2002
|
|
Antonio Cubilloren MPAIAC taldearen garaia zen. Penintsulatik zetorren edonoren aurkako jarrera
|
zegoen
gizarte mugimenduetan.
|
2007
|
|
Gaur egun
|
dauden
gizarte mugimenduen tipologia zabala da eta horregatik zail egiten da berorien definizio bakarra eta zalantza bakoa topatzea. Manuel Castellsek honela definitu ditu gizarte mugimenduak (2003: 31):
|
|
Herrigintzan eta politikagintzan aritzeko teknologia berriak ezinbesteko erreminta bilakatu dira, nahitaezko lanabes. Gaur egun teknofobia ia desagerturik
|
dago
gizarte mugimenduen artean. Burgelman ek (1994) teorizatu zuen jarrera —boom and doom (susperraldia eta hondamendia) — iraganean geratu da2 Mugimendu hauek jakin badakite teknologia hauek ez direla zerbait neutro.
|
2008
|
|
Galdera beste era batera egin daiteke: Ba al
|
dago
gizarte mugimendurik edo elkarterik izugarrizko eklosio puntua bizi eta transmisio gaitasun ikaragarrizkoarekin?
|
2009
|
|
Euskalgintzan eta euskararen alde
|
dauden
gizarte mugimendu eta erakundeekin bat, funtzio soziala betetzeko ere sortu da Hitza. Honetarako, bide ezberdinak erabiliz informazioa zabaltzen jarraitzeaz gain, ekitaldi ezberdinetan parte hartu eta lagundu du, eta elkarte eta erakunde ezberdinekin akordioak eta hitzarmenak egiten jarraitu du.
|
2010
|
|
Cardusek bezala, Terricabrasek ere Kataluniak independentzia lortzen duen eguna ospatzeko asmoa du. Benetan pozik
|
nago
gizarte mugimenduak hartu duen indarragatik, eta uste dut oker jokatuko genukeela alderdiak zibilizatzen saiatuko bagina, izan ere, bakoitzak badu bere funtzioa, eta desberdinak dira; elkarkidetza da aurrera eramango gaituena. Katalunia independentea ikusteko asmoa dut.
|
2012
|
|
Heldu da momentua jorratu ditugun gaien inguruan behin behineko ondoriobatzuk marrazteko. Sistemaren askotariko krisia bizi dugun garai honetan EuskalHerrian
|
badago
gizarte mugimendu sendo bat krisitik ateratzeko giltzarritzat nazioestatu propio eratzea duena. Geroak esango digu horretarako abagunerik ote dagoeneta egotekotan benetan aldarrikapen hori irtenbidearen parte den ala ez, bainabalizko egitura berri horretan, edota horretara heltzeko?
|
|
irisgarritasun telefonikoa garestituko da, spamean ito gabeko posta elektronikoagatik ordaindu da...
|
Badaude
gizarte mugimendu indartsuak komunaren defentsa sutsua egiten dutenak; hori nolabait definitzeko, euren esperientzia informatiko telematikotan oinarritzen dira. Agian, hausnarketa horiek sortu izana izan daiteke epe ertainera Internetek ekarritako aurrerapen bakarra:
|
2014
|
|
Luis Bassaten aburuz (2008: 179), publizistek eta surflariek badute zerikusirik, gizartearen itsasoan murgilduta
|
baitaude
gizarte mugimenduen olatuei so, egokiena noiz iritsiko zain. Ondo aukeratuz gero, olatua baino lehenago iristen dira hondartza bazterrera.
|
2015
|
|
Egun, plebearen hutsunea gero eta beteagoa da. Sinetsita
|
dauden
gizarte mugimenduez, bete ez diren eskubideen aldeko borrokez, aplikatzen diren ezaguerez. Liburuetan inoiz agertu ez diren lagun asko bezala, gu ere elkartzen gara, eta gure ahotsa ezarriz eta antolatuz doa.
|
2018
|
|
II. Txostena, I. Kapitulua). Kezka nabarmena
|
dago
gizarte mugimenduekiko harremanaren inguruan. Prozesu horrek mugimendu global berrien eraketa prozesuarekin lotura dauka, maila lokaleko mugimenduei ematen zaien garrantzia ikusita.
|
2020
|
|
Kalean aktibo
|
zeuden
gizarte mugimenduak gelditzea eragin du birusak, baina ez desagertzea
|
2021
|
|
Proposatu genienean, berehala onartu zuten. Beraiek ere ikusten dutelako badaudela hor sinergiak lantzeko,
|
badaudelako
gizarte mugimenduen artean halako paralelismoak. Mugimendu feministak pauso asko egin ditu, ez dakit euskararen eraberritze mugimendura ekarri daitezkeen edo ez, baina hortik zer ikasi badugu.
|
|
Lehen transferentziak 1980an egin zituen lehen mailako irakaskuntzan[...]. Esan behar da artean oso indarrean
|
zegoela
gizarte mugimendua eta ikastoletako gizarte egileak, gurasoak nahiz irakasleak, hauek, batik bat, oso sartuta zeudela herri dinamikan eta horien eskuetan zegoela ikastolen protagonismoa[.]. Irakasleek ikastolari egin dioten ekarpena modu askotarikoa izan da, baina, batez ere, pedagogikoa[.].
|