Emaitzak: 6
2012 | ||
Ikerketa aurrera eraman ahal izateko, lehenik eta behin, euskararen erabilera areagotzeko plana abian zuten zazpi enpresetako langileei galdetu zitzaien proba batean parte hartu nahi zuten. Oniritzia jaso ondoren, banakako elkarrizketen bitartez euskararekiko jarrera eta erabilera neurtu zen, horixe izan zen langile bakoitzaren hasierako abiapuntua edo momentu hartako jarrera eta erabilerari | zegozkien puntuazioak, jarreraren eta erabileraren abiapuntua edo lehenengo neurketa; lehenengo neurketa egin ostean ikerketan parte hartu zuten taldeei tratamendu bana esleitu zitzaien. Subjektuak ez ziren zoriz esleitu tratamenduetara; izan ere, enpresa ezberdinetan elkarrekin lan egiten duten langileekin taldeak osatu ziren eta talde «natural» horiek mantendu ziren, horregatik esan daiteke erabili genuen diseinua ia esperimentala dela. | |
2014 | ||
Helburu horrekin, lan honetan aurretiko ikerketa bateko datu normatiboak erabili ziren aleen tipikotasuna erabakitzeko. Parte hartzaileei 30 segundo eman zitzaizkien kategoria ezberdinei | zegozkien ahalik eta ale kopuru gehien idazteko. Parte hartzaileen% 25ek baino gehiagok aipatutako aleak tipikotasun handiko ale gisa definitu ziren (X=% 54,74) eta, nahasgarriagoak diren tipikotasun ertaineko aleetatik ezberdintzeko, parte hartzaileen% 10ek baino gutxiagok aipatutako | |
1970eko hamarkadatik aurrera dialektologiarekin lotutako ikerketa eta landa lanak ugaritu zirenetik eskualde batzuetako hizkeren desagerpena bertatik bertara ezagutu ahal izan dugu: Arakilen, edota Artzibar, Zaraitzu zein Erronkari ibarren iparraldean, besteak beste, azken hiztunen lekukotasun baliotsuak jasotzeko garaiz heldu dira ikertzaileak, eta haran horietako aldaerei | zegozkien ezaugarri asko bildu eta aztertu ahal izan dituzte1. | |
2017 | ||
historiaren ikuspegitik eginikoa dugu Eusko Ikaskuntzak argitaratutako Ondare aldizkaria, 1981 eta 2012 urteen artean ateratakoa. Bertan garai desberdinei | zegozkien irakurketa historiko artistikoak agertzen ziren, haien artean arte garaikideari zuzendutakoak ere. Euskarazko artikuluei dagokienez, ordea, ezin da esan aldizkari horrek euskarazko arte garaikidea asko bultzatu zuenik: | |
2020 | ||
GADEaren aplikazioa aldagai soziodemografikoei | zegozkien galdera batzuekin osatu zen; adinari, sexuari eta egoera zibilari zegozkienak, hain zuzen. | |
2023 | ||
Baina zeri egiten dio erreferentzia Rodnguez ek" adin txikitasuna" aipatzen duenean? Motzean, klase soziala edo ikasketa mailagatik —hasiera batean behintzat— | zegozkien arlo guztietan" esperientzia mugatua" zutela (Rodnguez, 2022: 362). |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 6 (0,04) |
Lehen forma
zegozkien | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Uztaro | 6 (0,04) |
Konbinazioak (2 lema)
egon ahal | 1 (0,01) |
egon arlo | 1 (0,01) |
egon ezaugarri | 1 (0,01) |
egon galdera | 1 (0,01) |
egon irakurketa | 1 (0,01) |
egon puntuazio | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
egon arlo guzti | 1 (0,01) |
egon ezaugarri asko | 1 (0,01) |
egon galdera batzuk | 1 (0,01) |
egon irakurketa historiko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |