Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 394

2000
‎Nahiz eta liburuen izenburuan asteko egun jakin bat agertu, ez dira ipuinak asteko egun horretan bakarrik kokatzen. Ostegunak deituriko bilduman, unibertsitateko ikasleen xelebrekeriak kontatzen dizkiguten bost ipuin eskaintzen dizkigu, eta Ostiralak liburuan, ordea, karrera amaitu ondoren lan munduan sartzear dauden ikasle ohiak aurkezten dizkigu sei ipuinetan: hots, ikasle eta langile artean dagoen bidegurutzearen berri ematen da:
‎Ondo gogoratzen ditut doktorego programa hartan bertan, eta. Euskal nobelamodernoa? titulupean, Txuma Lasagabaster-en taldean geunden ikasleen izenak: Xabier Kintana, Gotzon Garate, Jon Kortazar, Karmelo Landa, Antton Azkargorta etaseiok. Luxu hutsa.
‎Lasagabasterrek esaten zigun Txillardegi eta Saizarbitoria zirelaeuskal nobelagintza modernoaren aitak (gurasoak, aita amak...). Eta hori entzun ondoren, Txillarrekin berarekin egoteko aukera izaten genuen ondoko ikasgelan, Txumarenklasean egondako ikasle berberak gehi beste lauzpabost ikasle gehiago. Ez zegoengehiago eskatzerik.
‎Unibertsitateko gela baten barrenean geunden ikasleak eta, noiz eta bertara sartu baitzinen, guztiok zutitu ginen, harik eta, eskuak luzaturik eta beheraturik, eser gintezela adierazi zenigun arte, pulpitutik.
‎Falangearen gazteriak ziren hauek, alebinak edo. Eskoletako arduradunak derrigortuta zeuden ikasleok elizara eramatera; elizara, desfileetara eta parafernalia guztietara. Beti aurkitu izan nuen eskolatik elizara bitartean ihes egin eta nonbaiten ostentzeko eraren bat.
2001
‎Hainbat mobilizazio egin zuten eskolako kideek ordutik aurrera, Udalak irtenbide hori eskaini zien arte. Orain, eta inongo arrazoi garbirik aitortu gabe, Basauriko Antzerki Eskolak bere ateak itxi ditu, bertan zeuden ikasleen ikasketei jarraipenik eskaini gabe.
‎Tailer literarioak modan jarri dira. Sormenezko idazketako kurtsoak proposatzen dituzten zentrotan dagoen ikasleen eskariak, tailer hauen ugaritasunak, eta batez ere, prentsak fenomeno hau jasotzeko agertu duen interesak frogatzen dute. Hainbat aldiz gertatzen den moduan ordea, tailer literarioak albiste dira, baina ez gauza berria.
‎Honekin erlazionaturik dago ikasleen ingurune hurbilaren azterketa. Lan haukulturgintzaren diseinurako oinarria izan da.
‎Zenbaitek garatuagobadu ere, gaur egungo egoeran (aurretiko esperientziak, gaitasun ezak, etab.) osogutxi dira besterik gabe ikasten dakitenak. Beraz, aholkulariak aurrean izangodituenak, ikasten ikasteko prozesuan hasierako egoeretan dauden ikasleak izangodira gehienbat. Askok hizkuntza ikastea eta ikasten ikastea bi gauza ezberdin etainongo loturarik gabeak direla uste izango dute.
‎Maila honetan dauden ikasleek ingurukoekin gutxieneko komunikazioaziurtatzeko nahikoa izan daitekeen gaitasuna lortua dute aldez aurretik. Horrekesan nahi du, ez direla xede hizkuntzan galdurik sentituko, era normaleankomunikatzeko oraindik zailtasunak izan arren, eta hainbat egoeratan euskarazkomunikatzeko aukerarik izan ez arren.
‎Adina: Nerabetasunetik gertu dauden ikasleek jarrera zehatza izaten dute: segurtasun eskasa izaten dute beren buruan; eta, alde batetik, nabarmendunahi badute ere, bestetik, ezin dute jasan beren ikaskideen aurreanarriskurik hartzea(. La enseñanza de la lengua extranjera en la educacionsecundaria?, Nuria Vidal eta Ramon Ribe).
‎Integratiboki motibatuta dagoen ikasleak beste hizkuntza taldearekiko jarrerapositiboa agertzen du, eta baita hizkuntzaren ikaskuntzarekiko, ikaskuntza egoerarekiko (ikastaroa eta irakaslea) eta edozein hizkuntzaren ikaskuntzarekikoere, eta gurasoengandik hizkuntza hori ikasteko animo handia jasotzen zuten.
2002
‎Bordeleko Victor Segalen Unibertsitateko Soziologia doktore eta Paueko Unibertsitatean Historian lizentziatua den Eguzki Urteagak Dakit argilatxearen bidez plazaratu duen «Les militans etudiants» ikerketaren helburu nagusia, Frantzian eta batik bat Bordelen gaur egun dauden ikasle erakundeen nondik norakoak aztertzea izan da. Izan ere, aldaketa handiak jasan dituzte Aljeriako gerra eta 68ko Maiatza garaian unibertsitatean entzute handia izandako erakunde horiek, eta gaur egun mutazio baten ondorioei aurre egin beharrean aurkitzen ditu ikerlariak.
‎Odontologiañ dagokionez, Euskararen II. plangintzaren arabera, Odontologian matrikulatuta dauden ikasleen kopurua oso txikia da, eta oraingo eskaintzaoso murritza. Baldintza horiek kontuan hartuta, D maila dago proposatuta, hau da, halabeharrezko irakasgaien herena euskaraz eskaintzea.
‎Izan ere, zaila da muga hori gainditzea orain dauden baliabideen bitartez. Irakaskuntzaantolatuta dagoen moduan, zaila da era horretako irakasgaietan matrikulatzekoprest dauden ikasleen gutxieneko kopuru bat bermatzea, eta horrela ez dagoplangintza egiterik.
‎Portaera hori garrantzi handikoa da Nafarroan, euskarofobiaren presioa jasatenari den herrialde honetan, egitate honek argi erakusten baitu oker daudela, egitenari diren politika eginda ere, instituzio ofizialak kontrakarrean jarrita eta tematsukijarrita ere, euskara gora doala, haien mezuak gizartearen ehunak ez dituela bereknahiko luketen bezainbateko indarrez kutsatu. 2000/ 01 ikasturteko zenbakiekerakusten dutenez, gaur egun, Nafarroan, gurasoen erdiak baino gehiagok euskaraaukeratu dute (%52) eta erdara hutsezko irakaskuntzaren zenbakiak gainditu diralehenengo aldiz, eta Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan dauden ikasleen %25D ereduan eskolatuak izan dira.
‎Dagoenekoz, Euskal Herriko unibertsitate desberdinetan gauden ikasle, irakasle, ikertzaile eta langileok unibertsitario euskaldunon komunitatea osatzendugu. Erkidego zabala eta prestua da.
‎Irakaskuntza/ ikaskuntza eredu hau gatazkan dago ikasle irakasleen artekoharremanetan oinarritutako ikuspegi didaktikoekin.
‎modura irakurtzen ez badakigu. Lan eraginkorra egitealdera, halere, edukiak a priori definitu dira, jakinda, baina, hori ez delanahikoa eta dagokion ikasle taldeari egokitu zaizkiola (Schneuwly, Rosat, Pasquier eta Dolz, 1993). Horrela, ikasleen gaitasunak ezagutu ondoren, hasierakohelburuak eta edukiak birdefinitu egingo dira eta ikasleen gaitasunetara egokituko.
‎12 Ikasleari dagokionez, ezberdintasun handia dago ikasle batetik besterahizkuntza bat ikastean. Aldagai horiek izaera askotarikoak dira:
‎Batzuk estatuko kateen barruan sartu dira, legalitatetik kanpo aritu arren. Askotan langileek ez dute lan egoera onik izaten, bekario gisa edo praktiketan daude, asko baitira komunikazio arloan lan egiteko aukera eske dauden ikasleak eta lizentziatu berriak. Egon omen dira bertan lan egiteko inbertsio ekonomikoa aurretik eskatu duten emisorak ere, langabezian zeuden kazetarien eta esatarien egoeraz baliatu zirenak.
‎Kontzertuek, diskoetxeekiko harremanetarako bideek, albisteek eta beste ekintza kulturalek osatzen dute irrati horrek eskaintzen dituen edukiak. Horrela, erabiltzaileek informazio hori eskura izateaz gain, uhinen bidez entzun ezinezko irratien emanaldiak era aditu ahal ditu; adibidez, Erasmus egitasmoaren barruan Europan zehar zeuden ikasleek Hala Bedi emisoraren emankizunak entzun ahal zituzten ikasturtean zehar, konexio ona izanez gero.
‎%65 kontsumorako kredituak dira, eta gainerakoa Opening en eta bere ikasleen artean formalizatutako maileguak dira, gero lau finantza entitateetako bati lagatakoak. Kontsumorako kredituen kasuan, ordaintzeko dauden ikasleek uko egin diezaiokete ordaintzen jarraitzeari, jasotzen ari ez diren zerbitzu bati lotutako kredituak baitira, Kontsumorako Kredituari buruzko Legeak ezarritakoaren arabera. Hala ere, bankuek gogorarazten dute legeak izaera esklusiboa duten kredituak soilik babesten dituela, hau da, erakunde bakar batek kontratatu dituenak, Opening en kasuan izan ezik.
‎Kantitatea eta kalitatea atzean utzita, badago ikasleei dagokien beste arlo bat nire ezkortasuna naharo elikatzen duena, hain zuzen ere, hizkuntzarekiko atxikimendu txikia.
‎a) 47.422 ikasle zeuden 2000 ikasturtean unibertsitateko irakaskuntza euskaraz jarraitzeko gai zirenak; b) Euskaraz ikasteko gai ziren horien artetik 22.512 ikaslek ez dute ezertxo ere euskaraz ikasten. Galera horren arrazoiak era askotakoak izan daitezke, baina argi dago ikasleek dutela euskaraz ikasi irakasleek ez badakite. Euskaraz dakiten ikasleen kopurua %49koa da eta irakasleena aldiz %29koa, eta dakiten horien artean euskaraz zerbait irakasten dutenak %20 Hau da, Euskal Herriko Unibertsitateetan ez dago euskaraz dakien behar adina irakaslerik eta daudenak ez dira euskaraz irakasteko probetxuz erabiltzen.
2003
‎Praktika hauetarako, elkarteak konfiantzazko norbait aurkitu ohi du, bere euskalkiaz hitz egingo duena eta diru saririk jasoko ez duena. Parte hartzaileak bost edo seigarren urratsean dauden ikasleak direnez, hasieran teoria praktikara eramatea zail izaten zaie, lotsa ere tartean izaten dela, noski. Adiskidetasuna lortu ostean ordea, hizkuntzaren erabilera hobetu eta euskalki ezberdinak ezagutzen dituzte, kaleko hizkera alegia.
‎Batzar Nagusia abenduaren 26an bildu zen Donostiako EUTGn; osteguna izanik, goizeko 10ak ez zirudien ordurik egokiena UEUk erakarri nahi zituen langileak biltzeko, bai, aldiz, Gabonetako oporretan zeuden ikasleak eta irakasleak. Han bildutako berrogei lagunen artean sailetako arduradunak, idazkaritzakoak eta UEUn parte hartutako ikasle eta irakasle ugari zegoen72 Bertan, besteak beste, udarako tokia eta egunak erabaki behar ziren, eta «behar bada, lo dagoen talde batzu bultzatu...».
‎Hala, klaserik gabe geratu ziren, baina ordaintzeko kreditua zuten. Hala ere, joan den urtarrilaren 25ean, Carmen Pérez Guijo epaileak auto bat eman zuen, eta horren arabera, erakundeak behartuta zeuden ikasle ohi guztiei kredituen ordainketa geldiaraztera, beren komunitatea edozein dela ere, baldin eta autoarekin zerikusirik ez duen prozesu judizialik hasi ez badute. Epaileak emandako neurriak gorabehera, FACUAk salatu zuen Santander Central Hispano, BBVA eta Banco Pastor entitateek kredituak kobratzen jarraitzen zutela, eta, beraz, haien aurkako boikoterako deia egiteko aukera planteatu zen, atzo gauzatu zena.
‎Poliziak, bere txostenean, ez zidan kargurik erantsi. Egiten ahal zuten, esatea zeukaten ETAren egituran nengoela ikasleen alorrean, baina ez zuten egin.
2004
‎Ez hori bakarrik. Orobat, hizkuntza dinamika horrek ez duela ezertan mugatzen hizkuntza gailenduan ikasle horiek erdietsi dezaketen gaitasun maila, mendekotik nagusirako hizkuntza trebetasunaren jarioa zabalik dagoelako ikaslearen garapen kognitiboan. Edonola ere, puntu hau berriro ere jorratuko dugu atal honetan bertan.
‎–Tolerantzia/ intolerantzia?,. Lan munduari buruz gogoetak, behaketak?,. Eskolaren funtzioa?,. Gogoeta bat Europa mundu zibilizazio kontzeptuaz?... Beraz, jarrera balio atala ez dago ikasleei ideia jakinak txertatzera bideratua, baizik euren pentsatzeko gaitasuna lantzera, beren ideien oinarriak bilatzen bultzatzera eta oro har zentzu kritikoa garatzera.
‎Eskuan daukazun ikasmateriala oso ohikoa da Europa eta Estatu Batuetako unibertsitate etafilosofia institutuetan. Liburua, bere osotasunean, formazio garaian edota ikerkuntzariekiteko prest dauden ikasleei zuzenduta dago. Ikasleek hemen ikus ditzakete beren formazioan dauden gabeziak eta, bide batez, gabezia horiek zuzentzeko neurriak zein izandaitezkeen.
‎hainbeste jenderekin neurri higienikoak muturreraino eraman behar dira, eta ez da beti egiten. Frogatuta dago ikasle kopurua oso handia denean intoxikazioak ere handitu egiten direla. Kontu handiz ibili behar da.
‎Ikasle presoen kasuan are gehiago, arriskuan jartzen baita horien ibilbide akademikoa. Hortaz, gure hautagaitzatik zuzendaritza talde berriari eskatzen diogu behar diren neurriak hartu ditzala, berandu baino lehen, preso dauden ikasleek da torren ikasturtean UPV EHUn matrikula egiteko modua izan dezaten.
2005
‎Seguruenik bigarren multzoari dagokio ikasleak orain egiten ari direna. Csardasen aldaera geldoa da badago azkar bat ere, eta oso ekialdera garamatzan doinuaz dantzatzen da.
‎Izan ere izenok adinaren araberako jarrerak erakusten dituzte. Osteguna unibertsitatean ikasten dauden ikasleen parranda eguna izaten da, batez ere etxetik kanpo ikasle pisuetan daudenena. Jakina da ikasle horiek ostiraletan etxera itzultzen direna, horregatik pisukideen arteko jaiak ostegunez egiteko ohitura hori.
‎Salvador Ordóñez Unibertsitateetako estatu idazkariak atzo esan zuen ikasketa plan bakoitzarekin batera doazen aipamenak kontuan hartuko direla tituluak homologatzeko prozesuan. Hala, Artearen Historiako karrerak, adibidez, bere izena gorde lezake, eta horrek arriskuan jarriko lituzke desagertzearen aurka dauden ikasleen eta irakasleen animoak. Hala ere, aipamena ez da espezializazioarena bezalakoa, graduondoko ikasketen bidez bakarrik lortzen baita, Estatuko idazkariak azpimarratu zuenez.
‎Neurri horiek hartu aurretik, Eskolako Absentismoa Prebenitu eta Kontrolatzeko Planak prebentzio neurri batzuk proposatzen ditu hezkuntzako lehen etapetatik hasita, Haurrena barne, ez baita nahitaezkoa. Horretarako, ikastetxeek harrera planak izango dituzte integratzeko arriskuan dauden ikasleentzat, gaztelania menderatzen ez duten ikasle berrientzako hizkuntza eta gizarte egokitzapenerako gelak eratzeko, historia pertsonalak egoera horietara egokitzeko eta berariazko tutoretza sortzeko. Kasuak hautematea ikastetxeari dagokio, tutore beretik zuzendaritzaraino.
2006
‎Artelekuk Dinamik (tt) ak udalekuak antolatu ditu batxilergo artistikoko azken urtean dauden ikasleentzat. Hamar ikaslek parte hartu ahal izango dute, uztailaren 17tik 28ra.
‎Laguntza gehiago bageneuka, eskola gehiago, talde erdi profesional bat... Ni hala ere pozik nago ikasle kopuruarekin; eskoletan jende mordoa dabil, baina askok, kanpora irten ezinik, bertan behera utzi behar izaten dituzte beren asmoak. Bokazioa badago, beraz.
‎Dioskunez, azken zazpi urteetan edo ez da bizkaiera ikastarorik eman eskualdean. Ez dago ikasle nahikorik taldea sortzeko. «Pare bat etortzen zaigu urtero ikasteko prest, baina...
‎Esanak esan, Harrera Hizkuntzak duen garrantzia gizarteratzerakoan eta eskola arrakastaren lorpenean kontuan hartzen bada, Europako Batasunean eztabaida bizia dago Jatorrizko Hizkuntza eta Kultura ikasteari buruz. PISA 2003 txostenean esandakoa ezin dugu ahaztu eta behin eta berriro hausnartu beharra dago ikasle etorkin eta autoktonoen arteko ezberdintasunak nola murriztu.
‎Oro har, onartuta dago ikasle etorkin gehienentzat gaztelania ikasteak ez duela suposatzen problema handirik, hizkuntza hori oso hedatua edo sendoa delako gure gizartean. Hala eta guztiz, gaztelania bigarren hizkuntzaren irakaskuntza erabat justifikatua dago kasu gehienetan, eta bereziki eskolatzea kurtsoan zehar —alegia, sasoitik kanpo— egiten denean.
2007
‎Eskola denboraren ekintza edo jarduera osagarri modura ikusi dira sarritan, edo programa paralelo modura kasurik onenetan. Ez da egoten ikaslea praktika esparru hauetarako prestatzeko ildo espezifikorik, edo praktika uneetako hizkuntz esperientziez eskola denboran hausnartzeko lekurik programazioetan.
‎20.3 irudia. Arian Arian, bakegintzarako hezkuntza materialaren 4 unitatedidaktikoari dagokion ikaslearen lan koadernoaren azala.
‎2012 urtera arte 15.000 irakasle kontratatuko ditu eta hizkuntza eta matematika bezalako irakasgaietan irakastorduak gehituko ditu. Atzeratuen dauden ikasleei hezkuntza errefortzu gehiago jarriko dizkie arratsaldeko ordutegian, eta formula berriak jarriko ditu hezkuntza sistema utzi zuten gazteak berratxiki ahal izateko. Azterlanak azpimarratzen du DBHko curriculumaren dibertsifikazioa irtenbide egokia izan daitekeela ikasten jarraitu nahi ez baina lan bat ikasteko interesa duten ikasle guztiak sisteman mantentzeko.
‎Kopuru absolutuetan, Madrilgo Erkidegoa eta Katalunia dira eskola ume etorkinen zerrendako buruak, biak 115.000 inguru baitira. Hala ere, Balear Uharteetan dago ikasle atzerritar gehien (%13, 6). Sare publikoan etorkin gehiago daude, baina itundutakoak gero eta gehiago dira, batez ere Haur Hezkuntzan doakotasuna ezarri zenetik.
‎Lehen Hezkuntzako laugarren kurtsoko (bederatzi urtetik hamarrera) ikasle espainiarren %28k ulermen maila txikia dute, Pirls Txostenak (Irakurketaren Ulermenean Aurrerapenari buruzko Nazioarteko Azterlana) 2006 urteari dagokionaren arabera. Txostenaren batezbestekoa% 24 da egoera horretan dauden ikasleen portzentajea. Horrek esan nahi du espainiarren batez besteko irakurketa errendimendua (513 puntu) nazioarteko batez bestekoaren gainetik dagoela (500 puntu).
‎EAEn, DBHko atzerritarren %41, 9 ikastetxe pribatu edo itunduetan matrikulatuta dago. Baina, egiazki, alde handiak daude autonomia erkidego bateko edo besteko ikastetxe batean dauden ikasle atzerritarren artean. Euskal Autonomia Erkidegoa nabarmentzen da:
‎Bestelako gastuak egoera sozial edo kultural ahulean dauden ikasleei laguntzeko.
‎Galdera da, zenbat ikaslek ez dute proba gainditu? Datu hori jakiteko, emaitzak eta eredu bakoitzean dagoen ikasle kopurua kontuan hartu behar dira. ereduan (%47), ikasle guztien %27k gainditu zuen proba, eta ereduan (%24), berriz, %7k.
2008
‎–Zuen aurpegietara begira jarri eta ordezkagarriak izatearen beldurra sumatzen dut begietan. Edozer gauza emango zenukete, edozer gauza egingo zenukete bakarrak, ezberdinak izateagatik, esan nuen sartu eta berehala, lehen aulkietan eserita zeuden ikasleei zuzenean begiratzen niela.
‎Hodiok, karbono dioxidoa oxigeno bihurtzen dute. Birika deitzen dioten aparatuanola erabili ikasi ostean, ur barruan arnasa hartzeko lehen saiakera egiteko moduan daude ikasleak.
‎Eta susma liteke Gortazarri gertatu bezala (eta lehenago Unamunori bezala), Azkueren katedran euskara ikasten ibili ziren ehundaka bilbotarrei ere, euskal letren mundua ez zitzaiela oso erakargarri gertatu eta laster abandonatu zutela (edo maila sinbolikoan gorde). Salbuespena, oso ideologizaturik zeuden ikasleak izan bide ziren, gehienak sabindarrak (baina baita Euskalerria Elkartekoren bat ere). Militante horietako gehienen sorkuntza, jakina, oso pobrea izan zen.
‎366 Datu guztiak Granja Pascual-ek jaso ditu (1994a) salbu zuzendu dizkiodan pare bat. Zero ikasleko ikasturteek (1890/ 91, etab.) ez dute esan nahi une hartan ez zegoela ikaslerik, baizik ez dela orduko daturik gorde.
‎Haren iritziz, sistema tradizionalari esker askoz argiago jakin daiteke ikaslearen bilakaera. Hala ere, zenbait gurasok kritikatu dute nota buletin berriek gehiegizko lehiakortasuna sortuko dutela oso adin goiztiarrean dauden ikasleen artean. Nolanahi ere, Hezkuntza Ministerioaren aginduak kalifikazio ofizialak baizik ez ditu aipatzen, ez haurrek etxera eramaten dituzten notak.
‎Autobusak Hiriko autobusak Espainiako hainbat hiritako hiri autobusek aukera ematen diete unibertsitateko ikasle gazteei eurentzat bonu berezi bat erosteko, tarifan deskontu berezia eginez. Kasu batzuetan, hala nola Coruñan, Errioxan edo Araban, herrian erroldatuta dauden ikasleek bakarrik jaso dezakete diru-laguntza berezi hori, eta udal edo sail eskudunetan eskatu behar dute. Kontuan hartu behar da, kasu batzuetan, erakunde horiek familiaren urteko errentaren ziurtagiria ere eskatzen dutela, eta hori erabakigarria izan daitekeela deskontua emateko edo ez emateko.
‎Aniztasunean heztea: gutxiengo etnikoak, gizarte egoera ahulean dauden ikasleak edo hezkuntza premia bereziak dituztenak dira hezkuntza sistemek politika konpentsatzaileak eta aniztasunari adi daudenak indartuz bete behar dituzten taldeetako batzuk. Hezkuntza goiztiarra zabaltzea:
‎Duela oso gutxi arte, gehienentzat alokairuan bizitzea ia pentsaezina zen, jabetzaren kulturarekin bat ez zetorren bizimodua, Espainian hain errotuta zegoena. Baina bai aukera erreala eta naturala, jatorrizko lekutik kanpo zeuden ikasle eta profesionalei lotua. Praktika horren kontrakoen argudioak ziren alokatzea zaku apurtuan inbertitzearen antzeko zerbait zela, errenta bat ordaintzeko etxebizitza inoiz ez baitzen berea izango.
‎Prestakuntza aukerei eta hezkuntza sistemara itzultzeko bideei buruzko informazio gehiago ematea da helburua. Cabrerak, gainera, jakinarazi zuen irakasleak prestatzeko programak garatuko direla ikasleen potentziala aprobetxatzeko teknikei buruz, bai eta zailtasunak goiz diagnostikatzeko, hezkuntza arreta emateko eta ikasketak goiz uzteko arriskuan dauden ikasleen jarraipena egiteko teknikei buruz ere. Halaber, errendimendu txikiko eta ikasketak uzteko arrisku handiagoa duten ikasleen hezkuntza arretan parte hartzen duten irakasle eta profesionalentzako laguntza baliabideak sortuko dira.
‎Bertan, jolas eta aisialdi jarduerak egiten dira, eta, horiei esker, eguna dibertigarria da haientzat. Haur eta Lehen Hezkuntzako oporrak Oporretan programa horietan parte hartzen duten ikastetxeak zabalik daude udalerrian erroldatuta dauden ikasle guztientzat. Ikastetxeak irekitzeko programa gehienak oporren egun guztietan egiten dira, jaiegunetan eta asteburuetan izan ezik.
‎«Hezkuntzan premia handia dago ikasleen arteko harremanak lantzeko»
‎Ikasleak bi taldetan banatuta daude: txikien taldea, Haur Hezkuntzan dauden ikasleek eta Lehen Hezkuntzako lehenengo mailakoek osatzen dute; eta handien taldea, gainerako ikasleek osatzen dute. Ikastetxearen lanek 346.328,47 euro balio izan dute.
‎Elkarte horietako kideak sinetsita daude ikasleek ez dutela behar beste informazio jaso Bolognari buruz, eta prozesuak ekarriko dituen aldaketen inguruan informazioa eman zieten.
‎Deserosoago egoerarekiko, Ibonekiko, baina hemen egon beharra nuen. Batzarra bainoago, txangoa egiteko autobusaren zain dauden ikasleak ematen dugu; behin behinekoan, aita bezala, Ibonekikoak bezala. Sortzen didana desio arrunta da, egunerokotasunarekin lotuta dagoen desio bezatu hori, Barrutiak eragiten didan larru gorritzeaz oso bestelakoa.
‎Nigandik aldendu da eta halako aisia bat nabaritu dut. Goitik so ari zaie buru makur eserita dauden ikasleei.
2009
‎zenbait ikasleri espedienteak zabaldu zizkieten, ikasle protestetara polizia bidali zuten... Une honetan badago ikasle mugimenduarekin gatazkarik. Nola bideratuko da?
‎Araba aldean eztabaida piztu duen lehen kontua Letren fakultatean sorrarazi den giro gaiztoa izan da; antza zenbait filologia kolokan daude ikasle kopuru txikia dela eta. Negoziazio prozesu batean sartu dira filologietakoak eta beste zenbait titulaziotakoak EHUn, errektore taldea eta Jaurlaritzakoak.
‎Normalean asko irakurtzen da klasean, baina zoritxarrez gutxi lantzen da entzumena. Ikasbil.net ataria sortu zenetik, milaka entzungai daude ikasleen eskura, eta horrek nabarmen hobetzen du entzungaien ulermena. Gure kasuan, entzungaiak zein bideoak eskegitzen ditugu blogean, eta haien gaineko lanketak diseinatu eta burutzen ditugu.
‎Aurreko egoera horietako batean dauden ikasleak gustura sentitzen dira gurasoek hautatutako hizkuntza ereduarekin. Euskara txikitatik ikasteko apustu bat dela adierazten dute.
‎Gure egungo errealitatea, ordea, anitza da zentzu askotan, bai kulturaren arloan, baita hizkuntzaren arloan ere. Eskolak ateak ireki behar dizkio gizartearen globaltasunari, eta kulturen eta hizkuntzen arteko bizikidetzarako prest dauden ikasleak prestatzea dagokio. Euskal Hezkuntza Sistemaren helburu nagusia, hizkuntza eremuan, komunikazio gaitasun ona lortzea da euskaraz nahiz gaztelaniaz.
‎Txostenean, gainera, ETAren ekintzak ukatzen ez dituen ikasle gaztearen profila eraiki dute. Hala, DBH bigarren mailako ikaslea, gipuzkoarra eta ikasketan ereduan dagoen ikaslea izango litzateke.
‎Ohiko euskara ikastaroez gain, aurtengo berrikuntza nagusia, maila gorenetan dauden ikasleek asteburuetan Berriako harpidedun izateko aukera da.
‎Ohiko euskara ikastaroez gain, aurten AEK k berrikuntza nabarmena eskainiko die ikasleei, hala nola, maila gorenetan dauden ikasleek asteburuetan Berriako harpidedun izateko aukera izango dute. Eskaintza hau, erakunde biek lortu duten akordioari esker egingo dute.
‎Emanaldi horren bidez ikusi ahal izan dute askok eguneko momenturik politenetako bat: ateak ireki eta gazte ugari Azokara sartu diren unea.  Izan ere, asko ziren kanpoan zain zeuden ikasleak. 10:15ean ireki dituzte ateak eta ordutik gazteak dira hemen  nagusi.
‎Hainbat programa autonomikok hezkuntza laguntza ematen diete etxean gaixorik dauden ikasleei
‎Desberdintasun bakarra da Pedro, besteek ez bezala, irakasle batekin hasiko dela etxetik, gaixotasun arrazoiak direla eta, hiru hilabetez egon behar baitu gaixorik etxean; baina emaitza bera izango da, aldi hori igaro ondoren, Pedro ikaskideekin normaltasun osoz sartu ahal izango baita, inolako atzerapenik erakutsi gabe. Gaur egun, egoera horretan dauden ikasleak ez daude desabantaila egoeran ikaskideekiko. Espainian, Pedroren eta ia mila haur gehiagoren kasua posible da hainbat autonomia erkidegok abian jarritako etxez etxeko hezkuntza arretako programei esker, zenbait GKErekin eta haur gaixoak dituzten guraso elkarterekin lankidetzan.
‎Horren ondorioz, ikaskideekiko hezkuntza atzerapen handia izaten zuten, eta, kasu askotan, eskola porrota izaten zen. Orain, egoera horretan dauden ikasleak ez daude jada desabantaila egoeran ikaskideen aurrean, programa horien bidez bermatzen baita ikaslearen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuaren jarraipena, bere behar pertsonaletara egokitua. Hezkuntza arreta Programa horien helburu nagusia da haur gaixoen isolamendua saihestea, bai hezkuntzan bai gizartean, eta, une horietan behar duten laguntza psikologikoaz gain, etengabeko konexioa eskaintzea ikastetxearekin, gero berriz lanean has daitezen.
‎Balearrak: Balear Erkidegoko Etxez Etxeko Laguntza Zerbitzuak (ZBLZ) derrigorrezko eskolatze adinean dauden ikasleei laguntza ematen die, baldin eta, gaixotasunagatik, gutxienez 20 eguneko eskoletara joan ezin badira.
‎Nola parte hartu Guztira 1.056 lanpostutarako laguntzen deialdia egin da. Horietatik 80 Ministerioaren menpeko zentroetan matrikulatuta dauden ikasleentzat dira, Ceuta eta Melillan, eta 316 hezkuntza premia bereziak dituzten ikasleentzat. Ikasleek beren ikastetxean parte hartzeko eskatu behar dute, laguntzen deialdiarekin batera doan dokumentazio formalaren bidez, baldintza hauek betetzen badituzte:
‎Urteko 2.800 euroko beka soldata sortuko da unibertsitarioentzat, eta" mantentze lanetarako beka" bat, abandonatzeko arriskuan dauden ikasleentzat.
‎Hizkuntza, literatura, matematika, ingelesa edo beste edozein irakasgai ikasten hastea, ikasketak utzi zirenetik urte batzuk igaro ondoren, lan zaila izan daiteke. Hala ere, Helduentzako Bigarren Hezkuntza (ESPA) berariaz diseinatuta eta antolatuta dago ikasle profil horretarako, ikasketak beste jarduera batzuekin bateratzeko eta ikasketak bi urtean bakarrik amaitzeko. Horrek Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua emateko eskubidea ematen die.
‎Egoitza: etxetik kanpo bizitzera behartuta dauden ikasleek 2.531 euroko laguntza jaso dezakete. Ikasteko materiala:
‎Unibertsitatea ez dago behartua eskatzaile guztiak onartzera. Aplikatzen diren sarrera irizpideen artean daude ikasleak adierazitako programan plazak izatea eta izangaiak ikasketak arrakastaz egiteko dituen aukerak baloratzea. Bestalde, etorkizuneko ikasle guztiak behartuta daude bi orientazio ikastarotan parte hartzera hautatu aurretik.
‎Psikologoak falta dira Psikologoen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiak bere eginkizunak egoki betetzeko egindako txosten baten arabera, psikologo bakoitzeko ikasle kopuruak ez luke inolaz ere 400/ 500 baino handiagoa izan behar. Zehaztu du esleipen horretan ez liratekeela alde batera utzi behar ikastetxean eskolatuta dauden ikasleak, zein ingurune soziokulturaletan dauden, garatutako programak eta ikastetxean jarduteko garrantzitsuak diren beste ezaugarri batzuk. Hala ere, azterlanak azpimarratzen du egungo ratioak zehaztutako kopurua gainditzen duela, bereziki haur eta lehen mailetan.
‎Zer da zuentzat transmisioa?» galdetu die Jone Miren Hernandez EHUko Antropologia irakasleak Huhezik antolaturiko Euskal Kulturgintzaren Transmisioko graduondoko ikasleei. Daukazuna eta dakizuna besteenganatzea; jasotakotik eta bakoitzak beretik besteei zerbait pasatzea; ondorengoetaratzea, erantzun dute taldetan banaturik dauden ikasleek.
‎finantzaketaren %100 diru publikoz egitea. Hezkuntza Sailak inbertitzen duen lau eurotik bakarra jasotzen dute itunpeko ikastetxeek bertan daude ikasleen %51. Patronalak emandako datuen arabera, 550 milioi euro inguruan dago egun itunpeko sistemaren finantzaketa, eta beste 150 milioi lituzke sare pribatuak.
‎egin dute: ondorioztatu dutenez, DBHko bigarren mailako ikaslea, gipuzkoarra eta ikasketan ereduan dagoen ikaslea litzateke. Bestalde, ETAren aurkako jarrera sutsuenaren profila, DBHko hirugarren edo laugarren mailan eta eskola pribatu batean gaztelaniaz ikasten duen neska bizkaitarra izango litzateke.
‎Bere asmoekin itsututa, Hezkuntza Sailarentzat etorkizuneko agertoki bakarra Beasainen ikastetxe publiko bakarra izatea da. Derrigorrezko eskolatzearen ibilbidearen baitan, bere lan hipotesien barruan ez du bi ikastetxe egon daitezkeenik aurreikusten, hain zuzen ere, udalerrian dagoen ikasle matrikulazio eskari handiari modu ezin hobean erantzungo lioketenak. Gainera, derrigorrezko bigarren hezkuntzatik aurrera, Beasainek eskualdeko ikasleak biltzen dituela kontuan hartu behar da.
‎Orain, hiru aukera dituzte kasu horretan dauden ikasleek: maila osoa berriz egin gainditutako irakasgaien kalifikazioa gorde gabe; maila osoa egin berriro, gainditutakoen kalifikazioak gordeta, eta gero altuena erabili batez bestekoa egiteko; edo gainditu gabekoak soilik egin berriro, ikastetxeak aholkatutako beste batzuekin batera.
‎Beraz, ikerketa horien argitan, garbi dago ikaslearen euskara gaitasunean zuzenean eta neurri guztiz erabakigarrian eragiten duten faktoreak direla, eskola eta euskarazko ikastorduak ez ezik, etxeko hizkuntza eta eguneroko gizarte bizitzako hizkuntza, eta hutsegite galantetarako bidea baino ez luke irekiko faktore horiek gutxiesteak. Ez da zalantzarik eskolako euskarazko ikastorduen faktorea oso erabakigarria dela; ez da, ordea, askietsi behar horrekin.
2010
‎Dena den, NUPen dauden ikasle euskaldunen eta euskaraz ikasten dutenen arteko aldea oraindik ere handi samarra da.
‎Isa Marin Alemaniatik, Xabier Madariaga Parisetik, Xabier Collados Bruselatik Poloniara, Idoia Zabala Marsans bidaietakoa eta Marta Berraondo, Islandian dagoen ikaslearen testigantzak izan ditugu.
‎a) Haur Hezkuntzan (HHn) eta Lehen Hezkuntzan (LMHn), oro har187, transformazio handia gertatu da 1982 hona. Hasieran A ereduan zeuden ikasle gehienak (%56), eta ondoren X eredua (%19) zetorren (bien artean %75). D eta ereduek beste %25 osatzen zuten bien artean, adin tarte horietan.
‎A ereduko hainbat ikastetxe, sektore pribatuan bereziki (eta sektore horretan daude A ereduko ikastetxe edo ikasle gehienak), gizartearen goi geruzetako ikasleen bilgune da. Hots, justu marginaliaren antipodetan dauden ikasleen bilgune. Sinplifikazioekin kontuz ibili behar da, beraz.
‎Leku egokia da hezkuntza, alde batetik, corpus plangintzaren gai horri aurrez aurreko trataera duin, sakon eta argia emateko. Hamalau bat urte (gutxienez) eskolan daudelarik ikasleak, non hor baino aukera ederragorik euskararen idazteredu bateratua erakusteko, lantzeko eta erabiltzeko. Non leku hoberik, orobat, lekuan lekuko aldaera bizien ezaugarriak eta berezitasunak era egituratuan azaldu eta ikasleen errepertorio linguistikora hurbiltzen saiatzeko?
‎ez da egia porrot egin duenik eskolak, erabat, ikasleen elebitasun orekatua bultzatzerakoan. Elebitasun funtzional orekatua ez da luze zabal eskuratu; urruti daude ikasle gehienak desideratum horretatik. Baina pauso asko eta ohargarriak eman dira norabide horretan.
‎Hiru ikasturteetan zehar, familia euskaldunen eremuan Euskal Herrian sortuak diren ikasleak beti gehiengoan daude ikasle etorkinei konparatuz. Bainan bilakaeran herriko ikasleak gero eta gutiago dira, ikasle etorkinak gero eta gehixago direlarik.
‎Proportzio hauen arabera, egitura bakoitzean atera dezakegu ehunekotan zenbat euskaldun edo erdaldun dauden ikaslearen inguruan.
‎Bat: eskolen jabetzari erreparatuz gero (alegia, publikoak ala pribatuak diren), ikusten da ezen nota hobeak atera dituztela hezkuntza sistema publikoan txertatuta dauden ikasleek. Bi:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dauden 151 (0,99)
dago 59 (0,39)
zeuden 47 (0,31)
daude 32 (0,21)
dagoen 27 (0,18)
zegoen 14 (0,09)
nago 6 (0,04)
badago 5 (0,03)
daudela 4 (0,03)
dagoela 3 (0,02)
dagokio 3 (0,02)
dagokion 3 (0,02)
egondako 3 (0,02)
geunden 3 (0,02)
bazeuden 2 (0,01)
dagoelako 2 (0,01)
egon 2 (0,01)
egongo 2 (0,01)
gaude 2 (0,01)
badaude 1 (0,01)
baegozan 1 (0,01)
bainago 1 (0,01)
baitago 1 (0,01)
baitaude 1 (0,01)
baitzegoen 1 (0,01)
dagoen bitartean 1 (0,01)
dagokien 1 (0,01)
dagokiguna 1 (0,01)
dagokiona 1 (0,01)
dagokionean 1 (0,01)
daudelarik 1 (0,01)
egoteak 1 (0,01)
egoten 1 (0,01)
gauden 1 (0,01)
legoke 1 (0,01)
nengoela 1 (0,01)
nengokeen 1 (0,01)
zaude 1 (0,01)
zegoan 1 (0,01)
zegoela 1 (0,01)
zegoelako 1 (0,01)
zeudela 1 (0,01)
zeunden 1 (0,01)
Argitaratzailea
Consumer 61 (0,40)
Berria 59 (0,39)
UEU 29 (0,19)
ELKAR 28 (0,18)
Argia 22 (0,14)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 22 (0,14)
Uztaro 15 (0,10)
Alberdania 13 (0,09)
Euskaltzaindia - Liburuak 12 (0,08)
Jakin 11 (0,07)
Pamiela 9 (0,06)
Labayru 9 (0,06)
EITB - Sarea 8 (0,05)
Booktegi 8 (0,05)
aiaraldea.eus 7 (0,05)
Susa 7 (0,05)
Urola kostako GUKA 7 (0,05)
goiena.eus 6 (0,04)
alea.eus 6 (0,04)
Uztarria 5 (0,03)
Noaua 5 (0,03)
Hitza 4 (0,03)
ETB serieak 3 (0,02)
LANEKI 3 (0,02)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 3 (0,02)
barren.eus 3 (0,02)
Maxixatzen 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Anboto 3 (0,02)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
Erlea 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
Kondaira 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 1 (0,01)
Berriketan 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egon ikasle bat 9 (0,06)
egon ikasle guzti 7 (0,05)
egon ikasle kopuru 7 (0,05)
egon ikasle euskara 5 (0,03)
egon ikasle horiek 5 (0,03)
egon ikasle lagundu 5 (0,03)
egon ikasle beste 4 (0,03)
egon ikasle etorkin 4 (0,03)
egon ikasle ez 4 (0,03)
egon ikasle gazte 4 (0,03)
egon ikasle sexu 4 (0,03)
egon ikasle asko 3 (0,02)
egon ikasle bera 3 (0,02)
egon ikasle berri 3 (0,02)
egon ikasle egon 3 (0,02)
egon ikasle eman 3 (0,02)
egon ikasle euskaldun 3 (0,02)
egon ikasle gehiago 3 (0,02)
egon ikasle guraso 3 (0,02)
egon ikasle hartu 3 (0,02)
egon ikasle hori 3 (0,02)
egon ikasle irakasle 3 (0,02)
egon ikasle izen 3 (0,02)
egon ikasle profil 3 (0,02)
egon ikasle talde 3 (0,02)
egon ikasle ukan 3 (0,02)
egon ikasle zuzendu 3 (0,02)
egon ikasle asteburu 2 (0,01)
egon ikasle atzerritar 2 (0,01)
egon ikasle bakarrik 2 (0,01)
egon ikasle batzuk 2 (0,01)
egon ikasle datu 2 (0,01)
egon ikasle den 2 (0,01)
egon ikasle egoera 2 (0,01)
egon ikasle eskatu 2 (0,01)
egon ikasle eskola 2 (0,01)
egon ikasle gainditu 2 (0,01)
egon ikasle gehien 2 (0,01)
egon ikasle jarraipen 2 (0,01)
egon ikasle jarri 2 (0,01)
egon ikasle jaso 2 (0,01)
egon ikasle lan 2 (0,01)
egon ikasle landu 2 (0,01)
egon ikasle literatura 2 (0,01)
egon ikasle ohi 2 (0,01)
egon ikasle on 2 (0,01)
egon ikasle parte 2 (0,01)
egon ikasle praktika 2 (0,01)
egon ikasle zuzen 2 (0,01)
egon ikasle % 1 (0,01)
egon ikasle abertzale 1 (0,01)
egon ikasle aburu 1 (0,01)
egon ikasle adierazi 1 (0,01)
egon ikasle agur 1 (0,01)
egon ikasle ahozko 1 (0,01)
egon ikasle aitortu 1 (0,01)
egon ikasle alde 1 (0,01)
egon ikasle alemaniar 1 (0,01)
egon ikasle Almería 1 (0,01)
egon ikasle alor 1 (0,01)
egon ikasle animazio 1 (0,01)
egon ikasle antolatu 1 (0,01)
egon ikasle ardura 1 (0,01)
egon ikasle arduradun 1 (0,01)
egon ikasle argi 1 (0,01)
egon ikasle arrazoizko 1 (0,01)
egon ikasle ate 1 (0,01)
egon ikasle atera 1 (0,01)
egon ikasle aurkikuntza 1 (0,01)
egon ikasle autoktono 1 (0,01)
egon ikasle autoritate 1 (0,01)
egon ikasle autorregulazio 1 (0,01)
egon ikasle baino 1 (0,01)
egon ikasle bakar 1 (0,01)
egon ikasle bakoitz 1 (0,01)
egon ikasle banaketa 1 (0,01)
egon ikasle BBVA 1 (0,01)
egon ikasle behin 1 (0,01)
egon ikasle beraiek 1 (0,01)
egon ikasle berak 1 (0,01)
egon ikasle berbera 1 (0,01)
egon ikasle bertako 1 (0,01)
egon ikasle bi 1 (0,01)
egon ikasle bildu 1 (0,01)
egon ikasle bilgune 1 (0,01)
egon ikasle DBH 1 (0,01)
egon ikasle denbora 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia