita.
‎Gizaki ausartak dira, ekimen handikoak, langileak, eta hona horretaraxe etorri dira, lan egitera eta familiaren euskarri izatera; hori egin daiteke gaur egun, ez ahantzi, lan merkatuan toki zabala dagoelako jende horrentzat, hau da, harrera egiten dien herrialdeak inmigrantearen presentzia nahitaezkoa du.
‎Sarrera Diego Catalán. Madrid, 1991 CATALAN, D., Contribución de la historiografía a la creación de los españoles, Langaiak, 8 Pamplona 1985, 45 57.37] OSERA AGIRREAZKUENAGAikuspegi kritiko batez burutua zegoena, berez hiritar talde berri batentzat, erakunde desberdinetan banaturik zegoen jende multzoen komuntasun lotu­ rak azpimarratzen zituen eta, beraz, diskurtso historiko berria asmatu; sub­ jektua, diskurtso berrian, euskaldunak ziren, hau da, Vasconiakoak, etni ikus­ pegi batetik euskaldunak, eta Aro Berriaren modernitateak eskatzen zuen hiritar status hatera jauzia egiteko, bidea eta ikerlana urratu zuen. lnperio berrien baitan herri nortasuna azpimarratu zuen.... Vasconia, lurralde kontzep­ tua, berriz, hasi zen erabiltzen, horrek definitzen baitzuen euskaldun guztien batasun esparrua, ohizko besteak, dela Nafarroa, dela Bizkaia, gaindituz.
‎Orduan, zuri berdin zaizu hori abertzalea baden, gero funtzionatu falangista batek bezala egiten badu. Baina hori asko eman da, eta orduan dago jende bat esaten duena, baina gu Francoren kontra geunden, ai barkatu, baina Francoren alde egin zenuten.
‎Egin behar duena intelektual batek, nire ustez da: herri honetan badaude borroka batzuk, badaude problema batzuk, eta borroka hori aurrera eramateko badaude jende batzuk eta badaude beste batzuk ere, PPkoak daude PSOEkoak daude eta guzti hori. Bueno, intelektualak aukeratu egin behar du zeintzuk izango diren bere lagunak.
‎Alkateak proposamena berea zela, eta helburua Junta eta jaia despolitizatzeazela esan zuen. Behin eta berriz ikusi dugun bezala, jaia despolitizatzearen aitzakiarekin talde politiko jakin baten esku uzten da Alardea (ezin ahaztu Juntako kideenartean PNV inguruan dagoen jende kopurua handia dela). Bitxia ematen badu ere, eta hiriko soziologiaren erakusle nabaria izanik, talde horretatik urruti kokatzenden pertsona da ordenantzaren aldaketa proposatzen duena.
‎Continuum horren muturretatik zentrora goazenheinean, iritziak moderatzen doaz eta bi sektoreen iritziak asko gerturatzen dira.Soluzioa moderaziotik etorriko da, konpromiso akordio batetik hain zuzen ere.Konpromisozko akordio bat oinarri eta abiapuntutzat harturik, gainerako puntu etaestrategiak zehaztu daitezke etorkizunean. Auzian murgilduta dagoen jendea dasoluziobidea emateko gaitasuna eta aukera duena. Horri lotuta, bitxia da Taller DeSociologia enpresa nafarrak udalaren enkarguz eginiko txosten soziologikoandefendatzen duen soluziobidea.
‎Osatzeko Euskal Herriratzea eskatu zuten manifestariek. “Pozik gaude jende asko etorri delako”, azaldu du Ion Agirre herri ekimeneko partaide Enrike Letonak. “Ezin gara ordea honetan gelditu, Ion oso egoera larrian dagoelako.
‎Duela 15 bat urte saio honetan aretoa bete egiten zen, gaur ez dago horrelakorik. Agian orain dagoen jende kopurua da bertsozaleen kopuru erreala, garai batean erdaldunak ere joaten baitziren saioetara. Ez dakit, baina garaiak asko aldatu dira.
‎–Ez da aurrera aterako, badago jendea prest hau dena deuseztatzeko.
‎Baina jende artean mugitzeak sortu dio batez ere sentsazio berezia. Hiripekoa hartzeko igogailuan sartu, pasabide luzea ibili atetxoetaraino, eskailerak jaitsi eta trenaren zain jesarrita dagoen jendeari begiratu dio. Izengabeko aurpegiak, berarena bezalakoak, nasa batetik eta bestetik mugitzen, elkarri begiratu axolagabeak zuzentzen, elkarren arteko distantziak neurtzen itxaroteko lekua aukeratzerakoan...
‎Burua eliza aurrean zegoen jende multzora zuzendu zuen.
‎Bolatokia oso txikia zen eta beti zegoen jendez gainezka. Keak flotatu egiten zuen sabaian, betiereko hodei beltz bat bailitzan.
‎Hara begira jarri ginen, garagardoa eskuan, bertara hurbiltzeko inongo imintziorik egin barik, komun barruan zegoen jendea ezagutuko ez bagenu bezala. Horrelakoak ginen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon 1.745 (11,49)
Lehen forma
dagoen 473 (3,11)
zegoen 377 (2,48)
dago 265 (1,74)
badago 108 (0,71)
Badago 84 (0,55)
badagoela 33 (0,22)
nago 33 (0,22)
zeuden 32 (0,21)
dauden 29 (0,19)
dagoela 28 (0,18)
daude 28 (0,18)
gaude 25 (0,16)
bazegoen 15 (0,10)
zegoela 14 (0,09)
egondako 12 (0,08)
dagoelako 9 (0,06)
bazegoela 8 (0,05)
egon 7 (0,05)
egotea 7 (0,05)
zaude 7 (0,05)
badagoelako 6 (0,04)
badaude 6 (0,04)
baitzegoen 6 (0,04)
zagon 6 (0,04)
dagoenean 5 (0,03)
daudela 5 (0,03)
zauden 5 (0,03)
Bazegoen 4 (0,03)
baitago 4 (0,03)
zegoelako 4 (0,03)
zeudela 4 (0,03)
daudenean 3 (0,02)
egonda 3 (0,02)
gaudela 3 (0,02)
zagok 3 (0,02)
zaudela 3 (0,02)
balego 2 (0,01)
banago 2 (0,01)
bazaude 2 (0,01)
bazegoelako 2 (0,01)
dago-eta 2 (0,01)
dagoena 2 (0,01)
dagoenez 2 (0,01)
dagokion 2 (0,01)
daudenek 2 (0,01)
egoteak 2 (0,01)
egoteko 2 (0,01)
egoten 2 (0,01)
gaudelako 2 (0,01)
nagoenean 2 (0,01)
nengoen 2 (0,01)
zaudenean 2 (0,01)
zegok 2 (0,01)
zegokion 2 (0,01)
Badagoela 1 (0,01)
Banago 1 (0,01)
badago-eta 1 (0,01)
badagoen 1 (0,01)
bainago 1 (0,01)
baitaude 1 (0,01)
baitzeuden 1 (0,01)
bazagon 1 (0,01)
dagoala 1 (0,01)
dagoan 1 (0,01)
dagoenak 1 (0,01)
dagoenik 1 (0,01)
dagokio 1 (0,01)
dagokionez 1 (0,01)
dagozen 1 (0,01)
dauden bitartean 1 (0,01)
daudenak 1 (0,01)
daudenerako 1 (0,01)
daudenez 1 (0,01)
egon arren 1 (0,01)
egon gabe 1 (0,01)
egongo 1 (0,01)
egonik 1 (0,01)
egotean 1 (0,01)
egoteaz gainera 1 (0,01)
egotetik 1 (0,01)
etzagok 1 (0,01)
gaudek 1 (0,01)
gauden 1 (0,01)
gauden arte 1 (0,01)
gauden bitartean 1 (0,01)
gaudenaren 1 (0,01)
gaudenean 1 (0,01)
geundelako 1 (0,01)
geunden 1 (0,01)
geunden bitartean 1 (0,01)
legokeen 1 (0,01)
nagoen 1 (0,01)
nagoenez 1 (0,01)
zaudeten 1 (0,01)
zegoenean 1 (0,01)
zegoenik 1 (0,01)
zegokeen 1 (0,01)
zeudenak 1 (0,01)
zeudenean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Berria 312 (2,05)
ELKAR 290 (1,91)
Argia 167 (1,10)
Alberdania 97 (0,64)
Susa 79 (0,52)
Pamiela 79 (0,52)
Open Data Euskadi 67 (0,44)
Booktegi 56 (0,37)
Consumer 39 (0,26)
goiena.eus 33 (0,22)
Hitza 33 (0,22)
Maiatz liburuak 29 (0,19)
Jakin 27 (0,18)
Urola kostako GUKA 26 (0,17)
aiaraldea.eus 25 (0,16)
EITB - Sarea 23 (0,15)
UEU 22 (0,14)
Guaixe 22 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 22 (0,14)
alea.eus 21 (0,14)
aiurri.eus 18 (0,12)
Goenkale 17 (0,11)
Herria - Euskal astekaria 14 (0,09)
Anboto 14 (0,09)
Uztaro 13 (0,09)
Uztarria 12 (0,08)
Bertsolari aldizkaria 12 (0,08)
Euskaltzaindia - Liburuak 11 (0,07)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 11 (0,07)
Noaua 11 (0,07)
Labayru 11 (0,07)
HABE 9 (0,06)
ETB dokumentalak 8 (0,05)
erran.eus 8 (0,05)
Txintxarri 8 (0,05)
Karmel Argitaletxea 7 (0,05)
hiruka 7 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
Karkara 6 (0,04)
uriola.eus 6 (0,04)
Zarauzko hitza 6 (0,04)
Aizu! 5 (0,03)
Jakin liburuak 5 (0,03)
ETB serieak 4 (0,03)
Osagaiz 4 (0,03)
Kondaira 4 (0,03)
Maxixatzen 4 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
Ikaselkar 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Kresala 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Antxeta irratia 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
plaentxia.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
begitu.eus 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon jende asko 124 (0,82)
egon jende guzti 43 (0,28)
egon jende ez 30 (0,20)
egon jende gehien 30 (0,20)
egon jende hori 30 (0,20)
egon jende multzo 29 (0,19)
egon jende bat 27 (0,18)
egon jende egon 21 (0,14)
egon jende ere 19 (0,13)
egon jende kopuru 16 (0,11)
egon jende bete 11 (0,07)
egon jende ikusi 11 (0,07)
egon jende artean 10 (0,07)
egon jende gehiago 10 (0,07)
egon jende behar 9 (0,06)
egon jende bera 9 (0,06)
egon jende erantzun 9 (0,06)
egon jende ezagutu 9 (0,06)
egon jende gazte 9 (0,06)
egon jende lagundu 9 (0,06)
egon jende lan 9 (0,06)
egon jende andana 8 (0,05)
egon jende hau 8 (0,05)
egon jende esan 7 (0,05)
egon jende gainezka 7 (0,05)
egon jende gu 7 (0,05)
egon jende hitz 7 (0,05)
egon jende mordo 7 (0,05)
egon jende nahi 7 (0,05)
egon jende anitz 6 (0,04)
egon jende arte 6 (0,04)
egon jende begiratu 6 (0,04)
egon jende bildu 6 (0,04)
egon jende egin 6 (0,04)
egon jende gauza 6 (0,04)
egon jende heldu 6 (0,04)
egon jende inguratu 6 (0,04)
egon jende jakin 6 (0,04)
egon jende arrunt 5 (0,03)
egon jende aurkitu 5 (0,03)
egon jende horiek 5 (0,03)
egon jende ireki 5 (0,03)
egon jende ni 5 (0,03)
egon jende oraindik 5 (0,03)
egon jende arreta 4 (0,03)
egon jende berri 4 (0,03)
egon jende detektatu 4 (0,03)
egon jende erreparatu 4 (0,03)
egon jende esku 4 (0,03)
egon jende euskara 4 (0,03)
egon jende harreman 4 (0,03)
egon jende hasi 4 (0,03)
egon jende hura 4 (0,03)
egon jende hurbildu 4 (0,03)
egon jende izen 4 (0,03)
egon jende kale 4 (0,03)
egon jende laguntza 4 (0,03)
egon jende lehen 4 (0,03)
egon jende mota 4 (0,03)
egon jende nola 4 (0,03)
egon jende osatu 4 (0,03)
egon jende pila 4 (0,03)
egon jende sartu 4 (0,03)
egon jende ugari 4 (0,03)
egon jende ukan 4 (0,03)
egon jende xehe 4 (0,03)
egon jende zein 4 (0,03)
egon jende zu 4 (0,03)
egon jende animatu 3 (0,02)
egon jende aukera 3 (0,02)
egon jende aurre 3 (0,02)
egon jende ausart 3 (0,02)
egon jende batzuk 3 (0,02)
egon jende begira 3 (0,02)
egon jende deitu 3 (0,02)
egon jende desberdin 3 (0,02)
egon jende eman 3 (0,02)
egon jende erakarri 3 (0,02)
egon jende erreakzio 3 (0,02)
egon jende etorri 3 (0,02)
egon jende gerturatu 3 (0,02)
egon jende goiz 3 (0,02)
egon jende haiek 3 (0,02)
egon jende harrera 3 (0,02)
egon jende jarri 3 (0,02)
egon jende joan 3 (0,02)
egon jende lepo 3 (0,02)
egon jende mugimendu 3 (0,02)
egon jende ohartu 3 (0,02)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia