Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.291

2000
‎Gainera orain dela denbora gutxi Ignazio eta Maitek eman digute Barandiaranek gerra aurretik egindako liburutegia. Galduta zegoela pentsatzen genuen gerrarekin eta On Joxe Mielek bakarrik gerra ondorengo liburuak zituela, denok ditugunak.
‎EAEko hauteskundeak, Europa mailako oihartzuna, sozialistekiko negoziaziorako lerro gogor bat markatzea... Ez da samurra hori zehaztea baina buruzagi jeltzalea txakur zaharra da eta, bizi ditugun garaiotan, inozoegia litzateke intentziorik ez dagoenik pentsatzea.
‎Gure emaitzak Sofres A.M. (1999) bezalakoarekin konparatuz gero, alderik handienak generoensailkapenarekin lotuta daudela pentsa daiteke. Esate baterako, guk Haur/ Gazteentzako programazioagenero modura definitu ditugun arren, Sofres ek Fikzioan sailkatzen ditu marrazki bizidunak, gazteentzakotelesailak eta antzekoak.
‎Hain zuzen ere, ikerketa hura ez zegoen subjektu psikoneurotikoentzatpentsatuta, lan mota hauetarako egokiak ez zirela uste baitzen. Gaixosomatikoentzat bakarrik zegoen pentsatuta (egileen arabera).
‎Idazteko ohiturak aldatzea zaila bada ere, irratiko idazkuntzak aldaketa bat eskatzen dio idazlariari. Eta aldaketa hau lortzeko, idazteko orduan, hitz egiteko testu bat idazten gaudela pentsatu behar dugu behin eta berriro.
‎Eta nora egingo dut ihes, Irlandara ez bada? Ai!, ondo idazten jakin nahi nuke sentitzen dudan zirrara zelakoa den azaltzeko, baina argazkietan hainbeste bider ikusi dudan lurralde horrekin topo egiteko zorian nagoela pentsatze hutsak zoratu egiten nau. Ez dakit, guztiok izaten ditugu idealizazioak, eta neuk ere Irlanda bat daukat buruan.
‎Halarik ere, erran dezaket ezen, bi erdi haien artean, osabarena jaun Marcelena baino pisutsuagoa egiten zitzaidala, zeren, alde batetik, pentsatzeak eta burua gauza haietan erabiltzeak atsegin emaiten baitzidan, eta ez zegoen pentsatzerik libertaterik gabe, eta libertatea zen protestanten oinarrizko aldarrietarik bat; eta zeren, bertzetik, osaba Joanikotekin sekeretu hura bainuen, odolezko zinak berretsia, eta zin hark behartzen eta obligatzen ninduen osabari eman hitza ahalik eta hobekien betetzerat eta osabarekin leial izaiterat.
‎Beharbada zuzen zegoen, baina niri kosta egiten zitzaidan lanbidez kideturik geundela pentsatze hutsa.
‎Lasaitzeko asmo hutsez errana izanagatik ere, konbentzimendu osoz ari nintzaion. Mundua azpikoz goiti zegoela pentsatuko nukeen, Kristinak Ramirez Zamaketaria ezagutzen zuela susmatu behar banu.
‎Anak mintzatzeko ezindua ematen zuen. Eskumakilatako erabili ondoan, laguntza eskatu izanaz ahalketurik zegoela pentsatu ere nuen halakoren batean. Horretarako, alabaina, ahalkea zer den jakin behar lehenik.
‎Estreinakoa, agure adiskideaz arduratzea izan nuen; huraxe, hilotz aurkitu nuena bi ilara harantzago, irribarre idor bat zuela aho zilarrezkoan. Niregana erakarri nuen bortizki, kemenez, soil soilik lo zegoela pentsatu nahian, eta konturatu nintzen, nire ezusterako, bagoiaren zoru grisean zetzan gorpu hura ez zela gizon bat, trapuzko panpina bat baizik, izugarri ongi egina, hori bai, baina zainetan odol arrastorik ere ez zuena. Trapu eta zerrauts besterik ez, oro gezur, eta min eman zidan arimak eta irainak.
‎hamar zentimetro, bai. Zoratzen hasita ote zegoen pentsatu zuen orduantxe, hura guztia eldarnio bat izan ote zitekeen, edo lagunen baten broma bat. Amesgaiztoarena hurrengo egunean pentsatu zuen, bosgarren egunean, hain zuzen galtza guztiak hamar zentimetro luze gelditzen zitzaizkiola konturatu zenean.
‎Asteburuan ez zen Brown jaunaren bizi  tzan ezer bereziki aipagarririk gertatu, ez behin  tzat aldaketa fisiko nabarmenik, eta, ezkongabea zenez, edo, hobeto, mutilzaharra, bada etxean goxo goxo egotea pentsatu zuen, amaren igandeetako bazkaria gezur txiki batez saihesturik, eta arreben eta lagunen zinemarako eta afaritarako eta futbolerako gonbit temati aspergarriak gezur ez hain txikiez bazterturik. Bakarrik egoteko gogoa zeukan, lasai aspertzeko beharra, azken aldaketei buruz hausnarketa serioa egiteko premia espirituala.
‎gure harreman hasierako Dabid kasik nerabe eta jeloskorraz oroitu naiz, bihotzean min senti  tzen zuena berarekin baino lehenago birritan oheratu nintzelako beste mutil batekin nahiz eta bera ere bi neskarekin ibilia izan; geroko Dabid jostarinaz oroitu naiz, elkarrekin bizitzen jartzea amestu, eta hori lortzearren edozein lan egiteko prest zegoena; azken aldiko Dabid arduratsuaz ere oroitu naiz, oharkabean niregandik urrundu, eta beste neska baten kilika bilatu duena. Denboran aurrera egin eta etorkizuna ere igartzen saiatu naiz, eta guztiz imajinaezina egin zaidan arren, gutxienez aukeraz betea dagoela pentsatu dut, eta beldurrezko filmekin gero eta antz gutxiago izatea desio dudala.
‎Oraingoz, hainbeste entzuten den multimedia kontzeptua (bideoa, irudia eta soinua testuarekin konbinatuta) ez da iritsi egunkarien web orrialdeetara. Hauek, jendeak ikuskatzeko baino irakurtzeko daude pentsatuta.
‎Gauzak benetan konpontzeko, dena errotik irauli eta aldatu beharra zegoela pentsatu nuen, Euskal Herria, Europa eta mundu osoa; gizarte eredu berri baten premia zegoela, gizadi berri batena. Baina ez nuen hori guztia Lauaxetari taxuz eta konbentzimenduz azaltzeko gogorik eta kemenik.
2001
‎HASIERA batean, otsailaren hasieran UPNk egingo duen 6 Kongresuan alderdiaren lehendakaritzarako hautagai bakarra zegoela pentsatu zen: Miguel Sanz.
‎Inork ez du zalantzan jartzen EAJk EB hurrengo gobernuan nahi zuela, eta ezta ere, gure presentzia kualitatiboagoa zela kuantitatiboa baino, baina, jeltzaleak, kalitatezko presentzia horren truke ordaintzeko prest zeuden prezioa oso baxua zen. Beharbada, iraganeko esperientziatan oinarrituta, sailburu batekin dena eginda zegoela pentsatu zuten, eta Etxebizitza, Ongizate Soziala, Inmigrazioa eta Garapenerako kooperazioa barneratzen zituen sailburua eskaini ziguten; beste sailen arloak, ingurugiro eta energi politiketan dena ukitu ezina zelarik.
‎Nire esperientzia esparrua murritza da, ziurrenera lanari denbora gehitxo eskaini diodalako, baina nire eremuan gatazka beraien azpian egiturak ez baizik eta pertsonak daudela pentsatzera iritsi naiz. Elkartzeari uztarketa deitu, erakundearen sortzezko helburuen gainetik erakundearen iraupenari buruzko helburuak bultzatu, independentzia zale bezala agertu baina autonomia zaleen hizkuntza eta ikuspegia erabili erakunde arteko harremanez aritzeko, taktikak eta estrategiak aitzakia hartu helburuak urruntzeko.... guzti horiek, ziurrenera, nire eremu txikian eta zuetako edozeinek duen eremutan ezagutu dituzuen erreferentziak dira.
‎Agian, beste batean egingo dut «zein da zein»i dagokion nire tipologia, baina ez nuke artikulu hau bukatu nahi etsipenez, «ez dut ulertzen zergatik» gertatzen den esanez, baizik eta aldarrikatuz «zein da zein» jokoan apustuak egiten dituztenak direla nor. Zure inguruan «nor» denik aurkitzen baduzu itxaropenerako urrats bat eman duzu, eta aurtengo Kilometroetako leman diogun bezala, harrokeriarik gabe baina tinko «garena garela» aitortzen badiogu gure buruari, hasiak izango gara gizakiak non dauden pentsatzen eta, agian, galderak beste hurrenkera batean egiten
‎Baliteke zure inguruko jendeak erreakzio ona agertzea, baina kirurgia plastikoa aldaketak zure baitan eragiteko dago pentsatua eta ez ingurukoak asetzeko.
‎Zein aukera dago pentsatzen den hori gertatzeko?
‎Hala ere, azken honekin 9 eta 10 urratsak izango direnak prestatzen ari gara, non bete betean euskalkiak eta alokutiboa landuko ditugun, horretarako bereziki sortukoditugun helburuekin eta materialarekin. Plangintza hori batez ere eskualde erdaldunetan erabiltzeko dago pentsaturik, horrelakoetan ez baitago erreferenterik komunikazio errealean.
‎Erotzeko zorian zaude, txori bat bezalakoa zara eta ez zara kaxa ilun batetan egoteko jaio. Horrelako lekuetan zaudenean pentsatzen ematen duzu eguna, imajinatzen, baina asko imajinatzea ere ez da oso ona. Handik irtetean egingo duzunaz buruari bueltaka hasten zara, askatasun egun hori egun zoriontsua bilakatzen duzu, izango duzun egunik zoriontsuena izango da.
‎Ez duzu ezer ulertzen, eroturik dagoela pentsatzen hasia zara.
‎Nahiz eta sarritan asteak ematen ditudan ikustera joan gabe. Hor dagoela pentsatze hutsak lasaitu egiten nau. Uste dut nukeela bizi alde guztietatik lurrez inguratuta, puntu batean ez mendi, ez etxebizitza, ez ezer ez dagoen leku bat dagoela jakin gabe.
‎Pare bat aldiz deitu dio etxera paletarako hitzordua ezeztatzeko, baina amarekin hitz egin du bietan, eta ez dio Chiapaseko inolako konturik aipatu. Baina bueno, horrek ez du ezer esan nahi, konturatu da Tasio, jakinaren gainean nengoela pentsatuko zian seguruena.
‎Txiza zorrotadaren erdian zegoenean, Lucasek bira egin eta aingeruaren oinarrira apuntatu zuen, plazer handia ematen baitzion mausoleo haren azpian garai bateko alkatearen hilobia zegoela pentsatzeak, edo diputatu batena.
‎Eta kantatzen zion María pintó una raya sobre la raya que otro pintó, y dijo que era una foca bailando... Jolas parke batean zegoela pentsatzen zuen Mariak.
‎Vous êtes de sa vie, ia ez zen entzuten batzuetan, même si mal en vivez, eta gatoa ekarri zuen kafearekin. Goiok ez zekien gâteau harekin zer egin, jan ala ez, janez gero goseak zegoela pentsatuko zuen...
‎Erakunde publikoekin eta gizarte eragileekin hitz egin da eta, ahal dela, estrategia bateratu bat bideratu. Kalte handia egingo ligukete norbera bere aldetik ibiltzeak eta euskararen etorkizuna norbere jardunean soilik dagoela pentsatzeak.
‎Ez da nahikoa hizkuntza baten atzean komunitate baten kultura, tradizioa eta ondarea daudela pentsatzea; beharrezkoa da, ere, etorkizunerako sustrai sendoak ezartzea.
‎Honekin, oinarritze lanak egiten dituena oinarrituarekiko berezkoa, barru barrukoa eta funtsezkoa dela esan nahi dugu, kontrakoa gertatzen ez delarik. Honela, Platonek alderantzizko asimetria bat dagoela pentsatzen du: oinarria ezabatuz gero, oinarritua desagertuko litzateke, baina ez alderantziz.
‎Honek izadia helburuen sistema gisa ulertzen du. Beraz, natura gauza bakanenetaraino sistematikoki bereiztua dagoela pentsatu behar da, ez benetan horrela delako, baizik eta hori gure ezagutza zuzentzeko egokia delako: esperientzia lege enpiriko berezien sistema gisa pentsatu behar da bertan zerbait ulertu nahi bada.
‎– Eguraldi zoragarri honekin inora joateko asmorik bai, txikito? Nik hire tokian banengo pentsatu egingo nikek.
‎Hitz egitea kostatu egiten zitzaidan. Beroegi nengoen pentsatzen hasteko, arrazoi sakonak emateko edo, besterik gabe, itxura egiteko.
2002
‎" Predestinazioa" omen zuen: sinetsita zegoen infernura joango zela seguru, predestinatua zegoela pentsatzen zuen. Jakina, elizatik astakeria hori irentsi egin baduzu, ez da harritzekoa edo zure buruari tiro bat jotzea, edo bestela eromenean babestea.
‎Estatutoa birsortzeko edo birreraikitzeko aukera arrisku bezala ikusten dugu. Ez horretarako benetako aukerarik dagoenik pentsatzen dugulako, argi baitago Estatua birkonkista fasean dagoela eta fronte guztietan horretan ari dela. Estatutoa erregeneratzeko aukera ez da benetako aukera bat, nahiz eta aliantzaren batzuei bidea irekitzeko balio dezakeen.
‎«zertarako gastatu zentimo bat ere ikerketa militarrean, munduan jendea goseak akabatzen duenean». Gainera ikerketa militarra biztanleria kontrolatzeko dago pentsatua. Ikerketa espaziala ez, oinarrizko zientzia da.
‎Izenburuak Sophie Rostopchinen Memoires d" un âne (1860) ezagunaren parafrasia egiten du eta iragarri egiten ditu, umorez eta 142 ironiaz, behi baten bizitzako gorabeherak. Heziketa eleberri moduan dago pentsatuta eta bere egiten ditu alegia edo oroitzapen literarioen generoen estrategia narratiboak. Eleberriaren osagai polifonikoa testuari grazia gehigarri bat ematen dioten zenbait erregistro eta hizkeraren erabilerari esker mamitzen da.
‎Behiala" moderno" izan behar bazen, alegia, apurtzailea, originala, gaur egun modernismoaren protagonista izan zirenak museoetan edo arte galerietan ikusten ditugu (edo fotokopietan inprimatzen), eta unibertsitateetan kanonizatzen. Jamesonek dioen moduan, orduantxe hasi baitzen posmodernitatea, 1960ko hamarkadan kanoniko eta eredugarri kontsideratzen ziren maisuak (espresionismo abstraktua; Pound, Eliot edo Wallace Stevens-en poesia modernista; Le Corbusier, Lloyd Wright edo Miesen estiloa; Joyce, Proust edo Mannen literatura; Stravinsky...) zaharkituta zeudela pentsatzen hasi zirenean.
‎Amorrua, mina edo etsipena negar lazgarri edo garrasien bidez adierazten bada depresiorako bidean gaudela pentsatzea.
‎Beraz, egun, urre beltz hori gabe badagoela pentsatzerik ez dago.
‎Beraz, era egonkor horretan besteekhartutako erabakien ondorio edo eraginak jasango dituzte. Bigarren jarrerarenaldekoentzat, ordea, etorkizuna ez dago inolaz ere finkaturik, eta, horregatik, gertakizunen zentzua aldatzerik badagoela pentsatzen dute, borondatezko jarrerareneta gizartearen mobilizazioaren bidez. Era horretara, kontrako joerak alde baterauztea proposatzen dute, eta, baleude, gure aldeko tendentzietatik etekinak ateratzea.
‎Bestetik, guztiz bestelakoa ere pentsa dezake, alegia, bera galtzaile dela talka ideologikoan, eta honetaz eta hartaz duen iritzia garrantzia galtzen ari dela gizartean; zenbat eta galtzaileago ikusi bere burua, hainbat eta isilago egiten da gizabanakoa, beretzat gordetzen ditu bere iritziak, ez ditu modu ozenean gizartearen aurrean plazaratzen eta, agian, bere pentsamendua oker dagoela pentsatzen hasiko da.
‎Sinestunak isildu egin ziren. Sinestunek, euren isiltasuna zela medio, bakarrik eta bakarturik zeudela pentsatu zuten; ustezko bakartzeak izua hedatu zuen euren artean. Izu horrek ahalbidetu zuen sinestunek gizarte berrian gutxiengoa osatzen zutela pentsatzea, nahiz eta gehiengoa izan prozesu iraultzailearen hasieran.
‎Epaileak erabaki hori hartu du Auzitegi Nazionaleko Fiskaltzaren txosten batean oinarrituta, salaketa tramitera onartzearen aurkakoa, gertaerak Auzitegi Nazionalaren eskumen esparrukoak ez direla uste baitu. Ismael Morenok bere autoan azaltzen duenez, salaketatik ondoriozta daiteke “osasun publikoaren aurkako ustezko delitu bat pertsona zehaztugabeen aurka egoztea, baina ez da inola ere ondorioztatzen (…) talde edo talde antolatu baten aurrean gaudela pentsatzeko beharrezko baldintzak betetzen direnik”. Epailearen arabera, salatuek modu koordinatuan jarduteak ez du esan nahi antolakunde bat osatzen dutenik.
‎Dena den, trenen abiadarekin batera munduko leku bakartienak bihurtzen dira. Geltokiak, besteak beste, jende bakartien gordeleku aproposak dira, han eserita zauden bitartean, zugan erreparatu arren norbaiten esperoan zaudela pentsatuko baitute.
‎" Ametsetan nengoela pentsatu nuen. Edo burutik jota.
‎Arnasa hartu eta hasperen egiten dut. Amak, logelatik berriz egongelara datorrela, hasperena entzun du, eta, lur jota  nagoela pentsaturik, hartzen dizkit eskuak eta bere bularraren kontra estutzen:
‎Argia itzaltzen dut, gurasoek lotarako bidean nagoela pentsa dezaten. Kafe kikaren hotsak, egongelatik.
‎Egia, hizkuntzaren erabilerak kostu kezkagarri batzuk erakutsi dituela? Galderak egiten badira konponbideak aurki daitezke; aldiz, dena ongi dagoela pentsatzen badugu, edo uste baldin badugu galderak egiteak bakarrik, konponbideak zein diren esan gabe, ez dela gauza ona, eta hori egurra ematea besterik ez dela, sentitzen dut ez bat etortzea. Arazoen konponbidearen abiapuntua, arazorik badela onartzen badugu segurik, jakina, galderetan dago, ez begiak itxi eta gertatzen den guztia udako ekaitza bezain naturala dela onartzean.
‎Euskararen inguruan gauza asko esaten da, eta horietako anitz gehiegikeria hutsak dira, errealitatetik urrun direnak. Nik ere hemen esango ditudanetako batzuk, beharbada, zugandik urrun daudela pentsatuko duzu, baina ez dut uste, hala ere, gure herri zigortu honetan gertatzen denetik urrunegi dauden.
2003
‎Galdera horien arrazoia, hauxe da, euskaltzainaren hitzetan: " Galderak egiten badira konponbideak aurki daitezke; aldiz, dena ongi dagoela pentsatzen badugu, edo uste baldin badugu galderak egitea bakarrik, konponbideak zein diren esan gabe, ez dela gauza ona, eta hori egurra ematea besterik ez dela, sentitzen dut ez bat etortzea".
‎Nik ezin dut hori onean eraman. Kontra dagoenak pentsatuko du nahi duena, segitzea dauka! Gurea joan da.
‎Erasoa ez da Otamendiren kontrakoa, erasoa jardun baten kontrakoa da. Eta eraso horietatik libre dagoela pentsatzen duenak, ez dezala konfiantza gehiegirik har, hemen denontzako dago-eta.
‎Biak dantzalekutik zeihar irristatu ziran. Martinezek danak euren begira zaudela pentsatu zuan. Iziartxuk eta berak beste edozein dantzari pare batek baino hobeto dantzatzen zuten.
‎Horrela, inspirazio iturria, Asia, Afrika edota Polinesiako arte primitiboan bilatu zuten. Garai honetan, aurretik indarrean egondako mendebaldeko gizartea kutsatua zegoela pentsatzen hasi ziren, aurrerapen guzti horiek gizakiaren gaizkia areagotzen zutela azpimarratuz eta teknologia gizakiaren kontra bueltatuko zela baieztatuz. Ondorioz mendebaldeko pentsaeraren kutsaduratik libre zegoen ikuslegoa aurkitu nahi zuten, puruagoa izanik akademizismoaren jokoan eroriko ez zena.
‎Ezker Abertzaleko kide askok Udako Euskal Unibertsitatea buruan izan arren eta Euskal Unibertsitatearen proiektua finkatzeko oinarriak zehaztea UEUri zegokiola pentsatu arren, eta UEUk bere jarduerarekin aldarrikapen horren erreferentzia izan behar zuela pentsatzen bazuten ere, ez zen islatu, zuzenean, UEUren agirietan esandakoa. Esate baterako, 1976ko urte amaieran KASek plazaratutako euskararen inguruko agirian, nahiz eta helburua «Euskal Herriaren Berreuskalduntzea (izan), honetarako Euskal Herri osoan Hizkuntza Nazional bakarra euskara ezarriz», ele bitasunaren aldeko deia egin zen, «Euskarari lehentasunezko sarbide progresiboa emanen dion politika baten» oinarri moduan30 Horretarako «Erdarekin batera euskararen ofizialkidetasuna legez Euskal Herri osoan» planteatzen zuten.
‎Gehienez ere, laborategiko baldintzetan eragindako gaixotasunaren kasu gutxi batzuk ezagutzen dira, baina ez modu “naturalean”. Hala ere, ikertzaileek azpimarratzen dute “arrazoi sendoak” daudela pentsatzeko gaixotasuna benetan existitzen dela, eta milaka ardi eramaile egongo liratekeela. Horietako askok dagoeneko garatuta izango lukete gaixotasuna, baina, kontrol metodo egokirik ez egoteagatik edo scrapie arekin nahasteagatik (antzeko sintomak dituzte), ez da nabaritzen.
‎Zientzialarientzat oso garrantzitsua da zenbat OH dagoen jakitea; izan ere, konposatu erreaktibo hori ur eta ozono lurruna duen airea Eguzkiaren erradiazioaren eraginpean dagoenean sortzen da, eta funtzio kritikoa betetzen du atmosferaren kimikan, eta gas horien ugaritasun negatiboa, metanoa edo karbono dioxidoa esaterako, ezabatzen du. Metilkloroformoaren kalkuluetatik abiatuta, OH 1990etik murriztu zela eta Ipar hemisferioan hegoaldekoan baino gutxiago zegoela pentsatzen zen. Hain zuzen, halaxe zioen Ronald Prinn zientzialariak, Massachusettseko Institutu Teknologikokoak (AEB), 2001ean argitaratu zuen azterlan oso eztabaidatuak.
‎deritzona erabiltzen du, zen motako meditazioa, zuhaitzak begiestean oinarritua, non zuhaitzak izan duen bizitza aurkitzen baitute: hazkundea, zauriak… Zen monjeek zuhaitzaren bizitza eta berea alderatzen dituzte, eta bonsáiak antzekotasun horiek nabarmentzen ditu zenbait puntutan, hala nola prestakuntzan eta diziplinan, edo zuhaitza abandonatuta dagoela pentsatuz, familiaren eta monjeen ohiko bizitzaren antzera. Budista txinatarrek bonsaia sartu zuten Japonian, eta han, beste kultura batzuetako ohitura askorekin egiten duten bezala, hartu eta hobetu egin zuten.
‎Haietariko bat beti aurrean zegoen eta bultzaka hasi ziren. Mozkor eginda zeudela pentsatu nuen. Ni gero eta urduriago nengoen, haiek nigandik gero eta hurbilago baitzeuden, bultzakadak gero eta urduriagoak ziren.
‎“Akordiorako proposamena egin eta aurrekontuak onartzeko udalbatzarra atzeratzea eskatu genien. Baina gure akordio proposamenari heltzeko prest ez daudela pentsa dezakegu. Guk azken batean herri proiektu batzuk aurkeztu dizkiegu”, diote Habeakoek.
‎Egurrezkoak zituen hankak eta egurrezkoa zuen koltxoia. Ohe gainean jesarrita, pentsatzen ari zela zirudien, baina ez zegoen pentsatzen, pululatzen ari zen. Kontua da buruari eragiteko modu bi bereizten zituela Matiasek, pentsatzea eta pululatzea.
‎Emakumeak une batzuk lehenago eman zizkidan zirriborroak izenik gabeko idazle horrenak izan zitezkeela pentsatze hutsak aztoratu egin ninduen eta bulegoan batetik bestera nenbilen, ibilian irakurriz, ez baitakit egonean pentsatzen, eta, telefonoak jo zuelarik, jaramonik ez egitea erabaki nuen.
‎Joxepak deus egiterik ez dagoela pentsatu, eta berehala egin du alde: " Oraingoan bai erotu zaigula!
‎Ama legazpiarra zen jaiotzez eta ez zuen gaztelaniaz ikasi eskolara joan arte, baina ez zigun euskaraz egin bere bost seme alabetako inori. Galtzeko zegoela pentsatuko zuen, ez zuela ezertarako balio. Baina euskaraz egiten zuen bere gurasoekin, bere ahizpekin.
‎Zuek hau irakurri eta igual ni lasai asko nengoela pentsatuko duzue, beldurra ez da letretan igartzen eta. Bada, ez, lagunok, guztiz akojonatuta nengoen, bikien aurrean plantak egiten banituen ere.
‎Krema modu askotan eman daiteke, ez nuen nabarmen gelditu nahi, horregatik behar zen denbora baino hiru bat aldiz gehiago besterik ez nuen pasatzen igurtzi eta igurtzi. Egia esan, bera ere gustura zegoela pentsatu nuen, hala pentsatu nahi nuen, komeni zi  tzaidan hori pentsatzea.
‎4) Ahozko aitortza. Maisu, epaile eta arima sendagilea da aitorlea, eta haren aurrean egonda, Jesukristoren beraren aurrean dagoela pentsatu behar du bekatariak. Are gehiago:
‎Patriotismoa eta okupazioa, esparru politiko zein ideietan. Izan ere, debekatua dago pentsatzea. Ez zaio ideien balizko aplikazio okerrari jazartzen, ideiak edukitzeari baizik!
‎1. 1986.eko abenduaren 15etik 16 urte bete ditu Vascuencearen legeak. Legea ez dago pentsatuta euskararen normalizazioa errazteko eta Nafarroako herritar guztien eskubidea den euskara ikastea eta erabiltzea bermatzeko. Legea egin zutenen asmoa ez zen urteetako errepresioaren ondorioz ordezkatze prozesua gelditzea eta egoera kezkagarrian zegoen eta dagoen hizkuntzari berezko garapena erraztea.
‎Erokeriak pentsatzen hasita zegoela ere pentsatu zuen. Erokeriak pentsatzen hasita zegoela pentsatzen hasita zegoela. Agian Jaionek arrazoia zuela eta euli eta intsektu haiek guztiak Arantzadiri ematea ez zela kontu txarra.
‎Hori ona da. Ez dago pentsatu beharrik. Ez dago aukerarik.
‎Ohe gainean etzanda, esku artean bi liburu ditu, bata Leirek emandako El mal de Montano da. Begiratua eman dio eta nobela bat dela ikusi duenean, kokoteraino dagoela pentsatu du. Kokoteraino dagoela hainbeste nobelarekin.
2004
‎Ohore handia da niretzat liburu hau argitaratu izana, literatur ariketa bat izateaz gain, bizitzan zehar pilatutako ehundaka sentimenduen lekukotza eta batez ere nire inguruko jendearen gaineko hausnarketa delako. Kartzelan nengoela pentsatu nuen nire inguruko jendeak bizi zituen gauza guztiak oso inportanteak zirela eta goraipatzekoak. Asko miresten ditudan pertsonak dira, eta sentimendu horietatik abiatuta erabaki nuen istorio sorta hau idaztea.
‎«Hemengo ume batek agian pentsatuko du munduan zortzi urteko ume denak doazela eskolara, denek dituztela liburuak... Munduan zenbat errealitate dauden pentsatzeko bide ematen du, eta gureaz pentsatzen jartzeko».
‎Baina beste muturreraino joaterik ez dago. Edozein idazleri edozein izkribu dagokiokeela pentsatzea ez da bidezkoa.
‎Bestelako kontua da hitz horiei zer nolako edukia ematen zaien. Gogoan izan behar da, gainera, ekimen parte hartzaile gehienak instituzioetatik jaio direla, itxura batean haren sustraiak herrian daudela pentsa litekeen arren.
‎Opuseko irakasle bat Nafarroako literaturaren historia prestatzen hasia zela jakin zuen orain hiru urte eta euskal idazleak sartuko ez zituela pentsatu zuen eta hala izan zen azkenean. Zerbait egin beharra zegoela pentsatu zuen eta bilketa lanari ekin zion. Gaztelaniaz hasi zen idazten erdaldunei euskal idazle nafarren berri emateko, baina zalantza du erdaldunek interesa izango duten.
‎Eta leize mitikoaren parean, koartela, eta infernua jartzen ditu: " Anbotoko atsoaren biktimak betiere guztian kateatzarrak arrastatzera kondenaturik dauden antroan ote zegoen pentsatu zuen". Zarateren nobelan ostera, kontalaria, iratxoa, Mariren semea da, eta Barandiaranen Mitologia Hiztegiaren azalpenak gogoratzen dituen kapitulua eskaintzen dio Maju, Sugaar, edo Sugoi-ren emazteari.
‎Gogoratuko ez naiz ba! Hilda zeundela pentsatu dugu. Egunak pasatu eta agertzen ez zinenez, txarrena pentsatu genuen.
‎Harrituta, esateko asmoa nuena irentsi egin nuen, mutu geratu bainintzen; ohe alboan zegoena Suha zen. Hasieran ametsetan nengoela pentsatu nuen; begiak igurtzi eta berriro ireki nituen. Bertan jarraitzen zuen neskatoak.
‎Dirudienez, aspaldiko joera da hau; gero ikusiko dugunez, definizio honen sustraiak Antzinako Grezian daudelako. Eta beste gauza bat da, jakina, tresna ikuspegiari darion murrizkeriaren aldrebeskeriaz oharturik, beste ertzera jo eta izan daitekeen guztiaren funtsa eta sustraia hizkuntzaren altzoan dagoela pentsatu nahi izatea. Baina nondik datoz planteamendu hauen oihartzunak?
‎Eginkizun komunikatiboen esparru zerrenda luzean, aski jakina denez, hizkuntza funtzio guztiak ez dira balio berberekoak hizkuntza baten bizi indarra gorpuzteko orduan. Izan ere, eginkizun komunikatibo horien gizarte eragina sistema sozialaren barruan kokatua dagoela pentsatzea aski dugu, hizkuntza funtzioen eragin indarra botere harremanen sareko oihartzun modura eratua dagoela uste izateko. Hona, bada, besterik gabe, zertara ekarri gaituen atal honetako izenburuak:
‎Delako inor horrek, jakina, hizkuntza interesen zakuan gorderik dauzkan asmoak ezkutatzen jarraitzeko gogorik ez baldin badu. Hizkuntzen erabilera arauak egitura soziolinguistikoaren harremanetan txertatuak daudela pentsatzeak lanak ematen dizkio halakoari, eta lanak diodanean, ez naiz ari adimen lanari buruz soilik, gogoeta lan horretarako darabilen galbahe ideologikoaren trabaz baizik. Adimena kamustu egiten dio delako galbahe ideologiko jakin horrek hizkuntza harremanak modu demokratikoan eratzeko dauden ereduetan sakondu nahi duenari.
‎Ezagun denez, ur handietara egin dugu jauzi Bergararen eskutik; ez ustekabean, ordea. Begiratu batean, hizkuntza ikaskuntzaren giltzarriak mekanismo psikologiko eta didaktikoetan daudela pentsatuko genuke. Haatik, hizkuntzaren erro sozialak direla medio, ur txiki horietatik haraindi dauden ur sakonetan murgildu gara, azkenean euskaldun berriaren nondik norakoa zertan datzan antzeman dugulako ustean.
‎Shin Chan, zorabiatuta zaudenean, gauzarik okerrena da gaizki zaudela pentsatzea.
‎kapitulua 60 hamarkadan jazotako aldaketei dagokio: Hobsbawm en arabera mugimendu iraultzaileen (sistema politiko edo esplotazio sozial zein ekonomikoa) eta sexuaren tolerantziaren artean lotura bat dagoela pentsatzeak ez du zentzurik, nahiz eta egia izan XX. mendeko iraultzak sexu tolerantziarekin erlazioa izan dutela: emakumearen emantzipazioa...
‎Gailu horrek laguntza eskatzen du, eta ezbeharren bat izanez gero, autoen kokapena errazten du. Europa osoan funtzionatzeko dago pentsatua, non 45.000 lagun hiltzen baitira urtero errepide istripuetan. Ertico enpresako ikerketa sailak trafikoarekin eta segurtasunarekin zerikusia duten hainbat proiektu garatzen ditu, eta gaur egun sistema horrek izan lituzkeen zehaztapen komunak garatzen ditu.
‎Kontrolatzeko betebeharra Gozokien, txikleen, konfiteen eta gozokien prestaketa, zirkulazioa eta merkaturatzea arautzen duen araudi tekniko sanitarioak ez du berariaz kontuan hartzen kontsumitzaile gehienak haur txikiak direla eta beraiek aukeratzen dituzten gozokiak zuzenean saltzailearengandik eskuratzeko saltokietara joaten direla. Gainera, gertatzen da haien etiketa ez dagoela pentsatuta txikienek ulertzeko, eta, aldiz, kontsumitzaile ertain bati zuzenduta dago, oso gutxi osatua, gozokien «benetako eskuratzailearen» antza ez duena. Bestalde, neska mutilek beren osagaietako batzuk, bereziki gehigarriak eta azukreak, gehiegi irensten badituzte, zaurgarritasun handiagoa izan dezaketela kontuan hartuz gero, zenbait ikerketa zientifikok erakutsi dutenez, aipatutako berariazko araudia aztertu ondoren, ez da ezer aipatzen.
‎animaliak goserik eta malnutriziorik gabe egon behar du, gaixotasunik gabe, ingurumeneko lesio eta erasorik gabe, beldurrik eta estresik gabe, eta, azkenik, bere berezko portaera adierazteko askatasuna izan behar du. Lehenengo hiru puntuak bakarrik kontuan hartzen badituzu, garbi dago animaliak ondo tratatuta daudela pentsatuko duzula. Baina ongizateak azken bi puntuak ere hartzen ditu, eta sistema hiperindustrializatuek ez dituzte betetzen.
‎Kontuan hartu da elikagaia giza kontsumorako onartezina den, bere erabileraren arabera, materia arraro batek kutsatuta dagoen, edo ustelduta, hondatuta edo deskonposatuta dagoen. Hala ere, arauak argi eta garbi ohartarazten die operadoreei; izan ere, elikagai bat aplika dakizkiokeen berariazko xedapenekin bat etortzeak ez du eragotziko agintariek neurri egokiak hartzea merkaturatzeko murriztapenak ezartzeko edo merkatutik kentzeko eskatzeko, baldin eta arrazoiak badaude pentsatzeko elikagaia, ados egon arren, ez dela segurua. Izan ere, gero eta argiago dago elikagai baten segurtasuna ez dagoela soilik indarrean dagoen araudia betetzearen mende; eta agian bai, gero eta gehiago, kontsumitzailearen itxaropenen eta babesten dituen eskubideen mende.
‎Arratsalde batean ubelduraz beteta iritsi omen zen etxera eta nire alabari, ubeldura haiek nik eginak zirela esan omen zion. Gezur hura herri osoan zabaldu zuen ondoren, horrela jendeak erotuta nengoela pentsa zezan. Herri guztiari sinestarazi zion nik jipoitu nuela.
‎Christian Reinicke Getxo Bizia plataformako kideak gaur adierazi duenez," izenak berak" agerian uzten du Bizkaiko Foru Aldundiak bultzaturiko egitasmoaren" benetako helburua". Bere hitzetan, Bilbo Metropolitarraren eredu konkretu bati begira dago pentsatuta Lurralde Plan Partziala eta eskualdeak horretara moldatu behar dira. " Beste behin ere egoitzaldea bihurtu nahi dute Getxo eta Uribe Kosta eskualdea", gaineratu du honek.
‎Ez dago gaur horrelakorik: eta lehen ere ez zegoela pentsatzea zillegi zaigu. Aski dira, nik uste, ezagutzen ditugun xehetasunak, hortara pentsatzeko.
‎Eta bakarrik. Askotan ez zuen inoren laguntzarik nahi izaten, bakarrik zegoenean pentsatzen baitzuen argien. Orain, ordea, beste norbaiten hurbiltasuna irrikatu zuen.
‎Mireiaren lanak kontzeptu akats bat zeukan, guk geuk, Talde Iraunkorrekook, nahita zabaldutakoa. Arriskurik ez zegoela pentsatu nuen. Hala ere, gustuko hiria eta lana aurkitu nituen hemen, Donostian, eta denboraldi bat egitea erabaki nuen.
‎Noizbehinka ahora eramaten dituen azazkalei begira dago orain, burua makurtuta. Lotsatuta dagoela pentsatu du Mikelek, mutilak esandako esaldi politen batek gorritu dion aurpegia ezin ezkutatuta. Orduan pentsatu du bera gai izango den inoiz neska baten aurpegia hitz politekin gorritzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dagoela 277 (1,82)
zegoela 239 (1,57)
dago 111 (0,73)
daudela 84 (0,55)
nagoela 64 (0,42)
zegoen 50 (0,33)
nengoela 49 (0,32)
daude 44 (0,29)
zeudela 38 (0,25)
gaudela 36 (0,24)
zaudela 23 (0,15)
dagoen 20 (0,13)
nengoen 18 (0,12)
badagoela 13 (0,09)
zeundela 12 (0,08)
geundela 11 (0,07)
nago 11 (0,07)
badago 10 (0,07)
zaude 9 (0,06)
dauden 8 (0,05)
zeuden 8 (0,05)
dagokiola 7 (0,05)
egongo 7 (0,05)
badaudela 6 (0,04)
egotea 6 (0,04)
egoteko 6 (0,04)
gaude 6 (0,04)
dagoenik 5 (0,03)
gauden 5 (0,03)
zaudenean 5 (0,03)
zegokiola 5 (0,03)
bazegoela 4 (0,03)
nagoen 4 (0,03)
zaudetela 4 (0,03)
daudenek 3 (0,02)
hengoela 3 (0,02)
zauden 3 (0,02)
Badago 2 (0,01)
dagoenak 2 (0,01)
dagokigu 2 (0,01)
dagokigula 2 (0,01)
dagokionez 2 (0,01)
egoala 2 (0,01)
egonda 2 (0,01)
geundekeela 2 (0,01)
hagoela 2 (0,01)
legokeela 2 (0,01)
zegoenean 2 (0,01)
zegokidala 2 (0,01)
zeudenek 2 (0,01)
zeunden 2 (0,01)
badagoenik 1 (0,01)
badagokiola 1 (0,01)
badaude 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitaude 1 (0,01)
baitzegoen 1 (0,01)
baleude 1 (0,01)
banengo 1 (0,01)
bazaude 1 (0,01)
bazegoen 1 (0,01)
dagoala 1 (0,01)
dagoena 1 (0,01)
dagoenean 1 (0,01)
dagoenerako 1 (0,01)
dagokiela 1 (0,01)
dagokienez 1 (0,01)
dagokiokeela 1 (0,01)
dagozkien 1 (0,01)
daudelako 1 (0,01)
daudenengan 1 (0,01)
daudenentzat 1 (0,01)
egon 1 (0,01)
egon aurretik 1 (0,01)
egon ondoren 1 (0,01)
egonean 1 (0,01)
egonez 1 (0,01)
egoteagatik 1 (0,01)
egoteak 1 (0,01)
egoten 1 (0,01)
egozanak 1 (0,01)
gaudelarik 1 (0,01)
gaudenean 1 (0,01)
gaudenik 1 (0,01)
gaudenok 1 (0,01)
geundenez 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
legokeen 1 (0,01)
nagoenean 1 (0,01)
nagola 1 (0,01)
nengoelako 1 (0,01)
nengoenean 1 (0,01)
nengonan 1 (0,01)
zagok 1 (0,01)
zaudeten 1 (0,01)
zegokeela 1 (0,01)
zegokeenak 1 (0,01)
zegokiela 1 (0,01)
zegokizula 1 (0,01)
zeudenez 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 317 (2,09)
Berria 115 (0,76)
Alberdania 95 (0,63)
Argia 71 (0,47)
Consumer 67 (0,44)
Pamiela 67 (0,44)
Open Data Euskadi 61 (0,40)
Booktegi 56 (0,37)
Susa 55 (0,36)
UEU 44 (0,29)
Jakin 27 (0,18)
Labayru 23 (0,15)
Goenkale 22 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 21 (0,14)
Euskaltzaindia - Liburuak 20 (0,13)
EITB - Sarea 17 (0,11)
LANEKI 15 (0,10)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 14 (0,09)
Karmel Argitaletxea 13 (0,09)
Uztaro 13 (0,09)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 12 (0,08)
Uztarria 10 (0,07)
Jakin liburuak 10 (0,07)
goiena.eus 8 (0,05)
ETB serieak 7 (0,05)
Maiatz liburuak 7 (0,05)
Bertsolari aldizkaria 7 (0,05)
Erlea 6 (0,04)
aiurri.eus 6 (0,04)
Deustuko Unibertsitatea 5 (0,03)
Kondaira 5 (0,03)
erran.eus 5 (0,03)
Anboto 5 (0,03)
ETB dokumentalak 4 (0,03)
aiaraldea.eus 4 (0,03)
alea.eus 4 (0,03)
hiruka 4 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 3 (0,02)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
uriola.eus 3 (0,02)
Herria - Euskal astekaria 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Aldiri 2 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Iruñeko Komunikabideak Fundazioa 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon pentsatu ukan 154 (1,01)
egon pentsatu ezan 37 (0,24)
egon pentsatu behar 29 (0,19)
egon pentsatu hasi 27 (0,18)
egon pentsatu nahi 17 (0,11)
egon pentsatu ere 13 (0,09)
egon pentsatu ez 13 (0,09)
egon pentsatu nu 12 (0,08)
egon pentsatu ari 10 (0,07)
egon pentsatu huts 10 (0,07)
egon pentsatu asti 6 (0,04)
egon pentsatu eraman 6 (0,04)
egon pentsatu iritsi 6 (0,04)
egon pentsatu heldu 4 (0,03)
egon pentsatu arrazoi 3 (0,02)
egon pentsatu baino 3 (0,02)
egon pentsatu bakarrik 3 (0,02)
egon pentsatu egon 3 (0,02)
egon pentsatu gu 3 (0,02)
egon pentsatu jarraitu 3 (0,02)
egon pentsatu jarri 3 (0,02)
egon pentsatu joera 3 (0,02)
egon pentsatu modu 3 (0,02)
egon pentsatu zantzu 3 (0,02)
egon pentsatu zein 3 (0,02)
egon pentsatu zer 3 (0,02)
egon pentsatu zerbait 3 (0,02)
egon pentsatu al 2 (0,01)
egon pentsatu arrisku 2 (0,01)
egon pentsatu barneko 2 (0,01)
egon pentsatu bera 2 (0,01)
egon pentsatu bide 2 (0,01)
egon pentsatu buru 2 (0,01)
egon pentsatu era 2 (0,01)
egon pentsatu etxe 2 (0,01)
egon pentsatu euskara 2 (0,01)
egon pentsatu gonbidatu 2 (0,01)
egon pentsatu herri 2 (0,01)
egon pentsatu horiek 2 (0,01)
egon pentsatu ilusio 2 (0,01)
egon pentsatu indar 2 (0,01)
egon pentsatu lagundu 2 (0,01)
egon pentsatu nahiago izan 2 (0,01)
egon pentsatu ohi 2 (0,01)
egon pentsatu omen 2 (0,01)
egon pentsatu oso 2 (0,01)
egon pentsatu ote 2 (0,01)
egon pentsatu pertsuasio 2 (0,01)
egon pentsatu segitu 2 (0,01)
egon pentsatu sortu 2 (0,01)
egon pentsatu utzi 2 (0,01)
egon pentsatu zu 2 (0,01)
egon pentsatu abagune 1 (0,01)
egon pentsatu adin 1 (0,01)
egon pentsatu administrazio 1 (0,01)
egon pentsatu ahal 1 (0,01)
egon pentsatu AHT 1 (0,01)
egon pentsatu ailegatu 1 (0,01)
egon pentsatu akats 1 (0,01)
egon pentsatu aldakortasun 1 (0,01)
egon pentsatu Ane 1 (0,01)
egon pentsatu animalia 1 (0,01)
egon pentsatu aplikazio 1 (0,01)
egon pentsatu aski 1 (0,01)
egon pentsatu aspergarri 1 (0,01)
egon pentsatu astekari 1 (0,01)
egon pentsatu atzeman 1 (0,01)
egon pentsatu atzerri 1 (0,01)
egon pentsatu aukera 1 (0,01)
egon pentsatu ausartu 1 (0,01)
egon pentsatu azterketa 1 (0,01)
egon pentsatu bada 1 (0,01)
egon pentsatu bailara 1 (0,01)
egon pentsatu baina 1 (0,01)
egon pentsatu bainu 1 (0,01)
egon pentsatu baita 1 (0,01)
egon pentsatu bakarrizketa 1 (0,01)
egon pentsatu COVID 1 (0,01)
egon pentsatu EAE 1 (0,01)
egon pentsatu Mendebalde 1 (0,01)
egon pentsatu Movistar 1 (0,01)
egon pentsatu Vincent 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia